WWW.BIP.GOV.PL
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Poleć Ten Biuletyn
  • Powiadom Redaktora
  • Statystyki BIP
  • BIP UM KŁODZKO
  • WWW KŁODZKO

  • Zawartość Biuletynu
  • Statut
  • Zadania szkoły
  • Koncepcje Dyrektora
  • Liczba uczniów
  • Obwód ulic
  • Kalendarz
  • Program wychowawczy
  • Harmonogram
    ___wycieczek
  • Wykaz zainteresowań
  • Program profilaktyczny
  • Przetargi
  • Wewnątrzszkolny
    ___system oceniania
  • Programy rozwoju
    ___szkoły
  • Regulamin Szkolnego
    ___Klubu Europejskiego
  • Regulamin Samorządu
    ___Uczniowskiego
  • Pięcioletni Program
    ___Rozwoju Szkoły
  • Programy w szkole
  • Wewnątrzszkolny
    ___system zapewnienia ___jakością
  • Plan Nadzoru
    ___Pedagogicznego
  • Plan pracy
  • Archiwum

  • Szukaj




    Koncepcja Dyrektora - Archiwum




    KONCEPCJA DYREKTORA











    KONCEPCJA DYREKTORA

    SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 3 W KŁODZKU.


    SZKOŁA PRZYJAZNA DZIECKU


    Profil:

    1/ ARTYSTYCZNY

    2/ TURYSTYCZNO - REKREACYJNY


    M o t t o:


    "Dziękuję ci za to, że jesteś przy mnie i w deszczowe i w słoneczne dni...

    Za to, że wiesz, kiedy poprzeć mnie i kiedy odwieść od złego, a kiedy pobudzić

    do działania we właściwym kierunku.

    Dziękuję Ci za radość, problemy, przyjemności i ból dzielone ze mną. Dzięki temu czuję,

    że jestem dla Ciebie kimś bardzo ważnym.

    Dzięki naszej przyjaźni staję się człowiekiem. Mam nadzieję, że ty również.

    Dziękuję Ci za to, że jesteś moim przyjacielem"

    M.Strond – “Darem jest przyjaźn”.


    Cytat Jana Pawła II:


    “ Zwracam się do Was, drodzy nauczyciele i wychowawcy.

    Podjęliście się wielkiego zadania przekazywania wiedzy

    i wychowania powierzonych Wam dzieci i młodzieży.

    Stoicie przed trudnym i poważnym wezwaniem.

    Młodzi Was potrzebują. Oni poszukują wzorców,

    które byłyby dla nich punktem odniesienia.

    Oczekują odpowiedzi na wiele zasadniczych pytań,

    jakie nurtują ich umysły i serca, nade wszystko

    domagają się od Was przykładu życia. Trzeba, abyście

    byli dla nich przyjaciółmi, wiernymi towarzyszami

    i sprzymierzeńcami w młodzieńczej walce.

    Pomagajcie im budować fundamenty pod ich przyszłe życie”.

    Te słowa Jana Pawła II są punktem wyjścia do budowania programu

    wychowawczego szkoły.

    Jak stać się przyjacielem ucznia ?


    Wg autora artykułu “Różne oblicza szkoły” /”Dyrektor szkoły” nr 11/98/ zawiera on niezwykle istotne informacje dla nas uczących w placówkach oświatowych.


    Uczniowie pragną, by ich nauczyciele mieli zalety, które są dla nich – uczniów - najważniejsze.


    Ich ideałem nauczyciela jest człowiek:


    1/ sprawiedliwy,

    2/ wyrozumiały, tolerancyjny, dobry,

    3/ z poczuciem humoru,

    4/ spokojny, miły, nie krzykliwy,

    5/ posiadający dar przekazywania wiedzy w sposób ciekawy i zrozumiały,

    6/ słuchający uczniów, cierpliwy, potrafiący z nimi rozmawiać,

    7/ wymagający, lecz nie wzbudzający lęku.


    W tym samym numerze i tym samym artykule są również informacje, czego oczekują nauczyciele od swoich uczniów. Cytuję:


    “Głębokim pragnieniem nauczycieli i wychowawców jest znalezienie w uczniach partnerów. Partnerów do wspólnej pracy.


    Koncepcja pracy w Szkole Podstawowej Nr 3 w Kłodzku oparta jest na głównym haśle realizowanym już od kilku lat “Szkoła przyjazna dziecku”.


    Motto M. Stronda zawiera wszystkie najważniejsze elementy prawdziwej przyjaźni, jaka powinna rozwijać się pomiędzy uczniami a nauczycielami i wychowawcami, pomiędzy małym człowiekiem a dorosłym. 

    Nie oczekuje on zbyt wiele, zaledwie szlachetnej przyjaźni i dobroci od nas dorosłych.

    W okresie młodości pomagamy uczniom w poszukiwaniach sensu życia, konkretnego projektu, według którego mają zacząć to życie budować.

    W czasach, w jakich obecnie żyjemy, dzieci potrzebują szczególnie dużo ciepła i serdeczności. Dlatego też musimy okazywać im te uczucia nie tylko w domach, ale również i w szkołach.

    To przecież tak niewiele, aby dziecko czuło naszą przyjaźń i opiekę.

    Nauczyciele uczący w Szkole Podstawowej Nr 3 już niejednokrotnie przekonali się, że taka postawa przynosi tylko same korzyści dla obu stron.W naszej placówce, dzięki takiej współpracy z uczniami, zniknęło wiele problemów wychowawczych. Uczniowie zrozumieli, że to oni są dla nas najważniejsi, współpracują z nami dorosłymi, przejawiają bardzo dużą samodzielność i inicjatywę. Angażują się we wszystkie formy działalności szkoły, obserwujemy ich stały rozwój. Potwierdzeniem powyższej koncepcji stał się również wybór w nauczaniu zintegrowanym podręczników zatytułowanych “Wesoła szkoła”. Nawiązują one do prostego rozwiązania i połączenia ucznia ze środowiskiem, w którym toczy się jego życie. Ja i mój dom.  Ja i moja klasa.  Ja i moja szkoła.  Ja i moje miasto Kłodzko.  

    W klasach IV, V i VI - ych bazując na powyższych punktach koncepcji nauczyciele pracują nad dalszym rozwojem uczniów realizując kolejne hasła:



    1. Ja i moja “Mała Ojczyzna”.

    2. Ja – obywatelem Polski.

    3. Ja – obywatelem wspólnej Europy.


    Główne założenia koncepcji wychowawczej naszej placówki są także związane z wszechstronnym rozwojem ucznia kształtowanego w przyjaznej atmosferze.


    Rozwijamy go poprzez udział w zajęciach teatralnych, tanecznych, plastycznych, muzycznych, różnego rodzaju przeglądach, wystawach, konkursach, koncertach i spektaklach. Nasze działania ukierunkowane są również na turystykę i rekreację. Uczniom stwarza się możliwość uczestnictwa w różnorodnych formach bezpośredniego poznawania “Małej Ojczyzny”, Polski i Europy.

    Chętnym zapewnia się uczestnictwo w zajęciach sportowych w Szkolnym Klubie Sportowym, w wyjazdach na basen i na narty, w grach oraz zabawach na świeżym powietrzu, w rajdach i wycieczkach. Wymienione powyżej działania artystyczne i turystyczno – rekreacyjne powodują głęboką więź uczniów ze szkołą i rozwijają w nich wiele pozytywnych cech, które powodują, że odbierają ją jako niezwykle przyjazną.

    Jednocześnie integrują je z całym środowiskiem szkolnym, z wychowawcami i z nauczycielami. Koncepcja “Szkoły przyjaznej dziecku” oraz wybrane profile artystyczny oraz turystyczno – rekreacyjny będą realizowane w ciągu 5 najbliższych lat w następujący sposób:


     ROK SZKOLNY 2002/2003






































    HASŁO



    “Poznaję siebie i odkrywam swoje zdolności”



    Działania dydaktyczne




    1. Praca z uczniem uzdolnionym:

      - w kołach zainteresowań ,

      - udział w konkursach szkolnych , międzyszkolnych i innych,

      - przygotowanie uczniów do sprawdzianów egzaminacyjnych ,

      - indywidualna praca nauczycieli z najzdolniejszymi uczniami,

    2. Praca z uczniem mającym trudności w nauce:

      - tworzenie zespołów wyrównawczych ,

      - praca indywidualna z dzieckiem , wyrównywanie brakó
      w w zdobywanej wiedzy,

      - stosowanie najnowszych metod nauczania przez nauczycieli,

    3. Praca z uczniami sprawnymi inaczej:

      - kontynuacja przyjęć uczniów specjalnej troski do szkoły,

      - integracja z innymi uczniami,

      - wprowadzanie różnych form pomocy uczniom z porażeniem mózgowym , zespołem Downa i innymi chorobami, spotkania z rodzicami uczniów sprawnych inaczej , wspólna praca z nauczycielami przy przekazywaniu im wiedzy.



    Działania artystyczne i turystyczno – rekreacyjne



    1. Poznawanie swoich umiejętności artystycznych oraz sportowych.

    2. Przygotowanie wystawy z portretami uczniów lub ich zdjęciami.

    3. Opracowanie i wystawienie spektakli Jasełkowych.

    4. Prezentacja wybranych baśni dla uczniów klas młodszych.

    5. Wystawa prac uczniów sprawnych inaczej.

    6. Udział
    uczniów w koncertach w Państwowej Szkole Muzycznej oraz w spektaklach proponowanych przez teatry

    w KOK-u i CEK-u.

    7. Udział uczniów w rajdach , wycieczkach , wyjazdach na basen i na narty.

    8. Nauka pełnej relaksacji i wyciszenia w trakcie lekcji.



    Działania turystyczne i turystyczno – rekreacyjne




    1. Wysłanie zaproszenia oraz programu pobytu do Ecole Communale w Retinne w Belgii.

    2. Pozyskanie sponsorów, przygotowanie programu artystycznego.

    3. Wspólne spotkania uczniów i nauczycieli, wycieczki w których celem będzie zaprezentowanie Belgom najpiękniejszych zakątków naszej “Małej Ojczyzny” / przyjazd uczniów i n-li Ecole Communale z Retinne z Belgii/

    4. Przygotowanie wystawy, albumów oraz pamiątek związanych z Belgią.

    5. Dalsza współpraca z Zakladani Skoda Plhov w Nachodzie w Czechach.

    6. Przygotowanie grupy do wyjazdu w ramach edukacji do Włoch.



    Współpraca ze środowiskiem.



    Szklenia dla Rodziców.




    1. Współpraca z rodzicami przy organizacji uroczystości i imprez klasowych oraz szkolnych.

    2. Uczestnictwo całej społeczności szkolnej w uroczystościach i imprezach miejskich:
      - w Dniach Kłodzka,

      - w obchodach 11 Listopada i 3 Maja,

      - W Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy,

      - w koncertach charytatywnych,

      - w “Gali Piosenki Kłodzkiej”

      3. Przygotowanie festynu dla środowiska /pokaz mody dziecięcej i młodzieżowej, prezentacja dorobku kolekcjonerów, muzykujące rodziny, występy uczniów uzdolnionych artystycznie.


      4. Szkolenie dla rodziców na temat: “Jak odkryć zdolności naszego dziecka i jak je rozwijać?”





    Wychowanie zdrowotne i ekologiczne




    1. Zorganizowanie festynu z okazji Dnia Dziecka połączonego z zawodami sportowymi na stadionie OSiR-u.

    2. Przygotowanie wystawy ekologicznej.



    Działania wychowawcze




    1. Realizacja programu “Spójrz inaczej”.

    2. Rozwijanie poczucia własnej wartości.Uświadomienie uczniom ich mocnych stron i korzyści jakie płyną z dobrej samooceny.

    3. Realizacja programu “Spójrz inaczej na agresję”.

    4. Kontynuacja działalności Świetlicy Socjoterapeutycznej przy SP 3.

    5. Różne formy pracy z dziećmi z rodzin patologicznych.



    Szkolenia Rady Pedagogicznej – WDN




    1. Konferencja szkoleniowa dla Grona Pedagogicznego na temat:

    2. 1/ Rozwijanie techniki twórczego myślenia u uczniów.

      2/ Techniki aktywnego słuchania.



      3/ Poznanie najnowszych metod pracy na lekcjach.



    3. Szkolenie Rady Pedagogicznej przeprowadzone przez Ośrodek Psychoedukacji i Rozwoju Osobowości p. Annę Oleś.





    ROK SZKOLNY 2003/2004







































    HASŁO



    “Jestem asertywny i twórczy”



    Działania dydaktyczne




    1. Wprowadzenie zasady na lekcjach “wykorzystanie twórczej aktywności ucznia w procesie przyswajania wiadomości w oparciu o wybrane programy i podręczniki.

    2. Zorganizowanie spotkań z najzdolniejszymi uczniami z Kłodzka /absolwenci naszej szkoły/.

    3. Treningi pozytywnego myślenia na temat: “Jestem asertywny i twórczy – efektem osiąganie wyższego poziomu wiedzy.



    Działania artystyczne i turystyczno – rekreacyjne




    1. Prezentacja twórczego dorobku uczniów.

    2. Elementy dramy i jej rola w kształceniu ucznia /Małe Formy Teatralne/. Szkolenia prowadzone przez instruktorów z CEK-u dla nauczycieli.

    3. Działalność kół zainteresowań dla uczniów.

    4. Propagowanie najciekawszych prac literackich na łamach TV”Des”, prasy lokalnej oraz gazetki “Szkolne Grafitti”. Prezentacja najciekawszych osobowości.

    5. Ogłoszenie konkursu fotograficznego i plastycznego na temat: “Najpiękniejsze zabytki Ziemi Kłodzkiej”.

    6. Działalność Koła Miłośników Ziemi Kłodzkiej”, Klubu “Zielona Trójka”, Koła Młodych Regionalistów.

    7. Wystawy minerałów występujących na terenie Dolnego Śląska.



    Działania wychowawcze




    1. Szkoła Podstawowa Nr 3 - szkołą przyjazną dziecku.

    2. Przeprowadzenie wśród uczniów ankiety “Porozmawiajmy o naszej szkole”.

    3. Stwarzanie w szkole atmosfery przyjaźni i serdeczności wśród uczniów i nauczycieli.

    4. Propagowanie hasła: Pracujemy tak, by czerpać ze wspólnej pracy radość i zadowolenie.

    5. Wychowanie uczniów poprzez ich przywiązanie do “Małej Ojczyzny” oraz Polski/ apele, uroczystości narodowe/, udział ich w imprezach kulturalnych odbywających się na terenie Ziemi Kłodzkiej.

    6. Opieka nad uczniami znajdującymi się w trudnej sytuacji materialnej.



    Działania Szkolnego Klubu Europejskiego




    1. Opracowanie projektu dotyczącego prezentacji 2 krajów europejskich w ciągu roku / sesje popularno – naukowe obejmujące kulturę, architekturę, muzykę, najsłynniejsze osobowości, gospodarkę i historię wybranego kraju europejskiego/

    2. Przygotowanie scenariusza i opracowanie programu artystycznego z okazji Dnia Praw Człowieka oraz z okazji Dni Kłodzka.

    3. Podejmowanie delegacji nauczycieli i uczniów z Fleron z Belgii oraz z Nachodu z Czech.



    Współpraca ze środowiskiem




    1. Szkolenia dla rodziców na temat pozytywnego myślenia rozwijanego w postawie dziecka,

    2. Prezentacja umiejętności uczniów uzdolnionych w różnych dziedzinach.

    3. Współpraca z KOK-iem, CEK-iem, Państw. Szkołą Muzyczną – udział uczniów w spektaklach teatralnych, koncertach i innych imprezach.

    4. Prowadzenie działalności wspierającej program Towarzystwa Brata Alberta i “Caritasu”.



    Wychowanie zdrowotne i ekologiczne




    1. Propagowanie wśród uczniów zdrowego trybu życia.

    2. Wystawy plakatów promujących zdrowie młodego człowieka.

    3. Wspólne wyjazdy z uczniami i ich rodzicami na wycieczki, rajdy, na basen i na narty.

    4. Współpraca z “Akademią Przygody”.

    5. Włączenie treści ekologicznych do programu organizowanych przez szkołę rajdów oraz wycieczek krajoznawczo – turystycznych, akcja “Sprzątanie Świata”.



    Szkolenia Rady Pedagogicznej – WDN




    1. Przeprowadzenie szkolenia dla nauczycieli na temat: “Pomoc w odnajdywaniu przez uczniów swego miejsca w świecie oraz określenia jego relacji do tradycji i współczesności”.

    2. Szkolenie Rady Pedagogicznej na temat rozwijania asertywności u uczniów oraz techniki twórczego myślenia.




    ROK SZKOLNY 2004/2005







































    HASŁO



    “Wykorzystuję swoje umiejętności w działaniu”



    Działania dydaktyczne




    1. Rozwój indywidualnych predyspozycji i umiejętności uczniów.

    2. Częsty udział uczniów wszystkich klas w różnych konkursach organizowanych na terenie szkoły i poza nią.

    3. Systematyczne rozwijanie umiejętności samodzielnego czytania i właściwego interpretowania tekstu.

    4. Przygotowanie konkursów – czytelniczego na najpiękniejszą legendę o Ziemi Kłodzkiej, konkursu o mitach greckich, konkursu na najciekawszy wiersz o Świętach Bożego Narodzenia.

    5. Spotkania z interesującymi ludźmi w bibliotece szkolnej.



    Działania artystyczne i turystyczno – rekreacyjne




    1. “Święto Latawców i Balonów” – wypuszczenie ich w powietrze z przesłaniami dla Europy i świata.

    2. Zorganizowanie konkursów dla klas:
      - IV o Kłodzku

      - V o Ziemi Kłodzkiej /metodą projektów/

      - VI o Województwie Dolnośląskim



    3. Opracowanie propozycji wycieczek dla klas:



    I -III – na twierdzę, do Muzeum Ziemi Kłodzkiej, na Rynek, do Kościołów i Most Wita Stwosza,


    IV -VI “Jaskinia Niedźwiedzia”, Szczeliniec + Błędne Skały + Kudowa, Duszniki, Wambierzyce, Złoty Stok, Bystrzyca, Szczytna, Polanica,Wrocław i inne atrakcyjne miejscowości Województwa Dolnegośląska.



    Działania wychowawcze




    1. Organizacja pomysłowego “Dnia Samorządności” w szkole.

    2. Ustalenie listy uczniów z problemami w nauce i zachowaniu. Zorganizowanie dla nich cyklu spotkań z pedagogiem szkolnym.

    3. Opracowanie wspólnie z uczniami planów działań wychowawczych dla poszczególnych klas.


    Edukacja regionalna:

    - lekcje muzealne

    - wyjazdy do skansenu

    - poznajem
    y zwyczaje i obrzędy na Śląsku

    Działalność Szkolnego Klubu Europejskiego




    1. Przygotowanie cyklu koncertów poświęconych wybranym kompozytorom europejskim, zespołom muzycznym i wykonawcom.

    2. Opracowanie przez uczniów albumów tematycznych o krajach europejskich.

    3. Dalsza współpraca ze szkołami w Nachodzie, w Retinne i w Torre del Greco we Włoszech.

    4. Prezentacja 2 wybranych krajów europejskich.

    5. Wyjazd grupy uczniów na “zieloną szkołę”.



    Współpraca ze środowiskiem




    1. Współpraca z Państwowymi Domami Dziecka – prezentacja programów artystycznych.

    2. Stworzenie koła modelarskiego przy współpracy z doświadczonymi modelarzami.

    3. “Jarmark Ludowy” – prezentacja: np. lepienia garnków z gliny, przedmiotów wytwarzanych na wsi.



    Wychowanie zdrowotne i ekologiczne




    1. Udział drużyn sportowych w różnych zawodach organizowanych na terenie Dolnego Śląska.

    2. Prezentacja zdrowych i charakterystycznych potraw z danego państwa.

    3. “Święto pieczonego ziemniaka”.

    4. Zorganizowanie heppeningu z hasłami związanymi z utrzymaniem czystości w naszym mieście.

    5. Uczestnictwo w akcji “Sprzątanie Świata”.



    Szkolenie Rady Pedagogicznej – WDN




    1. Warsztaty dla nauczycieli propagujące zdrową żywność / współpraca z klasą gastronomiczną/.

    2. Konferencja wyjazdowa związana z wymianą wiadomości i doświadczeń po ukończonych kursach.




    ROK SZKOLNY 2005/2006






























    HASŁO



    “Jestem samodzielny i potrafię podejmować mądre decyzje”



    Działania dydaktyczne




    1. Rozwijanie uczniów poprzez ich udział w wystawach, konkursach przedmiotowych, imprezach, uroczystościach.

    2. Co udało mi się osiągnąć ? – ankiety.

    3. Budzenie ciekawości poznawczej u uczniów.

    4. Rozwijanie umiejętności twórczego myślenia.

    5. Wprowadzanie treningów poprawy pamięci.

    6. Trenowanie sztuki osiągania celów.

    7. Udział uczniów w konkursach szkolnych i międzyszkolnych.



    Działania artystyczne i turystyczno – rekreacyjne




    1. Przygotowanie Dnia Otwartego Szkoły / grudzień/. Prezentacja dorobku artystycznego uczniów w klasach.

    2. Sala konferencyjna miejscem wokalno – aktorskich popisów uczniowskich.

    3. Zorganizowanie aukcji, podczas której pod młotek pójdą kartki świąteczne, stroiki, witraże i ozdoby choinkowe.

    4. Nawiązanie współpracy ze szkołą w Polanicy.

    5. Udział w Gali Piosenki Kłodzkiej.

    6. Zastosowanie muzykoterapii podczas lekcji.



    Działania wychowawcze




    1. Prowadzenie treningów pozytywnego myślenia.

    2. Pomoc wychowawców w kształtowaniu u uczniów trafnej samooceny i samopoznania.

    3. Wdrażanie postaw asertywnych u wszystkich uczniów.

    4. Rozwijanie poczucia przynależności do społeczności lokalnej, ojczyzny i społeczności europejskiej.

    5. Wdrażanie uczniów do samorządności.

    6. Kształtowanie poczucia odpowiedzialności.



    Działalność Szkolnego Klubu Europejskiego




    1. “Europa bliżej nas – uczymy się o Unii Europejskiej metodą projektów”.

    2. Folklor Europy – przygotowujemy albumy, prezentacja plastyczna i artystyczno – estradowa.

    3. Wieczór kolęd europejskich.

    4. Tradycje europejskie nawiązujące do Świąt Bożego Narodzenia.

    5. Wyjazdy do Czech – zwiedzanie najciekawszych miejscowości przygranicznych.



    Współpraca ze środowiskiem





     


     


     



     


     








    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego24

    Prawa autorskie © BIP - Szkoła Podstawowa Nr 3 w Kłodzku Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2008-01-15 09:35:16
    Aktualizacja: 0000-00-00 00:00:00
    Odslon: 57

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk - 05.05.2005r.

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     

    http://www.sp3.klodzko.pl/
    Obsługa techniczna CI Pulsar