WWW.BIP.GOV.PL
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Poleć Ten Biuletyn
  • Powiadom Redaktora
  • Statystyki BIP
  • BIP UM KŁODZKO
  • WWW KŁODZKO

  • Zawartość Biuletynu

  • Statut Przedszkola
  • Władze szkoły
  • Komitet rodzicielski
  • Organizacja
    ---przedszkola
  • Przedmiot działalności
    --- i kompetencje
  • Rada pedagogiczna
  • Rada Rodziców
  • Administracja o obsługa
  • Przedszkolny zestaw programów
  • Wewnątrzprzedszkolne
    --- programy
  • Zadania ogólne
    ---

  • Szukaj



    Wewnatrzprzedszkolne programy autorskie





    Wewnątrzprzedszkolne programy autorskie.



    zatwierdzone przez dyrektora przedszkola, po pozytywnym zaopiniowaniu przez Radę Pedagogiczną i Radę Rodziców, dopuszczone do użytku wewnętrznego.



    1. Program adaptacyjny dla dzieci 3-letnich pt.: "Jestem wesołym przedszkolakiem".


    Cele nadrzędne:


    * ułatwienie dzieciom i rodzicom startu przedszkolnego, przezwyciężenie obaw i lęku wynikających z nowej dla nich sytuacji życiowej,

    * świadome przygotowanie dzieci do życia w warunkach zbiorowego wychowania.



    Cele szczegółowe:



    * uświadomienie rodzicom, że pozytywne nastawienie dziecka do nowego środowiska jest podstawowym warunkiem lepszej adaptacji dziecka do przedszkola,



    * mobilizowanie rodziców do udzielania wsparcia psychicznego własnemu dziecku,



    * uświadomienie rodzicom konieczności współdziałania z nauczycielkami, pomocą nauczyciela i woźną oddziałową,



    * organizowanie wspólnych zabaw i zajęć z dziećmi już uczęszczającymi,



    * umożliwienie dzieciom i rodzicom poznanie terenu przedszkola /sale, szatnie, łazienka/,



    * obniżenie lęku rodziców poprzez zorganizowanie spotkania integracyjnego i rozmowy indywidualne,



    * ukazanie możliwości i zdolności pedagogicznych nauczycielek,



    * przekonanie rodziców, że pobyt dziecka w przedszkolu jest ciekawa formą działania poprzez zabawę, połączoną z nauką i pracą.



    Etapy realizacji programu.



    1. Przygotowawczy.



    2. Budowanie interakcji: dyrektor - nauczyciel - rodzice.



    3. Wstępne oswajanie dzieci z przedszkolem.



    4. Zajęcia adaptacyjne.



    2. Program wychowawczy.



    Cele:



    * uświadomienie dzieciom swoich praw i obowiązków,



    * wzmacnianie więzi z rodziną i środowiskiem, w którym dziecko wzrasta,



    * rozwijanie umiejętności odróżniania dobra od zła,



    * uświadomienie zagrożeń współczesnego świata,



    * kształtowanie podstawowych norm moralnych- tolerancji, życzliwości, sprawiedliwości i odpowiedzialności,



    * rozwijanie umiejętności rozwiązywania konfliktów.



    Zadania główne.



    1. Bądź dobrym kolegą.



    2. Kontroluj swoje zachowania.



    3. Bądź kulturalny.



    4. Zachowaj bezpieczeństwo.



    3. Program wczesnego wspomagania rozwoju dla dzieci 5-letnich.



    Założenia programu wynikają z:



    - rozporządzenia MENiS z dnia 4 kwietnia 2005 r ws. organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,



    - doświadczenia przedszkola w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi,



    - potrzeb środowiskowych.



    Cel główny:



    Pobudzenie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki.



    Cele szczegółowe:



    * kompleksowość działań terapeutycznych poprzez realizowanie opieki specjalistycznej,



    * podejmowanie działań profilaktycznych pozwalających na zapobieganie deficytom rozwojowym i zaburzeniom zdrowotnym,



    * opracowanie indywidualnych programów w zakresie wspomagania rozwoju dzieci z uwzględnieniem działań wspomagających rodzinę dziecka w zakresie realizacji programu.



    4. Program terapii zabawowej dla sześciolatków


    Cel główny:



    Pobudzenie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka



    Cele szczegółowe:



    * kompleksowość działań terapeutycznych poprzez realizowanie opieki specjalistycznej,



    * podejmowanie działań profilaktycznych pozwalających na zapobieganie deficytom rozwojowym i zaburzeniom zdrowotnym,



    * doskonalenie percepcji wzrokowej, słuchowej i sprawności manualnej.



    5.  Logopedyczny program własny.



    Cele i założenia programu:



    * profilaktyka logopedyczna oznacza kształtowanie prawidłowej mowy u dzieci od najwcześniejszego okresu ich życia, dbanie o właściwą stymulację w początkach rozwoju mowy, tak by nie dopuścić do jakichkolwiek zaburzeń w jej rozwoju,


    * wspomaganie rozwoju mowy dziecka to aktywność pedagogów i rodziców polegająca na świadomym organizowaniu zabawy z dziećmi służącej rozwijaniu umiejętności językowego porozumiewania się.


    Założeniem programu jest realizacja zadań w 3 obszarach:



    I) profilaktyka logopedyczna dzieci w wieku przedszkolnym w zakresie dostępu do wczesnej diagnozy i terapii logopedycznej;



    II) zaangażowanie rodziców do świadomej współpracy nad rozwojem dzieci i kształtowaniem ich prawidłowej wymowy;



    III) wspomaganie prawidłowego rozwoju mowy dziecka i trwałe jej usprawnianie przez nauczycielki przedszkola.





    Zadania realizowane przez logopedę:



    • wczesna diagnoza logopedyczna, określenie zaburzeń mowy,

    • wczesne podjęcie działań korygujących wobec dzieci przejawiających określone dysfunkcje,

    • objęcie systematyczną terapią logopedyczną dzieci wymagających pomocy w zakresie stwierdzonych zaburzeń i wad wymowy,

    • usprawnianie procesu komunikacji językowej.



    Zadania realizowane przez rodziców:



    • podjęcie współpracy z logopedą;

    • wyposażenie dziecka w teczkę do zajęć logopedycznych, w której logopeda będzie zamieszczał propozycje ćwiczeń;

    • systematyczne utrwalanie z dzieckiem w domu zawartego materiału logopedycznego;

    • motywowanie do systematycznych zabaw i ćwiczeń z dzieckiem w domu;

    • wzmacnianie pozytywnych relacji rodzic - dziecko;

    • podejmowanie działań profilaktyczno - stymulujących rozwój mowy ich dziecka;

    • wzbogacanie swojej wiedzy z zakresu profilaktyki zaburzeń artykulacyjnych;

    • konsultacje specjalistyczne: foniatra, laryngolog, ortodonta.



    Zadania realizowane przez nauczyciela:



    • podejmowanie działań mających na celu usprawnianie aparatu oddechowego, fonacyjnego i artykulacyjnego,

    • dokonywanie pogłębionej diagnozy pedagogicznej dzieci z wybranymi deficytami rozwojowymi i planowanie z nimi pracy,

    • uwzględnianie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka podczas prowadzonych zajęć,

    • zaangażowanie w utrwalanie postępów dziecka,

    • współpraca nauczycieli, logopedy, rodziców i specjalistów w zakresie ujednolicenia oddziaływań terapeutycznych ukierunkowanych na dziecko.



    Opracowała: nauczyciel przedszkola- logopeda



     mgr Dorota Dolata


    6. Program koła teatralnego.



    Cele programu:



    Wspomaganie dziecka w jego wszechstronnym rozwoju przez:



    * kształtowanie postawy świadomego Twórcy i odtwórcy kultury,



    * rozbudzenie zainteresowań literaturą i teatrem,



    * wydobywanie i ukierunkowywanie emocji i uczuć,



    * wyrabianie postawy wrażliwego obserwatora życia codziennego,



    * tworzenie warunków sprzyjających zorganizowanej aktywności dziecka,



    * wspomaganie w poznawaniu różnych postaw bohaterów literackich próby ich oceny.



    Metody Pracy:



    * metody twórczego rozwiązywania problemów,



    * metody integracyjne,



    * metody poszukujące.



    Przewidywane Osiągnięcia dzieci:



    * dziecko potrafi przekazywać swoje myśli i uczucia w formie dramy,



    * aktywnie uczestniczy w inscenizacjach i teatrzykach organizowanych na terenie przedszkola



    * potrafi odczytać informacje przekazaną gestem, mimiką, układem tanecznym, grą aktorów; na stroju zaakcentowanego dekoracją, strojem, charakteryzacją aktorów; dynamiką i przebiegiem akcji przedstawionej w sztuce teatralnej


    7. Program wspomagający naukę czytania dla dzieci 3,4,5 letnich " Czytające Maluchy".



    Cele ogólne Programu:



    * stwarzanie warunków do wykorzystania tkwiących w dziecku możliwości intelektualnych,



    * wyzwalanie pozytywnych emocji wpływających na rozwinięcie zainteresowania kodem literowym,



    * stymulowanie rozwoju aktywności dzieci poprzez wprowadzenie różnorodnych ćwiczeń i zabaw prowadzących do nabycia umiejętności czytelniczych,



    * rozbudzanie wiary dziecka we własne możliwości,



    * całościowe rozpoznawanie wyrazów.



    Cele Szczegółowe:



    * kształtowanie wszystkich zmysłów,



    * wzbogacenie słownika,



    * rozwijanie mowy komunikatywnej,



    * stymulowanie aktywności,



    * kształtowanie postawy kreatywnej,



    * włączenie rodziców do procesu czytania.



    8. Program na rzecz społeczności Romskiej w Polsce.



    Głównym celem programu jest umożliwienie integracji i wyrównywanie różnic edukacyjnych dzieci Romskich, a także ułatwienie dzieciom startu szkolnego i możliwość nauki języka polskiego już od najmłodszych lat. Programem objętym zostało 4 dzieci ze społeczności romskiej.



    Cele Programu:



    * zakupienie zestawu książek i pomocy dla dzieci romskich,



    * zorganizowanie zabawy mikołajkowej pod hasłem "Mikołaj Po Romsku",



    * zakup bombek świątecznych z akcentem romskim,



    * zorganizowanie wycieczki edukacyjno-integracyjnej do Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdrój,



    * zorganizowanie wycieczki edukacyjno-integracyjnej do fabryki ozdób choinkowych - Ząbkowice Śląskie,



    * zakup odzieży jesienno-zimowej.



    Pozostałe działania takie jak koszty opłaty stałej, koszty wyżywienia i koszty opłaty rady rodziców pozwalają w pełni korzystać dzieciom romskim z wychowania przedszkolnego i uczestniczyć w życiu przedszkola.


     



     






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Plik archiwum istnieje >>>TUTAJ<<<

    Prawa autorskie © BIP - Przedszkole Nr 4 w Kłodzku Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2008-04-03 15:25:55
    Aktualizacja: 2009-02-11 20:41:05
    Odslon: 472

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk - 05.05.2005r.

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     

    Obsługa techniczna C.I. Pulsar