menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • P r o t o k ó ł nr XLV/05




     

    P r o t o k ó ł nr XLV/05
    z XLV sesji Rady Miejskiej w Kłodzku, która odbyła się
    w dniu 29 grudnia 2005r.
    w sali Rajców Urzędu Miasta w Kłodzku.

    Sesja rozpoczęła się o godz. 1000.

    1. Otwarcie XLV sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku Pan Józef Migdał mówiąc: “Otwieram XLV sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

    Następnie Przewodniczący powitał Panie i Panów Radnych, burmistrza miasta Kłodzka Pana Romana Lipskiego, zastępców burmistrza: Pana Leszka Michalskiego oraz Pana Janusza Rudnickiego, sekretarza urzędu Pana Jerzego Rutkowskiego, dyrektorów jednostek podległych, naczelników wydziałów, pracowników urzędu, media oraz obecnych na sali mieszkańców Kłodzka.

    2. Stwierdzenie ważności sesji.

    Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, iż obecnie w sesji bierze udział 20 radnych, co stanowi wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

    Nieobecna podczas całej sesji radna Pani Jolanta Kobak.

    3. Wybór sekretarzy sesji.

    Przewodniczący na sekretarza obrad sesji zaproponował radnego Pana L. Rogalewskiego. Nie zgłoszono innych propozycji. Rada 20 głosami “za”, poparła kandydaturę radnego, tym samym powołując go na sekretarza obrad XLV sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.

    Radny Pan Z. Żerkowski w imieniu komisji wniósł, aby wycofać druk nr 430 projekt uchwały w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie gminy Miejskiej Kłodzko – przekładając go na miesiąc styczeń, jak również druk nr 432 projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXII/185/2004 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 29 kwietnia 2004r. w sprawie uchwalenia Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Gminy Miejskiej Kłodzko na lata 2004 – 2005 – również przełożyć go na miesiąc styczeń.

    Radny Pan M. Krzak poinformował, iż Komisja Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej również wnioskuje o wycofanie z porządku obrad uchwały w sprawie WPI.

    Radna J. Sudoł zapytała o to, dlaczego wycofuje się ww. projekty uchwał.

    Radny Pan M. Krzak wyjaśnił, iż w punkcie 27 porządku obrad zaplanowane jest podjęcie budżetu, do którego jest szereg wniosków i dlatego komisja nie widzi potrzeby, aby w dniu dzisiejszym podejmować projekt uchwały w sprawie WPI, przeniesie się go na styczeń 2006r. po podjęciu uchwały budżetowej.

    Pan Z. Żerkowski uzasadnił, iż wycofanie druku nr 430 wynika z tego, iż podczas posiedzenia komisji wniesiono szereg uwag do regulaminu dostarczania wody, uwagi te muszą być skonsultowane z Panem Prezesem Biczem po czym ponownie temat wróci na obrady komisji.

    Pan Przewodniczący J. Migdał zaproponował wprowadzenie w miejsce punktów zdjętych, dwa projekty uchwał:

    • w sprawie zezwolenia na nieodpłatne udostępnienie herbu Miasta Kłodzka w celu wybicia medalu związanego z planowaną monetą dwuzłotową z serii “Historyczne Miasta w Polsce”, druk nr 433,
    • w sprawie uchylenia Uchwały nr XXVIII/225/2004 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 14 października 2004 r. w sprawie prywatyzacji rynku zarządzania nieruchomościami na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 434.

    Innych uwag nie wniesiono zatem przewodniczący poddał poprawki pod głosowanie:

    + wycofanie projekt uchwały w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie gminy Miejskiej Kłodzko druk nr 430

    Głosowanie: za – 17, przeciw - 1, wstrzymało się – 2. Projekt uchwały wycofano.

    + wycofanie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXII/185/2004 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 29 kwietnia 2004r. w sprawie uchwalenia Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Gminy Miejskiej Kłodzko na lata 2004 – 2008 druk nr 432

    Głosowanie: za – 14, przeciw - 3, wstrzymało się – 3. Projekt uchwały wycofano.

    * wprowadzanie w punkcie 20 projektu uchwały w sprawie zezwolenia na nieodpłatne udostępnienie herbu Miasta Kłodzka w celu wybicia medalu związanego z planowaną monetą dwuzłotową z serii “Historyczne Miasta w Polsce”, druk nr 433,

    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie. Projekt uchwały wprowadzono.

    * wprowadzanie w punkcie 21 projektu uchwały w sprawie uchylenia Uchwały nr XXVIII/225/2004 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 14 października 2004 r. w sprawie prywatyzacji rynku zarządzania nieruchomościami na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 434.

    Głosowanie: za – 13, przeciw – 0, wstrzymało się - 6, jedna osoba nie głosowała. Projekt uchwały wprowadzono.

    Po przyjęciu powyższych poprawek Przewodniczący Pan J. Migdał poddał pod głosowanie cały porządek obrad wraz z naniesionymi poprawkami.

    Głosowanie: za – 17, przeciw – 0, wstrzymało się - 3.

    Porządek obrad został przyjęty i przedstawia się następująco:

    1. Otwarcie XLV sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    2. Stwierdzenie ważności sesji.
    3. Wybór sekretarzy sesji.
    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.
    5. Zatwierdzenie protokołu z XLIV sesji.
    6. Wręczenie medali byłym Żołnierzom Zawodowym z Garnizonu Kłodzko oraz dyplomu uznania.
    7. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej.
    8. Przyjęcie projektu planu pracy Rady Miejskiej na rok 2006.
    9. Ocena aktualności “Studium uwarunkowań i kierunków rozwoju zagospodarowania przestrzennego miasta Kłodzka” oraz wszystkich obowiązujących miejskich planów zagospodarowania przestrzennego dla obszarów objętych tymi opracowaniami.
    10. Podjęcie uchwały w sprawie “Oceny aktualności Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Kłodzka i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, do których sporządzenia przystąpiono przed uchwaleniem studium”, druk nr 402.
    11. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zastosowanie przez Burmistrza Miasta Kłodzka bonifikaty od opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności oraz zasad rozkładania opłaty na raty, druk nr 419.
    12. Podjęcie uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla podstawowych i gimnazjalnych szkół niepublicznych oraz niepublicznych przedszkoli działających na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 420.
    13. Podjęcie uchwały w sprawie nieodpłatnego przejęcia nieruchomości stanowiącej rów położonej na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 423.
    14. Podjęcie uchwały w sprawie nieodpłatnego przejęcia nieruchomości stanowiących drogi położonych na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 424.
    15. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Rocznego Programu Współpracy Samorządu Gminy Miejskiej Kłodzko z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2006 rok, druk nr 425.
    16. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru banku do bankowej obsługi budżetu Gminy Miejskiej oraz gminnych jednostek organizacyjnych, druk nr 426.
    17. Podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmian budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko na 2005 rok, druk nr 427.
    18. Podjęcie uchwały w sprawie wydatków budżetu miasta, które w 2005 roku nie wygasają wraz z upływem roku budżetowego, druk nr 428.
    19. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia dla Miasta Kłodzka Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2006, druk nr 429.
    20. Podjęcie uchwały w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 430.
    21. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXII/185/2004 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 29 kwietnia 2004r. w sprawie uchwalenia Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Gminy Miejskiej Kłodzko na lata 2004 – 2005, druk nr 432.
    22. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w składzie osobowym komisji Rady Miejskiej w Kłodzku, druk nr 421.
    23. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w składzie osobowym komisji Rady Miejskiej w Kłodzku, druk nr 422.
    24. Podjęcie uchwały w sprawie skargi Pana Henryka Trzeciaka na Burmistrza Miasta Kłodzka, druk nr 431.
    25. Przerwa w obradach sesji (20 minut – występ chóru – kolędy polskie).
    26. Uchwała Nr III-198/05 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 1 grudnia 2005 r. w sprawie opinii o przedłożonym przez Burmistrza Miasta Kłodzka projekcie uchwały budżetowej na 2006 rok wraz z objaśnieniami oraz informacją o stanie mienia komunalnego.
    27. Podjęcie uchwały w sprawie budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko na 2006 rok, druk nr 404.
    28. Interpelacje i zapytania radnych.
    29. Wnioski i oświadczenia radnych.
    30. Sprawy różne.
    31. Zakończenie sesji.

    5. Zatwierdzenie protokołu z XLIV sesji.

    Uwag do protokołu nie wniesiono.

    Głosowanie: za – 17, przeciw – 0, wstrzymało się - 2.

    Protokół z XLIV sesji Rady Miejskiej w Kłodzku przyjęto.

    6. Wręczenie medali byłym Żołnierzom Zawodowym z Garnizonu Kłodzko oraz dyplomu uznania.

    Wręczono medale w uznaniu zasług położonych w dziedzinie rozwoju i umacniania obronności Rzeczypospolitej Polskiej, i tak:

    - złoty medal za zasługi dla obronności kraju otrzymali:

    Pan Bogusz Jerzy,

    Pan Dąbrowski Henryk,

    Pan Jaszczuk Henryk,

    - srebrny medal za zasługi dla obronności kraju otrzymali:

    Pan Grzybowski Zdzisław

    Pan Gosiewski Ryszard

    Następnie Pan Burmistrz i Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku wręczyli dyplomy uznania dla Pana Józefa Przytockiego starszego aspiranta Komendy Powiatowej Policji w Kłodzku za owocną i długoletnią i współpracę z samorządem miejskim.

    Przerwa w obradach od godz. 1000 do godz. 1030.

    7. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej (zał. nr 1).

    Radny Pan L. Rogalewski zapytał o pkt 1 D. Dzierżawa na str. 2. - gdzie jest mowa o wydzierżawieniu na OSiR powierzchni 300m2 z przeznaczeniem na szkolenie psów, a jak wiadomo jest zakaz wprowadzania psów na teren OSiR – radny prosi, aby Pan burmistrz odniósł się do tej kwestii.

    Pan burmistrz R. Lipski wyjaśnił, iż obszar o którym mowa – jest to łąka na przeciw stadionu przy ul. Sportowej, czyli nie jest to na terenie samego stadionu.

    Radny Pan L. Rogalewski zapytał więc, czy stawka 1zł za m2 rocznie nie jest stawką zbyt znikomą.

    Pan burmistrz wyjaśnił, iż na tym terenie będą szkolone psy, które w przyszłości będą służyć nie tylko policji, ale i całemu społeczeństwu. Burmistrz uważa, iż nakładanie zbyt dużych kosztów nie byłoby na miejscu, ponadto dofinansowuje się zakup samochodu dla policji, pomaga w różny sposób, dlatego nakładanie dodatkowych kosztów na policję nie byłoby celowe – stwierdził Pan burmistrz.

    Radny Pan L. Rogalewski stwierdził, iż ze sprawozdania nie wynikało, iż umowa zawarta jest z policją tylko wręcz zapis wskazuje na to, iż będzie prowadzona działalność gospodarcza przez prywatną osobę. Dlatego Pan radny uważa, iż 1 zł w skali roku to bardzo duży prezent.

    Pan burmistrz R. Lipski podjął taką decyzję i uważa, ze jest ona słuszna.

    Radny Pan M. Krzak zapytał o wyjazd do Krakowa burmistrza, bowiem nie ma o tym wzmianki w sprawozdaniu, radny ma nadzieję, że nie był to wyjazd prywatny.

    Pan burmistrz wyjaśnił, iż nie była to prywatna podróż, ponadto jest wiele wyjazdów służbowych, o których nie pisze się w sprawozdaniu, bowiem zajęło by to bardzo dużo czasu i papieru. Jeśli Państwa radnych interesują szczegóły z wyjazdu to burmistrz zaprasza do siebie, wówczas przedłoży szczegółowe sprawozdanie. Był tam z wiceburmistrzem L. Michalskim i naczelnikiem wydziału inwestycji – pozyskano wiele informacji na temat budowy krytych pływalni.

    8. Przyjęcie projektu planu pracy Rady Miejskiej na rok 2006 (zał. nr 2).

    W planie pracy na rok 2006 rok wniesiono następujące poprawki:

    Pan Przewodniczący zgłosił następujące autoporawki:

    W miesiącu czerwcu w punkcie 2 skreślić wyraz Przytuliska wpisując wyraz: Jadłodajni.

    W miesiącu kwietniu w punkcie 1 skreślić wyraz ocena, zapis będzie brzmiał: Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej i Komisji Rewizyjnej dotycząca realizacji budżetu za 2005r.

    Następnie w trakcie dyskusji radni wnieśli następujące poprawki:

    W miesiącu marcu punkt 1 otrzymuje brzmienie: Ocena funkcjonowania spółki ZAMG za 2005r. skreśla się zapis oraz do prowadzenia do zgodności z prawem jej działalności.

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się - 1. Poprawkę przyjęto.

    W miesiącu maju w punkcie 2 zmienić obecny zapis na następujący:

    Letni wypoczynek dzieci i młodzieży w miejscu zamieszkania i poza nim.

    Głosowanie: za – 20, przeciw – 0, wstrzymało się - 0. Poprawkę przyjęto.

    Zamienić z miesiąca maja pkt 2 przenieść w miejsce pkt 1 na miesiąc czerwiec i odwrotnie punkt 1 z czerwca przenieść w miejsce punktu 2 z maja.

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 1, wstrzymało się - 0. Poprawkę przyjęto.

    Po uwzględnieniu powyższych poprawek plan pracy Rady Miejskiej na 2006 rok przedstawia się następująco:

    26 styczeń

    1. Zatwierdzenie planu pracy oraz terminów sesji Rady Miejskiej na 2006 rok.
    2. Informacja o pracy Komisji Rady Miejskiej w 2005 r.
    3. Przyjęcie planów pracy Komisji Rady Miejskiej na 2006 r.

    23 luty

    1. Ocena wykonania zadań rzeczowych i finansowych w zakresie remontów przez ZAMG w 2005r.
    2. Stan zaawansowania przejęcia przez Gminę Twierdzy Kłodzkiej oraz program tworzenia na jej bazie jednostki turystycznej Forteczny Park Kulturowy.
    3. Wykorzystanie ekonomiczne mienia OSiR w 2005r., dalsze prognozy jego form działalności.

    30 marzec

    1. Ocena funkcjonowania spółki ZAMG za 2005r.
    2. Uporządkowanie problemów komunikacyjnych miasta Kłodzka oraz ocena bezpieczeństwa i porządku w mieście za 2005r.
    3. Analiza kompleksowa (rzeczowo – finansowa) “Wodociągów Kłodzkich” oraz ocena działalności za 2005r.

    27 kwiecień

    1. Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej i Komisji Rewizyjnej dotycząca realizacji budżetu za 2005r.
    2. Absolutorium.
    3. Przygotowanie miasta do sezonu turystycznego oraz Dni Kłodzka – wykorzystanie walorów turystycznych miasta.

    25 maj

    1. Stan sanitarny miasta oraz gospodarka odpadami (segregacja śmieci).
    2. Zabezpieczenie potrzeb zdrowotnych mieszkańców miasta.
    3. Analiza wykorzystania środków z Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

    29 czerwiec

    1. Letni wypoczynek dzieci i młodzieży w miejscu zamieszkania i poza nim.
    2. Ocena funkcjonowania w 2005 r. OPS, Noclegowni i Jadłodajni.
    3. Funkcjonowanie jednostek kultury w mieście w 2005r. (KOK, Muzeum, Biblioteka).

    27 lipiec

    1. Stan bezrobocia w mieście oraz działania Gminy zmierzające do minimalizowania jego skutków.
    2. Ocena realizacji budżetu za I półrocze 2006r.
    3. Przygotowanie placówek oświatowych do roku szkolnego 2006 – 2007.

    31 sierpień

    1. Ocena działalności ZAMG oraz wypracowanie dalszego sposobu zarządzania wspólnotami.
    2. Ocena stanu zieleni w mieście oraz przebieg jej pielęgnacji (ilość nasadzeń w 2006r. wg. rodzajów, stan ich na 31.08.2006r.)
    3. Ocena zabezpieczenia energetycznego w Kłodzku.

    28 wrzesień

    1. Ocena realizacji działań w zakresie dożywiania dzieci w szkołach.
    2. Analiza wykorzystania mienia gminnego w 2006r.
    3. Efekty dotychczasowej współpracy Kłodzka z miastami partnerskimi.

    26 październik

    1. Ocena realizacji budżetu za III kwartały 2006r.
    2. Ocena sprzedaży mienia gminnego oraz stanu ilościowego na 30 września 2006r.
    3. Zabezpieczenie socjalne podopiecznych OPS na okres zimy.

    30 listopad

    1. Informacja o działalności Miejskiego Konserwatora Zabytków w 2006r.
    2. Ocena działalności i kierunki rozwoju sportu i rekreacji w 2006r.
    3. Podjęcie uchwał około budżetowych.

    30 grudzień

    1. Przyjęcie planu pracy Rady Miejskiej na 2007r.
    2. Przyjęcie budżetu na 2007r.

    Przewodniczący Pan J. Migdał poddał pod głosowanie powyższy plan.

    Głosowanie: za – 20. Plan pracy Rady Miejskiej na 2006 rok został przyjęty jednogłośnie. Radny Pan T. Kmiecik zwrócił uwagę na to, iż plan pracy Rady winien być zgodny z planami pracy poszczególnych komisji stałych Rady Miejskiej.

    Pan Przewodniczący J. Migdał zwrócił się zatem z prośbą do przewodniczących poszczególnych komisji, aby swoje plany pracy dostosowali do obecnie przyjętego planu pracy Rady.

    9. Ocena aktualności “Studium uwarunkowań i kierunków rozwoju zagospodarowania przestrzennego miasta Kłodzka” oraz wszystkich obowiązujących miejskich planów zagospodarowania przestrzennego dla obszarów objętych tymi opracowaniami.

    Głos zabrała Pani Barbara Kaczmarek współautor opracowania “Oceny aktualności Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Kłodzka i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, do których sporządzenia przystąpiono przed uchwaleniem studium”. Pani B. Kaczmarek poinformowała, iż w przedstawionym projekcie uchwały zawarte są wnioski z oceny aktualności opracowanej w bieżącym roku, która dotyczyła Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania miasta oraz 9 miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, do których sporządzenia przystąpiono przed uchwaleniem Studium czyli przed rokiem 2000. W materiale zawarto również ocenę programu prac planistycznych po uchwaleniu Studium tj. w latach 2000 – 2005. Podstawą prawną dla sporządzonej oceny aktualności są wymogi art. 32 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z 2003 roku. Ocena aktualności Studium i tych 9 planów była rozpatrywana pod kątem ich aktualności w aspekcie prawnym i stopnia realizacji ustaleń tych planów. Przedmiotem oceny nie była natomiast zasadność przyjętych rozwiązań projektowych, bo one są wynikiem kompromisu na etapie uzgodnień, przedłożenia mieszkańcom i innych opinii wiążących. Opracowana Ocena aktualności otrzymała opinię pozytywną Miejskiej Komisji Urbanistycznej w październiku tego roku. Najważniejszym opracowaniem dla obszaru miasta jest Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, które stanowi wytyczne do wszystkich miejscowych planów, które będą i są opracowywane dla obszaru miasta. Studium zostało uchwalone w 2000 roku, a częściowo jego aktualizacja dla północno – wschodniej części obszaru miasta w sierpniu br. Po dokonanej zmianie Studium, określone w nim kierunki zagospodarowania przestrzennego są nadal aktualne. Aktualizacji w Studium wymagają natomiast uwarunkowania rozwojowe, gdyż od 2000 roku zmieniło się szereg ustaw i rozporządzeń wykonawczych, obowiązuje dużo nowych dyrektyw unijnych, sporządzone zostało szereg opracowań specjalistycznych z zakresu ochrony dziedzictwa kulturowego, zagrożeń powodziowych, ochrony przyrody. Zapisy w tej kwestii zawarte są w §1 projektu uchwały. Rozpatrując analizowane plany miejscowe należy stwierdzić, że te 9 planów wraz ze zmianami można podzielić na dwa typy: są plany, które w aspekcie formalno – prawnym są nadal aktualne i są one również w dużym stopniu zaawansowania realizacyjnego. Dotyczy to planów dla terenów zabudowy mieszkaniowo – usługowej przy ul. Dusznickiej 3 i 9 przy ul. Dusznickiej 38 – 42 to jest na zachodnim obrzeżu miasta miejscowy plan wielorodzinnego osiedla mieszkaniowego przy ul. Korytowskiej, w pełni zrealizowany plan jednorodzinnego osiedla mieszkaniowego przy ul. Nowy Świat, w dużym stopniu zaawansowana realizacja i teren w rejonie ulicy Wyspiańskiego, gdzie powstała swoista strefa aktywności gospodarczej i rozwój budownictwa mieszkaniowego. Pozostałe plany miejscowe są również zgodne w aspekcie formalno – prawnym, jednak stopień ich realizacji jest mały lub w ogóle nie nastąpił, aby umożliwić realizację w granicach opracowanych planów przedsięwzięć lub ułatwić ich realizację należy dokonać ich częściowych zmian dyspozycji funkcjonalno – przestrzennych stwierdza Pani B. Kaczmarek - dotyczy to planu zagospodarowania terenu przemysłowo – składowego pomiędzy ul. Noworudzką a Piłsudskiego, planu Wyspy Piasek, planu prawobrzeżnego przedmieścia w rejonie ul. Chełmońskiego i ul. Śląskiej oraz dawnego kamieniołomu przy ul. Wielisławskiej. Zakres tych zmian określono w ust. 2 § 3 projektu uchwały. Na planszy przedstawionej radnym kolorem żółtym zaznaczono obszary, dla których sporządzono plany miejscowe w latach 2000 – 2005 jest to łącznie 6 dużych planów miejscowych i ten zrealizowany program należy ocenić pozytywnie, plany te wyszczególniono w ust. 2 § 4 projektu uchwały. Dobrze w aspekcie planistycznym należy również ocenić aktualnie realizowany program opracowań urbanistycznych, jest to łącznie 5 planów miejscowych wraz z dodatkową zmianą Wyspy Piasek. Plany te oznaczone są na planszy kolorem zielonym, a obszar Owczej Góry szarfą zieloną na żółtym tle jako, że po plan już był kiedyś opracowywany, a teraz następuje jego zmiana. Całość tych planów jest wyszczególniona w §4 ust. 3 projektu uchwały. Na planszy zieloną szarfą zaznaczono tereny gdzie w najbliższym czasie będą podjęte opracowania planów miejscowych, dotyczy to obszaru południowo – wschodniego obejmującego dolinę Nysy Kłodzkiej, tereny rolniczo – rekreacyjne, tereny wodonośne oraz zespół zabudowy jednorodzinnej w rejonie ul. Tetmajera, Orkana i prawej stronie ul. Wyspiańskiego, obszar południowo – zachodni obejmujący przede wszystkim przestrzeń rolniczą w rejonie Zagórza, Książówki i Leszczyny. Plany te wyszczególniono w punkcie 1 i 2 ust. 1 § 6 uchwały, natomiast w punkcie 3 i 4 tego ustępu wymieniono plany, które będą sporządzone w dalszej kolejności na planszy są one białą plamą. Na koniec uchwały w ust. 2 § 6 odniesiono się do kolejności działań zmierzających do cząstkowych zmian uchwalonych już obowiązujących planów, dot. to samego Studium jak i ocenianych 9 planów.

    Radna Pani C. Włodarczyk zapytała czy w materiale naniesiono poprawki stylistyczne jakie wskazano podczas posiedzenia komisji.

    Pani B. Kaczmarek poinformowała, iż zaraz po posiedzeniu komisji poprawiono materiał.

    10. Podjęcie uchwały w sprawie “Oceny aktualności Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Kłodzka i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, do których sporządzenia przystąpiono przed uchwaleniem studium”, druk nr 402 (zał. nr 3).

    Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego Pan Z. Żerkowski poinformował, o pozytywnej opinii Komisji do powyższego projektu uchwały.

    Radni nie wnieśli dodatkowych zapytań.

    Przewodniczący Pan J. Migdał poddał projekt uchwały pod głosowanie:

    Głosowanie: za – 17, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLV/375/2005 (zał. nr 4).

    11. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zastosowanie przez Burmistrza Miasta Kłodzka bonifikaty od opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności oraz zasad rozkładania opłaty na raty, druk nr 419 (zał. nr 5).

    Komisja Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie o czym poinformował Pan M. Krzak.

    Nie wniesiono żadnych uwag ani zapytań.

    Przewodniczący Pan J. Migdał poddał projekt uchwały pod głosowanie:

    Głosowanie: za – 17, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLV/376/2005 (zał. nr 6).

    12. Podjęcie uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla podstawowych i gimnazjalnych szkół niepublicznych oraz niepublicznych przedszkoli działających na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 420 (zał. nr 7).

    Pan W. Krzelowski poinformował, iż Komisja Edukacji i Kultury pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały przedstawiony na druku nr 420.

    Nie wniesiono żadnych uwag ani zapytań.

    Przewodniczący Pan J. Migdał poddał projekt uchwały pod głosowanie:

    Głosowanie: za – 17, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLV/377/2005 (zał. nr 8).

    13. Podjęcie uchwały w sprawie nieodpłatnego przejęcia nieruchomości stanowiącej rów położonej na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 423 (zał. nr 9).

    Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego Pan Z. Żerkowski poinformował, o pozytywnej opinii Komisji do powyższego projektu uchwały.

    Nie wniesiono żadnych uwag ani zapytań.

    Przewodniczący Pan J. Migdał poddał projekt uchwały pod głosowanie:

    Głosowanie: za – 17, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLV/378/2005 (zał. nr 10).

    14. Podjęcie uchwały w sprawie nieodpłatnego przejęcia nieruchomości stanowiących drogi położonych na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 424 (zał. nr 11).

    Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego Pan Z. Żerkowski poinformował, o pozytywnej opinii Komisji do powyższego projektu uchwały.

    Nie wniesiono żadnych uwag ani zapytań.

    Przewodniczący Pan J. Migdał poddał projekt uchwały pod głosowanie:

    Głosowanie: za – 16, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLV/379/2005 (zał. nr 12).

    15. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Rocznego Programu Współpracy Samorządu Gminy Miejskiej Kłodzko z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2006 rok, druk nr 425 (zał. nr 13).

    Przewodniczący Komisji Budżetu radny M. Krzak poinformował, iż komisja zapoznała się z projektem uchwały.

    Przewodniczący Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej Sportu i Turystyki radny Pan W. Gacek poinformował, iż dyskutowano nad powyższym projektem uchwały wydając do niego opinię pozytywną. Również opinię pozytywną wydała Komisja Edukacji i Kultury.

    Nie wniesiono uwag ani zapytań.

    Przewodniczący Pan J. Migdał poddał projekt uchwały pod głosowanie:

    Głosowanie: za – 16, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLV/380/2005 (zał. nr 14).

    16. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru banku do bankowej obsługi budżetu Gminy Miejskiej oraz gminnych jednostek organizacyjnych, druk nr 426 (zał. nr 15).

    Pan M. Krzak poinformował o pozytywnej opinii Komisji Budżetu do powyższego projektu uchwały.

    Nie wniesiono uwag ani zapytań.

    Przewodniczący Pan J. Migdał poddał projekt uchwały pod głosowanie:

    Głosowanie: za – 17, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLV/381/2005 (zał. nr 16).

    17. Podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmian budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko na 2005 rok, druk nr 427a (zał. nr 17).

    Pan M. Krzak poinformował, iż po przedstawieniu autopoprawki Pani Skarbnik do powyższego projektu uchwały zaopiniowano go pozytywnie.

    Pani H. Popiel wyjaśniła, że autopoprawka dotyczy decyzji, która otrzymano od ministra finansów w sprawie zwiększenia subwencji oświatowej o kwotę 124 579,- zatem w uzasadnieniu w Dziale 758 kwota po autopoprawce będzie wynosiła 336 998,-.

    Nie wniesiono uwag ani zapytań.

    Przewodniczący Pan J. Migdał poddał projekt uchwały pod głosowanie:

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLV/382/2005 (zał. nr 18).

    18. Podjęcie uchwały w sprawie wydatków budżetu miasta, które w 2005 roku nie wygasają wraz z upływem roku budżetowego, druk nr 428 (zał. nr 19).

    Pan M. Krzak poinformował o pozytywnej opinii Komisji Budżetu do powyższego projektu uchwały.

    Pani Skarbnik H. Popiel zgłosiła autopoprawkę dot. zał. nr 1, Dział 700 gospodarka mieszkaniowa § 605 a winien być § 623 gdyż są to dotacje celowe z budżetu na dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji, zakupów inwestycyjnych, jednostek nie zaliczonych do sektora finansów publicznych.

    Do projektu nie zgłoszono dodatkowych pytań ani uwag, zatem Przewodniczący Pan J. Migdał poddał go pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 18, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLV/383/2005 (zał. nr 20).

    19. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia dla Miasta Kłodzka Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2006, druk nr 429 (zał. nr 21).

    Przewodniczący Komisji Budżetu Pan M. Krzak poinformował, iż wprowadzono pewne zmiany, a mianowicie jest propozycja, aby rozszerzyć zapis w punkcie 20 o dodanie słów: zakup środka wspomagającego wychodzenie z alkoholizmu (np. Esperal). Druga zmiana to wprowadzenie nowego zadania w punkcie 40 o treści: wspomaganie działalności Policji i Straży Miejskiej w zakresie przestrzegania ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi i narkomanii poprzez monitorowanie miejsc o szczególnym zagrożeniu alkoholizmem i narkomanią, na ten cel przeznaczyć 50 000 zł z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Komisja proponuje zmniejszyć wydatki w § 4300 w poz. 16 o kwotę 50 000zł.

    Pani Skarbnik na komisji poinformowała, iż będzie robione sprawozdanie z wydatkowania za rok 2005 i kwota przeznaczona na ten program zwiększy się prawdopodobnie o kwotę 97 000,- i w najbliższych miesiącach będzie można z powrotem wprowadzić kwotę 50 000,- w pozycji 16 terapia dzieci zagrożonych.

    Przewodniczący poddał zgłoszone poprawki pod głosowanie:

    • rozszerzenie zapisu w punkcie 20 o dodanie słów: zakup środka wspomagającego wychodzenie z alkoholizmu (np. Esperal).

    Głosowanie: za – 16, przeciw – 0, wstrzymało się – 1. Poprawkę przyjęto.

    • nadać nową liczbę porządkową 40 w rubryce wyszczególnienie dodać zapis wspomaganie działalności Policji i Straży Miejskiej w zakresie przestrzegania ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi i narkomanii poprzez monitorowanie miejsc o szczególnym zagrożeniu alkoholizmem i narkomanią, na ten cel przeznaczyć 50 000 zł, tym samym w pozycji nr 16 czyli praca terapeutyczna dla dzieci zagrożonych uzależnieniem w ramach obozów i kolonii – zmniejszyć planowane wydatki o 50 000,- czyli zostanie kwota 42 000,- (aby nie było obaw ta kwota zostanie w najbliższych miesiącach urealniona po sprawozdaniu z wydatkowania na ten cel za 2005 rok).

    Głosowanie: za – 18, przeciw – 0, wstrzymało się – 1. Poprawkę przyjęto.

    Po naniesieniu tych poprawek Komisja Budżetu opiniuje projekt uchwały pozytywnie.

    Pozytywną opinię wydała również Komisja Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego o czym poinformowała przewodnicząca Komisji Pani L. Karbownik.

    Przewodniczący Pan J. Migdał poddał więc pod głosowanie cały projekt uchwały wraz z naniesionymi poprawkami.

    Głosowanie: za – 18, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLV/384/2005 (zał. nr 22).

    20. Podjęcie uchwały w sprawie zezwolenia na nieodpłatne udostępnienie herbu Miasta Kłodzka w celu wybicia medalu związanego z planowaną monetą dwuzłotową z serii “Historyczne Miasta w Polsce”. druk nr 433 (zał. nr 23)

    Nie wniesiono uwag do powyższego projektu uchwały, zatem Pan Przewodniczący poddał go pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLV/385/2005 (zał. nr 24).

    21. Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia Uchwały nr XXVIII/225/2004 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 14 października 2004 r. w sprawie prywatyzacji rynku zarządzania nieruchomościami na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 434 (zał. nr 25).

    Radny Pan M. Krzak poinformował, iż na ostatnim posiedzeniu Rady wyrażono wolę, aby to burmistrz przygotował projekt uchwały, a radny widzi, iż projektantami jest Przewodniczący Komisji i radni.

    Pan Przewodniczący J. Migdał wyjaśnił, iż sama treść uchwały przygotowana jest przez burmistrza, w tym miejscu Pan burmistrz R. Lipski dodał, iż inicjatywa uchwały była Komisji Gospodarki Komunalnej, zatem służby burmistrza tylko technicznie przygotowały projekt uchwały.

    Radny M. Krzak pyta czy prawidłowa jest podstawa prawna. Pan Przewodniczący J. Migdał wyjaśnił, iż radca prawny podpisał się pod tym projektem.

    Po tych wyjaśnieniach Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 17, przeciw – 0, wstrzymało się – 2.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLV/386/2005 (zał. nr 26).

    22. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w składzie osobowym komisji Rady Miejskiej w Kłodzku, druk nr 421 (zał. nr 27).

    Nie wniesiono żadnych uwag do propozycji zmian w składzie osobowym komisji zatem Przewodniczący Pan J. Migdał poddał projekt uchwały pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLV/387/2005 (zał. nr 28).

    23. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w składzie osobowym komisji Rady Miejskiej w Kłodzku, druk nr 422 (zał. nr 29).

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLV/388/2005 (zał. nr 30).

    Przerwa w obradach od godz. 1130 do godz. 1230.

    24. Podjęcie uchwały w sprawie skargi Pana Henryka Trzeciaka na Burmistrza Miasta Kłodzka, druk nr 431 (zał. nr 31).

    Przewodniczący Komisji Rewizyjnej radny Pan K. Kubit wyjaśnił, iż po zapoznaniu się ze skargą Komisja uznała ją jako bezzasadną. W uzasadnieniu radny K. Kubit podał, iż decyzję taką wydano po analizie dokumentów w tym pisma samego skarżącego, który przeprasza za to, iż złożył skargę na burmistrza tłumacząc, iż namówili go do tego źli ludzie. Komisja analizowała sprawę pod kątem merytorycznym czy burmistrz dopuścił się uchybień formalno – prawnych i nie udzielił pomocy jeśli się takowa należała. Stwierdzono, iż żadnych uchybień formalno – prawnych Komisja nie dopatrzyła się, zatem jednogłośnie opiniowano, aby uznać skargę Pana H. Trzeciaka na Burmistrza Miasta Kłodzka jako bezzasadną.

    Radni nie wnieśli żadnych uwag ani zapytań.

    Przewodniczący Pan J. Migdał poddał pod głosowanie projekt uchwały uznajacy skargę na burmistrza jako bezzasadną.

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLV/389/2005 (zał. nr 32).

    25. Uchwała Nr III-198/05 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 1 grudnia 2005 r. w sprawie opinii o przedłożonym przez Burmistrza Miasta Kłodzka projekcie uchwały budżetowej na 2006 rok wraz z objaśnieniami oraz informacją o stanie mienia komunalnego (zał. nr 33).

    Wszyscy radni otrzymali uchwałę RIO, z którą się zapoznano.

    cd>>>






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego700

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2006-01-18 11:04:31
    Aktualizacja: 2007-12-22 23:44:27
    Odslon: 365

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR