menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • P r o t o k ó ł nr III/02




     P r o t o k ó ł nr III/02
    z III sesji Rady Miejskiej w Kłodzku, która odbyła się
    w dniu 19 grudnia 2002r.
    w sali Rajców Urzędu Miasta w Kłodzku.

    Sesja rozpoczęła się o godz. 1500.

    1. Otwarcie III sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    2. Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku Pan Krzysztof Oktawiec mówiąc: “Otwieram III sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

      Następnie burmistrz Pan Roman Lipski poinformował o tym, iż w dniu wczorajszym zmarł Pan Tadeusz Woźny - zastępca prezesa ZAMG poprosił zatem o uczczenie minutą ciszy jego odejście.

    3. Stwierdzenie ważności sesji.

    Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, iż w posiedzeniu bierze udział 20 radnych, co stanowi wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

    Nieobecny wiceprzewodniczący Pan Piotr Brzostowicz.

    1. Wybór sekretarzy sesji.

    Przewodniczący K. Oktawiec zaproponował na sekretarzy sesji radną Jolantę Kobak i radnego Łukasza Waltera. Wymienieni radni wyrazili zgodę na objęcie funkcji sekretarzy obrad. Innych propozycji nie zgłoszono.

    Rada dokonała wyboru sekretarzy: “za” w/w radnymi głosowało - 20 radnych jednogłośnie.

     

    1. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.

    Radny Z. Żerkowski wniósł o wycofanie pkt. 10 i 11. W uzasadnieniu podał, iż taką decyzję podjęła komisja II w wyniku analizy projektów uchwał dotyczących nabycia nieruchomości lokalowych (druk nr 12 i druk nr 13), jest szereg wątpliwości, które należałoby wyjaśnić.

    Nad tą propozycją wywiązała się dyskusja z udziałem: burmistrza R. Lipskiego, radnych E. Bednarczyka, W. Dziopka oraz wiceprzewodniczącej C. Włodarczyk.

    W rezultacie przewodniczący K. Oktawiec poddał pod głosowanie propozycję radnego Z. Żerkowskiego, tj. wycofanie pkt. 10. porządku obrad: Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości lokalowej, druk nr 12.

    Głosowanie: za – 15, przeciw – 4, wstrzymało się – 1. Pkt. 10 wycofano.

    Wycofanie pkt. 11. porządku obrad: Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości lokalowej, druk nr 13.

    Głosowanie: za – 15, przeciw – 4, wstrzymało się – 1. Pkt. 11 wycofano.

    Więcej uwag do porządku obrad nie wniesiono, przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie porządku obrad wraz z naniesionymi poprawkami.

    Głosowanie: za 20 – jednogłośnie.

    Porządek obrad został przyjęty i przedstawia się następująco.

    1. Otwarcie III sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    2. Stwierdzenie ważności sesji.
    3. Wybór sekretarzy sesji.
    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.
    5. Zatwierdzenie protokołu z II nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej.
    6. Sprawozdanie z działalności burmistrza miasta Kłodzka.
    7. Informacja o stanie zabezpieczenia podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej na okres zimy – referuje dyrektor OPS Pani Anna Kruszelnicka.
    8. Podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy Miejskiej Kłodzko w planie Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2002 rok, druk nr 5.
    9. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miasta Kłodzka, druk nr 10.
    10. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia zasad i wysokości przyznawania diet dla radnych Rady Miejskiej w Kłodzku, druk nr 28.
    11. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego na pokrycie wydatków bieżących, druk nr 29.
    12. Podjęcie uchwały w sprawie powołania komisji dyscyplinarnych I i II instancji, druk nr 31.
    13. Podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad dokonywania oceny pracowników samorządowych mianowanych, druk nr 32.
    14. Podjęcie uchwały w sprawie nieodpłatnego przejęcia nieruchomości zabudowanej położonej w Kłodzku przy ul. Armii Krajowej 15,17,19, druk nr 33.
    15. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości, druk nr 34.
    16. Podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy Miejskiej Kłodzko na 2002 rok, druk nr 35.
    17. Rozpatrzenie skarg.
    18. Interpelacje i zapytania radnych.
    19. Wnioski i oświadczenia radnych.
    20. Sprawy różne.
    21. Zakończenie sesji.
    1. Zatwierdzenie protokołu z II nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej.
    2. Protokół z II nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej przyjęto jednogłośnie 20 – za.
    3. Sprawozdanie z działalności burmistrza miasta Kłodzka (zał. nr 1 ).
    4. Radny L. Rogalewski zapytał o pkt. 5 na stronie 1 dot. podpisania umowy z Komitetem Obywatelskim Ziemi Kłodzkiej na użyczenie działki – radny prosi o podanie szerszych informacji na ten temat. Zadał również pytanie dot. pkt. 11 na str. 5 - z prośbą o wyjaśnienie czy nie ma pomyłki w tym zapisie.

      Burmistrz R. Lipski wyjaśnił, iż zapis w pkt. 11 na str. 5 jest prawidłowy. Natomiast jeśli chodzi o pkt. 5 na str. 1 burmistrz uznał, iż placów zabaw nie jest za wiele w mieście, teren o którym mowa zlokalizowany jest pomiędzy starostwem a Centrum Pomocy Rodzinie. Jeśli stwarza się okazja, że organizacja jaką jest KOZK ma pewien program, na który pozyskuje określone środki i chce zagospodarować ww. teren pod plac zabaw - urząd miasta nie będzie stwarzał problemów - wręcz przeciwnie stworzy określone warunki w celu zorganizowania ogrodu zabaw dla dzieci.

    5. Informacja o stanie zabezpieczenia podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej na okres zimy – referuje dyrektor OPS Pani Anna Kruszelnicka (zał. nr 2).
    6. Pani dyrektor A. Kruszelnicka zreferowała materiał, którego forma syntetyczna stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

      Radna C. Włodarczyk zapytała o to, czy są zabezpieczone środki na potrzeby dla ubogich mieszkańców.

      Pani dyrektor poinformowała, iż są pewne perturbacje z ostatnią transzą grudniową.

      W tym miejscu burmistrz R. Lipski poinformował, iż kwota transzy grudniowej wynosi ok. 40 tys. zł. i środki te muszą się znaleźć.

      Radny W. Gacek podał, iż komisja Zdrowia, Pomocy Społecznej, Sportu i Turystyki po zapoznaniu się z informacją o stanie zabezpieczenia podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej na okres zimy wnioskuje o zwiększenie środków z budżetu miasta na rok 2003 do 400 tys. zł na pomoc w naturze i zasiłki celowe zima 2002/2003. W związku z niesystematycznym wpływem środków na dożywianie dzieci w szkołach komisja wnioskuje o to, aby transze na ten cel były przekazywane w pierwszych dniach stycznia tak, aby nie było przerw w dotacji na dożywianie dzieci.

    7. Podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy Miejskiej Kłodzko w planie Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2002 rok, druk nr 5 (zał. nr 3).

    Przewodniczący Komisji Budżetu radny L. Michalski poinformował, iż komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

    Radny J. Pokrywka zapytał o to, czy modernizacja kotłowni ratusza jest już wykonana.

    W odpowiedzi burmistrz Lipski wyjaśnił, iż zostało wykonane gazowe ogrzewanie ratusza, które obecnie funkcjonuje. Więcej pytań nie zgłoszono, w związku z powyższym przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr III/20/2002 (zał. nr 4 ).

    9. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miasta Kłodzka, druk nr 10 (zał. nr 5 ).

    Przewodniczący K. Oktawiec odczytał treść projektu uchwały wraz z uzasadnieniem.

    Radny J. Migdał poprosił o podanie najniższej i najwyższej kategorii wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatku funkcyjnego.

    Przewodniczący poinformował, iż rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 3 grudnia 2000 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich w załączniku nr 1 podaje iż: dla wójta, burmistrza w gminie pow. 15 tys. do 100 tys. mieszkańców – wynagrodzenie zasadnicze wynosi od 3500 zł do 4600, natomiast dodatek funkcyjny od 1300 zł do 1800 zł.

    Radna J. Sudoł podała, iż jest to ok. 1000 zł mniej od pensji jaką otrzymywał pan burmistrz Z. Biernacki.

    Więcej uwag nie zgłoszono, przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr III/21/2002 (zał. nr 6 ).

    10. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenie zasad i wysokości przyznawania diet dla radnych Rady Miejskiej w Kłodzku, druk nr 28 (zał. nr 7).

    Przewodniczący Rady odczytał treść projektu uchwały wraz z uzasadnieniem.

    Radny L. Michalski w imieniu Komisji Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej zgłosił następującą poprawkę: w §4 pkt d) zastępcom przewodniczących komisji zamiast 55% podstawy wymiaru, komisja proponuje 60% podstawy wymiaru, w pkt. e) pozostałym radnym zamiast 50% podstawy wymiary proponuje się 55% podstawy wymiaru.

    Przewodniczący K. Oktawiec wniósł autopoprawkę w §6 zapis powinien być następujący: Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Miasta, a nie jak zapisano Burmistrzowi Miasta Kłodzka.

    Przystąpiono do głosowania:

    I poprawka: §4 pkt. 1 ppkt d) zastępcom przewodniczących komisji 60% podstawy wymiaru

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 1. Poprawkę przyjęto.

    II poprawka §4 pkt. 1 ppkt e) pozostałym radnym 55% podstawy wymiaru.

    Głosowanie: za – 16, przeciw – 0, wstrzymało się – 4. Poprawkę przyjęto.

    III poprawka: §6 Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Miasta

    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie. Poprawkę przyjęto.

    Przystąpiono do głosowania nad całym projektem uchwały wraz z naniesionymi poprawkami.

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 1.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr III/22/2002 (zał. nr 8 ).

    11. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego na pokrycie wydatków bieżących, druk nr 29 (zał. nr 9).

    Radny L. Michalski w imieniu komisji budżetu zgłosił następujący wniosek. W §1 komisja proponuje ustalić wysokość kredytu na kwotę 1 500 000 zł, a nie jak zaproponowano 1 950 000 zł.

    Radny M. Krzak poprosił o określenie terminu spłaty tego kredytu.

    Kwestię tę wyjaśnił skarbnik gminy Pan Piotr Porębski. Podał, iż kredyt ten uruchamia się wówczas, gdy brakuje dochodów na pokrycie wydatków czyli wówczas, gdy jest deficyt budżetowy. Trudno jest więc określić datę spłaty tego kredytu bowiem nie wiadomo kiedy zostanie on uruchomiony.

    Ponadto Pan Porębski w imieniu burmistrza wniósł autopoprawkę w podstawie prawnej jest błąd jest zapisane: art. 48 ustawy z dnia 29 listopada, natomiast ustawa jest z dnia 26 listopada.

    Radczyni prawna Pani Marzena Dąbrowska Michalak poprosiła, aby ustalić w uchwale czy chodzi o kredyt krótkoterminowy czy o pożyczkę i emisję papierów wartościowych.

    Pan skarbnik uściślił, iż chodzi o zaciągnięcie kredytu krótkoterminowego, zatem należy wykreślić zapis “pożyczka i emisja papierów wartościowych”.

    Radny J. Pokrywka oczekiwałby, aby w przyszłości brak płynności finansowej był uzupełniany z rezerwy budżetowej.

    Po wystąpieniach radnych Przewodniczący przystąpił do głosowania nad poprawkami. Zaproponował, aby datę prawidłową czyli 26 listopada nanieść bez głosowania ( co uczyniono) po czym poddał pod głosowanie następującą autopoprawkę: w §1 powinien być zapis: Upoważnia się burmistrza miasta do zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego....

    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie. Autopoprawkę przyjęto.

    Oraz poprawkę zgłoszoną przez komisję budżetu.

    ... na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu do kwoty 1 500 000zł.

    Głosowanie: za – 21, przeciw – 0, wstrzymało się – 1. Poprawkę przyjęto.

    Po naniesionych poprawkach §1 brzmi: Upoważnia się burmistrza miasta do zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu do kwoty 1 500 000zł.

    Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały wraz z naniesionymi poprawkami, po czym poddał go pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 1.

    Uchwała przeszła i otrzymał nr III/23/2002 (zał. nr 10).

    Przerwa w obradach od godz. 1550 do godz. 1605.

    12. Podjęcie uchwały w sprawie powołania komisji dyscyplinarnych I i II instancji, druk nr 31 (zał. nr 11 ).

    Wiceprzewodnicząca Rady Pani C. Włodarczyk poinformowała, iż w związku z tym, że ustawa o pracownikach samorządowych nakazuje, aby w Statucie Gminy Miejskiej Kłodzko był zapis stwierdzający na których stanowiskach zatrudnieni będą pracownicy mianowani, wnosi o oddalenie projektu uchwały do czasu opracowania nowego Statutu Gminy Miejskiej Kłodzko z tym właśnie punktem i dopiero wówczas taka uchwała będzie mogła być podjęta.

    Pan J. Rudnicki zastępca burmistrza poinformował, iż pani wiceprzewodnicząca ma rację bowiem ustawa stawia wymóg, aby enumeratywnie nazwiska pracowników mianowanych wymienione były w Statucie Gminy Miejskiej Kłodzko, ale nic nie stałoby na przeszkodzie aby komisję powołać wcześniej.

    W tym temacie wywiązała się krótka dyskusja z udziałem burmistrza R. Lipskiego, pani radczyni oraz radnej C. Włodarczyk.

    W rezultacie przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek radnej C. Włodarczyk dotyczący wycofania projektu uchwały do czasu opracowania Statutu Gminy Miejskiej Kłodzko.

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymała się – 1. Wniosek przyjęto.

    Projekt uchwały znajdujący się na druku nr 31 wycofano.

    13. Podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad dokonywania oceny pracowników samorządowych mianowanych, druk nr 32 (zał. nr 12).

    Uwag nie wniesiono. Przewodniczący K. Oktawiec odczytał treść projektu uchwały wraz z uzasadnieniem, po czym poddał go pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr III/24/2002 (zał. nr 13 ).

    14. Podjęcie uchwały w sprawie nieodpłatnego przejęcia nieruchomości zabudowanej położonej w Kłodzku przy ul. Armii Krajowej 15, 17, 19, druk nr 33 (zał. nr 14).

    Radny J. Pokrywka zaproponował, aby spisano wszystkie nieruchomości, które gmina może przejąć nieodpłatnie i przyjąć to jednym aktem, po czym można dokonać sprzedaży tych nieruchomości.

    Przewodniczący Rady stwierdził, iż nie wyobraża sobie takiej sytuacji, burmistrz z pewnością też, nie mniej jednak jeśli będzie miał pomysł jak to zrobić wówczas przedstawi go na sesji, tymczasem przewodniczący poprosił o opinię komisji merytorycznych.

    Pan L. Michalski poinformował, iż komisja budżetu wydała opinię pozytywną do powyższego projektu uchwały.

    Radny Z. Żerkowski przewodniczący komisji gospodarki komunalnej podał, iż opinia komisji II jest również pozytywna.

    Po tych wystąpieniach Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały wraz z uzasadnienie z prośbą o naniesienie autopoprawki chodzi o nr działki ma być 50/III a nie 150/III.

    Radny M. Krzak zapytał czy nie ma zadłużenia działki i z tego powody przekazuje się miastu ten obiekt. Burmistrz R. Lipski podał, iż komunalizacja jest nieodpłatna. Radny pyta jednak czy Zakład Karny nie ma zadłużenia co do odpłatności np. za podatek od nieruchomości. Burmistrz podał, iż nie ma takich obaw.

    Głosowanie: za - 20 – jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr III/25/2002 (zał. nr 15 ).

    15. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości, druk nr 34(zał. nr 16 ).

    Radny L. Michalski wyjaśnił, iż komisja budżetu również analizowała powyższy projekt uchwały, kierując się kryteriami pożytków jakich miałoby gminie miejskiej przysporzyć przyjęcie tej nieruchomości opiniuje projekt negatywnie. Nie mniej jednak komisja sugeruje, aby powrócić do negocjacji z PKP i przejąć taki obiekt, który w przyszłości wnosiłby dochody do budżetu miejskiego, czy to w formie dzierżaw, czy też z tytułu sprzedaży danej nieruchomości osobom trzecim.

    Radny J. Pokrywka zapytał o to, czy zaległości podatkowe w pełni będą rekompensować wartość budynku.

    Wyjaśnień udzieliła pani naczelnik E. Sobolewska. Poinformowała, iż rozmowy z PKP trwały od ponad pół roku, faktycznie kolej proponowała miastu szereg nieruchomości, ale w dużej mierze były to nieruchomości niezabudowane, których wartość jest stosunkowo niska i w żaden sposób nie jest w stanie pokryć ich zobowiązania podatkowego czyli kwoty 600 000zł. Był obiekt, którym miasto było bardzo zainteresowane tzw. dawny Dom Kolejarza, obecnie Zespół Szkół Alternatywnych, jednak jego wartość wynosi 2 200 000 zł, nie jest stać miasta na to, aby dopłacić do kwoty podatku wartość 1 800 000 zł i nabyć tę nieruchomość. Budynek Szkoły Społecznej był jedynym obiektem, którego szacunkowa wartość była w miarę równoważąca zaległość podatkową PKP, dlatego też Zarząd Miasta Kłodzka zdecydował się, aby tą nieruchomością zrekompensować zaległy podatek PKP.

    Można było wdrożyć postępowanie komornicze i kwotę zaległego podatku na pewno by odzyskano – stwierdza Pani Sobolewska, nie mniej jednak ze względu na zasady współżycia społecznego i na długi okres w którym odzyskiwano by zaległość - Zarząd Miasta podjął właśnie taką a nie inną decyzję.

    Pan burmistrz R. Lipski zaznaczył, iż prowadzono wcześniej rozmowy z PKP dot. zagospodarowania terenu przy PKP i PKS – chodzi o parking, który miałby tam powstać. Na dzień dzisiejszy jest taka możliwość, nie mniej jednak jeśli obecnie odmówi się PKP przejęcie wspomnianej nieruchomości za zaległości podatkowe, wówczas kontynuacja rozmów odnośnie powstania parkingu będzie niemożliwa. Burmistrz prosi o zatem o przyjęcie powyższej uchwały.

    Radny J. Pokrywka zapytał czy obecny użytkownik budynku Kłodzkie Towarzystwo Oświatowe jest w stanie regulować należności finansowe, chodzi o podatki itp. i czy w przyszłości KTO zakupiłoby ten obiekt od miasta. Burmistrz Lipski podał, iż Kłodzkie Towarzystwo Oświatowe to poważny partner i na dzień dzisiejszy żadnych zaległości w stosunku co do PKP nie ma.

    Radny L. Rogalewski zapytał czy PKP proponowało inne nieruchomości do negocjacji, np. PSK. Tutaj burmistrz potwierdził, iż była taka propozycja jednak tak jak wcześniej wspomniała Pani naczelnik E. Sobolewska, kwota nieruchomości była zbyt wysoka, miasto zmuszone byłoby dopłacić PKP wymaganą różnicę.

    Radna C. Włodarczyk stwierdziła, iż gmina nie powinna robić prezentu dla PKP. Dlaczego więc Kłodzkie Towarzystwo Oświatowe nie odkupi budynku od PKP, wówczas kolej miałaby środki na to, aby spłacić miastu zaległy podatek .

    W powyższym temacie wywiązała się dyskusja, gdzie radny J. Pokrywka namawiał do podjęcia uchwały uzasadniając, iż jest to jedyna okazja do tego, aby odzyskać zaległości od Polskich Kolei Państwowych, natomiast burmistrz Lipski podkreślał w tej sytuacji inny aspekt a mianowicie wcześniejsze rozmowy dot. zagospodarowania terenu przy PKP i PKS na parking, który miastu jest niezbędny. Radny L. Michalski przypomniał, iż komisja budżetu rozpatrywała powyższy projekt uchwały pod względem profitów jakie mogłyby wpłynąć do budżetu miasta Kłodzka. W dyskusji również zabrał głos radny L. Rogalewski, Przewodniczący K. Oktawiec. Po czym ogłosił 10 minutową przerwę.

    Przerwa w obradach od godz. 1645 do godz. 1655.

    Po przerwie radny J. Pokrywka nadal apelował o podjęcie uchwały uznając, iż jest to jedyna okazja do odzyskania należności od PKP.

    Głos zabrał Pan Z. Żerkowski przewodniczący komisji Gospodarki Komunalnej, który podał, iż komisja jednoznacznie negatywnie wypowiedziała się o projekcie uchwały znajdującym się na druku nr 34, wydając tym samym opinię negatywną.

    Po tych wystąpieniach Przewodniczący K. Oktawiec nie stwierdził więcej pytań i uwag radnych, odczytał więc projekt uchwały poddając go pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 5, przeciw – 13, wstrzymało się – 2.

    Projekt uchwały wycofano.

    Po głosowaniu burmistrz R. Lipski stwierdził, iż tą decyzją został zobowiązany do podjęcia egzekucji komorniczych w stosunku do PKP i parking, który miałby powstać jest odłożony na dalsze lata.

    Przewodniczący Rady zrozumiał, iż z dyskusji wynikało jednoznacznie aby nadal prowadzić negocjacje z PKP w sprawie nabycia innych nieruchomości.

    16. Podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy Miejskiej Kłodzko na 2002 rok, druk nr 35 (zał. nr 16).

    Komisja Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej opiniuje pozytywnie powyższy projekt uchwały – o czym poinformował jej przewodniczący radny L. Michalski.

    Innych pytań i uwag nie wniesiono.

    Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały znajdujący się na druku nr 35.

    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr III/ 26/2002 (zał. nr 17).

    17. Rozpatrzenie skarg.

    Przewodniczący Rady K. Oktawiec poinformował o skargach jakie wpłynęły do Rady - jest ich dwie, dotyczą poprzedniej kadencji Rady, a dokładnie poprzedniego burmistrza. Zostały skierowane do komisji celem rozpatrzenia. Radny M. Krzak poinformował, iż komisja V zapoznała się ze skargami i na najbliższym posiedzeniu zostanie udzielona odpowiedź przez komisje. Przewodniczący Rady uznał, że na następnym posiedzeniu sesji Rada ustosunkuje się do tych skarg.

    18. Interpelacje i zapytania radnych.

    Przewodniczący Rady K. Oktawiec poinformował, iż udzielono odpowiedź na interpelację radnego Pokrywki.

    Radny Z. Duda zapytał o to w jakim trybie, w jakim czasie i za jaką cenę zostaną zbyte lokale na rzecz mieszkańców w budynku przy ul. Armii Krajowej 14.

    Pan burmistrz R. Lipski podał, iż zostanie to zrobione możliwie jak najszybciej, jeśli chodzi o cenę na dzień dzisiejszy obowiązuje tylko 80% zniżka.

    Radny J. Pokrywka zapytał o to, kiedy będą rozpatrywane projekty uchwał (trzy),które radny wniósł na ręce przewodniczącego. Pan K. Oktawiec w odpowiedzi podał, iż w części są już one opiniowane i najprawdopodobniej na następnej sesji będą rozpatrywane.

    Radny Z. Żerkowski poinformował, iż Komisja Gospodarki Komunalne, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego rozpatrywała projekt uchwały w sprawie likwidacji Strefy Płatnego Parkowania autorstwa radnego Pana J. Pokrywki i radnego Pana Z. Dudy, wydając opinię pozytywną. Przewodniczący komisji prosi zatem o wniesienie tego projektu uchwały w ostatniej sesji grudniowej.

    Radny M. Krzak poinformował, iż w gazecie lokalnej ukazał się artykuł pn. “Wymuszone porozumienie”, wymuszenie jest karalne, pyta radny zatem burmistrza czy podziela to zdanie, czy jest to po prostu wymysł dziennikarski. Pan burmistrz R. Lipski oznajmił, iż do niczego nie został zmuszany – tytuł jaki pojawił się w gazecie jest autorstwa danego redaktora. Nie mniej jednak fakt został dokonany, porozumienie zostało podpisane.

    19. Wnioski i oświadczenia radnych.

    Głos zabrała wiceprzewodnicząca Rady Pani C. Włodarczyk. Poinformował, iż w trosce o finanse gminy, stawia wniosek formalny (z prośbą o przegłosowanie), aby od dnia 1 stycznia rozwiązać umowy na strony samorządowe z Euroregio Glacensis oraz z wydawnictwem BRAMA. Podyktowane jest to faktem, iż na dzisiejszej sesji uczestniczy pan red. Piela, który nie otrzyma od miasta ani złotówki za umieszczenie informacji o tematyce dzisiejszej sesji, nie ma natomiast przedstawicieli dwóch gazet, które mają umowy na strony samorządowe. Zaoszczędzone środki w części zostaną przekazane na wynagrodzenie zatrudnionej Pani rzecznik prasowej, która załatwi wszystkie sprawy bez pośrednictwa. Radna sugeruje też zweryfikowanie umowy na prowadzenie Kroniki, zawartej przez poprzedni Zarząd Miasta z firmą obecnie filmującą.

    Pan burmistrz R. Lipski wychodzi z założenia, że nie można żałować środków na informację czy reklamę miasta. Strona samorządowa ma przybliżać cały tok postępowania i gospodarowania środkami budżetowymi miasta.

    W tym temacie wywiązała się dyskusja z udziałem pana burmistrza, Przewodniczącego Rady, wiceprzewodniczącej C. Włodarczyk, radnej J. Sudoł, radnego L. Rogalewskiego, i Z. Dudy.

    W rezultacie podjęto decyzję, iż temat ten zostanie skierowany pod obrady komisji merytorycznych Rady (komisja oświaty i budżetu) w celu omówienia i ewentualnego zweryfikowania umów na strony samorządowe. W tej sytuacji radna C. Włodarczyk wycofała swój wniosek.

    Przy omawianiu tematu dotyczącego podopiecznych OPS Przewodniczący Komisji Zdrowia radny W. Gacek przedstawił wnioski komisji, były one następujące:

    Wniosek I

    Komisja wnioskuje o zwiększenie środków z budżetu miasta na rok 2003 do kwoty 400 000 zł na pomoc w naturze i zasiłki celowe w okresie zima 2002/2003.

    Wniosek II

    Komisja wnioskuje aby transze na dożywianie dzieci w szkołach były przekazane już w pierwszych dniach stycznia.

    Tutaj radny W. Gacek zasugerował aby kwotę na pomoc w naturze i zasiłki celowe generalnie zwiększyć nie limitując górnej kwoty.

    Radny J. Rutkowski uznał, iż przyjęcie wniosków jest przedwczesne bowiem ingeruje się w budżet roku 2003. Radny zalecał by tu pewną ostrożność i rozwagę.

    Pan K. Oktawiec przypomniał, iż przewodniczący komisji zdrowia wycofał się z określenia kwoty, a sam pomysł zwiększenia środków na pomoc społeczną wg. Pana Przewodniczącego jest jak najbardziej celowy.

    Radna J. Sudoł stwierdziła, że przy analizie projektu budżetu na rok 2003 komisja zdrowia zorientuje się o ile zwiększyć środki i w jakim dziale czy paragrafie ta kwota zostanie określona.

    W tej sytuacji przewodniczący komisji zdrowia radny W. Gacek zaproponował przyjęcie ogólnego wniosku bez wskazywania skąd te środki pozyskać, radny uznaje, że na opiece społecznej nie można oszczędzać.

    Przewodniczący Rady uznał, iż wniosek zgłoszony przez radnego W. Gacka w imieniu zdrowia powinien być przegłosowany. Podsumowuje bowiem temat dzisiejszej sesji dot. opieki społecznej.

    Przewodniczący Rady poddał więc pod głosowanie wniosek dotyczący zwiększenie środków z budżetu miasta na opiekę społeczną w Kłodzku.

    Głosowanie: za - 18 , przeciw – 1, wstrzymało się – 1. Wniosek przyjęto.

    20. Sprawy różne.

    Radny J. Pokrywka poruszył temat (który często pojawiał się w poprzedniej kadencji) rozdzielenia wielkich molochów na mniejsze, sprawniejsze organizacje, przykładem jest kłodzka twierdza i OSiR. W związku z tym radny wnosi pomysł, aby rozdzielić te instytucje, będzie bowiem jasność i przejrzystość finansowa.

    W tym miejscu burmistrz R. Lipski poinformował Radę o rozmowach jakie są prowadzone w sprawie twierdzy, należy ona bowiem w 70% do syndyka, który nie bardzo spieszy się do tego, aby przekazać miastu część nieruchomości - choć Rada uchwałą taką wolę wyraziła. Nie mniej jednak wraz z wicewojewodą Bochenkiem będą nadal prowadzone rozmowy w celu pełnej komunalizacji obiektu i przyspieszenia tego procesu.

    W punkcie sprawy różne, burmistrz R. Lipski złożył informację na temat wizyty w mieście partnerskim Bensheim. Informacja na ten temat znajduje się na stronie internetowej miasta Kłodzka.

    Na zakończenie Przewodniczący Rady odczytał życzenia przesłane od Wojewody Dolnośląskiego z okazji otrzymania mandatu radnego.

    Ponadto Przewodniczący poinformował o terminie ostatniej sesji w tym roku, która odbędzie się w dniu 30 grudnia, ze względu na krótki okres między sesjami materiały radni otrzymają w terminie późniejszym czyli krótszym aniżeli 7 dni przed sesją.

    Ze względu na okres przedświąteczny Przewodniczący Rady K. Oktawiec złożył wszystkim radnym, przedstawicielom prasy, mieszkańcom i pracownikom urzędu spokojnych, radosnych i rodzinnych świąt Bożego Narodzenia, do życzeń dołączył się również burmistrz Miasta Kłodzka Pan Roman Lipski.

    1. Zakończenie sesji.

    Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku obrad Przewodniczący Rady Krzysztof Oktawiec zamknął III sesję Rady Miejskiej mówiąc: “Zamykam III sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

    Zakończenie sesji nastąpiło o godz. 1745 (1500 – 1745).

    Czas trwania sesji 2 godz. 45 minut.

    Protokół sporządziła: Barbara Zajączkowska

    ...................................

     

     

     






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego252

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2003-10-07 11:49:45
    Aktualizacja: 2007-12-20 00:39:33
    Odslon: 513

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR