menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • SPRAWOZDANIE ZA OKRES OD DNIA 13.08.2004. DO DNIA 15.09.2004 r.




     SPRAWOZDANIE
    BURMISTRZA MIASTA KŁODZKA
    Z PRACY MIĘDZY SESJAMI RADY MIEJSKIEJ
    ZA OKRES OD DNIA 13.08.2004. DO DNIA 15.09.2004 r.

     

    W omawianym okresie podjąłem następujące decyzje – w zakresie:

    I ULGI I UMORZENIA

    1. Wyraziłem zgodę na umorzenie odsetek w całości w kwocie 249,90 zł z tytułu opłaty za wieczyste użytkowanie działki nr 68 przy ul. Wzniesienie 10 przy zaliczeniu całej dokonanej wpłaty na należność główną. Wnioskodawca prośbę swoją uzasadnił trudną sytuacją materialną rodziny. Pracuje tylko dorywczo i sezonowo, osiąga niewielkie dochody. Ma na utrzymaniu ciężko chorą żonę i troje dzieci. Pracownicy Referatu Dochodów po przeprowadzonej wizji lokalnej w miejscu zamieszkania potwierdzili trudną sytuację życiową i materialną rodziny.

    II ZARZĄD MIENIEM GMINNYM

    1. Sprzedaż lokali mieszkalnych.

    • Przeznaczyłem do sprzedaży w trybie bezprzetargowym na rzecz najemców 23 lokale mieszkalne,
    • podpisałem protokoły rokowań dot. sprzedaży 9 lokali mieszkalnych,
    • zawarłem 24 akty notarialne - z tego tytułu na konto Gminy Miejskiej wpłynęła kwota 139 380 zł.
    • przeznaczyłem pustostan lokalu mieszkalnego położonego w Kłodzku przy ul. Sienkiewicza 34/5 do sprzedaży w drodze przetargu. Przedmiotowy lokal składa się z 1-go pokoju o powierzchni 18,40 m2, kuchni o powierzchni 18,58 m2, przedpokoju 2,16 m2. Powierzchnia użytkowa wynosi 39,14 m2. Koszt remontu 13 000 zł.
      Decyzja została podjęta z uwagi na fakt, iż wszystkie lokale w tym budynku poza ww. zostały przez najemców wykupione na własność.

    2. Sprzedaż i najem lokali użytkowych.

    • Podpisałem 1 akt notarialny – z tego tytułu na konto Gminy Miejskiej wpłynęła kwota 55 758 zł.

    3. Sprzedaż działek i obiektów budowlanych.

    • Podpisałem 2 akty notarialne - z tego tytułu na konto Gminy Miejskiej wpłynęła kwota 121 937 zł.

    4. Dzierżawa.

    • Rozpatrzyłem 10 spraw dotyczących dzierżawy mienia gminnego.

    5. Koncesje na sprzedaż alkoholu.

    • Wydałem 5 zezwoleń na sprzedaż detaliczną alkoholu (piwa i wina) od 4,5% do 18%,
    • wydałem 2 zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu powyżej 18%.

    III DOTACJE

    1. Zatwierdziłem kosztorys Polsko Czeskiej Konferencji na temat “Współpraca Polskich i Czeskich szkół na pograniczu – kontynuacja”. Konferencja odbędzie się w Kłodzku i we Wrocławiu w dniach 26-29 września 2004 r.
    Współpraca z Centrum Badań Śląskoznawczych i Bohemistycznych Uniwersytetu Wrocławskiego trwa od wielu lat i zgodnie z kalendarzem w tym roku organizatorem konferencji jest strona polska. W wyniku rozmów przeprowadzonych z przedstawicielami Uniwersytetu Wrocławskiego i Wydziału Oświaty Starostwa Powiatowego w Kłodzku ustalono najpierw program konferencji, a później jej wstępny kosztorys. Kosztorys konferencji w dniach 26-29 września 2004 r. przedstawia się następująco:

    Niedziela, 26.09.2004 r. – I dzień Konferencji

    • obiadokolacja: 50 osób x 8 zł 400 zł
    • wynajem sali w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych 120 zł

    poniedziałek, 27.09.2004 r. – II dzień Konferencji

    - śniadanie w Schronisku na 30 osób 130 zł
    - obiad 50 osób x 6,50 zł 325 zł
    - kolacja w restauracji “Przy Młynie” 30 osób x 8 zł 240 zł
    - wycieczka po Ziemi Kłodzkiej (70 km x 2,20 zł/km + postój) 400 zł

    wtorek, 28.09.2004 r. – III dzień Konferencji

    - śniadanie w Schronisku na 30 osób 130 zł
    - kolacja z zajeździe “Kukułka” 50 osób x 20 zł 1 000 zł

    środa 29.09.2004 r. – IV dzień Konferencji

    - śniadanie w Schronisku na 30 osób 130 zł
    - noclegi w Schronisku 3 x 30 osób 1 160 zł

    kawa, herbata, woda mineralna do spożycia w przerwach konferencji 300 zł

    ...............................................................................................................

    RAZEM: 4 335 zł

    Po konsultacjach ze Starostwem Powiatowym w Kłodzku ustalono, że koszt całości zostanie pokryty w 50% przez Starostwo Powiatowe w Kłodzku i w 50% przez Urząd Miasta w Kłodzku.
    Urząd Miasta pokryje koszty związane z noclegiem 1 160 zł, śniadania 390 zł, napoje 300 zł oraz autobus na wycieczkę po Ziemi Kłodzkiej 400 zł. Łącznie kwota 2 250 zł. Źródło finansowania: dział 801, rozdział 80195, § 421, 430.

    2. Wyraziłem zgodę na sfinansowanie zakupu dla uczestników Otwartego Turnieju Street Balla, który został zorganizowany przez nauczycieli Gimnazjum nr 1 w dniu 27.08.2004 r., na kłodzkim rynku, w kwocie 300 zł oraz przekazałem kwotę 200 zł na wynagrodzenie dla prowadzących zajęcia. Źródło finansowania: dział 854, rozdział 85412, § 4210 – 300 zł
    dział 854, rozdział 85412, § 4300 – 200 zł.

    3. Wyraziłem zgodę na sfinansowanie zakupu nagrody rzeczowej dla przedszkola za zajęcie I miejsca w organizowanych teatrzykach przedszkolnych, w ramach realizacji programu edukacyjnego “Mamo Masz Wybór” . Koszt 500 zł. Źródło finansowania: dział 921, rozdział 92195, § 4210. Organizatorem teatrzyków jest Sekcja Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia przy Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kłodzku w ramach realizacji Narodowego Programu Zdrowia. Jest to jedna z form realizacji programu edukacyjnego dotyczącego upowszechniania wiedzy o zapobieganiu chorobom zakaźnym poprzez szczepienia profilaktyczne. W realizację programu włączono dzieci w wieku 3-6 lat, rodziców i pedagogów z kłodzkich przedszkoli oraz z powiatu kłodzkiego. Przegląd teatrzyków odbędzie się w sali widowiskowej Kłodzkiego Ośrodka Kultury dnia 30.11.2004 r..

    4. Z uwagi na zły stan nawierzchni boiska przy Gimnazjum nr 2 w Kłodzku, która zagraża bezpieczeństwu i zdrowiu dzieci w czasie zajęć wychowania fizycznego – przeznaczyłem na ww. cel kwotę 27 000 zł. Źródło finansowania: dział 9226, rozdział 92695, § 4300.

    IV INWESTYCJE

    1. Zatwierdziłem protokół konieczności i zlecenie robót dodatkowych nie będących przedmiotem przetargu, a związanych z realizacją zadania pn. “Remont i modernizacja wypożyczalni i zaplecza w bibliotece w budynku Ratusza”.
    Roboty dodatkowe zostały zlecone dotychczasowemu wykonawcy tj. firmie LECH-POL z Kłodzka. Wartość robót nie przekroczy kwoty 20% wartości zamówienia podstawowego, które opiewa na kwotę 109 800 zł. Wartość zlecenia brutto wynosi 7 931,27 zł. Źródło finansowania: dział 750, rozdział 75 023, § 6050.
    Uzasadnienie: w trakcie zadania stwierdzono konieczność wykonania dodatkowych robót, które nie były przedmiotem przetargu, a wykonanie ich jest niezbędne w celu podniesienia estetyki pomieszczeń i poprawy funkcjonalności. Są to następujące roboty:

    • osłonięcie płytą gipsowo-kartonową rur instalacji wodno-kanalizacyjnej i c.o.,
    • zabudowanie dwóch zlikwidowanych otworów drzwiowych,
    • wymiana nie nadającego się do remontu okna skrzynkowego na I piętrze w pomieszczeniu czytelni prasy,
    • dodatkowe pomalowanie parkietu na przejściach i między regałami lakierem bezbarwnym – połysk,
    • zlikwidowanie betonowego progu po demontażu lady,
    • uzupełnienie płytkami gresowymi istniejącej posadzki betonowej po likwidacji progu,
    • wymiana i schowanie pod tynk przewodów instalacji niskonapięciowej,
    • likwidacja napisu w języku niemieckim na elewacji ratusza.

    2. Zatwierdziłem protokół z postępowania o udzielenie zamówień publicznych na zadanie: “Remont chodnika – dojścia do budynku nr 36, 36/1, 38, 38/1 przy ulicy Partyzantów w Kłodzku”. Najkorzystniejszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Innowacyjno Wdrożeniowe “KANIMUS”. Kwota wykonania zadania wynosi brutto 27 895,80 zł. Źródło finansowania; dział 700, rozdział 70095, § 6050.

    3. Zatwierdziłem protokół konieczności na zmianę technologii wykonania naprawy dachu z przełożenia starej dachówki na ułożenie połaci dachu z nowej dachówki na zadaniu pn.: “Modernizacja sali gimnastycznej – Gimnazjum nr 1, Kłodzko, ul. Zawiszy Czarnego nr 5”. Wyraziłem zgodę na podpisanie umowy dodatkowej na wykonanie robót dodatkowych. Wartość robót wynikająca ze zmiany technologii naprawy wynosi 16 490,30 zł + VAT, razem 20 118,17 zł brutto. Źródło finansowania: dział 801, rozdział 80110, § 6050.
    Uzasadnienie: po dokonaniu robót rozbiórkowych dachu nad salą gimnastyczną stwierdzono, że możliwy jest odzysk starej dachówki w ilości około 25%. Dokumentacja projektowa i przetargowa zakładała odzysk starej dachówki w ilości 70%. Wobec powyższego proponuje się wykonać dach w całości z nowych materiałów tj. dachówka, gąsiory itp.

    4. Podpisałem wniosek o wszczęciu postępowania o zamówienie publiczne na realizację zadania pn. “Remont i przebudowa chodnika w ulicy Krasińskiego w Kłodzku”. Źródło finansowania: dział 700, rozdział 70095, § 6050. Jednocześnie zarządzeniem powołałem komisję przetargową do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie ww. zadania.

    5. Rozpoczęto postępowanie o zmówienie publiczne na realizację zadania pn.: “Budowa odwodnienia, zatoki parkingowej i chodnika w ul. Korytowskiej w Kłodzku”. Źródło finansowania: dział 900, rozdział 90095, § 4270. Jednocześnie zarządzeniem powołałem komisję przetargową do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie ww. zadania.

    6. Wyraziłem zgodę na wszczęcie postępowania o zamówienie publiczne na zadanie pn.: “Utrzymania w czystości ulic i placówek oraz prowadzenie “akcji zima” na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko”. Jednocześnie wydałem zarządzenie w sprawie powołania komisji przetargowej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie ww. zadania. Źródło finansowania: dział 900, rozdział 90003, § 4300.

    7. Wyraziłem zgodę na wszczęcie postępowania o zamówienie publiczne zadania pn. “Renowacja piłkarskiej nawierzchni trawiastej głównego boiska sportowego na stadionie przy ul. Kusocińskiego 1 w Kłodzku”. Źródło finansowania: dział 926, rozdział 92695, § 6050.
    Jednocześnie wydałem zarządzenie w sprawie powołania komisji przetargowej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie ww. zadania.

    8. Wyraziłem zgodę na wszczęcie postępowania o zamówienie publiczne zadania pn. “Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w Zespole Przedszkolno – Żłobkowym nr 2, ul. Bohaterów Getta nr 4, 57-300 Kłodzko”. Źródło finansowania: dział 801, rozdział 80101, § 6050.
    Jednocześnie wydałem zarządzenie w sprawie powołania komisji przetargowej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie ww. zadania.

    9. Wyraziłem zgodę na wszczęcie postępowania o zamówienie publiczne zadania pn. “Budowa oświetlenia ulicznego – ul. Karola Miarki w Kłodzku”. Źródło finansowania; dział 900, rozdział 90015, § 6050. Jednocześnie wydałem zarządzenie w sprawie powołania komisji przetargowej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie ww. zadania.

    10. Wyraziłem zgodę na wszczęcie postępowania o zamówienie publiczne zadania pn. “Przebudowa oświetlenia ulicznego ul. Korfantego w Kłodzku”. Źródło finansowania: dział 900, rozdział 90015, § 6050. Jednocześnie wydałem zarządzenie w sprawie powołania komisji przetargowej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie ww. zadania.

    11. Wyraziłem zgodę na wszczęcie postępowania o zamówienie publiczne zadania pn. “Budowa oświetlenia ulicznego ul. Zagórze w Kłodzku” Źródło finansowania: dział 900, rozdział 90015, § 6050. Jednocześnie wydałem zarządzenie w sprawie powołania komisji przetargowej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie ww. zadania.

    12. Wyraziłem zgodę na wszczęcie postępowania o zamówienie publiczne zadania pn. “Budowa sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w ul. Granicznej w Kłodzku”. Źródło finansowania:

    • sieć wodociągowa – środki finansowe “Wodociągów Kłodzkich” Sp. z o.o.,
    • sieć sanitarna – środki finansowe z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

    Jednocześnie wydałem zarządzenie w sprawie powołania komisji przetargowej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie ww. zadania.

    13. Podpisałem wniosek o wszczęciu postępowania o zamówienie publiczne, którego przedmiotem zamówienia są usługi w formie przygotowania, wydawania na wynos lub umożliwienia spożywania na miejscu jednego gorącego posiłku tj. treściwej zupy o gramaturze od 450-500 g z 50 g wkładką oraz 100 g chleba dla podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłodzku. Kaloryczność posiłku od 500 – 700 cal. Posiłek ma być pełnowartościowy pod względem kalorycznym i witaminowym, zgodnie z normami żywienia. Planuje się objąć tą forma pomocy od 200 – 300 osób dziennie. Wykonawca powinien być przygotowany do sporządzenia od 6000 – 9000 posiłków miesięcznie. Źródło finansowania: dział 852, rozdział 85214, § 3110. Jednocześnie zarządzeniem powołałem komisję przetargową do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie ww. zadania.

    V UMOWY

    1. Zleciłem opracowanie uproszczonej dokumentacji projektowo-kosztowej na remont basenu otwartego w zakresie minimalnym tj. zakres prac konieczny jest do uruchomienia basenu. Po ustaleniu zakresu robót i ich skosztorysowaniu zadanie zostanie wprowadzone do budżetu na 2005 rok.

    2. Zleciłem p. Andrzejowi Zilbertowi opracowanie dokumentacji budowlanej przyłączy sanitarnych do budynków przy ul. Korczaka gdzie zamieszkuje ok. 130 osób, przy ul. Zajęczej gdzie zamieszkuje ok. 80 osób oraz przy ul. Zamiejskiej 5 gdzie zamieszkuje ok. 20 osób. Koszt wykonania dokumentacji wynosi 4500 zł (koszt opracowania nie uwzględnia kosztów uzgodnień oraz kosztów dokumentacji na zasilanie dwóch przepompowni ścieków). Z wnioskiem w ww. sprawie wystąpił ZAMG GM Sp z o.o.. Źródło finansowania: środki finansowe z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

    3. Zleciłem firmie EKO – EFEKT Sp. z o.o. opracowanie programu ochrony środowiska dla Gminy Miejskiej Kłodzko, za kwotę brutto 19.520 zł, płatne ze środków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

    4. Zleciłem firmie “Inżbud” z Rybnika opracowanie projektu remontu chodnika przy ul. Warty i Korfantego w Kłodzku. Uzgodniony koszt wykonania projektu wynosi 15 000 zł netto. Źródło finansowania: dział 600, rozdział 60016, § 4270 “Drogi publiczne gminne”. Istniejący chodnik w ulicy Warty oraz Korfantego w Kłodzku jest w bardzo złym stanie technicznym. Przedmiotowy chodnik jest jedynym z głównych ciągów pieszych, z którego korzystają mieszkańcy miasta Kłodzka. Zgodnie z ustaleniami pomiędzy przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – Kłodzko i Gminą Miejską Kłodzko, Urząd Miasta Kłodzka zobowiązał się do opracowania projektu remontu chodnika w ulicy Warty oraz Korfantego, natomiast GDDKiA – Kłodzko wykona remont ww. chodnika.

    5. Zleciłem w trybie “z wolnej ręki” Spółdzielni Rzemieślniczej z Ząbkowic Śląskich wykonanie dodatkowych robót budowlanych przy budynku Szkoły Podstawowej nr 7 w Kłodzku wykonawcy zadania pn. “Termomodernizacja Szkoły Podstawowej nr 7 w Kłodzku”. W trakcie wykonywania zadania “Termomodernizacja Szkoły Podstawowej Nr 7 w Kłodzku”, po wykonaniu wykopów niezbędnych do ocieplenia ścian piwnic stwierdzono, że konieczne jest wykonanie niżej wymienionych robót, niezbędnych do prawidłowego użytkowania obiektu, tj.:

    1. wymiana kanalizacji deszczowej na odcinku 55 mb i drenażu opaskowego na długości 70,5 m - istniejąca sieć, mimo dwukrotnej próby oczyszczenia, pozostała niedrożna (przerośnięta korzeniami drzew, mogą być załamania),
    2. naprawa połączeń odgromowych, montaż uziomów poziomych (30 m),
    3. wykonanie okładziny schodów płytkami antypoślizgowymi – wejście główne do budynku. Łączna wartość robót wynosi 82 786,18 zł (brutto). Źródło finansowania: dział 801, rozdział 80101, § 6050

    Oddzielenie ww. zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego spowodowałoby znaczne utrudnienie techniczne i zwiększyłoby koszt robót dodatkowych. Ułożenie rury drenażowej i kanalizacji deszczowej wymaga jedynie poszerzenia wykopu, wykonanego do ocieplenia ścian piwnic.

    6. Zleciłem Przedsiębiorstwu Budownictwa Handlu i Usług MARBEX z Ząbkowic Śląskich wykonanie zabudowy portierni w Szkole Podstawowej nr 7 w Kłodzku. Wartość zamówienia bez uwzględnienia podatku VAT wynosi 14 296,36 zł. Źródło finansowania: dział 801, rozdział 80101, § 6050. Istniejąca zabudowa jest w złym stanie technicznym i nie spełnia wymogów ewakuacyjnych.

    7. Zleciłem Zakładowi Produkcyjno-Handlowo-Usługowemu “INSTALUX” z Ząbkowic Śląskich częściowy remont instalacji wodociągowej w Szkole Podstawowej nr 7 w Kłodzku. Odcinek instalacji wodociągowej przebiegającej przez pomieszczenia szatni jest w znacznym stopniu skorodowany i żeby uniknąć awarii należy dokonać wymiany. Wartość zamówienia bez uwzględnienia podatku VAT wynosi 3 818,27 zł. Źródło finansowania: dział 801, rozdział 80101, § 6050.

    8. Podpisałem umowę z Biurem Projektowania i Wdrożeń Energooszczędnych Systemów Oświetlenia z siedzibą w Poznaniu na opracowanie inwentaryzacji i projektu modernizacji oświetlenia miejskiego w Kłodzku. Oferowana cena wynosi brutto 21 960 zł. Źródło finansowania: dział 900, rozdział 90015, § 4300.

    9. Podpisałem aneksy do umów z jednostkami projektowymi dot. Zmiany terminu zakończenia prac nad niżej wymienionym projektami:

    • miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego staromiejskiej dzielnicy miasta Kłodzka położonej między ulicami; Kościuszki, Zawiszy Czarnego, Nad Kanałem, terenami poniżej ulicy Łukasińskiego, ul. Kolejową rzeką Nysą Kłodzką, ulicą Skośną, ul. Półwiejską, Nowy Świat i Noworudzką,
    • miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu położonego między: ulicą Kościuszki, rzeką Nysą Kłodzką, terenami wodonośnymi, ulicą Korczaka i Bohaterów Getta w Kłodzku,
    • miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu położonego między: rzeką Nysą, ul. Śląską, terenami Kolei, ul. Korfantego, rzeką Nysą, ul. Podgrodzie, granicami Fortu Owcza Góra, zabudową przy ul. Śląskiej, ul. Karola Miarki, ul. Sienkiewicza, ul. Kwiatową, ul. Potokiem Jawornik, granicami miasta, terenami wojskowymi i ul. Wyspiańskiego w Kłodzku.
    • miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu położonego między ulicami Śląską, Karola Miarki, Sienkiewicza, Kwiatową, Potokiem Jawornik, granicami miasta i ul. Mariańską w Kłodzku.

    Decyzja o zmianie terminów została podjęta z uwagi na:

    • Przygotowanie wniosku o dofinansowaniu z funduszy europejskich zadań inwestycyjnych na obszarach, które obejmują opracowanie projektów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego staromiejskiej dzielnicy miasta Kłodzka położonej między ulicami: Kościuszki, Zawiszy Czarnego, Nad Kanałem, terenami poniżej ulicy Łukasińskiego, ul. Kolejową, rzeką Nysą Kłodzką, ulicą Skośną, ul. Półwiejską, Nowy Świat i Noworudzką oraz miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu położonego między: ulicą Kościuszki, rzeką Nysą Kłodzką, terenami wodonośnymi, ulicą Korczaka i Bohaterów Getta w Kłodzku – zakończenie ich opracowania nie powinno przekroczyć terminu 31.12.2004 r..
    • Wnioskowane terminy przedłużenia prac nad projektami: rzeką Nysą, ul. Śląską, terenami Kolei, ul. Korfantego, rzeką Nysą, ul. Podgrodzie, granicami Fortu Owcza Góra, zabudową przy ul. Śląskiej, ul. Karola Miarki, ul. Sienkiewicza, ul. Kwiatową, ul. Potokiem Jawornik, granicami miasta, terenami wojskowymi i ul. Wyspiańskiego w Kłodzku oraz miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu położonego między ulicami: Śląską, Karola Miarki, Sienkiewicza, Kwiatową, Potokiem Jawornik, granicami miasta i ul. Mariańską w Kłodzku, z uwagi na konieczność wcześniejszego opracowania zmiany jednostkowej ustaleń “Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Kłodzka” nie powinny przekroczyć terminu 31.03.2005 r.
      Zmiana studium dotyczy rezygnacji z przebiegu wschodniej obwodnicy miasta, co należy uwzględnić przy opracowaniu tych projektów planu.
      Uzasadnienie: zastosowanie warunków umowy w postaci naliczenia kar umownych mogłoby prowadzić do zerwania umów, co w konsekwencji spowodowałoby konieczność przeprowadzenia nowych przetargów, celem zlecenia opracowania projektów planów nowym wykonawcom. Prowadziłoby to do jeszcze większego wydłużenia czasookresu opracowania projektów co byłoby niekorzystne dla Gminy. Dlatego podpisanie aneksów zgodnie z wskazanymi wyżej terminami jest celowe i korzystne. Przedmiotowe zmiany nie powodują skutków finansowych.

    8. Podpisałem aneks z Pracownią Urbanistyczno-Architektoniczną p. Czesława Malinowskiego dotyczący zmiany terminu zakończenia prac nad opracowaniem projektu planu “Zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru przy ulicy Wyspiańskiego w Kłodzku, w zakresie terenów położonych przy ulicach: Myśliwskiej i Śnieżnej. Zakończenie prac nad planem przesuwa się o 2 miesiące tj. do 31.10.2004 r. Zmiana terminu wystąpiła w związku z nowymi wnioskami inwestorskimi, które zostały uwzględnione oraz w związku z nowymi wytycznymi dotyczącymi strefy ochronnej od strzelnicy wojskowej.

    VI NAJEM LOKALI

    1. Wyraziłem zgodę na przeprowadzenie eksmisji 3-osobowej rodziny zamieszkałej przy ul. Wita Stwosza 4 do lokalu socjalnego, położonego przy ul. Żeromskiego 14/3 - wyrok eksmisyjny z 2003 r. z uprawnieniami do otrzymania lokalu socjalnego w związku z posiadanym zadłużeniem czynszowym, które wraz z odsetkami wynosi 11 968 zł.
    Lokal przy ul. Żeromskiego 14/3 składa się z jednego pokoju o powierzchni 20,52 m2 oraz kuchni o powierzchni 14,60 m2. Powierzchnia użytkowa wynosi 35,12 m2 . po przeprowadzeniu tej eksmisji tut. Urząd odzyska lokal 4-pokojowy z kuchnią, przedpokojem i łazienką o powierzchni 117,07 m2.

    2. Przydzieliłem lokal zamienny położony w Kłodzku przy ul. Lutyckiej 17/3 na rzecz czteroosobowej rodziną zamieszkałej w Kłodzku przy ul. Podgrodzie 6/4. Przydzielony lokal mieszkalny składa się z dwóch pokoi o powierzchni: I - 19 m2, II – 15,50 m2, kuchni o powierzchni 7,80 m2, przedpokoju o powierzchni 5,00 m2, wc – do wyłącznego użytku na klatce schodowej. Powierzchnia użytkowa wynosi 47,30 m2 , w lokalu został wykonany remont w zakresie podstawowym. Budynek przy ul. Podgrodzie 6 jest przeznaczony do wymarcia technicznego, a jego mieszkańcy zakwalifikowani do przydziału lokali zamiennych.

    3. Przydzieliłem do remontu we własnym zakresie lokal mieszkalny położony w Kłodzku przy ul. Bohaterów Getta 10/7. Lokal składa się z 2-ch pokoi o powierzchni: I – 12,00 m2, II – 23,48 m2, kuchni – 16,75 m2, wc o powierzchni 2,55 m2. Powierzchnia użytkowa wynosi 54,78 m2. Koszt remontu został oszacowany na kwotę 20 500 zł. Wniosek o przydział został złożony w 1998 roku.

    4. Przydzieliłem na rzecz bezdomnych braci lokal socjalny położony w Kłodzku przy ul. Korczaka 47/1. Wnioski o przydział mieszkania zostały złożone w 1998 r. i 2002 r.
    Przyznany lokal składa się z jednego pokoju o powierzchni 16,35 m2 i kuchni o powierzchni 12,33 m2. Powierzchnia użytkowa wynosi 28,68 m2. Koszt remontu 8 000 zł.
    Wymagany remont do wykonania zostanie wykonany przez zainteresowanych w trakcie zamieszkiwania.

    VII PROJEKTY UCHWAŁ RADY MIEJSKIEJ

    1. Przyjąłem i przekazałem do Rady Miejskiej następujące projekty uchwał:

    • w sprawie przyjęcia zmian w Statucie Międzygminnego Związku Celowego Powołanego dla Stworzenia Wspólnego Systemu Gospodarki Odpadami w Powiecie Kłodzkim,
    • w sprawie dokonania zmian budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko na 2004 rok,
    • w sprawie ustalenia zmiany nazwy ulicy na terenie miasta Kłodzka – na odcinku od skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego do pl. Kościelnego – na ul. Arcybiskupa Arnoszta z Pardubic,
    • w sprawie przedłużenia okresu obowiązywania umowy dzierżawy nieruchomości przy ul. Objazdowej 3 (PLAN INTERNATIONAL),
    • w sprawie przystąpienia do opracowania zmiany ustaleń Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Kłodzka w zakresie zmiany kierunków rozwoju systemu komunikacji. (Źródło finansowania: dział 710, rozdział 71004, § 4300).

    VIII SPRAWY RÓŻNE

    1. Wyraziłem zgodę na dokonanie zmian w budżecie Gminy Miejskiej Kłodzko na 2004 r. w sposób następujący:

    1. zmniejszyłem wydatki budżetu łącznie o kwotę 241 000 zł:
    • w dziale 600 rozdziale 60016 § 6050 – “Infrastruktura techniczna – Osiedle Zacisze” – wykreślić zadanie kwota 95 000 zł,
    • w dziele 600 rozdziale 60016 § 6050 – “Budowa sięgacza ul. Słonecznej” z kwoty 60 000 zł na kwotę 51 500 zł,
    • w dziale 600 rozdziale 60016 § 6050 – “Budowa chodnika ul. Przyjaciół Dzieci” z kwoty 75 000 zł na kwotę 73 000 zł,
    • w dziale 750 rozdziale 75023 § 6050 – “Ocieplenie ścian Ratusza” z kwoty 10 000 zł na kwotę 8 500 zł,
    • w dziale 900 rozdziale 90015 § 6050 – “Modernizacja oświetlenia ul. Śląska” z kwoty 60 000 zł na kwotę 26 000 zł,
    • w dziale 921 rozdziale 92195 § 6050 – “Modernizacja kotłowni KOK” z kwoty 278 000 zł na kwotę 178 000 zł.
    1. zwiększyłem wydatki budżetu łącznie o kwotę 343 512 zł:
    • w dziale 750 rozdziale 75 023 § 6050 – “Remont i modernizacja wypożyczalni i zaplecza w bibliotece” z kwoty 35 000 zł na kwotę 125 000 zł,
    • w dziale 801 rozdziale 80101 § 6050 – “Termomodernizacja SP nr 7” z kwoty 1 043 200 zł na kwotę 1 187 712 zł ( w tym dotacja w kwocie 75 802,00 zł),
    • w dziale 801 rozdziale 80104 § 6050 – “Modernizacja elewacji w Zespole Przedszkolno-Żłobkowym Nr 2” z kwoty 30 000 zł na kwotę 65 000 zł,
    • w dziale 801 rozdziale 80110 § 6050 “Modernizacja sali gimnastycznej - Gimnazjum nr 1” z kwoty 133 000 zł na kwotę 173 000 zł ( w tym dotacja w kwocie 29 710,00 zł),
    • w dziale 900 rozdziale 90015 § 6050 – “Budowa oświetlenia ul. Korfantego” z kwoty 35 000 zł na kwotę 69 000 zł.
    1. wprowadziłem do budżetu zadanie remontowe z kwotą 3 000 zł :
    • w dziale 801 rozdziale 80104 § 2540 – “Remont pomieszczeń kuchni Przedszkole nr 3” z kwotą 3 000 zł.

    2. Wyraziłem zgodę na dokonanie następujących zmian w budżecie miasta na 2004 rok:

    • w dziale 900 rozdziale 90095 zmniejszyć kwotę §4300 przewidzianą na utrzymanie i bieżące remonty kanalizacji deszczowej z 40 000 zł na 25 000 zł,
    • w dziele 900, rozdziale 90004 zwiększyć kwotę w § 4300 z 230 000 zł na 245 000 zł z przeznaczeniem na bieżącą pielęgnację zieleni,
    • w dziele 900, rozdziale 90095 wykreślić w § 4300 kwotę 50 000 zł, przewidzianą na wymianę ogrodzenia cmentarza,
    • w dziale 900, rozdziale 90095 zwiększyć kwotę w § 4270 z 20 000 zł na 70 000 zł z przeznaczeniem na pierwszy etap likwidacji rowu wzdłuż ul. Korytowskiej, wraz z wykonaniem odwodnienia kolektora i zatoki parkingowej.
      Uzasadnienie: w związku z planowaną likwidacją rowu biegnącego wzdłuż cmentarza i ul. Korytowskiej w Kłodzku, oraz przygotowaniem dokumentacji na powyższe zadanie, w celu jego realizacji należy dokonać zmian w budżecie miasta Kłodzka zwiększając środki przewidziane na remont urządzeń wodnych oraz konserwację rowów. W związku z planowanymi na okres jesienny nasadzeniami min.: róż na kwietnikach przy pl. Chopina, parku Esperanto, Parku Strażackim, bylin i iglaków na skalniku przy ul. Kościuszki i rondzie, oraz krzewów przy ul. Daszyńskiego, jak również usunięcia stwarzających zagrożenie uschniętych drzew, zwiększyć należy środki budżetowe przewidziane na bieżące utrzymanie zieleni.

    3. Wyraziłem zgodę na wypłatę części odszkodowania w kwocie 1 000 zł, którą zgodnie z umową ubezpieczenia zawartą pomiędzy Gminą Miejską Kłodzko a WARTA S.A., ponosi gmina, jako udział w szkodzie. Źródło finansowania: dział 900, rozdział 90004, § 4590.
    W związku z wypadkiem do którego doszło w dniu 31.12.2003 r., polegającym na odłamaniu się konaru drzewa rosnącego na terenie gminnym, w wyniku którego uszkodzony został samochód osobowy, poszkodowany wystąpił do tutejszego Urzędu Miasta o zadośćuczynienie. Wniosek ten przesłany został do WARTA S.A. – ubezpieczającego gminę z tytułu odpowiedzialności cywilnej i przez ubezpieczyciela został rozpatrzony na korzyść poszkodowanego, któremu w dniu 18.06.2004 r. przyznano odszkodowanie.

    4. Wyraziłem zgodę na wypłatę części odszkodowania w kwocie 1135 zł, którą zgodnie z umową ubezpieczenia zawartą pomiędzy Gmina Miejską Kłodzko a PZU S.A., ponosi gmina, jako udział własny w szkodzie. Źródło finansowania: dział 900, rozdział 90095, § 4590.
    Uzasadnienie: w związku z wypadkiem do którego doszło w dniu 30.07.2004 r. polegającym na odłamaniu się konaru drzewa rosnącego na terenie gminy, w wyniku którego uszkodzony został samochód osobowy, poszkodowana wystąpiła do tutejszego Urzędu Miasta o zadośćuczynienie. Wniosek ten został przesłany do PZU S.A., ubezpieczającego gminę z tytułu odpowiedzialności cywilnej i przez ubezpieczyciela został rozpatrzony na korzyść poszkodowanej, któremu w dniu 20.08.2004 r. przyznano odszkodowanie.

    5. Wyraziłem zgodę na przygotowanie oferty inwestycyjnej, która zawierać będzie dane o wolnych gruntach nieruchomościach, a także o dostępnych ulgach inwestycyjnych na terenach gmin z powiatu kłodzkiego. Koszt dofinansowania powyższej inicjatywy to 610 zł brutto. Źródło finansowania: dział 630, rozdział 63003, § 4300. W tej cenie otrzymam 30 sztuk płyt CD z ofertą inwestycyjną. Zadaniem takiej oferty będzie ściągnięcie inwestorów zewnętrznych. Starostwo Powiatowe zadba o to, aby oferta znalazła się w środowiskach biznesu (właściciele i menadżerowie dużych i średnich podmiotów gospodarczych) w środowiskach politycznych (organy władzy państwowej, ambasady i urzędy konsularne) w środowiskach finansowych (banki, grupy kapitałowe), w wielu samorządach na Dolnym Śląsku, Urzędzie Marszałkowskim i Urzędzie Wojewódzkim.

    6. Wyraziłem zgodę na ogłoszenie otwartego konkursu ofert dla organizacji pozarządowych i organizacji z nimi zrównanymi, na wykonanie zadań publicznych z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i wczesnej profilaktyki narkotykowe, w trybie art. 13 ustawy z dnia 24.04.2003 r., o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Wysokość środków na rok 2005 zostaje ustalona na poziomie wielkości jakie przyznane były w roku 2004. Jako kryterium oceny ofert przyjmuje się:

    - merytoryczną ocenę programu - 35 %,
    - przygotowanie, kwalifikacje, skuteczność ocena dotychczasowej pracy w tej dziedzinie – 35 % ,
    - kalkulację w tym wolontariat – koszt zadania – 30 %.

    W konkursie ofert zostaną wymienione następujące zadania:

    1. praca z grupą wsparcia dla młodzieży eksperymentującej ze środkami uzależniającymi, młodzieży nieprzystosowanej społecznie, młodzieży trudnej. Praca z młodzieżą winna być oparta również o pracę z liderami młodzieżowymi. Podmiot prowadzący pracę z przedmiotową grupą młodzieży winien kontynuować program szkolenia liderów młodzieżowych. Proponowany program winien być ciekawy, skuteczny (oparty o najnowsze programy stosowane w polskiej profilaktyce) urozmaicony o sporty i zajęcia plenerowe z posmakiem sportów ekstremalnych. Obowiązkiem podmiotu pracującego z grupą wsparcia jest współpraca i kontakt z rodzicami, pedagogiem szkolnym, i ośrodkiem leczenia uzależnień lub punktami konsultacyjnymi (w razie potrzeby). Termin wykonania zadania rok 2005,
    2. praca z grupą wsparcia dla dzieci szkół podstawowych i młodzieży szkół ponadpodstawowych z rodzin z problemem alkoholowym w rodzinie, dzieci doznających przemocy, oraz dzieci trudnych. Praca z grupą wsparcia winna być oparta o najnowsze programy stosowane w polskiej profilaktyce. Obowiązkiem podmiotu pracującego z grupą wsparcia jest współpraca i kontakt z rodzicami, pedagogiem szkolnym, i ośrodkiem leczenia uzależnień lub punktami konsultacyjnymi (w razie potrzeby). Termin wykonania zadania rok 2005,
    3. praca z grupą wsparcia dla dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym, a zagrożonych uzależnieniem od środków uzależniających ze szkoły podstawowej i młodzież szkoły ponadpodstawowej specjalnej. Podmiot w swej pracy winien uwzględnić dwu tygodniowy pobytowy wypoczynek letni w okresie wakacji z terapią. Obowiązkiem podmiotu pracującego z grupą wsparcia jest współpraca i kontakt z rodzicami, pedagogiem szkolnym, i ośrodkiem leczenia uzależnień lub punktami konsultacyjnymi (w razie potrzeby). Termin wykonania zadania rok 2005,
    4. dwutygodniowe wakacje z przyrodą – wypady plenerowe w góry, również dla dzieci i młodzieży z rodzin z problemem alkoholowym w rodzinie, dzieci doznających przemocy oraz dzieci trudnych. Wypady plenerowe winny być wzbogacone o elementy socjoterapii i w sposób szczegółowy promujące trzeźwy styl życia bez środków uzależniających. Termin wykonania zadania okres wakacji szkolnych,
    5. praca z dziećmi i młodzieżą w świetlicach socjoterapeutycznych przy Szkołach Podstawowych nr 3, nr 6, przy Zespole Szkół Integracyjnych, przy Gimnazjum nr 1, przy Gimnazjum nr 2, przy Kłodzkiej Szkole Przedsiębiorczości,
    6. prowadzenie w Szkołach Podstawowych nr 3,6,7, Zespole Szkół Integracyjnych, Gimnazjum nr 1,2, pozalekcyjnych zajęć wychowania fizycznego – trzy razy w tygodniu po 2 godziny. Termin wykonania zadania w roku 2005 z wykluczeniem wakacji,
    7. prowadzenie programów profilaktycznych dla dzieci i młodzieży oraz rodziców, ze szczególnym uwzględnieniem programów wczesnej profilaktyki narkotykowej, odpowiadającym standardom wyznaczonym przez technologie profilaktyczne w tym:
    • profesjonalnie przygotowanych realizatorów,
    • kompletny scenariusz działań,
    • zaplanowaną ewaluację (ocenę efektów programu),
    1. dożywianie dzieci (obiady) w szkołach, dzieci objętych programami naprawczymi, a spełniającymi kryteria w rozumieniu ustawy o pomocy społecznej. Termin realizacji rok 2005,
    2. dofinansowanie Poradni Odwykowej, prowadzącej program leczenia uzależnień podstawowy i rozszerzony dla uzależnionych oraz program “nawrotów” i program dla współuzależnionych. Placówka leczenie uzależnień musi spełniać wymogi określonych standardów.

    7. Powołałem z dniem 01.09.2004 r. na stanowiska dyrektorów placówek przedszkolnych w Kłodzku:

    • p. Hannę Franke – Zespół Przedszkolno-Żłobkowy nr 1, ul. Grunwaldzka 6,
    • p. Zofię Faron – Zespół Przedszkolno-Żłobkowy nr 2, ul. Bohaterów Getta 4,
    • p. Joannę Jastrzębskiej-Rockx – Przedszkole nr 3, ul. Warty 3.

    8. Podpisałem wniosek o wpis do rejestru zabytków budynku przy ul. Zofii Stryjeńskiej 15. Uzasadnienie: dawne forteczne ujęcie wody dla Twierdzy Głównej, wzniesiony przed 1494 r., przebudowany ok. 1750 r., przypuszczalnie najstarszy zachowany obiekt tego typu w Polsce.

    BURMISTRZ MIASTA KŁODZKA
    Roman Lipski

     

    SPRAWOZDANIE
    Z REALIZACJI UCHWAŁ RADY MIEJSKIEJ W KŁODZKU
    PODJĘTYCH NA SESJACH W DNIU: 27.08.2004 r.; 07.09.2004 r.

     

    1. Uchwała nr XXVI/216/2004 w sprawie zwolnienia od opłat podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, a dokonujących zmiany wpisu w “ewidencji działalności gospodarczej” – uchwała przekazana do realizacji przez Wydział Gospodarki Mieniem Gminnym, Geodezji i Działalności Gospodarczej.
    2. Uchwała nr XXVI/217/2004 w sprawie dokonania zmian budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko na 2004 rok – uchwała została przekazana do realizacji przez Wydział Finansowo-Budżetowy.
    3. Uchwała nr XXVI/218/2004 w sprawie przyjęcia zmian w Statucie Międzygminnego Związku Celowego Powołanego dla Stworzenia Wspólnego Systemu Gospodarki Odpadami w Powiecie Kłodzkim – uchwała została przekazana do wiadomości Wydziału Inżynierii Miejskiej, Inwestycji i Remontów.
    4. Uchwała nr XXVII/221/2004 w sprawie zmiany uchwały nr XXII/185/2004 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 29.04.2004 r., w sprawie uchwalenia Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Gminy Miejskiej Kłodzka na lata 2004 – 2008 – uchwała została przekazana do realizacji przez Wydziału Inżynierii Miejskiej, Inwestycji i Remontów oraz Wydział Finansowo-Budżetowy.

     

    BURMISTRZ MIASTA KŁODZKA
    Roman Lipski

     

     






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego505

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2004-09-22 10:58:38
    Aktualizacja: 2007-12-20 23:03:17
    Odslon: 1075

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR