Uchwała nr IX/71/2003
Rady Miejskiej w Kłodzku
z dnia 24 kwietnia 2003r.
w sprawie prowadzenia niektórych zadań w zakresie wynikającym z przepisów ustawy o paszportach
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 11 w związku z art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. Nr 142 z 2001 r. poz. 1591 z późn. zm.) Rada Miejska w Kłodzku uchwala:
§ 1
Burmistrz Miasta Kłodzka celem obsługi mieszkańców Miasta i Gminy Kłodzko w zakresie załatwiania spraw paszportowych przyjmuje od Wojewody Dolnośląskiego we Wrocławiu prowadzenie niżej wymienionych spraw wynikających z realizacji ustawy paszportowej:
-
Przyjmowania podań o wydanie paszportu /na kwestionariuszach paszportowych.
-
Prowadzenie ewidencji przyjętych wniosków o wydanie paszportu.
-
Wydawanie wnioskodawcom wystawionych przez Wojewodę paszportów.
-
Prowadzenie ewidencji wydanych paszportów.
-
Odbieranie od zainteresowanych oświadczeń o okolicznościach utraty ważnego paszportu w trybie art. 233 Kodeksu Karnego i art. 86 Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
-
Stwierdzanie własnoręczności podpisu rodziców bądź opiekunów prawnych wyrażających zgodę na wystawienie paszportu osobom małoletnim.
-
Anulowanie dotychczasowych ważnych paszportów osobom odbierającym nowy dokument paszportowy.
§ 2
Burmistrz realizuje zadania wymienione w § 1 w stosunku do osób zameldowanych na pobyt stały na terenie Miasta i Gminy Kłodzko.
§ 3
Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich odpowiada za zgodne z prawem prowadzenie spraw o których mowa w § 1 oraz sprawną organizację ich załatwiania.
§ 4
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Kłodzka.
§ 5
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Kłodzku
Krzysztof Oktawiec
|