menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • cd.




    10. Sport i rekreacja - raport z działalności i kierunki rozwoju na lata 2005 - 2008. (zał. nr 5)

    Pan przewodniczący Krzysztof Oktawiec przypomniał, że materiał radni otrzymali. Nie zgłoszono żadnych pytań i uwag.

    11. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr VIII/48/99 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 11 marca 1999r. w sprawie założenia Gimnazjum Nr 1 w Kłodzku, druk nr 335. (zał. nr 6)

    Pani radna Joanna Sudoł przewodnicząca Komisji Edukacji i Kultury zabierając głos poinformowała, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały, druk nr 335.

    Nie zgłoszono żadnych pytań i uwag.

    Głosowanie: za - 19, przeciw - 0, wstrzymał się - 0

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXVIII/303/2005. (zał. nr 7)

    12. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXI/168/2004 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 31 marca 2004r. w sprawie zmiany sieci szkół podstawowych od roku szkolnego 2004/2005 i granic ich obwodów, druk nr 336. (zał. nr 8)

    Pani radna Joanna Sudoł poinformowała, że Komisja Edukacji i Kultury pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały, druk nr 336.

    Nie zgłoszono żadnych pytań i uwag.

    Głosowanie: za - 19, przeciw - 0, wstrzymał się - 0

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXVIII/304/2005. (zał. nr 9)

    13. Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia na terenie miasta Kłodzka obwodów głosowania w Szpitalu i w Zakładzie Karnym dla przeprowadzenia zarządzonych na dzień 25 września 2005r. wyborów do Sejmu Rzeczypospolitej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej oraz zarządzonych na dzień 9 pażdziernika 2005r. wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, druk nr 338. (zał. nr 10)

    Nie zgłoszono żadnych pytań i uwag.

    Głosowanie: za - 19, przeciw - 0, wstrzymał się - 0

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXVIII/305/2005. (zał. nr 11)

    14. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 339. (zał. nr 12)

    Pan radny Zygmunt Żerkowski przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego poinformował, że komisja zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały, druk nr 339.

    Nie zgłoszono żadnych pytań i uwag.

    Głosowanie: za - 19, przeciw - 0, wstrzymał się - 0

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXVIII/306/2005. (zał. nr 13)

    15. Podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmian budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko na 2005 rok, druk nr 340. (zał. nr 14)

    Zabrała głos Pani skarbnik Henryka Popiel informując, że to tego projektu uchwały wnosi autopoprawki, które będą dotyczyły załącznika nr 2, który automatycznie jest odzwierciedle-niem w zmianach załącznika nr 3 i w zmianie załącznika nr 4, tam gdzie są opisy dotyczące zmian, które występują w załączniku nr 2. Ta autopoprawka nie powoduje zmian w projekcie uchwały w § 1 w § 2 pozostają te same kwoty. Zatem autopoprawka dotyczy załącznika nr 2 to znaczy, że wprowadzamy dodatkowo dział 700 Gospodarka Mieszkaniowa. I w Pozostałej Działalności były zaplanowane wydatki dotyczące zwrotu kaucji mieszkaniowych w wysokości 300 tyś. zł. W związku z tym iż ponowna analiza wskazuje na to, że nie będzie takiej potrzeby dokonuje się przesunięcia kwoty 250 tyś. zł na wydatki inwestycyjne, które w okresie letnim powinny być wykonane. Dlatego też dokonujemy takiej poprawki. Zmniejszenia powodują zmianę w dziale 801 gdzie wprowadza się w rozdziale szkoły podstawowe § 605 do zadania termomodernizacja Zespołu Szkół Integracyjnych w Kłodzku kwotę 28 tyś. 330 zł. Jak również w rozdziale przedszkola następuje zmiana w zadaniu termomodernizacja budynku Zespołu Przedszkolno-Żłobkowego nr 2 w Kłodzku, gdzie w pierwotnym załączniku była kwota 96 tyś. 330 zł a faktyczna powinna być 78 tyś. zł. I tutaj wprowadza się to nowe zadanie pilne, które dotyczy remontu kapitalnego pokrycia dachowego w budynku Przedszkola nr 4 kwotę wynikającą z kosztorysu 240 tyś. zł. I to są właśnie te zmiany, które dotyczą załącznika nr 2, które również mają odzwierciedlenie w załączniku nr 3 i nr 4.

    Pani radna Celina Włodarczyk nie ma żadnych uwag do projektów uchwał. Stwierdziła, że utarło się takie zachowanie, że robimy coś na dzień przed sesją. Mamy statut, który przyjęliśmy do realizacji i przestrzegania. W § 33 statutu w pkt. 2 jest zapisane, że o sesji zawiadamia się wszystkich radnych co najmniej na 7 dni przed terminem. Natomiast § 3 mówi kiedy radny powinien otrzymać materiały na sesję. Jest to termin, który powinien być bezwzględnie przestrzegany przez nas wszystkich w obie strony, 5 dni. A w przypadku materiałów zmieniających uchwałę budżetową bądż dotyczących uchwały budżetowej jest to termin 7 dni. Jest nagminne, że materiały dostajemy póżno i decyzje musimy podejmować jak najszybciej. Nie jest przeciwna tym zmianom, które są tu zaproponowane. Dostajemy z odpowiednim wyprzedzeniem materiały aby nad nimi usiąść i je dobrze przeanalizować.Radny przychodząc na sesję powinien mieć pełną wiedzę na dany temat a więc i przekonanie że głosując podejmuje słuszną decyzję.

    Pan przewodniczący Krzysztof Oktawiec przypomniał, że oba materiały zostały złożone 20 czerwca i zostały Państwu przesłane razem z zaproszeniami na dzisiejsza sesję. Ten temat był wielokrotnie wyjaśniany iż zarówno budżet jak i Wieloletni Plan Inwestycyjny są elementami ruchomymi, i nie ma innej sytuacji jak dorzucanie nawet na ostatnią chwilę pewnych materiałów. Przypomina iż sesje i zebrania radnych, które mogłyby zatwierdzić tego typu zmiany są odbywane jedynie raz w miesiącu. I dlatego czasami może być materiał złożony nieco póżniej.

    Pan burmistrz Roman Lipski podkreślił , że burmistrz i Jego służby naprawdę dokładają wszelkich starań aby tego typu incydentów było jak najmniej. Niemniej jednak dzisiejsze czasy a poprzednie kadencje tej i poprzedniej Rady żyły czy funkcjonowały w zupełnie innej rzeczywistości. Planuje się w budżecie różne zadania. Staramy się o różne środki z zewnątrz.W momencie kiedy otrzymujemy informację, że na takie zadanie nie otrzymamy środków z zewnątrz to staramy się maksymalnie przyspieszać działania. Poprosił o zrozumienie jako organ wykonawczy. Czeka nas jeszcze procedura przetargowa. Przetarg może być skuteczny lub nie a czas mija. Więc albo ten problem będzie naszym wspólnym problemem do rozwią-zania o co apeluje do radnych. Prosi o wyrozumiałość w tym temacie. Kiedy będzie robiony dach na przedszkolu, w grudniu?. Jeżeli nie uruchomimy tych pieniędzy to zadanie będzie wykonane dopiero w przyszłym roku a zalewany obiekt niszczeje. Większe zniszczenia to większe koszty remontu. Decyzje trzeba czasami podejmować w trybie pilnym. Potrzeba jest ogromna załatwienia tej sprawy.

    Pani skarbnik Henryka Popiel dodała, że zdają sobie sprawę i wiedzą kiedy są terminy i szanujemy Państwa czas, niemniej jednak powstają czasami nadzwyczajne sytuacje,że jesteśmy ograniczeni czasem nie tylko pogodowym ale również czasem, który wynika z ustawy o zamówieniach publicznych. Dlatego też na dzisiejszej sesji jest ta autopoprawka. I bardzo prosi o jej przyjęcie przez radnych.

    Pan przewodniczący Krzysztof Oktawiec przypomniał, że autopoprawek nie musimy głosować są one zgłaszane przez autora danego projektu uchwały. Wobec tego należy je jedynie przyjąć do wiadomości i nie wymagane jest w tej kwestii głosowanie poszczególnych autopoprawek.

    Pani radna Celina Włodarczyk zauważyła, że traci moc załącznik nr 2 do tej uchwały, załącznik n 3 i nr 4. Mamy to przegłosować, że przyjmujemy załączniki, wymieniamy załączniki.

    Pan przewodniczący Krzysztof Oktawiec powiedział, że tak jak Pan burmistrz podpowiada jest to konsekwencja zmian wprowadzonych przez wnioskodawcę. Możemy tu się posiłkować opinią pani radczyni. Na ostatniej sesji też przypominał iż wykładnia z którą się zapoznał mówiła wyrażnie, że nie ma potrzeby aby autopoprawki były głosowane na forum rady. Są one zgłaszane zgłaszane przez wnioskodawcę danego projektu i należy je uwzględnić a następnie głosować całość projektu.

    Pani radczyni Danuta Jończyk powiedziała, że wymieniamy załączniki. Wobec tego przystąpiono do przegłosowania wszystkich autopoprawek, które pani skarbnik zgłaszała.

    Pani skarbnik Henryka Popiel zatem ponownie zgłosiła załącznik nr 2 - wprowadza się dział 700 Gospodarka Mieszkaniowa - następuje tutaj zmniejszenie 250 tyś. zł. W dziale 801 wprowadza się § 605 - zwiększamy zadanie termomodernizacja Zespołu Szkół Integracyjnych w Kłodzku o kwotę 28 tyś. 330 zł. W rozdziale 8014 przedszkola - zmieniamy kwotę zadania termomodernizacja budynku Zespołu Przedszkolno-Żłobkowego nr 2 w Kłodzku -zwiększamy o 78 tyś. zł i wprowadzamy nowe zadanie remont kapitalny pokrycia dachowego w budynku Przedszkola nr 4, 240 tyś. zł.

    Głosowanie: za - 18, przeciw - 0, wstrzymał się - 0

    Autopoprawka została przyjęta.

    Następnie załącznik nr 3 pozycja 7 i pozycja 8, tutaj planowane środki również ulegają zmianie. Zatem termomodernizacja Zespołu Szkół Integracyjnych to będzie kwota 428 tyś. 330 zł. Termomodernizacja budynku Zespołu Przedszkolno-Żłobkowego nr 2 w Kłodzku to będzie kwota 383 tyś. zł. Następnie pozycja 26 a gdzie wprowadzamy to nowe zadanie - remont kapitalny pokrycia dachowego w budynku Przedszkola nr 4, kwota 240 tyś. zł. I pozostałe są bez zmian.

    Głosowanie: za - 18, przeciw - 0, wstrzymał się - 0

    Autopoprawka została przyjęta.

    W załączniku nr 4 następuje zwiększenie wydatków o kwotę 203 tyś. 878 zł. I zwiększenie wydatków o kwotę 250 tyś. zł. A więc wynosi 450 tyś. 378 zł. I zmniejszenie wydatków też się zwiększa o kwotę 250 tyś. A więc będzie to kwota 366 tyś. 283 zł.

    Głosowanie: za - 18, przeciw - 0, wstrzymał się - 0

    Autopoprawka została przyjęta.

    Poproszono jeszcze o przedstawienie opinii Komisji Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej odnośnie druku nr 340.

    Pan radny Krzysztof Kubit poinformował, że Komisja Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej zaopiniowała pozytywnie druk nr 340 wraz z autopoprawkami zgłoszonymi przez Panią skarbnik.

    Nie zgłoszono więcej żadnych uwag ani pytań. Przystąpiono do głosowania nad przyjęciem projektu uchwały, druk nr 340 wraz z autopoprawkami.

    Głosowanie: za - 19, przeciw - 0, wstrzymał się - 0

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXVIII/307/2005. (zał. nr 15)

    Pan przewodniczący Krzysztof Oktawiec w imieniu Klubu SLD pozwolił Sobie ogłosić przerwę do godz. 1330.

    Pan radny Zdzisław Duda zgłosił wniosek aby nie robić przerwy ze względu na Swój pilny wyjazd. Chciałby uczestniczyć w obradach do końca dzisiejszej sesji.

    Pan radny Leszek Rogalewski poprosił aby wniosek o ogłoszeniu przerwy poddać pod głosowanie. Jest gvorum dzisiaj i pracujemy dzisiaj. Poproszono aby Pani radczyni wypowiedziała się w powyższej kwestii.

    Pani radczyni Marzena Michalak- Dabrowska powiedziała, że wiadomo iż do przewodniczącego należy wyłącznie organizowanie prac Rady oraz prowadzenie obrad. I Jej zdaniem przerwa nie powinna być głosowana. To jest zarządzenie prowadzącego obrady. Godzinna przerwa jest tu uzasadniona, bowiem Ma do skonsultowania bardzo pilne sprawy, opinie, które przyszły z biura orzecznictwa z Panem burmistrzem odnośnie dzisiejszego zgromadzenia wspólników. I ta przerwa jest zasadna.

    Pan radny Leszek Rogalewski przypomniał, że zgłosił wniosek formalny i prosi o jego przegłosowanie.

    Pani radna Celina Włodarczyk zabierając głos wskazała, że zgodnie z § 36 Statutu Gminy Miejskiej Kłodzko, zgodnie z ustępem 1 Rada może postanowić o przerwaniu obrad ze względu na :

    • niemożliwość wyczerpania porządku obrad - taka okoliczność nie zachodzi
    • potrzeby dostarczenia dodatkowych materiałów - taka okoliczność nie zachodzi
    • inne nie przewidziane przeszkody uniemożliwiające Radzie podejmowanie uchwał - taka możliwość również nie zachodzi.

    Pan przewodniczący Krzysztof Oktawiec stwierdził, że nie przerywamy obrad tylko robimy przerwę godzinną w porządku obrad. Nie zmieniamy go w istotny sposób.

    Pan radny Zdzisław Duda zarzucił Panu przewodniczącemu brak konsultacji z radnymi. Stanowczo nie zgadza się na żadną przerwę w obradach sesji.

    Pan radny Zygmunt Żerkowski zauważył, że w związku z tym, że Pan przewodniczący zgodził się na przyjęcie punktu, wniosek o odwołaniu z funkcji przewodniczącego Rady to ogłoszenie teraz przerwy nie jest na miejscu. Uważa, że nie ma uzasadnionego powodu aby teraz ogłaszać przerwę w obradach.

    Pan przewodniczący Krzysztof Oktawiec odpowiedział, że do tej pory było praktyko-wane iż na wniosek klubów były ogłaszane przerwy, które nie były nigdy głosowane. I przez trzy lata szanował wolę klubów jeśli zgłaszały taką potrzebę. Wobec tego jeśli On jako przewodniczący klubu taką potrzebę zgłosił również chciałby z niej skorzystać.

    Pan radny Krzysztof Kubit jednoznacznie stwierdził, że najistotniejszą sprawą jest to aby w dzisiejszej sesji uczestniczył cały skład Rady i w demokratyczny sposób się wypowie-dział. Abyśmy przeprowadzili to głosowanie wówczas gdy będą wszyscy radni tu na tej sali.

    Pan radny Zygmunt Żerkowski zwrócił uwagę, że niektórzy radni już się określili i aby nie głosować po prostu opuścili salę obrad. To jest też Ich sposób jakiejś demonstracji, podsumowania pracy przewodniczącego Rady.

    Pan radny Leszek Rogalewski z kolei wyraził opinię, że manifestacyjne opuszczenie przez niektórych radnych sali nie przerywa obrad sesji.

    Pan radny Zdzisław Duda poprosił Pana przewodniczącego o podanie konkretnego powodu ogłoszenia przerwy w obradach dzisiejszej sesji. Poza tym zwrócił uwagę, że wszystkie zgłoszone podczas obrad wnioski formalne należy głosować.

    Pan przewodniczący Krzysztof Oktawiec zgłosił jeszcze raz prośbę klubu o godzinną przerwę w obradach dzisiejszej sesji.

    Pan radny Witold Krzelowski zabierając głos zauważył, że do przegłosowania został jeszcze jeden projekt uchwały, druk nr 341 w sprawi zmiany uchwały Nr XXII/185/2004 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 29 kwietnia 2004r. w sprawie uchwalenia Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Gminy Miejskiej Kłodzko na lata 2004 - 2008. Zgłosił wniosek aby kontynuować obrady przechodząc do punktu 16 porządku obrad dzisiejszej sesji.

    Pani radczyni Marzena Michalak-Dabrowska zwracając się do radnych powiedziała, że w zaistniałej sytuacji zgadza się z poglądem pana radnego Krzysztofa Kubita. Ustawodawca mówi, że głosowanie nad odwołaniem przewodniczącego musi nastąpić w obecności połowy ustawowego składu Rady. To, że przewodniczący zarządził przerwę to ma do tego niepodważalne prawo. Nikt Państwa nie zmusi do powrotu na sesję i dalszego brania w niej udziału.

    Pan przewodniczący Krzysztof Oktawiec zaproponował aby zgodnie z wnioskiem Pana radnego Witolda Krzelowskiego przejść do punktu 16 dzisiejszego porządku obrad.

    Po przegłosowaniu projektu uchwały, druk nr 341 powołamy komisję skrutacyjną i dopiero wówczas ogłosimy godzinną przerwę w obradach.

    Pani radczyni Marzena Dąbrowska-Michalak ponownie zabierając głos zapytała gdzie jest w ogóle projekt uchwały, o odwołaniu Pana Krzysztofa Oktawca z funkcji przewodniczą-cego Rady Miejskiej? Jest inicjatywa uchwałodawcza kilku radnych ale ma odbyć się głosowanie nad projektem uchwały, którego nie ma. I na jego przygotowanie jest potrzebna przerwa. Statut, też mówi, że głosuje się projekt uchwały.

    Pan radny Zdzisław Duda stwierdził, że w tej chwili wszystkie wypowiedzi Pani radczyni są stronnicze wobec czego On składa protest na ręce burmistrza. Poza tym słyszy skargi, że radcowie w urzędzie nie udzielają porad prawnych mieszkańcom miasta.

    Pani radczyni Marzena Michalak-Dąbrowska odnosząc się do powyższej wypowiedzi Pana radnego Zdzisława Dudy wyjaśniła, że radcowie prawni świadczą swoje usługi na podstawie ustawy o radcach prawnych. Jest to ustawa Leks Specjalist w stosunku do innych ustaw. I jest w niej napisane jakie mamy świadczyć porady i dla kogo. I nie mamy prawa ani obowiązku świadczyć jakichkolwiek porad dla mieszkańców miasta gdyż istnieje nawet kolizja, która powoduje zgodnie z KPC wyłączenie bądż sędziego, bądż prokuratora bądż biegłego, bądż obrońcy. Pozostawmy interpretację prawnikom a nie osobom, które nie mają do czynienia z prawem.

    Pan radny Krzysztof Kubit wyraził opinię, że przychyla się do wniosku Pana radnego

    Witolda Krzelowskiego i poprosił aby zająć się merytorycznie projektem uchwały, druk nr 341.

    Pan burmistrz Roman Lipski powiedział, że pracodawcą dla radcy prawnego jest burmistrz i jeżeli są jakieś zastrzeżenia co do jego pracy, to proszę je skierować na piśmie, które zostanie rozpatrzone i udzielona odpowiedż.

    Pani radczyni Marzena Michalak-Dąbrowska w uzupełnieniu swojej poprzedniej wypowiedzi poinformowała, że jeżeli w ogóle są jakieś uwagi do pracy zespołu radców prawnych, którego jest koordynatorem. To bardzo prosi wziąć pod uwagę, że w ustawie o radcach prawnych jest napisane, że do oceny ich pracy nie jest nawet upoważniony burmistrz miasta lecz Izba Radców Prawnych. Więc prosi aby wszystkie swoje uwagi radni kierowali do tejże Izby, za pośrednictwem burmistrza miasta. I nadmienia, że jeżeli uwagi będą miały jakiś kontekst prawny to skorzystają z przysługującej Im drogi prawnej.

    Pan radny Marek Krzak zwrócił uwagę, że w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta jest zapisane, że obsługę prawną biura Rady Miejskiej zapewnia burmistrz miasta.W związku z tym zapytał Pana burmistrza dlaczego nie jest przygotowany projekt uchwały o odwołaniu z funkcji przewodniczącego Rady Miejskiej Pana Krzysztofa Oktawca?

    Pani radczyni Marzena Michalak-Dąbrowska wyjaśniła, że jak się rozpoczęła dzisiejsza sesja, został wprowadzony większością głosów do porządku obrad wspomniany wniosek. Zapoznała się z nim dopiero w trakcie sesji. I dlatego teraz stwierdza, że powinien być projekt uchwały. I w trakcie przerwy szybko by się go sporządziło.

    16. Podjecie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXII/185/2004 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 29 kwietnia 2004r. w sprawie uchwalenia Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Gminy Miejskiej Kłodzko na lata 2004 - 2008, druk nr 341. (zał. nr 16)

    Pan burmistrz Leszek Michalski poinformował, że projekt zmian Wieloletniego Planu Inwestycyjnego był nie w tej wersji, którą przedłożono Państwu radnym siedem dni temu, lecz w wersji nieco zmienionej, omawiany wczoraj na Komisji Budżetu i Finansów. W dniu dzisiejszym pozostali Państwo radni otrzymali tą właśnie wersję, która chciałby w tej chwili przedstawić i krótko omówić w formie autopoprawki burmistrza. Wszyscy chyba wolelibyśmy aby raz uchwalony Wieloletni Plan Inwestycyjny na dany rok, podlegał korektom po koniec roku pod kątem realizacji w roku przyszłym. Natomiast niestety rzycie niesie tyle zmian i niespodzianek, że wymaga to znacznie częstszych niż wszyscy chcielibyśmy korekt. W związku z tym zacznie od omawiania zmian w stosunku do uchwalonego w dniu 27 maja 2005 roku Wieloletniego Planu Inwestycyjnego. Więc następują zmiany w wierszu 2. Jak wszyscy Państwo pamiętacie ostatnio zmienialiśmy w tym wierszu nazwę ponieważ zaistniała możliwość zgłoszenia tego projektu do ubiegania się o dofinansowanie ze środków unijnych w ramach programu INTER- REG II A. Udało nam się otrzymać dotację do złożonego programu na promocję twierdzy kłodzkiej. Okazało się, że w oczach komisji, która oceniała te projekty największe uznanie z projektów inwestycyjnych uzyskały projekty dotyczące rozbudowy i modernizacji przejść granicznych. Ponieważ tam ten efekt transgraniczności projektu oceniono wyżej niż nasz projekt Przebudowa trasy turystycznej - szlak twierdzy kłodzkiej. O tym, że nasz projekt nie uzyska dofinansowania dowiedzieliśmy się kilka dni temu. Natomiast zaistniała możliwość złożenia tego projektu przy kolejnym naborze. I z naszego rozeznania wynika, że jest dużo środków, istnieje duża szansa na dofinansowanie tego projektu. Rozmawiali ze służbami Urzędu Marszałkowskiego, że projekt ten niewątpliwie w kształcie w jakim będziemy go składać nie zostanie odrzucony ze względów merytorycznych To jest też istotne. Zmienia się w tym układzie zarówno okres finansowania ponieważ to poddziałanie I I jest przewidziane na lata 2006 - 2007. W związku z tym zmieniamy tutaj zarówno czas finansowania tegoż zadania. Chodzi o modernizację i przebudowę w ramach tego projektu ciągu ul. Grottgera od mostu żelaznego aż z wejściem na most Wita Stwosza.Również modernizacja ul. Browarnej. Odbudowa estakady i odbudowa, udrożnienie starego traktu turystycznego wejścia na twierdzę. Jak również w ramach tego projektu mieści się modernizacja i przebudowa ulicy Tumskiej. Którą realizujemy w roku bieżącym. W związku z tym to finansowanie w proporcjach 25% udziału własnego do 75% jest w chwili obecnej nieco zachwiane. Ponieważ na ten rok my nie dostajemy dofinansowania więc wykazujemy środki, które mamy zapisane w budżecie i te środki wykorzystamy. Natomiast mamy rozpisany udział środków własnych i dofinansowanie na lata 2006 - 2007. Po zrealizowaniu tego projektu te środki, które my w roku 2004 zaangażowaliśmy do tego projektu zostaną podzielone według proporcji udział własny plus dofinansowanie. I w rozliczeniu po prostu przywrócone zostaną należyte proporcje tak jak to w finansowaniu projektów unijnych jest. Tyle może do tego zadania Przebudowa trasy turystycznej - szlak twierdzy kłodzkiej. Kolejna zmiana dotyczy wiersza 44 i zadania pod nazwą Termomodernizacja Zespołu Szkół Integracyjnych. Tam proszę Państwa mieliśmy w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym zapisaną kwotę 400 tyś. zł. Zwiększamy ją do kwoty 428 tyś. 330 zł i ta zmiana wynika z faktu iż na dzień dzisiejszy mamy rozstrzygnięty przetarg na wykonawstwo prac na tym obiekcie. I wiemy dokładnie ile to będzie kosztowało. W związku z tym urealniamy wysokość zadania, stąd też zmiana i wzrost o 28 tyś. 330 zł. Kolejna zmiana to wprowadzenie w wierszu 50, w którym wcześniej było zadanie pod nazwą Termomodernizacja budynku Zespołu Przedszkolno-Żłobkowego nr 2 w Kłodzku. Przed tym zadaniem chcieliśmy wprowadzić nowe zadanie, o którym mówiła Pani skarbnik przy omawia-niu zmian w budżecie roku bieżącego. Ponieważ niesie to skutki finansowe na rok 2005.Czyli remont kapitalny pokrycia dachowego w budynku Przedszkola nr 4 w Kłodzku.Z uwagi na możliwości finansowe i ewidentne potrzeby wykonania tego remontu, uważamy za zasadne wprowadzenie tego zadania zarówno do budżetu na ten rok, jak i wymaga tego również stosowna korekta w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym. Kolejne zadanie, które jest obecnie zapisane pod numerem 51. Jest to Termomodernizacja budynku Zespołu Przedszkolno-Żłobkowego w Kłodzku. Zmieniamy wartość tego zadania z uwagi na to, że wcześniej w naszym planie inwestycyjnym obiekt ten był zapisany pod nazwą wymiana stolarki okiennej i remont elewacji oraz jako drugie zadanie, wymiana kotłowni centralnego ogrzewania. Chcąc uzyskać premię termomodernizacyjną oraz korzystny kredyt termomodernizacyjny, zblokowaliśmy te zadania w jedno. Zwiększyliśmy zakres tego zadania o docieplenie stropu, docieplenie pomieszczeń piwnicznych aby uzyskać ten efekt termomodernizacyjny. I w związku z tym zmieniała się wartość tego zadania. Jesteśmy również po przetargu i realna wartość tego zadania wynikająca z przetargu to 383 tyś. zł na rok bieżący, przy wcześniejszych wydatkach na wykonanie wymiany stolarki okiennej w roku ubiegłym na wartość 90 tyś. zł. Stąd też również chcielibyśmy tutaj dopasować do realiów te kwoty, które są zapisane. Po prostu więcej na to zadanie nie wydamy ani mniej. W związku z tym wniosek o urealnienie tej kwoty. I kolejne zadanie zapisane w tej chwili pod numerem 65 wcześniej było pod numerem 64. Jest to remont basenu otwartego na terenie OSiR. Pamiętamy, że wcześniej mieliśmy w ramach tego zadania w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym wpisaną znacznie wyższą kwotę. Obecnie ponieważ praktycznie prace na dzień dzisiejszy dobiegają końca. Zostały tam jeszcze do wykonania kosmetyczne rzeczy i w tym tygodniu ma nastąpić odbiór techniczny całego zadania. My po prostu wiemy ile pieniędzy na to wydatkowaliśmy. W związku z tym również urealnienie kwot w ramach tego zadania. I wpisana kwota 487 tyś. zł. Na tym polegałyby wszystkie zmiany w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym w stosunku do uchwalonego planu w dniu 27 maja 2005 roku i wnosi o wprowadzenie omówionych zmian do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego.

    Pan przewodniczący Krzysztof Oktawiec poprosił o przedstawienie opinii Komisji Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej odnośnie omówionego projektu uchwały.

    Pan radny Krzysztof Kubit poinformował, że na wczorajszym posiedzeniu Komisja

    Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej zaopiniowała pozytywnie wraz ze zgłoszonymi autopoprawkami projekt uchwały, druk nr 341.

    Nie zgłoszono żadnych uwag i pytań do projektu uchwały.

    Głosowanie: za - 14, przeciw - 0, wstrzymał się - 0

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXVIII/307/2005. (zał. nr 17)

    Następnie przystąpiono do powołania komisji skrutacyjnej.

    Pan radny Leszek Rogalewski zgłosił do komisji skrutacyjnej Pana radnego Józefa Migdała, Pana radnego Zdzisława Dudę i Pana radnego Łukasza Waltera.

    Pan przewodniczący Krzysztof Oktawiec zgłosił Pana radnego Krzysztofa Kubita.

    Nie zgłoszono innych kandydatur.

    Wszystkie zgłoszone 4 osoby wyraziły zgodę na pracę w komisji skrutacyjnej.

    Głosowanie nad przyjęciem zgłoszonych kandydatur: za - 14, przeciw - 0, wstrzymał się - 0

    Ogłoszono przerwę w obradach do godz. 1400

    W trakcie przerwy ukonstytuowała się komisja skrutacyjna.Po przerwie przewodniczący komisji skrutacyjnej Pan radny Łukasz Walter przedstawił procedurę głosowania tajnego.

    Szczegółowy opis stanowi (zał. nr 18) do niniejszego protokołu.

    Po przeprowadzeniu głosowania komisja skrutacyjna udała się na przeliczenie głosów. Ogłoszono przerwę w obradach. Po przerwie przewodniczący komisji skrutacyjnej odczytał protokół z przeprowadzonego głosowania tajnego.Za odwołaniem przewodniczącego Rady Miasta Kłodzka Pana Krzysztofa Oktawca głosowało 10 radnych, przeciw było 2 radnych.

    Niniejszym komisja stwierdziła, że Rada Miasta Kłodzka odwołała Przewodniczącego Rady Miasta Krzysztofa Oktawca.

    Uchwała przeszła i otrzymała numer XXXVIII/309/2005. (zał. nr 19)

    W wyniku odwołania przewodniczącego Rady Miasta i nieobecności dwóch wiceprzewo-dniczących obrady sesji przerwano.

    Protokół sporządziła:
    Bożena Lekka-Sularczyk

     

    c.d. p r o t o k o ł u nr XXXVIII/05
    z XXXVIII sesji Rady Miejskiej w Kłodzku z II części, która odbyła się
    w dniu 6 lipca 2005r.
    w sali Rajców Urzędu Miasta w Kłodzku.

    II część sesji rozpoczęła się o godz. 1400.

    Kontynuację XXXVIII sesji prowadził Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku Pan Piotr Brzostowicz, stwierdził, iż w sesji bierze udział 18 radnych, w związku z tym wszelkie działania są skutecznie prawne.

    Radni: Pani H. Dobosz oraz Pan W. Dziopek przybyli na sesję o godz. 1415.

    Nieobecny radny Pan W. Gacek.

    Poprzednia sesja uległa przerwaniu na wskutek odwołania Przewodniczącego Rady.

    Pan Wiceprzewodniczący P. Brzostowicz odczytał treść uchwały nr XXXVIII/309/2005 w sprawie odwołania Przewodniczącego Rady Miejskiej w Kłodzku (zał. nr 20).

    Po czym przystąpił do kontynuacji porządku obrad XXXVIII sesji.

    17. Rozpatrzenie skarg.

    Pan P. Brzostowicz poinformował, iż do Rady Miasta wpłynęła skarga Pani Anny Połetek na działalność Burmistrza Miasta Kłodzka. Skarga była analizowana przez Komisję Rewizyjną, która wnioskowała o przydzielenie mieszkania dla rodziny Pani Anny Połetek w obowiązującym trybie, z uwzględnieniem terminu złożenia wniosku od września 2003r.

    Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Pan Józef Migdał stwierdził, iż nie ma wiele więcej do dopowiedzenia w tej sprawie, w dniu dzisiejszym Komisja otrzymała pismo od burmistrza mówiące o tym, iż Pani A. Połetek ma prawo starania się o lokal i będzie wpisana na listę zgodnie ze wskazaniami Komisji Rewizyjnej. Pan J. Migdał dodał, iż w obowiązującej uchwale Rady (bowiem jeszcze jej nie poprawiono) uchylono §12, który mówi, że mieszkaniec spoza miasta Kłodzka nie może otrzymać mieszkania w Kłodzku – tak Wysoka Rada ustaliła i tego burmistrz przestrzegał, ponieważ Sąd Administracyjny w ostatnich dniach to rozstrzygnął, uchylając §12 wspomnianej uchwały Rady, respektując wyrok sądu Pan Burmistrz przystąpił do procedury przydziału mieszkania Pani A. Połetek.

    Pan P. Brzostowicz stwierdził, iż skarga jest bezzasadna, poddaje więc ją pod głosowanie uchwałę o stwierdzeniu skargi jako bezzasadną.

    Pan burmistrz R. Lipski wyjaśnił, iż do chwili obecnej obowiązywała uchwała Rady Miejskiej, która w jednym z paragrafów mówi, iż nie przyznaje się mieszkań osobom bezdomnym i spoza gminy, tak więc burmistrz respektował prawo miejscowe. W momencie kiedy jest wyrok sądu uchylający ten zapis, zachodzi konieczność zmiany treści uchwały Rady Miejskiej – w związku z tym w możliwie krótkim czasie burmistrz wystąpi z projektem zmiany uchwały Rady, wówczas sprawa Pani A. Połetek będzie mogła być załatwiona pozytywnie.

    Po wyjaśnieniach burmistrza Pan P. Brzostowicz zapoznał radnych z projektem uchwały w sprawie skargi pani Anny Połetek na działalność Burmistrza Miasta Kłodzka (zał. nr 21).

    Głosowanie: za – 17, przeciw – 0, wstrzymało się – 1.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXXVIII/310/2005 (zał. nr 22).

    18. Interpelacje i zapytania radnych.

    Nie padły żadne pytania ani interpelacje ze strony radnych.

    19. Wnioski i oświadczenia radnych.

    Nie stwierdzono.

    20. Sprawy różne.

    Głos zabrała radna Pani Celina Włodarczyk, która stwierdziła, iż w związku z tym, że w dniu dzisiejszym przedłożono radnym zawiadomienie o zwołaniu sesji nadzwyczajnej o godzinie 1800 wnosi, aby sesja ta rozpoczęła się wcześniej tj. po zakończeniu bieżących obrad i 15 minutowej przerwie.

    Przewodniczący obrad zapytał wnioskodawców zwołania sesji nadzwyczajnej czy złożyli w biurze Rady Miejskiej pisemny wniosek wycofujący poprzedni wniosek.

    Radna Pani C. Włodarczyk uznała, iż wycofanie wniosku i zapytania o ewentualne wycofanie wniosku może nastąpić po przegłosowaniu wniosku zgłoszonego przez panią radną.

    Pan burmistrz R. Lipski poinformował, iż nie był przygotowany jako organ wykonawczy do tego, że o godzinie 1800 w dniu dzisiejszym będzie zwołana sesja, jednak uważa, że jest to stosowny czas w trakcie którego burmistrzowie przygotują się do kolejnych obrad, będzie też czas na posiłek i chwilę odpoczynku.

    Wiceprzewodniczący Pan P. Brzostowicz ogłosił 10 minutową przerwę, jednak nie wszyscy radni wyrazili wolę pójścia na nią z tego względu, iż punkt sprawy różne nie został jeszcze zamknięty a radni mają kilka pytań do burmistrza.

    Pan burmistrz R. Lipski poprosił panią radczynię o wyjaśnienie kto ma prawo ogłosić przerwę i czy fakt, że o godz. 1800 rozpoczyna się XXXIX sesja jest zgodne z prawem.

    Pani Marzena Dąbrowska Michalak radca prawny wyjaśniła, iż ustawodawca w ustawie o samorządzie gminnym wyraźnie stwierdził, że sesja nadzwyczajna odbywa się na wniosek złożony przez radnych, i w takim samym trybie należy ten wniosek wycofać – czyli wszyscy wnioskodawcy zwołania sesji nadzwyczajnej w formie pisemnej powinni wycofać swój wniosek.

    Pan burmistrz R. Lipski stwierdził, iż pani radczyni nie zrozumiała pytania burmistrza, który oczekiwał, aby pani radczyni podkreśliła, że kompetencją Przewodniczącego jest zwołanie, ustalenie terminu i godziny sesji nadzwyczajnej.

    Pani radczyni stwierdziła, iż sesja nadzwyczajna została zwołana na dzień dzisiejszy na godzinę 1800 i ma się odbyć, chyba, że wnioskodawcy wycofają swój wniosek.

    Przerwa w obradach od godz. 1420 do godz. 1430.

    Po przerwie Pan P. Brzostowicz odczytał podstawę prawną zwołania sesji nadzwyczajnej.

    Radny Pan L. Rogalewski poprosił o umożliwienie zadania pytań burmistrzowi bowiem trwa jeszcze punkt sprawy różne. Otóż poinformował burmistrza, iż otrzymuje sygnały od mieszkańców, iż od tygodni nie jest sprzątana ulica i teren Zofii Stryjeńskiej.

    Ulica Wilcza – mieszkańcy proszą o wybudowanie schodów wzdłuż drogi, jest tam znaczny spad, który znacznie utrudnia poruszanie się, mieszkają tam osoby starsze zatem wybudowanie schodów ułatwiłoby bezpieczne przemieszczanie się mieszkańców do sklepu, kościoła itp.

    W odpowiedzi na powyższe pytania Pan burmistrz R. Lipski wyjaśnił, iż podejmie działania zmierzające do uprzątnięcia terenu wokół ul. Z. Stryjeńskiej, o podjętych działaniach poinformuje pana radnego na piśmie.

    Odnośnie ulicy Wilczej, pan burmistrz poinformował, iż musi obejrzeć ten teren wspólnie z panem naczelnikiem B. Niemczukiem i określić jaki jest zakres robót. Jeśli jest to zadanie dość poważne to burmistrz poczyni starania, aby ująć je w projekcie budżetu roku 2006, jeśli natomiast inwestycja nie będzie wymagała wielkich nakładów to zrealizuje się ją jeszcze w tym roku w ramach robót cząstkowych.

    Pani radna C. Włodarczyk zapytała o realizację remontu ulicy Wilczej. W bieżącym roku przygotowywana jest dokumentacja techniczna i ma się rozpocząć remont ulicy Łukasińskiego i nadrzecznej, a ulica Wilcza jest ulicą poprzeczną do Nadrzecznej.

    Kolejną sprawę jaką poruszyła Pani radna C. Włodarczyk to sprawa przydziału mieszkania dwuosobowej rodzinie na Armii Krajowej 13. Od mieszkańców, którzy mieszkają w koło dostała pani radna informację, że w pomieszczeniach tych nic się nie dzieje, część wyburzeń który musiały nastąpić odbyły się a pozostała sprawa remontu jest zawieszona w próżni od ponad miesiąca, nikt się nie pokazał na placu budowy. Pani radna chce wiedzieć czy ktoś trzyma nad tym jakąś piecze i czy sprawdza jak postępują prace budowlane w przydzielonym do remontu we własnym zakresie mieszkaniu. Tym bardziej, że mieszkanie, które rada przydzieliła danej rodzinie wymaga remontu oszacowanego na ponad 30 000zł – bowiem było ono w kompletnej ruinie.

    Odnośnie remontu ulicy Wilczej Pan burmistrz wyjaśnił, iż w pierwszej kolejności będą realizowane remonty na ulicach głównych, następnie będzie rozważać się remont tzw. łączników.

    W sprawie mieszkania na ul. Armii Krajowej 13 Pan burmistrz poinformował, iż rzeczywiście mieszkanie było totalnie zrujnowane, takiego w mieście Kłodzku jeszcze nie było. Jeśli zatem są jakieś przestoje w remoncie to z pewnością wynikają one z konieczności poniesienia dużych nakładów finansowych a co za tym idzie z konieczności zaciągnięcia kredytu. Nie mniej jednak burmistrz zobowiążę służby ZAMG, aby zainteresowały się sprawą i przedłożyły informację na jakim etapie są prowadzone prace i dlaczego jest przestój. Minimalny okres wykonania robót wynosi 3 miesiące, jednak w tej sytuacji, gdzie mieszkanie było bardzo zdewastowane czas na wykonanie remontu będzie z pewnością przedłużony do około pół roku. Pan burmistrz obiecał, że jak tylko otrzyma informację odnośnie powyższej sprawy niezwłocznie przekaże ją Pani radnej.

    Więcej pytań nie stwierdzono.

    Przewodniczący obrad Pan Piotr Brzostowicz zamknął dyskusję w punkcie sprawy różne.

    21. Zakończenie sesji.

    Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku obrad Wiceprzewodniczący Rady Pan Piotr Brzostowicz zamknął XXXVIII sesję Rady Miejskiej mówiąc: “Zamykam XXXVIII sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

    Zakończenie sesji nastąpiło o godz. 1500.

    Czas trwania II części sesji w dniu 06.07.2005r. 1 godz. (1400 – 1500 )

    Protokół sporządziła: Barbara Zajączkowska

     

    Zastępca Przewodniczącego
    Rady Miejskiej w Kłodzku
    Piotr Brzostowicz

     

     






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego640

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2005-07-14 13:36:07
    Aktualizacja: 2007-12-22 22:15:22
    Odslon: 147

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR