WWW.BIP.GOV.PL
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Poleć Ten Biuletyn
  • Powiadom Redaktora
  • Statystyki BIP
  • BIP UM KŁODZKO
  • WWW KŁODZKO

  • Zawartość Biuletynu
  • Kalendarz spotkań
    ___z rodzicami
  • Statut
  • Uroczystości
    ___szkolne 2011/12
  • Kalendarz roku
    ___szkolnego 2011/12
  • Regulamin wycieczek
  • Wewnątrzszkolny
    ___system doradztwa
    ___zawodowego
  • Szkolny zestaw
    ___programów nauczania
  • Przetargi

  • Programy
  • Program profilaktyki
  • Program
    ___ przeciwdziałania
    ___ przemocy i agresji
  • Program
    ___Szkoła bez przemocy

  • Szukaj



    Regulamin wycieczek szkolnych




    Regulamin wycieczek szkolnych
    Gimnazjum nr 1 im. Adama Mickiewicza w Kłodzku

    Podstawą opracowania regulaminu są następujące akty prawne:

    1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 21 stycznia 1997 r. ,,W sprawie warunków, jakie spełniać muszą organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania" (Dziennik Ustaw nr 12 poz. 67 oraz Dziennik Ustaw nr 18 poz. 102)
    2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dn. 6 maja 1997 r. ,,W sprawie warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach, pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne" (Dziennik Ustaw nr 57 poz. 358)
    3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 13 sierpnia 1999 r. ,,W sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego" (Dziennik Ustaw nr 67 poz. 759)
    4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dn. 8 listopada 2001 r. ,,W sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki"
    5. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dn. 31 grudnia 2002 r. ,,W sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach" (Dziennik Ustaw nr 6 poz. 69)

    I. Uwagi wstępne

    1. Działalność szkoły w zakresie krajoznawstwa i turystyki ma na celu:
      • poznawanie kraju, jego środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii;
      • poznawanie kultury i języka innych państw;
      • poszerzenie wiedzy z różnych dziedzin życia społecznego, gospodarczego i kulturalnego;
      • upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży zasad ochrony środowiska naturalnego oraz umiejętności korzystania z zasobów przyrody;
      • upowszechnianie form aktywnego wypoczynku;
      • podnoszenie sprawności fizycznej;
      • przeciwdziałanie patologii społecznej;
      • poznawanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach.
    2. Krajoznawstwo i turystyka w szkole może być organizowana w ramach zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych.
    3. Organizacja imprez o charakterze krajoznawczym i turystycznym może mieć następujące formy:
      • wycieczki przedmiotowe, organizowane w celu uzupełnienia obowiązującego programu nauczania, w ramach danego przedmiotu lub przedmiotów pokrewnych;
      • wycieczki krajoznawczo-turystyczne;
      • imprezy krajoznawcze-turystyczne, takie jak: biwaki, konkursy, turnieje;
      • imprezy turystyki kwalifikowanej i obozy wędrowne;
      • imprezy wyjazdowe-związane z realizacją programu nauczania, takie jak: zielone szkoły, szkoły zimowe, szkoły ekologiczne.
    4. Organizację wycieczek oraz imprez dostosowuje się do wieku, zainteresowań i potrzeb uczniów, ich stanu zdrowia, sprawności fizycznej, stopnia przygotowania i umiejętności specjalistycznych:
      • dla uczniów nauczania zintegrowanego powinny być organizowane przede wszystkim wycieczki przedmiotowe i krajoznawczo-turystyczne po najbliższej okolicy i na terenie województwa;
      • dla uczniów gimnazjum mogą być organizowane wycieczki przedmiotowe, turystyczno-krajoznawcze na terenie macierzystego województwa, regionu geograficznego oraz kraju.
    5. Udział uczniów w wycieczkach i imprezach za wyjątkiem przedmiotowych odbywających się w ramach zajęć lekcyjnych wymaga pisemnej zgody rodziców bądź prawnych opiekunów. Podpisane oświadczenia przechowuje kierownik wycieczki.
    6. Uczestnicy wycieczki i imprezy powinni być ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków, a w przypadku wycieczki lub imprezy zagranicznej, ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków i kosztów leczenia.
    7. Program wycieczki lub imprezy organizowanej przez szkołę, listę uczestników, imię i nazwisko kierownika i opiekunów zawiera karta wycieczki lub imprezy, którą zatwierdza dyrektor szkoły.
    8. W czasie wycieczki autokarowej, przy wyjeździe poza miejscowość, która jest siedzibą szkoły, powinien być zapewniony jeden opiekun na 15 uczniów.
    9. W czasie wycieczki na terenie miejscowości, w której znajduje się szkoła, jeden nauczyciel może mieć pod opieką najwyżej 30 uczniów; jeżeli wyjście dotyczy dalszych miejscowości, jeden opiekun powinien odpowiadać za 15 uczestników.

    II. Obowiązki kadry

    1. Do obowiązków kierownika wycieczki należy:
      • 14 dni przed planowanym wyjazdem uzyskać zgodę dyrekcji na organizację wycieczki;
      • opracowanie programu i harmonogramu wycieczki lub imprezy;
      • wypełnienie oraz przedłożenie dyrekcji karty wycieczki w celu zatwierdzenia, jeżeli jest przewidziany nocleg, należy dołączyć adres i numery telefonów;
      • opracowanie regulaminu i zapoznanie z nim wszystkich uczestników oraz ich rodziców;
      • zapewnienie warunków do pełnej realizacji programu i regulaminu wycieczki lub imprezy oraz sprawowanie nadzoru w tym zakresie;
      • zapoznanie uczestników z zasadami bezpieczeństwa oraz zapewnienie warunków ich przestrzegania;
      • jeżeli specyfika wycieczki tego wymaga należy zaznajomić jej uczestników z zasadami bezpiecznego przebywania nad wodą;
      • określenie zadań opiekuna w zakresie realizacji programu, zapewnienia opieki i bezpieczeństwa uczestnikom wycieczki lub imprezy;
      • nadzór nad zaopatrzeniem uczestników w niezbędny sprzęt i ekwipunek oraz posiadanie apteczki pierwszej pomocy;
      • organizacja transportu, wyżywienia i noclegów dla uczestników;
      • podział zadań dla uczestników;
      • posiadanie przy sobie listy wszystkich uczestników z adresem, numerem telefonu i numerem PESEL;
      • udzielenie natychmiastowej pomocy w razie wypadku, w szczególnym wypadku wezwanie pogotowia;
      • dysponowanie środkami finansowymi przeznaczonymi na organizację wycieczki lub imprezy;
      • podsumowanie, ocena i rozliczenie finansowe imprezy po jej zakończeniu.
    2. Do obowiązków opiekuna wycieczki należy:
      • sprawdzanie stanu liczbowego jej uczestników przed wyruszeniem z każdego miejsca pobytu, w czasie zwiedzania, przejazdu oraz po przybyciu do punktu docelowego;
      • opieka nad powierzonymi mu uczniami;
      • współdziałanie z kierownikiem w zakresie realizacji programu i harmonogramu wycieczki lub imprezy;
      • nadzór nad przestrzeganiem regulaminu przez uczestników ze szczególnym uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa;
      • nadzorowanie wykonywania zadań przydzielonych uczniom;
      • wykonywanie innych zadań zleconych przez kierownika;
      • sprawdzenie, czy wyposażenie pokojów spełnia wymagania, a otoczenie miejsca noclegu jest bezpieczne.

      III. Uczestnicy wycieczki

      1. Uczestnik wycieczki jest zobowiązany:
        • przybyć na miejsce zbiórki 20 min. przed wyjazdem;
        • swoje przybycie zgłosić kierownikowi wycieczki;
        • poinformować opiekuna wycieczki o złym samopoczuciu;
        • wykonywać polecenia kierownika, opiekunów, pilota i przewodnika;
        • zająć miejsce w autokarze wyznaczone przez opiekuna;
        • bagaż podręczny umieścić na półce, większy w luku bagażowym;
        • w czasie jazdy nie spacerować, nie stawać na siedzeniu, nie wychylać się przez okno;
        • nie zaśmiecać pojazdu;
        • korzystać z urządzeń technicznych zgodnie z ich przeznaczeniem;
        • w czasie postoju i zwiedzania nie oddalać się od grupy bez zgody opiekuna;
        • do uzyskania zgody opiekuna na wszelkie zakupy pamiątek i robienie zdjęć;
        • dbać o higienę i schludny wygląd;
        • nie oddalać się z miejsca zakwaterowania bez zgody opiekuna;
        • w czasie przebywania w schroniskach i innych obiektach noclegowych przestrzegać postanowień i regulaminów tych obiektów;
        • zachowywać się zgodnie z ogólnymi zasadami dobrego wychowania i kultury;
        • pomagać słabszym i być życzliwym wobec innych uczestników.

        IV. Uwagi końcowe

        1. Wycieczki i imprezy typowo rekreacyjne należy, w miarę możliwości, organizować w czasie wolnym od zajęć szkolnych.
        2. Zasady turystyki kwalifikowanej i obozów wędrownych określają odrębne przepisy.
        3. Niedopuszczalne jest realizowanie wycieczek podczas burzy, śnieżycy i gołoledzi.
        4. Wobec uczestników, którzy nie przestrzegają regulaminu i zasad przepisów bezpieczeństwa, będą wyciągnięte konsekwencje zgodnie z kryteriami ocen z zachowania zawartych w wewnątrzszkolnym systemie oceniania.









    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Plik archiwum istnieje >>>TUTAJ<<<

    Prawa autorskie © BIP - Gimnazjum Nr 1 w Kłodzku Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2004-12-07 13:24:27
    Aktualizacja: 2007-12-27 22:14:15
    Odslon: 3159

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk - 05.05.2005r.

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     

    Obsługa techniczna C.I. Pulsar