Dane o wydziale
Oświaty (OSW)
Dane adresowe: Starostwo Powiatowe ul. Okrzei 1, 57 - 300 Kłodzko
Godziny urzędowania:
poniedziałek - piątek: 7.30 - 15.30
Funkcje:
Dyrektor Wydziału mgr inż. Anetta Kościuk, pokój 212, tel. 865-75-06,e-mail: a.kosciuk@powiat.klodzko.pl
Referat ds. organizacji i zarządzania placówkami oświatowymi
Kierownik Referatu ds. organizacji i zarządzania placówkami oświatowymi- mgr Ewa Piszczek, pokój 210, tel. 865-75-26, e-mail: e.piszczek@powiat.klodzko.pl
Podinspektor ds. nadzoru nad szkołami i placówkami oświatowymi - mgr Marta Kochmańska, pokój 211, tel. 865-75-18, e-mail: m.kochmańska@powiat.klodzko.pl
Podinspektor ds. nadzoru nad szkołami i placówkami oświatowymi - inż. Sylwia Tronina, pokój 211, tel. 865-75-18, e-mail: s.tronina@powiat.klodzko.pl
Inspektor ds. informacji oświatowej i nadzoru nad niepublicznymi placówkami oświatowymi - mgr Jowita Goszcz, pokój 211, tel. 865-75-18, e-mail: j.goszcz@powiat.klodzko.pl
Inspektor ds. finansowania publicznych i niepublicznych szkół i placówek oświatowych - mgr Agata Piętka, pokój 210, tel. 865-75-26, e-mail: a.pietka@powiat.klodzko.pl
Referat ds. wspólnej obsługi finansowej placówek oświatowych
Główny Księgowy mgr Elżbieta Staszków, tel. 865-75-70, e-mail: e.staszkow@powiat.klodzko.pl
Inspektor ds. finansowania publicznych placówek oświatowych- Violetta Dobosz-Skowronek, tel. 865-75-70, e-mail: v.skowronek@powiat.klodzko.pl
Inspektor ds. obsługi finansowo-księgowej- Adela Bohacz, tel. 865-75-85, e-mail: a.bohacz@powiat.klodzko.pl
Inspektor ds. obsługi finansowo-księgowej - Małgorzata Calów, tel. 865-75-85,e-mail: m.calow@powiat.klodzko.pl
Inspektor ds. obsługi finansowo-księgowej - Ewa Jankowska-Morawicka tel. 865-75-85, e-mail: e.morawicka@powiat.klodzko.pl
Inspektor ds. obsługi finansowo-księgowej - Urszula Kaczmarek, tel. 865-75-85, e-mail: u.kaczmarek@powiat.klodzko.pl
Inspektor ds. obsługi finansowo-księgowej- Ewa Kulesza, tel 865-75-95, e-mail: e.kulesza@powiat.klodzko.pl
Referent ds. obsługi finasowo-księgowej - Agnieszka Raczak, tel. 86575-85, e-mail: a.raczak@powiat.klodzko.pl
Inspektor ds. obsługi płacowej - Małgorzata Jankowiak, tel 865-75-10, e-mail: m.jankowiak@powiat.klodzko.pl
Referent ds. obsługi płacowej -Irena Ryba, tel.865-75-10, e-mail: i.ryba@powiat.klodzko.pl
Referent ds. obsługi płacowej - Daria Olchowik-Świerk, tel.865-75-10, e-mail: d.swierk@powiat.klodzko.pl
Referent ds. obsługi płacowej - Mariusz Dusza, tel.865-75-10, e-mail: mdusza@powiat.klodzko.pl
Zadania wydziału:
1) w zakresie nadzoru nad szkołami i placówkami oświatowymi, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kłodzki:
a) realizacja polityki oświatowej kreowanej przez władze powiatu, w tym opracowywanie na polecenie Zarządu Powiatu projektów strategii rozwoju oświaty i jej nowelizacji, programów oświatowych w zakresie podnoszenia poziomu kształcenia i wychowania w szkołach i placówkach prowadzonych przez powiat kłodzki i innych projektów,
b) prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, prowadzeniem, przekształcaniem i likwidacją szkół i placówek publicznych, dla których organem prowadzącym jest powiat kłodzki,
c) opracowywanie projektów pierwszych statutów dla nowo zakładanych i przekształcanych szkół i placówek publicznych, dla których organem prowadzącym jest powiat kłodzki,
d) sprawowanie nadzoru nad działalnością szkół i placówek oświatowych w zakresie spraw organizacyjnych i administracyjnych,
e) współpraca z nadzorem pedagogicznym,
f) opracowywanie na polecenie Zarządu Powiatu projektów wytycznych do przygotowania arkuszy organizacyjnych dla szkół i placówek, dla których organem prowadzącym jest powiat kłodzki,
g) analiza i weryfikacja projektów arkuszy organizacyjnych szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest powiat kłodzki, pod kątem zgodności z przepisami oświatowymi oraz wytycznymi Zarządu Powiatu, oraz przestawianie ich do zatwierdzenia Staroście,
h) kontrola realizacji zapisów w arkuszach organizacyjnych szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest powiat kłodzki,
i) nadzór nad realizacją elektronicznego naboru do szkół,
j) współdziałanie z Powiatową Radą Rynku Pracy przy określaniu zadań rekrutacyjnych dla szkół zawodowych,
k) gromadzenie, analizowanie i aktualizacja dokumentów dotyczących organizacji szkół i placówek prowadzonych przez powiat, w tym statutów tych jednostek,
l) oprowadzenie spraw dot. opiniowania wniosków o zatrudnianie zastępców dyrektorów szkół i placówek, dla których organem prowadzącym jest powiat kłodzki,
m) określanie zasad i proponowanie Zarządowi Powiatu sposobu rozdysponowania środków na dokształcanie nauczycieli,
n) załatwianie skarg i interwencji związanych z funkcjonowaniem szkół i placówek oświatowych, z wyjątkiem skarg na dyrektorów,
o) opracowywanie projektów dotyczących zasad przyznawania pomocy zdrowotnej dla nauczycieli,
p) prowadzenie zbioru danych dotyczących Systemu Informacji Oświatowej, w zakresie właściwym dla powiatu,
q) prowadzenie spraw dot. dokonywania oceny dyrektorów szkół i placówek oświatowych oraz wnioskowanie o nagrody Starosty dla dyrektorów,
r) prowadzenie spraw związanych z nadawaniem nauczycielowi kontraktowemu stopnia nauczyciela mianowanego,
s) dokonywanie okresowych kontroli w szkołach i placówkach oświatowych w zakresie prawidłowego dysponowania przyznanymi placówce środkami budżetowymi, prawidłowości gospodarowania mieniem i przepisów dotyczących organizacji pracy placówki,
t) kierowanie dzieci i młodzieży do placówek oświatowo-wychowawczych,
u) współdziałanie z Wydziałem Organizacyjnym w zakresie przeprowadzania konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest powiat kłodzki,
v) czasowe przeniesienie nauczyciela do pracy w innej szkole lub placówce,
w) wyznaczanie zadań rekrutacyjnych dla szkół i placówek, dla których organem prowadzącym jest powiat kłodzki,
x) przygotowywanie materiałów na posiedzenia komisji stałych Rady Powiatu Kłodzkiego zgodnie z zatwierdzonymi na dany rok planami pracy komisji,
y) przygotowywanie projektów uchwał w zakresie realizacji zadań oświatowych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2) w zakresie nadzoru nad szkołami i placówkami niepublicznymi:
a) prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
b) prowadzenie kontroli szkół i placówek niepublicznych zgodnie z zasadami określonymi w uchwale Rady Powiatu,
c) podejmowanie działań dotyczących wykreślania szkół i placówek niepublicznych w przypadkach przewidzianych w przepisach,
d) analiza informacji zawartych w Systemie Informacji Oświatowej dot. uczniów i słuchaczy szkół i placówek niepublicznych,
e) naliczanie dotacji dla placówek niepublicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
f) dokonywanie wpisu oraz wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji szkól i placówek niepublicznych prowadzonej przez Starostwo Powiatowe,
g) wydawanie decyzji o nadaniu szkole niepublicznej uprawnień szkoły publicznej.
3) w zakresie prowadzenia spraw finansowych dotyczących placówek oświatowych :
a) współdziałanie z Wydziałem Finansowo-Budżetowym w zakresie planowania wydatków budżetowych na realizację zadań oświatowych,
b) opracowywanie projektu budżetu powiatu w zakresie dotyczącym placówek oświatowych z działów oświata i wychowanie, w tym przygotowanie propozycji uchwały budżetowej dla działu oświata i wychowanie wraz z objaśnieniami, a także proponowanie w tym zakresie zmian,
c) wykonywanie zadań związanych z realizacją budżetu w zakresie działów oświata i wychowanie, w tym opiniowanie i weryfikacja wniosków w sprawie zmian planów finansowych jednostek z tych działów,
d) prowadzenie bieżącej analizy przebiegu realizacji budżetu oraz sytuacji finansowej jednostek oświatowych, w tym:
- opracowywanie informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze oraz sprawozdania rocznego z wykonania budżetu w części dotyczącej oświaty i wychowania,
- dokonywanie bieżących analiz, sprawozdań budżetowych i sytuacji finansowej jednostek oświatowych,
e) opracowywanie projektu regulaminu określającego niektóre zasady wynagradzania za pracę, zasady przyznawania dodatków do wynagrodzenia, innych dodatków oraz trybu i kryteriów przyznawania nagród ze specjalnego funduszu nagród, dla nauczycieli zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych prowadzonych przez powiat kłodzki,
f) analizowanie projektowanych rozwiązań w zakresie wynagradzania nauczycieli w zakresie konieczności uzyskania wymaganego poziomu średnich wynagrodzeń w poszczególnych grupach awansu zawodowego n
g) analiza SIO w związku z planowaniem dochodów powiatu z tytułu subwencji oświatowej, szczególnie w zakresie finansowania jednostek niepublicznych,
h) analiza materiałów planistycznych na następny rok budżetowy w porównaniu do zatwierdzonych arkuszy organizacyjnych, planowanie wydatków na zadania oświatowe wynikające z przepisów prawa,
i) przygotowywanie i analiza wniosków zmieniających plany finansowe jednostek na Zarząd, po otrzymaniu wniosków od jednostek w zakresie zadań remontowych i inwestycyjnych,
j) proponowanie działań oszczędnościowych w jednostkach oświatowych oraz monitorowanie ich realizacji i przedstawianie sprawozdań z. realizacji Programu Naprawczego w dziedzinie oświaty,
k) analiza przepływów finansowych do zatwierdzonych planów finansowych przez Radę Powiatu (harmonogramy roczne i ich kwartalna aktualizacja),
l) przygotowywanie i analiza wniosków zmieniających plany finansowe jednostek na Zarząd, po otrzymaniu wniosków od jednostek w zakresie wydatków bieżących,
m) składanie wniosków w sprawie uruchomienia środków z rezerwy celowej, po otrzymaniu wniosków od jednostek i ich weryfikacji,
n) weryfikacja planów finansowych jednostek w trakcie realizacji budżetu i sporządzenie informacji finansowej poszczególnych jednostek na Zarząd,
o) przekazywanie jednostkom oświatowym informacji w sprawie ostatecznych planów finansowych po uchwaleniu uchwały na dany rok budżetowy,
p) prowadzenie i analiza planów finansowych jednostek niepublicznych i publicznych, bieżąca ich kontrola oraz przygotowywanie zasileń do jednostek i przekazywanie informacji o zasileniach do WFB.
4) w zakresie wspólnej obsługi finansowej placówek oświatowych:
a) prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i przyjętymi zasadami rachunkowości zgodnie z przepisami w przypadku powierzenia obowiązków z zakresu rachunkowości i sprawozdawczości jednostek obsługiwanych są one przekazywane w całości,
b) przygotowywanie na potrzeby jednostek obsługiwanych dokumentów i informacji niezbędnych do opracowania projektów planów finansowych jednostek obsługiwanych oraz zmian tych planów,
c) prowadzenie ewidencji syntetyczno-analitycznej środków trwałych i przedmiotów nietrwałych, zgodnie z przepisami Ustawy o rachunkowości,
d) obsługa rachunków bankowych jednostek obsługiwanych,
e) obsługa finansowo-księgowa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
f) gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej Ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości,
g) wykonywanie zadań z zakresu rachunkowości dochodów własnych,
h) rozliczanie inwentaryzacji aktywów i pasywów jednostek obsługiwanych oraz ustalanie wyniku finansowego,
i) rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych pracowników jednostek obsługiwanych.
j) realizacja planów finansowych jednostek obsługiwanych,
k) współpraca ze Skarbnikiem Powiatu w zakresie realizacji budżetu Powiatu w części dotyczącej finansowania zadań w zakresie oświaty,
l) wsparcie dyrektorów jednostek obsługiwanych w zakresie tworzenia i wprowadzania zmian w planach finansowych,
m) dostarczanie bieżących informacji jednostkom obsługiwanym, dotyczących poziomu wykonania planu finansowego,
n) wsparcie dyrektorów w zakresie przygotowywania arkuszy organizacyjnych jednostek pod kątem dostarczania informacji finansowych niezbędnych do ich przygotowania,
o) obsługa wypłat wynagrodzeń i innych świadczeń pieniężnych dla pracowników jednostek obsługiwanych i jednostki obsługującej oraz osób zatrudnionych na podstawie umów cywilno-prawnych w jednostkach obsługiwanych,
p) sporządzanie list płac,
q) dokonywanie wypłat wynagrodzeń,
r) dokonywanie rozliczeń z urzędami skarbowymi, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i innymi urzędami,
s) dokonywanie rozliczeń dla potrzeb zbiorczej cząstkowej deklaracji VAT-7,
t) ewidencjonowanie danych o zatrudnieniu, wynagrodzeniach i wydatkach z osobowego funduszu płac,
u) sporządzanie sprawozdań dotyczących zatrudnienia, wynagrodzeń, osobowego funduszu płac, obowiązkowych składek ubezpieczeniowych i innych sprawozdań przewidzianych prawem,
v) przygotowanie sprawozdań o średniorocznym wynagrodzeniu nauczycieli,
w) prowadzenie dokumentacji emerytalno-rentowej pracowników jednostek obsługiwanych oraz jednostki obsługującej,
x) wystawianie zaświadczeń dla pracowników jednostek obsługiwanych.
Wyświetl informacje publiczne opublikowane przez "Oświaty (OSW)"
Pliki powiązane z informacją
Odnośniki powiązane z informacją
.