Rusza pogram Biblioteka+
W ramach priorytetu „Biblioteka+ Infrastruktura bibliotek” corocznie będzie ogłaszany nabór wniosków na zadania związane z budową, remontem, rozbudową lub przebudową infrastruktury bibliotecznej. Uprawnieni wnioskodawcy to samorządowe instytucje kultury – wyłącznie gminne biblioteki publiczne będące samodzielnymi instytucjami kultury, dla których organizatorem jest gmina wiejska, miejsko-wiejska lub mała gmina miejska (do 15 tys. mieszkańców). Podobnie jak inne programy rządowe, program „Biblioteka+ Infrastruktura bibliotek” opiera się o zasadę pomocniczości. Wsparcie finansowe dla samorządów gminnych wyniesie 40% wartości inwestycji. Na budowę, rozbudowę i remont bibliotek rząd przeznaczył 150 mln na okres 5 lat. Budżet programu na rok 2011 wynosi 15 mln zł.
Obsługa priorytetu została powierzona Instytutowi Książki. Pierwszy nabór wniosków rozpoczął się 17 stycznia 2011 r. i potrwa do 17 kwietnia 2011 r.
Obowiązkowe jest złożenie wniosku poprzez portal systemu EBOI. System zostanie udostępniony w najbliższych dniach.
Wszystkie informacje szczegółowe oraz dokumenty do pobrania dostępne są w zakładce Infrastruktura bibliotek.
źródło informacji: http://www.bibliotekaplus.pl