menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • cd.




    9. Gospodarka mieszkaniowa w Kłodzku – stan zasobów lokalowych oraz główne potrzeby (zał. nr 3).

    O zabranie głosu w tym punkcie poprosił Pan Zbigniew Wroński – kierownik budowy na ul. Rodzinnej w Kłodzku.
    Rada wyraziła zgodę na możliwość wypowiedzenia się Panu Wrońskiemu, który poinformował, iż inwestycja na ul. Rodzinnej jest zakończona. Nie mniej jednak ze względu na ogromne trudności zwiazane z pozyskaniem odpowiednich materiałów i wykonawcy robót a także obarczenie obowiązkiem ustanowienia samodzielności lokali mieszkalnych przeznaczonych dla miasta spowodowało nie wywiązanie się z terminu zakończenia zadania.
    Inwestor prosi zatem Szacowną Radę o rozważenie możliwości umorzenia odsetek lub znalezienie innej formy rekompensaty strat miasta.

    (Pismo inwestora stanowi zał. nr 4 do protokołu).

    Radny Pan M. Krzak zapytał o to, z czego wynikają odsetki, jakie terminy zostały niedotrzymane w oddaniu obiektu.
    Pan Wroński wyjaśnił, iż aneks do aktu notarialnego pierwotnego obejmował termin 01.09 2004r. Odsetki należy liczyć w stopie redyskontowej NBP od kwoty 1485 tys. zł.
    Radny M. Krzak pyta zatem, czy w związku z tym, że nie oddano zadania w terminie, były prowadzone korespondencje między inwestorem a urzędem miasta.
    Pan Wroński potwierdził, iż były prowadzone rozmowy, dowodem na to jest udzielenie przez miasto prolongaty terminu o blisko rok w stosunku do pierwotnie zakładanego terminu tj. wrzesień 2003r. Poza tym na bieżąco płynęły informacje do Pana burmistrza jak postępują roboty na budowie i jakie są przyczyny składające się na to opóźnienie.
    Radny Pan Z. Duda zapytał o to, czy Pan Wroński jest w stanie określić termin oddania do eksploatacji mieszkań gminnych.
    Budowa jest zakończona, natomiast jeśli chodzi o sprawy proceduralne to ostateczny termin oddania mieszkań przewiduje się na maj – wyjaśnia Pan Z. Wroński.
    Radny Pan K. Kubit zapytał jakie są odsetki, bo z tego co rozumie to suma 1485 tys. zł jest kwotą główną.
    Pan burmistrz R. Lipski poinformował, iż odsetki na dzień dzisiejszy wynoszą około 100 tys. zł. Ponadto dodał, iż sprawa jest świeża, dopiero dziś wpłynęło pismo w tej sprawie. Natomiast wielokrotnie burmistrz był na placu budowy, kilkakrotnie spotykał się z właścicielem i z wykonawcą, powołano własnego inspektora nadzoru ażeby dopilnował wszystkich jakości wykonanych prac na części miejskiej. W końcowej sentencji jest ważna informacja ze strony inwestora, który zwraca się do Rady (jak i Pan burmistrz ma nadzieję że do niego) z prośbą o umorzenie odsetek lub znalezienie innej formy rekompensaty strat miasta. Nie ma możliwości umorzenia odsetek, ale burmistrz wyraża wolę spotkania się z Panem Grzesiakiem i omówienia rekompensaty strat miasta. Pan burmistrz R. Lipski proponuje wziąć pod uwagę przekazanie jednego lud dwu mieszkań w ramach rekompensaty.
    Ponadto dodał, iż jeżeli ktoś z radnych ma ochotę zapoznania się z całą dokumentacją w tej sprawie - wówczas stworzy się taką możliwość.
    W związku z tym, że nie było więcej dyskutantów, Przewodniczący postanowił, iż pismo prześle do komisji, a z pewnością z burmistrzami temat będzie omawiany w celu wypracowania obopólnego stanowiska, na tym dyskusję zakończono.
    Przewodniczący powrócił do tematu zasadniczego: gospodarka mieszkaniowa w Kłodzku – stan zasobów lokalowych oraz główne potrzeby.
    Radny Z. Duda zapytał Pana burmistrza o możliwości pozyskania środków zewnętrznych czy wygospodarowania w jakiś inny sposób oszczędności na rozpoczęcie budownictwa socjalnego.
    Pan burmistrz R. Lipski odpowiedział, iż TBS są drogie, a środków unijnych na razie na ten cel nie ma. Przy czym generalnie można dodać, że miasto Kłodzko po kataklizmie jaki przeżyło podczas powodzi nie boryka się z problemami, z którymi borykają się inne miasta dotknięte powodzią. W Kłodzku na dzień dzisiejszy wszyscy powodzianie mieszkają w docelowych mieszkaniach, wyremontowanych przez miasto.

    Nie stwierdzono więcej chętnych do dyskusji. Przewodniczący zamknął dyskusję w powyższym punkcie.

    10. Podjęcie uchwały w sprawie wydzielania z zasobu mieszkaniowego Gminy Miejskiej Kłodzko części lokali z przeznaczeniem na wynajem jako lokale socjalne, druk nr 301 (zał. nr 5).

    Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej radny Z. Żerkowski poinformował o pozytywnej opinii do powyższego projektu uchwały.
    Radna Pani C. Włodarczyk zgłosiła wniosek o wykreślenie z projektu uchwały druk nr 301 §2 w całości. W uzasadnieniu Pani radna podała, iż wszystkie lokale wymienione w § 1 spełniały wymogi lokali socjalnych w momencie wprowadzania się tam mieszkańców, co jest zgodne z uchwałą nr LX/369/2002 RM w Kłodzku z dnia 13.06.2002r. §10 ust. 2. Dlatego też nieuzasadnionym byłoby przekwalifikowanie tych lokali w trakcie zamieszkiwania przez najemców pomimo poprawy standardu, który najczęściej dokonali sami najemcy.
    W tym temacie wywiązała się dyskusja z udziałem Pani E. Grzybek - kierownika wydziału mieszkaniowego, która tłumaczyła prawidłowość zapisu w §2 projektu uchwały, ponadto w dyskusji udział wzięli radni: K. Kubit, L. Rogalewski, M. Krzak którzy popierali zgłoszony wniosek. W trakcie dyskusji burmistrz Pan R. Lipski uznał zasadność wniosku Pani C. Włodarczyk.
    Pan Przewodniczący K. Oktawiec postanowił poddać pod głosowanie wniosek zgłoszony przez radną Panią C. Włodarczyk w celu rozstrzygnięcia sprawy.

    Głosowanie: za – 15, przeciw – 0, wstrzymało się – 4. Wniosek przyjęto, §2 wykreślono.

    Więcej uwag nie zgłoszono, zatem Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie cały projekt uchwały wraz z naniesioną poprawką.

    Głosowanie: za – 19 – jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXIII/272/2005 (zał. nr 6).

    11. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia dla Miasta Kłodzka Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2005, druk nr 302 (zał. nr 7).

    Przewodniczący Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego Pan T. Kmiecik poinformował, iż w dniu 10 lutego br. odbyło się wspólne posiedzenie trzech komisji tj. Komisji Zdrowia, Komisji Edukacji i Komisji Spraw Obywatelskich, które dokonały merytorycznych poprawek do projektu uchwały druk nr 302. Po poprawkach projekt uchwały został pozytywnie oceniony.
    Wszyscy radni posiadają projekt uchwały z zawartymi poprawkami.
    Radna Pani C. Włodarczyk stwierdziła, iż to pierwszy raz w tym roku wiadomo jest ile z tych 440 tys. zł czyli z wszystkich środków przeznaczonych na profilaktykę pochodzi na faktyczną profilaktykę, a ile pochłaniają koszty osobowe, bo było to problemem niemalże każdego roku.
    Pani Maria Frąckowiak koordynator ds. alkoholowych – poinformowała, iż wszystko jest faktyczną profilaktyką, bowiem nie ma możliwości, aby funkcjonowała świetlica socjoterapeutyczna, gdyby nie było wykwalifikowanego opiekuna, któremu trzeba zapłacić, nie ma takiej możliwości, aby młodzież zajmowała się sama sobą. Dlatego w poszczególnych pozycjach są ujęte koszty osobowe.
    Pani radn C. Włodarczyk stwierdza, że jest bardzo dużo świetlic socjoterapeutycznych niemalże w każdej szkole, są tam zatrudnieni nauczyciele, specjaliści, pedagodzy, psychologowie i inni, jest też kadra wyszkolona z pieniędzy korkowych i w związku z tym, panią radną interesuje czy nie lepiej byłoby zatrudnić na pewną część etatu w każdej szkole, w której prowadzona jest świetlica socjoterapeutyczna, człowieka który zajmie się zadaniem - czy nadal będzie się doszkalać różne osoby i tworzyć trenerów. Panią radną interesują koszty osobowe związane z administrowaniem pomocy, jaka jest więc faktyczna pomoc dla potrzebującego dziecka, a jakie koszty towarzyszą po drodze.
    Pani Maria Frąckowiak podała, że w świetlicy socjoterapeutycznej w Szkole Postawowej nr 6 jest jeden pełny etat ze wszystkimi obciążeniami, dlatego koszty osobowe tej świetlicy wynoszą 83%, natomiast w pozostałych świetlicach gdzie jest zastosowana najniższa stawka koszty osobowe wynoszą 73%.
    Radny K. Kubit nie dziwi się, że w tej materii koszty osobowe są duże bo specyfika tej pracy jest taka, że człowieka nikt nie zastąpi. Nie mniej jednak, aby uspokoić radną Panią C. Włodarczyk, to w tym roku Komisja Rewizyjna podda kompleksowej kontroli środki wydatkowane z Gminnego Programu Profilaktyki.
    Radny L. Rogalewski podczas wspólnego posiedzenia komisji zwrócił się z prośbą do Pani M. Frąckowiak o przygotowanie w formie pisemnej zestawienia ile jest przeznaczonych środków na fundusz osobowy, a ile bezpośrednio na pomoc rzeczową.
    Pani Maria Frąckowiak stwierdziła, iż jest przygotowana i może udzielić odpowiedzi na to pytanie.
    Radny L. Rogalewski prosił o czytelną pisemną informację i tego oczekuje.
    Pan Przewodniczący K. Oktawiec stwierdził, iż kwestię te można rozstrzygnąć na komisjach.
    Po czym poddał pod głosowanie projekt uchwały znajdujący się na druku nr 302.

    Głosowanie: za- 14, przeciw – 0, wstrzymało się – 6.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXIII/273/2005 (zał. nr 8).

    Przerwa w obradach od godz. 1540 – 1550.

    12. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXX/245/2004 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 25.11.2004r. w sprawie wysokości i poboru opłaty targowej, druk nr 303 (zał. nr 9).

    Pan Z. Żerkowski Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowisk i Ładu Przestrzennego poinformował o pozytywnej opinii do powyższego projektu uchwały.

    Uwag nie wniesiono.

    Głosowanie: za – 19 – jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXIII/274/2005 (zał. nr 10).

    13. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany wysokości opłat za świadczenia przedszkoli i zespołów przedszkolno – żłobkowych, druk nr 304 (zał. nr 11).

    Przewodnicząca Komisji Edukacji i Kultury radna J. Sudoł poinformowała, iż komisja wydała opinię pozytywną do powyższego projektu uchwały.
    Nie wniesiono żadnych uwag ani zapytań. Przewodniczący K. Oktawiec poddał zatem projekt uchwały pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 19 – jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXIII/275/2005 (zał. nr 12).

    14. Podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmian budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko na 2005 rok, druk nr 306 (zał. nr 13).

    Pan E. Bednarczyk Przewodniczący Komisji Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej poinformował, iż komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały znajdujący się na druku nr 308.
    Radni nie wnieśli żadnych uwag ani zapytań.
    Przewodniczący poddał projekt pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 19 – jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXIII/276/2005 (zał. nr 14).

    15. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia regulaminów określających wysokość oraz warunki przyznawania dodatków do wynagrodzenia, nagród i zasad obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i zastępstwa doraźne dla nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych, druk nr 307 (zał. nr 15).

    Opiniowaniem powyższego projektu uchwały zajmowała się Komisja Edukacji i Kultury, wydając do projektu opinię pozytywną pod warunkiem przyjęcia poprawek zgłoszonych przez Komisję.
    ad powyższym projektem uchwały wywiązała się bardzo szeroka dyskusja, podczas której zaproponowano wiele poprawek.
    Pan Przewodniczący postanowił o poddawaniu pod głosowanie każdego zgłoszonego wniosku, zarówno przez komisję jak i poszczególnych radnych.
    Wniosek zgłoszony przez radnego Pana W. Krzelowskiego: zał. nr 3 §1, pkt 2 na końcu zdania kropkę likwidujemy dopisując: w przeliczeniu na każdy etat kalkulacyjny.

    Głosowanie: za – 18, przeciw – 0, wstrzymało się – 1. Poprawkę przyjęto.

    Kolejny wniosek dot. zał. nr 3, §2 pkt 3 po poprawce otrzymuje brzmienie: dla dyrektorów szkół może być przyznany w wysokości od 200zł do 500zł miesięcznie w zależności od osiąganych wyników pracy.

    Głosowanie: za – 19 jednogłośnie. Poprawkę przyjęto.

    Wniosek Komisji Edukacji i Kultury polegał na wprowadzeniu zmian w załączniku nr 3 w §8 zamienić słowo “którzy” na “który” oraz wykreślić słowo “nauczycielowi”.

    Głosowanie: za – 19 jednogłośnie. Poprawkę przyjęto.

    Wniosek radnego Pana W. Krzelowskiego; w zał. nr 3 §9 wyraz “z góry” zamienić na wyraz “z dołu”. Po czym §9 otrzyma brzmienie: Dodatek motywacyjny wypłaca się “z dołu” w terminie wypłaty wynagrodzenia.

    Głosowanie: za – 15, przeciw – 1, wstrzymało się – 3. Poprawkę przyjęto.

    Kolejny wniosek zgłoszony przez Komisję Edukacji i Kultury: zał. nr 5 §8 otrzymuje brzmienie: Za zajęcia dydaktyczne, wychowawcze lub opiekuńcze wykonywane w dniu wolnym od pracy nauczyciel otrzymuje inny dzień wolny od pracy. W przypadku niemożności udzielenia dnia wolnego nauczyciel otrzymuje odrębne wynagrodzenie w wysokości stawki osobistego zaszeregowania za godziny faktycznie przepracowane.

    Głosowanie: za - 19 – jednogłośnie. Poprawkę przyjęto.

    Radna Pani C. Włodarczyk zgłosiła wniosek, aby w zał. nr 6 §3 otrzymał brzmienie: Nagrody wymienione w §2 przyznawane są z okazji Dnia Edukacji Narodowej lub w innych uzasadnionych przypadkach.

    Głosowanie: za – 18 – jednogłośnie. Poprawkę przyjęto.

    Kolejna poprawka to wniosek radnej C. Włodarczyk, w zał. nr 6, §6 pkt 2 otrzymuje brzmienie: Termin składania wniosków o przyznanie nagrody Burmistrza Miasta ustala się na 5 września danego roku lub 30 dni przed planowaną uroczystością.

    Głosowanie: za – 15, przeciw – 2, wstrzymało się – 2. Poprawkę przyjęto.

    Przy konstrukcji powyższego projektu uchwały radca prawny Pani Marzena Dąbrowska Michalak poinformowała, iż pojawiły się takie rozstrzygnięcia Wojewody, iż treści załączników winny być wkomponowane w tekst jednolity uchwały. Zatem w przypadku powyższego projektu należy dokonać tych poprawek.
    Pan Przewodniczący K. Oktawiec stwierdził, iż uporządkuje się to odpowiednio, wprowadzając treści załączników w tekst jednolity uchwały – zgodnie z wytycznymi nadzoru Wojewody.
    Więcej uwag i poprawek nie wniesiono.
    Przewodniczący K. Oktawiec postanowił poddać pod głosowanie cały projekt uchwały wraz z naniesionymi poprawkami.

    Głosowanie: za – 19 – jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXIII/277/2005 (zał. nr 16).

    16. Podjęcie uchwały w sprawie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli, druk nr 308 (zał. nr 17).

    Pan Przewodniczący poinformował, iż powyższy projekt uchwały w dniu dzisiejszym został wprowadzony pod obrady sesji. Pan burmistrz J. Rudnicki wyjaśnił, iż podyktowane to było koniecznością wcześniejszego wydania opinii do części merytorycznych projektu przez Kuratora Oświaty. W związku z tym, że opinię otrzymano w dniu posiedzenia Komisji nie było już możliwości ujęcia jej w porządku obrad sesji.
    Pani Joanna Sudoł poinformowała o pozytywnej opinii Komisji Edukacji i Kultury do powyższego projektu uchwały, druk nr 308.
    Radna Pani C. Włodarczyk wyraziła wątpliwość co do zapisu w §2 projektu uchwały, brak jest delegacji do aktu prawnego, którego paragraf dotyczy oraz nie ma odniesienia do uchwały Rady Miejskiej.
    Wywiązała się dyskusja w tym temacie, po przerwie jaką ogłoszono w celu dopracowania dokumentu, burmistrz Pan J. Rudnicki wniósł o wycofanie projektu uchwały spod obrad sesji, zaszła bowiem konieczność odniesienia się do tekstu karty nauczyciela, a nowa redakcja musi być skonsultowana ponownie z Kuratorem Oświaty.
    Przewodniczący poddał pod głosowanie wycofanie projektu uchwały w sprawie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli, druk nr 308.

    Głosowanie: za – 19 – jednogłośnie. Projekt uchwały wycofano.

    17. Rozpatrzenie skarg.

    Nie wpłynęły żadne skargi do rozpatrzenia przez Radę.

    18. Interpelacje i zapytania radnych.

    Radna Pani C. Włodarczyk zwróciła się do Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. Albowiem nie słyszała Pani radna jeszcze nic na temat jakiejkolwiek kontroli jaka była przeprowadzona przez Komisję Rewizyjną, zgodnie z przyjętym przez całą Wysoką Radę planem, ani też o żadnym protokole pokontrolnym, wynikach pozytywnych czy też negatywnych z przeprowadzonych kontroli. Pani radna pyta więc czy nastąpiły jakieś nowe obyczaje w Radzie.
    Pan Józef Migdał – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej wyjaśnił, iż w planie pracy Komisji Rewizyjnej jest jasno zapisane jakie kontrole są zaplanowane.
    Pani radna wtrąciła, iż chodzi jej o sprawozdania z już odbytych kontroli z zeszłego roku.
    Pan J. Migdał wyjaśnił, iż z wszystkich kontroli jakie miały miejsce są protokoły, które otrzymał Pan Burmistrz, Pan Przewodniczący oraz kontrolowani.
    Pani C. Włodarczyk sprecyzowała, iż chodzi jej o informację jakie kontrole miały miejsce, czy stwierdzono jakieś nieprawidłowości – jeśli tak, to jakie kroki podjęto w tym kierunku, aby je wyeliminować i takie sprawy powinny być przedkładane Radzie – uznaje Pani radna.
    Pan J. Migdał wyjaśnił, iż zgodnie ze Statutem Komisja Rewizyjna nie ma obowiązku na sesji przedkładania protokołów z kontroli, otrzymuje je Przewodniczący Rady i jeśli uzna za stosowne to przedstawia je lub poddaje pod analizę i dyskusję. W tym miejscu Przewodniczący Pan K. Oktawiec potwierdził, iż otrzymuje protokoły pokontrolne Komisji Rewizyjnej.
    Pani radna przytoczyła §95 Statutu Gminy Miejskiej Kłodzko w ust. 3 mówi, iz Komisja jest obowiązana przedstawić Radzie sprawozdanie ze swojej działalności co najmniej raz w roku oraz w każdym czasie na żądanie Rady.
    Przewodniczący K. Oktawiec przypomniał Pani C. Włodarczyk, iż sprawozdania z prac Komisji były odczytywane na sesji w miesiącu styczniu - w tym i Komisji Rewizyjnej, ponadto protokoły pokontrolne są do wglądu w biurze Rady Miejskiej ponieważ nie są to tajne dokumenty. Natomiast Komisja Rewizyjna nie wychwyciła nic aż tak niepokojącego aby informować o tym całą Radę.

    19. Wnioski i oświadczenia radnych.

    Nikt z radnych nie zgłosił wniosku ani oświadczenia.

    20. Sprawy różne.

    Głos zabrał burmistrz Pan R. Lipski. Złożył oświadczenie na ręce pana Przewodniczącego w obecności całej Rady. Jest to odpowiedź na anonim, który pocztą otrzymała część radnych.
    Oto treść oświadczenia Burmistrza Miasta Kłodzka Pana Romana Lipskiego:

    W związku z otrzymaniem w ostatnim czasie listu dot. funkcjonowania 2LAMG sp. z o.o. w Kłodzku (niestety autorowi zabrakło odwagi na podpisanie się pod jego treścią), postanowiłem łamiąc zasadę, że na anonimy nie odpowiadam, udzielić publicznie wyjaśnień dotyczących jednej z poruszanej tam spraw, a mianowicie koncepcji prywatyzacji spółki komunalnej ZAMG i okoliczności temu towarzyszących. Czynię to dlatego, gdyż sprawa dotyczy wielu mieszkańców naszego miasta i dla nich właśnie powracam do poruszanej w anonimie problematyki. W pozostałych kwestiach odsyłam autora anonimu do organów wymiaru sprawiedliwości, które są uprawnione do sprawdzenia wiarygodności przedstawianych zarządowi spółki zarzutów.

    Sprawa zarządzania lokalami komunalnymi i związana z tym prywatyzacja Zakładu Administracji Mieszkaniami Gminnymi Gminy Miejskiej w Kłodzku sp. z o.o. była kilkukrotnie przedmiotem konsultacji z radnymi, publikacji prasowych, jak również zapytań podczas spotkań różnych środowisk zawodowych i społecznych na terenie miasta. Nikt nigdy, na żadnym etapie przygotowywania koncepcji prywatyzacji nie robił z tego faktu żadnej tajemnicy, wręcz odwrotnie zarówno ja, jak i inni pracownicy Urzędu udzielali wszystkim zainteresowanym wszelkich informacji w tej sprawie.

    Decyzję o uczestnictwie spółki gminnej ZAMG w programie prywatyzacji podmiotów komunalnych podjął Zarząd Miasta w 2002 roku. Po rozstrzygnięciu przez Ministerstwo Skarbu Państwa przetargu na wyłonienie podmiotu, który będzie ten program finansował ze środków Unii Europejskiej, rozpoczęto realizację zadania, w lutym 2003 r. Przetarg wygrało konsorcjum firm z Gdańska, Gdyni i Sopotu, miejscowości na tyle od Kłodzka odległych i firm na naszym lokalnym rynku nieznanych, aby można było je podejrzewać o stronniczość czy kumoterstwo. Programem objęto 120 podmiotów komunalnych w skali kraju, w tym 13 z województwa dolnośląskiego. W ramach realizacji kontraktu przedstawiciele Konsorcjum opracowali analizy ekonomiczne, ocenili kondycję finansową i perspektywy funkcjonowania Spółki na lokalnym rynku zarządzania nieruchomościami, dokonali również wyceny majątku firmy.

    Na podstawie wykonanych opracowań, zgodnie z obowiązującymi w ramach realizacji programu procedurami, przystąpiono do prezentacji materiałów i konsultacji z radnymi, którzy w konsekwencji mieli podjąć decyzję czy prywatyzować Spółkę czy nie, a jesli tak to w jaki sposób. W okresie sierpnia, września i początku października 2004 roku odbyło się szereg spotkań zarówno podczas obrad komisji problemowych Rady Miejskiej jak również na specjalnie zwołanych tylko w tej sprawie konsultacjach z radnymi.

    W wyniku tych konsultacji na sesji Rady Miejskiej w dniu 14.10.2004 r. podjęto uchwałę kierunkową upoważniającą Burmistrza do prowadzenia działań mających na celu prywatyzację rynku zarządzania nieruchomościami komunalnymi. Używam tego sformułowania celowo, gdyż inny - teoretycznie możliwy do realizacji model prywatyzacji -poprzez sprzedaż udziałów w spółce okazał się nierealny do przeprowadzenia. Nikt nie zainwestuje niemałych przecież pieniędzy (ok. 2 mln zł) w niepewny interes, (kupno udziałów w spółce ZAMG), nikt nie ma bowiem żadnych gwarancji wygrania przetargu na zarządzanie mieniem komunalnym przez okres trzech lat.

    Natomiast problem zarządzania wspólnotami mieszkaniowymi należy pozostawić samym wspólnotom i ich suwerennym decyzjom dotyczącym wyboru zarządcy. Tak więc koncepcja prywatyzacji poprzez prywatyzację rynku, na którym funkcjonować będą wyłącznie prywatne podmioty, ubiegające się na zasadach przetargu o zarządzanie lokalami komunalnymi nijak się ma do zawartych w anonimie zarzutów, że zarząd spółki ZAMG wraz z Burmistrzem chce na tym zrobić jakiś interes. Takich możliwości po prostu nie ma, gdyż po zakończeniu procesu prywatyzacji spółka zostanie postawiona w stan likwidacji, a o losach jej majątku decydować będzie Rada Miejska.

    Piszący ów anonim wykazuje ponadto daleko idącą nieznajomość prawa, gdyż nie tylko w trakcie kadencji, ale również nawet przez okres jednego roku po jej zakończeniu Burmistrz podlega ograniczeniom i zakazom wynikającym z zapisów ustawy “O ograniczeniu działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne".

    Nieprawdą jest abym wraz z prezesem spółki ZAMG dokonywał autoryzacji tekstu, który miał być zamieszczony w tygodniku Euroregio Glacensis. Taki tekst przeznaczony do publikacji nigdy do tego tygodnika nie wpłynął.

    Nie jest również prawdą, że uzyskany przez Spółkę Certyfikat Jakości ISO 9001 służyć ma wyeliminowaniu konkurencji w przetargu, gdyż zgodnie z przyjętą koncepcją prywatyzacji ZAMG sp. z o.o. Gminy Miejskiej Kłodzko nie będzie stawać do przetargu na zarządzanie lokalami komunalnymi.

    Nie potwierdził się również zarzut o kradzieży wody na szkodę spółki Wodociągi Kłodzkie przez prezesa Mikulskiego. Takie zdarzenie nigdy nie miało miejsca.

    Nie wiem komu i czemu ma służyć niecny proceder wysyłania anonimów w tej sprawie. Wiem natomiast jakie cele zamierza osiągnąć Burmistrz i Rada Miejska prywatyzując ten segment rynku usług komunalnych. Jest nim spodziewana obniżka ceny jaką w przyszłości przyjdzie płacić najemcom lokali komunalnych za zarządzanie lub jeśli nie obniżka, to ewidentny wzrost jakości i zakresu świadczonych przez zarządcę usług w ramach oferowanej ceny. Taka jest istota konkurencji, gospodarki rynkowej i taki jest cel tej prywatyzacji.

    Wszystkich zainteresowanych problematyką prywatyzacji zarządzania lokalami komunalnymi informuję, że na listopadowej sesji Rady Miejskiej zgodnie z uchwalonym planem pracy Rady, zostanie przedstawione radnym sprawozdanie z dotychczasowych prac w tym zakresie. Jawnie, publicznie i nie anonimowo.

    21. Zakończenie sesji.

    Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku obrad Przewodniczący Rady Pan Krzysztof Oktawiec zamknął XXXIII sesję Rady Miejskiej mówiąc: “Zamykam XXXIII sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

    Zakończenie sesji nastąpiło o godz. 1730.
    Czas trwania sesji 5 godz. i 30 min. (1000 – 1730).

    Protokół sporządziła: Barbara Zajączkowska

    Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku
    Krzysztof Oktawiec






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego556

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2005-03-17 10:43:46
    Aktualizacja: 2007-12-21 01:35:18
    Odslon: 128

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR