Wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Kłodzko, ul. Chrobrego 1, Urząd Miejski,
Wydział Gospodarki Mieniem Gminnym i Wspólnot Mieszkaniowych
I piętro, pokój 122, tel., (074) 8654663,
WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką Druk do pobrania zawierający:
1) oznaczenie przedsiębiorcy, jego siedzibę i adres
2) numer w rejestrze przedsiębiorców
3) określenie rodzaju, zakresu i obszaru wykonywania transportu drogowego
4) rodzaj i liczbę pojazdów samochodowych, którymi dysponuje przedsiębiorca ubiegający się o udzielenie licencji
5) czas, na jaki licencja ma być udzielona (nie krótszy niż 2 lata i nie dłuższy niż 50 lat).
2. odpis z rejestru przedsiębiorców,
3. kserokopię zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji statystycznej (REGON),
4. kserokopię zaświadczenia o nadaniu numeru identyfikacji podatkowej (NIP),
5. zaświadczenie z rejestru skazanych stwierdzające niekaralność przedsiębiorcy jak i zatrudnionych przez niego kierowców,
6. świadectwo kwalifikacji przedsiębiorcy osobiście wykonującego przewozy jak i zatrudnionych przez niego kierowców
7. świadectwo legalizacji taksometru
8. zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w zakresie transportu drogowego taksówką, potwierdzonego zdanym egzaminem, lub udokumentowanie co najmniej 5 – letniej praktyki w zakresie wykonywania tego transportu: przerwa w wykonywaniu transportu drogowego nie może być dłuższa niż kolejnych 6 miesięcy przyczyn zależnych od wnioskodawcy,
9. urzędowo potwierdzoną kopię dowodu rejestracyjnego pojazdu z wpisem dopuszczenia do ruchu jako taksówki osobowej, a w przypadku gdy nie jest jego właścicielem – również dokument potwierdzający prawo dysponowania tym pojazdem,
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Biuro Obsługi Ludności pok. Nr 101, I piętro
Poniedziałek – piątek w godz. 7.30- 15.30
OPŁATY :
Opłata administracyjna za wydanie licencji na obszar gminy na:
2 – 15 lat wynosi 200 zł
15 – 30 lat wynosi 250 zł
30 – 50 lat wynosi 300 zł
Opłata za wymianę uprawnień przewozowych, gdy nie ulegają zmianie dotychczasowe dane określone w tych uprawnieniach : 100 zł
Opłata za zmianę danych lub wtórnik licencji: 10% opłaty za licencję.
TRYB ODWOŁAWCZY :
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu za pośrednictwem Burmistrza Miasta Kłodzka w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
DODATKOWE INFORMACJE:
1. Udzielenie, odmowa udzielenia, zmiana lub cofnięcie licencji następuje w drodze administracyjnej.
2. Licencji nie można odstępować osobom trzecim ani przenosić uprawnień z niej wynikających na osobę trzecią.
3. Przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać na piśmie wszelkie zmiany danych nie później niż w terminie 14 dni od dnia ich powstania.
4. Jeżeli zmiany obejmują dane zawarte w licencji przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem zmianę treści licencji.
5. Przedsiębiorcy prowadzący do dnia 1.01.2002 działalność gospodarcza w zakresie krajowego drogowego przewozu osób mogą ją nadal wykonywać w dotychczasowym zakresie, na podstawie posiadanych uprawnień, przez okres 2 lat. Nie później niż w terminie 6 miesięcy przed upływem tego okresu przedsiębiorcy ci powinni wystąpić do organu udzielającego licencji z wnioskiem udzielenie licencji.
PODSTAWA PRAWNA:
-Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. Nr z 2007r., nr 125 poz.874 )
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 czerwca 2004r, w sprawie wzoru licencji na wykonywanie transportu drogowego, wypisu z tych licencji (Dz. U. z 2004r., Nr 153, poz. 1612)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 lipca 2004r., w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem transportu drogowego oraz za egzaminowanie i wydawanie certyfikatu kompetencji zawodowych (Dz. U.z 2004r., Nr 159 poz. 1664)