Zgłoszenie pobytu stałego
Wymagane dokumenty:
- dowód osobisty
- wypełniony wniosek zgłoszenia pobytu stałego
- dokument potwierdzający tytuł prawny do mieszkania, w którym ma nastąpić zameldowanie na pobyt stały ( akt notarialny lub wypis z księgi wieczystej, umowa najmu, przydział lokalu mieszkalnego ) wskazujący na osobę uprawnioną do potwierdzenia pobytu osoby dokonującej zameldowania.
Opłaty:
Czynności związane z zameldowaniem nie podlegają opłatom.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miasta w Kłodzku - Urząd Stanu Cywilnego– I piętro , pokój Nr 112 tel. 074/8654648.
Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie po przedłożeniu wymaganych dokumentów.
Przy dokonywaniu formalności meldunkowych wymagana jest obecność osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu ( głównego lokatora, głównego najemcy lokalu, właściciela )w którym ma nastąpić zameldowanie . Po dokonaniu zameldowania na pobyt stały strona otrzymuje pisemne potwierdzenie zameldowania na pobyt stały w formie wydruku komputerowego.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności ( Dz. U. Nr 217, poz.1427 ze zm.)
Ustwa z dnia 6 sierpnia 2010 o dowodach osobistych ( Dz. U. Nr 167, poz. 1131 ze zm.)
Udostępnił : Andrzej Pokojewski