Wydanie zaświadczenia o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku oraz o aktualnym stanie cywilnym
Wymagane dokumenty:
1. Podanie o wydanie zaświadczenia o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku,
2. Dokument tożsamości osoby ubiegającej się o wydanie wymienionego wyżej zaświadczenia.
Opłaty:
- wydanie zaświadczenia o dokonanych w księgach
stanu cywilnego wpisach lub o ich braku - 24,00 zł
Miejsce złożenia dokumentów:
- Urząd Stanu Cywilnego miejsca zdarzenia (urodzenia, małżeństwa, zgonu),
- dla Miasta i Gminy Kłodzko, Urząd Stanu Cywilnego przy Urzędzie Miasta w Kłodzko, pokój nr 204, tel. 865 46 39
Termin i sposób załatwienia sprawy
Niezwłocznie.
Uwagi:
- Zaświadczenia o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku nie mają charakteru odpisu aktów stanu cywilnego.
- O wydanie zaświadczenia o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku można zwrócić się droga pocztową przesyłając do urzędu stanu cywilnego miejsca zdarzenia podanie o wydanie zaświadczenia wraz z uiszczeniem wymaganej opłaty skarbowej.
- Zaświadczenie o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub o ich braku wydaje się na wniosek sądu lub innego organu państwowego, osoby, której stan cywilny został w zaświadczeniu stwierdzony, jej wstępnego, zstępnego, rodzeństwa, małżonka lub przedstawiciela ustawowego; wymienione wyżej zaświadczenie może być również wydane na wniosek osób, które wykażą w tym interes prawny, oraz na wniosek organizacji społecznej, jeżeli jest to uzasadnione celami statutowymi takiej organizacji i gdy przemawia za tym interes społeczny.
Podstawa prawna
-Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688 z późn. zmianami,
- Ustawa z dnia 16.11.2006 o opłacie skarbowej (Dz.U.2006 nr 225 poz.1635)
- Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964 r. Nr 9, poz. 59 z późn. mianami), Dział I