| menu strony
| wersja >>> A | A | KONTRAST |  

MENU



PRAWO LOKALNE

  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospodarowania przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia mieszkalnictwa
  • Program rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Wybory samorządowe
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości i porządku w gminie

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Przewodniczący Rady
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany porządek obrad sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje pozarządowe
  • Ogłoszenia i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja z Unią Europejską
  • Wykaz kont UMK
  • Zamówienia Publiczne
  • Koncesja na roboty budowlane lub usługi

  • ORGANY
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Nabór na wolne stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organizacyjne
  • Oświadczenia majątkowe
  • Sprawozdania-Burmistrz
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy ofert

  • PRZETARGI - nieruchomości
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • TRESC
    Utrzymanie czynności i porządku -aktualności




    AKTUALNOŚCI


    W dniu 1 stycznia 2012 r. weszła w życie ustawa z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy  o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw.

    Od tego dnia gmina ma 18 miesięcy na wprowadzenie nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi , polegającego na przejęciu odpowiedzialności przez gminę za odpady i ustaleniu stawek opłat dla mieszkańców za odbiór i zagospodarowanie odpadów.

    Do 30 czerwca 2013 r. możesz zachować dotychczasową umowę na odbieranie  odpadów komunalnych i nie wnosi  opłaty do gminy. Należy jednak przekazać  do urzędu gminy informację oraz kopię umowy z przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne we wskazanym przez urząd terminie.

    Jeżeli gmina wprowadzi nowy system gospodarki odpadami komunalnymi przed dniem 30 czerwca 2013 r. masz wybór:

    - możesz korzystać z systemu gminnego (wskazane będzie rozwiązanie umowy z przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne – warunki rozwiązania umowy dotychczasowej powinny być  zapisane w umowie)

    lub 

    - korzystać  z dotychczasowej umowy.




    JAK BĘDZIE DZIAŁAŁ SYSTEM GMINNY?


    - Gmina ustali stawkę i sposób naliczania opłaty za odbieranie odpadów, a także tryb, sposób i częstotliwość jej wnoszenia;

    - stawka opłaty będzie zależała od: liczby mieszkańców lub od powierzchni nieruchomości lub ilości zużytej wody lub będzie stawką ryczałtową dla gospodarstwa domowego – gmina wybierze jeden spośród tych wskaźników i poinformuje Cię o sposobie liczenia opłaty;

    - opłata za odpady posegregowane będzie niższa, opłaca się więc segregować  odpady;

    - Przedsiębiorca wyłoniony przez gminę odbierze odpady zmieszane i selektywnie zebrane przez mieszkańców ;

    - Gmina będzie sprawować  nadzór nad prawidłowym zagospodarowaniem odpadów przez odbierającego;

        - Powstaną punkty selektywnego zbierania odpadów do których wszyscy mieszkańcy będą mogli oddać zebrane odpady – gmina poinformuje Cię o miejscach lokalizacji punktów, godzinach ich działania oraz jakie odpady możesz do nich przynieść . 






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Plik archiwum istnieje >>>TUTAJ<<<

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2012-01-16 13:04:16
    Aktualizacja: 2012-11-28 08:34:20
    Odslon: 1002

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna