SPRAWOZDANIE ZA OKRES OD DNIA 14.11.2005 r. DO DNIA 11.12.2005 r.
SPRAWOZDANIE BURMISTRZA MIASTA KŁODZKA Z PRACY MIĘDZY SESJAMI RADY MIEJSKIEJ ZA OKRES OD DNIA 14.11.2005 r. DO DNIA 11.12.2005 r.
W omawianym okresie podjąłem następujące decyzje – w zakresie:
I ULGI I UMORZENIA
- Umorzyłem czynsz dzierżawny za okres od 01.09.2005 r. do 30.11.2005 r. – dzierżawcom budynków przy ul. Grunwaldzkiej. Uzasadnienie: dzierżawcy udrożnili przejście między budynkami 1d-1e, które zostało wykonane w ww. okresie, z własnych środków.
- Wyraziłem zgodę na umorzenie odsetek z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego dwóch działek zlokalizowanych przy ul. Rodzinnej. Odsetki od zaległości na dzień 11.10.2005 r. wynoszą 318,40 zł.
II ZARZĄD MIENIEM GMINNYM
A. Sprzedaż lokali mieszkalnych.
- Przeznaczyłem do sprzedaży 21 lokali mieszkalnych na rzecz najemców.
- Podpisałem 21 protokołów rokowań w sprawie sprzedaży lokali mieszkalnych.
- Wyraziłem zgodę na przekwalifikowanie pustostanu lokalu mieszkalnego położonego przy ul. Łukasińskiego 27/1 na lokal użytkowy, a następnie podjąłem decyzję o przeznaczeniu przedmiotowego lokalu do sprzedaży w drodze przetargu.
Uzasadnienie: lokal usytuowany jest na niskim parterze, blisko chodnika, duże zawilgocenie i wysoki koszt remontu.
B. Sprzedaż lokali użytkowych.
- Przydzieliłem lokal użytkowy położony przy ul. Muzealnej 5 na rzecz Socjaldemokracji Polskiej.
- Pozytywnie rozpatrzyłem pismo Przewodniczącego Rady Powiatowej Sojuszu Lewicy Demokratycznej w Kłodzku w sprawie przyznania pomieszczenia użytkowego przy ul. Wojska Polskiego 18 z przeznaczeniem na prowadzenie Rady Powiatowej i Miejskiej SLD oraz biuro poselskie dla posła SLD p. Henryka Gołębiewskiego.
- Wyraziłem zgodę na przyłączenie pustostanu lokalu użytkowego położonego przy ul. Traugutta 1, o powierzchni 16 m2 do pozostałych pomieszczeń zajmowanych przez Związek Sybiraków Koło w Kłodzku. Przedmiotowe pomieszczenie stanowi integralna część siedziby Związku Sybiraków.
- Podpisałem następujące ogłoszenia:
- o pisemnym przetargu nieograniczonym na sprzedaż nieruchomości zabudowanej położonej przy ul. Grottgera oraz dwóch lokali użytkowych położonych przy ul. Grottgera 8 w Kłodzku. Cena wywoławcza nieruchomości wynosi 275 147 zł,
- o ustnym przetargu nieograniczonym na sprzedaż lokalu użytkowego położonego w Kłodzku przy ul. Czeskiej 30a. Cena wywoławcza nieruchomości wynosi 37 290 zł,
- o II przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż nieruchomości zabudowanej położonej w Kłodzku przy ul. Słowackiego (na dz. nr 6/10, AM – 1, obręb Ptasia Góra). Cena wywoławcza nieruchomości wynosi 5 500 zł. (Cena obniżona o ok. 20% w stosunku do ceny z I przetargu),
- o przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż nieruchomości zabudowanej położonej w Kłodzku przy ul. Matejki 10. Cena wywoławcza nieruchomości wynosi 38 000 zł. (Cena obniżona o około 20% w stosunku do ceny z I przetargu),
- o II przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż nieruchomości zabudowanej położonej w Kłodzku przy ul. Wyspiańskiego 24A. Cena wywoławcza nieruchomości wynosi 60 000 zł. (Cena obniżona o ok. 20% w stosunku do ceny z I przetargu),
- Wydałem następujące zarządzenia:
- w sprawie ogłoszenia wykazu nieruchomości zabudowanej położonej w Kłodzku przy ul. Szkolnej 6a w Kłodzku – przeznaczonej do najmu. Cena wywoławcza czynszu wynosi 3 zł/m2 + 22% VAT,
- w sprawie przeznaczenia do najmu lokalu użytkowego w budynku położonym przy ul. Łukasińskiego 7 w Kłodzku. Cena wywoławcza czynszu dzierżawnego wynosi 12 zł/m2 = 22% VAT.
- Podpisałem protokoły rokowań w sprawie sprzedaży na rzecz dzierżawców nieruchomości położonej w Kłodzku przy ul. Grunwaldzkiej, oznaczonej geodezyjnie jako działki nr: 70/7, 70/8, 70/9, 70/11, AM – 1, obręb Zacisze.
- Zawarłem 2 akty notarialne – z tego tytułu na konto Gminy Miejskiej wpłynęła kwota 27 874 zł.
C. Sprzedaż gruntów.
- Podpisałem ogłoszenie o II przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż nieruchomości niezabudowanych położonych w Kłodzku przy ul. Mariańskiej, oznaczonych geodezyjnie jako działka nr 16/1, AM – 16, obręb Jurandów i działka nr 16/2, AM – 16, obręb Jurandów. Cena z I przetargu została obniżona o 20%.
- Podpisałem ogłoszenie o II przetargu ustnym nieograniczonym na sprzedaż nieruchomości niezabudowanych położonych w Kłodzku przy ul. Wielisławskiej, oznaczonej geodezyjnie jako działka nr 3/2 i 2/6, AM – 7, obręb Zagórze. Cena wywoławcza z pierwszego przetargu została obniżona o ok. 20%.
- Podpisałem ogłoszenie o rokowaniach na sprzedaż nieruchomości niezabudowanych położonych w Kłodzku oznaczonych jako działki nr; 106/12, 106/14, 106/15, 106/16, 106/17, 106/18, 106/19, 106/20, 106/21, AM – 3, obręb Nowe Miasto. Ceny obniżono o około 10% w stosunku do cen wywoławczych w II przetargu.
- Wyraziłem zgodę na wszczęcie procedury komunalizacyjnej działki nr 7, AM – 10, obręb Ustronie. Przedmiotowa działka stanowi rów, który jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania wysypiska śmieci przy ul. Sierpowej.
- Pozytywnie ustosunkowałem się do wniosku Wspólnoty Mieszkaniowej Lutycka 13 i wyraziłem zgodę na użyczenie działki nr 47/3, AM – 1, obręb Zacisze, o powierzchni 79 m2 na cele poprawy zagospodarowania nieruchomości Lutycka 13.
- Zawarłem 2 akty notarialne – z tego tytułu na konto Gminy Miejskiej wpłynęła kwota 25 340 zł.
D Dzierżawa.
- Zawarłem umowę dzierżawy części działki 1/6, AM – 4, obręb Stadion o powierzchni ok. 300 m2 przy ul. Sportowej z przeznaczeniem na prowadzenie działalności gospodarczej - szkolenie psów, na okres 1 roku. Stawka czynszu dzierżawnego wynosi 1 zł/m2 – rocznie. Dyrektor Ośrodka Sportu i Rekreacji pozytywnie zaopiniował przedmiotową sprawę.
- Wyraziłem zgodę na rozwiązanie - za porozumieniem stron z dniem 31.12.2005 r. - umowy dzierżawy gruntu rolnego położonego w obrębie Jaskółcza Góra – działka nr 8, AM – 5, o powierzchni 1,9786 ha.
- Wyraziłem zgodę na wydzierżawienie części działki nr 38/11, AM – 2, obręb Zacisze o powierzchni 318 m2, na cele upraw warzywnych.
- Wyraziłem zgodę na wydzierżawienie części działki 38/11, AM – 2, obręb Zacisze o powierzchni 73 m2 jako ogródek przydomowy.
- Wyraziłem zgodę na wydzierżawienie części działki 52/2, AM – 5, obręb Zacisze o powierzchni 64 m2 z przeznaczeniem na hodowlę gołębi. Zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej nr 253/97/XXXVI z dnia 19.03.1997 r,. w sprawie zasad utrzymania czystości i porządku na terenie gminy oraz zasad usuwania, gromadzenia i gospodarczego wykorzystania odpadów komunalnych na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko - w tej części miasta istnieje możliwość hodowli gołębi. Umowa dzierżawy zostanie zawarta po uregulowaniu przez użytkownika gruntu kary za dotychczasowe bezumowne korzystanie z przedmiotowego gruntu – w wysokości 2-krotnego rocznego czynszu dzierżawnego (0,5 zł/m2 – rocznie).
- Po zapoznaniu się ze sprawą dotyczącą wydzierżawienia gruntu – części działki nr 26/3, AM – 9, obręb Jurandów, o powierzchni 51 m2, na którym obecnie stoją m.in. nieużywane toalety - podjąłem następujące decyzje w ww. sprawie:
- zawrzeć z wnioskodawcą umowę dzierżawy na okres 6 miesięcy, czynsz 0,5 zł/m2/rocznie,
- w ramach robót publicznych wyburzyć stare toalety i zlikwidować nieczynne szambo,
- uporządkowaną działkę należy sprzedać jako grunt przyległy na rzecz wnioskodawcy.
- Zawarłem umowę dzierżawy na okres 6-ciu miesięcy, na część działki nr 194, AM – 2, obręb Zacisze o powierzchni 100 m2 przy ul. Sienkiewicza jako ogródek przydomowy.
III DOTACJE
- Wyraziłem zgodę na zmianę klasyfikacji wydatków w klubie sportowym UKS “TRÓJKA – SATURN”. Uczniowski Klub Sportowy “Trójka/Saturn” działający przy Szkole Podstawowej nr 3 w Kłodzku na popularyzację piłki ręcznej w 2005 r. otrzymał dotację w wysokości 31 870 zł. Do chwili obecnej przedsięwzięcia zaplanowane do realizacji w roku bieżącym zrealizowano zgodnie z kalendarzem rozgrywek. W przyznanej dotacji zarezerwowano środki w wysokości 2 830 zł. na udział zawodniczek w “Turnieju Juniorek o Puchar Poczty w Szczecinie”, który nie odbędzie się – natomiast Klub otrzymał zaproszenie na “XVIII Mikołajkowy Turniej Piłki Ręcznej Dziewcząt”, który odbędzie również w Szczecinie, w dniach 2-4.12.2005 r., w których chce wziąć udział. Koszt Turnieju wynosi 2 830 zł.
- Wyraziłem zgodę na dofinansowanie publikacji “Arnost z Pardubic”. Książka wydana została przez Centrum Badań Śląskoznawczych i Bohemistycznych Uniwersytetu Wrocławskiego. Druk wykona Wydawnictwo “TINTA” Sp. z o.o. Kwota dofinansowania wynosi 2 650 zł. Źródło finansowania: dział 921, rozdział 92195, § 4300 oraz z dział 921, rozdział 92195, § 4210.
- Wyraziłem zgodę na dofinansowanie kursu języka angielskiego dla nauczycieli z Gimnazjum nr 1 i Szkoły Podstawowej nr 7. Koszt kursu 3 780 zł. Źródło finansowania: dział 801, rozdział 80146, § 4300. Organizatorem kursu języka angielskiego jest Towarzystwo Wiedzy Powszechnej. Kurs organizowany jest na potrzeby “Comienius”. W kursie uczestniczyć będzie: 5 nauczycieli ze Szkoły Podstawowej nr 7 i 16 nauczycieli z Gimnazjum nr 1.
- Wyraziłem zgodę na sfinansowanie wymiany stolarki okiennej w Przedszkolu nr 4 w Kłodzku. Kwota 9 000 zł. Źródło finansowania: wolne środki w dziale 801, rozdział 80104, § 2510.
Uzasadnienie: Państwowy Powiatowy Inspektorat Sanitarny w Kłodzku po rozpatrzeniu protokołu kontroli sanitarnej przeprowadzonej w Przedszkolu nr 4 w dniu 13.05.2004 r.. Decyzja Nr S/1428/04 nakazał dyrektorowi placówki m.in. doprowadzenie do prawidłowego stanu sanitarno-technicznego stolarki okiennej w pomieszczeniu zajmowanym przez grupę “maluchów”. Termin wykonania wyznaczono do 30.04.2005 r. Pomimo pisemnego upomnienia - zalecenie nie zostało wykonane. Wobec powyższego PPIS nałożył na przedszkole tytuł wykonawczy w celu przymuszenia do jego wykonania. Tytuł ten w razie niezastosowania nakłada na dyrektora placówki karę grzywny w wysokości 5 000 zł.
- Przyjąłem ustalenia komisji powołanej do rozpatrywania wniosków o dofinansowanie do form doskonalenia zawodowego nauczycieli. Ogółem kwota dofinansowania wynosi 29 955 zł. Źródło finansowania: dział 801, rozdział 801146, § 4300.
- Pozytywnie ustosunkowałem się do wniosku Uczniowskiego Klubu Sportowego “Znicz” działającego przy Szkole Podstawowej nr 7 w Kłodzku i wyraziłem zgodę na przeznaczenie, niewykorzystanych środków z dotacji przyznanej w 2005 roku na zakup sprzętu sportowego. Kwota 1 190 zł. Środki te zostaną przeznaczone na zakup dresów oraz butów treningowych.
IV INWESTYCJE
- Zatwierdziłem wniosek o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na opracowanie “Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru południowo-wschodniej części miasta Kłodzka, obejmującego osiedle przy ul. Wyspiańskiego, tereny wodonośne i tereny rolniczo-rekreacyjne nad rzeką Nysą Kłodzką”. Źródło finansowania: dział 710, rozdział 71004, § 4300.
- Podpisałem protokół postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: “Bieżące utrzymanie oznakowania pionowego i poziomego dróg będących pod zarządem Gminy Miejskiej Kłodzko”. W wyznaczonym terminie do Urzędu Miasta w Kłodzku wpłynęły 3 oferty. Komisja odrzuciła ofertę nr 1 i 2, ze względu na nie spełnienie warunków Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. W związku z tym za najkorzystniejszą ofertę uznano ofertę złożoną przez Konsorcjum: Zakład Reklamowy z Otmuchowa oraz Przedsiębiorstwo Innowacyjno-Wdrożeniowe KANIMUS z Kłodzka. Źródło finansowania: dział 600, rozdział 60016, § 4270.
V UMOWY, ZLECENIA
- Wyraziłem zgodę na zamówienie w firmie DECOR LIGHT dekoracji świątecznych, które zostaną rozmieszczone na terenie miasta Kłodzka. Wartość zamówienia brutto wynosi 22 130,80 zł.. Źródło finansowania: dział 900, rozdział 90015, § 4300.
- Zleciłem firmie: Biuro Planowania Przestrzennego s.c. z Kłodzka wykonanie zadania pn.: “Wykonanie opracowania ekofizjograficznego dla terenu objętego opracowaniem zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru południowo wschodniej części miasta Kłodzka obejmującego osiedle przy ul. Wyspiańskiego, tereny wodonośne i tereny rolniczo rekreacyjne nad rzeką Nysą Kłodzko”. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi netto 6 000 zł. Źródło finansowania: środki finansowe zaplanowane w budżecie Gminy Miejskiej Kłodzko na 2006 rok.
- Zleciłem Pracowni Ekofizjografii Urbanistycznej s.c. EKOFIZJOGRAFIA z Kłodzka wykonanie zadania pn.: “Wykonanie opracowania ekofizjograficznego dla terenu objętego opracowaniem zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru osiedla Owcza Góra w Kłodzku”. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi netto 2 000 zł. Źródło finansowania: środki finansowe zaplanowane w budżecie Gminy Miejskiej Kłodzko na 2006 rok.
- Podpisałem umowę z Zakładem Produkcyjno Handlowo Usługowym “ROKAM” z Ząbkowic Śląskich na realizację zadania pn.: “Modernizacja ulicy Łukasińskiego w Kłodzku”. Umowa opiewa na kwotę netto 268 705,18 zł. Źródło finansowania: dział 600, rozdział 60016, § 6050.
- Podpisałem aneks nr 6 - do umowy nr 7/D/2003 z dnia 15.04.2003 r. zawartej z Przedsiębiorstwem Robót Drogowo – Mostowych DROGMOST Sp. z o.o. dot. wykonania remontów cząstkowych nawierzchni jezdni i chodników na ulicach miasta Kłodzka - zwiększający wartość umowna zadania z kwoty 330 000 zł na kwotę 355 000 zł. oraz aneks nr 4 do umowy nr 1/OZN/2003 z dnia 22.01.2003 r. zawartej z Zakładem Wielobranżowym Usługowo-Produkcyjno-Handlowym “ZAGÓRZE” z Kłodzka dot. wykonania prac związanych z oznakowaniem pionowym i poziomym dróg miejskich miasta Kłodzka oraz malowaniem barier ochronnych i poręczy mostowych - zwiększający wartość umowną zadania z kwoty 60 000 zł na kwotę 70 000 zł.
Źródło finansowania: dział 600, rozdział 60016, § 4270 “drogi publiczne gminne”. Uzasadnienie: naprawa dużej ilości ubytków, wykonanie robót związanych z utrzymaniem w należytym stanie technicznym nawierzchni, infrastruktury drogowej oraz urządzeń zabezpieczających ruch (bariery, oznakowanie) spowodowało zwiększenie od planowanych w 2005 roku ilości wydatkowanych środków finansowych przeznaczonych na remonty cząstkowe oraz oznakowanie dróg miejskich. W związku z powyższym zachodzi konieczność zwiększenia wartości umownych przewidzianych w 2005 r.
- Podpisałem zlecenie w ramach umowy nr 32/2005 z dnia 19.08.2005 r. dot. remontu punktów oświetlenia ulicznego:
- remont słupa oświetleniowego: 4 szt. (ul. Warty, ul. Lipowa, ul. Wyspiańskiego, rejon skrzyżowania ul. Warty – ul. Piłsudskiego),
- usuniecie uszkodzeń kabla oświetleniowego – ul. Lipowa, ul. Malczewskiego).
- Podpisałem zlecenia dla firmy: Wycena Nieruchomości Grzegorz Kosicki z Kłodzka oraz firmy: Wycena Nieruchomości i Usługi Inwestycyjne Roman Mikołajczyk z Kłodzka na wykonanie operatów szacunkowych dla potrzeb ustalenia opłat planistycznych za wzrost wartości nieruchomości nie zabudowanych, przeznaczonych pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną wchodzącą w skład:
- Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru południowo-zachodniej części miasta Kłodzka (13 działek).
- Zmian w planie miejscowym zagospodarowania przestrzennego obszaru południowo-zachodniej części miasta Kłodzka dla terenu położonego przy ul. Korczaka (3 działki).
Koszt wykonania operatu dla 1 działki wynosi 300 zł + VAT. Źródło finansowania: dział 710, rozdział 71004, § 4300
- Podpisałem aneks nr 1/2005 do umowy nr 38/2005 z dnia 19.09.2005 r. w sprawie wykonania opracowania dokumentacji projektowo-wykonawczej na budowę infrastruktury technicznej – ul. Rajska. Aneks dotyczy zmiany terminu wykonania dokumentacji.
Uzasadnienie: w dniu 15.12.2005 r. upływa umowny termin realizacji umowy. W trakcie opracowania projektu wynikły rozbieżności między rzeczywistą trasą przebiegu pasa drogowego ul. Rajska, a ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zabudowy mieszkaniowej obszaru osiedla “Owcza Góra”, który określa planowane linie rozgraniczające dróg – w tym również ulicy Rajskiej. Według ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego określone linie rozgraniczające drogi w początkowym fragmencie mijają się z obecnym usytuowaniem pasa drogowego ul. Rajskiej oraz częściowo przebiegają przez tereny nie będące własnością Gminy Miejskiej Kłodzko. Usytuowanie sieci będących przedmiotem opracowania, zgodnie z zapisami planu w liniach rozgraniczających dróg, wymaga uzyskania zgody właścicieli terenów, co wydłuża czas niezbędny na wykonanie opracowania.
VI NAJEM LOKALI
- Przydzieliłem na rzecz dwuosobowej rodziny lokal mieszkalny do remontu we własnym zakresie położony przy ul. Lutyckiej 12a/4. Lokal składa się z pokoju o powierzchni 15,21 m2, kuchni o powierzchni 11,99 m2, wc o powierzchni 0,58 m2, przedpokoju o powierzchni 0,81 m2. Powierzchnia użytkowa wynosi 31,59 m2. Wniosek o przydział mieszkania został złożony w 2001 roku.
- Wyraziłem zgodę na wykonanie eksmisji rodziny zamieszkałej w lokalu mieszkalnym położonym przy ul. Malczewskiego D/I/9 do lokalu socjalnego przy ul. Połabskiej 9/16-17. Lokal przy ul. Połabskiej 16/7-8 składa się z 2-ch pokoi o powierzchni: I – 17,30 m2, II – 23,80 m2, kuchni o powierzchni 7,40 m2, przedpokoju o powierzchni 7,40 m2, Powierzchnia użytkowa wynosi 55,90 m2. remont pokoju o powierzchni 23,80 m2 zostanie wykonany przez ZAMG w zakresie niezbędnym do zamieszkiwania.
Po przeprowadzeniu ww. eksmisji Urząd Miasta odzyska 3-pokojowy lokal mieszkalny, wyposażony w centralne ogrzewanie, o ogólnej powierzchni 53,69 m2.
- Wyraziłem zgodę na wykonanie eksmisji rodziny zamieszkałej w lokalu mieszkalnym położonym przy ul. Wyspiańskiego 2b/1 do lokalu socjalnego przy ul. Grunwaldzkiej 12/3. Lokal przy ul. Grunwaldzkiej 12/3 składa się z 2-ch pokoi o powierzchni: I – 13,20 m2, II – 29,86 m2, kuchni o powierzchni 7,62 m2, przedpokoju o powierzchni 3,07 m2. Powierzchnia użytkowa wynosi 53,75 m2.
Po przeprowadzeniu ww. eksmisji Urząd Miasta odzyska 2-pokojowy lokal mieszkalny, wyposażony w centralne ogrzewanie, o ogólnej powierzchni 53,30 m2
- Wyraziłem zgodę na wykonanie eksmisji rodziny zamieszkałej w lokalu mieszkalnym położonym przy ul. Łukasiewicza 1/3 do lokalu socjalnego przy ul. Połabskiej 9/10. Lokal przy ul. Połabskiej 9/10 składa się z 3-ch pokoi o powierzchni: I – 15,60m2, II – 23,00 m2, III – 16,30 m2, kuchni o powierzchni 7,10 m2, przedpokoju o powierzchni 7,40 m2. Powierzchnia użytkowa wynosi 69,40 m2.
Po przeprowadzeniu ww. eksmisji Urząd Miasta odzyska 3-pokojowy lokal mieszkalny z centralnym ogrzewaniem, o ogólnej powierzchni 55,41 m2.
- Wyraziłem zgodę na wykonanie eksmisji rodziny zamieszkałej w lokalu mieszkalnym przy ul. Bohaterów Getta 24/1 do lokalu socjalnego przy ul. Łukasińskiego 26/28. Lokal przy ul. Łukasińskiego 26/28 składa się z 2-ch pokoi o powierzchni: I – 15,00 m2, II – 11,25 m2, kuchni o powierzchni 18,25 m2 i łazienki o powierzchni 5,10 m2, powierzchnia użytkowa wynosi 49,60 m2.
Po przeprowadzenia ww. eksmisji Urząd Miasta odzyska 3-pokojowy lokal mieszkalny, wyposażony w cent6ralne ogrzewanie, o ogólnej powierzchni 148,77 m2.
- Wyraziłem zgodę na wykonanie eksmisji rodziny zamieszkałej przy pl. Kościelnym do lokalu socjalnego przy ul. Połabskiej 9/21. Lokal przy ul. Połabskiej 9/21 składa się z 3-ch pokoi o powierzchni: I – 27,90 m2, II – 14,40 m2, III – 7,30 m2, kuchni o powierzchni 13,40 m2. Powierzchnia użytkowa wynosi 76,70 m2. Po przeprowadzeniu tej eksmisji Urząd Miasta odzyska 3-pokojowy lokal mieszkalny wyposażony w ogrzewanie piecowe, o ogólnej powierzchni 112,03 m2.
- Przydzieliłem na rzecz 2-osobowej rodziny lokal mieszkalny do remontu we własnym zakresie położony w Kłodzku przy ul. Grunwaldzkiej 16/4. Przedmiotowy lokal mieszkalny składa się z 1-go pokoju o powierzchni 21,32 m2, kuchni o powierzchni 14,71 m2 i przedpokoju o powierzchni 7,02 m2. Powierzchnia użytkowa wynosi 43,05 m2. Koszt remontu wynosi 12 000 zł. Wniosek o przydział mieszkania został złożony w 1999 roku.
- Przydzieliłem zamienny lokal mieszkalny położony w Kłodzku przy ul. Rodzinnej 112/10 na rzecz rodziny zamieszkałej w Kłodzku przy ul. Łukasińskiego 26/11. Lokal przy ul. Rodzinnej 112/10 składa się z 2-ch pokoi, kuchni, łazienki i przedpokoju o łącznej powierzchni 49,09 m2. W wyniku tej zamiany Urząd Miasta uzyska gotowy do zasiedlenia 2-pokojowy lokal mieszkalny o powierzchni 55,75 m2.
- Wyraziłem zgodę na przyznanie - jako izby przyległej - pustostanu składającego się z jednego pokoju o powierzchni 20,98 m2, kuchni o powierzchni 18,31 m2, łazienki o powierzchni 3,44 m2, wspólnego przedpokoju o powierzchni 5,00 m2, o łącznej powierzchni użytkowej 47,73 m2, położonego przy ul. Wojska Polskiego 14/2a.
Wnioskodawca od około 30 lat ubiega się o przydział bądź sprzedaż całego piętra w ramach odszkodowania za mienie pozostawione na wschodzie.
VII PROJEKTY UCHWAŁ RADY MIEJSKIEJ
- Przyjąłem i przekazałem do Rady Miejskiej następujące projekty uchwał:
- w sprawie ustalenia wysokości minimalnego wynagrodzenia zasadniczego w poszczególnych grupach awansu zawodowego nauczycieli placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Miejską Kłodzko,
- w sprawie opłat za świadczenia przedszkoli i zespołów przedszkolno-żłobkowych,
- w sprawie stawek podatkowych,
- w sprawie średniej ceny skupu żyta dla celów wymiaru podatku rolnego,
- w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna dla celów wymiaru podatku leśnego,
- w sprawie wysokości i poboru opłaty targowej,
- w sprawie wzoru deklaracji na podatek od nieruchomości obowiązującego na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko,
- w sprawie ustalenia wzoru deklaracji na podatek rolny obowiązującego na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko,
- w sprawie ustalenia wzoru deklaracji na podatek leśny obowiązującego na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko,
- w sprawie dokonania zmian budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko na 2005 rok,
- w sprawie przydziału pustostanu położonego przy ul. Bohaterów Getta 24/2 na rzecz p. Ewy Łopuszańskiej zamieszkałej przy ul. Bohaterów Getta 4a/3,
- w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla podstawowych i gimnazjalnych szkół niepublicznych oraz niepublicznych przedszkoli działających na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko.
VIII SPRAWY RÓŻNE
- Powołałem p. Lucynę Świst na stanowisko dyrektora Muzeum Ziemi Kłodzkiej na czas nieokreślony.
- Podpisałem wniosek do Starostwa Powiatowego w Kłodzku o wydanie pozwolenia na remont, konserwację i restauracje zabytkowej kamiennej fontanny z lwem przy pl. Chrobrego oraz oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością.
- Zatwierdziłem protokół z postępowania przetargowego na wykonanie bankowej obsługi budżetu gminy oraz jednostek podległych. Po dokonaniu oceny warunków komisja wykluczyła wykonawcę oferty nr 1 tj. Bank PKO BP SA. Jako najkorzystniejszą ofertę uznano ofertę nr 2 tj. Bank Zachodni WBK w Kłodzku.
- Wyraziłem zgodę na wszczęcie procedury ogłoszenia otwartego konkursu ofert na wykonanie zadań publicznych, w zakresie wypoczynku dla dzieci i młodzieży w okresie ferii zimowych w 2006 roku w trybie art.13 ustawy z dnia 24.04.2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
W okresie sprawozdawczym odbyły się następujące spotkania:
- 16.11.2005 r. – udział w uroczystości X-lecia Polskiego Stowarzyszenia Diabetyków, które odbyło się na Sali Rajców kłodzkiego Ratusza.
- 21.11.2005 r. – udział w uroczystościach związanych z Dniem Pracownika Socjalnego organizowanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej.
- 25-27.11.2005 r. - Z-ca Burmistrza Miasta p. Leszek Michalski brał udział w Forum Polityczno-Gospodarczym, które odbyło się w Krzyżowej.
- 25.11.2005 r. – udział w zebraniu założycielskim Stowarzyszenia Szlak Staropolski, które odbyło się w Częstochowie. W skład komitetu założycielskiego nasz region reprezentować będzie p. Tomasz Korczak – Prezes Zarządu Stowarzyszenia Gmin Ziemi Kłodzkiej.
Celem Stowarzyszenia jest m.in.:
- Współpraca jednostek samorządu terytorialnego, ich związków oraz innych podmiotów, wspierających działania i czynności w przygotowaniu i realizacji drogi ekspresowej S-46.
- Uwzględnienie w Narodowym Planie Rozwoju i strategiach rozwoju krajowej sieci transportowej budowy drogi ekspresowej S-46 o przebiegu Włodawa-Lublin-Kielce-Częstochowa-Opole-Kudowa Zdrój (granica państwa) oraz S-12 Dorohusk-Lublin.
- Działania na rzecz rozwoju łączącego miasta szlaku turystyczno-pielgrzymkowego promującego obiekty dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego o europejskim znaczeniu.
- 28.11.2005 r. – udział w Walnym Zgromadzeniu Członków Stowarzyszenia Gmin Ziemi Kłodzkiej, które odbyło się w Polanicy-Zdroju. Na spotkaniu podjęto następujące uchwały:
- w sprawie uchwalenia budżetu Stowarzyszenia Gmin Ziemi Kłodzkiej na 2006 rok,
- w sprawie przyjęcia założeń działalności Stowarzyszenia Gmin Ziemi Kłodzkiej na 2006 rok,
- w sprawie ustalenia składki członkowskiej na 2006 rok (0,24 zł rocznie od jednego mieszkańca),
- w sprawie ustalenia dodatkowej składki członkowskiej na 2005 rok (0,06 zł rocznie od jednego mieszkańca).
- 03.12.2005 r. – Z-ca Burmistrza Miasta p. Janusz Rudnicki wziął udział w przysiędze wojskowej.
- 05.12.2005 r. – Z-ca Burmistrza Miasta p. Leszek Michalski spotkał się z Dziećmi z “Domu Dziecka” z okazji Dnia Św. Mikołaja.
- 12.12.2005 r. - udział w zebraniu Członków Gmin Ziemi Kłodzkiej. Tematem spotkania będzie wykonanie postanowień walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Gmin Ziemi Kłodzkiej, które odbyło się 28.11.br w Polanicy Zdroju.
BURMISTRZ MIASTA KŁODZKA Roman Lipski
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA UCHWAŁ RADY MIEJSKIEJ W KŁODZKU PODJĘTYCH NA SESJI W DNIU 24.11.2005 R.
- Uchwała nr XLIV/361/2005 w sprawie nabycia nieruchomości oraz udziału w nieruchomości w drodze darowizny – uchwała została przekazana do realizacji przez Wydział Gospodarki Mieniem Gminnym, Geodezji i Działalności Gospodarczej.
- Uchwała nr XLIV/362/2005 zmieniająca uchwałę nr XXXIII/277/2005 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 28 lutego 2005 r. w sprawie ustalenia regulaminów określających wysokość oraz warunki przyznawania dodatków do wynagrodzenia, nagród i zasad obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i zastępstwa doraźne dla nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych - uchwała została przekazana do realizacji przez Wydział Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki.
- Uchwała nr XLIV/363/2005 w sprawie opłat za świadczenia przedszkoli i zespołów przedszkolno-żlobkowych - uchwała została przekazana do realizacji przez Wydział Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki.
- Uchwała nr XLIV/364/2005 w sprawie stawek podatkowych - uchwała została przekazana do realizacji przez Referat Dochodów.
- Uchwała nr XLIV/365/2005 w sprawie średniej ceny skupu żyta dla celów wymiaru podatku rolnego - uchwała została przekazana do realizacji przez Referat Dochodów.
- Uchwała nr XLIV/366/2005 w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna dla celów wymiaru podatku leśnego - uchwała została przekazana do realizacji przez Referat Dochodów.
- Uchwała nr XLIV/367/2005 w sprawie wysokości i poboru opłaty targowej - uchwała została przekazana do realizacji przez Referat Dochodów.
- Uchwała nr XLIV/368/2005 w sprawie ustalenia wzoru deklaracji na podatek od nieruchomości obowiązującego na terenie Miejskiej Gminy Kłodzko - uchwała została przekazana do realizacji przez Referat Dochodów.
- Uchwała nr XLIV/369/2005 w sprawie ustalenia wzoru deklaracji na podatek rolny obowiązującego na terenie Miejskiej Gminy Kłodzko - uchwała została przekazana do realizacji przez Referat Dochodów.
- Uchwała nr XLIV/370/2005 w sprawie ustalenia wzoru deklaracji na podatek leśny obowiązującego na terenie Miejskiej Gminy Kłodzko - uchwała została przekazana do realizacji przez Referat Dochodów.
- Uchwała nr XLIV/371/2005 w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy Miejskiej Kłodzko na 2005 rok – uchwała została zrealizowana przez Wydział Finansowo-Budżetowy.
- Uchwała nr XLIV/372/2005 w sprawie przyznania pustostanu położonego w Kłodzku przy ul. Bohaterów Getta 24/2 na rzecz p. Ewy Łopuszańskiej zamieszkałej w Kłodzku przy ul. Bohaterów Getta 4a/3 – uchwała została zrealizowana przez Referat Mieszkaniowy.
BURMISTRZ MIASTA KŁODZKA Roman Lipski
Opracował/a: Zatwierdził/a: Zamieścił/a: Zmiany treści: Na serwerze nie ma pliku archiwalnego696Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone. Data publikacji: 2005-12-28 08:54:35 Aktualizacja: 2007-12-22 23:40:52 Odslon: 767 [ Wróć ] |