menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • SPRAWOZDANIEZA OKRES OD DNIA 16.11.2004 r. DO DNIA 16.12.2004 r.




     SPRAWOZDANIE
    BURMISTRZA MIASTA KŁODZKA
    Z PRACY MIĘDZY SESJAMI RADY MIEJSKIEJ
    ZA OKRES OD DNIA 16.11.2004 r. DO DNIA 16.12.2004 r.

    W omawianym okresie podjąłem następujące decyzje – w zakresie:

    I ULGI I UMORZENIA

    1. Umorzyłem odsetki od zaległości z tytułu czynszu dzierżawnego przy ul. Spółdzielczej, w kwocie 716,80 zł. Wniosek o umorzenie został umotywowany ciężką sytuacją materialną wnioskodawcy. Obecnie wnioskodawca nie pracuje, na utrzymaniu ma czworo dzieci. Rodzina utrzymuje się wyłącznie z dorywczej pracy i pomocy rodziny.

    2. Umorzyłem 50% należności z tytułu opłaty za czynsz dzierżawny rolny tj. kwotę 53,61 zł i odsetki w kwocie 38,90 zł. Wnioskodawca swoją prośbę umotywowała tym, iż nie jest w stanie zapłacić należności, gdyż pobiera niską rentę.

    3. Wyraziłem zgodę na przesunięcie do końca br. terminu spłaty raty z tytułu wykupu nieruchomości przy ul. Armii Krajowej 3. Wnioskodawcy przedstawili swoją trudną sytuację finansową w roku bieżącym. Prowadzona działalność handlowa w ww. lokalu stanowi jedyne źródło utrzymania. Po otrzymaniu pożyczki z banku spłacą raty wraz z odsetkami tj. kwota 11 902,48 zł.

    II ZARZĄD MIENIEM GMINNYM

    1. Sprzedaż lokali mieszkalnych

    • Przeznaczyłem do sprzedaży w drodze przetargu pustostan lokalu mieszkalnego położonego przy ul. Podgórnej 15/1, składający się z 1-go pokoju o powierzchni 16,40 m2, kuchni o powierzchni 15,20 m2. Powierzchnia użytkowa lokalu wynosi 31,60 m2.
    • Przeznaczyłem do sprzedaży w trybie bezprzetargowym na rzecz najemców 25 lokali mieszkalnych.
    • Podpisałem protokoły rokowań dotyczące sprzedaży 12 lokali mieszkalnych na rzecz najemców
    • Zawarłem 31 aktów notarialnych – z tego tytułu na konto Gminy Miejskiej Kłodzko wpłynęła kwota 116 454 zł.

    2. Sprzedaż lokali użytkowych.

    1. Wydałem zarządzenie w sprawie odstąpienia od wykonania prawa pierwokupu nieruchomości niezabudowanej oznaczonej geodezyjnie jako działka nr 24/19, AM – 13, obręb Jurandów, o powierzchni 1 307 m2. Cena sprzedaży: 60 000 zł (ok. 46 zł/m2).
    2. Ogłosiłem przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż lokalu użytkowego położonego w Kłodzku przy ul. Czeskiej 26-28. Cena wywoławcza lokalu wynosi 53 600 zł, grunt oddaje się w użytkowanie wieczyste.
    3. Ogłosiłem rokowania dotyczące sprzedaży lokalu użytkowego położonego przy pl. B.Chrobrego 11,11a. Cena wywoławcza nieruchomości wynosi 25 700 zł.
    4. Podpisałem 6 aktów notarialnych - z tego tytułu na konto Gminy Miejskiej Kłodzko wpłynęła kwota 24 888 zł.
    1. Dzierżawa
    1. Zwróciłem do PKP S.A. projekt umowy dzierżawy części działki nr 1, AM – 3, obręb Centrum. Działka miałaby być dzierżawiona przez Gminę Miejską Kłodzko od PKP S.A. w celu wybudowania na niej parkingu, który służyłby mieszkańcom Kłodzka korzystających z usług przewozowych PKP. Zaproponowałem wprowadzenie do umowy zapisu mówiącego o możliwości nabycia przez Gminę Miejską ww. gruntów w drodze bezprzetargowej.
    2. Nie wyraziłem zgody na wydzierżawienie części działki nr 10, AM – 2, obręb Nowe Miasto (teren przed targowiskiem) o powierzchni 8 m2 na prowadzenie handlu ozdobami świątecznymi. Powyższa decyzja została podjęta z uwagi na konieczność zapewnienia bezkolizyjnego i bezpiecznego wjazdu na teren targowiska. Istnieje możliwość dzierżawy wyznaczonych miejsc na handel okolicznościowy przy ul. Wojska Polskiego i ul. Targowej.
    3. Wyraziłem zgodę na wydzierżawienie części działki nr 52, AM – 1, obręb Centrum przy ul. Wojska Polskiego (obok Liceum Ogólnokształcącego) o powierzchni 3 m2 na okres od 01.12.2004 r. do 31.12.2004 r.. Cel dzierżawy: sprzedaż ceramiki artystycznej.
    4. Wyraziłem zgodę na wydzierżawienie części działki nr 67/2, AM – 5, obręb Zacisze położonej przy ul. Mickiewicza o powierzchni 40 m2. Cel dzierżawy: polepszenie wjazdu do posesji.
    5. Wyraziłem zgodę na rozwiązanie za porozumieniem stron umowy dzierżawy części działki nr 15/2, AM – 14, obręb Jurandów, a następnie wyraziłem zgodę na podpisanie umowy dzierżawy z osobą, która wystąpiła z prośbą o wydzierżawienie powyższej działki.

    4. Wydanie koncesji na sprzedaż alkoholu

    1. Wydałem 2 zezwolenia na sprzedaż detaliczną alkoholu (piwa i wina) od 4,5% do 18%.
    2. Wydałem 1 zezwolenie na sprzedaż detaliczną alkoholu powyżej 18% .

    Powyższa ilość wydanych zezwoleń mieści się w ilości punktów sprzedaży napojów alkoholowych określonych Uchwałą Rady Miejskiej w Kłodzku.

    III DOTACJE

    1. Wyraziłem zgodę na sfinansowanie w kwocie 200 zł oprawy uroczystości nadania tytułów Honorowy Obywatel Miasta Kłodzka, która odbyła się w dniu 10 listopada 2004 r.. Źródło finansowania: dział 921, rozdział 92195, § 4300. Środki finansowe zostały przeznaczone na sfinansowania koncertu akordeonowego w wykonaniu studenta Akademii Muzycznej we Wrocławiu.
    2. Wyraziłem zgodę na zakup 30 egzemplarzy albumu “Polska – najpiękniejsze miasta”, w którym ujęte zostało miasto Kłodzko. Kwota 870 zł. Źródło finansowania: dział 926, rozdział 92695, § 4210. Książka jest kolejną pozycją, która może znacznie przyczynić się do promocji miasta Kłodzka, stanowić może także nagrodę w różnego rodzaju konkursach i akcjach promocyjnych oraz jako dodatek do pucharów w zawodach sportowych.
    3. Wyraziłem zgodę na zakup okazjonalnej figury pneumatycznej – podświetlanego Mikołaja stojącego z workiem, z napisem ”Wesołych Świąt” – o wysokości 2,5 m. Koszt zakupu podświetlanej figury pneumatycznej wynosi 2 597,97 zł brutto. Źródło finansowania: dział 630, rozdział 63003, § 4210.
    4. Wyraziłem zgodę na przekazanie na konto Urzędu Gminy Kłodzko kwoty 200 zł ze środków zaplanowanych w budżecie miasta na 2004 r. w dziele 801, rozdziale 80146, § 4300 – w ramach partycypacji w kosztach organizacji II Regionalnej Konferencji o Wychowaniu pod hasłem “Partnerstwo w Wychowaniu”.
      Uzasadnienie: Kuratorium Oświaty we Wrocławiu i dyrektorzy szkół powiatu kłodzkiego zorganizowali II Regionalną Konferencję o Wychowaniu pod hasłem “Partnerstwo w Wychowaniu”. Konferencja odbyła się w dniu 20 listopada br., na której prezentowano dorobek szkół i instytucji wspierających proces wychowania. Zorganizowano również na ten temat warsztaty szkoleniowe dla nauczycieli, rodziców i uczniów, a także wystawy. Koszt konferencji wyniósł 2 500 zł.
    5. Wyraziłem zgodę na przekazanie dla Gimnazjum nr 1 środków finansowych, na wymianę trzech par drzwi wejściowych w wysokości 14 337 zł. Źródło finansowania: środki zaoszczędzone w niżej wymienionych rozdziałach:
    • kwotę 6 000 zł w dziale 801, rozdziale 80101, § 2540 “Dotacja przedmiotowa dla niepublicznej szkoły… Społeczna Szkoła Niepubliczna”,
    • kwotę 8 337 zł ze środków z rozdziału 80 195, § 4300.
      W związku z powyższym zostanie zwiększony budżet Gimnazjum nr 1 w dziale 801, rozdziale 80110, § 4270.

      Uzasadnienie: obecnie funkcjonujące drzwi wejściowe są bardzo zniszczone wypatrzone i niedocieplone co powoduje ogromne straty ciepła. Drzwi zagrażają bezpieczeństwu przebywających w szkole uczniów, ponieważ ościeżnice są zbutwiałe i mimo wielokrotnych napraw nie utrzymują ciężaru drzwi. Zły stan techniczny drzwi nie gwarantuje zabezpieczenia przed ewentualnym włamaniem.

    1. Przekazałem Ośrodkowi Sportu i Rekreacji w Kłodzku dotację w wysokości 5 000 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie wykonania ogrodzenia placu zabaw od strony ul. Reymonta. 90 metrowe ogrodzenie zostanie wykonane z siatki powlekanej o wysokości 100 cm. Ogrodzenie uniemożliwiać będzie wtargnięcie bawiących się dzieci na jezdnię. Źródło finansowania: Gminny Fundusz Ochrony Środowiska.
    2. Przeznaczyłem kwotę 400 zł na sfinansowanie wynagrodzenia osoby prowadzącej zajęcia judo dla członków Uczniowskiego Klubu Sportowego “Dwójka” z Kłodzku. Źródło finansowania: zaoszczędzone środki finansowe w dziale 854, rozdziale 85412, § 4300. Sfinansowanie wynagrodzenia instruktora judo pozwoli na przeprowadzenie zajęć cztery razy w tygodniu (2 razy po dwie godziny) od listopada do końca br. W zajęciach udział biorą uczniowie Gimnazjum nr 2 (około 30 osób).
    3. Przeznaczyłem kwotę 300 zł dla Szkoły Podstawowej nr 6 w Kłodzku na zakup nagród (medale, dyplomy, puchary) w związku z organizowanymi Mistrzostwami Kłodzka Szkół Podstawowych w Pływaniu., które odbyły się dnia 16.12.2004 r. na krytej pływalni w Nowej Rudzie. Źródło finansowania: zaoszczędzone środki finansowe w dziale 854, rozdziale 85412, § 4210.
    4. Sfinansowałem zakup strojów piłkarskich dla drużyn młodzików i trampkarzy Miejskiego Klubu Sportowego “Nysa” Kłodzko w kwocie 3 000 zł. Źródło finansowania: dział 926, rozdział 92695, § 4210. Jednocześnie wyraziłem zgodę na dofinansowania działalności statutowej klubu w 2004 roku w kwocie 3 000 zł. Źródło finansowania: przesunięte środki finansowe z działu 926, rozdziału 92695§ 4210 do § 2820.

    IV INWESTYCJE

    1. Zatwierdziłem protokół komisji przetargowej z przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na konserwację oświetlenia ulicznego w mieście Kłodzku. Do Urzędu Miasta wpłynęła jedna oferta złożona przez Zakład Instalacyjno-Montazowy Oświetlenia Ulicznego ZIMON z Kłodzka, która została przyjęta przez komisję przetargową. Stawka ryczałtowa za 1 punkt oświetlenia ulicznego wynosi 7,93 zł, stawka roboczogodziny dla robót awaryjnych wynosi 8,56 zł.

    2. Zatwierdziłem protokół komisji przetargowej z przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn. “Dostawa ciepła oraz modernizacja kotłowni w budynkach przy ul. Czeskiej 30a i Wodnej 3 w Kłodzku”.
    Do Urzędu Miasta wpłynęła jedna oferta złożona przez firmę FORTUM DZT S.A. z Wałbrzycha. Cena wybranej oferty przedstawia się następująco:
    Przed modernizacją kotłowni 4,26 zł za ogrzanie 1 m2 powierzchni mieszkalnej, po modernizacji:
    - roczna opłata stała za moc zamówioną w (MW) 1 151,08 zł za 1 MW mocy zamówionej,
    - opłaty za pobrane ciepło (GJ) w wysokości 43,71 zł za 1 GJ pobranego ciepła.

    V UMOWY

    1. Zleciłem firmie “SKALNIAK” – Polskie Ogrody" z Krosnowic wykonanie nasadzeń na rondzie u zbiegu ul. Wyspiańskiego i ul. Mickiewicza w Kłodzku oraz na skwerze przy pl. Bolesława Chrobrego, wraz z pielęgnacją roślin do końca 2005 r. i ewentualnym ich uzupełnieniem. Ryczałtowa kwota zlecenia wynosi brutto 10 000 zł. Źródło finansowania: dział 900, rozdział 90004, § 4300. Wykonanie wnioskowanych nasadzeń i ich pielęgnacja wpłynie na poprawę estetyki miasta.
    2. Podpisałem umowę na opracowanie dokumentacji projektowej ulicy Cedrowej w Kłodzku wraz z odwodnieniem oraz projektem oświetlenia ulicznego. Uzgodniony koszt wykonania usługi wynosi brutto 3 000 zł. Źródło finansowania: dział 600, rozdział 60016, § 6050.
      Uzasadnienie: Ulica Cedrowa zgodnie z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego zabudowy mieszkaniowej obszaru osiedla “Owcza Góra” jest ulicą osiedlową. Brak drogi, odwodnienia oraz oświetlenia ulicznego stanowi duże utrudnienie dla nowych właścicieli działek przy budowie domków jednorodzinnych, jak również dla całego przyszłego kształtowania zabudowy nowopowstającego osiedla indywidualnego budownictwa mieszkaniowego.
    3. Zleciłem Zakładowi Instalacyjno-Montażowemu Oświetlenia Ulicznego ZIMON uzupełnienie istniejących dekoracji świątecznych. Wyraziłem zgodę na zamówienie nowych elementów dekoracyjnych w Przedsiębiorstwie Decor Ligot. Wartość zamówienia wynosi 9 662,40 zł (brutto). Źródło finansowania: dział 900, rozdział 90015, § 4300.
    4. Zleciłem “Wodociągom Kłodzkim” Sp. z o.o. oczyszczenie 86 wpustów kanalizacji deszczowej na terenie miasta Kłodzka, zgodnie z przedłożoną ofertą. Koszt zlecenia to kwota 6 986,63 zł. Źródło finansowania: dział 900, rozdział 90095, § 4300.
    5. Podpisałem umowę z firmą OPTIMA z Gorzowa Wielkopolskiego na dostawę 36 pojemników zewnętrznych do segregacji odpadów. Umowa opiewa na kwotę brutto 45 530,40 zł. Źródło finansowania: Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
    6. Podpisałem umowę z firmą “GILLMET” s.c. ze Stargardu Szczecińskiego na dostawę 50 sztuk wewnętrznych pojemników szkolnych do selektywnej zbiórki odpadów. Kwota umowy brutto wynosi 42 090 zł. Źródło finansowania: Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
    7. Podjąłem następujące decyzje:
      • Wstrzymałem wykonanie nawierzchni w ramach inwestycji pn. “Budowa kanalizacji sanitarnej i przebudowa sieci wodociągowej – ul. Graniczna” do czasu zakończenia robót instalacyjnych prowadzonych przez Zakład Gazowniczy i w związku z tym podpisałem aneks do umowy nr 39/2004 z dnia 01.10.2004 r. na przesunięcie terminu zakończenia robót.
      • Zleciłem Firmie Usługowej NOWAK z Bystrzycy Kłodzkiej wykonanie wymiany pozostałej nawierzchni w ilości 78,12 m2 oraz odcinków przyłączy do studni sanitarnych w obrębie nowej nawierzchni (od studni do granicy jezdni).
        Zmiana umowy z Wykonawcą w zaproponowanym zakresie jest korzystna dla Gminy Miejskiej Kłodzko, ponieważ wydłużenie terminu zakończenia robót w zakresie ułożenia asfaltobetonu w ramach zadania “Budowa kanalizacji sanitarnej i przebudowa sieci wodociągowej – ul. Graniczna” oraz zlecenie wykonania dodatkowo uzupełnienia nawierzchni w ilości 78 m2 pozwoli ma wykonanie kompleksowego remontu jezdni ul. Granicznej. Zlecenie robót dotychczasowemu wykonawcy, podyktowane jest względami technicznymi i w innym wypadku wiązałoby się ze zwiększeniem kosztów. Opisanych wyżej okoliczności nie można było przewidzieć na etapie rozpoczynania inwestycji, ponieważ Zakład Gazowniczy Wałbrzych, pismem z dnia 4 marca 2004 r. poinformował Urząd Miasta, że wymiana sieci gazowej w ul. Granicznej nie była ujęta w planie inwestycyjnym na 2004 r. Wartość robót w cenach netto wynosi łącznie 9 287,17 zł. Źródło finansowania: Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
    1. Zleciłem wykonanie ekspertyzy budowlanej dotyczącej stanu technicznego zabytkowej kamiennej fontanny z lwem, położonej w Kłodzku przy pl. B.Chrobrego. Ryczałtowe wynagrodzenie umowne ustalono na kwotę 2 200 zł + 22% VAT. Źródło finansowania: dział 921, rozdział 92120, § 4300. Ww. ekspertyza oceni stan techniczny fontanny i określi zakres niezbędnych prac.
    2. Podpisałem umowę z firmą TEMPO Sp. z o.o. na wykonanie usługi w zakresie utrzymania w czystości ulic i placów oraz “akcji zima” na terenie miasta Kłodzka.
      Umowa opiewa na kwotę 1 641 059 zł brutto. Źródło finansowania: dział 900, rozdział 90003, § 4300.
    3. Zleciłem Zakładowi Instalacyjno-Montażowemu Oświetlenia Ulicznego ZIMON, w ramach umowy nr 17/2001 z dnia 24.12.2001 r. remont punktów oświetlenia ulicznego;
    • Remont uszkodzonych i skorodowanych słupów oświetlenia przy: ul. Spółdzielczej, ul. Kościuszki, ul. Piłsudskiego, ul. Grunwaldzkiej, ul. Armii Krajowej, ul. Dusznickiej, ul. Podgrodzie.
    • Uzupełnienie rozbitych kloszy i opraw – 8 sztuk,
    • Usunięcie uszkodzeń kabla oświetleniowego – ul. Kościuszki.

    Wartość robót brutto wynosi ok. 18 000 zł. Źródło finansowania: dział 900, rozdział 90015, § 4270.

    1. Podpisałem umowę z firmą DROGMOST z Kłodzka na realizację zadania pn.: “Modernizacja ulicy Lutyckiej w Kłodzku”. Umowa opiewa na kwotę brutto 724 635,79 zł. Jednocześnie podpisałem umowę na pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją ww. zadania. Uzgodniony koszt usługi wynosi 3 000 zł netto + obowiązujący podatek VAT. Źródło finansowania: dział 600, rozdział 60016, § 6050.
    2. Podpisałem umowę z firmą MD PROJEKT Usługi projektowe z Kłodzka na pełnienie nadzoru inwestorskiego, nad realizacją zadania pn. “Wymiana i modernizacja starówki – ul. Tumska”. Wynagrodzenie ryczałtowe brutto wynosi 2 440 zł. Źródło finansowania: dział 600, rozdział 60016, § 6050.
    3. Zleciłem spółce PEMER z Kłodzka uzupełnienie i wymianę istniejących uchwytów do flag umocowanych na słupach oświetlenia ulicznego. Wartość zlecenia wynosi 2 384 zł netto. Źródło finansowania: dział 900, rozdział 90015, § 4300.
    4. Zleciłem Geodecie Uprawnionemu z Kłodzka sprawdzenie i aktualizację geodezyjnych map zasadniczych miasta Kłodzka dla celów opracowania projektu zmiany “Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu zabudowy mieszkaniowej obszaru osiedla Owcza Góra w Kłodzku”. Kwota zlecenia wynosi 3 660 zł brutto. Źródło finansowania: dział 710, rozdział 7100, § 4300.
    5. Podpisałem umowę ze wspólnotą mieszkaniową przy pl. B.Chrobrego 13 w sprawie dofinansowania w kwocie 6 800 zł wykonanego zadania pn. “Remont i rewaloryzacja elewacji frontowej budynku mieszkalno-usługowego zlokalizowanego w Kłodzku przy pl. B.Chrobrego 13”. Źródło finansowania: dział 700, rozdział 70095, § 6050.

    VI NAJEM LOKALI

    1. Przydzieliłem do remontu we własnym zakresie lokal mieszkalny - zamienny - położony w Kłodzku przy ul. Łukasińskiego 69/7 na rzecz osoby zamieszkałej przy ul. Podgrodzie 6. Przedmiotowy lokal składa się z 1-go pokoju o powierzchni 14,80 m2, kuchni o powierzchni 16,63 m2, przedpokoju o powierzchni 1,42 m2, wc o powierzchni 1,47 m2.
      Powierzchnia użytkowa wynosi 34,32 m2. Remont lokalu w zakresie minimalnym, niezbędnym do zamieszkania wykona ZAMG GM Sp. z o.o.
    2. Przydzieliłem na rzecz 3-osobowej rodziny lokal mieszkalny położony przy ul. Korfantego 6/6. Warunkiem zawarcia umowy najmu jest uregulowanie zadłużenia czynszowego ciążącego na ww. lokalu, które wraz z odsetkami wynosi 4 444,71 zł oraz uregulowanie roszczeń byłego właściciela lokalu dot. zwrotu poniesionych nakładów na wykonanie adaptacji lokalu w wysokości 28 123 zł. Rodzina, która otrzymała przydział jako jedyna zwróciła się z podaniem o przydział przedmiotowego lokalu na przedstawionych warunkach.
    3. Wyraziłem zgodę na wykonanie eksmisji z lokalu mieszkalnego ul. Malczewskiego C/IV do lokalu socjalnego położonego przy ul. Partyzantów 37/1 – wyrok eksmisyjny z 1996 r. z uprawnieniem do otrzymania lokalu socjalnego. Lokal mieszkalny przy ul. Partyzantów 37/1 składa się z jednego pokoju o powierzchni 22,20 m2, oraz kuchni o powierzchni 9,14 m2. Powierzchnia użytkowa wynosi 31,34 m2. Remont w zakresie niezbędnym do zamieszkania zostanie wykonany przez ZAMG GM Sp. z o.o. Po przeprowadzeniu ww. eksmisji tut. Urząd odzyska lokal 2-pokojowy z kuchnią, przedpokojem i łazienką o powierzchni 32,73 m2, wyposażony w centralne ogrzewanie.
    4. Wyraziłem zgodę na wykonanie eksmisji 3-osobowej rodziny z lokalu mieszkalnego przy ul. Okrzei 13/1a do lokalu socjalnego przy ul. Spadzistej 4/1. Lokal przy ul. Spadzistej 4/1 składa się z jednej izby powierzchni 36,85 m2 podzielonej ściankami działowymi na dwa pokoje z kuchnią. Po przeprowadzeniu tej eksmisji w lokalu przy ul. Okrzei 13/1a pozostaną jeszcze dwie osoby, które będą oczekiwać na przekwaterowanie do innego lokalu socjalnego. W wyniku realizacji przedmiotowego wyroku Urząd odzyska lokal składający się z 2-pokoi, kuchni, łazienki i wspólnego przedpokoju o ogólnej powierzchni 128,64 m2. Remont przydzielonego lokalu w zakresie niezbędnym do zamieszkania wykona ZAMG GM Sp. z o.o..
    5. Wyraziłem zgodę na wykonanie eksmisji z lokalu mieszkalnego przy ul. Lutyckiej 9/5 do lokalu socjalnego przy pl. B.Chrobrego 8a/7 - wyrok eksmisyjny z 1996 r. z uprawnieniami do otrzymania lokalu socjalnego. Lokal przy pl. B.Chrobrego 8a/7 składa się z jednej izby o powierzchni 26,91 m2. Remont w zakresie niezbędnym do zamieszkania wykona ZAMG GM Sp. z o.o. Po przeprowadzeniu ww. eksmisji tut. Urząd odzyska lokal składający się z 1-pokoju, kuchni, łazienki i wspólnego przedpokoju o ogólnej powierzchni 48,50 m2, wyposażony w centralne ogrzewanie.
    6. Przydzieliłem na rzecz 2-osobowej rodziny lokal mieszkalny do remontu we własnym zakresie, położony w Kłodzku przy ul. Lutyckiej 9/6. Lokal składa się z 1-go pokoju o powierzchni 19,90 m2 i kuchni o powierzchni 16,44 m2. Koszt remontu został oszacowany na kwotę 10 000 zł. Wniosek o przydział lokalu mieszkalnego został złożony w 1999 roku.
    7. Przydzieliłem na rzecz 3-osobowej rodziny lokal mieszkalny położony przy ul. Korfantego 7/13 przeznaczony do remontu we własnym zakresie. Lokal składa się z 2-ch pokoi o powierzchni: I - 15,50 m2, II – 10,30 m2, kuchni o powierzchni 13,98 m2, przedpokoju o powierzchni 12,56 m2. Powierzchnia użytkowa wynosi 52,34 m2. Koszt remontu został oszacowany na kwotę 10 500 zł. Rodzina złożyła wniosek o przydział mieszkania w 1998 roku.

    VII PROJEKTY UCHWAŁ RADY MIEJSKIEJ

    1. Przyjąłem i przekazałem do Rady Miejskiej następujące projekty uchwał:
    • w sprawie realizacji zadania pn. “Rewitalizacja dzielnicy staromiejskiej w Kłodzku – przebudowa dróg śródmiejskich ETAP I”,
    • w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji Dzielnicy Staromiejskiej w Kłodzku,
    • w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy Miejskiej Kłodzko na 2004 rok,
    • w sprawie określenia wysokości oraz szczegółowych warunków trybu przyznawania i zwrotu zasiłków celowych na ekonomiczne usamodzielnienie przyznanych w gminie miejskiej Kłodzko,
    • w sprawie zasad zwrotu udzielonych zasiłków okresowych, celowych lub pomocy rzeczowej przyznanych pod warunkiem zwrotu w gminie miejskiej Kłodzko,
    • w sprawie udzielanie pomocy w formie dożywiania uczniów w szkołach podstawowych i gimnazjach w gminie miejskiej Kłodzko,
    • w sprawie ustalenia sposobu sprawienia pogrzebu na koszt gminy oraz zasad zwrotu wydatków na pokrycie kosztów pogrzebu,
    • w sprawie realizacji kompleksowego remontu przebudowy i rozbudowy systemu oświetlenia ulicznego na terenie miasta Kłodzka,
      Na zlecenie Gminy Miejskiej Kłodzko, firma Licht-Projekt opracowała dokumentację techniczno-kosztorysową kompleksowego remontu, przebudowy i rozbudowy systemu oświetlenia ulicznego na terenie miasta Kłodzka. Koszt przedsięwzięcia szacowany jest na ok. 5 mln zł. Spłatę zobowiązań z tytułu wykonywanego zadania zakłada się począwszy od 2005 r. przez okres ok. 7-8 lat,
    • w sprawie zmiany uchwały Nr XXII/185/2004 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 29 kwietnia 2004 r., w sprawie uchwalenia Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Gminy Miejskiej Kłodzko na lata 2004-2008,
    • w sprawie zasad sprzedaży mieszkań gminnych,
    • w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Miejskiej Kłodzko,
    • w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego
    • w sprawie wydatków budżetu miasta, które w 2004 roku nie wygasają wraz z upływem roku budżetowego,
    • w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy Miejskiej kłodzko na 2004 rok.

    VIII SPRAWY RÓŻNE

    1. Zatwierdziłem wniosek o wszczęcie postępowania o zamówienie publiczne na zakup mikrobusu do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym osób na wózkach inwalidzkich na rzecz Urzędu Miasta w Kłodzku. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi brutto 99 499,54 zł. Źródło finansowania: dotacja z funduszu PFRON 52 500 zł, dochód ze sprzedaży samochodu UM Kłodzko Renault Trafic ok. 16 500 zł., pozostałe środki własne ok. 30 499,54 zł.
    2. Wyraziłem zgodę na przystąpienie Gminy Miejskiej Kłodzko do ogólnopolskiej kampanii społecznej pod hasłem “Alkohol- nieletnim wstęp wzbroniony”. Głównym celem kampanii jest zmniejszenie rozmiaru zjawiska sprzedaży napojów alkoholowych nieletnim. Kampania potrwa od miesiąca listopada 2004 do marca 2005 roku. Do zadań gminy będą należały czynności wyszczególnione w deklaracji przystąpienia do kampanii tj.:
      • Promowanie systemu Żółtej Linii poprzez dystrybucję plakatów oraz innych materiałów kampanijnych,
      • utworzenie zespołów kontrolno-interwencyjnych, których celem byłaby weryfikacja zgłoszeń przekazywanych do Żółtej Linii w sprawie łamania zakazu sprzedaży i podawania napojów alkoholowych nieletnim oraz prowadzenie niezależnych badań eksperymentalnych związanych z prośbą zakupu alkoholu,
      • zorganizowanie i wdrożenie procedury Żółtych Kartek wobec sprzedawców podejrzanych o podawanie napojów alkoholowych nieletnim,
      • współpraca z lokalnymi mediami,
      • współpraca z organizacjami pozarządowymi,
      • współpraca z placówkami edukacyjno- oświatowymi.

      Obowiązki ambasadora kampanii pełnić będzie pedagog szkolny Gimnazjum nr 2 – w ramach uaktywnienia pracowników bezpośrednio pracujących z nieletnimi.
      W akcję zaangażowany będzie Koordynator tut. Urzędu i Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz stowarzyszenia i placówki oświatowe.
      Koszt materiałów kampanii i szkolenie ambasadora leży po stronie Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Gmina Miejska zaś pokryje koszty delegacji dojazdu ambasadora na przeszkolenie. Koszt delegacji określa się na kwotę 290 zł i zostanie on pokryty z § 4410.

      1. Wydałem zarządzenie w sprawie odwołania i powołania członka Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Odwołano z członka komisji p. Mieczysława Krombacha, który złożył rezygnację. Na członka komisji powołano przedstawiciela Komendy Powiatowej Policji p. Krzysztofa Barana.
      2. Wydałem zarządzenie w sprawie powołania komisji do rozstrzygnięcia konkursu ofert w trybie art. 13 ustawy z dnia 24.04.2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, na wykonanie zadań publicznych z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, i wczesnej profilaktyki narkotykowej.
      3. Wyraziłem zgodę na nawiązanie współpracy w sprawie utworzenia wspólnej informacji turystycznej w domenie www.informacjaturystyczna.com.pl. Utworzenie wspólnej informacji internetowej pozwoli nam na poszerzenie promocji naszego miasta. Na stronie internetowej będą znajdować się informacje między innymi o:
      • miejscach, które warto zobaczyć (opis miasta, ich zabytków, zdjęcia i ciekawostki, baza noclegowa, gastronomiczna, możliwości rezerwacji noclegów za pośrednictwem itour.pl.).
        W miarę rozwoju serwisu istnieje możliwość poszerzenia go o inne informacje przydatne dla turystów. Nasza współpraca będzie polegała na zasadzie wymiany wzajemnych linków i banerów. Umieszczenie danych w serwisie jest bezpłatne. Termin uruchomienia serwisu styczeń 2005 r.
      1. Przekazałem do Rady Miejskiej proponowany podział środków finansowych z budżetu miasta na dofinansowanie przedsięwzięć zaplanowanych do realizacji w roku 2005 z zakresu kultury, sportu i pomocy społecznej, celem zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Miejskiej.
        W budżecie miasta na rok 2005 zaproponowano następujący podział środków finansowych:
      • dofinansowanie zadań w zakresie kultury - 30 500 zł,
      • dofinansowanie zadań w zakresie sportu - 135 000 zł,
      • dofinansowanie zadań w zakresie pomocy społecznej - 45 000 zł
      1. Wyraziłem zgodę na prowadzenie przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Kłodzku noclegowni dla osób bezdomnych w systemie całodobowym od 01.12.2004 r. do 30.05.2004 r., w Kłodzku przy ul. Łukasińskiego 57. Z uwagi na okres zimowy zachodzi pilna potrzeba otwarcia noclegowni. W związku z powyższym powierzono prowadzenie zadania przez naszą jednostkę organizacyjną. Kalkulacja kosztów (6 miesięcy) przedstawia się następująco:
        - koszty całkowity 42 444 zł
        - koszt po refundacji Powiatowego Urzędu Pracy – prace interwencyjne 30 574 zł.

        Do prowadzenia noclegowni zgłosiły się także:
        - Polski Komitet Pomocy Społecznej.
        - Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło w Kłodzku.

      2. Podpisałem ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na sprzedaż samochodu marki RENAULT TRAFIC – T1000 T5 X5 o numerze rejestracyjnym WYK 4624, dowód rejestracyjny nr DR/AAA-0735774 wydany przez Starostwo Powiatowej w Kłodzku. Jednocześnie powołałem komisję przetargową do przeprowadzenia przetargu.
      3. Zatwierdziłem dokumentację przetargową oraz protokół z przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie zadania pn.: “Opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru położonego między granicą miasta ul. Piłsudskiego, rzeką Nysą Kłodzką, ul. Podgrodzie i ul. Warty w Kłodzku.
        W wyznaczonym terminie do Urzędu Miasta wpłynęło 10 ofert. Po wnikliwej analizie komisja przetargowa odrzuciła 4 oferty i wybrała ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryterium - cena 100%. Najkorzystniejszą ofertę złożyło Biuro Planowania Przestrzennego spółka cywilna z Kłodzka, proponując za wykonanie usługi kwotę brutto 58 000 zł.
        Źródło finansowania: kwota 42 500 zł. została zaplanowana w dział 710, rozdział 71004, § 4300, pozostała kwota tj. 15 500 zł zostanie pokryta z środków finansowych zaplanowanych z budżecie na 2005 r. - dział 710, rozdział 71004, § 4300.
      1. Dokonałem wyboru oferty na zakup dodatkowych licencji oprogramowania sieciowego Novell Wet Ware 4.11 + 25 użytkowników (licencja). Zakup licencji zostanie dokonany w firmie NetGate z Kłodzka za kwotę 7 320 zł brutto. Źródło finansowania: § 6050 (zakupy inwestycyjne).
      2. Wyraziłem zgodę na przeprowadzenie postępowania na zakup nagłośnienia. Ponieważ przedmiotem zamówienia jest dostawa sprzętu powszechnie dostępnego o ustalonych standardach jakościowych - zakupu można dokonać w trybie zapytania o cenę. Szacunkowa wartość zamówienia ustalona na podstawie ceny rynkowej wynosi 98 000 zł. Źródło finansowania: dział 750, rozdział 75095, § 6060. Zakupione nagłośnienie zostanie przekazane w użytkowanie Ośrodkowi Sportu i Rekreacji w Kłodzku.

       

      BURMISTRZ MIASTA KŁODZKA
      Roman Lipski

       

       

      SPRAWOZDANIE
      Z WYKONANIA UCHWAŁ RADY MIEJSKIEJ W KŁODZKU
      PODJĘTYCH NA SESJI W DNIU 25.11.2004 r.

      • Uchwała nr XXX/238/2004 w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji Dzielnicy Staromiejskiej w Kłodzku - uchwała w trakcie realizacji przez Wydział UA.
      • Uchwała nr XXX/239/2004 w sprawie przystąpienia do zadania pod nazwą “Budowa Zintegrowanego Systemu Informatycznego dla Zrównoważonego Rozwoju Regionu Dolnego Śląska” - uchwała w trakcie realizacji przez Biuro Promocji i Integracji Europejskiej.
      • Uchwała nr XXX/240/2004 w sprawie realizacji zadania pn. “Rewitalizacja Dzielnicy Staromiejskiej w Kłodzku – przebudowa dróg śródmiejskich ETAP I” – uchwała w trakcie realizacji przez Wydział UA i Wydział IM
      • Uchwała nr XXX/242/2004 w sprawie ustalenia wzoru informacji o lasach obowiązującego na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko – uchwała przekazana do realizacji przez Wydział FnB i Referat Dochodów.
      • Uchwała nr XXX/243/2004 w sprawie ustalenia wzoru deklaracji na podatek rolny obowiązującego na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko - uchwała przekazana do realizacji przez Wydział FnB i Referat Dochodów.
      • Uchwała nr XXX/244/2004 w sprawie stawek podatkowych - uchwała przekazana do realizacji przez Wydział FnB i Referat Dochodów.
      • Uchwała nr XXX/245/2004 w sprawie wysokości i poboru opłaty targowej - uchwała przekazana do realizacji przez Wydział FnB i Referat Dochodów.
      • Uchwała nr XXX/246/2004 w sprawie średniej ceny skupu żyta dla celów wymiaru podatku rolnego - uchwała przekazana do realizacji przez Wydział FnB i Referat Dochodów.
      • Uchwała nr XXX/247/2004 w sprawie średniej ceny sprzedaży dla celów wymiaru podatku leśnego - uchwała przekazana do realizacji przez Wydział FnB i Referat Dochodów.
      • Uchwała nr XXX/248/2004 w sprawie ustalenia wzoru informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych obowiązującego na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko - uchwała przekazana do realizacji przez Wydział FnB i Referat Dochodów.
      • Uchwała nr XXX/249/2004 w sprawie ustalenia wzoru deklaracji na podatek od nieruchomości obowiązującego na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko - uchwała przekazana do realizacji przez Wydział FnB i Referat Dochodów.
      • Uchwała nr XXX/250/2004 w sprawie ustalenia wzoru deklaracji na podatek leśny obowiązującego na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko - uchwała przekazana do realizacji przez Wydział FnB i Referat Dochodów.
      • Uchwała nr XXX/251/2004 w sprawie ustalenia wzoru informacji o gruntach do celów podatku rolnego obowiązującego na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko - uchwała przekazana do realizacji przez Wydział FnB i Referat Dochodów.

      BURMISTRZ MIASTA KŁODZKA
      Roman Lipski






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego529

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2004-12-21 12:59:22
    Aktualizacja: 2007-12-21 00:59:52
    Odslon: 881

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR