menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • Uchwała nr VIII/57/2003




    Uchwała nr VIII/57/2003
    Rady Miejskiej w Kłodzku
    z dnia 27 marca 2003r.

    w sprawie budżetu Gminy na rok 2003

    Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt.9 lit. d, oraz art.61 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. Nr 142 poz. 1591 z 2001 r. z późniejszymi zmianami) art. 109, 124 ustawy z dnia 29 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155 poz. 1014 z późniejszymi zmianami) art. 420 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. Nr 62 poz. 4445) Rada Miejska Kłodzko uchwala :

    § 1

    1. 1. Dochody budżetu gminy na rok 2003 w kwocie 38.298.655,-
      ( załącznik Nr 1 i 3a )

    z tego

    • podatki i opłaty 11 017 173,-
    • udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa 7 912 701,-
    • subwencja ogólna 9 361 704,-

    w tym :

    • część oświatowa 8 672 920,-
    • część rekompensująca utratę dochodu w związkuz częściową likwidacją podatku od środków transportowych 668 434,-
    • część podstawowa - proporcjonalnie do przeliczonej liczby mieszkańców 20 350,-
    • dotacje celowe z budżetu państwa na zadania z zakresu administracji rządowej zlecone i powierzone gminom (zał. Nr 4) 3 255 812,-
    • dotacje celowe z budżetu państwa na zadania własne gmin 785 535,-
    • dochody z majątku gminy 4 911 000,-
    • dochody za wydanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu 360 000,-
    • środki z innych źródeł na dofinansowanie zadań własnych 511 389,-
    • pozostałe dochody 183 341,-
    1. Wydatki budżetu gminy na rok 2003 w kwocie 39 223 523,-
      ( załącznik Nr 1, 3, 3a )

    z tego

    • wydatki bieżące 35 435 345,-

    w tym

    • wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 16.231.652,-
    • wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych 445 727,-
    • dotacje dla zakładów budżetowych ( zał .Nr 8 ) 2 505 561,-
    • pozostałe dotacje ( zał. Nr 5 ) 1 035 268,-
    • instytucje kultury ( zał. Nr 6 ) ` 2 457 800,-
    • wydatki na obsługę długu gminy 915 469-

    z tego

    • odsetki od kredytu bieżącego 175 500,-
    • wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej ( zał. Nr 4 ) 3 255 812,-
    • wydatki majątkowe ( zał. Nr 7 ) 3 788.178,-
    1. Ustala się deficyt budżetu gminy w wysokości 924 868,-
    2. Na realizację inwestycji zaciąga się kredyt w wysokości 3.100.000,-

    z tego:

    • kredyt termoizolacyjny na ocieplenie Szkoły Podstawowej Nr 3 742 000,-
    • kredyt na wydatki inwestycyjne 2.358.000,-
    1. Na pokrycie wydatków wprowadza się wolne środki za 2002 rok 85.727,-
    2. Przeznacza się na spłatę długu Gminy kwotę 2.260.859,-

    w tym ;

    • spłata kredytów 1.838.116,-

    z tego;

    • 909 228,- kredyt w Banku Gospodarstwa krajowego
    • 888 888,- kredyt inwestycyjny z PKO BP z 1999 roku
    • 40 000,- kredyt termoizolacyjny na ocieplenie Szkoły Podstawowej Nr 3
    • spłata depozytów 422.743,-

    § 2

    Ustala się rezerwy :

    • ogólną na nieprzewidziane wydatki 21.380,-

    § 3

    Ustala się plany zakładów budżetowych ( zał. Nr 8 )

    • przychody 4 242 288,-
    • wydatki 4 242 288,-

    § 4

    Ustala się plan środków specjalnych ( zał. Nr 10 )

    • przychody 613 683-
    • wydatki 634 000,-

    § 5

    Ustala się plan Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska ( zał. Nr 9 )

    • przychody 205 000,-
    • wydatki 470 000,-

    § 6

    Upoważnia się Burmistrza Miasta do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego, deficytu budżetu do kwoty 1 500 000,-

    § 7

    Ustala się spłatę długu gminy w wysokości 2.260.859,-
    ( Załącznik nr 13 , 15 ) z dochodów własnych gminy

    § 8

    Upoważnia się Burmistrza Miasta do dokonywania wszystkich zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień między działami

    § 9

    Upoważnia się Burmistrza Miasta do przekazania uprawnień - dla dyrektorów szkół i Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej -do dokonywania przeniesień planowanych wydatków między § i rozdziałami. Przeniesienia te nie mogą w spowodować zmiany planu wydatków w dziale. O dokonaniu zmian kierownicy jednostek informują Burmistrza Miasta.

    § 10

    Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Kłodzka.

    § 11

    Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2003 roku

    § 12

    Uchwała podlega ogłoszeniu w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym

    UZASADNIENIE
    do Uchwały nr VIII/57/2003
    Rady Miejskiej w Kłodzku
    z dnia 27 marca 2003 roku

    w sprawie budżetu Gminy Kłodzko na 2003 rok .

    Zgodnie z wymogami przepisów prawnych oraz z postanowieniami uchwały Rady Miejskiej o procedurze uchwalania budżetu Burmistrz Miasta i Gminy Kłodzko przedstawia Wysokiej Radzie projekt budżetu Gminy Kłodzko na 2003 rok. Projekt ten zawiera w swej treści wszystkie wymogi prawa w tym zakresie oraz dotychczasowe sugestie i wskazówki Rady Miejskiej oraz Regionalnej Izby Obrachunkowej w Wałbrzychu. Przy opracowywaniu projektu budżetu zastosowano szczegółową klasyfikację dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 18 lipca 2000 roku.
    Dochody własne naszej jednostki skalkulowano w wysokości 24.384.215 zł. W kwocie tej mieszczą się wszystkie możliwe źródła dochodów, wynikające z przepisów prawa. Rok 2002 był kolejnym rokiem, w którym Gmina nasza nie otrzymuje wszystkich planowanych dochodów zarówno z tytułu udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych, jak również z tytułu dotacji celowych z budżetu państwa. Te przyczyny oraz problemy z uzyskaniem planowanych wpływów z innych źródeł ( wpływy z karty podatkowej, z opłaty skarbowej itp.) powodują ostrożne planowanie tegorocznych wpływów budżetowych. Podstawowym źródłem dochodów budżetu naszej jednostki są, jak co roku, dochody zapisane w dziale 756 "Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej". W projekcie budżetu na 2003 rok stanowią one 79 % dochodów własnych i wynoszą 19.289.874 zł. Drugim po w/w, znaczącym źródłem dochodów, są dochody stanowiące subwencję ogólną dla naszej jednostki. Wielkości poszczególnych części tej subwencji zostały przyjęte do budżetu zgodnie z ustaleniami zawartymi w piśmie Ministra Finansów nr ST3-4820-71/2002 oraz piśmie ST3-4820-1/2003 . Łączna kwota subwencji ogólnej dla naszej Gminy, wynikająca z w/w pisma, to 9.361.704 zł. Z tytułu dotacji na zadania zlecone w projekcie budżetu zapisano kwoty wynikające z pisma Wojewody Dolnośląskiego nr FB.I.12.3050-11/03 oraz pisma FB.I.12.3050-54/03.
    Przyjęta kwota dotacji wynosi ogółem 3.300.879,- zł.
    Reasumując powyższe, ogólna kwota dochodów budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko na 2003 roku wynosi 38.298.655 zł.
    Po stronie wydatków projektowanego budżetu, po wprowadzeniu zobowiązań powstałych na dzień 31.12.2002 r, oraz kwot wynikających z pisma Wojewody Dolnośląskiego nr FB.I.12.3050-54/03i zawartego porozumienia z powiatem kłodzkim, zapisano łączną kwotę 39.223.523 zł. Kwota ta obejmuje wszystkie obligatoryjne zadania własne wynikające z ustawy o samorządzie gminnym, zadania wynikające z innych ustaw (ustawa o izbach rolniczych, ustawa o systemie oświaty i inne), jak również zadania zlecone gminom przez administrację rządową, wynikające z pism, o których mowa wyżej. Na realizację zadań własnych proponuje się przeznaczyć w tegorocznym budżecie kwotę 35.967.711 zł. Z w/w kwoty najwięcej środków, bo 17.011.523. zł. planuje się przeznaczyć na zadania z zakresu oświaty i wychowania oraz edukacyjnej opieki wychowawczej. Kwota ta stanowi blisko 47% ogółu wydatków na zadania własne. Winna ona zabezpieczyć podstawowe potrzeby szkolnictwa podstawowego i gimnazjalnego, przedszkoli oraz pozostałe zadania z tego zakresu. Na utrzymanie dróg publicznych gminnych zaplanowano kwotę w wysokości 557.017 zł. Natomiast na realizację zadań z zakresu gospodarki komunalnej i ochrony środowiska, tj. utrzymanie czystości i zieleni w mieście i gminie, oświetlenie ulic i dróg oraz rozwój infrastruktury technicznej naszej Gminy Miejskiej, w budżecie na 2003 rok zaplanowano środki w kwocie 2.326.990 zł. Na zadania zapisane w dziale "Gospodarka mieszkaniowa" zapisano kwotę 633.718 zł. Dział ten obejmuje m.in. gospodarkę gruntami i nieruchomościami. Na realizację zadań administracyjnych własnych i zleconych ( dział 750 ) planuje się przeznaczyć sumę 5.252.039 zł. Kwota ta obejmuje realizację wszystkich zadań obligatoryjnie przypisanych gminom.
    Kwota ta powinna zabezpieczyć niezbędne wydatki związane z funkcjonowaniem Rady Miejskiej, Urzędu, jak również z opłacaniem składek na rzecz stowarzyszeń i związków, do których należy nasza Gmina. Na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej w dziale 750 przyznano naszej jednostce dotację w wysokości 194.114 zł. Kwota ta przeznaczona jest na zadania realizowane przez Urząd Stanu Cywilnego i Wydział Spraw Obywatelskich. Natomiast w dziale 754 planuje się przeznaczyć kwotę 550.867 zł. z przeznaczeniem na funkcjonowanie, przede wszystkim Straży Miejskiej. Znaczącą pozycją po stronie wydatków projektowanego budżetu jest również dział 757 "Obsługa długu publicznego", w którym zapisano kwotę 915.469 zł, planowaną na zapłatę odsetek od zaciągniętych w minionych latach kredytów. W projekcie budżetu zapisano również kwotę rezerwy budżetowej w wysokości 21.380 zł. Jest to rezerwa przeznaczona na nieprzewidziane wydatki jakie mogą wydarzyć się w trakcie roku budżetowego.
    Kolejnym znaczącym działem po stronie wydatków jest "Opieka społeczna" ( dział 853 ) Na zadania objęte tym działem, zarówno własne jak i zlecone, planuje się przeznaczyć sumę 5.965.312 zł.
    Jak wynika z załącznika nr 3a do projektu budżetu na 2003 rok, przyjęto do realizacji wszystkie zadania, do których zobowiązane są gminy. W projekcie budżetu zaplanowano również dotacje na łączną kwotę 5.998.629 zł. Szczegółowe wykazy jednostek, dla których przewidziano udzielenie dotacji z budżetu Gminy oraz celów publicznych związanych z realizacją zadań gminnych, na które przewidziano dotacje wraz z kwotami tych dotacji, przedstawiono w załącznikach nr 5 ,6,8 do projektu budżetu.
    Załącznik nr 7 do projektu budżetu przedstawia natomiast wykaz zadań inwestycyjnych wynikających z Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Gminy Kłodzko , przewidzianych do realizacji w 2003 roku oraz zadań rozpoczynanych. Ogółem na ten cel przeznaczono kwotę 3.788.178 zł., tj. 10 % wszystkich wydatków. Z zadań tam wymienionych większość stanowią inwestycje rozpoczynane. Do zadań kontynuowanych należą:

    • Adaptacja magazynu sprzętu sportowego na halę sportową

    Pozostałe z wymienionych w w/w wykazie zadań, to zadania nowe.
    Rok 2003 to kolejny rok spłaty zaciągniętych wcześniej kredytów :

    • Na remont i budowę lokali i budynków oraz infrastruktury komunalnej towarzyszącej budynkom mieszkalnym uszkodzonym w wyniku powodzi - BGK - 375.264 zł.,
    • Na budowę trzech budynków komunalnych dla osób poszkodowanych w wyniku lipcowej powodzi w roku 1997. - BGK - 533.964 zł.,
    • Na spłatę zobowiązań - PKO BP - 888.888 zł.,
    • Na termomodernizację budynku ,,A" Szkoły Podstawowej Nr 3 w Kłodzku, kredyt planowany w 2003 roku i rozpoczęcie spłaty również w 2003 roku - 40.000 zł

    Łącznie do spłaty w 2003 roku planuje się kwotę 1.838.116 zł.
    Przedstawiony projekt budżetu zawiera wszystkie wymogi obowiązujących przepisów prawa, zatem uważa się go za prawidłowy i zasadny i może być przedstawiony Radzie Miejskiej w Kłodzku do rozpatrzenia i zatwierdzenia w formie uchwały.






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego124

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2003-07-04 11:37:22
    Aktualizacja: 2007-12-19 22:55:37
    Odslon: 39

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR