SPRAWOZDANIE
BURMISTRZA MIASTA KŁODZKA
Z PRACY MIĘDZY SESJAMI RADY MIEJSKIEJ
ZA OKRES OD DNIA 18.12.2003 r. DO DNIA 15.01.2004 r.
W omawianym okresie podjąłem następujące decyzje - w zakresie:
I ULGI I UMORZENIA
- Z uwagi na trudności finansowe wnioskodawcy postanowiłem rozłożyć na 10 rat miesięcznych spłatę należności z tytułu wykupu lokalu użytkowego przy pl. B.Chrobrego 10 w Kłodzku.
Kwota należności z tytułu wykupu lokalu wynosi:
- należność główna wykupu lokalu 23 268,55 zł
- odsetki od zaległości na dzień 2.12.2003 r. 2 095,30 zł
........................................................................................................
Razem: 25 363,85 zł
II ZARZĄD MIENIEM GMINNYM
1. Sprzedaż lokali mieszkalnych
- przeznaczyłem do sprzedaży w trybie bezprzetargowym na rzecz najemców 10 lokali mieszkalnych,
- podpisałem protokoły rokowań dot. sprzedaży 29 lokali mieszkalnych na rzecz najemców,
- zawarłem 47 aktów notarialnych - z tego tytułu na konto Gminy Miejskiej wpłynęła kwota 205 851 zł,
- ogłosiłem trzy przetargi ustne nieograniczone w sprawie sprzedaży następujących pustostanów lokali mieszkalnych położonych w Kłodzku przy:
- ul. Tetmajera 8/5 o powierzchni 36 m2, cena wywoławcza wynosi 30 845 zł. ( I przetarg),
- przy ul. Armii Krajowej 9/1a o powierzchni 55,45 m2, cena wywoławcza wynosi 29 275,80 zł. (I przetarg),
- przy ul. Grottgera 3/6 o powierzchni 67,70 m2, cena wywoławcza wnosi 22 111,60 zł.
2. Sprzedaż lokali użytkowych.
- przeznaczyłem do sprzedaży w trybie przetargu pustostan lokalu użytkowego położonego przy ul. Lutyckiej 13, o powierzchni 76,72 m2,
- ogłosiłem I przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż lokalu użytkowego położonego przy ul. Wyspiańskiego 20,20A,20B o powierzchni 208 m2, cena wywoławcza wynosi 223 000 zł.
3. Sprzedaż działek i obiektów budowlanych
- zawarłem 1 akt notarialny – z tego tytułu na konto Gminy Miejskiej wpłynęła kwota 10 500 zł.
4. Dzierżawa
- rozpatrzyłem 11 spraw dotyczących dzierżawy mienia gminnego,
5. Alkohol
- wydałem 8 zezwoleń na sprzedaż detaliczną alkoholu do 4,5%,
- wydałem 9 zezwoleń na sprzedaż detaliczną alkoholu (piwa i wina) od 4,5% do 18% ,
- wydałem 8 zezwoleń na sprzedaż detaliczną alkoholu powyżej 18%.
Powyższa ilość wydanych zezwoleń mieści się w ilości punktów sprzedaży napojów alkoholowych określonych Uchwałą Rady Miejskiej w Kłodzku.
III DOTACJE
1. Wyraziłem zgodę na wykorzystanie środków finansowych przez Gimnazjum nr 2 (zaplanowanych w budżecie 2003 r. - w części dot. wydatków rzeczowych.) w wysokości 1 500 zł.
2. Wyraziłem zgodę na przeniesienie środków finansowych w ramach rozdziału 80110, § 2540 w kwocie 6 860 zł z Gimnazjum Integrującego do Społecznego Gimnazjum w Kłodzku.
Zgodnie z art. 90 ust. 2a ustawy o systemie oświaty osoba prowadząca szkołę niepubliczną winna w terminie do dnia 30 września br. poprzedzającego rok budżetowy podać gminie planowaną liczbę uczniów, celem zabezpieczenia środków finansowych – dotacji na jej funkcjonowanie. Zespół Szkół Społecznych pismem z dnia 20 września 2002 r. podał do planu budżetu gminy informację, że w 2003 r. do Społecznego Gimnazjum uczęszczać będzie 41 uczniów. Zatem plan dotacji na 2003 r. dla Społecznego Gimnazjum określono na kwotę 96 836 zł. W ciągu roku budżetowego stan uczniów w różnych miesiącach kształtował się od 42 do 47 uczniów. Co w konsekwencji spowodowało, że Społeczne Gimnazjum wykorzystało planowaną na 2003 r. dotację w m-cu listopadzie br.. Na miesiąc grudzień brak jest środków w wysokości 6 860 zł.
Gimnazjum Integrujące nie wykorzystało planowanej na 2003 r. dotacji. Oszczędności z tego tytułu będą wynosić na dzień 31 grudnia 2003 r. – 9 279 zł. W związku z tym zaistniała możliwość przeniesienia środków z Gimnazjum Integrującego do Gimnazjum Społecznego.
3. Sfinansowałem koszt dostawy energii cieplnej za rok 2003 do lokalu położonego w Kłodzku przy ul. Lutyckiej 9 zajmowanego przez Związek Inwalidów Wojennych – kwota 2 198,88 zł. Źródło finansowania: dział 853 rozdział 85395 § 2820 – rezerwa 2 500,- zł.
4. Uregulowałem należności za lokal użytkowy zajmowany przez Towarzystwo Miłośników Ziemi Kłodzkiej w kwocie 2 646,35 zł. Źródło finansowania: dział 921 rozdział 92195 § 4300.
5. Po dokonaniu wnikliwej analizy finansowej budżetu miasta 2003 r. – postanowiłem zwiększyć budżet Przedszkola nr 3 przekazując kwotę w wysokości 6 815 zł z przeznaczeniem na wynagrodzenia - rozdział 85404, § 4010.
Powyższe wynika z konieczności zatrudnienia nauczyciela za nauczyciela przebywającego od 1 września na urlopie zdrowotnym (okres 1 roku).
6. Przekazałem środki finansowe w wysokości 1 000 zł dla Muzeum Ziemi Kłodzkiej z przeznaczeniem na dofinansowanie organizacji koncertu noworocznego jaki odbył się dnia 03.01.2004 r.. Koncert przygotowany został przez solistów Operetki Śląskiej. W programie przewidziano m.in. fragmenty z operetek “Księżniczka Czardasza” i “Wesoła wdówka”.
Źródło finansowania: dział 921, rozdział 92195,§ 4300.
IV UMOWY
1. Podpisałem umowę na udział Gminy Miejskiej Kłodzko w kosztach funkcjonowania i konserwacji Lokalnego Systemu Osłony Przeciwpowodziowej Powiatu Kłodzkiego w kwocie 1 245,00 zł, płatnej w dwóch ratach tj. I rata w wysokości 623,00 zł płatna do 30.06.2004 r., II rata w wysokości 622,00 zł płatna do dnia 30.09.2004 r.. Źródło finansowania: dział 750, rozdział 75023 § 4300.
2. Podpisałem polisy ubezpieczeniowe dla Urzędu Miasta w Kłodzku na rok 2004 z PZU Kłodzko zgodnie z przedstawioną ofertą. Źródło finansowania: dział 750, rozdział 75023, § 4430.
Z dniem 31 grudnia 2003r. skończyło się ubezpieczenie Gminy. Na podstawie podpisanej umowy z brokerem ubezpieczeniowym w dniu 2003-12-22 wpłynęła oferta na ubezpieczenie Gminy od PZU Kłodzko. Ogólna kwota ubezpieczenia wynosi 16 310,00 zł i obejmuje:
a.
b.
c.
d.
e.
f.
g.
h.
i.
j.
k.
l.
m.
n. |
budynki od ognia i innych zdarzeń losowych –
wyposażenie od ognia i innych zdarzeń losowych –
gotówka – od ognia i innych zdarzeń losowych –
wyposażenie ubezpieczenie kradzieżowe -
wandalizm –
gotówka kradzież, rabunek, transport –
naprawa zabezpieczeń –
stłuczenie szyb –
sprzęt elektroniczny –
OC –
OC wynajmującego –
OC wod-kan
OC dróg –
OC imprez masowych – |
6 630,00 zł
90,00 zł
40,00 zł
400,00 zł
160,00 zł
500,00 zł
140,00 zł
450,00 zł
5 790,00 zł
1 200,00 zł
160,00 zł
160,00 zł
340,00 zł
250,00 zł |
Okres ubezpieczenia: 01.01.2004 – 31.12.2004. Ubezpieczenie płatne jednorazowo w terminie do 31.01.2004.
3. Wyraziłem zgodę na zawarcie umowy z “Gazetą Prowincjonalną “Brama” na publikację strony samorządowej w 2004 roku. Umowa zostanie zawarta na takich samych zasadach jak w 2003 roku. Koszt publikacji 1 cm2 strony samorządowej wynosić będzie 0,22 zł brutto. Co dwa tygodnie na łamach “Bramy” ukazywać się będą strony samorządowe, każda formatu A4. Źródło finansowania: dział 750, rozdział 75023, § 4300.
4. Podpisałem umowę z firmą NADZÓR KOSZTORYSOWANIE I PROJEKTOWANIE w BUDOWNICTWIE “Tele-mechanika” z siedzibą w Kłodzku przy ul. Muzealnej 9/19 na pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami branży elektrycznej w 2004 r. z zakresu robót remontowych i nad realizacją zadań inwestycyjnych. Wartość zlecenia wynosi 900 zł + VAT/ miesięcznie – nie podlega stosowaniu przepisów ustawy o zamówieniach publicznych zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 7 ww. ustawy. Źródło finansowania: dział 900, rozdział 90015, § 4300.
V PROJEKTY UCHWAŁ RADY MIEJSKIEJ
1. Przyjąłem i przekazałem do Rady Miejskiej projekt uchwały w sprawie obniżenia wysokości wskaźnika procentowego wynikającego z ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych.
Uzasadnienie: Od 1 stycznia 2004 r. zaczęła obowiązywać ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, która wprowadza zmiany do ustawy o dodatkach mieszkaniowych (art. 6 ust. 10 oraz art. 9a) Zgodnie z powyższymi przepisami, od dnia 1 stycznia 2004 r., wypłata dodatków mieszkaniowych staje się zadaniem własnym gminy, finansowanym wyłącznie z własnego budżetu. W 2004 r. gminy nie otrzymują już budżetowych dotacji celowych na dofinansowanie wypłat dodatków mieszkaniowych. Aby zmniejszyć dolegliwości finansowe gminy z tego tytułu – przepisy art. 6 ust. 10 pozwalają Radzie Gminy w drodze uchwały obniżyć wysokość wskaźników procentowych, na podstawie których oblicza się wysokość dodatków mieszkaniowych, maksymalnie o 20 punktów procentowych. Obniżenie wysokości wskaźników procentowych zmniejszy wysokość przyznanych dodatków. Pozostawienie ich w dotychczasowej wysokości spowoduje, że kwota zaplanowana w budżecie na 2004 r. na wypłatę dodatków mieszkaniowych okazać się może niewystarczająca na pokrycie potrzeb w tym zakresie, mając na uwadze fakt, że dofinansowanie z budżetu państwa stanowiło dotychczas ok. 30% ww. wydatków. Dlatego uzasadnionym jest zmniejszenie kwoty przyznawanych dodatków, aby jak największej ilości osób zapewnić możliwość skorzystania z tej formy pomocy.
VI SPRAWY RÓŻNE
1. Zatwierdziłem składniki cenotwórcze za ogrzewanie pomieszczeń w Urzędzie Miasta stanowiące podstawę do ustalenia stawki za 1 m2 powierzchni grzewczej, po modernizacji kotłowni. Z uwagi na minimalne (wynoszące zaledwie około 1%) obniżenie ceny za dostawę ciepła – pozostawiłem dotychczasową obowiązującą stawkę za ogrzewanie pomieszczeń w budynku Ratusza tj. brutto 3,28 zł/ m2.
BURMISTRZ MIASTA KŁODZKA
Roman Lipski
SPRAWOZDANIE
Z REALIZACJI UCHWAŁ RADY MIEJSKIEJ
PODJĘTYCH NA SESJI W DNIU 30.12.2003 r.
- Uchwała nr XVIII/150/2003 w sprawie nabycia nieruchomości – uchwała w trakcie realizacji przez Wydział Gospodarki Mieniem Gminnym, Geodezji i Działalności Gospodarczej.
- Uchwała nr XVIII/151/2003 w sprawie ustalenia opłat za umieszczanie i składowanie odpadów na składowisku odpadów innych jak niebezpieczne i obojętne przy ul. Sierpowej w Kłodzku – uchwała została przekazana do realizacji przez Wydział Inżynierii Miejskiej, Inwestycji i Remontów oraz ZAMG GM Sp. z o.o..
- Uchwała nr XVIII/152/2003 w sprawie ustalenia opłat za wywóz i składowanie nieczystości stałych z posesji gminnych (lokali mieszkalnych) na terenie gminy miejskiej Kłodzko – uchwała została przekazana do realizacji przez Wydział Inżynierii Miejskiej, Inwestycji i Remontów oraz ZAMG GM Sp. z o.o..
- Uchwała nr XVIII/153/2003 zmieniająca uchwałę nr XL/249/2001 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 22 lutego 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania wysokości i udzielania dotacji na działalność dydaktyczną i opiekuńczo wychowawczą niepublicznych przedszkoli oraz niepublicznych szkół podstawowych i gimnazjalnych – uchwała została przekazana do realizacji przez Wydział Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki.
- Uchwała nr XVIII/154/2003 w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy Miejskiej na 2003 rok – uchwała zrealizowana przez Wydział FnB.
- Uchwała nr XVIII/155/2003 w sprawie ustalenia wysokości dodatku specjalnego dla Burmistrza Miasta Kłodzko – uchwała przekazana do realizacji przez Wydział FnB.
BURMISTRZ MIASTA KŁODZKA
Roman Lipski