menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • Protokół nr XLI/05




     

    Protokół nr XLI/05
    z XLI sesji Rady Miejskiej w Kłodzku, która odbyła się
    w dniu 25 sierpnia 2005 r.
    w sali Rajców Urzędu Miasta w Kłodzku.

    Sesja rozpoczęła się o godz. 1010.

    1. Otwarcie XLI sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku Pan Józef Migdał mówiąc: Otwieram XLI sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.
    Następnie Przewodniczący powitał Panie i Panów Radnych, burmistrza miasta Kłodzka Pana Romana Lipskiego, zastępców burmistrza: Pana Leszka Michalskiego oraz Pana Janusza Rudnickiego, sekretarza urzędu Pana Jerzego Rutkowskiego, dyrektorów jednostek podległych, naczelników wydziałów, pracowników urzędu, media oraz obecnych na sali mieszkańców Kłodzka.

    2. Stwierdzenie ważności sesji.

    Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, iż obecnie w sesji bierze udział 15 radnych, co stanowi wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał. Nieobecni:

    Pan Witold Gacek, Pani Danuta Kołt, Pan Zdzisław Duda, Pan Krzysztof Kubit, Pan Łukasz Walter.

    Radni Pan Zdzisław Duda, Pan Krzysztof Kubit, Pan Łukasz Walter przybyli na sesję o godz.1045 wówczas stan Rady wynosił 18 radnych.

    3. Wybór sekretarzy sesji.

    Przewodniczący zaproponował na sekretarza obrad radnego Pana Leszka Rogalewskiego.

    Nie zgłoszono innych propozycji. Rada 14 głosami „za”, poparła kandydaturę radnego, tym samym powołując jego na sekretarza obrad XLI sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.

    Przewodniczący Pan Józef Migdał zaproponował wprowadzenie dodatkowo projektu uchwały w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Miasta Kłodzka, druk nr 371 w pozycji 17 a.

    Projekt uchwały został rozdany radnym.

    Radny Piotr Brzostowicz zabierając głos powiedział iż w związku z aktualnymi problemami szpitala kłodzkiego proponuje wprowadzenie tematu Aktualne problemy w szpitalu kłodzkim i w służbie zdrowia powiatu. Byłby do dyspozycji dyrektor kłodzkiego ZOZ Pan Niedzielski, gdzieś około godziny 1200.

    Ponownie zabierając głos przewodniczący Pan Józef Migdał zgłosił, że na wniosek grupy radnych jest prośba o zarządzenie przerwy w obradach sesji około godz. 1150 do godz. 1300 w

    związku z uczestniczeniem delegacji radnych oraz burmistrzów w pogrzebie dr Jana Pacyfika.

    Przystąpiono do głosowania nad poprawką:

    • wprowadzenie jako punktu 17 a projektu uchwały w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Miasta Kłodzka, druk nr 371.

    Głosowanie: za - 15, przeciw - 0, wstrzymało się - 0.

    • czy Wysoka Rada wyraża zgodę na wprowadzenie przerwy w obradach sesji od godz. 1150 - 1300.

    Głosowanie: za - 15, przeciw - 0, wstrzymało się - 0.

    • czy Wysoka Rada wyraża zgodę aby Pan dyrektor Niedzielski przedstawił aktualną sytuację w szpitalu kłodzkim.

    Głosowani: za - 15, przeciw - 0, wstrzymało się - 0.

    Pan burmistrz Janusz Rudnicki poprosił o przerwę dla Komisji Edukacji i Kultury Rady Miejskiej, która wczoraj rozpoczęła pracę nad jednym z projektów uchwał, która znajduje się w porządku obrad dzisiejszej sesji i z uwagi na kalendarz prac, wskazanym by było aby uchwała w dniu dzisiejszym została przyjęta. A więc dobrze by było aby Komisja odbyła dzisiaj krótkie posiedzenie na co potrzeba około 15 minut. Po poprawkach zostanie przedstawiony Wysokiej Radzie ostateczny projekt wspomnianej uchwały.

    Pan przewodniczący Józef Migdał powiedział, że sygnalizują Mu radni, że wystarczy tylko 5 minut wobec tego przerwa w obradach sesji będzie od godz. 1145 - 1300.

    Nie zgłoszono innych propozycji zmian do porządku obrad sesji.

    Przystąpiono do głosowania całego porządku obrad wraz ze zgłoszonymi poprawkami:

    Głosowanie: za - 15, przeciw - 0, wstrzymało się - 0.

    Porządek obrad został przyjęty i przedstawia się następująco:

    1. Otwarcie XLI sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    2. Stwierdzenie ważności sesji.
    3. Wybór sekretarzy sesji.
    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.
    5. Zatwierdzenie protokołu z XLI sesji.
    6. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej.
    7. Przygotowanie placówek oświatowych do roku szkolnego 2005 – 2006.
    8. Analiza wykorzystania mienia gminnego.
    9. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na darowiznę nieruchomości stanowiących własność Gminy Miejskiej Kłodzko na rzecz Skarbu Państwa, druk nr 342.
    10. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu położonego miedzy ulicą T. Kościuszki, Rzeką Nysą Kłodzką terenami wodonośnymi ulicy J. Korczaka i ulicy Bohaterów Getta w Kłodzku, druk nr 354.
    11. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego staromiejskiej dzielnicy miasta Kłodzka położonej między ulicami: Kościuszki, Zawiszy Czarnego, Nad Kanałem, terenami położonymi poniżej ulicy Łukasińskiego, ulicą Kolejową, rzeką Nysą Kłodzką, ul. Skośną, Półwiejską, Nowy Świat, Noworudzką, druk nr 367.
    12. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Kłodzko” uchwalonego uchwałą nr XXIV/209/2000 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 21.09.2000. w sprawie uchwalenia „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Kłodzko”, druk nr 368.
    13. Podjęcie uchwały w sprawie zezwolenia na nieodpłatne używanie herbu Miasta Kłodzka w celu zamieszczenia go na okładce mapy „Kłodzko – plan miasta Kotlina Kłodzka i okolice” wydanej przez Studio Wydawnicze PLAN ul. Lubińska 5/10 53-623 Wrocław, druk nr 369.
    14. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia „Kłodzkiej Karty Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi”, druk nr 370.
    15. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXIV/199/2004 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 17 czerwca 2004 r. w sprawie ustalenia zasad udzielania dotacji na dofinansowanie przedsięwzięcia pod nazwą: „remont i rewitalizacja elewacji frontowych kamienic” w obrębie pl. B. Chrobrego w Kłodzku”, druk nr 372.
    16.Podjęcie uchwały w sprawie; dokonania zmian budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko na 2005 rok, druk nr 373.
    17. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXII/185/2004 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 29 kwietnia 2004r w sprawie uchwalenia Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Gminy Miejskiej Kłodzko na lata 2004-2008, druk nr 374.
    17a. Podjęcie uchwały w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Miasta Kłodzka, druk nr 371.
    18. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Miejskiej Kłodzko do stowarzyszenia pod nazwą Stowarzyszenie „Szlak Staropolski” z siedzibą w Częstochowie, druk nr 375.
    19. Rozpatrzenie skarg.
    20. Interpelacje i zapytania radnych.
    21. Wnioski i oświadczenia radnych.
    22. Sprawy różne.
    23. Zakończenie sesji.

    5. Zatwierdzenie protokołu z XL sesji.

    Protokół z XL sesji przyjęto 15 głosami „za”

    6. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej(zał. nr 1).

    Pan radny Tadeusz Kmiecik zgłosił wniosek jeszcze przed otwarciem dyskusji polegający na tym aby radny na sesji w jednej kwestii mógł wypowiedzieć się nie więcej niż trzy razy. Bowiem zwykła dowolność wypowiedzi utrudnia prowadzenie obrad. Przecież w Radzie Miejskiej mamy sześć komisji problemowych, w których oprócz radnych miasta zasiada burmistrz i jego służby a nawet radca prawny. Tutaj można przedyskutować każdy problem i sformułować wnioski do burmistrza. Myśli, że po przyjęciu przedstawionego wniosku na sesji zapanuje dyskusja bardziej merytoryczna bez zbędnego rozwlekania tematu. Panie przewodniczący wnoszę o przestrzeganie obowiązującego regulaminu.

    Pan przewodniczący Józef Migdał stwierdził, że jest to słuszna uwaga do wszystkich obecnych, że nie przestrzegamy statutu. Postara się przestrzegać szczegółowo statut, gdzie jest zapisane ile razy radny może zabrać głos, i jak długo. Kwestia tylko przestrzegania statutu.

    Ma to na uwadze.

    Pan burmistrz Janusz Rudnicki odnosząc się do sprawozdania Burmistrza Miasta Kłodzka

    z prac między sesjami powiedział, że w punkcie w którym jest mowa o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych wkradł się taki lapsus polegający na tym, że w planowanym budżecie dotyczącym tego funduszu zapisaliśmy środki z pewną nawiązką, jest to kwota 119 300 zł.

    W drugim zdaniu pojawił się zapis, że zaoszczędzono kwotę kilkunastu tysięcy. Kwota ta wzięła się stąd, że zakładowy fundusz socjalny w oparciu o Art. 53 Ustawy Karta Nauczyciela

    tworzy się w oparciu o odpis w wysokości 5% pobieranych przez Nich emerytur i rent. W związku z tym, że w oparciu o pismo Pana Ministra Edukacji i Sportu, który zalecił nam jak powinniśmy liczyć ten zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, wystąpiliśmy do wszystkich naszych dyrektorów placówek celem policzenia tej kwoty, która będzie stanowiła ten odpis. Wynosiła ona w roku 2004 kwotę 2 mln 43 tyś. 533 zł. W związku z tym, że liczba emerytów w tym roku wynosiła 152 osoby to kwota przypadająca na jednego emeryta wynosiła w naszym przypadku 672 zł. Wobec powyższego ten fundusz wyliczony w ten sposób stanowił kwotę faktyczną, faktycznego wykonania, która mogła być uruchomiona w poszczególnych naszych placówkach, kwota 102 tyś. 144 zł. I w takiej wysokości ten fundusz został uruchomiony. Pragnie przypomnieć, że jedna transza w wysokości 75% to jest okres do końca maja a druga do końca września. Stąd też Chce jednoznacznie wyjaśnić, że ten zapis może Państwa nieco mylić. Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych jest wyliczony jak najbardziej prawidłowo. I poszedł on do jednostek naszych w tych wysokościach o których Państwu mówiłem.

    Nie zgłoszono żadnych pytań.

    7. Przygotowanie placówek oświatowych do roku szkolnego 2005-2006(zał. nr 2).

    Pan przewodniczący Józef Migdał zaznaczył, że radni otrzymali obszerny materiał i Myśli iż było by zbędne żeby referował go Pan burmistrz Janusz Rudnicki czy Pani naczelnik. I bardzo prosi o dyskusje, o pytania, o stanowiska.

    Zabierając głos Pani radna Joanna Sudoł poinformowała, że Komisja Edukacji i Kultury pozytywnie przyjęła sprawozdanie Pana burmistrza z przygotowania placówek oświatowych do roku szkolnego 2005-2006. Jednocześnie pragnie podziękować panu burmistrzowi, że w tym roku bardzo dużo remontów rozpoczęto w placówkach oświatowych z czego mieszkańcy są zadowoleni.

    Pan burmistrz Roman Lipski nie Chciałby przypisywać Sobie tych sukcesów, to jest wspólny sukces, to Myśmy wspólnie przyjęli budżet na rok bieżący i w tym budżecie były wyszczególnione te zadania, które jako organ wykonawczy skrupulatnie do końca roku bieżącego musimy zrealizować.

    Przewodniczący Józef Migdał podziękował za takie przygotowanie materiału.

    8. Analiza wykorzystania mienia gminnego (zał. nr 3).

    Pan przewodniczący Józef Migdał podkreślił, że również radni otrzymali szczegółowy materiał. Przedstawiony był na komisjach i prosi o stanowisko Pana przewodniczącego Komisji

    Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego.

    Pan radny Zygmunt Żerkowski poinformował, że komisja zapoznała się z zasadami gospodarowania mieniem gminnym i nie wnosi żadnych uwag. Jedynie ominięto punkt zasady

    wykorzystania pustostanów. Ale Pani naczelnik E. Sobolewska omówiła tą kwestię.

    Nie zgłoszono żadnych pytań ani uwag.

    9. Podjecie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na darowiznę nieruchomości stanowiących własność Gminy Miejskiej Kłodzko na rzecz Skarbu Państwa, druk nr 342.

    Pan przewodniczący Józef Migdał poprosił o przedstawienie stanowiska przewodniczącego Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego.

    Pan radny Zygmunt Żerkowski poinformował, że Komisja Gospodarki Komunalnej, Ochrony

    Środowiska i Ładu Przestrzennego zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały, druk nr 342.

    Nie zgłoszono żadnych pytań ani uwag.

    Pan przewodniczący Józef Migdał odczytał treść uchwały, druk nr 342.

    Głosowanie: za - 15, przeciw - 0, wstrzymało się - 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLI/328/2005 (zał. nr 4).

    10. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu położonego między ulicą T. Kościuszki, Rzeką Nysą Kłodzką, terenami wodonośnymi ulicy J. Korczaka i ulicy Bohaterów Getta w Kłodzku, druk nr 354.

    Poproszono Pana radnego Zygmunta Żerkowskiego o przedstawienie opinii Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego.

    Pan przewodniczący Zygmunt Żerkowski przedstawił wnioski Komisji (zał. nr 5).

    Poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.

    Zabierając głos Pan burmistrz Leszek Michalski w imieniu burmistrza Romana Lipskiego zgłosił autopoprawkę do tego projektu uchwały, która jest zbieżna z wnioskami, które zgłoszone zostały podczas posiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej. Otóż ponieważ na mapie geodezyjnej geodeci nie skorygowali do końca nazwy przebiegu jednej z ulic, w związku z tym Chciałby zgłosić następującą poprawkę do tego projektu uchwały na rysunku planu oraz na stronie 11, 17, 18, w miejscu nazwy ulicy Janka Krasickiego poprawić na ulicę Szkolną. Ponieważ taka jest aktualna nazwa ulicy, a projektant korzystał z podkładów geodezyjnych gdzie geodeci tylko w części przebiegu tej ulicy zmienili nazwę. To znaczy na odcinku od ul. Okrzei do ul. Bohaterów Getta. Natomiast od ul. Wandy do ul. Okrzei pozostawili starą nazwę. Chcielibyśmy aby nazewnictwo było zgodne ze stanem faktycznym.

    W związku z tym zarówno na rysunku planu jak i na stronach 11,17 i 18 w miejsce nazwy ul.

    Janka Krasickiego wpisać nazwę ul. Szkolna.

    Pan przewodniczący Zygmunt Żerkowski w imieniu Komisji podziękował Pani radnej Celinie

    Włodarczyk za dużą aktywność przy analizie wspomnianego projektu uchwały, druk nr 354.

    Pan przewodniczący Józef Migdał poprosił o przegłosowanie zgłoszonych dwóch poprawek:

    - w § 10 w pkt. 2 wpisać 30%

    Głosowanie: za - 16, przeciw - 0, wstrzymało się - 0.

    • na stronach 11, 17 i 18 w miejscach nazw ulic Janka Krasickiego wpisać nazwę ul. Szkolna, jak również poprawić na rysunku planu nazwę z ul. Janka Krasickiego na ul. Szkolna,

    Głosowanie: za - 16, przeciw - 0, wstrzymało się - 0.

    Przystąpiono do głosowania nad przyjęciem całego projektu uchwały, druk nr 354.

    Głosowanie: za - 16, przeciw - 0, wstrzymało się - 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLI/329/2005 (zał. nr 6).

    11. Podjecie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego staromiejskiej dzielnicy miasta Kłodzka położonej między ulicami: Kościuszki, Zawiszy Czarnego, Nad kanałem, terenami położonymi poniżej ulicy Łukasińskiego, ulica Kolejową, rzeką Nysą Kłodzką, ul. Skośną, Półwiejską, Nowy Świat, Noworudzka, druk nr 367.

    Poproszony o zabranie głosu Pan radny Zygmunt Żerkowski przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego poinformował, że Komisja wniosła aby w § 76 pkt. 2 wpisać 30% od stopnia wartości nieruchomości. Komisja wydała pozytywną opinię.

    Przystąpiono do głosowania nad przyjęciem zgłoszonej poprawki

    Głosowanie: za - 16, przeciw - 0, wstrzymało się - 0.

    Przystąpiono do głosowania nad przyjęciem projektu uchwały wraz ze zgłoszoną poprawką,

    druk nr 367.

    Głosowanie: za - 16, przeciw - 0, wstrzymało się - 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLI/330/2005 (zał. nr 7).

    12. Podjecie uchwały w sprawie zmiany „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Kłodzko” uchwalonego uchwałą nr XXIV/209/2000 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 21.09.2000. w sprawie uchwalenia „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Kłodzko”, druk nr 368.

    Pan radny Zygmunt Żerkowski poinformował, że Komisja Gospodarki Komunalnej, Ochrony

    Środowiska i Ładu Przestrzennego również zwróciła uwagę na nazewnictwo ulic. Poza tym zaopiniowała pozytywnie druk nr 368 w całości.

    Zabierając głos Pan burmistrz Leszek Michalski w imieniu Pana burmistrza Romana Lipskiego zgłosił dwie autopoprawki:

    1)

    • dotyczy rozszerzenia przeznaczenia terenów oznaczonych jako 5/2a o oznaczenie 1a/4a, czyli na dolesienie i obsługę turystyki,
    • dodatkowe oznaczenie terenów rolnych z przeznaczeniem na dolesienie i obsługę turystyki przez wprowadzenie oznaczenia 5/1a/4a,

    W/w zmiany dotyczą równocześnie zmiany do załącznika nr 2 - Plansza graficzna: „Jednolity rysunek studium”.

    Wnioskowana poprawka podyktowana jest uznaniem, że celowe i potrzebne jest rozszerzenie zakresu kierunków zagospodarowania dla przedmiotowych terenów, w celu stworzenia możliwości do zaprojektowania przeznaczenia i zagospodarowania na cele turystyczno-rekreacyjne popoligonowych terenów i rolno-leśnych bezpośrednio do nich przyległych w opracowywanym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.

    Potrzeba ta jest wymogiem jaki wynika z przepisu art. 17 pkt. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, który nakazuje uwzględnienie w sporządzonym projekcie planu miejscowego ustaleń studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy. (zał. nr 9).

    Umożliwi to w przyszłości właściwe zagospodarowanie tych terenów również pod względem obszarów leśnych jak i rozwoju turystyki na tych terenach co dla mieszkańców miasta Kłodzka jest nie bez znaczenia. Całość dotyczy 23 hektarów ziemi czyli niebagatelnego obszaru.

    Przystąpiono do głosowania nad przyjęciem pierwszej poprawki

    Głosowanie: za - 16, przeciw - 0, wstrzymał się - 0.

    2)

    • uaktualnienie nazewnictwa czyli wprowadzenie do projektu studium następujących poprawek: - zmienić nazwę osiedla Gagarina na osiedle Zacisze na stronach 16 w pkt. 7,
      na str. 20 w pkt. 5 oraz na str. 23 w pkt. 2. (zał. nr 10).

    Przystąpiono do głosowania nad przyjęciem drugiej poprawki

    Głosowanie: za - 16, przeciw - 0, wstrzymał się - 0.

    Przystąpiono do głosowania nad przyjęciem projektu uchwały wraz ze zgłoszonymi poprawkami, druk nr 368.

    Głosowanie: za - 16, przeciw - 0, wstrzymało się - 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLI/331/2005 (zał. nr 8).

    13. Podjęcie uchwały w sprawie zezwolenia na nieodpłatne używanie herbu Miasta Kłodzka w celu zamieszczenia go na okładce mapy „Kłodzko - plan miasta Kotlina Kłodzka i okolice” wydanej przez Studio Wydawnicze PLAN ul. Lubińska 5/10 53-623 Wrocław, druk nr 369.

    Pan radny Piotr Brzostowicz poinformował, że Komisja Zdrowia, Pomocy Społecznej, Sportu i Turystyki zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały, druk nr 369.

    Nie zgłoszono żadnych uwag ani wniosków.

    Przystąpiono do głosowania za przyjęciem projektu uchwały, druk nr 369

    Głosowanie: za - 16, przeciw - 0, wstrzymał się - 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLI/332/2005 (zał. nr 11).

    14. Podjecie uchwały w sprawie przyjęcia „Kłodzkiej Karty Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi”, druk nr 370.

    Pani Joanna Sudoł przewodnicząca Komisji Edukacji i Kultury poinformowała, że Pan burmistrz Janusz Rudnicki przedstawi zmiany, które są uzgodnione z Komisją.

    Pan burmistrz Janusz Rudnicki poinformował, że w projekcie uchwały, druk nr 370 znalazło się kilka błędów.

    Zasady techniki legislacyjnej wymagają aby nie powtarzać paragrafów, stało się tak w naszym druku projektu uchwały, gdzie pojawiły się one w większej czcionce w § 1 i § 2 i w kolejnych punktach już w czcionce mniejszej. Tego być nie może a więc utrzymujemy jednolity zapis paragrafów i punktów oraz podpunktów.

    Tak więc w § 1 tego projektu uchwały jest mowa, że przyjmuje się program współpracy z organizacjami pozarządowymi będący dokumentem określającym ramy współpracy samorządu gminnego i organizacji pozarządowych dla dobra i rozwoju społeczności lokalnej. W § 2 mowa była już o planie, jest to błąd. Oczywiście utrzymujemy dalej konwencję programu. Zatem program nazwany zostaje Kłodzką Kartą Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi. I uzyskuje następujące brzmienie Kłodzka Karta Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi.
    Dotychczas również pod wytłuszczonym napisem Kłodzka Karta Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi był wstęp, który jest nie potrzebny, jako że w kolejnym punkcie znów mówimy o postanowieniach wstępnych. Dlatego też wykreślamy ten wstęp. Wszystkie zmiany o których mówi znajdują się na poprawionym druku, który był w trakcie przerwy Państwu rozdany. W pkt. 9 w podp.. e była dotychczas mowa o edukacji, nauce, oświacie i wychowaniu, Komisja podzieliła pogląd, że jest to bardzo szerokie pojęcie i w tym układzie wystarczy tylko zapis oświata i wychowanie. I tak też brzmi poprawka w podp. e. Jeśli chodzi o punkt 3 - zebranie przedstawicieli organizacji pozarządowych, jest to jeden z organów podmiotów realizujących to zadanie. Zatem winno ono być zapisane jako organ duża literą. Nie jest to zamierzona pomyłka. Ostatnia poprawka dotyczy pkt. 5 podp. i, dotychczas mieliśmy zapisaną ekologię i ochronę zwierząt oraz dziedzictwo przyrodnicze. Komisja podzieliła pogląd, że nie pasują te zwierzęta do tej tematyki a więc po poprawce jest to zapis następujący - i - ekologia i ochrona dziedzictwa przyrodniczego. I podp. kolejny j - ochrona zwierząt. I tak też brzmi poprawka. Utrzymujemy tą konwencję, że § 3 i § 4 jeśli chodzi o wykonanie tej uchwały i jej podjęcie. I takiej natury są zmiany, które Komisja przy udziale radcy prawnego wyartykułowała.

    Pani radna Joanna Sudoł dodała, jeszcze jest zmiana w pkt. 6 - zadania organizacji i w podp. 2, gdzie powinno być informacje o których mowa w podp. 1.

    I to są wszystkie zmiany.

    Pan burmistrz Janusz Rudnicki powtórzył jakie są poprawki do projektu uchwały , druk nr 370 i tak:

    • § 2 - zastąpienie słowa plan słowem program,

    Przystąpiono do głosowania za przyjęciem poprawki

    Głosowanie: za - 17, przeciw - 0, wstrzymał się - 0.

    • po wytłuszczonym tytule Kłodzka Karta Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi

    wykreślamy słowo wstęp,

    Głosowanie: za - 17, przeciw - 0, wstrzymał się - 0.

    • przed pkt. 1 skreślamy §,
    • nie ma punktów a,b,c tylko 1 z kropką,

    Głosowanie: za - 17, przeciw - 0, wstrzymał się - 0.

    • dotychczasowy § 1 ma numer 2

    Głosowanie: za - 17, przeciw - 0, wstrzymał się - 0.

    • w podp. 9 punk e otrzymuje brzmienie oświata i wychowanie,

    Głosowanie: za - 17, przeciw - 0, wstrzymał się - 0.

    • w pkt. i pozostawiamy ekologię i ochronę dziedzictwa przyrodniczego,

    Głosowanie: za - 17, przeciw - 0, wstrzymał się - 0.

    • wprowadzamy nowy podp. j, który otrzymuje brzmienie ochrona zwierząt,

    Głosowanie: za - 17, przeciw - 0, wstrzymał się - 0.

    • § 2 otrzymuje pkt. 3 w nagłówku - Podmioty realizujące współpracę i ich zadania,

    Głosowanie: za - 16, przeciw - 0, wstrzymało się - 1.

    • § 3 otrzymuje pkt. 4 - Koordynacja współpracy gminy z organizacjami,

    Głosowanie: za - 17, przeciw - 0, wstrzymało się - 0.

    • § 4 otrzymuje pkt. 5 - Formy współpracy gminy z organizacjami,

    Głosowanie: za - 17, przeciw - 0, wstrzymało się - 0.

    • podp. 2 w pkt. 6 - Informacje o których mowa w podp. 1.

    Głosowanie: za - 17, przeciw - 0, wstrzymało się - 0.

    Przystąpiono do głosowania za przyjęciem projektu uchwały wraz ze zgłoszonymi poprawkami, druk nr 370.

    Głosowanie: za - 18, przeciw - 0, wstrzymało się - 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLI/333/005(zał. nr 12).

    15. Podjecie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXIV/199/2004 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 17 czerwca 2004r. w sprawie ustalenia zasad udzielania dotacji na dofinansowanie przedsięwzięcia pod nazwą: „remont i rewitalizacja elewacji frontowych kamienic” w obrębie pl. B. Chrobrego w Kłodzku”, druk nr 372.

    Poproszony o przedstawienie opinii Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego Pan radny Zygmunt Żerkowski poinformował, że Komisja zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały, druk nr 372.

    Pan burmistrz Leszek Michalski dodał, że z dobrodziejstwa tejże uchwały Rady Miejskiej na dzień dzisiejszy skorzystały trzy wspólnoty mieszkaniowe i tak z pl. Bolesława Chrobrego nr 13, 9 i 4. Jaki jest efekt działania tejże uchwały Rady widać. Kamienice są piękne, widzimy piękno detali architektonicznych. W związku z tym, że mamy jeszcze środki, mamy ważne na rok 2006 pozwolenia na budowę. Natomiast część wspólnot musiała najpierw wykonać prace niezbędne przed przystąpieniem do remontu elewacji, czyli remont dachu, obróbek blacharskich. I dopiero w następnej kolejności można wykonywać remonty elewacji. Jak również część wspólnot na dzień dzisiejszy jest w takiej sytuacji prawnej, że nie kwalifikuje się do dotacji. W związku z tym wystąpiły z czynnościami zmierzającymi do wpisu do rejestru zabytków. Trzy nieruchomości w rynku już taki wpis do rejestru uzyskały. Są to kamienice na pl. Bolesława Chrobrego nr 11, 12 i 14. Pozostałe czekają w kolejce do wpisu. W związku z tym abyśmy dali równe szanse i możliwości wykonania przez inne wspólnoty remontu tychże elewacji, stąd taki właśnie projekt uchwały i prośba o akceptacje przez Radę przedłużenia tego terminu na rok 2006.

    Nie zgłoszono żadnych uwag ani wniosków.

    Przystąpiono do głosowania za przyjęciem projektu uchwały, druk nr 372

    Głosowanie: za - 18, przeciw - 0, wstrzymało się - 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLI/334/2005(zał. nr 13).

    16. Podjęcie uchwały w sprawie: dokonania zmian budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko na 2005 rok, druk nr 373.

    Pan radny Eugeniusz Bednarczyk poinformował, że Komisja Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały, druk nr 373.

    Nie zgłoszono żadnych pytań ani uwag.

    Przystąpiono do głosowania za przyjęciem projektu uchwały, druk nr 373

    Głosowanie: za - 18, przeciw - 0, wstrzymało się -0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLI/335/2005(zał. nr 14).

    17. Podjecie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXII/185/2004 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 29 kwietnia 2004r w sprawie uchwalenia Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Gminy Miejskiej Kłodzko na lata 2004-2008, druk nr 374.

    Pan radny Zygmunt Żerkowski poinformował, że Komisja Gospodarki Komunalnej, Ochrony

    Środowiska i Ładu Przestrzennego zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały, druk nr 374.

    Ale zwrócono uwagę na konieczność zaznaczania, że dana inwestycja jest w trakcie realizacji.

    Pan radny Eugeniusz Bednarczyk poinformował, że Komisja Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały, druk nr 374.

    Nie zgłoszono żadnych pytań ani uwag.

    Przystąpiono do głosowania za przyjęciem projektu uchwały, druk nr 374

    Głosowanie: za - 18, przeciw - 0, wstrzymało się - 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLI/336/2005(zał. nr 15).

    17a. Podjęcie uchwały w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Miasta Kłodzka, druk nr 371.

    Pan radny Eugeniusz Bednarczyk poinformował, że Komisja Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały, druk nr 371.

    Nie zgłoszono żadnych pytań ani wniosków.

    Przystąpiono do głosowania za przyjęciem projektu uchwały, druk nr 371.

    Głosowanie: za - 18, przeciw - 0, wstrzymało się - 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLI/337/2005(zał. nr 16).

    18. Podjecie uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Miejskiej Kłodzko do stowarzyszenia pod nazwą Stowarzyszenie „Szlak Staropolski” z siedzibą w Częstochowie, druk nr 375.

    Pan radny Piotr Brzostowicz poinformował, że Komisja Zdrowia, Sportu i Turystyki zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały, druk nr 375.

    Pan radny Zygmunt Żerkowski poinformował, że Komisja Gospodarki Komunalnej, ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały, druk nr 375.

    Pani radna Joanna Sudoł poinformowała, że Komisja Edukacji i Kultury zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały, druk nr 375.

    Nie zgłoszono żadnych pytań ani uwag.

    Przystąpiono do głosowania za przyjęciem projektu uchwały, druk nr 375

    Głosowanie: za - 14, przeciw - 0, wstrzymało się - 3.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLI/338/2005(zał. nr 17).

    19. Rozpatrzenie skarg.

    Pan przewodniczący Józef Migdał poinformował, że żadnych skarg pomiędzy sesjami nie było.

    20. Interpelacje i zapytania radnych.

    Pan przewodniczący Józef Migdał poinformował, że była jedna interpelacja w sprawie kosztów utrzymania zasobów gminnych. Odczytał ją. (zał. nr 18).

    Pan burmistrz Roman Lipski zabierając głos powiedział, że jest przygotowany do udzielenia odpowiedzi ale materiał jest tabelaryczny.

    Wobec powyższego Pan przewodniczący Józef Migdał poprosił Pana burmistrza o udzielenie odpowiedzi na piśmie.

    21. Wnioski i oświadczenia radnych.

    Pan radny Zdzisław Duda poinformował, że w dniu wczorajszym zgłosili się do Niego mieszkańcy w sprawie realizowanej inwestycji przy ul. Marka Hłaski. Prosi Pana burmistrza o pomoc w tej sprawie. Chodzi o budowę hotelu, którego funkcjonowanie jest uciążliwe dla sąsiadów.

    Pan radny Tadeusz Kmiecik zabierając głos powiedział, że wie iż na Niego był złożony donos. I prosi aby go tutaj odczytać.

    Pan przewodniczący Józef Migdał stwierdził, że nie posiada tego donosu. Na sesji nie praktykuje się odczytywania donosów.

    Pan radny Tadeusz Kmiecik wobec powyższego stwierdzenia poinformował, że Pani radna Leonarda Karbownik napisała, że nie uzgadniam z Nią tematów na posiedzenie Komisji, godziny rozpoczęcia itd. I w związku z tym oświadcza, że pozwoli Sobie nie zgodzić się do końca ze stanowiskiem Pani Leonardy Karbownik bowiem widać tu, że przysłowiowo szuka się dziury w całym. Z przykrością stwierdza, że Pani Leonarda Karbownik od samego początku pracy Komisji zawsze wnosi jakieś dziwne wnioski, mówiąc najoględniej. Dla przykładu w 2004 roku o dziwo usiłowała narzucić plan pracy Kłodzkiego Stowarzyszenia Samorządowego do realizacji przez Komisję Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego Rady Miejskiej aby ją ośmieszyć. Kolportowała go wśród pracowników Urzędu Miasta a nawet osób postronnych, których plan nie dotyczy a nawet nie interesuje. Do tej akcji włączyła nawet kolegów z gazety, tylko po to aby wywołać konflikt i przez kilka miesięcy bałamucić kłodzkich czytelników. Na tą okoliczność Napisał oświadczenie ale nie Nadał mu biegu, chociaż był to akt nieprzyjazny. Chciał wierzyć, że Pani postępek to tylko odosobniony niekontrolowany odruch. A rozwaga przezwycięży emocje. Niestety Pani Leonarda Karbownik dalej wyszukuje preteksty do swarów. Panie przewodniczący, Wysoka Rado przedstawione oświadczenie Pani Leonardy Karbownik jest godne pożałowania, przecież już zwyczajowo za zgodą radnych Komisja Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego odbywa posiedzenia w czwartek w pierwszej połowie każdego miesiąca. A na życzenie Pani Leonardy Karbownik przeniósł rozpoczęcie posiedzenia z godz. 1000 na godz. 1200. Ale to za mało bo Pani Leonarda Karbownik wciąż grymasi. Proszę Państwa zamiast działań godnych lepszej sprawy Pani Leonarda Karbownik szuka taniej popularności i ta interpelacja ma temu służyć, podobnie jak interpelacja złożona do gazety w sprawie za przeproszeniem kłodzkich wychodków. Pani Leonardo czy to zagadkowe oświadczenie, które Pani raczyła złożyć jest pierwszym lepszym impulsem Pani zdolności myślowej czy też chwilową potrzebą wywołania wstrząsu powietrza zwanej dżwiękiem? Obawia się, że po tym co Pani wyrabia nie będzie nam już więcej przypominała istoty stworzonej na obraz i podobieństwo Boga. Szanowna Pani co się właściwie stało, przecież codziennie słońce wschodzi i zachodzi a krowy dają mleko. A może Pani ma inne zdanie? Przeprasza ale z panią Leonardą Karbownik nie da się inaczej rozmawiać. Panie przewodniczący, Wysoka Rado nie dajmy się wciągać w marginalne wątki i wpadać w styl operetkowy. Myśli, że mieszkańcy Kłodzka nie życzą sobie oglądania igrzysk w Radzie Miejskiej. Uważa, że nadszedł czas aby usiąść razem do wspólnego stołu i skończyć z próbami konfliktowania radnych przez samych radnych, czego jesteśmy świadkami. Może by tak wziąć przykład z Rady Gminy Wiejskiej, gdzie radni w porozumieniu ze sobą i wójtem osiągają godne pozazdroszczenia wyniki. Jako radni pamiętajmy, że człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu. Panie przewodniczący, Wysoka Rado wielu mieszkańców Kłodzka zagubionych w okresie trudnej transformacji ustrojowej oczekuje od nas samorządowców poprawy porządku i bezpieczeństwa w mieście oraz zwykłej ludzkiej pomocy. Bądżmy godni Ich zaufania.

    Pan przewodniczący Józef Migdał podziękował Panu radnemu.

    Pan radny Marek Krzak przypomniał o przestrzeganiu statutu.

    Pan radny Tadeusz Kmiecik zabierając ponownie głos powiedział, że Panie przewodniczący, Wysoka Rado jesteśmy świadkami zaczepki i brudnej prowokacji. Uważa, że jest to działanie zamierzone, którego niebawem ciąg dalszy nastąpi, wobec tego apeluje do animatorów tego widowiska o odpowiedzialność za swoje czyny i zaniechanie skandalizowania Rady Miejskiej. Nie traćmy czasu na marginalne wątki, nie szukajmy recydywy nastrojów odwetowych na mocy koniunkturalnego prawa pokrzywdzonych co nas tylko ośmieszy w oczach wyborców.

    Zabrał głos Pan burmistrz Janusz Rudnicki, który odnosząc się do interpelacji odnośnie przebiegu akcji wypłaty stypendium poinformował, że wygląda to całkiem dobrze. Na wydanych przez Pana burmistrza decyzji w ilości 683, na dzień dzisiejszy zostało zrealizowanych 581. Zostały jeszcze 53 decyzje i Jest przekonany, że na dzień 1 września stypendia będą w całości wypłacone uczniom którzy je otrzymali.

    Pan burmistrz Roman Lipski odnosząc się do sprawy poruszonej przez pana radnego Zdzisława Dudy odnośnie realizacji budowy przy ul. Marka Hłaski, poinformował, że postępowanie w tej sprawie prowadzi Starostwo kłodzkie przy udziale Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego. To są kompetencje Starostwa i Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Ostatnio informował Wysoką Radę, na podstawie informacji jakie ukazały się w Słowie Polskim, gdzie jednoznacznie było stwierdzone przez Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego, że te zamiary z jakimi nosi się inwestor na dzień dzisiejszy a po części realizuje to zadanie w sposób nie do końca legalny, nie będą możliwe do dalszego realizowania. Na pewno sprawa skończy się w sądzie.

    Nie zgłoszono więcej żadnych uwag ani oświadczeń.

    Pan przewodniczący Józef Migdał podziękował za wypowiedż po czym ogłosił przerwę do godz. 1300 prosząc radnych o obecność po przerwie, bowiem stanowisko w sprawie sytuacji w ZOZ kłodzkim musi być przyjęte większością radnych.

    Przerwa w obradach sesji od godz. 1145 do godz. 1305

    cd.>>>






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego669

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2005-09-15 11:26:13
    Aktualizacja: 2007-12-22 23:17:04
    Odslon: 276

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR