Zezwolenie na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
Podstawa prawna:
• Art. 8 ustawy z dnia 13 września 1996r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz.U. z 2012 r. Nr 391)
• Art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U.z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.)
• Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr. 225, poz. 1635, z późn. zm.)
Postępowanie wszczyna się na wniosek osoby ubiegającej się o wydanie zezwolenia.
1. imię i nazwisko lub nazwa oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy, ubiegającego się o zezwolenie, oraz jego numer identyfikacji podatkowej NIP,
2. określenie przedmiotu i obszaru działalności,
3. określenie środków technicznych, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem,
4. informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem,
5. proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności,
6. określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia,
Do wniosku przedsiębiorca jest zobowiązany dołączyć:
1) zaświadczenie albo oświadczenie* o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne,
2) dokument potwierdzający gotowość odbioru ścieków przez stację zlewną.
* oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.
Opłaty: w znaczkach skarbowych
Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia – 107 zł
Opłatę skarbową należy uiścić w formie gotówkowej w kasie Urzędu Miasta w Kłodzku lub w formie bezgotówkowej na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Kłodzku.
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku.
Przewidywany termin załatwienia sprawy:
Zgodnie z Kpa do 1 miesiąca; dla spraw szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy.
Tryb odwoławczy:
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Wałbrzychu za pośrednictwem Burmistrza Miasta Kłodzka w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi:
Przedsiębiorca ubiegający się o wydanie zezwolenia powinien spełniać wymagania określone w:
1. Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 marca 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu określania wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych (Dz.U. z 2012 r. Nr 299)
Burmistrz Miasta Kłodzka jest uprawniony do kontroli działalności gospodarczej przedsiębiorcy w zakresie zgodności wykonywanej działalności z udzielonym zezwoleniem.
Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.