Dane o wydziale
Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Dane adresowe: 57-300 Kłodzko ul. Okrzei 1, II piętro, pokój nr 214-217 e-mail: nieruchomosci@powiat.klodzko.pl
Godziny urzędowania:
poniedziałek - piątek od godz. 7.30 do godz. 15.30,
Dyrektor Wydziału: Jarosław Beżyk - pok. 216, tel. (74) 865-75-33
e-mail: j.bezyk@powiat.klodzko.pl
Zadania:
Kontrola wewnętrzna zadań wykonywanych przez pracowników Wydziału.
- Współpraca z organami administracji rządowej, organami samorządu terytorialnego, organami kontroli.
- Opracowanie rocznego programu działania zadań Wydziału.
- Planowanie i wnioskowanie potrzeb finansowych celem zapewnienia odpowiednich środków w budżecie na wykonanie i zlecenie niezbędnych prac geodezyjnych, kartograficznych, operatów szacunkowych nieruchomości oraz na cele związane z gospodarowaniem nieruchomościami Skarbu Państwa.
- Prowadzenie zasobu nieruchomości Skarbu Państwa.
- Ewidencjonowanie nieruchomości.
- Zapewnienie wyceny tych nieruchomości.
- Sporządzenie planów wykorzystania zasobu.
- Zabezpieczenie nieruchomości przed uszkodzeniem lub zniszczeniem.
- Wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu.
- Współpraca z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa, a także z właściwymi gminami.
- Zbywanie nieruchomości wchodzących w skład tego zasobu.
- Podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym w sprawach o własność lub inne prawa rzeczowe na nieruchomości, o roszczenia ze stosunku najmu lub dzierżawy, o stwierdzenie nabycia spadku, o stwierdzenie nabycia własności nieruchomości przez zasiedzenie oraz wpis w księdze wieczystej lub o założenie księgi wieczystej.
- Orzekanie, w drodze decyzji, o wywłaszczeniu nieruchomości, zwrocie odszkodowania, w tym także nieruchomości zamiennej oraz o rozliczeniach z tytułu zwrotu i terminach zwrotu.
- Wypłacanie odszkodowań za wywłaszczone nieruchomości.
- Wydawanie decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
- Składanie wniosków o wpisanie na rzecz Skarbu Państwa w księdze wieczystej prawa własności.
- Wydawanie decyzji o nadaniu nieruchomości.
- Przyznawanie własności użytkowanej działki gruntu w zamian za przekazane na rzecz Skarbu Państwa gospodarstwo rolne.
- Wykonywanie zadań związanych z gospodarowaniem nieruchomościami stanowiącymi własność powiatu.
- Ogłaszanie, organizowanie i przeprowadzanie przetargów na sprzedaż, dzierżawę, najem nieruchomości Skarbu Państwa lub stanowiące mienie powiatu.
Sylwia Świniańska- inspektor pok. 214, tel. (74) 865-75-32,
e-mail: s.swinianska@powiat.klodzko.pl
Zadania:
- Przygotowywanie nieruchomości z zasobu Skarbu Państwa do sprzedaży, dzierżawy, najmu.
- Organizowanie przetargów, rokowań na sprzedaż, dzierżawę najem nieruchomości z zasobu Skarbu Państwa.
- Zawieranie umów dzierżawy, najmu, użyczenia nieruchomości wchodzących w skład zasobu nieruchomości.
- Prowadzenie postępowań w zakresie przejęcia nieruchomości do zasobu Skarbu Państwa.
- Prowadzenie postępowań w zakresie regulacji stanów prawnych nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa.
- Sporządzanie rocznego sprawozdania z gospodarowania nieruchomościami zasobu Skarbu Państwa.
- Prowadzenie postępowań w zakresie nabywania nieruchomości do zasobu Skarbu Państwa.
- Sporządzanie planów wykorzystania zasobu nieruchomości Skarbu Państwa.
- Zabezpieczenie nieruchomości przed uszkodzeniem lub zniszczeniem, ochrona, dozór nieruchomości oraz ubezpieczenie nieruchomości od odpowiedzialności cywilnej i szkód majątkowych.
- Przygotowywanie materiałów dotyczących wydatków i przychodów w zakresie gospodarki nieruchomościami Skarbu Państwa.
- Prowadzenie rejestru nieruchomości znajdujących się w zasobie nieruchomości Skarbu Państwa.
Ilona Siudak - inspektor, pok. 217, tel. (74) 865-75-76
e-mail: i.siudak@powiat.klodzko.pl
Zadania:
- Prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem nieruchomości Powiatu Kłodzkiego na rzecz osób trzecich w formie umowy najmu, użyczenia, dzierżawy, użytkowania.
- Prowadzenie procedur sprzedaży nieruchomości Powiatu Kłodzkiego.
- Prowadzenie postępowań w zakresie ustanawiania służebności na nieruchomościach powiatu oraz Skarbu Państwa.
- Podejmowanie czynności w zakresie zabezpieczenia nieruchomości przed uszkodzeniem, zniszczeniem, ochrony, dozoru, ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej i szkód majątkowych.
- Przygotowywanie materiałów dotyczących wydatków i przychodów w zakresie gospodarki nieruchomościami powiatu na zajmowanym stanowisku.
- Sporządzanie sprawozdań z gospodarowania nieruchomościami.
- Składanie wniosków do Wojewody Dolnośląskiego o wszczęcie postępowqań komunalizacyjnych.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych oraz cywilnych w sprawach dotyczących regulacji stanu prawnego nieruchomości stanowiących własność powiatu.
- Uzgadnianie zakresu inwestycji dotyczących budowy sieci, przyłaczy i urządzeń technicznych w graniach nieruchomości stanowiących włąsność powiatu oraz Skarbu Państwa
stanowisko ds nieodpłatnego nadawania działek siedliskowych i rentowych, pok. 215, tel. (74) 865-75-20
e-mail:
Zadania:
- Przygotowywanie projektów decyzji na podstawie art. 11 dekretu z dnia 29 maja 1957 roku o uregulowaniu niektórych nieruchomości nierolniczych na Ziemiach Odzyskanych i terenach b. Miasta Gdańska (Dz. U. Nr 31, poz. 137 ze zm.) w sprawie oddawania nieruchomości w posiadanie, nadawania własności nieruchomości, przyznawania nieruchomości zamiennej lub wynagrodzenia pieniężnego-w sytuacjach przewidzianych w ustawie.
- Przygotowywanie projektów decyzji na podstawie art. 5, art. 6, art. 7 dekretu z dnia 6 września 1951 roku o ochronie i uregulowaniu własności osadniczych gospodarstw chłopskich na obszarze Ziem Odzyskanych (Dz. U. Nr 46, poz. 340 z dnia 1951 r. ze zm.) w sprawie poświadczania nabycia własności gospodarstwa rolnego w formie aktu nadania, ustalenia granic gospodarstw rolnych i ich oszacowania oraz zmiany obszaru nadanego gospodarstwa rolnego.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie nieodpłatnego nadania na własność działki gruntu w zamian za przekazane na rzecz Skarbu Państwa gospodarstwo rolne na podstawie art. 118 ust. 1, ust. 2, ust. 2a i ust. 4 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 roku o ubezpieczeniu społecznych rolników (Dz. U. z 2008 r. Nr 50, poz. 291 ze zm.)
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie nieodpłatnego nadania na własność działki gruntu, na której posadowione są zabudowania mieszkalne i gospodarcze stanowiące odrębny od gruntu przedmiot własności na podstawie art. 6 ustawy z dnia 24 lutego 1989 roku o zmianie ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników indywidualnych i członków ich rodzin oraz o zmianie ustawy o podatku rolnym (Dz. U. z 1989 r. Nr 10, poz. 53 ze zm.)
- Prowadzenie postępowań administracyjnych oraz cywilnych w sprawach dotyczących regulacji stanu prawnego nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa.
- Prowadzenie ewidencji nieruchomości Skarbu Państwa oddanych w użytkowanie wieczyste.
- Prowadzenie rejestrów osób prawnych, państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych w zakresie opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntów.
- Naliczanie rocznych opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntów. W tym zakresie opracowane są roczne zestawienia należności, które po uzgodnieniach przekazywane są do Wydziału Finansowo- Budżetowego tut. urzędu.
- Przygotowanie materiałów dotyczących wydatków i przychodów w zakresie opłat z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości Skarbu Państw.
- Sporządzanie aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego gruntów oraz przygotowywanie analiz w tym zakresie.
- Zawiadamianie nowych użytkowników wieczystych gruntów o obowiązku ponoszenia opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego.
Agnieszka Aniskin- starszy inspektor, pok. 215, tel. (74) 865-75-20
e-mail: a.aniskin@powiat.klodzko.pl
Zadania:
- Prowadzenie ewidencji trwałych zarządców nieruchomości Skarbu Państwa.
- Naliczanie oraz aktualizacja opłat z tytułu trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa.
- Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie przekazania w trwały zarząd oraz wygaśnięcia trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa.
- Przekazywanie do Wydziału Finansowo- Budżetowego informacji zbiorczej na początku każdego roku kalendarzowego o opłatach z tytułu trwałego zarządu należnych Skarbowi Państwa.
- Sporządzanie przypisów i odpisów w trakcie roku kalendarzowego o zmianie opłat z tytułu trwałego zarządu.
- Udzielanie informacji na potrzeby Urzędów Wojewódzkich oraz zainteresowanych osób w sprawach dotyczących realizacji praw do mienia zabużańskiego.
- Regulowanie stanów prawnych nieruchomości w zakresie wód płynących, wałów przeciwpowodziowych, rowów i innych zajętych pod urządzenia wodne.
- Prowadzenie ewidencji nieruchomości Skarbu Państwa oddanych w użytkowanie wieczyste.
- Prowadzenie rejestrów osób prawnych, państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych w zakresie opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntów.
- Naliczanie rocznych opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntów. W tym zakresie opracowane są roczne zestawienia należności, które po uzgodnieniach przekazywane są do Wydziału Finansowo- Budżetowego tut. urzędu.
- Przygotowanie materiałów dotyczących wydatków i przychodów w zakresie opłat z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości Skarbu Państw.
- Sporządzanie aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego gruntów oraz przygotowywanie analiz w tym zakresie.
- Zawiadamianie nowych użytkowników wieczystych gruntów o obowiązku ponoszenia opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego.
Katarzyna Pawlus - inspektor, pok. 214, tel. (74) 865-75-32
e-mail: k.pawlus@powiat.klodzko.pl
Zadania:
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach odszkodowań za drogi przejęte z mocy prawa.
- Prowadzenie postępowań cywilno – administracyjnych w sprawach nabycia prawa własności gruntów przez użytkowników wieczystych.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie wywłaszczeń i zwrotu wywłaszczonych nieruchomości.
- Wnioskowanie o dokonanie wpisów oraz o zakładanie ksiąg wieczystych.
- Kontrola formalna dokumentacji dotyczącej powiatyzacji dróg.
- Prowadzenie postępowań w sprawie regulacji stanu prawnego dróg powiatowych.
Katarzyna Szymczak- Kierownik Referatu Nieruchomości , pok. 217, tel. (74) 865-75-76
e-mail: .k.szymczak@powiat.klodzko.pl
Zadania:
- Kontrola wewnętrzna zadań wykonywanych przez pracowników Referatu
- Przygotowywanie nieruchomości z zasobu powiatu do zamiany, darowizny, dzierżawy, najmu.
- Przygotowywanie nieruchomości z zasobu Skarbu Państwa do zamiany i darowizny.
- Organizowanie przetargów, rokowań na dzierżawę, najem nieruchomości z zasobu powiatu.
- Zawieranie umów dzierżawy, najmu, użyczenia nieruchomości wchodzących w skład zasobu nieruchomości powiatu.
- Prowadzenie postępowań w zakresie przejęcia nieruchomości do zasobu mienia powiatu.
- Prowadzenie postępowań w zakresie regulacji stanów prawnych nieruchomości stanowiących własność powiatu.
- Sporządzanie rocznego sprawozdania z gospodarowania nieruchomościami z zasobu powiatu.
- Sporządzanie planów wykorzystania zasobu nieruchomości powiatu.
- Prowadzenie i aktualizacja rejestru nieruchomości znajdujących się w zasobie nieruchomości powiatu.
- Kontrola oraz nadzór nad powiatowymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie gospodarowania nieruchomościami.
- Rozliczanie podatku od nieruchomości należących do powiatowego zasobu nieruchomości.
- Wnioskowanie o dokonanie wpisów oraz zakładanie ksiąg wieczystych dla nieruchomości stanowiących własność powiatu kłodzkiego.
Zadania wydziału:
- Prowadzenie zasobu nieruchomości Skarbu Państwa.
- Ewidencjonowanie nieruchomości.
- Zapewnienie wyceny tych nieruchomości.
- Sporządzenie planów wykorzystania zasobu.
- Zabezpieczenie nieruchomości przed uszkodzeniem lub zniszczeniem.
- Wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu.
- Współpraca z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa, a także z właściwymi gminami.
- Zbywanie nieruchomości wchodzących w skład tego zasobu.
- Podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym w sprawach o własność lub inne prawa rzeczowe na nieruchomości, o roszczenia ze stosunku najmu lub dzierżawy, o stwierdzenie nabycia spadku, o stwierdzenie nabycia własności nieruchomości przez zasiedzenie oraz wpis w księdze wieczystej lub o założenie księgi wieczystej.
- Orzekanie, w drodze decyzji, o wywłaszczeniu nieruchomości, zwrocie odszkodowania, w tym także nieruchomości zamiennej oraz o rozliczeniach z tytułu zwrotu i terminach zwrotu.
- Wypłacanie odszkodowań za wywłaszczone nieruchomości.
- Wydawanie decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
- Składanie wniosków o wpisanie na rzecz Skarbu Państwa w księdze wieczystej prawa własności.
- Wydawanie decyzji o nadaniu nieruchomości.
- Przyznawanie własności użytkowanej działki gruntu w zamian za przekazane na rzecz Skarbu Państwa gospodarstwo rolne.
- Wykonywanie zadań związanych z gospodarowaniem nieruchomościami stanowiącymi własność powiatu.
- Organizowanie i przeprowadzanie przetargów na sprzedaż, dzierżawę, najem nieruchomości Skarbu Państwa lub stanowiące mienie powiatu.
- Prowadzenie punktu informacyjno – konsultacyjnego w ramach ustawy z dnia 7 września 2007 r. o ujawnieniu w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2007 r. Nr 191, poz.1368 ze zm.).
- Zawiadamianie o obowiazku ponoszenia opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego gruntów.
- Aktualizacja opłat za użytkowanie wieczyste gruntów.
- Zaświadczanie o nabyciu własności nieruchomości przez Skarb Państwa.
Wyświetl informacje publiczne opublikowane przez "Wydział Gospodarki Nieruchomościami"
Pliki powiązane z informacją
- Brak plików do pobrania
Odnośniki powiązane z informacją
- Brak odnośników do wyświetlenia
Metryka informacji | |
osoba, która wytworzyła informację: | Joanna Kusy |
Osoba, która wprowadziła informację do BIP: | Danuta Trojan |
Autor ostatniej poprawki: | Pawel Solecki |
Osoba, która zweryfikowała informację w BIP: | Katarzyna Szymczak |
ilość wyświetleń: | 23766 |
data wytworzenia informacji: | 28.06.2010 |
data wprowadzenia do BIP: | 28.06.2010 10:20 |
data weryfikacji: | 04.09.2020 10:11 |
data ostatniej zmiany: | 07.03.2016 22:03 ![]() |