menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • P r o t o k ó ł nr XXXVI/05




    P r o t o k ó ł nr XXXVI/05
    z XXXVI sesji Rady Miejskiej w Kłodzku, która odbyła się
    w dniu 29 kwietnia 2005r.
    w sali Rajców Urzędu Miasta w Kłodzku.

    Sesja rozpoczęła się o godz. 1005.

    1. Otwarcie XXXVI sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku Pan Krzysztof Oktawiec mówiąc: “Otwieram XXXVI sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

    Następnie Przewodniczący powitał Panie i Panów Radnych, burmistrza miasta Kłodzka Pana Romana Lipskiego, zastępców burmistrza: Pana Leszka Michalskiego oraz Pana Janusza Rudnickiego, sekretarza urzędu Pana Jerzego Rutkowskiego, dyrektorów jednostek podległych, naczelników wydziałów, pracowników urzędu, media oraz obecnych na sali mieszkańców Kłodzka.

    2. Stwierdzenie ważności sesji.

    Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, iż obecnie w sesji bierze udział 18 radnych, co stanowi wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

    Radna Halina Dobosz przybyła na sesję o godz. 1010, radny Łukasz Walter o godz. 1015 natomiast radny Witold Krzelowski o godz. 1025 wówczas stan Rady wynosił 21 radnych.

    3. Wybór sekretarzy sesji.

    Przewodniczący zaproponował na sekretarza obrad radną Panią Jolantę Kobak. Nie zgłoszono innych propozycji. Rada 18 głosami “za”, poparła kandydaturę radnej, tym samym powołując ją na sekretarza obrad XXXIV sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.

    Przewodniczący K. Oktawiec zaproponował następujące poprawki do porządku obrad:

    1. wprowadzenie po punkcie 6 wniosku o odwołanie Przewodniczącego Rady Miasta.
    2. wprowadzanie po punkcie 18 projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia zobowiązania na realizację zadania inwestycyjnego w roku 2005 pod nazwą “Przebudowa dróg – ul. Lutyckiej, Słowackiego”, druk nr 325.

    Radny Z. Duda w imieniu wnioskodawców poprosił o wycofanie wniosku dot. odwołania Przewodniczącego Rady pozostawiając go do rozpatrzenia na następnej sesji.
    W tej sytuacji radczyni Pani Marzena Dąbrowska Michalak poinformowała, iż taki kontrwniosek powinien być złożony na piśmie.
    Pan Z. Duda poprosił o przerwę w obradach.
    Po krótkiej dyskusji Przewodniczący ogłosił przerwę w obradach od godz. 1020 – 1025.
    Po przerwie radny Z. Duda wycofał swoją wcześniejszą propozycję, pozostawiając wniosek 6 radnych dotyczący odwołania Przewodniczącego Rady.

    W związku z powyższym Przewodniczący Rady K. Oktawiec poddał pod głosowanie zaproponowane poprawki:

    1) Wprowadzenie po punkcie 6 wniosku o dowołanie Przewodniczącego Rady Miasta
    Głosowanie: za – 21 – jednogłośnie. Poprawkę przyjęto.

    2) Wprowadzanie po punkcie 18 projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia zobowiązania na realizację zadania inwestycyjnego w roku 2005 pod nazwą “Przebudowa dróg – ul. Lutyckiej, Słowackiego”, druk nr 325.

    Głosowanie: za – 20, przeciw – 0, wstrzymało się – 1. Poprawkę przyjęto.

    W związku z tym, że więcej uwag do proponowanego porządku obrad nie wniesiono Przewodniczący poddał go pod głosowanie:

    Głosowanie: za – 21 jednogłośnie.

    Porządek obrad został przyjęty i przedstawia się następująco:

    1. Otwarcie XXXVI sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    2. Stwierdzenie ważności sesji.
    3. Wybór sekretarzy sesji.
    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.
    5. Zatwierdzenie protokołu z XXXIV i XXXV nadzwyczajnej sesji.
    6. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej.
    7. Wniosek o odwołanie Przewodniczącego Rady Miejskiej w Kłodzku.
    8. Przygotowanie miasta do sezonu turystycznego, oferta Dni Kłodzka oraz reklama i promocja miasta (realizacja uchwały).
    9. Stan sanitarny w mieście oraz gospodarka i segregacja śmieci.
    10. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko za 2004 rok.
    1. wystąpienie Burmistrza Miasta Kłodzka,
    2. opinia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Kłodzku o wykonaniu budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko za 2004 rok,
    3. opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez burmistrza sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko za 2004 rok,
    4. dyskusja.

    11. Absolutorium dla Burmistrza Miasta Kłodzka z wykonania budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko za 2004r.

    1. wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Kłodzka z wykonania budżetu za 2004r.,
    2. opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Kłodzka
    3. podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Kłodzka, druk nr 317.

    12. Podjęcie uchwały w sprawie nieodpłatnego przejęcia nieruchomości stanowiącej drogę ul. Lutycką, druk nr 315.

    13. Podjęcie uchwały w sprawie procedury ustalania budżetu, rodzaju i szczegółowości materiałów informatycznych towarzyszących projektowi budżetu, procedury rozpatrywania sprawozdania z wykonania budżetu za rok budżetowy i szczegółowości materiałów towarzyszących sprawozdaniu oraz zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania z budżetu za I półrocze roku budżetowego, druk nr 318.

    14. Podjęcie uchwały w sprawie w sprawie nadania tytułów Sponsor Sportu Kłodzkiego za 2004 rok, druk nr 319.

    15. Podjęcie uchwały w sprawie nadania tytułów Mecenas Kultury Kłodzkiej za 2004 rok, druk nr 320.

    16. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXIII/190/2004 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 27 maja 2004r. w sprawie uchwalenia wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko na lata 2004 – 2006, druk nr 321.

    17. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXII/185/2004 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 29 kwietnia 2004r. w sprawie uchwalenia Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Gminy Miejskiej Kłodzko na lata 2004 – 2008, druk nr 322.

    18. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego w banku wybranym w drodze przetargu nieograniczonego do wysokości 544 000,-zł, druk nr 323.

    19. Podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmian budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko na 2005 rok, druk nr 324.

    20. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia zobowiązania na realizację zadania inwestycyjnego w roku 2005 pod nazwą “Przebudowa dróg – ul. Lutyckiej, Słowackiego”, druk nr 325.

    21. Rozpatrzenie skarg.

    22. Interpelacje i zapytania radnych.

    23. Wnioski i oświadczenia radnych.

    24. Sprawy różne.

    25. Zakończenie sesji.

     

    5. Zatwierdzenie protokołu z XXXIV i XXXV nadzwyczajnej sesji.

    Do protokołów nie wniesiono żadnych uwag, przyjmując jej jednogłośnie 21 głosami “za”.

    6. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej (zał. nr 1).

    Radna Pani C. Włodarczyk zapytała o przydzielenie rodzinie mieszkania przy ul. Armii Krajowej 13/1.

    Burmistrz Pan R. Lipski wyjaśnił, iż remont przedmiotowego mieszkania kształtował się w granicach 30 tys. zł. Zainteresowanie lokalem było bardzo duże w konsekwencji należało wybrać taką rodzinę, która podoła tak wysokim kosztom remontu. Jeśli radni będą bardziej zainteresowani tematem burmistrz dostarczy z wydziału niezbędne dokumenty mówiące o tym, ile złożono podań i dlaczego akurat wybrano tę, a nie inną rodzinę.

    Pani radnej wystarczyły wyjaśnienia burmistrza.

    Radny Pan K. Kubit zapytał o punkt 5 ppkt 12 na str. 7 – na jakiej podstawie stosuje się art. 4 pkt 8 ustawy prawo zamówień publicznych.

    Pan burmistrz R. Lipski wyjaśnił, iż często zdarza się tak, że podmioty, które przystępują do przetargu odwołują się aż do szczebla najwyższego czyli prezesa urzędu zamówień publicznych. W tym konkretnym przypadku procedura przetargowa przeciągnęła się w związku z tym nie można było pozostawić miasta bez konserwacji oświetlenia, musiano więc do momentu rozstrzygnięcia przetargowego podpisać zlecenie z firmą, która dotychczas funkcjonowała.

    Radny Pan L. Rogalewski zapytał o pkt 1 na str. 7. Czy tylko sytuacja materialna rodziny była powodem przekwalifikowania pełnowartościowego mieszkania w lokal socjalny.

    Pan burmistrz wyjaśnił, iż sytuacja rodziny której przekwalifikowano lokal jest wyjątkowo trudna, nie tylko ze względu na jej liczność, ale i stan zdrowotny. Burmistrz zapewnił, iż podjęta decyzja w stosunku co do tej rodziny nie będzie budziła zastrzeżeń u kontrolujących. Ponadto wydział mieszkaniowy konsultowali tą decyzję ze służbami prawnymi – nie było tu zastrzeżeń.

    Radny K. Kubit powrócił do kwestii zamówienia na usługę konserwacji oświetlenia ulicznego. Radny uważa, że każda zawarta umowa z pominięciem ustawy jest umową nieważną.

    Pan naczelnik B. Niemczuk wyjaśnił, że zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych można zawrzeć umowę z wolnej ręki, w przypadku jeżeli wartość przedmiotu zamówienia nie przekracza 6 tys. euro.

    Radny K. Kubit zwrócił uwagę na fakt, iż zamówienie z wolnej ręki jest zamówieniem w trybie ustawy prawo zamówień publicznych, a w sprawozdaniu jest zapis z wyłączeniem ustawy art. 4 pkt 8. Radny uważa, że nie można było w tym trybie udzielić tego zamówienia.

    Pan B. Niemczuk wyjaśnił, iż stosowano do tej pory taką praktykę i nie była ona podważona przez żadne organy kontrolujące.

    Radca prawny Pani Marzena Dąbrowska Michalak stwierdziła, iż sprawy z zakresu zamówień publicznych i zawartych umów nie są przedmiotem kompetencji Rady, ponadto w całym orzecznictwie Urzędu Zamówień Publicznych i w komentarzach do prawa zamówień publicznych wyraźnie określono kiedy i w jakich przypadkach do zamówienia poniżej 6 tys. euro stosuje się ustawę prawo zamówień publicznych, a w jakich się wyłącza.

    Pan burmistrz R. Lipski udzielił jeszcze odpowiedzi na pytanie radnej Pani C. Włodarczyk. Otóż przetarg na sprzedaż nieruchomości dotyczy lokalu przy ul. Kościelnej (po dawnych zakładzie pogrzebowym). Lokal sprzedano za kwotę 120 574 zł.

    Pani radna C. Włodarczyk jest zaniepokojona budynkiem przy ul. Matejki 9 i jego dalszą sprzedażą, natomiast wyraziła wielkie zadowolenie wynikające z faktu sprzedaży za tak atrakcyjną cenę lokalu przy ul. Kościelnej.

    7. Wniosek o odwołanie Przewodniczącego Rady Miejskiej w Kłodzku (zał. nr 2).

    Prowadzenie obrad Pan K. Oktawiec przekazał Wiceprzewodniczącemu Rady Miejskiej Panu Piotrowi Brzostowiczowi, który na wstępie odczytał wniosek grupy radnych dot. odwołania ze stanowiska Przewodniczącego Rady Miejskiej.

    Pan B. Brzostowicz zapytał wnioskodawców czy chcą uzasadnić swój wniosek.

    Nie wyrażono takiej woli.

    Przystąpiono zatem do procedury głosowania tajnego. W pierwszej kolejności powołano Komisję Skrutacyjną. Radna J. Sudoł zgłosiła radną I. Adamczewską, Radna J. Kobak zgłosiła radnego K. Kubita natomiast radny W. Dziopek zaproponował do pracy w Komisji radnego Z. Dudę. Zaproponowani radni wyrazili zgodę na pracę w komisji.

    W głosowaniu radna Irena Adamczewska otrzymała poparcie 20 głosów przy 1 wstrzymującym się, taki sam wynik otrzymał radny Z. Duda, K. Kubita poparło 21 radnych – jednogłośnie.

    Ogłoszono przerwę w obradach w celu ukonstytuowania się Komisji Skrutacyjnej.
    Po przerwie Komisja Skrutacyjna w składzie:
    Krzysztof Kubit – przewodniczący
    Irena Adamczewska – członek
    Zdzisław Duda – członek

    przystąpiła do przeprowadzenia głosowania tajnego. Przygotowano 21 kart do głosowania ostemplowanych pieczęcią Rady Miejskiej w Kłodzku. Radny na karcie do głosowania zaznacza “X” w kratce przy napisie TAK jeśli jest za odwołaniem Przewodniczącego, “X” w kratce przy napisie NIE jeśli jest przeciw odwołaniu.

    K. Kubit odczytywał po kolei, alfabetycznie z listy nazwiska radnych, którzy podchodzili do stołu otrzymywali kartę do głosowania od radnej I. Adamczewskiej, za parawanem dokonywano skreśleń, po czym wrzucano kartę do urny.

    Przy wyczytaniu nazwiska Pana Krzysztofa Oktawca radny Pan L. Rogalewski stwierdził, iż radny nie może brać udziału w głosowaniu w Radzie ani w Komisji jeżeli dotyczy ono jego interesu prawnego.

    Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej poprosił o opinię radcy prawnego w tej kwestii.

    Pani Marzena Dąbrowska Michalak podała, iż w tej materii były bardzo różne wyroki NSA w jednych Sąd Administracyjny orzekał, że może osoba głosować w drugich że nie. Pani radczyni stwierdza, że jeżeli przewodniczący brał udział w głosowaniu na wybór to obecnie też może głosować, dla pani radczyni nie ma tu naruszenia interesu prawnego, naruszenie byłoby wtedy, kiedy chodziłoby o decyzję administracyjną dotycząca jego indywidualnej sprawy, a to głosowanie jest obowiązkiem radnego.

    Radny L. Rogalewski poinformował, iż zasygnalizował nieprawidłowość.

    Opierając się na opinii radcy prawnego radny K. Oktawiec głosował.

    Po zakończeniu głosowania Komisja Skrutacyjna udała się do biura Rady Miejskiej celem policzenia głosów i sporządzenia protokołu, w tym czasie ogłoszono przerwę w obradach od godz. 1130 do godz. 1150.

    Po przerwie Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej radny Krzysztof Kubit odczytał protokół Komisji Skrutacyjnej w sprawie odwołania Przewodniczącego Rady Miejskiej w Kłodzku Krzysztofa Oktawca.

    Komisja Skrutacyjna w składzie:
    Krzysztof Kubit – przewodniczący komisji.
    Irena Adamczewska – członek komisji.
    Zdzisław Duda – członek komisji.

    Udział w głosowaniu wzięli wszyscy uprawnieni do głosowania, wydano 21 kart do głosowania, oddano głosów: ważnych – 20, nieważnych - 1.

    Wśród głosów ważnych:

    • za odwołaniem Przewodniczącego Rady Miejskiej Krzysztofa Oktawca oddano – 9,
    • przeciw odwołaniu - 11.

    Po przeliczeniu głosów Komisji stwierdza, że w wyniku głosowania Radny Krzysztof Oktawiec nie został odwołany z pełnionej funkcji Przewodniczącego Rady Miejskiej w Kłodzku.

    Podpisy członków Komisji Skrutacyjnej: K. Kubit, Adamczewska, Duda.

    Protokół Komisji Skrutacyjnej w 3 egz. oraz karty do głosowania stanowią załącznik do materiałów z sesji.

    8. Przygotowanie miasta do sezonu turystycznego, oferta Dni Kłodzka oraz reklama i promocja miasta (realizacja uchwały) (zał. nr 3).

    Pan burmistrz L. Michalski podzielił się z Radą informacjami jakie uzyskał podczas konferencji kłodzko – orlickiej w Dusznikach, podczas której zaprezentowano możliwość promocji i informacji w internecie poszczególnych miejscowości. Sprawa polega na tym, że w internecie umieszczona jest interaktywna mapa z zaznaczonymi punktami, które to punkty przy wskazaniu rozwijają obraz w obrębie danego miasta i można obracając się o 3600 obserwować co z tego punktu miasta widać, również w sposób aktywny zaznaczone są poszczególne punkty, czyli ktoś kto jest zainteresowany zwiedzeniem danego miasta może przemieszczać się poprzez kolejne punkty obserwacyjne. Jest również możliwość “wejścia” do nieruchomości. Pan burmistrz uważa, że pomysł jest interesujący, a w chwili obecnej dość nowoczesny. W związku z powyższym jeżeli będzie taka potrzeba i zainteresowanie radnych, można na taki pokaz zaprosić firmę czeską w celu zademonstrowania funkcjonowania tejże mapy, jak to funkcjonuje na terenie republiki czeskiej, jakie są też koszty wykonania takiej mapy, wówczas Wysoka Rada mogłaby podjąć decyzję czy jest to dla miasta Kłodzka interesująca forma promocji, czy też po prostu uzna, że z takiego modelu korzystać się nie będzie.

    Radna Pani C. Włodarczyk odniosła się do materiału, który został przygotowany jako sprawozdanie z tego jak jesteśmy przygotowani na przyjęcie turystów w bieżącym roku. Jeżeli chodzi o imprezy i zadania, które będą realizowane na rzecz turystów w obrębie OSiR, KOK i innych z tym związanych obiektów wszystko jest prawidłowe, natomiast radna nie rozumie zapisów, że bardzo ważnym zadaniem, niezbędnym do przyjęcia turysty w Kłodzku jest sprawa wykonania następujących zadań: remont nawierzchni chodnika ul. Krasińskiego w Kłodzku, termomodernizacja Szkoły Podstawowej Nr 7, modernizacje elewacji w Zespole Przedszkolno – Żłobkowym Nr 2, ujęto w tych materiałach nawet wywóz nieczystości stałych. Pani radna uważa, że ktoś kto przygotowywał ten materiał troszeczkę się pogubił wykazując zadania, które nie interesują naszego turysty, bo są to zadania wynikające z obowiązków ustawowych.

    W zwiazku z tym, że nie padły już żadne zapytania ani uwagi dotyczące powyższego tematu Przewodniczący przystąpił do realizacji kolejnego punktu porządku obrad.

    9. Stan sanitarny w mieście oraz gospodarka i segregacja śmieci (zał. nr 4).

    Radny Pan T. Kmiecik poinformował, iż w dniu 7 kwietnia br. odbyło się posiedzenie Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego wspólnie z Komisją Edukacji i Kultury w przedmiocie oceny stanu bezpieczeństwa sanitarnego w mieście do czego posłużyła wizja lokalna oraz sprawozdanie Kłodzkiej Stacji Sanitarno Epidemiologicznej, którą reprezentowała Pani Ewa Piotrowska. Po przeprowadzonej dyskusji, wzbogaconej pytaniami radnych, komisja stwierdziła, że występują jeszcze pewne niewłaściwości w kontrolowanych obszarach, nie mniej z roku na rok stan sanitarny miasta ulega ciągłej poprawie. W tym kontekście komisje pozytywnie oceniają oddziaływania urzędu miejskiego na stan sanitarny i czystość miasta.

    Więcej uwag i pytań nie stwierdzono.

    10. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko za 2004 rok (zał. nr 5).

    1. wystąpienie Burmistrza Miasta Kłodzka

    Panie Przewodniczący, Panie i Panowie radni, Szanowni Państwo!

    Dzisiejsza sesja, której głównym punktem jest przyjęcie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko za 2004 rok i udzielenie absolutorium burmistrzowi jest dla mnie najważniejszą sesją w roku. Dokonacie Państwo oceny sposobu zarządzania środkami publicznymi, zasadności ich wydatkowania, oraz postępowania zgodnie z ustawą o finansach publicznych. Mam nadzieję, że będzie to ocena pozytywna. Praca burmistrza to przede wszystkim sprawne funkcjonowanie i prawidłowe zabezpieczenie działania wszystkich jednostek organizacyjnych, dla których gmina jest organem prowadzącym oraz wykonywanie zadań w zakresie administracji rządowej. Tylko poprzez przez pracę zespołową burmistrz jest w stanie podejmować skutecznie decyzje i projekty uchwał, przedstawiać je Radzie Miejskiej w sprawach i problemach dotyczących kompetencji samorządu gminnego oraz działań bieżących i perspektywicznych.

    W 2004 roku odbyłem 109 posiedzeń, wydałem 264 zarządzeń, w tym sprawach dotyczących budżetu – 16, gospodarki mieniem gminnym 225, inne - 23. Przyjąłem również i przedstawiłem do uchwalenia Radzie Miejskiej w Kłodzku 110 projektów uchwał. Realizacja zadań bieżących inwestycyjnych zgodnie z przyjętym planem dochodów i wydatków na 2004 rok przebiegała prawidłowo. Nie korzystałem z uprawnień do zaciągania pożyczek i kredytów krótkoterminowych na pokrycie występującego w ciągu roku deficytu, gdyż realizacja dochodu pozwalała na bieżąco realizację planowanych wydatków mimo braku przekazania w planowanej wielkości podatku dochodowego od osób fizycznych przez organy administracji państwowej. W stosunku do roku 2003 struktura dochodów przedstawia się następująco: subwencje w 2003 r. stanowiły 25,4% w 2004 stanowiły 20,7% czyli mniej o 4,7%. Dotacje w 2003 r. stanowiły 12,8% w 2004r. 13,9% tj. o 1,1% więcej. Udziały w podatku dochodowym w 2003r. 30,3% w 2004r. 34,1% tj. więcej o 3,8%. Dochody własne w 2003 r. 61,8% w 2004 r. 65,3% tj. o 3,5% więcej. Należy zwrócić uwagę, że w roku 2004 znacznie wzrosły dochody własne i stanowiły one 65,3% ogólnych wpływów do budżetu. realizacja tych dochodów to głównie wpływy z podatków i opłat lokalnych. Wpływy z tego tytułu stanowiły 10 627 606 zł i były wyższe od planowanych o 7,7%. Na taki sukces miała wpływ skuteczna windykacja należności wieloletnich dot. m.in. PKP – zrealizowano łącznie z odsetkami 773 225 zł, jednostka wojskowa – łącznie z odsetkami 583 08 zł, General Electric – 147 683zł. Drugim ważnym źródłem były dochody z mienia gminnego, wpływy z tego tytułu stanowiły kwotę 4 104 206 zł i zostały zrealizowane 99,8%. Realizacja ww. wymienionych dochodów to głównie wpływy, które realizowane były przez urząd gminy. Biorąc pod uwagę przyjęty plan dochodów w 2004 roku, w stosunku do jego realizacji budżet wzrósł o kwotę 1 179 352 zł. W roku 2004 dodatkowo uzyskano również środki finansowe w formie dotacji oraz z funduszy celowych, i tak: dotacja z zakresu administracji rządowej otrzymane środki to kwota 46 286 zł, kwota ta została wydatkowana zgodnie z przeznaczeniem w ramach programu na rzecz społeczności romskiej. Po drugie dotacja na zadania własne - środki zostały przeznaczone na dofinansowanie projektu dziedzictwa europejskiego średniowiecza Arnost z Pardubic t.j. 9 548 zł – są to środki bezzwrotne z programów przedakcesyjnych Unii Europejskiej. Dofinansowanie środkó z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na zadanie pn. modernizacja kotłowni w Kłodzkim Ośrodku Kultury otrzymane środki wynosiły 78 tys. zł. Dofinansowanie ze środków PFRON projektów w ramach wyrównywania różnic między regionami, dot. zakupu samochodu dla niepełnosprawnych – kwota 52 500 zł. Sukcesem w roku 2004 są złożone wnioski do urzędu marszałkowskiego we Wrocławiu w ramach dofinansowania zadań z funduszy Unii Europejskiej, które zostały pozytywnie rozpatrzone, a ich realizacja nastąpi w 2005 roku. Wnioski te dotyczą: przebudowy i modernizacji śródmiejskich dróg gminnych regionalnego systemu komunikacyjnego w Kłodzku, jest tu na uwadze ul. Lutycka i Słowackiego jest to kwota 1 649 397zł 14gr, minieuropa w Hrabstwie Kłodzkim – 26 506 zł. Biorąc pod uwagę określone możliwości finansowe, wynikające z realizacji dochodów, przekazywania dochodów z budżetu państwa jak również skutki obniżenia górnych stawek podatków oraz skutki udzielonych ulg odroczeń i umorzeń wydatkowano środki finansowe na finansowanie wszelkich zadań związanych z działalnością gminy oraz jej jednostek organizacyjnych. Skutki obniżenia górnych stawek podatków za 2004 rok przez Radę Miejską wyniosły 475 312 zł. Korzystając z kompetencji ustawowych udzieliłem ulg, odroczeń i zwolnień na kwotę 136 556 zł z tego podatek rolny 782 zł, podatek od nieruchomości 120 38 zł, podatek od środków transportu 9 245 zł, podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych opłacany w formie karty podatkowej – 6 491 zł. Wykonanie wydatków zamknęło się kwotą 42 808 634 zł. Wydatki bieżące stanowiły 89,9% ogółu wydatków, wydatki majątkowe stanowiły 10,1% wydatków ogółem, które finansowane były: z zaciągniętego kredytu w 2004 r. w wysokości 3 660 tys. zł, z wolnych środków z 2003r. w wysokości 655 173 zł. Mówiąc o wydatkach należy podkreślić, że w roku 2004 wzrosły nakłady inwestycyjne, które wyniosły 4 315 173 zł, tj. o 143 455zł w stosunku do roku 2003. Dzięki tym środkom zrealizowano wiele zamierzeń inwestycyjnych, do najważniejszych zalicza się. Zrealizowane w całości w 2004 roku termomodernizacje Szkoły Podstawowej Nr 7 na kwotę 1 171 205 zł, modernizacja sali gimnastycznej Gimnazjum Nr 1 – 192 347 zł, zakup komputerów i ksero 180 663 zł. Remont i modernizacja wypożyczalni zaplecza w bibliotece tj., 124 75 zł, wykup nieruchomości 109 656 zł, zakup samochodu BUS dla osób niepełnosprawnych 107 360 zł. częściowo zrealizowane wydatki to wydatki niewygasające, przyjęte uchwałą Rady Miejskiej w grudniu 2004 do realizacji w 2005 roku i są to zadania:

    • modernizacja ul. Lutyckiej i Słowackiego – 355 tys. zł
    • modernizacja sali widowiskowo – kinowej – 250 tys. zł,
    • wymiana i modernizacja uzbrojenia podziemnego i układu komunikacyjnego starówki – 285 tys. zł,
    • renowacja pierzei kłodzkiego rynku 193 200 zł,
    • zakup nagłośnienia 100 tys. zł.

    Panie i Panowie Radni!

    Uważam, że w sposób racjonalny i oszczędny były wydatkowane środki finansowe w roku 2004, podejmowane działania zwiększyły wpływy do budżetu gminy np. windykacja zaległości podatkowych, co w konsekwencji pozwoliło na realizację większości zamierzeń nakreślonych w planie budżetu gminy na rok 2004 przez Radę Miejską. Oczywiście nie wszystkie wnioski sprawy i problemy zostały pozytywnie rozpatrzone i załatwione. Dotyczy to m.in. ciągle małych nakładów na inwestycje związane z utrzymaniem dróg lokalnych, małych nakładów w stosunku do potrzeb w zakresie realizacji zamierzeń związanych z remontami i przebudową dojść do nieruchomości komunalnych oraz małych nakładów związanych z organizacją imprez kulturalnych, realizowanych przez związki stowarzyszenia i organizacje działające w kulturze. Sukcesem w 2004 roku są również działania w zakresie komunalizacji mienia gminnego. Pozyskaliśmy od Agencji Mienia Wojskowego 17 ha gruntów przeznaczonych w przyszłości pod budownictwo mieszkaniowe, rekreację i usługi nieuciążliwe dla środowiska. W perspektywie 5 lat powinniśmy utworzyć na tym terenie osiedle mieszkaniowe z funkcjami towarzyszącymi sprzedając ww. tereny, powinniśmy otrzymać dochód około 2,5 mln zł. Zakupiliśmy również lokal mieszkalnych na ul. Matejki 10/7, aby w całości stać się właścicielem i sprzedać powyższy lokal w trybie przetargu. Decentralizacja zadań publicznych, to jest; przekazanie gminom zadań ustawowych bez pokrycia finansowego spowodowała, że gmina wobec takiego faktu nie posiada wolnych środków t.j. z prognozowanych dochodów na pokrycie wydatków majątkowych, dlatego też budżet na 2004 rok został przyjęty do realizacji z deficytem. Sukcesem zamknięcia roku 2004 jest uzyskanie dodatniego wyniku finansowego, który obejmuje:

    • nadwyżkę budżetową – 42 630 zł
    • oraz wolne środki 2 701 965 zł.

    Rozdysponowano w części wolne środki i nadwyżkę wprowadzając do budżetu w 2005 roku kwotę 1 918 968 zł, środki te zostały przeznaczone na zabezpieczenie wydatków bieżących związanych z funkcjonowaniem publicznych i niepublicznych jednostek oświatowych w związku ze zmniejszeniem subwencji oświatowej na 2005 rok oraz innych ustawowych zadań własnych m.in. utrzymanie zieleni w mieście, remont basenu, oświetlenie uliczne. Ponadto planowany w 2004 roku wzrost zobowiązań z tytułu dłużnych o kwotę 1 461 955 zł został zmniejszony do kwoty 1 086 455 zł, sukces ten osiągnięto m.in. dzięki otrzymaniu premii termomodernizacyjnej w wysokości 375 500 zł.

    Szanowni Państwo!

    Działania Burmistrza Gminy Miejskiej Kłodzko, poparte są ogromną pracą i zaangażowaniem wszystkich dyrektorów jednostek budżetowych i naczelników wydziałów urzędu. Składam Państwu serdeczne podziękowania za trud, wysiłek i współpracę. Chciałbym również bardzo serdecznie podziękować wszystkim przewodniczącym komisji Rady Miejskiej oraz radnym za pracę nad projektami uchwał przedstawianymi przez burmistrza.

    Panie Przewodniczący, Wysoka Rado proszę o przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za rok 2004.

    Przewodniczący Rady K. Oktawiec podziękował serdecznie Panu Burmistrzowi za wystąpienie. Po czym przystąpił do kontynuacji porządku obrad.

    b. opinia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Kłodzku o wykonaniu budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko za 2004 rok,
    Opinia Komisji Rewizyjnej jest pozytywna jej treść opinii stanowi załącznik nr 6 do protokołu.

    c. opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez burmistrza sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko za 2004 rok;

    Przewodniczący K. Oktawiec odczytał treść uchwały RIO wraz z uzasadnieniem.
    Opinia RIO jest pozytywna i stanowi załącznik nr 7 do protokołu.

    d. dyskusja;

    Radna Pani C. Włodarczyk w swojej wypowiedzi wspomniała, iż część radnych powstrzyma się od głosowania, radna prosi, aby burmistrz nie poczytał tego za złośliwość w stosunku do swojej osoby. Opinie na temat budżetu, jego realizację Pani radna wyraziła w imieniu kolegów z Klubu Radnych Niezależnych podczas posiedzenia Komisji Budżetu, które miała miejsce przedwczoraj. Wielkie zaniepokojenie Pani radnej budzi fakt zawyżenia wykonania budżetu za rok 2004 o kwotę 1 101 499 zł. 30 grudnia 18 radnych podjęło uchwałę w sprawie wydatków budżetu miasta na rok 2004 nie wygasających wraz z upływem roku budżetowego. Podejmując tą uchwałę 18 głosami wskazaliśmy w § 1 burmistrzowi, że ustala się wykaz i plan finansowy wydatków, które nie wygasły w 2004 roku wraz z upływem roku budżetowego, do tego jest dołączony załącznik nr 1, uzasadnienie stanowi załącznik nr 2, natomiast § 2 wykonanie uchwały powierza Burmistrzowi Miasta Kłodzka. Pani radna pytała o środki nie wygasających zapisane w sprawozdaniu z wykonania budżetu za rok 2004, w odpowiedzi Skarbnik Gminy podała, że tak jest i tak musi być ponieważ radni podjęli uchwałę na koniec grudnia mówiącą o środkach niewygasających. Uchwała w uzasadnieniu mówi, iż: Zgodnie z ustawą o finansach publicznych wszystkie planowane w budżecie, a nie zrealizowane do 31 grudnia 2004 wydatki wygasają, aby umożliwić finansowanie w 2005 roku zadań rzeczowych nie zakończonych w roku 2004 z różnych przyczyn ustawa wymaga przyjęcia przez organ stanowiący w drodze uchwał wykazu tych zadań nowych terminów ich realizacji oraz planu finansowego. Do wysokości planu finansowego środki pieniężne powinny być zgromadzone na wyodrębnionym subkoncie podstawowego rachunku bankowego urzędu z tego konta bankowego będą realizowane przyszłe zobowiązania związane z realizacją tych zadań. Po zakończeniu i rozliczeniu zadań wszystkie pozostałe środki na koncie jak również odsetki od tych środków zostają przekazane na dochody budżetowe bieżącego roku. Przewiduje się, iż na 31 grudnia 2004 roku nie zostaną zrealizowane w całości zadania opisane w załączniku nr 1 do uchwały. Jeżeli taką uchwałę należało podjąć, aby środki nie wygasły to radna nie zrozumie i nie pogodzi się nigdy z takim faktem, że wykazano w załączniku nr 1 niezralizowane (nie z naszej winy) zadania inwestycyjne na kwotę 1 101 227 zł, szkoda żeby pieniążki przepadły, idąc dalszym tokiem to ta uchwała i ten wykaz powinny się znaleźć jako załącznik do budżetu na rok 2005, powinny również znaleźć się w sprawozdaniu z wykonania budżetu za rok 2004. Tymczasem w sprawozdaniu z wykonania zadań inwestycyjnych w załączniku nr 3 przyjęto wykonanie tych środków, czyli zostały one rozchodowane w całości, ale w kwocie innej niż zapisane w podjętej uchwale z dnia 30 grudnia. Te same środki zostały wpisane w projekcie uchwały budżetowej, którą przyjęto na rok 2005 i te same środki wydatkowane w 2004 są wprowadzone jako planowane wykonanie w roku 2005. Tak nie powinno być – twierdzi pani radna.

    Skarbnik Gminy Pani Henryka Popiel wyjaśniła, iż jeżeli chodzi o wydatki niewygasające to wszystkie działania przebiegają zgodnie z prawem, czyli zgodnie z ustawą o finansach publicznych i ustawą o rachunkowości. W uzasadnieniu uchwały dot. wydatków niewygasających środki do planu zatwierdzonego w roku 2004, a więc w załączniku nr 3 są wykazane do wysokości planu jako wykonanie w roku 2004 gdyż przekazując środki jako środki zadań niewygasających na subkonto, następuje wypływ środków z rachunku urzędu, a każdy wypływ środków dokonuje się na podstawie faktur, zleceń a w tym wypadku na podstawie uchwały Rady. Każdy wypływ dotyczy każdego zadania zaplanowanego w budżecie, który został wykazany zgodnie z klasyfikacją budżetową w dziale, rozdziale, paragrafie, a więc przekazując środki zadań niewygasających na subkonto muszą być zaksięgowane zgodnie z ustawą o rachunkowości w zatwierdzonym przez Radę planie finansowym. Gdyby były naruszone jakiekolwiek przepisy w tej materii na pewno byłoby zaleceniem RIO o dokonanie zmian w budżecie. W 2005 wprowadzając niektóre zadania do budżetu, których termin został przekroczony zostają one wprowadzone po stronie dochodów i po stronie wydatków, a więc bilansują się i nie ma to wpływu na wynik finansowy, a najważniejszą jej ostateczną informacją mówiącą o wyniku finansowym są dochody i wydatki i w tym wypadku nie ma podwójnego pokazania wydatków, które maja wpływ na wynik finansowy.

    Radna Pani C. Włodarczyk ma przed sobą Wieloletni Plan Inwestycyjny, który pokazał, że w roku 2004 zadania zostały wykonane, radna prosi aby jej wytłumaczyć dlaczego te zadania znajdują się ponownie w roku 2005. Radna pyta dlaczego zadania te pokazuje się dwa razy.

    Pani Skarbnik wyjaśniła, że zadania te pokazano w 2004 roku bowiem miały one wpływ na wynik finansowy, w 2005 roku jest to ciągłość budżetu i nie można czegoś realizować bez pokazania w budżecie, jeśli następuje zmiana terminu musi być wykazana w budżecie, co nie ma wpływu na wynik finansowy. Jeżeli w budżecie 2005 pokazuje się ta sama kwota to musi być ona ujęta w WPI.

    Pani radna C. Włodarczyk w dalszym ciągu nie jest przekonana, bowiem pokazuje się w wyniku finansowym, że wykonano inwestycje w roku 2004 na kwotę 4 315 172 zł i jest to obraz i wynik pracy nad budżetem w roku 2004. Za ile wykonaliśmy faktycznie zadań pyta radna: za 4 315 172 zł czy za 2 mln 989 tys. zł.

    Pani Skarbnik poinformowała, iż specjalnie w załączniku nr 3 pokazała w ten sposób informację, aby radni mogli zobaczyć faktyczne wykonanie wydatków, które mają wpływ na wynik finansowy. W tych faktycznych wydatkach pokazano wydatki niewygasające, które przeszły na subkonto rachunku zgodnie z podjętą uchwałą przez państwa radnych. Gdyby nie było to zgodne z prawem to opinia RIO byłaby całkiem inna – stwierdza Pani Skarbnik.

    Radna Pani C. Włodarczyk zapytała więc gdzie w sprawozdawczości i planowaniu uchwała Rady z grudnia 2004 w sprawie wykazu zobowiązań niewygasajacych wraz z upływem roku budżetowego znalazła odzwierciedlenie.

    Pani Skarbnik podała, iż uchwała ta będzie realizowana do tych zadań, które zmieszczą się w terminach przyjętych przez Radę w tej uchwale. Natomiast zadania, które się nie mieszczą zostały wprowadzone uchwałą budżetową – zgodnie z prawem

    Pan burmistrz R. Lipski powtórzył to, co wcześniej powiedziała Pani Skarbnik, gdyby były odnotowane jakiekolwiek nieprawidłowości w tych problemach o których się dyskutuje, byłaby inna opinia RIO. A opinia RIO w żadnym punkcie nie wytknęła żadnego błędu, jest opinią pozytywną więc wszystkie działania w tej sferze zadań były zadaniami prawidłowo przygotowanymi i prawidłowo przeprowadzonymi.

    Radny K. Kubit stwierdził, iż opinia RIO jest opinią RIO, zdarzały się sprawy w sądzie, które Regionalna Izba przegrywała także radni nie mogą się w pełni na niej opierać, a jeżeli którykolwiek z radnych ma wątpliwości powinien pytać i drążyć sprawę.

    Pan Przewodniczący zwrócił uwagę na fakt, iż nie przekona się niektórych radnych do pewnych spraw, a i nie takie zadanie jest na sesji. Sprawa została zasygnalizowana, jeżeli problem zauważony przez radnych uznany jest za poważny to można w formie pisemnej zgłosić tę sprawę dalej.

    Pani Skarbnik dodała, iż RIO posiada wszystkie informacje z urzędu; materiały, akty prawne w postaci uchwał, sprawozdań na podstawie, których dokonuje opinii. Z tych informacji jednoznacznie wynika gdzie wykazano wydatki niewygasające, jaki jest wynik finansowy co na niego wpływa - więc taka jest opinia RIO jaką państwo radni otrzymali.

    Na tym zakończył Przewodniczący dyskusję w pkt. 10.

    11. Absolutorium dla Burmistrza Miasta Kłodzka z wykonania budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko za 2004r.

    a. wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Kłodzka z wykonania budżetu za 2004r. ,

    Radna Pani C. Włodarczyk stwierdziła iż przed chwilą usłyszała coś co podważyło radnej wystąpienie, pani radna będzie się bronić. Przeczytała jakie sprawozdania RIO przeglądnęła wydając opinię, więc są sprawozdania z wykonania planów dochodów budżetowych, planów wydatków, o nadwyżce i deficycie, o stanie należności, o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń, z wykonania planów finansowych zakładów budżetowych, z wykonania planów finansowych środków specjalnych jednostek budżetowych, z wykonania planów funduszy celowych nie posiadających osobowości, prawnej, o dotacjach, wydatkach związanych z wykonywaniem z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych, z wykonania planu dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej a także opisowego sprawozdania – nie ma tu nic na temat środków niewygasających z upływem 31 grudnia 2004r.

    Pani H. Popiel – Skarbnik Gminy – poinformowała, iż Pani radna Celina wprowadza radnych w błąd dlatego, że RIO otrzymała taką informację, a wynika ona ze sprawozdania Rb28S, jest to sprawozdanie rozszerzone, które ukazuje wydatki jako wykonane w całości, jest rozszerzone o zaangażowanie czyli o zawarte umowy przesz jednostki prowadzące zadania jak również rozszerzone jest o informację wydatków niewygasających i jest to w sprawozdaniu Rb28S.

    Radny Pan L. Rogalewski jest zaniepokojony stanem zadłużenia – 14 mln 800 tys., a jest przygotowana uchwała o następnych zobowiązaniach – radny daje to pod rozwagę, prosi o zachowanie umiaru.

    Pan Przewodniczący zwrócił uwagę na fakt, iż był już czas na dyskusję, teraz jest realizowany inny punkt porządku obrad, prosi o nie rozwijanie ponownie dyskusji.

    Pani Skarbnik w tej kwestii podała, iż ocena o stanie zadłużenia jest w gestii organu stanowiącego, bo to on uchwala budżet, więc jeśli w uchwale budżetowej jest zapis, że zaciąga się kredyt z przeznaczeniem to z całą konsekwencją powinien być on realizowany.

    Przewodniczący przystąpił do realizacji kolejnych punktów porządku obrad informując wcześniej, iż Komisja Rewizyjna wnioskuje o udzielnie absolutorium Burmistrzowi Miasta Kłodzka. Wniosek Komisji stanowi załącznik nr 8 do protokołu.

    b. opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Kłodzka;

    Przewodniczący Rady odczytał uchwałę składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Kłodzka, uchwała stanowi załącznik nr 9 do protokołu.

    c. podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Kłodzka, druk nr 317 (zał. nr 10);

    Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały, przy czym zgodnie z wnioskiem Komisji Rewizyjnej poddał pod głosowanie kto z radnych jest za udzieleniem absolutorium Burmistrzowi Miasta Kłodzka.

    Głosowanie: za – 18, przeciw – 0, wstrzymało się – 2.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXVI/283/2005 (zał. nr 11).
    Absolutorium Panu Burmistrzowi za 2004 zostało udzielone.

    Pan Burmistrz R. Lipski złożył wszystkim serdeczne podziękowania.

    Przerwa w obradach od godz. 1250 – 1340.

    12. Podjęcie uchwały w sprawie nieodpłatnego przejęcia nieruchomości stanowiącej drogę ul. Lutycką, druk nr 315 (zał. nr 12).

    Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej radny Z. Żerkowski poinformował o pozytywnej opinii Komisji do powyższego projektu uchwały.

    Radna Pani C. Włodarczyk zgłosiła pewną wątpliwość co do przekazania drogi ul. Lutyckiej, czy wcześniej nie była podejmowana uchwała w tej sprawie.

    Po krótkiej dyskusji, sprawdzeniu wcześniejszych uchwał uznających drogę ul. Lutycką jako gminną stwierdzono, iż podjęcie powyższej uchwały ma swoje uzasadnienie.

    Przewodniczący poddał zatem projekt uchwały pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 20, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXVI/284/2005 (zał. nr 13).

    13. Podjęcie uchwały w sprawie procedury ustalania budżetu, rodzaju i szczegółowości materiałów informatycznych towarzyszących projektowi budżetu, procedury rozpatrywania sprawozdania z wykonania budżetu za rok budżetowy i szczegółowości materiałów towarzyszących sprawozdaniu oraz zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania z budżetu za I półrocze roku budżetowego, druk nr 318 (zał. n r 14).

    Radny Pan E. Bednarczyk – Przewodniczący Komisji Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej poinformował, iż Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały jednak przy uwzględnieniu kilku poprawek.

    Przewodniczący Rady zaproponował, aby głosować je w kolejności zgłoszenia.

    Poprawki przedstawiają się następująco:

    • w § 7 ust. 2 na zakończenie ustępu w nawiasie zapisać (do 30 listopada),

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 1. Poprawkę przyjęto.

    • w § 7 ust. 4 otrzyma brzmienie: Komisja Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej w terminie do 12 dni od daty otrzymania wniosków i opinii stałych komisji Rady rozpatruje i formułuje ostateczną opinię o projekcie budżetu (do 12 grudnia).

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 0. Poprawkę przyjęto.

    • w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie: Najpóźniej następnego dnia po sporządzeniu przez Komisję Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej opinii na piśmie, jest ona przekazywana Burmistrzowi Miasta, który po zapoznaniu się z jej treścią nanosi w terminie do 8 dni poprawki do projektu budżetu (do 20 grudnia).

    Głosowanie: za – 20, przeciw – 0, wstrzymało się – 0. Poprawkę przyjęto.

    • w § 13 ust. 4 otrzymuje brzmienie: Komisja Rewizyjna wniosek wraz z uzasadnieniem o udzieleniu bądź nieudzieleniu absolutorium Burmistrzowi Miasta składa do Przewodniczącego Rady w terminie nie później niż do 15 kwietnia oraz przesyła wniosek do Regionalnej Izby Obrachunkowej celem zaopiniowania.

    Głosowanie: za – 20, przeciw – 0, wstrzymało się – 0. Poprawkę przyjęto.

    Po przegłosowaniu poprawek Przewodniczący K. Oktawiec poddał pod głosowanie cały projekt uchwały druk nr 318 wraz z naniesionymi poprawkami.

    Głosowanie: za – 20, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXVI/285/2005 (zał. nr 15).

    14. Podjęcie uchwały w sprawie w sprawie nadania tytułów Sponsor Sportu Kłodzkiego za 2004 rok, druk nr 319 (zał. nr 16).

    Opinia Komisji Zdrowia do powyższego projektu uchwały jest pozytywna o czym poinformował Przewodniczący Komisji radny W. Gacek.

    Pytań i uwag nie zgłoszono. Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.
    Głosowanie: za – 20, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXVI/286/2005 (zał. nr 17).

    15. Podjęcie uchwały w sprawie nadania tytułów Mecenas Kultury Kłodzkiej za 2004 rok, druk nr 320 (zał. nr 18).

    Radna I. Adamczewska poinformowała o pozytywnej opinii Komisji Edukacji i Kultury do projektu uchwały w sprawie nadania tytułów Mecenas Kultury Kłodzkiej za 2004 rok.

    Pytań i uwag nie stwierdzono.

    Głosowanie: za – 18, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXVI/287/2005 (zał. nr 19).

    16. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXIII/190/2004 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 27 maja 2004r. w sprawie uchwalenia wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko na lata 2004 – 2006, druk nr 321 (zał. nr 20).

    Zarówno Komisja Budżetu i Finansów jak i Komisja Gospodarki Komunalnej pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały znajdujący się na druku nr 321.

    Radny pan W. Gacek poinformował, iż Komisja Zdrowia miała okazję zapoznać się z całokształtem działalności wodociągów i kanalizacji. Z prawdziwą przyjemnością stwierdzono wielką troskę i dbałość o stan urządzeń, o nowoczesne rozwiązania zarządu wodociągów i kanalizacji z panem dyrektorem W. Biczem na czele. Wieloletnie plany naprawy i rozwoju w pełni znajdują swoje uzasadnienie w faktycznie wykonanej poprawie jakości wody pitnej i odprowadzaniu ścieków w mieście Kłodzku. Składowisko stałych nieczystości, osadów to jest kwestia do rozwiązania przy lokalizacji centralnego śmietniska. Komisja w całości z wielką satysfakcją zapoznała się z działalnością wodociągów i kanalizacji.

    Radna Pani C. Włodarczyk zapytała, czy przy okazji wykonania przyłączy wodociągowych przy ul. Dębowej nie można byłoby od razu poprowadzić tam kanalizacji.

    Radny Z. Duda zapytał czy w tym roku będzie wykonane podłączenie kolektora ścieków do budynku na ul. Półwiejskiej.

    Odpowiedzi udzielił Pan B. Niemczuk – Naczelnik IM. Odnośnie kwestii poruszonej przez radną C. Włodarczyk poinformował, iż jest to ujęte w Wieloletnim Planie Inewstycyjnym, w tym roku planuje się zrobić dokumentację, a w przyszłym roku rozpocznie się realizację, jest to bardzo duże zadanie więc będzie podzielone na etapy. W pierwszej kolejności prawdopodobnie zrobiona będzie kanalizacja sanitarna na ul. Wierzbowej.

    Co do ul. Dębowej to część budynków ma kanalizację, a 10 budynków jej nie ma. Zadanie jest bardzo kosztowne bo opiewa na kwotę około 120 tys. zł. Możliwe, że przy tworzeniu budżetu na 2006 rok zrobiono by korektę WPI wprowadzając zadanie do realizacji, jednak skutkowałoby to zmianą innych zadań związanych z kanalizacją czyli należałoby wykreślić albo ul. Wierzbową albo ul. Rajską.

    Odnośnie ul. Półwiejskiej Pan B. Niemczuk wyjaśnił, iż jak dobrze pamięta robiona jest dokumentacja na to zadanie, po jej wykonaniu ZAMG będzie je realizował przy drobnej pomocy finansowej ze strony urzędu.

    Więcej uwag nie zgłoszono zatem Przewodniczący K. Oktawiec poddał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXIII/190/2004 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 27 maja 2004r. w sprawie uchwalenia wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko na lata 2004 – 2006, druk nr 321 pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 20, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXVI/288/2005 (zał. nr 21).

    17. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXII/185/2004 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 29 kwietnia 2004r. w sprawie uchwalenia Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Gminy Miejskiej Kłodzko na lata 2004 – 2008, druk nr 322 (zał. nr 22).

    Komisja Budżetu pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały. Podobną opinię wydała Komisja Gospodarki Komunalnej, zgłoszone poprawki na posiedzeniu również uzyskały opinię pozytywną.

    Poprawki przedstawił Pan B. Niemczuk. Poinformował, iż w związku z ubieganiem się o dofinansowanie projektu w ramach programu INTERREG IIIA wnosi się o zmianę nazwy zadania w WPI z Rewaloryzacja Dzielnicy Staromiejskiej w Kłodzku Przebudowa Dróg Śródmiejskich Gminnych na Przebudowa Trasy Turystycznej – Szlak Twierdza Kłodzka. Dokonanie zmiany uwarunkowane jest wymogami programu INTERREG III gdzie urząd ma zamiar złożyć wniosek o dofinansowanie tego przedsięwzięcia.

    Radni nie wnieśli zapytań do tej poprawki, Przewodniczący poddał ją pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 19 jednogłośnie. Poprawkę przyjęto.

    W związku z tym, że nie zgłoszono żadnych wątpliwości Przewodniczący poddał pod głosowanie projektu uchwały druk nr 322.

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXVI/289/2005 (zał. nr 23).

    18. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego w banku wybranym w drodze przetargu nieograniczonego do wysokości 544 000,-zł, druk nr 323 (zał. nr 24).

    Przewodniczący Komisji Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej radny Pan E. Bednarczyk poinformował o pozytywnej opinii do powyższego projektu uchwały.

    Nikt z radnych nie wniósł żadnych uwag ani zapytań.

    W związku z powyższym Przewodniczący K. Oktawiec poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego w banku wybranym w drodze przetargu nieograniczonego do wysokości 544 000,-zł.

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXVI/290/2005 (zał. nr 25).

    cd.>>>






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego625

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2005-05-18 10:24:17
    Aktualizacja: 2007-12-22 22:04:38
    Odslon: 455

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR