WWW.BIP.GOV.PL
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Poleć Ten Biuletyn
  • Powiadom Redaktora
  • Statystyki BIP
  • BIP UM KŁODZKO
  • WWW KŁODZKO

  • Zawartość Biuletynu

  • Władze Szkoły
  • Lista nauczycieli 2015
  • Statut szkoły
  • Szkolny Program
    ___profilaktyki
  • Regulamin kontroli
    ___wewnętrznej
  • Plan Nadzoru
    ___pedagogicznego
  • Bezpieczeństwo
    ___w szkole
  • Regulamin Rady
    ___Rodziców
  • Szkolny zestaw
    ___podręczników 2014/2015
  • Wewnątrzszkolne
    ___Zasady Oceniania
  • Regulamin hali
    ___sportowej
  • Regulamin boiska
    ___sportowego

  • Szukaj



    OŚW. MAJĄTKOWE

  • Wiesława Górska-2015

  • Wiesława Górska-2014

  • Wiesława Górska-2013


    czytaj więcej

  • Szkolny zestaw podręczników 2014/2015




    Archiwalne tresci strony

    kopia tresci strony:15:30:39 11-05-2011

    Wewnątrzszkolna procedura
    przeprowadzania sprawdzianu
    osiągnięć szóstoklasisty
    w Szkole Podstawowej nr 6
    im. Unii Europejskiej w Kłodzku

    PODSTAWY PRAWNE

    1. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej : z 21 marca 2001 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania , klasyfikowania oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych:
    • z 18 lutego 1999r w sprawie utworzenia okręgowych komisji egzaminacyjnych i ich zasięgu terytorialnego ( Dz. U. nr 14 z 1999rpoz 134).
    1. Informator – sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w 2002 roku. Aneks dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się.
    2. Procedury i instrukcje przygotowania i przeprowadzenia sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego (wybór dla Przewodniczącego Szkolnego Zespołu Egzaminacyjnego).
  • Okręgowa Komisja Egzaminacyjna we Wrocławiu , Wrocław 2001.
  • I Postanowienia ogólne

    1. Ponadprzedmiotowy sprawdzian dla klasy VI odbywa się na terenie Szkoły Podstawowej nr 6 w terminach ustalonych przez OKE we Wrocławiu.
    2. Sprawdzian przebiega w obecności niezależnych obserwatorów powołanych przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną.
    3. Prace uczniowskie sprawdza komisja zewnętrzna powołana przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną.
    4. Sprawdzian organizuje i nadzoruje jego przebieg komisja szkolna powołana przez przewodniczącego szkolnego zespołu egzaminacyjnego, którego powołuje dyrektor OKE.
    5. Nad prawidłowością przebiegu sprawdzianu w wyznaczonych salach czuwają zespoły nauczycieli powołane przez dyrektora.
    6. W przypadkach nagłej nieobecności członka komisji jego miejsce zajmuje osoba znajdująca się na pierwszym miejscu listy rezerwowej.
    7. Sprawdzian piszą wszyscy uczniowie .
    8. Uczniowie , którzy z udokumentowanych przyczyn losowych bądź zdrowotnych
  • nie będą mogli przystąpić do sprawdzianu albo przerwą sprawdzian mogą do niego przystąpić w terminie dodatkowym wyznaczonym przez OKE.
    1. Wynik egzaminu podany jest w postaci punktów, nie wpisuje się go na świadectwie i nie wpływa on na promocję ucznia ani na rekrutację do gimnazjum.
    2. Czas trwania wynosi 60 minut.
    3. Maksymalna ilość punktów wynosi 40.
    4. Sprawdza się wiedzę i umiejętność z poszczególnych standardów:
    • czytanie ze zrozumieniem
    • pisanie
    • rozumowanie
    • korzystanie z informacji
    • wykorzystanie wiedzy w praktyce
    1. Wszyscy uczniowie kl. VI oraz ich rodzice lub prawni opiekunowie mogą być zapoznani ze wszystkimi informacjami dotyczącymi sprawdzianu.

    Harmonogram przeprowadzania sprawdzianu

     

    Sala Ilość piszących Komisja
    aula nr 107 wg ilości w klasach

    VI – tych

    mentorzy

    nauczyciele powołani przez przewodniczącego szkolnego zespołu organizacyjnego

     

    1. Zadania komisji szkolnej
  • Przygotowuje organizacyjną i techniczną stronę przebiegu sprawdzianu:
    • przygotowuje salę w której będzie odbywał się sprawdzian , zapewniając uczniom warunki do samodzielnej pracy ( każdy uczeń pisze sprawdzian przy osobnym stoliku , ponumerowane stoliki są ustawione w jednym kierunku),
    • sprawdza przygotowanie sali do sprawdzianu w dniu poprzedzającym sprawdzian i w dniu sprawdzianu,
    • przygotowuje listy uczniów piszących w poszczególnych salach i listy uczniów którym wg wskazówek PPP przysługują określone preferencje,
    • wyznacza w każdym zespole protokolanta i osobę kontrolującą czas sprawdzianu ,
    • organizuje zajmowanie przez uczniów miejsc w salach (zgodnie z wylosowanymi numerami miejsc)
    • sprawdza obecność uczniów w wyznaczonych salach zgodnie z listą
    • ustala zasady liczenia czasu 9 zgodnie z instrukcją OKE),
    • umieszcza w widocznym miejscu zegar i plansze do zapisywania czasu,
    • zapewnia uczniom piszącym sprawdzian opiekę medyczną,
    • zawiadamia uczniów o konieczności przyniesienia na sprawdzian : długopisu, (bądź pióra), linijki, cyrkla.
    • zabezpiecz a wszystkich uczniów w ołówek gumkę , temperówkę, opieczętowany papier na brudnopis,
    • przygotowuje dla każdego ucznia identyfikator zawierający jego kod i datę urodzenia ,
    • przygotowuje dyskietkę z danymi o uczniach przystępujących do sprawdzianu
    • rozdziela odpowiednią liczbę kodów kreskowych do sali pociętych po dwa dla każdego ucznia ,
    • przygotowuje ( wypełnia danymi o uczniach ) protokoły odbioru prac od uczniów,
    • organizuje pracę szkoły w taki sposób, aby wykluczyć zakłócenia w przebiegu sprawdzianu,
    • zapewnia prawidłowy obieg informacji przed sprawdzianem w czasie jego trwania
    • opracowuje plan sali egzaminacyjnej (ustawienie ponumerowanych stołów).

    II Obieg informacji

    1. Szkolna komisja do spraw przeprowadzenia sprawdzianu osiągnięć zapoznaje za pośrednictwem wychowawców klas szóstych uczniów i ich rodziców z:
    • Informatorem “ Sprawdzian klasa szósta szkoły podstawowej 2002”, oraz z aneksem do informatora,
    • Procedurą przeprowadzenia sprawdzianu w klasie szóstej w Szkole Podstawowej nr 6 .

    Przeprowadza próbny sprawdzian.

    1. Pedagog szkolny przygotowuje informacje , dotyczącą uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu , oraz informuje ich rodziców o prawie przystąpienia tych uczniów do sprawdzianu w formie dostosowanej do ich dysfunkcji.
    2. Wychowawcy klas szóstych współpracują z pedagogiem szkolnym oraz z komisją w celu usprawnienia obiegu informacji.

    W przypadku braku możliwości bezpośredniego kontaktu z uczniem lub jego rodzicami (długotrwała choroba, wyjazd) wychowawcy przekazują niezbędne informacje pocztą.

    1. Organizacja i przebieg sprawdzianu

    1. Organizacją sprawdzianu zajmuje się Szkolny Zespół Egzaminacyjny w składzie:

    Dyrektor Wiesława Górska – przewodnicząca Szkolnego Zespołu Egzaminacyjnego

    Zespół nadzorujący przebieg sprawdzianu w sali – aula ( 107)

    1. mentor bloku humanistycznego
    2. mentor bloku matematyczno – przyrodniczego
    3. pedagog szkolny I – III
    4. pedagog szkolny IV – VI
    5. bibliotekarz

    Członkowie rezerwowi

    1. katecheta
    2. wuefiści

    W przypadku nieobecności członka zespołu nadzorującego jego miejsce zajmuje osoba z listy rezerwowych ( wg. kolejności na liście).

    Rozpoczęcie i przebieg sprawdzianu

    • uczniowie przystępujący do sprawdzianu wchodzą do sali, w której odbywa się sprawdzian zgodnie z przygotowaną listą i zajmują miejsca zgodnie z numerami na liście
    • uczeń chory lub niepełnosprawny w czasie trwania sprawdzianu może korzystać ze sprzętu medycznego i leków
    • członkowie komisji sprawdzają wyposażenie uczniów w niezbędne do pisania sprawdzianu materiały
    • przewodniczący zespołu egzaminacyjnego w każdej sali informuje uczniów :

    *o sposobie kodowania
    *o obowiązku zapoznania się z instrukcją przed przystąpieniem do rozwiązywania zadań

    • po przekazaniu informacji o przebiegu sprawdzianu członkowie zespołu nadzorującego rozdają uczniom zestawy zadań ( według planu opracowanego przez przewodniczącego zespołu w każdej sali, w której odbywa się sprawdzian
    • uczniowie sprawdzają kompletność zestawu zadań oraz czytają informacje dla zdającego, wyjaśnienia udzielane przez zespół nadzorujący mogą dotyczyć wyłącznie zestawu informacji ze strony jeden zestawu
    • w przypadku zgłoszenia przez ucznia braków w zestawie zadań przewodniczący zespołu nadzorującego odnotowuje ten fakt w protokole i informuje o nim przewodniczącego szkolnego zespołu egzaminacyjnego i otrzymuje od niego dodatkowy arkusz, który przekazuje uczniowi ( arkusz pochodzi z dodatkowej liczby arkuszy zawartych w pakiecie)
    • wszystkie opisane wyżej czynności należy zakończyć do godziny 9,00
    • o godzinie9,00 przewodniczący zespołu ogłasza rozpoczęcie sprawdzianu a wyznaczony przez niego członek zespołu zapisuje czas zakończenia sprawdzianu ( 60 minut, czyli 10,00)
    • podczas trwania sprawdzianu członkowie komisji nie mogą :

    *komentować ani wyjaśniać zadań
    *komentować zawartości prac uczniów ani w nie ingerować
    *zakłócać pracę uczniów

    • w każdej sali w czasie trwania sprawdzianu sporządza się protokół jego przebiegu który podpisują wszyscy członkowie zespołu nadzorującego przebieg sprawdzianu w danej sali
    • podczas sprawdzianu w sali mogą przebywać oprócz zdających członkowie zespołu nadzorującego, przewodniczący zespołu egzaminacyjnego (bądź jego zastępca ), osoby sprawdzające prawidłowość przebiegu sprawdzianu powołane przez dyrektora OKE , obserwatorzy posiadający pisemną zgodę dyrektora OKE, przedstawiciele organów sprawujących nadzór pedagogiczny lub przedstawiciele OKE, nazwiska wszystkich obecnych należy wpisać do protokołu przebiegu sprawdzianu
    • w trakcie trwania sprawdzianu uczniowie nie powinni opuszczać sali tylko w wyjątkowych przypadkach przewodniczący zespołu nadzorującego może zezwolić uczniowi na opuszczenie sali po zapewnieniu warunków wykluczających możliwość kontaktowania się z innymi osobami ( jeden z członków zespołu nadzorującego wychodzi z uczniem )

    Uwaga

    Wyjątek stanowi sytuacja udzielania pomocy medycznej

    • na czas nieobecności uczeń przekazuje członkowi zespołu nadzorującego zestaw zadań wraz z kartą odpowiedzi ( wyjście , czas nieobecności ucznia i powrót należy odnotować w protokole)
    • przewodniczący zespołu egzaminacyjnego może podjąć decyzje o przerwaniu sprawdzianu i unieważnieniu pracy ucznia wtedy gdy przewodniczący zespołu nadzorującego zawiadomi go o korzystaniu przez ucznia z niedozwolonych form pomocy lub zakłócania prawidłowego przebiegu sprawdzianu ( informacje o unieważnieniu lub przerwaniu sprawdzianu umieszcza się w protokole )
    • po zakończeniu sprawdzianu uczeń oddaje pracę i opuszcza salę ( sposób odbioru pracy ucznia ustala zespól nadzorujący sprawdzian )

    Zakończenie sprawdzianu

    • na 15 minut przed zakończeniem sprawdzianu przewodniczący zespołu nadzorującego informuje o tym uczniów
    • po upływie czasu przewidzianego na sprawdzian przewodniczący zespołu nadzorującego informuje o zakończeniu sprawdzianu i poleca uczniom , by przed oddaniem pracy sprawdzili poprawność zakodowania
    • podczas oddawania przez uczniów pracy członek zespołu nadzorującego sprawdza :

    *poprawność kodu zamieszczonego przez ucznia na zestawie zadań i karcie odpowiedzi
    *czy oddawany przez ucznia zestaw zadań jest kompletny i czy zawiera kartę odpowiedzi

    • uczeń opuszcza sal po oddaniu pracy
    • przewodniczący zespołu nadzorującego przekazuje przewodniczącemu szkolnego zespołu egzaminacyjnego pracę uczniów wraz z protokołem przebiegu sprawdzianu ( pracę należy ułożyć według numerów kodów uczniów)
    • bezpośrednio po zakończeniu sprawdzianu przewodniczący zespołu pod nadzorem przewodniczącego zespołu egzaminacyjnego pakują prace uczniów ( wraz z kartami odpowiedzi ) zgodnie z wykazem uczniów przystępujących w danej szkole do sprawdzianu oraz z zachowaniem procedur ochrony przed niewłaściwym ujawnieniem zestawu
    • prace należy spakować według sal, wewnątrz koperty z jednej sali ułożyć je według numerów kodowych uczniów
    • arkusze innego rodzaju niż standardowe należy wyłączyć do oddzielnych kopert ( nie wyłączać uczniów dyslektycznych )
    • koperty należy opisać następująco: kod szkoły, nazwa, miejscowość, arkusz, liczba prac w kopercie
    • oddzielnie zapakować niewykorzystane zestawy zadań i karty odpowiedzi
    • przewodniczący SZE oddaje koperty z pracami w terminie wyznaczonym przez OKE
    • zespoły nadzorujące sprawdzian zadbają o zabezpieczenie materiałów ( gumki , ołówki, linijki, itp.) oraz o to by sale w których odbywał się sprawdzian mogły spełniać w dniu następnym swoją funkcję zgodnie z przeznaczeniem
    • przewodniczący zespołu egzaminacyjnego osobiście dostarcza pakiety do miejsca wskazanego przez dyrektora OKE i oddaje za potwierdzeniem osobie upoważnionej.

    Ustalenia końcowe

    1. W dniu przeprowadzenia sprawdzianu zostają zawieszone zajęcia lekcyjne dla klasy III, IV i V.
    2. Wychowawcy tych klas organizują w pełnym wymiarze zajęć poza terenem placówki: wycieczki, wyjścia do obiektów kulturalnych itp.
    3. Świetlica szkoły funkcjonuje wg planu.
    4. Wewnątrzszkolna procedura przeprowadzania sprawdzianu zostaje udostępniona wszystkim zainteresowanym poprzez :
    • wychowawców klas szóstych,
    • pedagoga,
    • bibliotekę szkolną,
    • dyrektora szkoły.

     








    Aktualna tresc strony >>>TUTAJ<<<

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk - 01.05.2011r.

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     

    Obsługa techniczna CI Pulsar