Zarządzenie Nr 75
Burmistrza Miasta Kłodzka
z dnia 02.12.2004 r.
W sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, oraz określenia części jej obszaru jako obszaru działania jednego przedsiębiorcy prowadzącego działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych.
§ 1
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. nr 142 poz. 1591 z 2001 r., z późniejszymi zmianami), w związku z art. 7 ust.3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, poz. 622), określa się następujące wymagania jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko:
- Przedsiębiorca obowiązany jest spełniać wymogi określone w ustawie z dnia 02.07.2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 173 poz. 1807).
- Przedsiębiorca obowiązany jest wykazać się możliwością zapewnienia wyposażenia nieruchomości, z których odbierał będzie odpady komunalne, w pojemniki do ich składowania, dopuszczone uchwałą Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 19.03.1997 r. Nr 253/97/XXXVI z póz. zmianami w sprawie zasad utrzymania czystości i porządku na terenie gminy oraz zasad usuwania, gromadzenia i gospodarczego wykorzystania odpadów komunalnych na terenie gminy miejskiej Kłodzko.
- Przedsiębiorca obowiązany jest do posiadania specjalistycznych pojazdów przeznaczonych do transportu odpadów, zapewniających zabezpieczenie ich przed wywiewaniem w czasie transportu (szczelnych), oznakowanych w sposób umożliwiający identyfikację świadczącego usługi.
- Stan techniczny pojazdów odpowiadać musi przepisom o ruchu drogowym - ustawa z dnia 20.06.1997 r. - prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity Dz. U. Nr 58 poz. 515 z 2003 r.).
§2
Na podstawie art. 7 ust.3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, poz. 622), określa się część obszaru Gminy Miejskiej Kłodzko, wskazaną
do niniejszego zarządzenia, jako obszar działania jednego przedsiębiorcy prowadzącego działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z tego obszaru.
§ 3
Wybór przedsiębiorcy prowadzącego działalność w zakresie w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z części obszaru Gminy Miejskiej Kłodzko, o którym mowa w § 1 niniejszego zarządzenia, następuje w drodze przetargu publicznego.
§ 4
Zarządzenie podlega opublikowaniu na stronie internetowej Urzędu Miasta Kłodzka
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia
UZASADNIENIE
Zarządzenie Burmistrza Miasta Kłodzka w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, oraz określenia części jej obszaru jako obszaru działania jednego przedsiębiorcy prowadzącego działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z tego obszaru, jest konsekwencją działań porządkujących system odbioru odpadów komunalnych w Kłodzku, podjętych na etapie przygotowania przetargu nieograniczonego na wykonywanie usługi w zakresie odbioru i wywozu odpadów z wyznaczonego obszaru Gminy Miejskiej Kłodzko oraz budynków zarządzanych przez Zakład Administracji Mieszkaniami Gminnymi Gminy Miejskiej Kłodzko Sp. z o.o.
Zarządzenie ma na celu sprecyzowanie wymagań stawianych przedsiębiorcom, którzy zamierzają świadczyć usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych a także wydzielenie centrum miasta z systemu dopuszczającego dowolną ilość podmiotów odbierających odpady komunalne, co spowoduje uporządkowanie procesu odbioru odpadów od właścicieli nieruchomości znajdujących się w części miasta o najbardziej zwartej zabudowie.
Ponieważ zakończona została procedura przetargowa w sprawie wykonywania usługi w zakresie odbioru i wywozu odpadów z wyznaczonego obszaru Gminy Miejskiej Kłodzko oraz budynków zarządzanych przez Zakład Administracji Mieszkaniami Gminnymi Gminy Miejskiej Kłodzko Sp. z o.o., powyższe kwestie należy uregulować
w drodze Zarządzenia.
Burmistrz Miasta Kłodzka
Roman Lipski