menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • Sprawozdanie ZA OKRES OD DNIA 18.12.2003 r. DO DNIA 15.01.2004 r.




    SPRAWOZDANIE
    BURMISTRZA MIASTA KŁODZKA
    Z PRACY MIĘDZY SESJAMI RADY MIEJSKIEJ
    ZA OKRES OD DNIA 18.12.2003 r. DO DNIA 15.01.2004 r.

     

    W omawianym okresie podjąłem następujące decyzje - w zakresie:

     

    I ULGI I UMORZENIA

    1. Z uwagi na trudności finansowe wnioskodawcy postanowiłem rozłożyć na 10 rat miesięcznych spłatę należności z tytułu wykupu lokalu użytkowego przy pl. B.Chrobrego 10 w Kłodzku.

    Kwota należności z tytułu wykupu lokalu wynosi:
    - należność główna wykupu lokalu 23 268,55 zł
    - odsetki od zaległości na dzień 2.12.2003 r. 2 095,30 zł

    ........................................................................................................

    Razem: 25 363,85 zł

    II ZARZĄD MIENIEM GMINNYM

    1. Sprzedaż lokali mieszkalnych

    1. przeznaczyłem do sprzedaży w trybie bezprzetargowym na rzecz najemców 10 lokali mieszkalnych,
    2. podpisałem protokoły rokowań dot. sprzedaży 29 lokali mieszkalnych na rzecz najemców,
    3. zawarłem 47 aktów notarialnych - z tego tytułu na konto Gminy Miejskiej wpłynęła kwota 205 851 zł,
    4. ogłosiłem trzy przetargi ustne nieograniczone w sprawie sprzedaży następujących pustostanów lokali mieszkalnych położonych w Kłodzku przy:
    • ul. Tetmajera 8/5 o powierzchni 36 m2, cena wywoławcza wynosi 30 845 zł. ( I przetarg),
    • przy ul. Armii Krajowej 9/1a o powierzchni 55,45 m2, cena wywoławcza wynosi 29 275,80 zł. (I przetarg),
    • przy ul. Grottgera 3/6 o powierzchni 67,70 m2, cena wywoławcza wnosi 22 111,60 zł.

    2. Sprzedaż lokali użytkowych.

    1. przeznaczyłem do sprzedaży w trybie przetargu pustostan lokalu użytkowego położonego przy ul. Lutyckiej 13, o powierzchni 76,72 m2,
    2. ogłosiłem I przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż lokalu użytkowego położonego przy ul. Wyspiańskiego 20,20A,20B o powierzchni 208 m2, cena wywoławcza wynosi 223 000 zł.

    3. Sprzedaż działek i obiektów budowlanych

    1. zawarłem 1 akt notarialny – z tego tytułu na konto Gminy Miejskiej wpłynęła kwota 10 500 zł.

    4. Dzierżawa

    1. rozpatrzyłem 11 spraw dotyczących dzierżawy mienia gminnego,

    5. Alkohol

    1. wydałem 8 zezwoleń na sprzedaż detaliczną alkoholu do 4,5%,
    2. wydałem 9 zezwoleń na sprzedaż detaliczną alkoholu (piwa i wina) od 4,5% do 18% ,
    3. wydałem 8 zezwoleń na sprzedaż detaliczną alkoholu powyżej 18%.

    Powyższa ilość wydanych zezwoleń mieści się w ilości punktów sprzedaży napojów alkoholowych określonych Uchwałą Rady Miejskiej w Kłodzku.

    III DOTACJE

    1. Wyraziłem zgodę na wykorzystanie środków finansowych przez Gimnazjum nr 2 (zaplanowanych w budżecie 2003 r. - w części dot. wydatków rzeczowych.) w wysokości 1 500 zł.

    2. Wyraziłem zgodę na przeniesienie środków finansowych w ramach rozdziału 80110, § 2540 w kwocie 6 860 zł z Gimnazjum Integrującego do Społecznego Gimnazjum w Kłodzku.
    Zgodnie z art. 90 ust. 2a ustawy o systemie oświaty osoba prowadząca szkołę niepubliczną winna w terminie do dnia 30 września br. poprzedzającego rok budżetowy podać gminie planowaną liczbę uczniów, celem zabezpieczenia środków finansowych – dotacji na jej funkcjonowanie. Zespół Szkół Społecznych pismem z dnia 20 września 2002 r. podał do planu budżetu gminy informację, że w 2003 r. do Społecznego Gimnazjum uczęszczać będzie 41 uczniów. Zatem plan dotacji na 2003 r. dla Społecznego Gimnazjum określono na kwotę 96 836 zł. W ciągu roku budżetowego stan uczniów w różnych miesiącach kształtował się od 42 do 47 uczniów. Co w konsekwencji spowodowało, że Społeczne Gimnazjum wykorzystało planowaną na 2003 r. dotację w m-cu listopadzie br.. Na miesiąc grudzień brak jest środków w wysokości 6 860 zł.

    Gimnazjum Integrujące nie wykorzystało planowanej na 2003 r. dotacji. Oszczędności z tego tytułu będą wynosić na dzień 31 grudnia 2003 r. – 9 279 zł. W związku z tym zaistniała możliwość przeniesienia środków z Gimnazjum Integrującego do Gimnazjum Społecznego.

    3. Sfinansowałem koszt dostawy energii cieplnej za rok 2003 do lokalu położonego w Kłodzku przy ul. Lutyckiej 9 zajmowanego przez Związek Inwalidów Wojennych – kwota 2 198,88 zł. Źródło finansowania: dział 853 rozdział 85395 § 2820 – rezerwa 2 500,- zł.

    4. Uregulowałem należności za lokal użytkowy zajmowany przez Towarzystwo Miłośników Ziemi Kłodzkiej w kwocie 2 646,35 zł. Źródło finansowania: dział 921 rozdział 92195 § 4300.

    5. Po dokonaniu wnikliwej analizy finansowej budżetu miasta 2003 r. – postanowiłem zwiększyć budżet Przedszkola nr 3 przekazując kwotę w wysokości 6 815 zł z przeznaczeniem na wynagrodzenia - rozdział 85404, § 4010.
    Powyższe wynika z konieczności zatrudnienia nauczyciela za nauczyciela przebywającego od 1 września na urlopie zdrowotnym (okres 1 roku).

    6. Przekazałem środki finansowe w wysokości 1 000 zł dla Muzeum Ziemi Kłodzkiej z przeznaczeniem na dofinansowanie organizacji koncertu noworocznego jaki odbył się dnia 03.01.2004 r.. Koncert przygotowany został przez solistów Operetki Śląskiej. W programie przewidziano m.in. fragmenty z operetek “Księżniczka Czardasza” i “Wesoła wdówka”.

    Źródło finansowania: dział 921, rozdział 92195,§ 4300.

    IV UMOWY

    1. Podpisałem umowę na udział Gminy Miejskiej Kłodzko w kosztach funkcjonowania i konserwacji Lokalnego Systemu Osłony Przeciwpowodziowej Powiatu Kłodzkiego w kwocie 1 245,00 zł, płatnej w dwóch ratach tj. I rata w wysokości 623,00 zł płatna do 30.06.2004 r., II rata w wysokości 622,00 zł płatna do dnia 30.09.2004 r.. Źródło finansowania: dział 750, rozdział 75023 § 4300.

    2. Podpisałem polisy ubezpieczeniowe dla Urzędu Miasta w Kłodzku na rok 2004 z PZU Kłodzko zgodnie z przedstawioną ofertą. Źródło finansowania: dział 750, rozdział 75023, § 4430.
    Z dniem 31 grudnia 2003r. skończyło się ubezpieczenie Gminy. Na podstawie podpisanej umowy z brokerem ubezpieczeniowym w dniu 2003-12-22 wpłynęła oferta na ubezpieczenie Gminy od PZU Kłodzko. Ogólna kwota ubezpieczenia wynosi 16 310,00 zł i obejmuje:

    a.

    b.

    c.

    d.

    e.

    f.

    g.

    h.

    i.

    j.

    k.

    l.

    m.

    n.

    budynki od ognia i innych zdarzeń losowych –

    wyposażenie od ognia i innych zdarzeń losowych –

    gotówka – od ognia i innych zdarzeń losowych –

    wyposażenie ubezpieczenie kradzieżowe -

    wandalizm –

    gotówka kradzież, rabunek, transport –

    naprawa zabezpieczeń –

    stłuczenie szyb –

    sprzęt elektroniczny –

    OC –

    OC wynajmującego –

    OC wod-kan

    OC dróg –

    OC imprez masowych –

    6 630,00 zł

    90,00 zł

    40,00 zł

    400,00 zł

    160,00 zł

    500,00 zł

    140,00 zł

    450,00 zł

    5 790,00 zł

    1 200,00 zł

    160,00 zł

    160,00 zł

    340,00 zł

    250,00 zł

    Okres ubezpieczenia: 01.01.2004 – 31.12.2004. Ubezpieczenie płatne jednorazowo w terminie do 31.01.2004.

    3. Wyraziłem zgodę na zawarcie umowy z “Gazetą Prowincjonalną “Brama” na publikację strony samorządowej w 2004 roku. Umowa zostanie zawarta na takich samych zasadach jak w 2003 roku. Koszt publikacji 1 cm2 strony samorządowej wynosić będzie 0,22 zł brutto. Co dwa tygodnie na łamach “Bramy” ukazywać się będą strony samorządowe, każda formatu A4. Źródło finansowania: dział 750, rozdział 75023, § 4300.

    4. Podpisałem umowę z firmą NADZÓR KOSZTORYSOWANIE I PROJEKTOWANIE w BUDOWNICTWIE “Tele-mechanika” z siedzibą w Kłodzku przy ul. Muzealnej 9/19 na pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami branży elektrycznej w 2004 r. z zakresu robót remontowych i nad realizacją zadań inwestycyjnych. Wartość zlecenia wynosi 900 zł + VAT/ miesięcznie – nie podlega stosowaniu przepisów ustawy o zamówieniach publicznych zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 7 ww. ustawy. Źródło finansowania: dział 900, rozdział 90015, § 4300.

    V PROJEKTY UCHWAŁ RADY MIEJSKIEJ

    1. Przyjąłem i przekazałem do Rady Miejskiej projekt uchwały w sprawie obniżenia wysokości wskaźnika procentowego wynikającego z ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych.

    Uzasadnienie: Od 1 stycznia 2004 r. zaczęła obowiązywać ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, która wprowadza zmiany do ustawy o dodatkach mieszkaniowych (art. 6 ust. 10 oraz art. 9a) Zgodnie z powyższymi przepisami, od dnia 1 stycznia 2004 r., wypłata dodatków mieszkaniowych staje się zadaniem własnym gminy, finansowanym wyłącznie z własnego budżetu. W 2004 r. gminy nie otrzymują już budżetowych dotacji celowych na dofinansowanie wypłat dodatków mieszkaniowych. Aby zmniejszyć dolegliwości finansowe gminy z tego tytułu – przepisy art. 6 ust. 10 pozwalają Radzie Gminy w drodze uchwały obniżyć wysokość wskaźników procentowych, na podstawie których oblicza się wysokość dodatków mieszkaniowych, maksymalnie o 20 punktów procentowych. Obniżenie wysokości wskaźników procentowych zmniejszy wysokość przyznanych dodatków. Pozostawienie ich w dotychczasowej wysokości spowoduje, że kwota zaplanowana w budżecie na 2004 r. na wypłatę dodatków mieszkaniowych okazać się może niewystarczająca na pokrycie potrzeb w tym zakresie, mając na uwadze fakt, że dofinansowanie z budżetu państwa stanowiło dotychczas ok. 30% ww. wydatków. Dlatego uzasadnionym jest zmniejszenie kwoty przyznawanych dodatków, aby jak największej ilości osób zapewnić możliwość skorzystania z tej formy pomocy.

    VI SPRAWY RÓŻNE

    1. Zatwierdziłem składniki cenotwórcze za ogrzewanie pomieszczeń w Urzędzie Miasta stanowiące podstawę do ustalenia stawki za 1 m2 powierzchni grzewczej, po modernizacji kotłowni. Z uwagi na minimalne (wynoszące zaledwie około 1%) obniżenie ceny za dostawę ciepła – pozostawiłem dotychczasową obowiązującą stawkę za ogrzewanie pomieszczeń w budynku Ratusza tj. brutto 3,28 zł/ m2.

     

    BURMISTRZ MIASTA KŁODZKA
    Roman Lipski

     

    SPRAWOZDANIE
    Z REALIZACJI UCHWAŁ RADY MIEJSKIEJ
    PODJĘTYCH NA SESJI W DNIU 30.12.2003 r.

     

    1. Uchwała nr XVIII/150/2003 w sprawie nabycia nieruchomości – uchwała w trakcie realizacji przez Wydział Gospodarki Mieniem Gminnym, Geodezji i Działalności Gospodarczej.
    2. Uchwała nr XVIII/151/2003 w sprawie ustalenia opłat za umieszczanie i składowanie odpadów na składowisku odpadów innych jak niebezpieczne i obojętne przy ul. Sierpowej w Kłodzku – uchwała została przekazana do realizacji przez Wydział Inżynierii Miejskiej, Inwestycji i Remontów oraz ZAMG GM Sp. z o.o..
    3. Uchwała nr XVIII/152/2003 w sprawie ustalenia opłat za wywóz i składowanie nieczystości stałych z posesji gminnych (lokali mieszkalnych) na terenie gminy miejskiej Kłodzko – uchwała została przekazana do realizacji przez Wydział Inżynierii Miejskiej, Inwestycji i Remontów oraz ZAMG GM Sp. z o.o..
    4. Uchwała nr XVIII/153/2003 zmieniająca uchwałę nr XL/249/2001 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 22 lutego 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania wysokości i udzielania dotacji na działalność dydaktyczną i opiekuńczo wychowawczą niepublicznych przedszkoli oraz niepublicznych szkół podstawowych i gimnazjalnych – uchwała została przekazana do realizacji przez Wydział Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki.
    5. Uchwała nr XVIII/154/2003 w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy Miejskiej na 2003 rok – uchwała zrealizowana przez Wydział FnB.
    6. Uchwała nr XVIII/155/2003 w sprawie ustalenia wysokości dodatku specjalnego dla Burmistrza Miasta Kłodzko – uchwała przekazana do realizacji przez Wydział FnB.

     

    BURMISTRZ MIASTA KŁODZKA
    Roman Lipski

     

     






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego388

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2004-02-18 11:29:42
    Aktualizacja: 2007-12-20 18:45:08
    Odslon: 594

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR