Wpisanie aktów urodzenia, małżeństwa i zgonu sporządzonych za granicą (transkrypcja)
Wymagane dokumenty:
1. Podanie o wpisanie (transkrypcję) aktu stanu cywilnego sporządzonego za granica,
2. Oryginalny odpis aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą,
3. Urzędowe tłumaczenie zagranicznego aktu stanu cywilnego dokonane przez tłumacza przysięgłego.
4. Dowód tożsamości do wglądu.
5. Wpisanie treści aktu stanu cywilnego, sporządzonego za granicą dokonuje się w USC miejsca zamieszkania wnioskodawcy lub ostatniego miejsca zamieszkania tej osoby w kraju.
Opłaty:
- decyzja administracyjna o wpisaniu
do polskich ksiąg stanu cywilnego treści
aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą - 50,00 zł.
Miejsce złożenia dokumentów:
- Urząd Miasta w Kłodzku , Urząd Stanu Cywilnego, pokój nr 202, tel. 865 46 39
Termin i sposób załatwienia sprawy:
- bez zbędej zwłoki, max. do 1 miesiąca od dnia wpływu wniosku
Podstawa prawna
-Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688 z późn. zmianami,
- Ustawa z dnia 16.11.2006 o opłacie skarbowej (Dz.U.2006 nr 225 poz.1635)
- Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy
(Dz. U. z 1964 r. Nr 9, poz. 59 z późn. zmianami), Dział I
Tryb odwoławczy:
Wojewoda Dolnośląski we Wrocławiu w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem właściwego USC