Kategoria sprawy: Sposób załatwiania i przyjmowania skarg
Zakres sprawy: Sposób postępowania w sprawach skarg i wniosków.
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Rady Ministrów – z dnia 8.01.2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U.Nr 5/2002 , poz. 46).
- Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. Nr 98/2000 poz. 1071 z późn. zm.).
- Załatwianie spraw – Art. 35 i Art. 36
- Przyjmowanie skarg i wniosków - Art. 221-260 (skargi, wnioski, nadzór i kontrola) – Dział VIII
W sprawie postępowania ze skargami i wnioskami w Urzędzie Miasta w Kłodzku reguluje:
- Zarządzenie nr 19/2011 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 01.03.2011 w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędowi Miasta Kłodzka.
- Zarządzenie nr 36/2011 Burmistrza Miasta Kłodzka z dnia 31.03.2011 w sprawie przyjmowania skarg i wniosków od mieszkańców Miasta Kłodzka
Forma załatwienia spraw:
Burmistrz Miasta i jego zastępcy przyjmują mieszkańców miasta w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek.
Skargi i wnioski kierowane do Burmistrza Miasta ewidencjonowane są w rejestrze skarg i wniosków prowadzonych przez tut. Wydział Organizacyjny.
Termin załatwienia spraw:
Zgodnie z Art. 35 KPA – skargi i wnioski rozpatrywane bezzwłocznie. Termin udzielenia odpowiedzi – 1 miesiąc ( jeżeli sprawa wymaga postępowania wyjaśniającego), a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy.
Analiza skarg i wniosków I półrocze 2015r.
W ogółem wpłynęło do tut. Urzędu Miasta - 6 skarg
Z czego załatwionych:
• skarga zasadna - 3
• skarga bezzasadna – 2
• skarga pozostawiona bez rozpatrzenia - 1
• skarga wycofana -0
Skargi dotyczące:
• terminowości załatwienia spraw - 2
• lokali mieszkalnych – 0
• - inne 3
Analiza skarg i wniosków za 2014 rok
W 2014 roku ogółem wpłynęło do tut. Urzędu Miasta - 7 skarg
Z czego załatwionych:
- wyjaśniająco, informująco – 0
- w trakcie załatwiania - 0
- skarga zasadna - 2
- skarga bezzasadna - 5
- skarga wycofana -0
Skargi dotyczące:
- terminowości załatwienia spraw - 1
- lokali mieszkalnych – 1
- inne - 5
Analiza skarg i wniosków za 2013 rok
W 2013 roku ogółem wpłynęło do tut. Urzędu Miasta - 7 skarg
Z czego załatwionych:
- wyjaśniająco, informująco – 2
- w trakcie załatwiania - 1
- pozytywanie -1
- skarga bezzasadna - 3
- skarga wycofana -0
Skargi dotyczące:
- terminowości załatwienia spraw - 0
- lokali mieszkalnych – 2
- inne - 5
Analiza skarg i wniosków za 2012 rok
W 2012 roku ogółem wpłynęło do tut. Urzędu Miasta - 4 skarga.
Z czego załatwionych:
- negatywnie - 2
- wyjaśniająco, informująco – 0
- w trakcie załatwiania - 0
- pozytywanie -2
- skarga bezzasadna - 0
- skarga wycofana -0
Skargi dotyczące:
- terminowości załatwienia spraw - 2
- lokali mieszkalnych – 0
- inne - 2
Analiza skarg i wniosków za I półrocze 2011 rok
W I półroczy 2011 roku ogółem wpłynęło do tut. Urzędu Miasta - 21 skarg, w tym do rozpatrzenia przez Radę Miejską –12 skarg
Z czego załatwionych:
- negatywnie - 0
- wyjaśniająco, informująco – 5
- w trakcie załatwiania - 4
- pozytywanie -2
- skarga bezzasadna - 9
- skarga wycofana -1
Skargi dotyczące:
W 2010 roku ogółem wpłynęło do tut. Urzędu Miasta - 34 skarg, w tym do rozpatrzenia przez Radę Miejską –19 skarg
Z czego załatwionych:
- negatywnie - 0
- wyjaśniająco, informująco – 8
- w trakcie załatwiania - 5
- pozytywanie -4
- skarga bezzasadna - 15
- skarga pozostawiona bez rozpoznania -2
Skargi dotyczące:
- terminowości załatwienia spraw - 5
- lokali mieszkalnych – 9
- inne - 20
Analiza skarg i wniosków za 2009 rok
W 2009 roku ogółem wpłynęło do tut. Urzędu Miasta - 37 skarg, w tym do rozpatrzenia przez Radę Miejską – 18 skargi
Z czego załatwionych:
- negatywnie - 2
- wyjaśniająco, informująco – 8
- w trakcie załatwiania - 1
- pozytywanie -5
- skarga bezzasadna - 22
- przekazano do załatwienia wg. właściwości - 0
Skargi dotyczące:
- terminowości załatwienia spraw - 4
- lokali mieszkalnych – 8
- inne -25
Archiwum do pobrania>>>
Zamieściła: Magdalena Serafin