WWW.BIP.GOV.PL
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Poleć Ten Biuletyn
  • Powiadom Redaktora
  • Statystyki BIP
  • BIP UM KŁODZKO
  • WWW KŁODZKO

  • Zawartość Biuletynu

  • Statut Przedszkola
  • Władze szkoły
  • Komitet rodzicielski
  • Organizacja
    ---przedszkola
  • Przedmiot działalności
    --- i kompetencje
  • Rada pedagogiczna
  • Rada Rodziców
  • Administracja o obsługa
  • Przedszkolny zestaw programów
  • Wewnątrzprzedszkolne
    --- programy
  • Zadania ogólne
    ---

  • Szukaj



    Wewnatrzprzedszkolne programy autorskie




    Archiwalne tresci strony

    kopia tresci strony:17:22:37 11-05-2011
    Wewnątrzprzedszkolne programy autorskie
    zatwierdzone przez dyrektora przedszkola, po pozytywnym zaopiniowaniu przez Radę Pedagogiczną i Radę Rodziców, dopuszczone do użytku wewnętrznego
     
    1. Program adaptacyjny dla dzieci 3-letnich pn.: Jestem wesołym przedszkolakiem
     
    Cele nadrzędne:
    * ułatwienie dzieciom i rodzicom startu przedszkolnego, przezwyciężenie obaw i lęku wynikających z nowej dla nich sytuacji życiowej,
    * Świadome przygotowanie dzieci do życia w warunkach zbiorowego wychowania.
    Cele szczegółowe:
    * uświadomienie rodzicom, że pozytywne nastawienie dziecka do nowego środowiska jest podstawowym warunkiem lepszej adaptacji dziecka do przedszkola,
    * mobilizowanie rodziców do udzielania wsparcia psychicznego własnemu dziecku,
    * uświadomienie rodzicom konieczności współdziałania z nauczycielkami, pomocą nauczyciela i woźną oddziałową,
    * organizowanie wspólnych zabaw i zajęć z dziećmi już uczęszczającymi,
    * umożliwienie dzieciom i rodzicom poznanie terenu przedszkola /sale, szatnie, łazienka/,
    * obniżenie lęku rodziców poprzez zorganizowanie spotkania integracyjnego i rozmowy indywidualne,
    * ukazanie możliwości i zdolności pedagogicznych nauczycielek,
    * przekonanie rodziców, że pobyt dziecka w przedszkolu jest ciekawa formą działania poprzez zabawę, połączoną z nauką i pracą.
    Etapy realizacji programu:
    1. Przygotowawczy.
    2. Budowanie interakcji: dyrektor - nauczyciel - rodzice.
    3. Wstępne oswajanie dzieci z przedszkolem.
    4. Zajęcia adaptacyjne.
     
     
    2. Program wychowawczy
    Cele:
    * uświadomienie dzieciom swoich praw i obowiązków,
    * wzmacnianie więzi z rodziną i środowiskiem, w którym dziecko wzrasta,
    * rozwijanie umiejętności odróżniania dobra od zła,
    * uświadomienie zagrożeń współczesnego świata,
    * kształtowanie podstawowych norm moralnych- tolerancji, życzliwości, sprawiedliwości i odpowiedzialności,
    * rozwijanie umiejętności rozwiązywania konfliktów.
    Zadania główne:
    1. Bądź dobrym kolegą.
    2. Kontroluj swoje zachowania.
    3. Bądź kulturalny.
    4. Zachowaj bezpieczeństwo.
     
    3. Program wczesnego wspomagania rozwoju dla dzieci 5-letnich
     
    Założenia programu wynikają z:
    - Rozporządzenia MENiS z dnia 4 kwietnia 2005 r ws. organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
    - Doświadczenia przedszkola w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi
    - Potrzeb środowiskowych.
    Cel główny:
    Pobudzenie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki.
    Cele szczegółowe:
    * kompleksowość działań terapeutycznych poprzez realizowanie opieki specjalistycznej,
    * podejmowanie działań profilaktycznych pozwalających na zapobieganie deficytom rozwojowym i zaburzeniom zdrowotnym,
    * opracowanie indywidualnych programów w zakresie wspomagania rozwoju dzieci z uwzględnieniem działań wspomagających rodzinę dziecka w zakresie realizacji programu.
     
    4. Program terapii zabawowej dla sześciolatków
     
    Cel główny:
    Pobudzenie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka
    Cele szczegółowe:
    * kompleksowość działań terapeutycznych poprzez realizowanie opieki specjalistycznej,
    * podejmowanie działań profilaktycznych pozwalających na zapobieganie deficytom rozwojowym i zaburzeniom zdrowotnym,
    * doskonalenie percepcji wzrokowej, słuchowej i sprawności manualnej.

    5. Program koła teatralnego

    Cele programu:
    Wspomaganie dziecka w jego wszechstronnym rozwoju przez:
    *Kształtowanie postawy świadomego Twórcy i odtwórcy kultury,
    *Rozbudzenie zainteresowań literaturą i teatrem,
    *Wydobywanie i ukierunkowywanie emocji i uczuć,
    *Wyrabianie postawy wrażliwego obserwatora życia codziennego,
    *Tworzenie warunków sprzyjających zorganizowanej aktywności dziecka,
    *Wspomaganie w poznawaniu różnych postaw bohaterów literackich próby ich oceny.

    Metody Pracy:
    *Metody twórczego rozwiązywania problemów,
    *Metody integracyjne,
    *Metody poszukujące,

    Przewidywane Osiągnięcia dzieci:
    *
    Dziecko potrafi przekazywać swoje myśli i uczucia w formie dramy,
    *Aktywnie uczestniczy w inscenizacjach i teatrzykach organizowanych na terenie przedszkola
    *Potrafi odczytać informacje przekazaną gestem, mimiką, układem tanecznym, grą aktorów; na stroju zaakcentowanego dekoracją, strojem, charakteryzacją aktorów; dynamiką i przebiegiem akcji przedstawionej w sztuce teatralnej

    6. Program wspomagający naukę czytania dla dzieci 3,4,5 letnich " Czytające Maluchy":


    Cele ogólne Programu:
    *
    Stwarzanie warunków do wykorzystania tkwiących w dziecku możliwości intelektualnych
    *Wyzwalanie pozytywnych emocji wpływających na rozwinięcie zainteresowania kodem literowym
    *Stymulowanie rozwoju aktywności dzieci poprzez wprowadzenie różnorodnych ćwiczeń i zabaw prowadzących do nabycia umiejętności czytelniczych
    *Rozbudzanie wiary dziecka we własne możliwości
    *Całościowe rozpoznawanie wyrazów

    Cele Szczegółowe:
    *Kształtowanie wszystkich zmysłów
    *Wzbogacenie słownika
    *Rozwijanie mowy komunikatywnej
    *Stymulowanie aktywności
    *Kształtowanie postawy kreatywnej
    *Włączenie rodziców do procesu czytania

    7. Program na rzecz społeczności Romskiej w Polsce:

    Głównym celem programu jest umożliwienie integracji i wyrównywanie różnic edukacyjnych dzieci Romskich, a także ułatwienie dzieciom startu szkolnego i możliwość nauki języka polskiego już od najmłodszych lat. Programem objętym zostało 4 dzieci ze społeczności romskiej.

    Cele Programu:
    *
    Zakupienie zestawu książek i pomocy dla dzieci romskich
    * Zorganizowanie zabawy mikołajkowej pod hasłem "Mikołaj Po Romsku"
    *Zakup bombek świątecznych z akcentem romskim
    *Zorganizowanie wycieczki edukacyjno-integracyjnej do Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdrój
    *zorganizowanie wycieczki edukacyjno-integracyjnej do fabryki ozdób choinkowych - Ząbkowice Śląskie
    *Zakup odzieży jesienno-zimowej

    Pozostałe działania takie jak koszty opłaty stałej, koszty wyżywienia i koszty opłaty rady rodziców
    pozwalają w pełni korzystać dzieciom romskim z wychowania przedszkolnego i uczestniczyć w życiu przedszkola.

    8. Współpraca Transgraniczna

    Cel
    Program ma na celu nawiązanie partnerskiej współpracy miedzy przedszkolami po obu stronach granicy polsko czeskiej w obszarze wspomagania dzieci ze specyficznymi potrzebami rozwoju i integracji z dziećmi zdrowymi. Dzięki takiej współpracy możliwa będzie wymiana doświadczeń nawiązanie przyjaźni dziecięcych i dorosłych, przełamanie bariery językowej oraz zmiana sposobu myślenia o integracji i tolerancji.

    Opis programu
    W ramach programu oczekujemy wymiany polskich i czeskich nauczycielek w celu zapoznania z metodami i formami pracy wychowawczo-dydaktycznej stosowanymi w obu przedszkolach w zakresie integracji dzieci niepełnosprawnych z dziećmi zdrowymi oraz doskoalenia kadry pedagogicznej poprzez doskonalenie w wykładach prowadzonych przez specjalistów: Psychologa, Logopedę i oligofrenopedagoga, wymianę materiałów metodycznych. Realizacja programu bedzie polegać również na urządzeniu wystaw wytworów dziecięcych w obu placówkach.Ponadto polskie przedszkolaki wystąpią z programem artystycznym w przedszkolu czeskim a czeskie w polskim przy współ udziale rodziców.


    Grupy docelowe programu :
    Główną docelową grupą są przede wszystkim dzieci wieku przedszkolego zdrowe i dzieci ze specyficznymi potrzebami rozwojowymi/umysłowymi ruchowymi, wadami: wzroku, sluchu i mowy/
    Drugą grupę docelową stanowi kadra pedagogiczna i specjalistyczna, która poprzez indywidualne podejście i ciepły kontakt z dziećmi wytwarzają klimat sprzyjający integracji dzieci zdrowych z dziecmi niepełnosprawnymi.







    Aktualna tresc strony >>>TUTAJ<<<

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk - 01.05.2011r.

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     

    Obsługa techniczna C.I. Pulsar