menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • Sprawozdanie-ZA OKRES OD DNIA 16.01.2004. DO DNIA 09.02.2004 r.




     SPRAWOZDANIE
    BURMISTRZA MIASTA KŁODZKA
    Z PRACY MIĘDZY SESJAMI RADY MIEJSKIEJ
    ZA OKRES OD DNIA 16.01.2004. DO DNIA 09.02.2004 r.

     

    W omawianym okresie podjąłem następujące decyzje - w zakresie:

    I ZARZĄD MIENIEM GMINNYCH

    1. Sprzedaż lokali mieszkalnych

    1. przeznaczyłem do sprzedaży w trybie bezprzetargowym na rzecz najemców 26 lokali mieszkalnych,
    2. podpisałem protokoły rokowań dot. sprzedaży 22 lokali mieszkalnych na rzecz najemców,
    3. zawarłem 40 aktów notarialnych – z tego tytułu na konto Gminy Miejskiej wpłynęła kwota 247 639 zł.,
    4. z uwagi na wysoki koszt utrzymania przeznaczyłem do sprzedaży w drodze przetargu, pustostanu lokalu mieszalnego położonego przy ul. Czeskiej 30a/7. Przedmiotowy lokal składa się z 3-ch pokoi o powierzchni: I – 32,43 m2, II – 17 m2, III – 17,38 m2, kuchni o powierzchni 4,96 m2, łazienki i wc o powierzchni 3,24 m2, przedpokoju o powierzchni 8,24 m2, korytarza o powierzchni 5,25 m2. Powierzchnia użytkowa lokalu wynosi: 88,50 m2. Przedmiotowy lokal wyposażony jest w instalację elektryczną, gazową, wodno-kanalizacyjną i centralne ogrzewanie.

    2. Sprzedaż lokali użytkowych

    1. ogłosiłem przetarg ustny nieograniczony na najem lokalu użytkowego położonego przy ul. B. Chrobrego 1,2, 3 (w Ratuszu) o powierzchni użytkowej 49,70 m2. Stawka wywoławcza czynszu najmu 16 zł/m2 + VAT (22%).

    Cel umowy: najem lokalu na cele usługowo-biurowe lub handlowe (z wykluczeniem gastronomii),

    1. ogłosiłem II przetarg nieograniczony na sprzedaż:
    • lokalu użytkowego (garażu) położonego przy ul. Szkolnej 6a o powierzchni 50,40 m2. Cena wywoławcza wynosi 24 000 zł.,
    • lokalu użytkowego położonego przy ul. Lutyckiej 4,4a o powierzchni 43,10 m2. Cena wywoławcza wynosi 35 263 zł.,
    1. skierowałem do sprzedaży w trybie przetargu ustnego nieograniczonego lokal użytkowy, położony przy ul. Wojska Polskiego 17. Powierzchnia użytkowa lokalu wynosi 106,44 m2,
    2. podpisałem ogłoszenie o zaproszeniu do składania ofert dot. nabycia nieruchomości położonej przy ul. Matejki 9 – ogłoszenie zostanie opublikowane w prasie ogólnopolskiej.
    3. przeprowadziłem negocjacje w sprawie sprzedaży nieruchomości położonej w Kłodzku przy ul. Matejki 6 i 8. W wyniku negocjacji powyższa nieruchomość została zbyta za kwotę 11 000 zł.
    4. zawarłem 1 akt notarialny - z tego tytułu na konto Gminy Miejskiej wpłynęła kwota 22 660 zł.

    3. Sprzedaż działek i obiektów budowlanych.

    1. ogłosiłem przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej położonej przy ul. Harcerzy 1a, o powierzchni 106 m2. Cena wywoławcza wynosi 111 140 zł,

    4. Dzierżawa

    1. rozpatrzyłem 18 spraw dotyczących dzierżawy mienia gminnego.

     

    1. Alkohol
    1. wydałem 4 zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu do 4,5%,
    2. wydałem 3 zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu (piwa i wina) od 4,5% do 18%,
    3. wydałem 3 zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu powyżej 18%.

    Powyższa ilość wydanych zezwoleń mieści się w ilości punktów sprzedaży napojów alkoholowych określonych Uchwałą Rady Miejskiej w Kłodzku.

    II DOTACJE

    1. Pozytywnie rozpatrzyłem wniosek Szkoły Podstawowej nr 6 w sprawie pokrycia kosztów uczestnictwa jednej osoby w szkoleniu pt. “Dofinansowanie sportu w ramach funduszy UE; Program EYES 2004 – warsztaty praktyczne”. Koszt szkolenia wynosi 198 zł. Źródło finansowania: dział 801, rozdział 80195, § 4300.

    2. Wyraziłem zgodę na realizację w roku 2004 Kłodzkiej Kroniki Filmowej w opcji odcinków trzymiesięcznych wraz z płytą DVD. Kłodzka Kronika Filmowa realizowana jest od września 1999 roku dlatego też zasadnym jest jej kontynuowanie w roku bieżącym. Roczny koszt kroniki przy opcji realizacji Kłodzkiej Kroniki Filmowej w odcinkach trzymiesięcznych + płyta DVD wyniesie 12 400 zł. Źródło finansowania: dział 630, rozdział 63003, § 430.

    3. Wyraziłem zgodę na zamieszczenie prezentacji miasta Kłodzka w Informatorze Samorządów Dolnego Śląska 2004. Jest to ilustrowane wydawnictwo książkowe zawierające aktualne informacje dotyczące wszystkich samorządów Dolnego Śląska. Informator będzie czytelnym i praktycznym przewodnikiem dla wszelkich instytucji, firm, organizacji politycznych i gospodarczych współpracujących z samorządami, a jego szeroki kolportaż ułatwi nawiązanie kontaktów korzystnych dla samorządów. Stanie się również elementem ich promocji. Informator będzie dostępny na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, Stowarzyszenia na Rzecz Promocji Dolnego Śląska oraz Dolnośląskiej Agencji Promocji i Obsługi Samorządów.

    Zawartość strony informacyjnej poszczególnych samorządów obejmuje:

    • podstawowe informacje o gminie: położenie, powierzchnia, ludność,
    • zdjęcie burmistrza, przewodniczącego rady,
    • imienny wykaz radnych,
    • informację dotyczącą walorów turystycznych, gospodarczych i możliwości inwestycyjnych,
    • herb gminy oraz zdjęcie – charakterystyczny obiekt, centrum przemysłowe, krajobraz, itp.,
    • wykaz zagranicznych samorządów, z którymi podpisano umowy partnerskie,
    • informacja o najważniejszych corocznych imprezach,

    Jedna strona formatu B5 kosztuje 841,80 zł brutto. Termin realizacji marzec 2004. Termin płatności 14 dni od daty wykonania zamówienia. Źródło finansowania: dział 630, rozdział 63003, § 4300.

    4. Wyraziłem zgodę na zamieszczenie tekstu promującego miasto Kłodzko w “Super Expresie” w dodatku “Gminy Polskie”, którego emisja przypada 25 lutego 2004 roku. Jest to informator o środkach finansowych dla gmin pozyskiwanych z Unii Europejskiej. W wydaniu tym przedstawiona będzie aktualna lista funduszy oraz sposób jak z nich korzystać. Zamieszczony będzie raport informujący o tym, jak dolnośląskie samorządy wykorzystywały do tej pory pieniądze pochodzące z Unii.

    Format: ¼ strony A3 z pe³nym kolorem. Cena 500 z³ netto + 22 % VAT, co daje kwotź 610 brutto. ¸ród³o finansowania: dzia³ 630 rozdzia³ 6300 § 4300.

    5. Zaakceptowałem podział środków finansowych na organizację i przeprowadzenie zajęć w okresie ferii zimowych w 2004 r.. Ogólny koszt wypoczynku zimowego wynosi 16 140 zł. Źródło finansowania: dział 854, rozdział 85412, § 4300, § 4210.

    6. Wyraziłem zgodę na dofinansowanie organizacji koncertu jubileuszowego z okazji 5-lecia działalności Kłodzkiego Chóru Kameralnego “Concerto Glacensis”:

    - dofinansowanie koncertu w kwocie: 1 000 zł
    - na kwiaty dla dyrygenta, prezesa: 80 zł
    - na prezent dla chóru: odtwarzacz DVD: 439 zł

    Źródło finansowania: dział 921, rozdział 92195 § 4300 i 4210.

    7. Zatwierdziłem koszty organizacyjne realizacji programu telewizyjnego “Para w Polskę”. Ogólny koszt jaki Gmina Miejska poniosła na realizację tego przedsięwzięcia wraz z noclegami dla ekipy telewizyjnej to kwota 3 916,25 zł. Źródło finansowania: dział 630, rozdział 63001, § 4300. Emisja programu odbyła się 21.02.2003 r. o godz. 815 w TVP PR 1.
    Porównując te koszty do propozycji jakie gmina otrzymywała oraz spodziewane efekty (emisja na antenie TVP 1 oraz TV Polonia) są bardzo znikome. Ostatnia propozycja realizacji programu telewizyjnego o Kłodzku nadesłana była ze Związku Miast Polskich, gdzie 30 min. program miał kosztować 30 000 zł + koszty organizacyjne.

    8. Wyraziłem zgodę na sfinansowanie 50% kosztów związanych z organizacją I etapu kursu dla nauczycieli w Zespole Przedszkolno – Żłobkowym nr 1 w Kłodzku. Koszt 1 360 zł tj. 80 zł za jedną osobę. Źródło finansowania: dział 801, rozdział 80146, § 4300. Pozostałą kwotę 80 zł/ od osoby pokryją ze środków własnych zainteresowani szkoleniem nauczyciele.

    Na kurs metodyczny – Kinezjologia Edukacyjna wg Paula Dennisona zakwalifikowano 17 nauczycieli z kłodzkich szkół i przedszkoli. Szkolenie ma na celu:

    • zrozumienie procesów neurofizjologicznych i ich rolę w procesie uczenia się,
    • przezwyciężanie trudności związanych z dysleksją, dysgrafią i dysortografią ,
    • komunikowanie się z innymi ludźmi, uczenie się i zdawanie egzaminów,
    • pokonywanie stresów i napięć wynikających z trudności życia codziennego.

    9. Wyraziłem zgodę na zwiększenie wynagrodzenia dla ekspertów zatrudnionych do przeprowadzenia egzaminów nauczycieli na stopień nauczyciela mianowanego.

    Dla ekspertów zamiejscowych – z kwoty 37 zł na 70 zł (brutto) za jeden egzamin;
    Dla ekspertów miejscowych kwota - z kwoty 37 zł na 50 zł (brutto) za jeden egzamin;
    Źródło finansowania: dział 801, rozdział 80145, § 4300.
    Uzasadnienie: na Burmistrzu Miasta spoczywa obowiązek powołania komisji egzaminacyjnej do przeprowadzenia egzaminu nauczyciela zdającego egzamin na stopień nauczyciela mianowanego i pokrycie kosztów prac komisji m.in. wypłaty wynagrodzenia dla zatrudnionych ekspertów. Dotychczas wynagrodzenie eksperta za 1 egzamin wynosi 37 zł (brutto). Kwota ta odbiega od wynagrodzeń wypłacanych ekspertom przez inne gminy, w których wynagrodzenie wynosi powyżej 50 zł (brutto) za egzamin jednego nauczyciela. Obowiązkowy udział ekspertów z listy MENiS w miarę możliwości winien być ustalany w taki sposób by zapewniać ekspertów o specjalności zawodowej odpowiadającej typowi i rodzajowi szkoły. Niskie wynagrodzenie może zniechęcić ekspertów do uczestnictwa w przeprowadzaniu egzaminów w naszej gminie, a tym samym spotkać się z odmową uczestnictwa, szczególnie tych ekspertów, którzy muszą dojechać do Kłodzka. Środki finansowe na przeprowadzenie egzaminów są refundowane w 100% przez MENiS.

    10. Wniosłem autopoprawkę do projektu budżetu miasta na 2004 r. w dziale 801, rozdział 80104, § 6050 polegającą na wykreśleniu zadania pn. “Modernizacja ogrodzenia – przedszkole nr 4” i wpisaniu w to miejsce zadania pn. “Remont elewacji zewnętrznej w Zespole Przedszkolno-Żłobkowym”.

    Uzasadnienie: decyzja Państwowego Inspektoratu Sanitarnego w Kłodzku w sprawie wykonania remontu elewacji zewnętrznej budynku w terminie do dnia 30.12.2004 r.

    III UMOWY

    1. Podpisałem aneks do umowy nr BP/3/2003 z dnia 24.03.2003 r. dotyczący realizacji Kłodzkiej Kroniki Filmowej.

    Aneks dotyczy zmiany terminów ukończenia trzeciego i czwartego odcinka Kłodzkiej Kroniki Filmowej w następujący sposób:

    • trzeci odcinek – termin ukończenia 27.02.2004 r.
    • czwarty odcinek – termin ukończenia 30.04.2004 r.

    Jednocześnie postanowiłem naliczyć i potracić należne kary - zgodnie z zawarta umową – za nieterminową realizację usługi za IV kwartał 2003 r..

    IV NAJEM LOKALI

    1. Zaakceptowałem listę przydziału lokali mieszkalnych i lokali socjalnych na rok 2004.

    2. Przydzieliłem na rzecz 5 – osobowej rodziny zwolniony pustostan lokalu mieszkalnego położonego przy ul. Bohaterów Getta 1/1a. Lokal gotowy do zasiedlenia składa się z 1 pokoju + kuchni o łącznej powierzchni użytkowej 70,48 m2 w tym powierzchnia mieszkalna wynosi 38,23 m2.

    3. Rodzina, która otrzymała przydział złożyła wniosek w 1997 roku i uzyskała pozytywną opinię Społecznej Komisji Mieszkaniowej. Rodzina była umieszczona na liście przydziałów lokali mieszkalnych na 2004 roku.

    4. Przydzieliłem do remontu we własnym zakresie lokal mieszkalny położony w Kłodzku przy ul. Wodnej 3/2 na rzecz 3-osobowej rodziny, która wniosek o przydział złożyła w 2002 r.. Przyznany lokal składa się z jednej izby (przedzielonej ścianką działową na pokój i kuchnię) o powierzchni 35,80 m2. Koszt remontu został oszacowany na kwotę 9 750 zł.
    Przydzieliłem lokal mieszkalny położony w Kłodzku przy ul. Korczaka 45/6 - jako lokal socjalny na rzecz dwuosobowej rodziny (bezdomni). Lokal składa się z 1-go pokoju o powierzchni 13,44 m2, kuchni o powierzchni 17,60 m2. Powierzchnia użytkowa wynosi: 31,04 m2.

    V PROJEKTY UCHWAŁ RADY MIEJSKIEJ

    1. Przyjąłem i przekazałem do Rady Miejskiej następujące projekty uchwał Rady Miejskiej w Kłodzku:

    1. w sprawie zmiany sieci szkół podstawowych od roku szkolnego 2004/2005 i granic ich obwodów,
    2. w sprawie zmiany uchwały nr VIII/48/99 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 11 marca 1999 r. w sprawie założenia Gimnazjum nr 1 w Kłodzku,
    3. w sprawie zamiaru likwidacji Szkoły Podstawowej nr 1 i Szkoły Podstawowej nr 5 w Kłodzku,
    4. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmian miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru południowo-zachodniej części miasta Kłodzka dla terenu położonego przy ul. Korczaka.
    5. zmieniający uchwałę nr XL/249/2001 RM w Kłodzku z dnia 22.02.2001 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania wysokości udzielania dotacji na działalność dydaktyczną i opiekuńczo wychowawczą niepublicznych przedszkoli oraz niepublicznych szkół podstawowych i gimnazjalnych.

    VI SPRAWY RÓŻNE

    1. Pozytywnie zaopiniowałem wniosek o wszczęcie postępowania o zamówienie publiczne – zakup estrady z zadaszeniem i podestami. Szacunkowa wartość zamówienia netto 70 000 zł + VAT 22%. Wydałem zarządzenie w sprawie powołania komisji przetargowej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zakup estrady dla Gminy Miejskiej Kłodzko oraz powołałem komisję przetargową.

    2. Wyraziłem zgodę na przekwalifikowanie na pomieszczenie gospodarcze lokalu mieszkalnego położonego w Kłodzku przy ul. Lutyckiej 5/4 składającego się z jednego pokoju o powierzchni 18,91 m2 oraz pomieszczenia gospodarczego o powierzchni 2,87 m2. Powierzchnia użytkowa wynosi: 21,68 m2.

    Ww. lokal usytuowany jest na poddaszu i nie spełnia podstawowych wymogów lokalu mieszkalnego:

    • brak instalacji wodno-kanalizacyjnej (pobór wody i wc na klatce schodowej) – piętro niżej),
    • instalacja gazowa – do likwidacji z uwagi na brak wentylacji,
    • brak ogrzewania – istniejący piec kaflowy do likwidacji z uwagi na brak przewodu dymowego.

    3. Wydałem zarządzenie w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej. Zgodnie z wymogami przepisów ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym projekty miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz skomplikowane projekty decyzji o warunkach zabudowy i ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego winna opiniować Gminna Komisja Urbanistyczno-Architektoniczna. (art. 17 pkt 6 p.pkt a). Gminna Komisja Urbanistyczno-Architektoniczna pełni rolę organu doradczego. Posiedzenia komisji będą opłacane ze środków finansowych budżetu miasta na 2004 rok – dział 710, rozdział 71004, § 4300.

    BURMISTRZ MIASTA KŁODZKO
    Roman Lipski

     

    SPRAWOZDANIE
    Z REALIZACJI UCHWAŁ RADY MIEJSKIEJ
    PODJĘTYCH NA SESJI W DNIU 19.01.2004 r.

     

    1. Uchwała nr XIX/156/2004 w sprawie przyjęcia dla Miasta Kłodzka Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2004 – uchwała została przekazana do realizacji przez Koordynatora ds. rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii oraz Skarbnika Gminy Miejskiej Kłodzko.
    2. Uchwała nr XIX/157/2004 w sprawie upoważnienia Kierownika Działu Diagnostycznego w Ośrodku Pomocy Społecznej w Kłodzku do wydawania decyzji administracyjnych – uchwała została przekazana do realizacji przez Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłodzku.

     

    BURMISTRZ MIASTA KŁODZKA
    Roman Lipski






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego410

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2004-03-22 14:16:09
    Aktualizacja: 2007-12-20 22:34:01
    Odslon: 666

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR