menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • P r o t o k ó ł nr XX/04




     P r o t o k ó ł nr XX/04
    z XX sesji Rady Miejskiej w Kłodzku, która odbyła się
    w dniu 26 lutego 2004r.
    w sali Rajców Urzędu Miasta w Kłodzku.

    Sesja rozpoczęła się o godz. 1200.

    1. Otwarcie XX sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku Pan Krzysztof Oktawiec mówiąc: “Otwieram XX sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

    Następnie Przewodniczący powitał Panie i Panów Radnych, burmistrza Miasta Kłodzka Pana Romana Lipskiego zastępców burmistrza Pana Leszka Michalskiego i Pana Janusza Rudnickiego, sekretarza urzędu Pana Jerzego Rutkowskiego, dyrektorów jednostek podległych, naczelników wydziałów, pracowników urzędu, media oraz obecnych na sali mieszkańców Kłodzka.

    2. Stwierdzenie ważności sesji.

    Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, iż w sesji bierze udział 19 radnych, co stanowi wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

    Nieobecny radny J. Migdał,

    radny W. Dziopek – przybył na sesję o godz. 1210.

    3. Wybór sekretarzy sesji.

    Przewodniczący zaproponował na sekretarza obrad radną Panią Jolantę Kobak. Nie zgłoszono innych propozycji. Rada 19 głosami “za” poparła kandydaturę radnej, tym samym powołując ją na sekretarza obrad XX sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    1. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.

    Przewodniczący Rady Pan Krzysztof Oktawiec zgłosił następujące poprawki do proponowanego porządku obrad:

    • wykreślenie pkt. 11 i 12, bowiem nie ma do proponowanych projektów uchwał opinii kuratorium,
    • wykreślenie pkt. 17 - podyktowane jest to zamiarem zapoznania się z projektem uchwały komisji Rady,
    • wprowadzenie projektu uchwały w sprawie zmiany w składzie osobowym Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego – zgłoszenie i chęć do pracy w ww. komisji złożył Pan Ł. Walter oraz Pani J. Sudoł.

    Nikt z radnych nie zgłosił kolejnych poprawek, zatem Przewodniczący przystąpił do przegłosowania zaproponowanych zmian:

    I) Zdjęcie z porządku obrad projektu uchwały w sprawie zmiany sieci szkół podstawowych od roku szkolnego 2004/2005 i granic ich obwodów, druk nr 179.

    Głosowanie: za- 18 jednogłośnie. Poprawkę przyjęto.

    II) Zdjęcie z porządku obrad projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr VIII/48/99 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 11 marca 1999r. w sprawie założenia Gimnazjum nr 1 w Kłodzku, druk nr 180.

    Głosowanie: za- 19 jednogłośnie. Poprawkę przyjęto.

    III) Zdjęcie z porządku obrad projektu uchwały w sprawie udzielenia bonifikaty, rozkładania na raty oraz ustalania umownej stawki oprocentowania rat przy sprzedaży spółdzielniom mieszkaniowym nieruchomości pozostających w ich użytkowaniu wieczystym i zabudowanych na cele mieszkaniowe, druk nr 185.

    Głosowanie: za - 7, przeciw – 2, wstrzymało się – 0. Poprawkę przyjęto.

    IV) Wprowadzenie nowego punktu do porządku obrad. dot. Podjęcia uchwały w sprawie zmian w składzie osobowym Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego.

    Głosowanie: za - 19 jednogłośnie. Poprawkę przyjęto.

    Po przyjęciu wszystkich poprawek Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie całego porządku obrad wraz z naniesionymi zmianami.

    Głosowanie: za - 19 jednogłośnie.

    Porządek obrad został przyjęty i przedstawia się następująco:

    1. Otwarcie XX sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    2. Stwierdzenie ważności sesji.
    3. Wybór sekretarzy sesji.
    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.
    5. Zatwierdzenie protokołu z XIX sesji.
    6. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej.
    7. Rozwój sportu i rekreacji.
    8. Podjęcie uchwały w sprawie obniżenia wysokości wskaźnika procentowego wynikającego z ustawy z dnia 27 czerwca 2001r. o dodatkach mieszkaniowych, druk nr 177 “b”.
    9. Przyjęcie budżetu na rok 2004.
    10. Wprowadzenie zmian do planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2004r.
    11. Podjęcie uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Szkoły Podstawowej nr 1 w Kłodzku, druk nr 181.
    12. Podjęcie uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Szkoły Podstawowej nr 5 w Kłodzku, druk nr 183.
    13. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XL/249/2001 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 22 lutego 2001r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania wysokości udzielania dotacji na działalność dydaktyczną i opiekuńczo – wychowawczą niepublicznych przedszkoli oraz niepublicznych szkół podstawowych i gimnazjalnych, druk nr 184.
    14. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru południowo – zachodniej części miasta Kłodzka dla terenu położonego przy ul. Korczaka, druk nr 182.
    15. Podjęcie uchwały w sprawie zamiany nieruchomości, druk nr 186.
    16. Podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmian w składzie osobowym Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego.
    17. Rozpatrzenie skarg.
    18. Interpelacje i zapytania radnych.
    19. Wnioski i oświadczenia radnych.
    20. Sprawy różne.
    21. Zakończenie sesji.

    5. Zatwierdzenie protokołu z XIX sesji.

    Radni nie wnieśli uwag do protokołu z XIX sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    Protokół przyjęto jednogłośnie 19 głosami “za”.

    6. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej (zał. nr 1).

    Radna Pani C. Włodarczyk zapytała o:

    • pkt 2a) na str. 1 – dlaczego wyklucza się prowadzenie gastronomii w sprzedawanym lokalu,
    • pkt 2b) na str. 1 drugi myślnik – radna prosi o podanie więcej informacji na temat sprzedawanego lokalu,
    • pkt 2 d) na str. 1 – radna prosi o podanie tytułu gazety, w której zamieszczono ogłoszenie o wystawieniu do sprzedaży budynku przy ul. Matejki 9,
    • pkt 2 e) na str. 1 – Pani C. Włodarczyk pyta czy 11 tys. zł to maksymalna kwota jaką można otrzymać za nieruchomości położone przy ul. Matejki 6 i 8.
    • pkt. 4 na str. 2 – radna prosi o wyjaśnienie zapisu w tym punkcie uważa, iż za wysoką cenę zapłacono za informację, która nie jest wizytówką miasta Kłodzka, a ofertą sprzedaży budynku położonego przy ul. Matejki 9,

    Ponadto Pani radna C. Włodarczyk zwróciła uwagę na fakt, iż jest różnica w zapisach projektu uchwały budżetowej, a w sprawozdaniu burmistrza, dotycząca ceny estrady, którą gmina będzie kupowała. Według sprawozdania burmistrza koszt estrady z VAT wynosi 85 400 zł natomiast w budżecie zaplanowane jest 92 100zł.

    Pan radny L. Rogalewski zapytał o pkt 3 na str. 5 – prosi o podanie składu Komisji Urbanistyczno Architektonicznej i za jaką kwotę komisja będzie udzielała porad.

    Odpowiedzi na zadane pytania rozpoczął udzielać burmistrz Pan Roman Lipski.

    Ad. pkt 2 a) na str. 1 – dlatego burmistrz wykluczył gastronomię ze sprzedawanego lokalu bowiem w rynku jest wystarczająca liczba ogródków piwnych, ponadto z niektórymi w okresie letnim jest sporo kłopotów, podczas różnych uroczystości podmioty, które funkcjonują w tych ogródkach wyłączane są z działalności, ponoszą wówczas określone straty.

    Pani C. Włodarczyk wyraziła swoje zadowolenie wynikające z powyższej decyzji burmistrza.

    Ad. pkt 2b) na str. 1 – na to pytanie odpowiedzi udzieliła Pani E. Sobolewska, wyjaśniła iż chodzi o lokal, do którego wejście znajduje się od ul. Słowackiego, przy lokalach GS - wcześniej był tam bar piwny.

    Ad. pkt 2d) na str. 1 – burmistrz poinformował, iż ogłoszenie znajduje się w Super Expresie i Gazecie Wyborczej.

    Ad. pkt 2e) na str. 1 – burmistrz wyjaśnił, iż nieruchomości Matejki 6 i 8 to ruiny, które przeznaczone są do rozbiórki, aby uniknąć ponoszenia dodatkowych kosztów miasto wystawiło nieruchomość do sprzedaży - kwota 11 tys. to wartości gruntów, natomiast potencjalny nabywca ma obowiązek, na swój koszt, dokonać rozbiórki nieruchomości.

    Radny L. Rogalewski zapytał ile m2 jest tego gruntu – burmistrz wyjaśnił, iż w przerwie poda wielkość działki.

    Ad. pkt 4 na str. 2 – burmistrz uważa, iż koszt 610 zł tekstu promującego miasto Kłodzko w prasie ogólnopolskiej jest niewielki, ponadto jest to promocja miasta połączona z ofertą inwestycyjną.

    Ad. pkt 3 na str. 5 – burmistrz wyjaśnił, iż w sprawozdaniu podano kwotę szacunkową wartości zamówienia zakupu estrady, w projekcie budżetu na 2004 rok ujęto już kwotę realną.

    Ad. pkt 3 na str. 5 – burmistrz podał, iż w skład Gminnej Komisji Urbanistyczno Architektonicznej zwanej dalej Komisją jako organ doradczy w sprawach zagospodarowania przestrzennego wchodzą:

    • 3 członków komisji w tym przewodniczący - wyznacza albo zaprasza do współpracy burmistrz,
    • 4 członków komisji desygnują: Zachodnia Okręgowa Izba Urbanistów – 1 członek, Stowarzyszenie Architektów Polskich – 1 członek, Stowarzyszenie Konserwatorów Zabytków – 1 członek, Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji – 1 członek.

    Personalnie jeszcze nie dokonano wyboru, burmistrz zwrócił się do ww. Stowarzyszeń o desygnowanie po trzech – czterech kandydatów z pośród których dokona się wyboru członków Komisji. Jeśli chodzi o wynagrodzenie to 7 członków będzie pobierało maksymalnie 1200 zł na kwartał.

    Na tym zakończono dyskusję w punkcie sprawozdanie z działalności burmistrza miasta Kłodzka z prac między sesjami.

    7. Rozwój sportu i rekreacji (zał. nr 2).

    Przewodniczący Rady poinformował, iż materiał dotyczący powyższego tematu otrzymali wszyscy radni. Ponadto był on przedmiotem dyskusji Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej Sportu i Turystyki.
    W sesji uczestniczy Pan Jerzy Dziewiecki Dyrektor Ośrodka Sporu i Rekreacji w Kłodzku do którego można kierować ewentualne pytania bądź sugestie – dodał Przewodniczący Pan K. Oktawiec.
    Radna Pani C. Włodarczyk zapytała o to, czy prawdą jest, że na nowej hali woda ciepła udostępniana jest tylko dla zespołu “Doral-u”?
    Pan Jerzy Dziewiecki wyjaśnił, iż jeśli chodzi o ciepłą wodę to podejmowane są starania, aby oszczędności w tym zakresie były jak największe, niestety nasze społeczeństwo w tym młodzi ludzie nie mają tendencji do oszczędzania, koszty wszystkich mediów na hali są ogromne dlatego ogranicza się możliwość korzystania z ciepłej do około pół godziny. Sukcesywnie, po jakimś czasie, który jest wystarczający do tego, aby się wykąpać ciepła woda jest zakręcana. Był taki okres, ale bardzo krótki, gdzie po prostu tej ciepłej wody nie było ze względów technicznych – wyjaśnia Pan J. Dziewiecki.
    Radny Pan W. Gacek poinformował, iż Komisja Zdrowia, Pomocy Społecznej, Sportu i Turystyki wspólnie z Komisją Edukacji i Kultury w dniu 23 lutego br. wysłuchała sprawozdania i rozmawiała z Panem dyrektorem OSiR. Sformułowano następujący wniosek:

    Przyjęto do akceptującej wiadomości przedłożone sprawozdanie, komisje optują za rozdzieleniem w przyszłości dwóch rzeczy: twierdzy kłodzkiej jako odrębnego parku kulturowego “Twierdza” od OSiR.

    Radny W. Gacek dodał, iż do tego potrzebny jest program rozwoju sportu w mieście Kłodzku. W związku z tym wyłoniono komisję, która ma opracować docelowy program rozwoju sportu i rekreacji w mieście Kłodzku. Powstanie on do końca czerwca br. i przedłożony zostanie na jednym z posiedzeń Rady Miejskiej.
    Radny Pan Z. Duda skierował pytanie do dyrektora OSiR. Pyta czy są możliwości pozyskiwania dodatkowych środków poprzez zapraszanie na zgrupowania klubów z Polski.
    Pan Jerzy Dziewiecki poinformował, iż obiekt OSiR ze względu na swoją doskonałą bazę sportową cieszy się ogromnym zainteresowaniem innych klubów i stowarzyszeń sportowych z całej Polski. Nie ma niemalże dnia, w którym to pan dyrektor nie odbywał rozmów na ten temat. Dla przykładu dzisiaj zgłosiła się delegacja z Białorusi, która chce korzystać z boisk OSiR ze sztuczną trawą. OSiR ma kilka atutów, które powodują zainteresowanie obiektem. Niestety trzeba stwierdzić również to, że baza hotelowa jest istotną przeszkodą do tego, aby zgrupowania na OSiR odbywały się w pełnym zakresie. Zazwyczaj odbywa się to w ten sposób, że przyjezdne kluby noclegi i wyżywienie mają zapewnione w Polanicy, a do Kłodzka przyjeżdżają na wybrane treningi. Nie mniej jednak OSiR odnotowuje dość znaczne wpływy z tego tytułu. W tym roku trenowała grupa Amiki Wronki, trenowały kluby z Ukrainy i Białorusi, z Floty Świnoujście – także jest zainteresowanie tym obiektem – dodaje Pan J. Dziewiecki.
    Radny Z. Duda zapytał o możliwość przekształcenia budynku Matejki 9 na bazę hotelową.
    Pan burmistrz J. Rudnicki wyjaśnił, iż funkcja tego lokalu (Matejki 9 ) jest całkiem inna i nie jest możliwa radykalna zmiana funkcji tego obiektu.
    W oparciu o dyskusję w temacie rozwoju sportu i rekreacji w Kłodzku burmistrz Pan J. Rudnicki dodał, iż temat dotyczy dwóch obszarów: pierwszy obejmuje sport szkolny, a drugi to sport pozaszkolny. To ogromne spektrum w ramach sportu szkolnego i klubów sportowych pokazuje Państwu radnym jak ogromna jest skala tego zagadnienia. Chcemy tą pracę prowadzić w kierunku dalszej masowości sportu, w kierunku dostępności i jego różnorodności. W drugim zagadnieniu jeśli chodzi o sport masowy w Kłodzku zamierza się określić główne kierunki i dyscypliny wiodące w naszym sporcie, jest tego potrzeba i ku temu się zmierza. Należy również wzmocnić i rozszerzyć rolę organizatora imprez sportowych i rekreacyjnych przez OSiR, posiadamy kadrę menedżerską oraz ku temu wszelkie warunki, chcemy ograniczyć rolę agent burmistrza i urzędu do bezpośredniego sterowania imprezami. Kalendarz imprez sportowych i towarzyszących roku ubiegłego pokazuje, że udaje się nam to robić coraz bardziej skutecznie i coraz bardziej masowo – stwierdza burmistrz Pan J. Rudnicki - one są właściwie odbierane społecznie np. Dni Kłodzka, Rajd Polski itp. pokazują zarówno masowość jak i pewne formy, które powinny być rozwijane. Jak wspomniał dr W. Gacek przygotowywany program w sposób konkretny nakreśli kierunki kompleksowego rozwoju naszego sportu.
    Radna Pani C. Włodarczyk przy okazji dyskusji zadała pytanie czy celowym było przed laty przekazanie w dzierżawę bazy hotelowej OSiR-u.
    Pan dyrektor J. Dziewiecki wyjaśnił, iż prowadzenie bazy hotelowej jest bardzo kosztowne, ponadto hotel OSiR jest prowadzony na zasadzie minimalnego zysku, nie mniej jednak dyrektor ubolewa nad tym, iż nie dysponuje pełną bazą obiektów na terenie OSiR-u, dawałoby to większą możliwość prowadzenia różnego rodzaju imprez czy zgrupowań, a przez to skoordynowania pewnych działań w celu pozyskania większych dochodów. Obecnie Pan dyrektor prowadzi rozmowy z dzierżawcą na temat przejęcia choć kilku pokoi, bowiem są sytuacje nagłe, gdzie zachodzi potrzeba zakwaterowania przyjezdnych gości, zaznaczyć jednak trzeba, że hotel OSiR-u jest bardzo niskiej kategorii i niewiele osób czy klubów chciałoby w nim nocować.
    Radny Pan W. Gacek stwierdził, iż w Kłodzku jest widoczny i odczuwalny bark odpowiedniego hotelu o zapleczu gastronomicznym.
    Na tym zakończono dyskusję w punkcie 7 rozwój sportu i rekreacji. Przewodniczący Rady podziękował Panu J. Dziewieckiemu za wszelkie wyjaśnienia i udział w sesji.

    8. Podjęcie uchwały w sprawie obniżenia wysokości wskaźnika procentowego wynikającego z ustawy z dnia 27 czerwca 2001r. o dodatkach mieszkaniowych, druk nr 177 “b” (zał. nr 3).

    Przewodniczący Komisji Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej Pan E. Bednarczyk poinformował o negatywnej opinii komisji do powyższego projektu uchwały.
    Pan Z. Żerkowski Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego wyjaśnił, iż po raz drugi debatowano nad projektem uchwały w rezultacie komisja wstrzymała się od wydania opinii.
    Burmistrz Pan R. Lipski poprosił o podanie argumentów jakimi kierowała się komisja budżetowa przy wydaniu negatywnej opinii, a dlaczego komisja gospodarki komunalnej nie zajęła stanowiska.
    Pan E. Bednarczyk wyjaśnił, iż koronnym argumentem było to, iż dodatek mieszkaniowy dotyczy ludzi biednych, a że zubożenie mieszkańców postępuje – jest taka a nie inna opinia komisji.
    Pan Z. Żerkowski poinformował, iż komisja brała pod uwagę niskie dochody mieszkańców Kłodzka, wiele osób korzysta z dodatków mieszkaniowych, obniżając ich wysokość pogłębiano by dalsze zubożenie – stąd komisja wstrzymała się od wydania opinii.

    Więcej uwag nie zgłoszono, zatem Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie:

    Głosowanie: za – 1, przeciw – 17, wstrzymało się – 2.

    Uchwała nie została podjęta.

    Przerwa w obradach od godz. 1245 – 1255.

    9. Przyjęcie budżetu na rok 2004 (zał. nr 4).

    Przystąpiono do głosowania autopoprawek do budżetu Gminy na rok 2004 w doniesieniu do wniosków Komisji Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej, Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego, Komisji Zdrowia oraz Komisji Edukacji i Kultury.

    1) Zmiany w załączniku nr l, l a Dział 700 rozdz. 70005;

    • zmniejszenie w § 0470 - o kwotę 49 000,-opłaty adiacenckie
    • wprowadzenie § 0690 - w wysokości 49 000,- opłaty adiacenckie

    (powyższe opłaty winne znajdować się w § 0690 - wpływy z różnych opłat)
    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie.

    2) Wprowadzenie zadania inwestycyjnego z własnych środków pn. “Zakup estrady plenerowej” Dział 750 rozdz. 75023 § 6060 - 92 100,-
    Źródło finansowania: Dział 750 rozdz. 75023 - -wynagrodzenia -pochodne - zmniejszenie o 92.100,-załącznik Nr 2, 2a, 7.
    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie.

    3) Zmiana zadania inwestycyjnego pn. “Modernizacja ogrodzenia - Przedszkole nr 4”, na zadanie pn. ,,Modernizacja elewacji zewnętrznej w Zespole Przedszkolne- Żłobkowym nr 2”. Zmiana zadania związana jest z otrzymaną decyzją Państwowego Inspektoratu Sanitarnego w Kłodzku, która nakazuje wykonanie powyższego zadania. Dział 801 rozdz. 80104 § 6050 - 30 000,-
    Źródło finansowania;; W ramach kwoty zaplanowanej w projekcie budżetu na pierwotne zadanie w/w tj. 30 000,- załącznik Nr 7.
    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie.

    4) Zabezpieczenie środków na opłacenie miejsca pobytu mieszkańca gminy, skierowanego do Domu Pomocy Społecznej - (zmiana ustawy od 1.01.2004 r -art. 35 ust.2 pkt 3 i ust 3, pkt 3 ustawy o pomocy społecznej) - zadanie własne gminy Dział 852 rozdz. 85202 Domy Pomocy Społecznej w wysokości 27 900,-
    Źródło finansowania; Dział 750 rozdz. 75023 - wynagrodzenia -^pochodne - zmniejszenie o 27 900,- załącznik Nr 2, 2 a.
    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie.

    5) Zwiększenie wydatków na profilaktykę przeciwdziałania alkoholizmowi — w wysokości - 6 000,-oraz wprowadzenie zmian wynikających z przyjęcia przez Radę Miejską Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych - Uchwała Nr XIX/156/2004 RM z 29.01.2004r. Dział 851 rozdz. 85154 § 4300 - 6 000,-
    Źródło finansowania; Wolne środki z 2003 roku - załącznik nr 2,2a, 6, 9.
    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie.

    6) Zmniejszenie kredytu preferencyjnego wraz z odsetkami z uwagi na otrzymanie premii termomodernizacyjnej w wysokości 185 500,- (zgodnie z zawartą umową z Bankiem Ochrony Środowiska S.A O/ Wrocław - kredyt w wysokości 742 000,-)i zmianę harmonogramu spłat kredytów - załącznik nr 13, 13a (dotyczy zadania pn. ,,Termomodemizacja budynku “A" Szkoły Podstawowej Nr 3 w Kłodzku"). Kredyt został pomniejszony w m-cu styczniu 2004,-
    Źródło; potwierdzenie salda przez bank tj. kwoty do spłaty - 556 500,-. Ponadto uwzględniono ostateczne salda spłat kredytów na 31.12.2003 r.
    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie.

    7) Zwiększenie planu Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
    przychody - o kwotę 40 460-, wydatki - o kwotę 42 760,- oraz wprowadzenie nowych zadań wg załącznika nr l Głosowanie: za – 20 jednogłośnie.

    8) Zmianę dotacji dla zakładów budżetowych w ; Dziale 801 rozdz. 80104 Przedszkola - wg załącznika nr 10. Przedmiotem proponowanych zmian jest uwzględnienie równego zabezpieczenia środków na wynagrodzenia. Pozytywna opinia Komisji Edukacji i Kultury z dnia 13.02.2004 r
    Źródło finansowania; w ramach przyznanej dotacji w projekcie budżetu na 2004r wg tab. nr 2

    Tabela Nr 2

    Lp. Wyszczególnienie Kwota w projekcie Kwota po zmianach Różnica
    l Zespół przedszkolne - żłobkowy Nr l 846 208 868 498 22290
    2 Zespół przedszkolne - żłobkowy Nr 2 564 678 554563 -10 115
    3 Przedszkole Nr 3 240501 247 959 7458
    4 Przedszkole Nr 4 572 177 552 544 -19633
      Razem 2 223 564 2 223 564 0
  • Głosowanie: za – 19, przeciw – 1, wstrzymało się – 0.
  • 9) Zmiany w dochodach: Dział 758 Rozdz. 75801 § 2920 Różne rozliczenia, zmniejszenie o 273 910,- Dział 700 Rozdział 70005 §770 Gospodarka mieszkaniowa, zwiększenie o 3000,-.
    Głosowanie: za – 19 jednogłośnie.

    10) Zmniejszenie; Dział 600 Rozdział 60016 Transport i łączność – wydatki bieżące w tym m.in. ewidencja dróg i mostów, plan 80 000, zmniejszenie 17 000,-.

    Plan po zmianach 63 000,-

    Głosowanie: za – 19 jednogłośnie.

    11) Zmniejszenie; Dział 700 Rozdział 70095 Gospodarka mieszkaniowa w tym m.in. odsetki od zobowiązań użytkowników wieczystych, plan 50 000,- zmniejszenie 20 000,-
    Plan po zmianach 30 000,-
    Głosowanie: za – 19 jednogłośnie.

    12) Zmniejszenie; Dział 750 Rozdział 75023 Urząd Gminy wydatki bieżące w tym m.in. pozostałe wydatki bieżące (zakupy, usługi). Plan 1 132 900,- zmniejszenie 70 000,-
    Plan po zmianach 1 062 900,-
    Głosowanie: za – 19 jednogłośnie.

    13) Zmniejszenie; Dział 750 Rozdział 75023 Urząd Gminy wydatki inwestycyjne w tym m.in. zakup samochodu – BUS. Plan 50 000,- zmniejszenie 50 000,-.
    Plan po zmianach - 0.
    Głosowanie: za – 19 jednogłośnie.

    14) Zmniejszenie; Dział 754 Rozdział 75416 Bezpieczeństwo publiczne – wydatki bieżące w tym odprawy + pochodne. Plan 56 335,- zmniejszenie 20 000.
    Plan po zmianach 36 335,-
    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 1.

    15) Zmniejszenie; Dział 758 Rozdział 75814 Rezerwa ogólna. Plan 100 000,- zmniejszenie 50 000,-
    Plan po zmianach 50 000,-
    Dział 758 Rozdział 75818 Rezerwa celowa. Plan 262 312,- zmniejszenie 80 000,-.
    Plan po zmianach 182 312,-
    Głosowanie: za – 19, przeciw – 1, wstrzymało się – 0.

    16) Zmniejszenie; Dział 801 Rozdział 80104 Oświata i wychowanie – Przedszkola-dotacje. Plan 2 478 564,- zmniejszenie 50 000,-
    Plan po zmianach 2428 564,-
    Głosowanie: za – 18, przeciw – 2, wstrzymało się – 0.

    17) Zmniejszenie; Dział 900 Rozdział 90004 Utrzymanie zieleni w miastach i gminach - wydatki bieżące w tym utrzymanie zieleni i wycinka drzew. Plan 280 000,- zmniejszenie 20 000,-
    Plan po zmianach 260 000,-
    Rozdział 90015 Oświetlenie ulic, placów i dróg – wydatki bieżące w tym konserwacja oświetlenia ulicznego, usługi remontowe. Plan 300 000,- zmniejszenie 10 000,-
    Plan po zmianach 290 000,-
    Rozdział 90095 Pozostała działalność – wydatki bieżące w tym remont urządzeń wodnych. Plan 12 1500,- zmniejszenie 10 000,-
    Plan po zmianach 111 500,-
    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 1.

    18) Zmniejszenie; Dział 921 Rozdział 92109 Kultura i ochr. dziedz. narodow. – KOK dotacje. Plan 1 179 300,- zmniejszenie 15 000,-,-
    Plan po zmianach 1 164 300,-
    Głosowanie: za – 15, przeciw – 2, wstrzymało się – 3.

    19) Zmniejszenie; Dział 926 Rozdział 92604 Instytucje kultury fizycznej – OSiR – dotacje. Plan 479 000,- zmniejszenie 15 000,-
    Plan po zmianach 464 000,-
    Pan radny L. Rogalewski zapytał o to, co jest powodem obcięcia kwoty dotacji dla OSiR.
    Pani Skarbnik podała, iż powodem jest to, aby znaleźć środki na dodatki mieszkaniowe.
    Głosowanie: za – 14, przeciw – 1, wstrzymało się – 4.

    20) Zwiększenie; Dział 852 Rozdział 85215 pomoc społeczna – dodatki mieszkaniowe Plan 850 000,- zwiększenie 800 000,-
    Plan po zmianach 1 650 000,-
    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie.
    Następnie Pani skarbnik poinformowała, iż źródłem pokrycia wydatków w Dziale 852 - Pomoc społeczna rozdz. 85215 dodatki mieszkaniowe w wysokości 800 000,-zł jest;

    • Zwiększenie dochodów - o kwotę 26 090,-
    • Zmniejszenie wy datków -o kwotę 427000,-
    • Wprowadzenie wolnych środków za 2003 rok - o kwotę 346 910,-

    Po uwzględnieniu pierwotnej autopoprawki do projektu budżetu z dnia 16 lutego i uwzględnieniu powyższych zmian, budżet na 2004 rok, kształtuje się następująco:

    Tabela nr 3

    Wyszczególnienie

    §

    Kwota Wyszczególnienie ^ Kwota
               
    I. DOCHODY   37 421 551 II. WYDATKI   38 854 676
          a) bieżące   35 846 476
          w tym;    
          - obsługa długu publicznego   791 577
          b) wydatki majątkowe   3 008 200
    III. PPRZYCHODY   3 662 510 IV. ROZCHODY   2 229 385
    - Przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów krajowych 952 3 203 600 - Spłata otrzymanych krajowych pożyczek i kredytów 992 2 197912
    -Przychody z tytułu innych rozliczeń krajowych - wolne środki 955 458910 - Rozchody z tytułu innych rozliczeń krajowych 995 31 473

     

    Radna Pani C. Włodarczyk w imieniu Klubu Radnych Samoobrona poprosiła o 5 minutową przerwę.

    Przewodniczący K. Oktawiec ogłosił przerwę w obradach od godz. 1345 – 1415.

    Po przerwie Przewodniczący poinformował, iż jest propozycja zmiany w Dziale 926 Kultura Fizyczna i Sport, kwota 130 tys. zł pozostaje bez zmian natomiast proponuje się wykreślić nazwy stowarzyszeń, jest propozycja, aby w poniedziałek ponownie spotkała się Komisja Zdrowia wraz z zainteresowanymi radnymi i burmistrzem, wówczas zapadną propozycje jak podzielić kwotę 130 tys. zł na poszczególne organizacje zajmujące się sportem. Ponieważ podział ten leży w gestii burmistrza, Przewodniczący stwierdza, iż nie będzie to żadnym uchybieniem prawnym.
    Radna Pani C. Włodarczyk zapytała więc, czy ma głosować tylko za ogólną kwotą dotacji 130 tys. zł, a w dniu dzisiejszym radna nie będzie wiedziała jak to zostało podzielone i dla kogo?
    Przewodniczący K. Oktawiec potwierdził wątpliwość radnej, w uzasadnieniu podał, iż są pewne rozbieżności co do wielkości przyznanych kwot, istnieją też wątpliwość czy wszystkie z organizacji złożyły wnioski o dotacje.
    Radny Pan L. Rogalewski zaprzeczył, podał iż Komisja Zdrowia w połączeniu z Komisją Edukacji i Kultury nie miała żadnych wątpliwości co do zasadności podziału środków.
    Wywiązała się w tej kwestii dyskusja wśród radnych z udziałem burmistrza R. Lipskiego, który wyjaśnił, iż Rada uchwala kwotę dotacji, natomiast podział tych środków pomiędzy stowarzyszenia leży w gestii burmistrza, nie mniej jednak nie chciał burmistrz sam podejmować ostatecznych decyzji uznał, iż ważnym głosem doradczym będą merytoryczne komisje Rady, stąd też załącznik nr 9 do projektu uchwały budżetowej na rok 2004 był przedmiotem obrad komisji. W związku z tym, że są pewne niejasności burmistrz proponuje przyjąć kwotę 130 tys. zł w Dziale 926 Kultura Fizyczna i Sport, natomiast w poniedziałek o godz. 1400 spotka się ponownie Komisja Zdrowia i zainteresowani radni w celu podziału tych środków. Ze stwierdzeniami burmistrza nie zgadza się radna Pani C. Włodarczyk uważa, że to Rada ma kompetencje do podziału dotacji, na dowód swojej racji cytuje zapisy ustawy o finansach publicznych. Z drugiej zaś strony swoje racje poparte zapisami ustawy o finansach publicznych uzasadniał Pan burmistrz przy udziale radczyni prawnej Pani Marzeny Dabrowskiej Michalak.
    Radny Pan W. Gacek stwierdził, iż jest skłonny przyjąć propozycję Pana burmistrza i ponownie spotkać się w poniedziałek celem ostatecznego wypracowania konsensusu.
    W rezultacie dość burzliwej dyskusji postawiono dwa wnioski formalne. Pierwszy radnej Pani Celiny Włodarczyk dotyczył przegłosowania w załączniku nr 9 konkretnych stawek dla poszczególnych stowarzyszeń.
    Drugi wniosek radnego Pana W. Gacka dotyczył wykreślania w załączniku nr 9 nazw organizacji pozarządowych razem z przyznanymi kwotami, pozostaje jedynie dział 926 i kwota zbiorcza 130 000,-.

    Przewodniczący postanowił o przegłosowaniu zgłoszonych wniosków.

    Wniosek radnej Pani C. Włodarczyk dotyczący przegłosowania w załączniku nr 9 konkretnych stawek dla poszczególnych stowarzyszeń.

    Głosowanie: za –7, przeciw – 8, wstrzymało się – 3. Wniosek odrzucono.

    Wniosek Przewodniczącego Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Sportu i Turystyki dotyczący wykreślania w załączniku nr 9 nazw organizacji pozarządowych razem z przyznanymi kwotami, pozostaje jedynie Dział 926 i kwota zbiorcza 130 000,-.

    Głosowanie: za –9, przeciw – 3, wstrzymało się – 4. Wniosek przyjęto.

    Po przegłosowaniu wniosków Przewodniczący Pan K. Oktawiec przypomniał, o pozytywnej opinii RIO do projektu budżetu na rok 2004, a następnie poprosił o przedstawienie opinii Komisji Rady do projektu budżetu.
    Pan E. Bednarczyk – Przewodniczący Komisji Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej poinformował, iż zgodnie z uchwałą o procedurze uchwalania budżetu Komisja Budżetu i Finansów w dniu 10 lutego br. opiniowała projekt uchwały budżetowej, w której napisała:
    z upoważnienia § 5 ust. 6 uchwały nr XV/117/2003 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 25 września 2003r. w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwały budżetowej po zapoznaniu się z opiniami i wnioskami pozostałych komisji, Komisja pozytywnie opiniuje przedłożony przez burmistrza projekt uchwały budżetowej na 2004 rok, jednocześnie komisja budżetu przedstawia zestawienie opinii i wniosków wszystkich komisji stałych Rady Miejskiej w tym:

    • Komisji Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej,
    • Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego,
    • Komisji Zdrowia Pomocy Społecznej, Sportu i Turystyki,
    • Komisji Edukacji i Kultury,
    • Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego.

    Po otrzymaniu projektu budżetu wraz z autopoprawką, w której burmistrz rozpatrzył wszystkie przekazane wnioski komisji w dniu 20 lutego 2004r. pozytywnie opiniuje projekt budżetu na 2004 rok wraz z autopoprawkami wniesionymi przez burmistrza.
    W imieniu Komisji Rewizyjnej wiceprzewodnicząca radna Pani Jolanta Kobak poinformowała, iż Komisja Rewizyjna projekt uchwały budżetowej opiniowała pozytywnie.
    Radna Pani C. Włodarczyk sprostowała, iż zupełnie niepotrzebnie przewodniczący komisji prezentowali opinie bowiem takowe niezbędną są dopiero przy sprawozdaniu z realizacji budżetu.
    Radny Pan K. Kubit stwierdził, iż Pani C. Włodarczyk prawdopodobnie chodziło o opinię Komisji Rewizyjnej, bo opinia Komisji Budżetu jest jak najbardziej istotna.
    Pani radna C. Włodarczyk poruszyła jeszcze jedną kwestię, aby przed przystąpieniem do głosowania nad budżetem nanieść poprawkę bowiem jest zapisane iż, projekt uchwały ma druk nr 174”b” radna stwierdza, że ma być druk nr 174 bowiem nie było wersji “a”.
    Przewodniczący Pan K. Oktawiec wyjaśnił, iż numeracja druku to kwestia wewnątrz urzędu, dla Rady istotny jest zapis z jakiego dnia jest projekt uchwały i czego dotyczy, dlatego nie ma się co sugerować numerem druku.
    Radny Pan M. Krzak sprostował wypowiedź radnej Pani J. Kobak – Komisja Rewizyjna nie zajmowała stanowiska co do budżetu.
    Przewodniczący zaproponował, aby kwestię tą wyjaśnić na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej.
    Radny Pan K. Kubit stwierdził, iż opinia Komisji Rewizyjnej czy ona była, czy też jej nie było nie ma tu znaczenia, także dyskusja jest bezprzedmiotowa.
    Przewodniczący K. Oktawiec dodał, iż jakby była opinia to - pozytywna.
    Więcej uwag do projektu uchwały w sprawie budżetu Gminy na 2004 rok nie wniesiono. Zatem Przewodniczący poddał pod przyjęcie uchwałę w sprawie budżetu Gminy na 2004 rok wraz z naniesionymi autopoprawkami.

    Głosowanie: za – 19 jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XX/158/2004 (zał. nr 5).

    Przerwa w obradach od godz. 1500 – 1510.

    10. Wprowadzenie zmian do planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2004r.

    Przewodniczący Pan K. Oktawiec poinformował, iż wniosek został przedłożony z Komisji Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej z dnia 23 stycznia 2004r. Treść wniosku następująca:

    Komisja wnosi o wprowadzenie do planu pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2004 dodatkowego zadania: Kontrola problemowa obejmująca sprawdzenie celowości i prawidłowości wydatkowania środków z dotacji przekazanych stowarzyszeniom z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2003.
    Przewodniczący Komisji Rewizyjnej zdał się na wolę wysokiej Rady, aby zadecydowała czy ten temat wprowadzić do planu pracy Komisji na ten rok czy też nie.
    Nikt z radnych nie wniósł uwag do powyższej kwestii, zatem Przewodniczący poddał wniosek pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 14, przeciw – 2,wstrzymało się – 0. Wniosek przyjęto.

    11. Podjęcie uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Szkoły Podstawowej nr 1 w Kłodzku, druk nr 181 (zał. nr 6).

    Pani J. Sudoł w imieniu Komisji Edukacji i Kultury poinformowała o pozytywnej opinii do projektu uchwały znajdującego się na druku nr 181 i 183.
    Nikt z radnych nie zgłosił żadnych uwag czy zapytań. W związku z powyższym Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały po czym poddał go pod głosowanie.
    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XX/159/2004(zał. nr 7).

    12. Podjęcie uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Szkoły Podstawowej nr 5 w Kłodzku, druk nr 183 (zał. nr 8).

    Nie zgłoszono żadnych uwag i zapytań. Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.
    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie.
    Uchwała przeszła i otrzymała nr XX/160/2004(zał. nr 9).

    13. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XL/249/2001 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 22 lutego 2001r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania wysokości udzielania dotacji na działalność dydaktyczną i opiekuńczo – wychowawczą niepublicznych przedszkoli oraz niepublicznych szkół podstawowych i gimnazjalnych, druk nr 184 (zał. nr 10).

    Komisja Edukacji i Kultury wydała opinię pozytywną do projektu uchwały znajdującego się na druku nr 184.
    Przewodniczący poprosił o dokonanie autopoprawki w podstawie prawnej winno być art. 118 ust. 2 pkt 2. (ust. 3 nie istnieje).
    Radni nie wnieśli żadnych zapytań. Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XX/161/2004(zał. nr 11).

    14. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru południowo – zachodniej części miasta Kłodzka dla terenu położonego przy ul. Korczaka, druk nr 182 (zał. nr 12).

    Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej Pan Z. Żerkowski poinformował Radę o pozytywnej opinii Komisji do ww. projektu uchwały.
    Uwag nie wniesiono.
    Głosowanie: za – 18, przeciw – 1, wstrzymało się – 1.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XX/162/2004(zał. nr 13).

    15. Podjęcie uchwały w sprawie zamiany nieruchomości, druk nr 186 (zał. nr 14).

    Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej Pan Z. Żerkowski poinformował Radę o pozytywnej opinii Komisji do ww. projektu uchwały.
    Pan E. Bednarczyk zwrócił uwagę na fakt, iż na załączonych mapkach jest zaznaczona mapka 17/3 natomiast w § 1 jest zapisana działka 17/6.
    Pani naczelnik E. Sobolewska poinformowała, iż ma to być działka o nr 17/3 i taki zapis winien być w uchwale. Radny Ł. Walter zapytał, czy przy pozytywnej opinii komisji brano pod uwagę działkę nr 17/3 czy 17/6.Przewodniczący poprosił zatem o dokonanie zmiany zapisu w §1: zamiast nr 17/6 ma być nr działki 17/3.
    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie.
    Następnie Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie projektu uchwały w sprawie zamiany nieruchomości wraz z naniesioną poprawką.
    Głosowanie: za – 19 jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XX/163/2004(zał. nr 15).

    Pan Łukasz Walter poinformował, iż złożył wniosek o przydzielenie go do składu Komisji V, jednak po dokładnej analizie sytuacji i konsultacji z pewnymi osobami wycofuje swój wniosek.
    W związku z powyższym Przewodniczący Pan K. Oktawiec przystąpił do podjęcia uchwały w sprawie powołania do składu Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego radną Panią J. Sudoł.

    16. Podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmian w składzie osobowym Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego, druk nr 188 (zał. nr 16).

    Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały, poinformował o pisemnym zgłoszeniu Pani radnej do pracy w ww. komisji, po czym poddał uchwałę pod głosowanie.
    Głosowanie: za – 19, przeciw – 1, wstrzymało się – 0.
    Uchwała przeszła i otrzymała nr XX/164/2004(zał. nr 17).

    17. Rozpatrzenie skarg.

    Pan Przewodniczący K. Oktawiec poinformował, iż do Rady Miasta wpłynęło pismo Komitetu Obrony Praw Właścicieli Lokali dot. wezwania do usunięcia naruszenia przepisów, zarówno w uchwale nr V/39/99 RM w Kłodzku z dnia 21 stycznia 1999r. oraz w uchwale XXIV/133/99 RM w Kłodzku z dnia 30 grudnia 1999r.
    Komitet wzywa do usunięcia z obu tych uchwał wyrazów: “wspólnotami mieszkaniowymi z udziałem gminy”. Przewodniczący Rady posiada opinię radców prawnych sporządzoną na tę okoliczność. Ponadto Rada do zarzutów winna się ustosunkować w formie uchwały, takową też sporządzono. Przewodniczący odczytał uzasadnienie (zał. nr 18) do projektu uchwały w sprawie odrzucenia wezwania do usunięcia naruszeń, a następnie samą treść proponowanej uchwały.
    Pani C. Włodarczyk poprosiła o uzupełnienie informacji przez radcę prawnego.
    Pani Marzena Dąbrowska Michalak wyjaśniła, iż uchwały w których Komitet domaga się usunięcia naruszeń nie są już w obrocie prawnym. Rada ma możliwość samokontroli i gdyby uznała, że wezwanie do usunięcia naruszeń jest zasadne to może uchylić w tej części uchwałę w której wezwano do usunięcia naruszeń. Obowiązkiem Rady jest podjęcie stosownej uchwały. W tym przypadku skoro nie ma już zakładu budżetowego tylko spółka z o.o. zasadnym jest podjęcie uchwały, której treść odczytał Przewodniczący.
    Po tych wyjaśnieniach Pan K. Oktawiec poddał pod głosowanie projekt uchwały znajdujący się na druku nr 190.
    Głosowanie: za – 12, przeciw – 1, wstrzymało się – 7.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XX/165/2004(zał. nr 19).

    cd. >>>






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego405

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2004-03-10 11:43:33
    Aktualizacja: 2007-12-20 22:11:28
    Odslon: 471

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR