Spis wyborców
W dniach od 19 września do 30 września br. w Urzędzie Miasta będzie możliwość wglądu do spisu wyborców Miasta Kłodzka. Spis wyborców udostępniony będzie zainteresowanym osobom w Wydziale Spraw Obywatelskich w pok. 111, w godzinach pracy urzędu.
Wyborcy, którzy chcą się dopisać do spisu wyborców mogą to zrobić do dnia
4 października br.
Głosowanie przez pełnomocnika
Do 29 września należy składać wnioski o sporządzenie aktu pełnomocnictwa do głosowania. Uprawnieni do złożenia wniosku są: wyborcy posiadający orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności oraz wyborcy, którzy najpóźniej w dniu głosowania kończą 75 lat. Pełnomocnikiem może być: tylko osoba wpisana do rejestru wyborców w tej samej gminie, co udzielający pełnomocnictwa do głosowania lub posiadająca zaświadczenie o prawie do głosowania . Pełnomocnictwo do głosowania można przyjąć tylko od jednej osoby. Wyjątek: pełnomocnictwo do głosowania można przyjąć od dwóch osób, jeżeli co najmniej jedną z nich jest wstępny, zstępny, małżonek, brat, siostra lub osoba pozostająca w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli w stosunku do pełnomocnika.
Pełnomocnikiem nie może być osoba wchodząca w skład komisji obwodowej właściwej dla obwodu głosowania osoby udzielającej pełnomocnictwa do głosowania, a także mężowie zaufania zgłaszani przez komitety, jak również kandydaci w wyborach.
Wyborca ma prawo do cofnięcia udzielonego pełnomocnictwa do głosowania. Cofnięcie pełnomocnictwa do głosowania następuje przez złożenie osobie upoważnionej przez Burmistrza Miasta Kłodzka najpóźniej na 2 dni przed dniem wyborów (tj. do dnia 7 października br.) stosownego oświadczenia lub doręczenie takiego oświadczenia właściwej obwodowej komisji wyborczej w dniu głosowania. Głosowanie za pośrednictwem pełnomocnika jest wyłączone w przypadku głosowania w obwodach utworzonych w szpitalach oraz zakładach pomocy społecznej.
Informacje na ten temat udzielane są w Urzędzie Miasta Kłodzka pl. Bolesława Chrobrego 1, w Wydziale Spraw Obywatelskich pok. 110 lub telefonicznie pod nr. tel. 74 86 54 643
w godzinach pracy urzędu.
Wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa - do pobrania>>> (wersja pdf, wersja doc. )
Głosowanie korespondencyjne
Zgodnie z ustawą Kodeks wyborczy (rozdział 7a) wyborca niepełnosprawny o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności może głosować korespondencyjnie. Zamiar głosowania korespondencyjnego należy zgłosić do dnia 18 września br. w tut. urzędzie
w pok. nr 122. Zgłoszenie może być dokonane ustnie, pisemnie, telefaksem lub w formie elektronicznej.
Zgłoszenie powinno zawierać:
-nazwisko i imię (imiona),
- imię ojca,
- datę urodzenia,
- numer ewidencyjny PESEL wyborcy niepełnosprawnego,
- oświadczenie o wpisaniu wyborcy do rejestru wyborców w danej gminie,
- oznaczenie wyborów, których dotyczy zgłoszenie,
- wskazanie adresu stałego zamieszkania, na który ma być wysłany pakiet wyborczy.
Do zgłoszenia dołącza się kopię aktualnego orzeczenia właściwego organu orzekającego o ustaleniu stopnia niepełnosprawności.
Dodatkowo w zgłoszeniu, wyborca niepełnosprawny może żądać przesłania mu wraz z pakietem wyborczym nakładek na karty do głosowania sporządzonych w alfabecie Braille'a.
Zaświadczenie o prawie do głosowania
Wyborca zmieniający miejsce pobytu przed dniem wyborów otrzymuje na wniosek zgłoszony pisemnie, telefaksem lub w formie elektronicznej, przed sporządzeniem spisu wyborców – na podstawie rejestru wyborców, a po sporządzeniu spisu wyborców – na podstawie spisu wyborców, zaświadczenie o prawie do głosowania
w miejscu pobytu w dniu wyborów.
Stosowny wniosek należy złożyć w tut. urzędzie w Wydziale Spraw Obywatelskich
pok. nr 111 do dnia 7 października br.
Opracował/a:
Zatwierdził/a:
Zamieścił/a:
Zmiany treści:
Na serwerze nie ma pliku archiwalnego2988
Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.
Data publikacji: 2011-08-19 10:29:40
Aktualizacja: 0000-00-00 00:00:00
Odslon: 151
[ Wróć ]