menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • P r o t o k ó ł nr XXIII/04




     P r o t o k ó ł nr XXIII/04
    z XXIII sesji Rady Miejskiej w Kłodzku, która odbyła się
    w dniu 27 maja 2004r.
    w sali Rajców Urzędu Miasta w Kłodzku.

    Sesja rozpoczęła się o godz. 1400.

    1. Otwarcie XXIII sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku Pan Krzysztof Oktawiec mówiąc: “Otwieram XXIII sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.
    Następnie Przewodniczący serdecznie powitał zaproszonych gości: Komendanta Straży Pożarnej Pana J. Chodorowskiego, Szefa Prokuratury Rejonowej w Kłodzku Pana Tadeusza Zielńskiego, Z-cę Komendanta Policji Powiatowej Pana Ryszarda Tryszczyłę, przedstawiciela Sudeckiego Oddziału Straży Granicznej majora Zdzisława Orczyka oraz Panie i Panów Radnych, zastępców burmistrza Pana Leszka Michalskiego i Pana Janusza Rudnickiego, sekretarza urzędu Pana Jerzego Rutkowskiego, dyrektorów jednostek podległych, naczelników wydziałów, pracowników urzędu, media i obecnych na sali mieszkańców Kłodzka.

    Przewodniczący Pan Krzysztof Oktawiec złożył wszystkim życzenia z okazji Dnia Samorządu Terytorialnego.

    2. Stwierdzenie ważności sesji.

    Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, iż w sesji bierze udział 20 radnych, co stanowi wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

    Radna Pani W. Krzelowski – przybyła na sesję o godz. 1405.

    3. Wybór sekretarzy sesji.

    Przewodniczący zaproponował na sekretarza obrad radną Panią Jolantę Kobak. Nie zgłoszono innych propozycji. Rada 20 głosami “za” poparła kandydaturę radnej, tym samym powołując ją na sekretarza obrad XXIII sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.

    Do proponowanego porządku obrad sesji burmistrz L. Michalski zgłosił poprawkę dot. wprowadzenia projektu uchwały w sprawie ustalenia opłaty za wywóz i składowanie nieczystości stałych z posesji gminnych (lokali mieszkalnych) na terenie gminy miejskiej Kłodzko, druk nr 216.

    W uzasadnieniu burmistrz poinformował, iż konieczność podjęcia ww. uchwały podyktowana jest rozstrzygnięciem nadzorczym wojewody.
    Radny Z. Duda poprosił, aby przed uchwaleniem porządku obrad sesji Przewodniczący Pan K. Oktawiec przedstawił Wysokiej Radzie protokół z posiedzenia kapituły Honorowego Obywatela Miasta Kłodzka. Jest to związane z wnioskiem radnego Z. Dudy zgłoszonym na poprzedniej sesji.
    W odpowiedzi Przewodniczący podał, iż kapituła się zebrała, jednak nie podjęto ostatecznej decyzji, natomiast protokołu z posiedzenia kapituły nie sporządzono.
    Radny L. Rogalewski poparł stanowisko radnego Z. Dudy i wniósł o odczytanie uchwały która została podjęta.
    Przewodniczący Pan K. Oktawiec wyjaśnił, iż żadnej uchwały nie podjęto, bowiem nie złożono projektu uchwały tylko wniosek dot. nadania tytułu Honorowego Obywatela Kłodzka.
    Radny Z. Duda złożył wniosek formalny o przedstawienie protokołu.
    Przewodniczący postanowił o dalszej kontynuacji porządku obrad.
    Poprosił o przyjęcie następujących poprawek do porządku obrad sesji:

    • w związku z obecnością na sesji zaproszonych gości w pierwszej kolejności przewodniczący proponuje, aby dokonać oceny bezpieczeństwa i porządku publicznego w mieście za 2003 rok, miałoby to miejsce w pkt. 6 porządku obrad,
    • kolejna zmiana dotyczyłaby wycofania z porządku obrad wyborów uzupełniających ławników do Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych w związku z brakiem opinii o kandydatach z krajowego rejestru sądowego,
    • ostatnia zmiana to wprowadzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia burmistrza miasta Kłodzka, druk nr 217.

    Radni nie zgłosili więcej uwag.

    Przewodniczący Pan K. Oktawiec przystąpił zatem do głosowania nad złożonymi poprawkami:

    1. Wprowadzenie po pkt. 14 czyli pkt 15 projektu uchwały w sprawie ustalenia opłaty za wywóz i składowanie nieczystości stałych z posesji gminnych (lokali mieszkalnych) na terenie gminy miejskiej Kłodzko, druk nr 216.
      Głosowanie: za- 21 – jednogłośnie.
    2. Zamiana kolejności realizacji pkt. 7. Ocena bezpieczeństwa i porządku publicznego w mieście za 2003 rok w miejsce pkt. 6.
      Głosowanie: za - 19 – jednogłośnie.

    3. Wycofanie z porządku obrad wyborów uzupełniających ławników do Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych.
    Głosowanie: za - 21 – jednogłośnie.

    4. Wprowadzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia burmistrza miasta Kłodzka, druk nr 217.
    Głosowanie: za - 21 – jednogłośnie.

    Następnie Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie całego porządku obrad wraz z naniesionymi poprawkami.
    Głosowanie: za - 20 – jednogłośnie.

    Porządek obrad został przyjęty i przedstawia się następująco:

    1. Otwarcie XXIII sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    2. Stwierdzenie ważności sesji.
    3. Wybór sekretarzy sesji.
    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.
    5. Zatwierdzenie protokołu z XXII sesji.
    6. Ocena bezpieczeństwa i porządku publicznego w mieście za 2003 rok.
    7. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej.
    8. Letni wypoczynek dzieci i młodzieży w mieście i poza nim.
    9. Podjęcie uchwały w sprawie powołania członków Rady Muzeum przy Muzeum Ziemi Kłodzkiej, druk nr 198.
    10. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXXIX/244/2001 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 18 stycznia 2001r. w sprawie sprzedaży mieszkań gminnych, druk nr 203.
    11. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko na lata 2004 – 2006, druk 212.
    12. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 213.
    13. Podjęcie uchwały w sprawie odwołania ze składu osobowego Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Sportu i Turystyki, druk nr 214.
    14. Podjęcie uchwały w sprawie powołania na członka komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radną Panią Irenę Adamczewską, druk nr 215.
    15. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia opłaty za wywóz i składowanie nieczystości stałych z posesji gminnych (lokali mieszkalnych) na terenie gminy miejskiej Kłodzko, druk nr 216.
    16. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia burmistrza Miasta Kłodzka, druk nr 217.
    17. Rozpatrzenie skarg.
    18. Interpelacje i zapytania radnych.
    19. Wnioski i oświadczenia radnych.
    20. Sprawy różne.
    21. Zakończenie sesji.

    5. Zatwierdzenie protokołu z XXII sesji.

    Nie wniesiono żadnych uwag do protokołu z XXII sesji Rady Miejskiej w Kłodzku. Przyjęto go jednogłośnie 21 głosami “za”.

    6. Ocena bezpieczeństwa i porządku publicznego w mieście za 2003 rok.

    Materiały dot. powyższego tematu stanowią załączniki do protokołu.

    1. Zestawienie działalności Straży Miejskiej w Kłodzku za 2003r. wraz z wnioskami (zał. nr 1).
    2. Informacja Prezesa Sądu Rejonowego w Kłodzku dot. zagadnień bezpieczeństwa i porządku publicznego (zał. nr 2).
    3. Informacja prokuratury Rejonowej w Kłodzku o zagrożeniu przestępczością oraz podstawowych wynikach pracy kłodzkiej prokuratury w 2003r. i I-wszym kwartale br. (zał. nr 3).
    4. Informacja o stanie bezpieczeństwa miasta Kłodzka Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kłodzku (zał. nr 4).
    5. Ocena bezpieczeństwa i porządku publicznego Sudeckiego Oddziału Straży Granicznej (zał. nr 5).
    6. Informacja o stanie bezpieczeństwa na terenie Miasta Kłodzka za rok 2003 Komendy powiatowej Policji w Kłodzku (zał. nr 6).

    Następnie głos zabrał Przewodniczący Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego Pan T. Kmiecik poinformował, iż komisja przed obecną sesją odbyła dwa posiedzenia robocze, koncentrując swoją uwagę na bezpieczeństwie i porządku w mieście. Zapoznano się z przedłożonymi sprawozdaniami i opinią Komendy Powiatowej Policji, Sudeckiego Oddziału Straży Granicznej, Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej, Straży Miejskiej oraz materiałami przedstawionym przez Prokuraturę i Sąd Rejonowy w Kłodzku. Z przedstawionych informacji wynika, że służby stojące na straży porządku i bezpieczeństwa publicznego posiadają program działania zmierzający do zniwelowania wykroczeń, przestępstw i zjawisk patologicznych w mieście. Komisja po gruntownym zapoznaniu się z materiałem i wysłuchaniu zaproszonych gości opracowała 9 wniosków, które przedłożyła do akceptacji Wysokiej Rady.
    Komisja Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego pozytywnie oceniła działalność Komendy Powiatowej Policji, Sudeckiego Oddziału Straży Granicznej, Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej, Straży Miejskiej w wymienionym 2003r. Komisja uważa, iż dalsze zacieśnienie współpracy ww. służb z komisją i Radą Miejską poprawi bezpieczeństwo i porządek w mieście.
    Pan radny W. Gacek zapytał Pana burmistrza o to, czy jest kontrola w wydawaniu zezwoleń na sprzedaż alkoholu, bowiem wiadomym jest, że przestępczość wzrasta po spożyciu alkoholu. Masowe wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu jest przybliżeniem ludzi do jego spożywania.
    Pan burmistrz Janusz Rudnicki zapewnił radnego, że każda decyzja traktująca o nowym handlującym napojem alkoholowym jest w procedurach prawnych bardzo wnikliwie rozpatrywana ponadto limit, który dotyczy miasta Kłodzka nie jest przekroczony.
    Na prośbę radnego L. Rogalewskiego głos zabrał Pan Komendant Straży Pożarnej. W swojej wypowiedzi komendant Pan J. Chodorowski poinformował, iż stan bezpieczeństwa miasta nie jest zadawalający - potwierdza to statystyka. W ubiegłym roku zanotowano na terenie miasta 170 zdarzeń czyli o 20 więcej aniżeli w roku 2002. Na zagrożenie miasta ma przede wszystkim wpływ zabudowa jak również konfiguracja terenu. Duże zagrożenie ma miejsce w dzielnicy staromiejskiej, utrudniony jest w tej okolicy dojazd wozów strażackich, ponadto Pan Komendant poddał pod rozwagę możliwość partycypowania w kosztach zakupu drabiny wysokościowej, która właśnie w takich okolicznościach ma swoje bezwzględne zastosowanie a przy tym stwarza możliwość skutecznego ratowania mieszkańców i mienia.
    Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej zwraca uwagę na bezpieczeństwo przy ciągach komunikacyjnych, gdzie brak jest synchronizacji sygnalizacji świetlnej lub nie ma jej w ogóle. Przykładem jest skrzyżowanie koło cmentarza komunalnego.
    W opłakanym stanie są instalacje elektryczne i gazowe.
    Natomiast dużą poprawę i dyscyplinę w działaniu zauważa się w przypadkach wypalania traw. Sytuacji gdzie płoną całe połacie łąk i rowów jest coraz mniej, wynika to m.in. z rozporządzenia ministra rolnictwa, które mówi o dopłatach dla rolników. W momencie dokonywania wypalania traw rolnik może nie otrzymać dopłaty unijnej – okazuje się, że czynnik finansowy jest skuteczny w zaniechaniu tych czynności.
    Radny M. Krzak zwrócił się do burmistrza z apelem, aby nie tylko sprzątać rynek miasta i dbać o jego wygląd estetyczny, ale także zmierzać ku poprawie stanu technicznego.
    Radny Pan Z. Duda zapytał Pana burmistrza czy prawdą jest, że firma E. Leclerc zobowiązała się do wykonania oświetlenia ulicznego na skrzyżowaniu ul. Dusznickiej i Korytowskiej.
    Pan burmistrz L. Michalski poinformował, iż nie ma takiego zobowiązania ze strony firmy E. Leclerc.
    Radna Pani C. Włodarczyk zwróciła uwagę, iż w materiale przygotowanym przez Powiatową Komendę Straży Pożarnej w pkt 6 jest taki zapis: w godzinach nasilenia ruchu drogowego trudności występują z przejazdem ulic W. Polskiego w kierunku Pl. Chrobrego, ul. Czeskiej aż do ul. Łukasińskiego oraz cała ulica Łukasińskiego i dojazd do szpitala miejskiego przy Nysie, wymaga to od kierowców Straży Pożarnej silnych nerwów i dużego doświadczenia - pan komendant straży stwierdził to, co stwierdzali radni – dodaje Pani C. Włodarczyk - że na terenie starówki nie powinny być parkowane pojazdy, ani nie powinny znajdować się ogródki piwne, które blokują dużą część ciągów jezdnych.
    Pan komendant J. Chodorowski potwierdził ten stan rzeczy, zwrócił uwagę na fakt, iż kierowcy w niechlujny sposób parkują swoje auta, co powoduje znaczne zwężenie ciągu, którym można się przemieszczać, a w przypadku wozu strażackiego z ładunkiem o ciężarze 20 ton jest to znacznym utrudnieniem i nie lada wyczynem.
    Pan Przewodniczący K. Oktawiec podsumowując dyskusję odczytał wnioski jakie podjęła Komisja Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego
    Rady Miejskiej.

    • Komisja Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego wnioskuje o zintensyfikowanie kontroli policyjnych i straży miejskiej w szkołach i terenach przyległych, a zwłaszcza podczas długich przerw lekcyjnych.
    • Komisja mając na względzie zachowanie bezpieczeństwa dla pieszych, uważa za niezbędne wymalowanie pasów na przejście z ul. Słowackiego do ulicy Wyspiańskiego.
    • Komisja uważa za celowe ustawienie znaku zakazu zatrzymania Nr 141 na styku ulicy Muzealnej i Łukasiewicza na wysokości bloku 4a.
    • Komisja uważa za niezbędne ustawienie znaku zakazu ruchu wszelkich pojazdów Nr B1 z dwóch stron na łączniku od ul. Krasińskiego do ul. Wyspiańskiego, celem wyeliminowania postoju samochodów na nieprzygotowanym technicznie przejściu.
    • Komisja prosi o rozważenie możliwości dostosowania sygnalizacji świetlnej przy ulicach Połabskiej i Grunwaldzkiej w ten sposób by zachować ciągłość przejściaz ul. Połabskiej do ul. Grunwaldzkiej dla pieszych w jedną i drugą stronę.
    • Komisja Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego wraz z Komisją Zdrowia, Pomocy Społecznej, Sportu i Turystyki prosi o zainteresowanie się w ramach posiadanych kompetencji działalnością tzw. “dzikich” myjni samochodowych zlokalizowanych na obszarze miasta min. przy ulicy Piastowskiej 10, Słowackiego, Daszyńskiego i Zajęczej - na terenie byłego KPB.
    • Komisja Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego pozytywnie ocenia prace porządkowe na terenie miasta.
    • Komisja wnosi aby przy ul. Połabskiej naprzeciw Domu Kultury Kolejarza po znaku Nr 279 wskazującym kierunki na pasach ruchu, postawić drogowskaz tablicowy Nr 237 wskazujący kierunek do: Wałbrzych-Kudowa-Boboszów-Nysa.
    • Komisja wnosi o zamontowanie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Dusznickiej, Korytowskiej i Spółdzielczej.
    • Komisja Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego prosi aby rozważyć możliwość dofinansowania do zakupu specjalistycznej drabiny strażackiej z przeznaczeniem dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej.

    Przewodniczący poinformował, iż powyższe wnioski zostały przekazane do burmistrza miasta Kłodzka.
    W związku z tym, iż nie stwierdzono więcej chętnych do dyskusji, Przewodniczący zamknął dyskusję w tym punkcie, podziękował serdecznie przybyłym gościom za udział w sesji.
    Przerwa w obradach od godz. 1440 – 1450.

    7. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej (zał. nr 7).

    Radny Pan K. Kubit zapytał o pkt VI ppkt. 6 na str. 5 – usunięcie awarii kolektora deszczowego - czy jest to usterka incydentalna czy coś poważnego.
    Pan B. Niemczuk wyjaśnił, iż są to incydentalne rzeczy, jedna awaria jest na odcinku około 5m, a drugi kolektor został zasypany, są jednak próby przebicia się i odsypania wylotu kolektora.
    Pani radna C. Włodarczyk zapytała o pkt II ppkt. a) – pyta czy nie pomyłki w zapisie kwoty za jaką sprzedano nieruchomość przy ul. Wyspiańskiego, w sprawozdaniu jest kwota 45 000zł a w budżecie zapisano sprzedaż tej nieruchomości za kwotę 40 000zł.
    Pan burmistrz L. Michalski poinformował, iż wszystko jest zgodne zapisem w sprawozdaniu nie ma pomyłki, po prostu przy sprzedaży nieruchomości uczestniczyło dwóch oferentów i w wyniku negocjacj uzyskano cenę wyższą od pierwotnie zamierzonej.
    Radna pyta kto to kupił i czy wiadomo na jaki cel będzie nieruchomość przeznaczona.
    Pani E. Sobolewska wyjaśniła, iż będzie w nieruchomości będzie funkcjonował dystrybutor art. spożywczych.
    Pkt VI Umowy, pkt 2 str. 4 – radny Z. Duda pyta jakie to są dokładnie prace pielęgnacyjnych przy drzewach, czy rzeczywiście wymagają technik alpinistycznych, czy wykonanie ich nie można było zlecić np. OSiR-owi do grupy robót publicznych. Radna C. Włodarczyk dodatkowo zapytała czy umowa zawarta z firmą ZBYSZKO i firmą SALUS określała jakiś termin wykonania robót.
    Radny Pan W. Gacek prosi o podanie ilości przewidywanych punktów sprzedaży alkoholu w rozbiciu na piwo, wino i wódkę oraz kiedy została podjęta uchwała Rady Miejskiej określająca ilość punktów sprzedaży alkoholu.
    Pan burmistrz L. Michalski na pytania radnego Z. Dudy i radnej C. Włodarczyk poinformował, iż termin zakończenia umowy z firmą SALUS i ZBYSZKO został określony na dzień 31 maja br. Natomiast zlecenie prac OSiR nie było możliwe, bowiem wykonanie prac polega na zastosowaniu technik alpinistycznych a takich fachowców OSiR nie posiada.
    Burmistrz dostarczy też dla zainteresowanych radnych raport z przeprowadzonej wizji lokalnej pod twierdzą, stwierdzający czy rzeczywiście te zarośla i krzewy, które zostały wycięte są jedynymi przewidzianymi do wycięcia.
    Str. 2 pkt. 2
    – radny Pan L. Rogalewski prosi o więcej informacji na temat pobytu delegacji z miast partnerskich: które delegacje przyjechały, jak zostały ugoszczone, co zwiedzały, gdzie były, przez kogo były obsługiwane.
    Pan burmistrz J. Rudnicki poinformował, iż przyjechały delegacje z Francji i Niemiec. Przygotowano program pobytu gości - bo tak nakazuje zwyczaj, ponadto urząd dysponuje bardzo obszernymi materiałami, rachunkami z kosztów pobytu delegacji.
    Pan burmistrz J. Rudnicki obiecał, iż przygotuje na piśmie bardzo obszerną informację na temat pobytu delegacji.
    Radny L. Rogalewski poprosił o te dane na następną sesję Rady Miejskiej. Przewodniczący Pan K. Oktawiec dodał, iż jest też bardzo obszerna dokumentacja fotograficzna, która mogłaby się znaleźć do wglądu w biurze Rady Miejskiej.
    Pani radna C. Włodarczyk uznała, iż wizyta delegacji z miast partnerskich była wizytą niezapowiedzianą, ponieważ w tym czasie, kiedy były delegacje trwała sesja, na której nie padło ani jedno słowo o fakcie, że są na terenie naszego miasta zaproszeni przedstawiciele z miast partnerskich – wszystko odbyło się po partyzancku – stwierdza radna. Ponadto obowiązuje regulamin i są tam konkretne wytyczne Rady Miejskiej, które nie zostały nigdy cofnięte, jak powinny przebiegać wizyty delegacji.
    Pan Przewodniczący K. Oktawiec stwierdził, iż na poprzedniej sesji była informacja burmistrza dotycząca imprez majowych. Ponadto delegacje uczestniczyły w imprezach ogólnodostępnych.
    Pan burmistrz L. Michalski odnosząc się do wypowiedzi radnej C. Włodarczyk poinformował, iż delegacje przyjechały do Kłodzka 29 kwietnia około godz. 1800, sesja zakończyła się wcześniej, więc nie było fizycznej możliwości uczestniczenia w posiedzeniu Rady Miejskiej.
    Pan burmistrz J. Rudnicki wypowiedział się w temacie wydawania zezwoleń na alkohol. poinformował, iż w detalu na dzień dzisiejszy jest 75 jednostek, jeśli chodzi o gastronomię jest 29. Odnosząc do limitu zawartego w uchwale, przedstawia się to następująco: detal – 100 placówek, jeśli chodzi o gastronomię – 40. Piwo w kategorii obecnych przepisów nie jest limitowane.
    Więcej zapytań do sprawozdania nie stwierdzono, Przewodniczący przeszedł do realizacji kolejnego punktu porządku obrad.

    8. Letni wypoczynek dzieci i młodzieży w mieście i poza nim.

    Przewodniczący poinformował, iż materiał podstawowy radni otrzymali wcześniej (zał. nr 8). Natomiast w dniu dzisiejszym Przewodniczący przekazał materiał dodatkowy, dotyczący wyboru ofert na organizację letniego obozu lub kolonii terapeutycznej (zał. nr 9).
    Pan radny W. Gacek poinformował, iż Komisja Zdrowia na swoim posiedzeniu zajmowała się problematyką przygotowania do wypoczynku letniego dzieci i młodzieży, była to dyskusja z udziałem pana naczelnika Z. Armaty. Ponieważ otrzymano informację, iż 24 maja br. będzie otwarcie ofert na organizację wypoczynku dzieci i młodzieży Komisja Zdrowia wydelegowała swojego przedstawiciela na posiedzenie tejże komisji, po to aby uczestniczył przy otwarciu ofert, nie ujęto tej osoby w wykazanych członkach komisji, nie został też powiadomiony – radny Pan W. Gacek chciałby dowiedzieć się dlaczego.
    Pani J. Sudoł przewodnicząca Komisji Edukacji i Kultury poinformowała, iż komisja pozytywnie zaopiniowała przygotowanie wypoczynku letniego dzieci i młodzieży w 2004r. i podobnie jak w ubiegłym roku będą przeprowadzone kontrole wypoczynku w mieście i poza nim. Ponadto komisja przedstawiła wniosek dot. sekcji harcerskiej przy radzie rodziców Gimnazjum nr 1 w celu pokrycia kosztów obozu integracyjnego, a dokładnie sfinansowanie dojazdu na obóz dzieci i niezbędnego sprzętu.
    Pan burmistrz J. Rudnicki poinformował, iż w materiałach jakie przygotowano dla radnych jest informacja przygotowana przez panią M. Frąckowiak, iż otwarcie ofert, rozstrzygnięcie przetargu nieograniczonego nastąpi w dniu 24 maja br.
    Pan Tadeusz Kmiecik Przewodniczący Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego poinformował, iż Komisja po dokonaniu rozpoznania w dniu 26 maja br. pozytywnie oceniła przygotowanie i podział miejsc do wypoczynku letniego dla dzieci z rodzin patologicznych.

    9. Podjęcie uchwały w sprawie powołania członków Rady Muzeum przy Muzeum Ziemi Kłodzkiej, druk nr 198 (zał. nr 10).

    Radna Pani J. Sudoł poinformowała, iż Komisja Edukacji i Kultury na kolejnym posiedzeniu z ramienia Rady wyznaczyła do składu Rady Muzeum dwie osoby: Pana Piotra Brzostowicza i Pana Zbigniewa Armatę, jednakże wpłynął wniosek od Studenckiego Stowarzyszenia Centrum Kultury VETO z propozycją kandydatury do składu Rady Muzeum. Umożliwiło to komisji postawienie wniosku o rozpatrzenie możliwości udziału w tejże radzie Pana Pawła Jawora – który jest mgr historii sztuki.
    W związku z powyższym Przewodniczący Pan K. Oktawiec złożył wniosek o wprowadzenie do składu osobowego Rady Muzeum Pana Pawła Jawora w miejsce Pani Teresy Eliasz Radzikowskiej.
    Po złożeniu tego wniosku wywiązała się szeroka dyskusja z udziałem: radnego Pana L. Rogalewskiego, który pytał o powód i przyczynę zmiany składu, radnego Pana W. Gacka, który uznał, iż wielką stratą byłoby dla Rady Muzeum wykreślenie z jej działalności Pani dr Radzikowskiej, która pracuje tam ponad 30 lat. Negatywnie do propozycji Przewodniczącego odniosła się również radna pani C. Włodarczyk.
    W ciągu dalszej dyskusji radny Pan M. Krzak złożył kolejny wniosek, proponując Pana Jawora na miejsce Pana dr Stefana Mroza.
    Kolejny wniosek jaki padł podczas dyskusji, zgłoszony był przez radnego Pana W. Dziopka aby poddać pod głosowanie taki skład Rady Muzeum jaki zawarty jest w projekcie uchwały na druku nr 198.
    Głos w sprawie zabrała również Pani Lucyna Świst – dyrektor Muzeum Ziemi Kłodzkiej. W swojej wypowiedzi odniosła się do poszczególnych kandydatów wchodzących w skład Rady Muzeum, podkreślała doświadczenie każdej z osób, środowiska z jakich się wywodzą i wkład pracy jaki do tej pory wnieśli w funkcjonowanie Rady Muzeum.
    Radna Pani C. Włodarczyk wniosła wniosek formalny o tej samej treści co radny W. Dziopek. Następnie zaproponowała kandydaturę Pana Pawła Jawora w miejsce Pana Piotra Brzostowicza bądź Pana Z. Armaty. W tym momencie Pani Dyrektor L. Świst zwróciła uwagę na fakt, iż dwie osoby zgłaszane przez Radę dotyczą przedstawicieli władzy w Radzie a Pan Jawor nie jest ani radnym, ani pracownikiem urzędu.
    W rezultacie Przewodniczący Pan K. Oktawiec przystąpił do głosowania nad poszczególnymi wnioskami.
    Pierwszy wniosek pochodził od Przewodniczącego K. Oktawca i dot. wprowadzenia w miejsce Pani Teresy Eliasz Radzikowskiej kandydatury Pana Pawła Jawora.
    Głosowanie: za – 9, przeciw – 9, wstrzymało się - 2.

    Głosowanie nie dało rozstrzygnięcia więc wniosek nie przeszedł.

    W tej sytuacji swój wniosek wycofał Pan M. Krzak.
    Przewodniczący poddał więc pod głosowanie wniosek zgłoszony przez Pana W. Dziopka czyli głosowanie projektu uchwały znajdującego się na druku nr 198.
    Głosowanie: za –17, przeciw – 0, wstrzymało się - 2.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXIII/188/2004 (zał. nr 11).

    Przerwa w obradach od godz. 1540 – 1555.

    10. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXXIX/244/2001 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 18 stycznia 2001r. w sprawie sprzedaży mieszkań gminnych, druk nr 203 (za. nr 12).

    Pan radny Z. Duda zapytał panią radczynię czy projekt uchwały jest zgodny z prawem i czy nie godzi w podstawową zasadę równości prawa. Pani radna C. Włodarczyk dodała, iż przepisy ustawowe nakazują gminom zwrot kaucji mieszkaniowej pobranej przed laty od lokatorów mieszkań gminnych.
    Pani Marzena Dąbrowska Michalak – radca prawny urzędu wyjaśniła, iż inne gminy podjęły takie uchwały i przeszły one przez organ nadzoru, który kontroluje czy została naruszona Konstytucja bądź przepisy innych ustaw.
    W temacie powyższego projektu uchwały wywiązała się dyskusja wśród radnych, negatywnie o projekcie uchwały wypowiadali się radny Pan Z. Duda, radna Pani C. Włodarczyk, Radny Pan L. Rogalewski, radny Pan M. Krzak którzy uznali, iż kaucje mieszkaniowe należy mieszkańcom oddać. Pan burmistrz L. Michalski tłumaczył zasadność podjęcia przedmiotowej uchwały. Ponadto podał, iż nikomu do tej pory nie odmówiono wypłaty kaucji. Na dzień dzisiejszy do urzędu miasta wpłynęło 207 podań o wypłatę kaucji, wypłacono do tej pory 119 osobom na kwotę 142,381zł, pozostałe sprawy są w toku. Jeżeli ktoś złożył podanie to nalicza się wypłatę proponując ugodę, jeśli osoba nie zgadza się na ugodę to pozostaje droga sądowa, jeśli podpisuje ugodę - wówczas wypłaca się pieniądze.
    Radny Pan M. Krzak zapytał Pana burmistrza o to, jak będą rozpatrywane wnioski o zwrot kaucji mieszkaniowej w momencie wejścia w życie powyższej uchwały.
    Burmistrz Pan L. Michalski wyjaśnił, iż proponowana uchwała nie zabrania roszczenia z tytułu kaucji mieszkaniowej, tylko w momencie jeśli ktoś będzie rościł zwrot kaucji to otrzyma 85% bonifikaty przy kupnie mieszkania a nie 90%. Mówi się o tych przypadkach kiedy akt notarialny kupna mieszkania będzie podpisywany po uprawomocnieniu się powyższej uchwały.
    Przewodniczący Rady zakończył dyskusję i poprosił o opinię Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochorny Środowisk i Ładu Przestrzennego.
    Pan Z. Żerkowski przewodniczący Komisji poinformował, iż projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXXIX/244/2001 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 18 stycznia 2001r. w sprawie sprzedaży mieszkań gminnych, druk nr 203 został zaopiniowany pozytywnie wraz z autopoprawkami Pan burmistrza dot. ppkt. b) że najemcy wykupujący lokal mieszkalny i ubiegający się o zwrot kaucji mieszkaniowej otrzymają bonifikatę w wys. 85%. Przewodniczący Rady Pan K. Oktawiec podjął decyzję o przystąpieniu do głosowania nad projektem uchwały.
    W pierwszej kolejności poddał pod głosowanie poprawkę burmistrza, w §1 pkt 1 ppkt b) otrzymuje brzmienie: najemcy wykupującemu lokal mieszkalny ubiegającemu się o zwrot kaucji mieszkaniowej - 85% ceny ustalonej w §4.
    Głosowanie: za – 11, przeciw – 8, wstrzymało się – 1.
    Poprawkę przyjęto.

    Przed przystąpieniem do głosowania całej uchwały radna Pani C. Włodarczyk poprosiła, aby w protokole imiennie zapisać kto z radnych głosuje przeciw podjęciu przedmiotowej uchwały.

    Głosowanie: za – 11 (Radni: Z. Żerkowski, T. Kmiecik, K. Kubit, D. Kołt, E. Bednarczyk, W. Gacek, I. Adamczewska, J. Migdał, J. Kobak, J. Sudoł, K. Oktawiec),
    przeciw – 9
    (Radni: L. Karbownik, H. Dobosz, C. Włodarczyk, L. Rogalewski, M. Krzak, Ł. Walter, Z. Duda, W. Dziopek, W. Krzelowski), wstrzymało się - 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXIII/189/2004 (zał. nr 13).

    11. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko na lata 2004 – 2006, druk 212 (zał. nr 14).

    Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego Pan Z. Żerkowski poinformował, iż komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały znajdujący się na druku nr 212.
    Ze strony Rady nie wniesiono żadnych uwag. Przewodniczący Pan K. Oktawiec poddał projekt uchwały pod głosowanie.
    Głosowanie: za – 18 jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXIII/190/2004 (zał. nr 15).

    12. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 213 (zał. nr 16).

    Radni nie wnieśli żadnych zapytań.
    Przewodniczący poprosił zatem o opinie komisji merytorycznych.
    Pan E. Bednarczyk poinformował o pozytywnej opinii Komisji Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej do projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 213.
    Pan Z. Żerkowski w imieniu Komisji Gospodarki Komunalnej poinformował o pozytywnej opinii komisji do ww. projektu uchwały.
    Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.
    Głosowanie: za – 15, przeciw – 0, wstrzymało się – 3.
    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXIII/191/2004 (zał. nr 17).

    13. Podjęcie uchwały w sprawie odwołania ze składu osobowego Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej Sportu i Turystyki, druk nr 214 (zał. nr 18).

    Przewodniczący poinformował, iż odwołuje się ze składu osobowego Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej Sportu i Turystyki radną Panią Irenę Adamczewską na wniosek zainteresowanej.
    Nie wniesiono żadnych uwag i zapytań.
    Głosowanie: za – 17, przeciw – 0, wstrzymało się – 1.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXIII/192/2004 (zał. nr 19).

    14. Podjęcie uchwały w sprawie powołania na członka Komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radną Panią Irenę Adamczewską, druk nr 215 (zał. nr 20).

    Przewodniczący K. Oktawiec poinformował, iż w tym przypadku również na wniosek zainteresowanej, powołuje się radną na członka Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego.
    Nie wniesiono żadnych uwag i zapytań.
    Głosowanie: za – 17, przeciw – 0, wstrzymało się – 1.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXIII/193/2004 (zał. nr 21).

    15. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia opłaty za wywóz i składowanie nieczystości stałych z posesji gminnych (lokali mieszkalnych) na terenie gminy miejskiej Kłodzko, druk nr 216 (zał. nr 22).

    W związku z tym, że uchwala ta będzie głosowana po raz trzeci radna Pani C. Włodarczyk zapytała burmistrza o to, jaka kwota jest pobierana, przez zarządców naszymi nieruchomościami, od jednej osoby, z tytułu wywozu nieczystości stałych.
    Pan burmistrz L. Michalski podał, iż z informacji uzyskanych od prezesa ZAMG na dzień dzisiejszy pobierana jest opłata w wysokości 4,26zł od mieszkańca.
    Radna pyta czy jest to kwota brutto, czy netto. Burmistrz podał, iż jest to kwota brutto. W związku z tym radna Pani C. Włodarczyk stwierdziła, że głosując poprawkę usterkowanego przez organ nadzoru zapisu głosuje się równocześnie podwyżkę z tytułu wywozu nieczystości stałych, radna szacuje, iż jest to wzrost o 37 groszy od osoby.
    Radny Pan L. Rogalewski uznał, iż dziwne rzeczy się dzieją na sesji, bowiem w projekcie uchwały kamufluje się podwyżki.
    Pan burmistrz L. Michalski wyjaśnił, iż proponowany projekt uchwały precyzuje to, co Rada uchwaliła w grudniu ubiegłego roku, czyli mieszkaniec miasta płaci końcową stawkę w wysokości 4,63zł, jest to potwierdzenie tego co uchwaliła Wysoka Rada w grudniu 2003r. Natomiast rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody dotyczyło sprawy czysto technicznej, że jeżeli wykreśla się jakieś słowo to powinno właściwy paragraf zacytować w pełnym brzmieniu. Nie dopełniono tej formalności w związku z powyższym w proponowanej uchwale paragraf zacytowano w całości - bez słowa netto.
    Wywiązała się dyskusja w powyższym temacie radni: C. Włodarczyk, M. Krzak, L. Rogalewski twierdzili, iż próbuje się wprowadzić podwyżkę opłat za wywóz nieczystości, natomiast burmistrz, przy pomocy radcy prawnego oraz przewodniczącego wyjaśniał, iż proponowany projekt uchwały jest czysto techniczną poprawką do uchwały podjętej w grudniu 2003r.
    Ogłoszono przerwę w obradach od godz. 1645 do 1700.

    Po przerwie radny Pan M. Krzak zgłosił wniosek formalny, aby w § 1 był zapis: w wysokości 4,26 zł/osobę. Przewodniczący poddał poprawkę pod głosowanie: za – 7, przeciw – 11, wstrzymała się – 1. Poprawki nie przyjęto.
    Następnie Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały znajdujący się na druku nr 216.

    Głosowanie: za – 12, przeciw – 7 (radni: H. Dobosz, C. Włodarczyk, L. Rogalewski, M. Krzak, Ł Walter, Z. Duda, W. Dziopek), wstrzymało się – 0.

    (o imienny wykaz, kto z radnych był przeciw uchwale poprosił Pan L. Rogalewski).

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXIII/194/2004 (zał. nr 23).

    16. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza Miasta Kłodzka, druk nr 217 (zał. nr 24).

    Radny Pan M. Krzak zapytał Pana Przewodniczącego czy podwyżka dla burmistrza związana jest z tym, że taryfikator tabeli uległ zwiększeniu czy jest to nagroda za jakieś osiągnięcia burmistrza – na dzień dzisiejszy radny nie dostrzega osiągnięć burmistrza dzięki którym należy mu się podwyżka.
    Pan Przewodniczący K. Oktawiec poinformował, iż jest to związane ze zmianami taryfikatorów, nie mniej jednak w uzasadnieniu ustnym można dodać, że jest to za otrzymane w zeszłym miesiącu absolutorium, przy którym dwóch radnych “wstrzymało się”, a większość była “za” – dodał Przewodniczący.
    Nie wniesiono więcej uwag i zapytań. Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 18, przeciw – 2, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXIII/195/2004 (zał. nr 25).

    17. Rozpatrzenie skarg.

    Nie stwierdzono żadnych skarg do rozpatrzenia.

    18. Interpelacje i zapytania radnych.

    Przewodniczący poinformował o interpelacji grupy 7 radnych, dotycząca działalności prowadzonej przez dwie panie radne. Odpowiedź w formie pisemnej w ustawowym terminie (czyli jutro) zostanie przekazana państwu radnym.
    Radny Pan W. Dziopek pytanie skierował do Pana Komendanta Straży Miejskiej, kwestia dotyczy utrzymania porządku w obrębie działek na ul. Czeskiej. Radny interpeluje w tej kwestii już od paru lat.
    Pan Piotr Występski – Komendant Straży Miejskiej w Kłodzku wyjaśnił, iż w stosunku do osób, do których należy ten teren Straż Miejska wyciągała konsekwencje. Trzy osoby obciążono mandatami karnymi w przypadku jednej osoby, która w dalszym ciągu nie wywiązuje się z obowiązków - skierowano wniosek do Sądu Grodzkiego. O działaniach straży Pan radny jest na bieżąco informowany.
    Radny Pan M. Krzak zapytał o to, jak przebiega ustawa o kształtowaniu ustroju rolnego. Zgłosiła się do radnego jedna z osób, która chciałaby skorzystać z tego prawa, otrzymała informację, że musi pokryć koszty procesu przekształcenia jak również koszty rzeczoznawcy.
    Wyjaśnień udzieliła Pani naczelnik E. Sobolewska. Poinformowała, iż w tym przypadku nie można mówić o ustawie o kształtowaniu ustroju rolnego, gdyż ta ustawa wprowadziła zmiany do innej ustawy, mowa tu o ustawie o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego na własność. Ustawa zawiera bubel prawny, ponieważ pomimo tego, że ustawodawca chciał uwłaszczyć wszystkich użytkowników wieczystych za darmo, nie użył w ustawie słowa “nieodpłatnie”.
    Jest wykładnia Związku Miast Polskich, która mówi wprost do wszystkich samorządowców, aby nie rozdawać mienia za darmo ponieważ jest to niezgodne z literą prawa. Obecnie są w sejmie trzy projekty ustaw, nie wiadomo jednak kiedy znajdą się one w obrocie prawnym, bowiem nie są obecnie rozpatrywane. Jeden z projektów mówił właśnie o uwłaszczeniu nieodpłatnym, gdzie koszty uwłaszczenia będzie pokrywał Skarb Państwa.
    Na dzień dzisiejszy można przekształcić prawo użytkowania wieczystego na podstawie ustawy o gospodarce nieruchomościami – czyli za pełną odpłatnością.
    Radny Pan M. Krzak ponownie pyta dlaczego obciąża się kosztami rzeczoznawcy skoro są dokładne zapisy w ustawie, że te pokrycia mają obciążać Skarb Państwa.
    Pani E. Sobolewska stwierdziła, iż radny mówi o przypadku, kiedy przekształcamy użytkowanie wieczyste nie dla funkcji mieszkalnej tylko dla funkcji garażowej, bądź innej funkcji usługowej. Przy przekształceniu takiego prawa użytkowania wieczystego obowiązuje pełna odpłatność za wszystko i nie ma żadnych bonifikat.
    Radny Pan L. Rogalewski przypomniał, iż nie bez przyczyny pytał na którejś z sesji o skład komisji, która odbierała halę sportową. Na dzień dzisiejszy powoli hala się rozsypuje, pękają mury wewnątrz.
    Radny prosi też Pana Przewodniczącego o odczytanie interpelacji z dnia 26 maja br.
    Pani radna C. Włodarczyk dla przypomnienia zacytowała Statut Gminy Miejskiej Kłodzko w dziale interpelacje i zapytania radnych w §56 jest taki zapis w pkt 1 i 2. Przewodniczący informuje Radę o złożonych interpelacjach na najbliższej sesji rady, tekst interpelacji nie odczytany na sesji ogłasza się jako załącznik do protokołu z sesji. Przewodniczący rady informuje radę o nadesłanych odpowiedziach na interpelację oraz o nie wpłynięciu odpowiedzi na interpelację w wyznaczonym terminie na najbliższej sesji.
    Zgodnie ze Statutem radna prosi o egzekwowanie zapisów statutowych.
    Przewodniczący zobowiązał się o dopełnienie obowiązku, interpelacje będą stanowić załącznik do protokołu z dzisiejszej sesji.
    Pan burmistrz L. Michalski odniósł się do sprawy hali sportowej OSiR. Nie jest żadną tajemnicą skład komisji która odbierała halę, był już podawany ale można go przypomnieć. Przy zgłaszanych przy odbiorze usterkach znalazł się zapis dotyczący pękających ścian. Jest to konstrukcja specyficzna, hala stoi na byłej niecce basenu, grunt pod halą do końca nie był stabilny. Nie mniej jednak obiekt został wybudowany, w opinii komisji odbierającej nie powinno być śladów żadnych spękań i załamań. Ponieważ obiekt został niedawno oddany do użytku jest jeszcze od wykonawcy hali pełnia praw wynikająca z gwarancji także wszelkie usterki i uchybienia z całą konsekwencją wyegzekwuje się – stwierdza burmistrz, jeśli nie zrobi tego wykonawca, to tytułem prawidłowego wykonania umowy są zabezpieczone środki na ten cel i miasto dopełni wszelkich starań, aby budynek był we właściwym stanie technicznym.

    19. Wnioski i oświadczenia radnych.

    Radny Z. Duda ponowił wniosek o nadanie tytułu Honorowy Obywatel Kłodzka dla księdza Wojciecha.

    O poparcie słuszność swojego wniosku radny poprosił pana komendanta Straży Miejskiej, który odnotował wspólne działanie księdza Wojciecha ze Strażą Miejska, chodziło o interwencję księdza proboszcza w kwestii pomocy bezdomnej kobiecie.

    Przy tej okazji radny W. Gacek poruszył kwestię konieczności zorganizowania noclegowni dla kobiet.

    Radny M. Krzak popiera wniosek radnego Z. Dudy i wnosi o podjęcie uchwały w sprawie nadania tytułu Honorowy Obywatel Kłodzka dla księdza Wojciecha.

    Pan burmistrz J. Rudnicki przypomniał., iż przy podjęciu uchwały obowiązują pewne procedury.

    Przewodniczący Rady uznał, iż skoro wniosek jest złożony zbierze się ponownie kapituła i podejmie określone decyzje. W tym miejscu radny Z. Duda zaapelował o sporządzenie i przedstawienie protokołu z posiedzenia kapituły opiniującej wnioski o nadanie tytułu Honorowego Obywatela Kłodzka.

    Aby zakończyć całą dyskusję radna Pani C. Włodarczyk złożyła formalny wniosek o przygotowanie na następną sesję, zgodnie z wnioskiem złożonym przez radnego Z. Dudę, projektu uchwały o nadanie tytułu Honorowego Obywatela Kłodzka proboszczowi Kościoła Matki Boskiej Różańcowej.

    20. Sprawy różne.

    Pan burmistrz J. Rudnicki poinformował, iż za chwilę w Muzeum Ziemi Kłodzkiej odbędzie się nadanie tytułów Mecenasa Kultury Kłodzkiej i Sponsora Sportu Kłodzkiego zachęca radnych do udziału w uroczystości. Ponadto w imieniu burmistrza R. Lipskiego zachęcił i zaprosił wszystkich radnych do udziału w obchodach tegorocznych Dni Kłodzka.
    Przewodniczący Rady Pan K. Oktawiec poinformował, iż oświadczenia majątkowe zostały złożone przez wszystkich radnych, będą opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej - zgodnie z wymogami ustawy.
    Przewodniczący zaprosił również do uczestnictwa w obchodach 43 Dnia Kłodzka.

    21. Zakończenie sesji.

    Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku obrad Przewodniczący Rady Pan Krzysztof Oktawiec zamknął XXIII sesję Rady Miejskiej mówiąc: “Zamykam XXIII sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

    Zakończenie sesji nastąpiło o godz. 1740 (1400 – 1740).

    Czas trwania sesji 3 godz. 40 minut.

    Protokół sporządziła: Barbara Zajączkowska

    ...................................

     

     






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego496

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2004-07-01 14:30:59
    Aktualizacja: 2007-12-20 22:53:25
    Odslon: 481

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR