menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • P r o t o k ó ł nr XVIII/03




     P r o t o k ó ł nr XVIII/03
    z XVIII sesji Rady Miejskiej w Kłodzku, która odbyła się
    w dniu 30 grudnia 2003r.
    w sali Rajców Urzędu Miasta w Kłodzku.

    Sesja rozpoczęła się o godz. 1200.

    1. Otwarcie XVIII sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku Pan Krzysztof Oktawiec mówiąc: “Otwieram XVIII sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

    Następnie Przewodniczący powitał Panie i Panów Radnych, burmistrza Miasta Kłodzka Pana Romana Lipskiego zastępców burmistrza Pana Leszka Michalskiego i Pana Janusza Rudnickiego, sekretarza urzędu Pana Jerzego Rutkowskiego, Przewodniczący bardzo serdecznie powitał Panią Annę Kruszelnicką – honorowego gościa dzisiejszej sesji, dyrektorów jednostek podległych, naczelników wydziałów, pracowników urzędu, media oraz obecnych na sali mieszkańców Kłodzka.

    Przewodniczący Rady Pan K. Oktawiec zaprosił na sesję kolędników, którzy kolędując złożyli życzenia wszystkim zgromadzonym na XVIII sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    2. Stwierdzenie ważności sesji.

    Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, iż w sesji bierze udział 20 radnych, co stanowi wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

    Nieobecny radny Pan Witold Gacek.

    3. Wybór sekretarzy sesji.

    Przewodniczący zaproponował na sekretarza obrad radną Panią Jolantę Kobak. Nie zgłoszono innych propozycji. Rada 20 głosami “za” poparła kandydaturę radnej, tym samym powołując ją na sekretarza obrad XVIII sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.

    Przewodniczący Rady nie zgłosił żadnych propozycji zmian do proponowanego porządku obrad, nie było też uwag ze strony radnych.

    W związku z powyższym Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie proponowanego porządku obrad.

    Głosowanie: “za”- 20 jednogłośnie.

    Porządek obrad został przyjęty i przedstawia się następująco:

    1. Otwarcie XVIII sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    2. Stwierdzenie ważności sesji.
    3. Wybór sekretarzy sesji.
    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.
    5. Zatwierdzenie protokołu z XVII sesji.
    6. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej.
    7. Złożenie podziękowań Pani Annie Kruszelnickiej Dyrektorowi Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłodzku za dotychczasową pracę.
    8. Przyjęcie planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2004 rok.
    9. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości, druk nr 169.
    10. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia opłat za umieszczanie i składowanie odpadów na składowisku odpadów innych jak niebezpieczne i obojętne przy u. Sierpowej w Kłodzku, druk nr 170.
    11. Podjęcie uchwały w sprawie opłaty za wywóz i składowanie nieczystości stałych z posesji gminnych (lokali mieszkalnych) na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 171.
    12. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XL/249/2001 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 22.02.2001r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania wysokości i udzielania dotacji na działalność dydaktyczną i opiekuńczo wychowawczą niepublicznych przedszkoli oraz niepublicznych szkół podstawowych i gimnazjalnych, druk nr 172.
    13. Podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy Miejskiej Kłodzko na 2003 rok, druk nr 175.
    14. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości dodatku specjalnego dla Burmistrza Miasta Kłodzka, druk nr 176.
    15. Rozpatrzenie skarg.
    16. Interpelacje i zapytania radnych.
    17. Wnioski i oświadczenia radnych.
    18. Sprawy różne.
    19. Zakończenie sesji.

    5. Zatwierdzenie protokołu z XVII sesji.

    Uwag nie wniesiono. Protokół z XVII sesji Rady Miejskiej w Kłodzku przyjęto jednogłośnie 20 głosami “za”.

    6. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej (zał. nr 1).

    Radny Pan Ł. Walter zapytał o pkt 6b) na str. 2 – prosi o podanie aktualnych informacji dotyczących wynajmu budynku przy ul. Daszyńskiego 12 w Kłodzku, kto jest właścicielem, czy w tej chwili miasto ma coś wspólnego z tym budynkiem i dlaczego burmistrz wybrał do przejęcia od PKP akurat ten budynek.

    Burmistrz Pan R. Lipski wyjaśnił, iż rzecz dotyczy budynku położonego przy ul. Daszyńskiego 12, część nieruchomości jaka powstała w poprzedniej kadencji jest własnością miasta i Kłodzkiego Towarzystwa Oświatowego natomiast pozostałą część planuje się przejąć od PKP w zamian za zaległości podatkowe. Proponowana kwota to 200 000 zł i nie jest ona adekwatna do kwoty wartości wycenionej przez biegłego tej nieruchomości – wyceniono ją na około 600 000 zł. Prowadzone są jednak rozmowy z dyrekcją PKP, na etapie negocjacji zaproponowano kwotę 200.000zł. Przejęcie nieruchomości za tę kwotę byłoby dużą korzyścią dla miasta, bowiem obiekt ten służyłby na cele oświatowe – wyjaśnia burmistrz.

    Radny Pan Z. Duda zapytał o pkt 6c) na str. 2 – prosi o podanie więcej szczegółów odnośnie najmu lokalu przy Placu B. Chrobrego 1.

    Burmistrz Pan R. Lipski wyjaśnił, iż po złożeniu rezygnacji przez dotychczasowego dzierżawcę uruchomiono procedurę przetargową: przez 6 tygodni informacja ta będzie podana do publicznej wiadomości, po tym okresie nastąpią dalsze decyzje burmistrza odnośnie przedmiotowego lokalu. Ponadto burmistrz ma jeszcze inne koncepcje zagospodarowania tego lokalu, nie mniej jednak do podjęcia jakichkolwiek decyzji potrzebna jest wcześniej opinia wydziału inżynierii miejskiej, co do możliwości wykorzystania przedmiotowego lokalu. Przy wejściu do Unii Europejskiej będą obowiązywały inne zasady obsługi mieszkańców. Jeśli względy inżynieryjne i usytuowanie lokalu pozwolą na wykorzystanie go do wyjścia na przeciw mieszkańców w celu ułatwienia załatwiania formalności w urzędzie, a odbywałoby się to już na parterze, to działania burmistrza będą zmierzały w tym kierunku.

    Na tym zakończono dyskusję w tym punkcie.

    7. Złożenie podziękowań Pani Annie Kruszelnickiej Dyrektorowi Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłodzku za dotychczasową pracę.

    Głos zabrał burmistrz miasta Pan Roman Lipski.

    Panie Przewodniczący! Wysoka Rado! Panie i Panowie!

    Kilka dni temu, w czasie opłatkowego spotkania pracowników UM z zaproszonymi gośćmi padły w tej sali słowa, które bardzo mocno utkwiły mi w pamięci. Ich sens doskonale oddawał charakter pracy wykonywanej codziennie przez nas wszystkich – urzędników. Credo naszego zawodu to służba społeczeństwu, mieszkańcom tego miasta, którzy codziennie odwiedzają Ratusz w celu załatwienia ważnych dla siebie spraw. Powinniśmy dostrzegać w nich przede wszystkim - CZŁOWIEKA, któremu należy pomóc, sprawić, że odejdzie zadowolony z naszej postawy i profesjonalizmu. Obce powinny nam być zachowania szorstkie i obojętne, chodź czasami przychodzi to z ogromnym trudem. Zapłatą za naszą pracę ze strony petenta jest “dziękuję” i czasami uśmiech zadowolenia.

    W tym jednym skromnym słowie można zawrzeć tak wiele. Pozwolą więc Państwo, że skieruję je dzisiaj szczególnie do jednej osoby – Pani Anny Kruszelnickiej, odchodzącej na emeryturę Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej.

    Pani Anno :

    • DZIĘKUJĘ za trzydzieści osiem lat Pani pracy zawodowej, która była trudną służbą wobec drugiego człowieka;
    • DZIĘKUJĘ za ogromne serce, jakie wkładała Pani w wykonywaną pracę, bo tego ona właśnie wymaga;
    • DZIĘKUJĘ za poświęcenie, które niejednokrotnie przyświecało Pani działaniom – szczególnie w jakże pamiętnym dla nas Kłodzczan roku 1997;
    • DZIĘKUJĘ za umiejętne pogodzenie tego, czego nie udało się pogodzić Judymowi – pracy zawodowej i życia osobistego;
    • DZIĘKUJĘ za wprowadzenie w naszej lokalnej społeczność przekonania, że skuteczną pomoc można zapewnić tylko wtedy, kiedy się współdziała, a nie zamyka w obrębie swojej instytucji.

    We współczesnym świecie zdominowanym przez pośpiech i pogoń za dobrami materialnymi, rzadko spotyka się ludzi takich jak Pani, oddanych pewnej idei, której poświęca się całe życie. Dzisiaj, zamykając zawodowy etap swojego życia, może być Pani pewna, że to, co już jutro będzie historią, stanowi powód do dumy.

    Życzę, aby w nadchodzących latach mogła Pani zrealizować swoje plany i marzenia, które ciągle z braku czasu odkładane były na przyszłość. Myślę, że ucieszy to szczególnie Męża, stanowiącego dla Pani opokę w trudnych życiowych chwilach, oraz wnuki Bartka i Maćka, którzy nareszcie będą mogli nacieszyć się Babcią.

    Burmistrz Miasta Kłodzka
    Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku

    (oklaski)

    Nastąpiło wręczenie kwiatów i złożenie podziękowań Pani Annie Kruszelnickiej.

    Głos zabrała Pani A. Kruszelnicka:

    Panie Przewodniczący! Wysoka Rado! Panie Burmistrzu! Moi Współpracownicy! Kierownicy jednostek z którymi współpracowałam. Chciałam serdecznie podziękować za tak sympatyczne pożegnanie, za docenienie wieloletniej pracy, jestem na prawdę wzruszona, proszę wybaczyć ale na prawdę trudno wyrazić to wszystko słowami. Chciałam serdecznie podziękować Radzie za współpracę, może krótką ale bardzo miłą, z wieloma radnymi współpracowałam w poprzedniej kadencji. Szczególnie serdecznie chciałam podziękować Panu Burmistrzowi Lipskiemu, z którym współpracuje od wielu lat(...) była to współpraca bardzo owocna, bardzo miła i bardzo kompetentna. Największym sukcesem ośrodka, któremu pomógł pan burmistrz, była likwidacja nieszczęsnych kontenerów odejście od nędzy i biedy. Dziękuję również zastępcy burmistrza Panu Januszowi Rudnickiemu, który wprawdzie w krótkim czasie ale jako resortowy nasz szef owocnie z nami współpracował. Dziękuję wszystkim bardzo serdecznie. Wypadałoby powiedzieć bardzo wiele jednak wzruszenie nie pozwala...... Z pewnością będę jeszcze działała społecznie, odchodzę w poczuciu spełnionego obowiązku, bez najmniejszego żalu, w bardzo dobrej atmosferze zarówno ze strony urzędu jak i ze strony moich współpracowników i to sobie ogromnie cenię, że jest to rozstanie bardzo sympatyczne.

    Dziękuję serdecznie, życzę wszystkim zdrowego szczęśliwego Nowego Roku. (Oklaski).

    Następnie pan burmistrz uroczyście poinformował Wysoką Radę o powołaniu z dniem 1 stycznia 2004 roku na funkcję Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłodzku Panią Jolantę Leszko.

    Pani Jolanta Leszko od początku swojej pracy zawodowej związana jest z pomocą społeczną. Pierwszą pracę po ukończeniu studiów pracowników socjalnych podjęła 1 września 1980 roku jako kierownik dziennego pobytu działu służb społecznych ZOZ w Kłodzku, gdzie wówczas usytuowana była pomoc społeczna. Od 1.10.1983r. przeszła na stanowisko kierownika ośrodka opiekuna społecznego tego samego działu. Po reorganizacji pomocy społecznej w 1990 roku, którą przeniesiono z resortu zdrowia do resortu pracy utworzono Ośrodek Pomocy Społecznej, w tym ośrodku kontynuowała pracę jako kierownik działu diagnostycznego kierując pracą pracowników socjalnych. Od 1 października 2000 r. pracuje jako zastępca dyrektora OPS. Posiada pełne i kierunkowo wymagane kwalifikacje na stanowisko dyrektora OPS. W 1986 r. obroniła pracę magisterską z wynikiem bardzo dobrym na Uniwersytecie Warszawskim na wydziale dziennikarstwa i nauk politycznych w zakresie polityki społecznej. W czerwcu 1996r. ukończyła specjalizację dla organizatorów pomocy środowiskowej w centrum rozwoju służb społecznych ministerstwa pracy i polityki społecznej w Warszawie. W okresie od listopada 1997r. do grudnia 1998r. pracowała dodatkowo jako interwent kryzysowy w Ośrodku Poradnictwa i Pomocy Psychospołecznej w Sytuacjach Kryzysowych. Jest członkiem gminnej Komisji do spraw Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przy burmistrzu miasta Kłodzka. Nadmienić należy, że pełniła funkcję radnej Rady Miejskiej w Kłodzku jako z-ca przewodniczącej Komisji Zdrowia i Pomocy Społecznej. W pracy zawodowej wykazywała się jako bardzo dobry organizator, posiadający autorytet wśród pracowników. Cechuje ją wysoka etyka zawodowa i osobista. Posiada wysoką wiedzę zawodową i intuicję w podejmowaniu decyzji w tym specyficznym zawodzie.

    W tym miejscu burmistrz wraz z Przewodniczącym Rady złożyli gratulacje Pani Jolancie Leszko.

    Pani J. Leszko podziękowała za zaufanie, obiecując sumienną pracę.

    Następnie Pan burmistrz R. Lipski powołał Pana Bogusława Michnika na funkcję dyrektora Kłodzkiego Ośrodka Kultury na czas nieokreślony od 1 stycznia 2004 roku.

    Pan Bogusław Michnik podziękował za zaufanie i za stworzenie możliwości kontynuowania tego co w kulturze jest cenne.

    Następnie Pan burmistrz R. Lipski złożył podziękowania Panu Marianowi Półtoranosowi.

    Szanowny Panie Dyrektorze!

    Dzisiejszy dzień wydaje się być odpowiednim momentem do złożenia Panu podziękowań za dotychczasową pracę w Centrum Edukacji Kulturalnej. Cieszę się, że przyczynił się Pan do rozwijania w kolejnych pokoleniach Kłodzczan zamiłowania do teatru, że razem ze swoimi współpracownikami kształcił Pan ich poczucie wrażliwości estetycznej poprzez kontakt z różnymi dziedzinami sztuki: malarstwem, muzyką, tańcem. Poszerzyło to niewątpliwie ich wyobraźnie, pozwoliło inaczej spoglądać na świat. Niektórzy z nich dzięki Wam odnaleźli swoją życiową drogę.

    Te wspaniałe osiągnięcia, których jest Pan współautorem, będą kontynuowane w strukturach nowej jednostki kultury, bo tak naprawdę nie jest ważne miejsce, w którym się pracuje, lecz ludzie, z którymi to się tworzy. Mam nadzieję, że w 2004 roku wspólnie z mieszkańcami naszego miasta będziemy mogli uczestniczyć w kolejnej edycji teatralnych Zderzeń i wzorem Starożytnych osobiście doświadczać w czasie ich oglądania “katharsis”. Dziękuję za już i proszę o więcej. (oklaski).

    Przewodniczący ogłosił przerwę w obradach od godz. 1240 – 1300.

    8. Przyjęcie planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2004 rok.

    Przewodniczący Rady Pan K. Oktawiec poinformował na wstępie, iż plan pracy Rady i pozostałych komisji zostaną zatwierdzone w styczniu przyszłego roku, natomiast z racji specyfiki Komisji Rewizyjnej plan jej pracy należy zatwierdzić wcześniej.

    Plan pracy Komisji Rewizyjnej otrzymali wszyscy radni (zał. nr 2). Został on przyjęty przez Komisję Rewizyjną.

    Radny Pan Marek Krzak stwierdził, iż Komisja Rewizyjna nie ma prawa kontrolować działalności ZWiK i ZAMG bowiem są to spółki, proponuje więc wykreślić ten zapis z planu pracy – zgłasza to jako wniosek formalny.

    Pan J. Migdał uważa, że zapis jest prawidłowy. ZWiK i ZAMG są to jednostki podlegające gminie, nie mniej jednak Pan radny J. Migdał nie upiera się jeśli Wysoka Rada optuje za tym to można zapis wykreślić.

    Wywiązała się w tym temacie dyskusja wśród radnych z udziałem Przewodniczącego Rady, oraz radnych Pana M. Krzaka, K. Kubita, L. Rogalewskiego.

    Burmistrz poprosił, aby kwestię tę wyjaśnił radca prawny.

    Zatem radca prawny Pani Marzena Dąbrowska Michalak wyjaśniła, iż jednoosobowe spółki gminy są odrębnym tworem od innych jednostek organizacyjnych gminy. Funkcjonują one na zasadzie ustawy o gospodarce komunalnej i ustawy Kodeks Spółek Handlowych. Z ustawy o gospodarce komunalnej wyraźnie wynika, że zgromadzeniem wspólników jest burmistrz i tylko burmistrz ma prawo ingerować w sprawy wewnętrzne spółki i do tego powołane organy - jakim jest rada nadzorcza. Komisja Rewizyjna nie ma żadnych uprawnień do kontrolowania wewnętrznych spraw spółki.

    Radny Pan L. Rogalewski przypomniał, że nie kontrolowano w 2003 roku ZAMG czy ZWiK, dokonano tylko oceny przekształcenia zakładów budżetowych w spółki z o.o.

    Nikt z radnych nie zabrał już w tej sprawie głosu, w związku z powyższym Przewodniczący podał pod głosowanie wniosek radnego Pana M. Krzaka o wykreślenie w miesiącu maju w pkt. 1 zapisu: ZAMG i ZWiK.

    Głosowanie: za – 11, przeciw – 7, wstrzymało się – 2. Wniosek przyjęto.

    Więcej uwag nie wniesiono w związku z tym Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie całego planu pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2004 wraz z naniesionymi poprawkami.

    Głosowanie: “za” - 20 jednogłośnie.

    Plan pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2004 został przyjęty i przedstawia się następująco.

    I. STYCZEŃ:

    1. Zapoznanie się z wynikami kontroli RIO oraz ocena realizacji wniosków Komisji Rewizyjnej w 2003r.

    II. LUTY:

    1. Ocena możliwości oraz działań Gminy w wykorzystaniu środków pozabudżetowych w tym z Unii Europejskiej.
    2. Analiza stanu zadłużenia Gminy – kredyty, zobowiązania oraz należności – podatki, opłaty pozostałe dochody.
    • ocena windykacji,
    • wielkość, zasadność płaconych odsetek za nieterminowe regulowanie zobowiązań Gminy (zdolność płatnicza).

    III. MARZEC:

    1. Ocena realizacji budżetu za 2003r.
    2. Analiza dyscypliny budżetowej za 2003r.
    3. Opinia do absolutorium.

    IV. KWIECIEŃ:

    1. Analiza niektórych wybranych przetargów w Gminie w 2003r.
    2. Zapoznanie się z zakresem obowiązków i wynikami działalności gminnego rewidenta do spraw kontroli finansowej.

    V. MAJ:

    1. Kontrola sprawdzająca realizację wniosków Komisji Rewizyjnej z kontroli w 2003r.
    • KOK,
    • Muzeum,
    • OSiR
    1. Kontrola działalności OSiR (dzierżawy obiektów, stopień wykorzystania hali sportowej, osiągane wyniki ekonomiczne, stopień wykorzystania mienia gminnego).

    VI. CZERWIEC:

    1. Analiza wyników ekonomicznych dotychczasowej działalności spółek Gminy ZAMG, “Wodociągi Kłodzkie” (spółki z o.o.).
    2. Ocena realizacji inwestycji - Hali Sportowej i w Szkole Podstawowej nr 3.

    VII. LIPIEC:

    1. Ocena zasadności połączenia CEK i KOK oraz funkcjonowania w nowej formie organizacyjnej.
    2. Ocena realizacji budżetu za I półrocze 2004r.

    VIII. SIERPIEŃ:

    1. Analiza aktualnego stanu zagospodarowania i wykorzystania twierdz (dwóch) oraz działania Gminy w zakresie pozyskania inwestora z zewnątrz np. zgodnie ze Strategią Miasta Kłodzka str. 69 przyjętą przez Radę Miejską w 2000r.

    Dotychczasowe wyniki ekonomiczne z twierdzy za 2003r.

    IX. WRZESIEŃ:

    1. Ocena stanu postępowań sądowych z udziałem Gminy – skutki finansowe.
    2. Kontrola funkcjonowania Powiatowej i Miejskiej Biblioteki oraz Muzeum.

    X. PAŹDZIERNIK:

    1. Ocena realizacji budżetu za III kwartały – ustalenie ewentualnych zagrożeń niewykonania budżetu.
    2. Ocena realizacji dochodów ze sprzedaży mienia gminnego za III kwartały 2004r. – postęp w sprzedaży mieszkań przy 5% odpłatności w 2003r. i za III kwartały 2004r.

    XI. LISTOPAD:

    1. Ocena funkcjonowania Straży Miejskiej – skutki finansowe.
    2. Kontrola prawidłowości przydziału mieszkań gminnych.

    XII. GRUDZIEŃ:

    1. Przygotowanie planu pracy na 2005 rok.
    2. Podsumowanie pracy komisji w 2004r.

    9. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości, druk nr 169 (zał. nr 3).

    Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego Pan Z. Żerkowski poinformował o pozytywnej opinii komisji do powyższego projektu uchwały.

    Radny Pan M. Krzak zapytał o to, czy nie było możliwości nabycia nieruchomości nieodpłatnie, tym bardziej, że jedna działka to wąwóz przy ul. Wyspiańskiego, a druga to prawdopodobnie skarpa.

    Burmistrz Pan L. Michalski wyjaśnił, iż Agencja Mienia Wojskowego zaproponowała gminie miejskiej Kłodzko kupno obu przedmiotowych działek po preferencyjnych cenach, nie wystawiając ich na publiczny przetarg, w związku z tym w uzasadnieniu ujęto, że cena m2 działki kształtuje się w wysokości 33 gr. Burmistrz życzyłby sobie i wszystkim tak trafnych transakcji, gdzie tak tanio można kupić grunty o dosyć atrakcyjnym położeniu z możliwością dokupienia przy działce 15 ha kolejnych 35 ha co razem stanowić będzie pięknie położony kompleks z przeznaczeniem na budownictwo mieszkaniowe.

    Radna Pani C. Włodarczyk uznała, że o ile zrozumiałe jest przejęcie tej dużej działki – dawnej strzelnicy WOP o tyle niezrozumiały jest dla radnej fakt przejęcia strzelnicy w rejonie ulicy Myśliwskiej. Co planuje się w tym wąwozie i jaka to jest atrakcja dla miasta – pyta radna.

    Pan burmistrz L. Michalski wyjaśnił, iż nie jest to wąwóz tylko usypane świadomie przed II wojną światową wały stanowiące osłonę – zabezpieczenie strzeleckie, po usunięciu go odsłoni się ładny i atrakcyjny kawałek terenu, wówczas znajdujące się osiedle przy ul. Myśliwskiej nadal może być rozbudowywane.

    Więcej uwag do projektu uchwały nie wniesiono. Przewodniczący poddał go pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała numer XVIII/150/2003 (zał. nr 4).

    10. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia opłat za umieszczanie i składowanie odpadów na składowisku odpadów innych jak niebezpieczne i obojętne przy u. Sierpowej w Kłodzku, druk nr 170 (zał. nr 5).

    Przewodniczący Komisji Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej Pan E. Bednarczyk poinformował, iż komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały znajdujący się na druku nr 170. Pozytywną opinię wydała również Komisja Gospodarki Komunalnej o czym poinformował radny Z. Żerkowski – przewodniczący komisji.

    Radny Pan M. Krzak zapytał o ile wzrastają stawki od poprzedniego cennika.

    Pan E. Bednarczyk wyjaśnił, iż radnych najbardziej interesuje cennik dotyczący niesegregowanych odpadów komunalnych bowiem to się przekłada na przeciętnego Kowalskiego, szczególnie rozchodzi się o opłatę środowiskową, wzrasta ona z 14zł42gr do 14zł75gr i o tyle jest podnoszona cała opłata za składowanie na składowisku.

    Po tych wyjaśnieniach Przewodniczący Rady Pan K. Oktawiec poddał uchwałę pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała numer XVIII/151/2003 (zał. nr 6).

    10. Podjęcie uchwały w sprawie opłaty za wywóz i składowanie nieczystości stałych z posesji gminnych (lokali mieszkalnych) na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 171 (zał. nr 7).

    Na wstępie Przewodniczący poprosił o naniesienie poprawki w podstawie prawnej projektu uchwały winno być: Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca cd. bez zmian.

    Radny Pan Z. Duda zapytał burmistrza o wynik bilansowy wysypiska śmieci, czy ono przynosi dochody czy też straty i czy podwyżka wywozu i składowania nieczystości stałych jest konieczna.

    Radna Pani C. Włodarczyk prosi o informację jak wypadła analiza ponoszonych przez ZAMG GM Kłodzko Sp. z o.o. kosztów związanych z usuwaniem nieczystości stałych z posesji komunalnych i jak to się ma do wywozu nieczystości stałych z posesji komunalnych.

    Radny Pan M. Krzak stwierdził, iż prawdopodobnie wkradł się mały błąd, bo z tego co się radny orientuje to ZAMG nie usuwa nieczystości z posesji komunalnych tylko wykonuje to firma TEMPO, może więc podwyżka związana jest z tym, że usługi firmy TEMPO są zbyt wysokie, może należy przeanalizować umowy na wywoź śmieci, są inne firmy które wchodzą na rynek - należałoby przystąpić do negocjacji, może wówczas nie byłoby potrzeby obciążania kosztami mieszkańców – zastanawia się radny M. Krzak.

    Burmistrz Pan R. Lipski poinformował, iż dotychczasowa cena wywozu i składowania nieczystości stałych uchwalona Uchwałą Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 28 grudnia 2000r. wynosiła 4,26 zł/osobę za miesiąc. Wyliczona została na podstawie analizy kosztów ponoszonych przez zarządcę zasobów komunalnych na wywóz i składowanie nieczystości. Po przeprowadzeniu w 2001r. przetargu nieograniczonego ustalono koszt wywozu nieczystości na poziomie dotychczasowym tj. 18 zł/m3. Ofertę złożyły wówczas trzy firmy: TEMPO 18zł/m3, ALFATER – 17,66zł/m3, WPO WROCŁAW - 19,49zł/m3. Jako najkorzystniejszą uznano ofertę firmy TEMPO co pozwoliło na utrzymanie opłaty pobieranej od mieszkańców na niezmienionym poziomie. Jednakże zmiana przepisów dotyczących ochrony środowiska a w szczególności przepisów ustawy o odpadach, nałożyła na właściciela wysypiska obowiązek ponoszenia opłaty środowiskowej za składowanie, która to odprowadzona jest na konto Urzędu Marszałkowskiego. W związku z tymi zmianami uchwałą Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 25 kwietnia 2002 r. zwiększono ceny składowania odpadów na wysypisku przy ul. Sierpowej w Kłodzku w przypadku odpadów komunalnych z 8 zł/m3 do 11,51zł/m3 dalsze zmiany opłat środowiskowych wprowadzone przez ministra środowiska doprowadziły do zwiększenia opłat za składowanie odpadów w tym komunalnych. Obecnie uchwalona opłata 11,72zł/m3 za odpady komunalne. I w chwili obecnej ZAMG GM Kłodzko Sp. z o.o. odprowadza opłatę środowiskową, która w 50% zwracana jest na konto Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska z zysków uzyskanych na wysypisku odpadów kosztem ograniczenia koniecznych inwestycji, ponieważ koszty opłaty środowiskowej do dnia dzisiejszego nie zostały uwzględnione w opłacie ponoszonej przez mieszkańców. Nadmienić należy, że odprowadzona przez ZAMG GM Kłodzko Sp. z o.o. opłata środowiskowa w 50% zwracana jest na konto Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska a następnie wydatkowana przez gminę na inwestycje ekologiczne. W roku bieżącym m.in. skierowano te środki na kotłownię Szkoły Podstawowej nr 3 i Muzeum Ziemi Kłodzkiej - dodaje burmistrz.

    Radny Pan Z. Duda ponownie pyta czy wysypisko przynosi dochody czy straty. Dlaczego też wybrano firmę TEMPO, która zaproponowała wyższą stawkę kosztu wywozu nieczystości.

    Pan burmistrz wyjaśnił, iż rozstrzygnięcia przetargowe nie polegają tylko na braniu pod uwagę podanej kwoty, wpływ na wybór oferty mają też inne elementy i to one zadecydowały o wyborze firmy TEMPO. Jeśli radny sobie życzy to burmistrz zaprasza do analizy tych dokumentów i Komisję Rewizyjną również.

    Odnośnie wysypiska czy przynosi dochody czy też nie – temat wymaga dogłębnej analizy, burmistrz nie jest w stanie w chwili obecnej udzielić konkretnej odpowiedzi. Powszechnie wiadomo jest, że gminy powinny utrzymywać swoje wysypiska.

    Po tych wyjaśnieniach Przewodniczący poprosił o opinię K- I i K- II do projektu uchwały druk nr 171.

    Pan E. Bednarczyk poinformował o pozytywnej opinii komisji budżetu. Pozytywną opinię wydała również komisja gospodarki komunalnej o czym poinformował radny Pan Z. Żerkowski.

    W związku z powyższym Przewodniczący Rady poddał uchwałę pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 11, przeciw – 7, wstrzymało się – 2.

    Uchwała przeszła i otrzymała numer XVIII/152/2003 (zał. nr 8).

    12. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XL/249/2001 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 22.02.2001r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania wysokości i udzielania dotacji na działalność dydaktyczną i opiekuńczo wychowawczą niepublicznych przedszkoli oraz niepublicznych szkół podstawowych i gimnazjalnych, druk nr 172 (zał. nr 9).

    Komisje: Edukacji i Kultury oraz Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej wydały opinię pozytywną do ww. projektu uchwały.

    Uwag nie wniesiono.

    Głosowanie: za – 13, przeciw – 3, wstrzymało się – 2.

    Uchwała przeszła i otrzymała numer XVIII/153/2003 (zał. nr 10).

    13. Podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy Miejskiej Kłodzko na 2003 rok, druk nr 175 (zał. nr 11).

    Komisja budżetowa pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały zawarty na druku nr 175.

    Uwag i pytań do ww. projektu nie stwierdzono.

    Przewodniczący Pan K. Oktawiec poddał uchwałę pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 19 jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała numer XVIII/154/2003 (zał. nr 12).

    Przerwa w obradach od godz. 1345 – 1355.

    14. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości dodatku specjalnego dla Burmistrza Miasta Kłodzka, druk nr 176 (zał. nr 13).

    Przewodniczący Rady zgłosił poprawkę w §1. Otrzymałby on nowe brzmienie:

    Przyznaje się Burmistrzowi Miasta Kłodzka dodatek specjalny na okres 1 roku tj. do dnia 31.12.2004r. w wysokości 40% wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego.

    W podstawie prawnej natomiast po wyrazach: w związku z §7 należy dopisać i §8.

    Radny Pan M. Krzak zapytał o to, czy musi być zapis: na okres 1 roku.

    Radca prawny Pani Marzena Dąbrowska Michalak wyjaśniła, iż w 2003 roku w lutym zmieniły się przepisy rozporządzenia dotyczące wynagrodzenia pracowników samorządowych i w §7 zostało zapisane; wójtowi, staroście oraz marszałkowi województwa przysługuje dodatek specjalny w kwocie wynoszącej co najmniej 20% i nie przekraczającej 40% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego. §8 – z tytułu okresowego zwiększenia obowiązków służbowych lub powierzenia dodatkowych zadań o wysokim stopniu złożoności lub odpowiedzialności, kierownik urzędu lub właściwy organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego jeżeli przepisy szczególne zobowiązują ten organ do określenia wynagrodzenia może przyznać pracownikowi dodatek specjalny na czas określony nie dłuższy niż rok. Są różne poglądy – wyjaśnia pani radczyni – w niektórych gminach był przyznawany dodatek specjalny na okres kadencji. Organ nadzoru przyjął takie stanowisko, aby dodatek przyznawany był na okres jednego roku – takie też są uzgodnienia z organem nadzoru.

    Po tych wyjaśnieniach Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie poprawki w §1 o brzmieniu: Przyznaje się Burmistrzowi Miasta Kłodzka dodatek specjalny na okres 1 roku tj. do dnia 31.12.2004r. w wysokości 40% wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego.

    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie. Poprawkę przyjęto.

    Więcej uwag i pytań nie stwierdzono.

    Przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie wraz z naniesioną poprawką.

    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała numer XVIII/154/2003 (zał. nr 14).

    15. Rozpatrzenie skarg.

    Nie stwierdzono żadnych skarg do rozpatrzenia.

    Przewodniczący poinformował, iż na zeszłej sesji podejmowano uchwałę o bezzasadności skargi Pana Jana Kalfasa na działalność burmistrza. W tym czasie dotarł do Rady wyrok NSA, który również uznał skargę za bezzasadną – fakt ten potwierdza zgodność podjętej uchwały.

    16. Interpelacje i zapytania radnych.

    Przewodniczący Rady Pan K. Oktawiec poinformował, iż wpłynęły do zainteresowanych radnych odpowiedzi na pytania zadane na poprzedniej sesji.

    Radni nie zgłosili żadnych zapytań i interpelacji.

    17. Wnioski i oświadczenia radnych.

    Nikt z radnych nie postawił wniosku, nie padły też żadne oświadczenia.

    18. Sprawy różne.

    Głos zabrał radny Pan T. Kmiecik, który w imieniu własnym i grupy radnych podziękował koledze Markowi Krzak za prowadzenie Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego w 2003 roku. Wszystko co udało się załatwić w bieżącym roku będzie się pozytywnie przeważać na wizerunek naszej komisji i Rady Miasta, za to wszystko co pozostaje w naszym wspólnym dorobku jeszcze raz serdecznie dziękuje. (oklaski).

    Pan Marek Krzak podziękował koledze.

    Na zakończenie Przewodniczący Rady Pan K. Oktawiec złożył wszystkim zebranym serdeczne życzenia w nadchodzącym Nowym Roku, dużo zdrowia, wszelkiej pomyślności oraz uśmiechu na co dzień.

    Radny L. Rogalewski dodał: Szczęść Boże w następnym roku.

    19. Zakończenie sesji.

    Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku obrad Przewodniczący Rady Pan Krzysztof Oktawiec zamknął XVIII sesję Rady Miejskiej mówiąc: “Zamykam XVIII sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

    Czas trwania sesji 3 godz. (1200 - 1500).

    Protokół sporządziła: Barbara Zajączkowska






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego382

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2004-01-20 12:58:34
    Aktualizacja: 2007-12-20 18:38:39
    Odslon: 1037

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR