LP
|
CELE
|
ZADANIA
|
ŚRODKI REALIZACJI
|
ODPOWIE
DZIALNY
|
TERMIN
|
1.
|
Rozwijanie i ukierunkowywanie ciekawości poznawczej dziecka: działanie w oparciu o twórcze myślenie, operatywność, przedsiębiorczość.
Realizacja hasła roku "JESTEM ASERTYWNY I TWÓRCZY"
|
- Wykorzystanie twórczej aktywności ucznia w procesie przyswajania wiadomości w oparciu o wybrane programy i podręczniki.
- Spojrzenie na szkołę i jej problemy w sposób innowacyjny, twórczy.
- Lepsza komunikacja w relacjach: uczeń - uczeń, uczeń - nauczyciel, nauczyciel - uczeń, uczeń - rodzic, rodzic - uczeń, nauczyciel - rodzic, uczeń - grupa.
- Poprawa atmosfery i klimatu w placówce.
- Wdrażanie do twórczego a także do krytycznego myślenia.
- Eliminowanie zachowań agresywnych uczniów.
|
- Pedagogizacja rodziców.
- Trening asertywności.
- Realizacja tematów na lekcjach przedmiotowych i wychowawczych.
- Imprezy i spotkania integracyjne.
- Programy profilaktyczne.
- Współpraca z Poradnią Psychologiczno - Pedagiczną i Centrum Pomocy Rodzinie.
- Spotkanie z najzdolniejszymi i znanymi absolwentami naszej szkoły -prezentacja najciekawszych osobowości.
|
Nauczyciele wychowawcy,
pedagodzy, dyrektor.
|
Cały rok
|
2.
|
Dbanie o jak najlepsze warunki pracy w szkole |
- Poszukiwanie nowych i ciekawych rozwiązań metodycznych stosowanych w naszej szkole.
- Podejmowanie działań dla upowszechnienia w szkole dobrych pomysłów i ciekawych rozwiązań metodycznych.
- Propagowanie hasła: PRACUJEMY TAK BY CZERPAĆ ZE WSPÓLNEJ PRACY RADOŚĆ I ZADOWOLENIE.
- Stwarzanie w szkole atmosfery przyjaźni i serdeczności wśród uczniów i nauczycieli.
- Wdrożenie programu przeciwdziałania przemocy w szkole - TĘCZA.
|
- Mierzenie jakości pracy szkoły w obszarze "WARUNKI PRACY SZKOŁY".
- Pogadanki.
- Przeprowadzenie ankiety "Porozmawiajmy o naszej szkole" i analiza wyników.
- Zajęcia wg programu "Spójrz inaczej".
- Wspieranie działalności klubu "Zielona Trójka".
- Szkolenie dla nauczycieli i realizacja na godzinach wychowawczych.
|
B. Dudek
B. Burtowska- Procak
J. Mikitiuk
M. Morawski
M. Dłużniewski
Wychowawcy
|
I semestr
|
3.
|
Realizacja projektu edukacyjnego KSIĄŻKA |
- Rozwijanie wiedzy o książce.
- Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych.
- Uczenie szacunku do książki.
- Kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem.
- Uwrażliwianie uczniów na zgodność języka codziennego z językiem literackim.
|
- Konkursy.
- Pasowanie na czytelnika.
- Lekcje przedmiotowe.
- Drama.
- Wystawy.
- Gazetka szkolna "SZKOLNE GRAFITI".
- Twórczość literacka dzieci na łamach telewizji i prasy lokalnej.
|
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok
|
4.
|
Popularyzowanie imienia patrona szkoły |
- Kształtowanie zainteresowań historią ze szczególnym uwzględnieniem szlaku bojowego patrona Kpt. St. Betleja.
- Realizacja ścieżki patriorycznej i obywatelskiej.
|
- Obchody Dnia Patrona - wieczornica.
- Systematyczne gromadzenie pamiątek,
- Konkurs wiedzy o patronie,
- Spotkanie z rodziną kpt. St. Betleja.
|
K. Zaremba,
dyrektor
|
Kwiecień 2004
|
5.
|
Integracja z rodziną, środowiskiem szkolnym, społecznością lokalną, "Małą i Wielką Ojczyzną" |
- Realizacja ścieżki prorodzinnej i regionalnej.
- Lepsze poznanie problemów i zjawisk otaczającego świata - człowiek, kontakty międzyludzkie, uświadamianie podstawowych zasad i reguł obowiązujących w relacjach międzyludzkich, wyczuwanie potrzeb, umiejętność współżycia i współdziałania.
- Pielęgnowanie wartości rodzinnych.
- Propagowanie wartości religijnych - realizacja ścieżki religijnej.
- Tworzenie wizji i misji przez ucznia w oparciu o dążenie za ideałem, w odniesieniu do rodziny, środowiska lokalnego, ojczyzny.
- Budzenie poczucia świadomości narodowej; poznawanie historii i tradycji najbliższych miejsc kultury narodowej.
- Efektywniejsza organizacja czasu wolnego - umiejętność planowania.
- Wdrażanie do samorządności, rozwijanie własnych zainteresowań i promowanie ich w najbliższym środowisku.
- Miejsce ucznia w środowisku lokalnym, w regionie, w Polsce, w Europie.
- Praca z uczniem sprawnym inaczej - integracja z innymi uczniami.
- Wyzwalanie poczucia akceptacji i uznania wśród uczniów, tolerancji dla własnych postaw, poglądów.
- Rozbudzanie postaw tolerancji dla odmienności rasowych i wyznaniowych.
- Praktyczne uczenie się, efektywniejsze kształtowanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
- Pielęgnowanie wartości rodzinnych.
- Pedagogizacja rodziców na zebraniach klasowych wg ustalonego planu wychowawcy i pedagoga szkolnego.
- Opieka nad uczniami znajdującymi się w trudnej sytuacji materialnej.
|
- Imprezy i spotkania o charakterze wspólnotowym (wigilia, Jasełka, spotkania klasowe, Dzień Babci, Dzień Matki, mikołajki, andrzejki, zabawy karnawałowe, powitanie wiosny - Dzień Samorządności, Dzień Dziecka i sportu, XXX - lecie szkoły.
- Wykonywanie okolicznościowych prac plastycznych i składanie życzeń z różnych okazji.
- Wycieczki krajoznawcze i przedmiotowe. zwiedzanie zabytków, lekcje muzealne.
- Imprezy związane z rocznicami historycznymi.
- Współpraca z CEK, KOK, OPS, PSM, KTO, Caritasem, Towarzystwem Pomocy im. Św. Brata Alberta, Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, Domem Dziecka, Kuratorem Sądowym, Policją, Urzędem Miejskim, Komisją ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Kościołem Katolickim.
- Spotkania z rodzicami uczniów sprawnych inaczej - wspólna praca z nauczycielami przy przekazywaniu wiedzy, szkolenia dla nauczycieli.
- Organizacja czasu wolnego dzieciom, a tym samym profilaktyka i przeciwdziałanie uzależnieniom, zachowaniom patologicznym - świetlica socjoterapeutyczna.
- Wdrażanie do współpracy z SU wszystkich uczniów szkoły, wybory do samorządu, wydawanie gazetki szkolnej.
- Organizowanie konkursów: wiedzy o Kłodzku i Kotlinie Kłodzkiej, związanych z UE i udział w konkursach organizowanych przez środowisko lokalne.
- Dyskusje w oparciu o filmy, spektakle teatralne, literaturę i własne doświadczenia.
- Pogadanki w oparciu o regulaminy, Statut Szkoły, Deklarację Praw Dziecka i Konstytucję.
- Pogadanki z pedagogiem i psychologiem, pielęgniarką.
- Organizacja dyżurów podczas przerw.
|
Dyrektor, wszyscy nauczyciele |
Cały rok
|
6.
|
Wychowanie zdrowotne i ekologiczne. |
- Realizacja ścieżki ekologicznej i prozdrowotnej.
- Propagowanie wśród uczniów zdrowego trybu życia.
- Kształcenie etycznej postawy uczniów w stosunku do otaczającej przyrody i świata zwierząt.
- Włączenie treści ekologicznych do programów organizowanych przez szkołę rajdów oraz wycieczek krajoznawczo - turystycznych.
- Dbanie o prawidłowy rozwój fizyczny dzieci.
- Wyrabianie nawyków higienicznych, dbanie o zdrowie fizyczne
i psychiczne.
- Zwracanie uwagi na bezpieczeństwo dzieci podczas przerw i zajęć szkolnych.
|
- Pogadanki na temat sportu i turystyki oraz aktywnego spędzania czasu wolnego.
- Wspólne wyjazdy z uczniami i ich rodzicami na wycieczki, rajdy, basen, narty.
- Wystawy plakatów promujących zdrowie młodego człowieka.
- Realizacja na lekcjach wychowawczych i przedmiotowych.
- Udział w zawodach sportowych, konkursach szkolnych i lokalnych.
- Udział w akcji "SPRZĄTANIE ŚWIATA".
- Współpraca z akademią przygody.
|
Wszyscy nauczyciele |
cały rok
|
7.
|
Szkolenia Rady Pedagogicznej
|
- Polepszenie i uatrakcyjnienie własnego warsztatu pracy,
- Wzbogacenie kwalifikacji zawodowych.
- Lepsza komunikacja.
- Pozyskiwanie środków z różnych organizacji na realizację planowanych przedsięwzięć.
|
- Przeprowadzenie szkolenia dla nauczycieli na temat "Pomoc w odnajdywaniu przez uczniów swego miejsca w świecie oraz określenia jego relacji do tradycji i współczesności".
- Szkolenie Rady Pedagogicznej na temat rozwijania asertywności u uczniów oraz techniki twórczego myślenia.
- Szkolenie dla nauczycieli w ramach programu przeciwdziałania przemocy w szkole - TĘCZA.
- Indywidualne dokształcanie nauczycieli.
|
Wszyscy nauczyciele |
Cały rok
|
8.
|
Wychowanie komunikacyjne
|
- Przygotowanie uczniów do egzaminu na Kartę Rowerową.
- Zapoznanie uczniów z zasadami bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
|
- -Przeprowadzenie egzaminu na Kartę Rowerową
- -Organizowanie spotkań z policjantami
- -Tworzenie gazetek tematycznych.
|
L. Jaroszewska
D. Adamska
Wychowawcy klas I-III
|
cały rok
|