Uchwała nr XV/117/2003
Rady Miejskiej w Kłodzku
z dnia 25 września 2003r.
w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwały budżetowej
Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. Nr 142 z 2001r, poz.1591 z późniejszymi zmianami) Rada Miejska Kłodzko uchwala, co następuje:
§ 1
Burmistrz Miasta zobowiązany jest przedłożyć projekt uchwały budżetowej Regionalnej Izbie Obrachunkowej we Wrocławiu ZESPÓŁ w Wałbrzychu celem zaopiniowania oraz Radzie Miejskiej w Kłodzku do dnia 15 listopada.
§ 2
Projekt uchwały budżetowej zawiera :
- Zestawienia tabelaryczne dochodów i wydatków budżetowych, oraz przychodów i wydatków zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych, środków specjalnych, funduszy celowych w szczegółowości zgodnej z art. 110 i art. 124 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych.
- Kwoty rezerwy ogólnej i rezerw celowych.
§ 3
- Zakres i szczegółowość materiałów planistycznych do projektu budżetu określa załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.
- Burmistrz Miasta w drodze zarządzenia określa zakres i szczegółowość materiałów planistycznych przedkładanych przez jednostki organizacyjne Gminy Miejskiej w Kłodzku oraz podmioty ubiegające się o dotacje zgodnie z art. 118 ustawy o finansach publicznych.
§ 4
Burmistrz Miasta przedkłada projekt uchwały budżetowej wraz z materiałami informacyjnymi dotyczącymi:
1. Założeń polityki społeczno – gospodarczej.
- Stanu mienia komunalnego w szczegółowości określonej w art. 120 ustawy o finansach publicznych.
- Prognozy kwoty długu Miasta Kłodzka w celu przedłożenia Regionalnej Izbie Obrachunkowej zgodnie z art. 115 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych.
- Objaśnień sposobu ustalania wielkości prognozowanych dochodów i planowanych wydatków.
- Informacji o spółkach prawa handlowego z udziałem Gminy Miejskiej w Kłodzku.
- Informacji o stanie zobowiązań i wierzytelności Gminy Miejskiej.
§ 5
- Wnioski do budżetu należy przedkładać Skarbnikowi Gminy Miejskiej w terminie do dnia 30 września.
- Burmistrz Miasta, przedstawi swoje stanowisko w sprawie wniosków i postulatów zgłoszonych przez Komisje Rady Miasta Kłodzka do projektu budżetu na kolejny rok budżetowy.
- Niezwłocznie po otrzymaniu projektu uchwały budżetowej wraz z materiałami informacyjnymi komisje Rady Miasta przystępują do analizy i oceny projektu.
- Wnioski zmian formułowane są na piśmie w “Opinii dotyczącej projektu budżetu na kolejny rok budżetowy”.
- Komisja proponująca wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie wydatku przewidzianego w projekcie zobowiązana jest wskazać źródło jego finansowania.
- Opinie, o których mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu przedkładane są Przewodniczącemu Komisji Budżetu i Finansów Rady Miasta do dnia 30 listopada.
- Opinię Komisji Budżetu i Finansów wraz z opiniami pozostałych komisji Przewodniczący Rady Miasta przedstawia Burmistrzowi Miasta w terminie do dnia 12 grudnia.
- Ostateczną wersję projektu budżetu Burmistrz Miasta przekazuje Przewodniczącemu Rady Miasta w terminie do dnia 20 grudnia.
- Brak opinii komisji Rady Miasta określonych w punktach 5 i 6 jest równoznaczny z odstąpieniem od opiniowania projektu budżetu.
- Sesja Rady Miejskiej w Kłodzku w sprawie uchwalenia budżetu winna odbyć się 31 grudnia.
§ 6
Uchwałę budżetową Rada Miejska uchwala przed rozpoczęciem roku budżetowego, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach, nie później niż do dnia 31 marca roku budżetowego.
§ 7
W przypadku dokonywania zmian w budżecie w ciągu roku budżetowego Burmistrz Miasta przedkłada projekt uchwały zmieniającej uchwałę budżetową, z uwzględnieniem zasad techniki legislacyjnej i wymogów prawa.
§ 8
Traci moc Uchwała Nr XVI/95/99 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 26 sierpnia 1999 r.
§ 9
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik Nr 1
do Uchwały Rady Miejskiej w Kłodzku
nr XV/117/2003 z dnia 25 września 2003r.
ZAKRES I SZCZEGÓŁOWOŚĆ MATERIAŁÓW PLANISTYCZNYCH
DO PROJEKTU BUDŻETU MIASTA KŁODZKA NA KOLEJNY ROK BUDŻETOWY.
PLANOWANE DOCHODY:
I. Zestawienia tabelaryczne:
- Prognozowane dochody ogółem, wg źródeł, w porównaniu z przewidywanym wykonaniem roku ubiegłego.
- Plan dochodów wg działów, rozdz. i źródeł.
II. Omówienie wszystkich źródeł dochodów – część opisowa i graficzna.
PLANOWANE WYDATKI:
I. Zestawienia tabelaryczne:
- Planowane wydatki w działach i rozdziałach klasyfikacji budżetowej, w porównaniu z przewidywanym wykonaniem roku ubiegłego.
- Planowane wydatki w działach i rozdz.
z wyszczególnieniem:
- wydatków na wynagrodzenia i pochodne.
- dotacje.
- wydatków na obsługę długu.
- wydatków z tytułu poręczeń i gwarancji.
- wydatków majątkowych.
- pozostałych wydatków bieżących,
- Planowane wydatki majątkowe w pełnej szczegółowości klasyfikacji budż.
w tym:
a. wydatków inwestycyjnych, z uwzględnieniem:
- nazwy zadania, lokalizacji,
- lat realizacji,
- całkowitego kosztu zadania,
- planowanego kosztu zadania w roku budżetowym
- źródła finansowania z podziałem na środki własne i inne
b. pozostałych wydatków majątkowych .
II. Omówienie wydatków część opisowa i graficzna.
II.1 Wydatki bieżące - operacyjne:
- Omówienie wydatków na zadania własne dla każdego działu klasyfikacji budżetowej według układu organizacyjno-kompetencyjnego.
- Omówienie wydatków na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej z mocy ustawy i porozumień dla każdego działu klasyfikacji budżetowej według układu organizacyjno-kompetencyjnego.
II.2. Wydatki majątkowe - kapitałowe:
- Opis wydatków inwestycyjnych dla poszczególnych zadań.
- Opis pozostałych wydatków majątkowych.
PLANOWANE PRZYCHODY I ROZCHODY
1. Planowane przychody;
- przeznaczenie przychodu,
- wielkość przychodu w roku budżetowym.
2. Planowane rozchody;
- nazwa rozchodu.
- wielkość rozchodu w roku budżetowym.
- Opis planowanych przychodów budżetowych.
- Opis planowanych rozchodów budżetowych.