Sporządzenie aktu zgonu
Wymagane dokumenty:
1. Karta zgonu- wydana przez lekarza stwierdzającego zgon
2. Dokument tożsamości osoby zmarłej
3. Dokument tożsamości współmałżonka
4. Podanie o wydanie aktów zgonu,
5. Dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon.
Opłaty:
- sporządzenie aktu zgonu
(odpisy skrócone aktu zgonu
wydawane bezpośrednio po sporządzenia aktu – w liczbie 3 egzemplarzy) - jest zwolnione z opłaty skarbowej
Miejsce złożenia dokumentów właściwy:
- Urząd Stanu Cywilnego miejsca, w którym nastąpił zgon,
- dla Miasta oraz Gminy Kłodzko, Urząd Stanu Cywilnego przy Urzędzie Miasta w Kłodzku, pokój nr 202, tel. 865 46 42
Termin i sposób załatwienia sprawy:
- Niezwłocznie
Uwagi:
- zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu,
- do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
a) małżonek lub dzieci zmarłego,
b) najbliżsi krewni lub powinowaci,
c) osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,
d) administrator domu, w którym nastąpił zgon,
e) bezdomny - OPS.
Podstawa prawna
-Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688 z późn. zmianami,
- Ustawa z dnia 16.11.2006 o opłacie skarbowej (Dz.U.2006 nr 225 poz.1635)
- Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy
(Dz. U. z 1964 r. Nr 9, poz. 59 z późn. zmianami), Dział I
Tryb odwoławczy:
Wojewoda Dolnosląski we Wrocławiu w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem właściwego USC.