menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • P r o t o k ó ł nr XLIV/05




     Projekt

    P r o t o k ó ł nr XLIV/05
    z XLIV sesji Rady Miejskiej w Kłodzku, która odbyła się
    w dniu 24 listopada 2005r.
    w sali Rajców Urzędu Miasta w Kłodzku.

    Sesja rozpoczęła się o godz. 1000.

    1. Otwarcie XLIV sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku Pan Józef Migdał mówiąc: “Otwieram XLIV sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

    Następnie Przewodniczący powitał Panie i Panów Radnych, burmistrza miasta Kłodzka Pana Romana Lipskiego, zastępców burmistrza: Pana Leszka Michalskiego oraz Pana Janusza Rudnickiego, sekretarza urzędu Pana Jerzego Rutkowskiego, dyrektorów jednostek podległych, naczelników wydziałów, pracowników urzędu, media oraz obecnych na sali mieszkańców Kłodzka.

    2. Stwierdzenie ważności sesji.

    Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, iż obecnie w sesji bierze udział 20 radnych, co stanowi wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

    Nieobecna radna Pani Danuta Kołt.

    3. Wybór sekretarzy sesji.

    Radny Pan L. Rogalewski zaproponował na sekretarza obrad radną Panią Leonardę Karbownik. Nie zgłoszono innych propozycji. Rada 18 głosami “za”, poparła kandydaturę radnej, tym samym powołując ją na sekretarza obrad XLIV sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.

    Radny Pan Z. Żerkowski w imieniu Komisji Gospodarki Komunalnej zaproponował wycofanie pkt. 9 i 10. tj.

    1. Ocena aktualności “Studium uwarunkowań i kierunków rozwoju zagospodarowania przestrzennego miasta Kłodzka” oraz wszystkich obowiązujących miejskich planów zagospodarowania przestrzennego dla obszarów objętych tymi opracowaniami.
    2. Podjęcie uchwały w sprawie “Oceny aktualności Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Kłodzka i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, do których sporządzenia przystąpiono przed uchwaleniem studium”, druk nr 402.

    Komisja wnosiła, aby przełożyć ten temat na miesiąc grudzień.

    Burmistrz Pan R. Lipski wyraził duże niezadowolenie z tego tytułu, bowiem tematyka ta była znana radnym od początku roku, dokumenty w przedmiotowej sprawie zostały przekazane do Rady w takim terminie, który pozwalał na dogłębne zapoznanie się z materiałami. W związku z tym Burmistrz nie rozumie dlaczego opóźnia się określone działania zarówno Burmistrza jak i Rady.

    Pan Z. Żerkowski podtrzymał wniosek komisji uzasadniając, iż sprawa wymaga dyskusji z wyborcami jak również radni potrzebują czasu na dogłębną analizę materiału.

    Pan Burmistrz R. Lipski zaproponował wprowadzenie pod obrady sesji projektu uchwały w sprawie przyznania pustostanu położonego w Kłodzku przy ul. Bohaterów Getta 24/2 na rzecz Pani Ewy Łopuszyńskiej, zamieszkałej w Kłodzku przy ul. Bohaterów Getta 4a/3, druk nr 418.

    Następnie poinformował, iż w związku z wyrażeniem przez Komisję Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego negatywnej opinii do projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru południowo – zachodniej części miasta Kłodzka dla terenów położonych przy ul. Dusznickiej, druk nr 376 po zasięgnięciu wyłącznie opinii przedstawicieli środowiska kłodzkich handlowców z pominięciem społeczeństwa korzystającego z usług placówki handlowej LECLERC Burmistrz wnosi o wycofanie przedmiotowego projektu uchwały.

    Innych propozycji zmian nie wniesiono.

    Pan Przewodniczący przystąpił do głosowania zgłoszonych poprawek:

    - wycofanie pkt 9. Ocena aktualności “Studium uwarunkowań i kierunków rozwoju zagospodarowania przestrzennego miasta Kłodzka” oraz wszystkich obowiązujących miejskich planów zagospodarowania przestrzennego dla obszarów objętych tymi opracowaniami.

    Głosowanie: za – 16, przeciw – 0, wstrzymało się – 4. Punkt 9 wycofano.

    - wycofanie pkt 10. Podjęcie uchwały w sprawie “Oceny aktualności Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Kłodzka i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, do których sporządzenia przystąpiono przed uchwaleniem studium”, druk nr 402.

    Głosowanie: za – 15, przeciw – 0, wstrzymało się – 5. Punkt 10 wycofano.

    - wprowadzenie projektu uchwały w sprawie przyznania pustostanu położonego w Kłodzku przy ul. Bohaterów Getta 24/2 na rzecz Pani Ewy Łopuszyńskiej, zamieszkałej w Kłodzku przy ul. Bohaterów Getta 4a/3, druk nr 418.

    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie projekt uchwały wprowadzono po punkcie 22.

    Pan Przewodniczący J. Migdał poprosił, aby radca prawny wyjaśniła, czy należy głosować poprawkę zgłoszoną przez Burmistrza a dot. wycofania pkt 11.

    Pani radczyni wyjaśniła, iż autor czyli w tym przypadku Burmistrz, zawsze przed podjęciem uchwały może wycofać swój wniosek. Nie ma więc wymogu głosowania.

    Radny K. Kubit stwierdza, iż jest to sprawa kontrowersyjna – prosi więc o podanie podstawy prawnej wg której głosowanie nie jest konieczne.

    Radny K. Oktawiec poinformował, iż ostatnio w powiecie była analogiczna sytuacja – wnioskodawcy wycofywali swój projekt uchwały – jednak Rada głosowała to, czy projekt pozostaje w porządku obrad czy też nie, wówczas wykładnia prawna była inna od tej, którą usłyszano. To co jest zawarte w porządku obrad należy poddać pod głosowanie bezwzględną większością głosów, nie ma takiego wyjaśnienia, że wnioskodawca ma prawo wycofać lub też zaproponować do porządku obrad w każdej chwili swój projekt uchwały.

    Pan Przewodniczący uznał, że skoro są rozbieżne zdania podda pod głosowanie wniosek Burmistrza dot. wycofania pkt 11.

    Radny Pan L. Rogalewski poprosił o 5 minutową przerwę.

    Przerwa w obradach od godz. 1020 do godz. 1025.

    Po przerwie radca prawny Pani Danuta Jończyk wyjaśniła, iż jeżeli chodzi o zmianę porządku obrad każdy radny ma prawo zaproponować zmiany, które należy przegłosować, natomiast należy odróżnić to od inicjatywy uchwałodawczej, która jest przypisana określonym podmiotom. Z § 47 Statutu wynika, że taką inicjatywę mają: co najmniej trzech radnych, Przewodniczący Rady, komisje Rady, kluby radnych i Burmistrz. Podmiot, który złoży projekt uchwały w każdej chwili przed uchwaleniem danej uchwały może ją wycofać i nie ma potrzeby przeprowadzać głosowania. Głosuje się porządek obrad bez tego projektu.

    Radny K. Kubit poprosił o podanie podstawy prawnej.

    Pani radczyni poinformowała, iż cytowała zapisy Statutu, natomiast radca urzędu wojewódzkiego z organu nadzoru wyjaśniła, iż nie głosuje się wycofania projektu uchwały wnioskodawcy.

    Radny Pan K. Kubit przypomniał, iż Pani radczyni cytowała, kto ma inicjatywę uchwałodawczą, a art. 20 ustawy o samorządzie mówi, iż porządek obrad może zmienić tylko Rada bezwzględną większością głosów.

    Pani radczyni wyjaśniła, iż radni posiadają projekt porządku obrad, który dopiero będzie głosowany.

    Pan K. Oktawiec zrozumiał, iż Pani radczyni odwołała się do inicjatywy uchwałodawczej, natomiast w momencie kiedy projekt uchwały został złożony do biura Rady wówczas losy tego projektu leżą w rękach radnych i to Rada powinna na sesji przegłosować czy projekt będzie w obradach sesji czy też nie.

    Pan radny K. Kubit odczytał komentarz dr Pawła Chmielnickiego, gdzie wyraźnie jest napisane – chodzi o art. 20 ust. 1 pkt a. Porządek obrad ustala wyłącznie przewodniczący gminy. Ustalony porządek obrad może zmienić tylko Rada bezwzględną większością głosów swojego ustawowego składu.

    Pan Przewodniczący stwierdził, iż oceny prawników są różne więc poddał pod głosowanie zdjęcie z porządku obrad punktu 11.

    Głosowanie: za – 10, przeciw – 7, wstrzymało się - 3.

    Przewodniczący stwierdził, iż punkt 11 zdjęto z porządku obrad.

    Poddał pod głosowanie przyjęcie całego porządku obrad wraz z naniesionymi poprawkami.

    Głosowanie: za – 18, przeciw – 0, wstrzymało się – 3.

    Radny K. Oktawiec w kwestii formalnej stwierdził, iż skoro porządek obrad ustala się bezwzględną większością głosów to zmiana, którą głosowano, było 10 głosów za zdjęciem – więc nie jest to bezwzględna liczba głosów – wymagana bezwzględna większość to 11 głosów. Prosi zatem radny K. Oktawiec o interpretację czy dokonano zmiany w porządku obrad czy też nie.

    Pan Przewodniczący poinformował, iż wszystko jest zgodne, bowiem Pani radczyni poinformowała, że nie jest potrzebna w tym przypadku bezwzględna większość.

    Radny K. Oktawiec uznał, iż skoro ustawowo zapisano, że ma być bezwzględna większość to nie można potraktować tego zapisu inaczej.

    Radczyni Pani Danuta Jończyk podała, iż zmiana zatwierdzonego porządku obrad dokonywana jest bezwzględną większością głosów, natomiast w projekcie porządku przegłosowuje się zmiany zwykłą większością i zatwierdza się porządek również zwykłą większością głosów.

    Radny K. Oktawiec pyta więc, co to jest proponowany porządek obrad? Po czym dodał, iż to jest to, co przedłożył radnym Pan Przewodniczący.

    Radna C. Włodarczyk zacytowała §38 Statutu ust. 4 Rada Gminy może wprowadzić zmiany w porządku obrad bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady – Pani radna prosi radcę o wydanie prawidłowej opinii jak radni powinni zachować się w tej chwili.

    Pani D. Jończyk wyjaśniła, iż w momencie kiedy radni zatwierdzą porządek obrad i w trakcie sesji ktoś wystąpi z propozycją zmiany tego zatwierdzonego porządku obrad wówczas wymagana jest bezwzględna większość głosów.

    Przewodniczący uznał, iż porządek obrad został przyjęty i przedstawia się następująco:

    1. Otwarcie XLIV sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    2. Stwierdzenie ważności sesji.
    3. Wybór sekretarzy sesji.
    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.
    5. Zatwierdzenie protokołu z XLIII sesji.
    6. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej.
    7. Informacja z realizacji Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz problemy uzależnień.
    8. Sprawozdanie z prac nad prywatyzacją ZAMG.
    9. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości oraz udziału w nieruchomości w drodze darowizny, druk nr 403.
    10. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę nr XXXIII/77/2005 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 28 lutego 2005r. w sprawie ustalenia regulaminów określających wysokość oraz warunki przyznawania dodatków do wynagrodzenia, nagród i zasad obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i zastępstwa doraźne dla nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych, druk nr 407.
    11. Podjęcie uchwały w sprawie opłat za świadczenia przedszkoli i zespołów przedszkolno – żłobkowych, druk nr 408.
    12. Podjęcie uchwały w sprawie stawek podatkowych, druk nr 409.
    13. Podjęcie uchwały w sprawie średniej ceny skupu żyta dla celów wymiaru podatku rolnego, druk nr 410.
    14. Podjęcie uchwały w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna dla celów wymiaru podatku leśnego, druk nr 411.
    15. Podjęcie uchwały w sprawie wysokości i poboru opłaty targowej, druk nr 412.
    16. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wzoru deklaracji na podatek od nieruchomości obowiązującego na terenie Miejskiej Gminy Kłodzko, druk nr 413.
    17. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wzoru deklaracji na podatek rolny obowiązującego na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 414.
    18. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wzoru deklaracji na podatek leśny obowiązującego na terenie Miejskiej Gminy Kłodzko, druk nr 415.
    19. Podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmian budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko na 2005r, druk nr 416.
    20. Podjęcie uchwały w sprawie przyznania pustostanu położonego w Kłodzku przy ul. Bohaterów Getta 24/2 na rzecz Pani Ewy Łopuszyńskiej, zamieszkałej w Kłodzku przy ul. Bohaterów Getta 4a/3, druk nr 418.
    21. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w składzie osobowym komisji Rady Miejskiej w Kłodzku, druk nr 405.
    22. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w składzie osobowym komisji Rady Miejskiej w Kłodzku, druk nr 406.
    23. Interpelacje i zapytania radnych.
    24. Wnioski i oświadczenia radnych.
    25. Sprawy różne.
    26. Zakończenie sesji.

    5. Zatwierdzenie protokołu z XLIII sesji.

    Protokół z XLIII sesji przyjęto 18 głosami “za” przy 2 “wstrzymujących się”.

    6. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej (zał. nr 1).

    Radny K. Kubit zapytał o zapis na str. 7 ppkt 11 – ile jest gniazd gromadzenia odpadów.

    Pan Burmistrz Lipski poinformował, iż jest to niewielka ilość około 12 gniazd.

    Radny Pan T. Kmiecik zapytał o pkt 5. na str. 2. Kto jest dzierżawcą i jakiego lokalu sprawa dotyczy.

    Na to pytanie Pan Burmistrz zobowiązał się udzielić odpowiedzi w przerwie obrad sesji.

    Na tym zakończono dyskusję w powyższym punkcie.

    Następnie Przewodniczący Rady zwrócił się z prośbą o udzielenie głosu Prezesowi Izby Przemysłowo – Handlowej Ziemi Kłodzkiej Panu Mieczysławowi Bromboszczowi.

    Rada 11 głosami “za”, przy 3 “przeciw” i 5 “wstrzymujących się” udzieliła głosu Panu M. Bromboszczowi, który przedstawił następujące stanowisko.

    Rada Izby Przemysłowo – Handlowej Ziemi Kłodzkiej jako samorząd gospodarczy reprezentujący handlowców i producentów z niepokojem i obserwuje pogarszającą się sytuację w branży handlowej, zakładów produkcyjnych głównie branży spożywczej i wielu zakładów usługowych.

    Podjęta przez poprzednie władze miasta Kłodzka decyzja w sprawie sprzedaży Hali Merkury dla podmiotu zagranicznego miała istotny - negatywny wpływ na istniejącą sieć handlową i produkcyjną, nie tylko na terenie miasta Kłodzka, ale i powiatu. Skutki tej decyzji po dwóch latach odczuwa prawie każdy podmiot handlowy, produkcyjny i usługowy.

    Obserwujemy systematyczny proces likwidacji małych sklepów detalicznych, zmniejszenia zatrudnienia w sklepach wieloosobowych, zmianę branż w wielu placówkach, znaczne pogorszenie się sytuacji finansowej wielu podmiotów gospodarczych.

    Oceniamy, że na przestrzeni ostatniego okresu w wyniku wejścia na kłodzki rynek firmy zagranicznej pracę utraciło ok. 300-350 osób na terenie miasta Kłodzka. Podjęcie przez nich pracy w rejonie o ponad 30% bezrobociu jest wręcz niemożliwe.

    Czy musimy tę sytuację pogarszać?

    Przekształcenie placówki zagranicznej E. Leclerc mającej zgodę Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w Warszawie na handel na powierzchni do 2000m2 w hipermarket o powierzchni sprzedażowej powyżej 5000 tys. m2 będzie miał zdecydowanie negatywny wpływ na miejscowe rodzinne firmy handlowe i produkcyjne. Wygeneruje kolejną armię ludzi bezrobotnych.

    Rada Izby wnioskuje do władz miasta Kłodzka, wszystkich radnych o nie dokonywanie zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, co skutkować będzie przekształcenie obecnej placówki E. Leclerc w hipermarket.

    Pan Burmistrz R. Lipski poinformował, iż odniesie się do wszelkich kwestii w odpowiednim momencie, kiedy na sesji będą nie tylko kupcy, ale i mieszkańcy. Burmistrz to taka instytucja, która ma służyć nie tylko kupcom, ale i całej społeczności miasta Kłodzka. Skoro jeden z podmiotów funkcjonujących w tym mieście występuje do Burmistrza z określoną propozycją rozwinięcia się, stworzenia kilkudziesięciu miejsc pracy – to dlaczego ma na to nie pozwolić. Przedstawiciele firmy E. Leclerc chcą wyjść z ofertą do kupców, którzy funkcjonują na targowisku kłodzkim – które jest nieestetyczne i nie jest wizytówką tego miasta. Burmistrz pragnie, aby kupcy również spotkali się z kierownictwem E. Leclerc w celu przedyskutowania pewnych kwestii.

    Przewodniczący ogłosił 5 minutową przerwę w obradach od godz. 1100 – do godz. 1105.

    Po przerwie Przewodniczący przystąpił do realizacji pkt 9 porządku obrad:

    1. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości oraz udziału w nieruchomości w drodze darowizny, druk nr 403 (zał. nr 2).
      Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego Pan Z. Żerkowski poinformował o pozytywnej opinii komisji do powyższego projektu uchwały.

      Nie wniesiono żadnych uwag ani zapytań.

      Przewodniczący Rady Pan J. Migdał poddał projekt uchwały pod głosowanie.

      Głosowanie: za – 14, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XLIV/361/2005 (zał. nr 3).

    2. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę nr XXXIII/77/2005 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 28 lutego 2005r. w sprawie ustalenia regulaminów określających wysokość oraz warunki przyznawania dodatków do wynagrodzenia, nagród i zasad obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i zastępstwa doraźne dla nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych, druk nr 407 (zał. nr 4).

    Przewodniczący Komisji Edukacji i Kultury Pan W. Krzelowski poinformował o pozytywnej opinii komisji do powyższego projektu uchwały.

    Nie wniesiono żadnych uwag ani zapytań.

    Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 16, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLIV/362/2005 (zał. nr 5).

    Następnie Przewodniczący przeprosił, za zmianę realizacji porządku obrad, w ferworze dyskusji opuścił dwa punkty do realizacji.

    7. Informacja z realizacji Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz problemy uzależnień (zał. nr 6).

    Nie wniesiono żadnych uwag ani zapytań.

    8. Sprawozdanie z prac nad prywatyzacją ZAMG (zał. nr 7).

    Pan Z. Żerkowski poinformował, iż Komisja Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego zapoznała się z materiałem przygotowanym przez ZAMG w sprawie jego prywatyzacji. Dogłębnie go omówiono, radni mieli uwagi, iż materiał trochę odbiega od tematu, nie mniej jednak Pan Prezes udzielał wszelkich wyjaśnień, przedstawiając kolejno etapy prywatyzacji.

    Pan Z. Żerkowski dodał, iż współpraca pomiędzy Prezesem Zdzisławem Dunin – Mikulskim, a komisją układa się wzorowo, komisja dostaje wszelkie potrzebne sprawozdania, a Pan Prezes jest zawsze gotowy i życzliwy do udzielania radnym informacji.

    Komisja Gospodarki Komunalnej omawiała uchwałę dot. prywatyzacji rynku zarządzania nieruchomościami na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko podjętą 14 października 2004 roku w tej sprawie wypracowano następujący wniosek:

    W związku ze zmianą uregulowań prawnych Komisja Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego wnosi o przygotowanie projektu uchwały uchylającej uchwałę Nr XXVIII/225/2004 z dnia 24 października 2004r. w sprawie prywatyzacji rynku zarządzania nieruchomościami na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko.

    Radni nie wnieśli więcej uwag do sprawozdania z prac nad prywatyzacją ZAMG.

    Przewodniczący Pan J. Migdał poddał pod głosowanie wniosek złożony przez radnego Pana Z. Żerkowskiego

    Głosowanie: za – 18, przeciw – 0, wstrzymało się - 1.

    11. Podjęcie uchwały w sprawie opłat za świadczenia przedszkoli i zespołów przedszkolno – żłobkowych, druk nr 408 (zał. nr 8).

    Komisja Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej oraz Komisja Edukacji i Kultury wydały opinię pozytywną do powyższego projektu uchwały.

    Pytań nie zgłoszono.

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLIV/363/2005 (zał. nr 9).

    12. Podjęcie uchwały w sprawie stawek podatkowych, druk nr 409 (zał. nr 10).

    Radny Pan M. Krzak poinformował, iż Komisja Budżetu w przypadku tego projektu uchwały wnosi o wzrost ceny opłaty za psa z proponowanej kwoty 15 zł na 30 zł. Ponadto Komisja Budżetu wnosi, aby Komisje V i II zajęły się pracą w sprawie elektronicznego oznakowania psów na terenie miasta Kłodzka.

    Radni nie wnieśli uwag.

    Przewodniczący postanowił poddać pod głosowanie wniosek komisji, aby w §3 pkt 3 projektu uchwały kwotę 15 zł zamienić kwotą 30zł.

    Głosowanie: za – 15, przeciw- 5, wstrzymało się - 1. Poprawkę przyjęto.

    Więcej zmian nie zgłoszono, zatem Pan Przewodniczący J. Migdał poddał pod głosowanie cały projekt uchwały wraz z naniesioną poprawką.

    Głosowanie: za – 16, przeciw – 3, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLIV/364/2005 (zał. nr 11).

    13. Podjęcie uchwały w sprawie średniej ceny skupu żyta dla celów wymiaru podatku rolnego, druk nr 410 (zał. nr 12).

    Pan Marek Krzak przewodniczący Komisji Budżetu poinformował o pozytywnej opinii komisji do powyższego projektu uchwały.

    Uwag i zapytań nie stwierdzono.

    Przewodniczący Pan J. Migdał poddał projekt uchwały pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLIV/365/2005 (zał. nr 13).

    14. Podjęcie uchwały w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna dla celów wymiaru podatku leśnego, druk nr 411 (zał. nr 14).

    Pan Marek Krzak przewodniczący Komisji Budżetu poinformował o pozytywnej opinii komisji do powyższego projektu uchwały.

    Uwag i zapytań nie stwierdzono.

    Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLIV/366/2005 (zał. nr 15).

    15. Podjęcie uchwały w sprawie wysokości i poboru opłaty targowej, druk nr 412 (zał. nr 16).

    Komisja Budżetu wniosła o dokonanie następujących poprawek w proponowanym projekcie uchwały:

    w § 1 pkt 1

    1) przy sprzedaży z samochodów:

    • osobowych z 6 zł na 8 zł
    • ciężarowych, dostawczych z 8 zł na 10 zł

    2) przy sprzedaży ze straganu stałego z 5 zł na 1 zł

    3) przy sprzedaży pojazdu silnikowego:

    - jednośladowego z 3 zł na 5 zł
    - samochodu osobowego z 6 zł na 8 zł
    - samochodu ciężarowego, ciągnika z 8 zł na 10 zł

    4) w pozostałych przypadkach 8 zł (pozostaje bez zmian)

    Po takich zmianach Komisja opiniuje pozytywnie projekt uchwały w sprawie wysokości i poboru opłaty targowej.

    Pan burmistrz R. Lipski poinformował, że realizacja opłaty w kwocie 1 zł jest trudna do windykowania. Obsługa poboru i windykacja jest droższa od tych kwot, które zbiera się od podmiotów. Problem jest taki, że nikt nie chce pobierać opłaty, a kupcy nie chcą jej płacić.

    Opłata targowa jest najgorzej realizowanym podatkiem w mieście Kłodzku.

    W powyższym temacie wywiązała się krótka dyskusja z udziałem radnego Pana M. Krzaka, Z. Dudy i Burmistrza R. Lipskiego.

    Po czym Pan Przewodniczący stwierdził, iż wszelkie sporne kwestie rozstrzygnie głosowanie, poddał więc pod głosowanie zaproponowane poprawki:

    1) przy sprzedaży z samochodów osobowych z 6 zł propozycja na 8 zł

    Głosowanie: za – 15, przeciw - 2, wstrzymało się – 2. Poprawkę przyjęto.

    przy sprzedaży z samochodów ciężarowych, dostawczych z 8 zł propozycja na 10 zł

    Głosowanie: za – 17, przeciw - 0, wstrzymało się – 0. Poprawkę przyjęto.

    2) przy sprzedaży ze straganu stałego z 5 zł propozycja na 1 zł

    Głosowanie: za – 15, przeciw - 2, wstrzymało się – 2. Poprawkę przyjęto.

    3) przy sprzedaży pojazdu silnikowego:

    - jednośladowego z 3 zł propozycja na 5 zł

    Głosowanie: za – 15, przeciw - 3, wstrzymało się – 1. Poprawkę przyjęto.

    - samochodu osobowego z 6 zł propozycja na 8 zł

    Głosowanie: za – 15, przeciw - 3, wstrzymało się – 1. Poprawkę przyjęto.

    - samochodu ciężarowego, ciągnika z 8 zł propozycja na 10 zł

    Głosowanie: za – 15, przeciw - 3, wstrzymało się – 1. Poprawkę przyjęto.

    Głosowanie całego projektu uchwały druk nr 412 wraz z naniesionymi poprawkami:

    Głosowanie: za – 15, przeciw - 2, wstrzymało się – 2.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLIV/367/2005 (zał. nr 17).

    16. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wzoru deklaracji na podatek od nieruchomości obowiązującego na terenie Miejskiej Gminy Kłodzko, druk nr 413 (zał. nr 18).

    Pan Marek Krzak przewodniczący Komisji Budżetu poinformował o pozytywnej opinii komisji do powyższego projektu uchwały.

    Uwag i zapytań nie stwierdzono.

    Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLIV/368/2005 (zał. nr 19).

    17. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wzoru deklaracji na podatek rolny obowiązującego na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 414 (zał. nr 20).

    Pan Marek Krzak przewodniczący Komisji Budżetu poinformował o pozytywnej opinii komisji do powyższego projektu uchwały.

    Uwag i zapytań nie stwierdzono.

    Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLIV/369/2005 (zał. nr 21).

    18. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wzoru deklaracji na podatek leśny obowiązującego na terenie Miejskiej Gminy Kłodzko, druk nr 415 (zał. nr 22).

    Pan Marek Krzak przewodniczący Komisji Budżetu poinformował o pozytywnej opinii komisji do powyższego projektu uchwały.

    Uwag i zapytań nie stwierdzono.

    Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLIV/370/2005 (zał. nr 23).

    19. Podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmian budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko na 2005r, druk nr 416 (zał. nr 24).

    Radny Pan M. Krzak poinformował, iż Komisja zapoznała się z powyższym projektem uchwały, pojawiło się pytanie dot. proponowanych przesunięć kwot i co wiąże się z wydatkami tych przesunięć.

    Pan B. Niemczuk wyjaśnił, iż konieczność dokonania zmian w budżecie miasta Dział 600 Rozdział 616 § 4270 wynika z potrzeby przeprowadzenia niezbędnych jeszcze w tym roku remontów cząstkowych nawierzchni drogowych oraz wykonania zabezpieczeń dróg na terenie miasta Kłodzka. Planuje się dokonanie – przy sprzyjających warunkach atmosferycznych – najistotniejszych napraw cząstkowych, począwszy od ul. Spółdzielczej poprzez Zagórze, Rodzinną, Zawiszy Czarnego, Lipową, Traugutta, Objazdową, Zamiejską, Bukową, Dębową, Wojska Polskiego, Walecznych, Chrobrego wykonanie około 50m balustrady przy ul. Korfantego, oraz częściowy remont i odbudowę balustrady przy ul. Malczewskiego.

    Pani Wiceprzewodnicząca C. Włodarczyk wyjaśniła, iż podczas posiedzenia komisji budżetu Pani Skarbnik poinformowała, że zmiany które zostały zaproponowane tym projektem uchwały opiewają na kwotę 35 tys. zł a uzasadnienie do proponowanych zmian poda Pan naczelnik wydziału, zatem członkowie komisji poprosili, aby to uzasadnienie było załączone do projektu uchwały. Takiego uzasadnienia nie otrzymano. Pani radna wnioskuje o przygotowanie konkretnego uzasadnienia do projektu uchwały, bądź przełożenie głosowania na następną sesję.

    Pani H. Popiel – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż rzeczywiście taka rozmowa miała miejsce podczas posiedzenia komisji, nie mniej jednak Pani Skarbnik zrozumiała, iż Przewodniczący Komisji Budżetu prosił o przygotowanie informacji dot. rozszerzenia uzasadnienia w trakcie posiedzenia sesji, natomiast nie było prośby o pisemne przygotowanie informacji.

    Radny Pan M. Krzak podtrzymuje to, co powiedziała Pani Skarbnik, ponadto przypomniał radnym, iż uzasadnienie nie jest częścią integralną uchwały – wyjaśnienia które padły na sesji są wystarczające – prosi zatem Panią C. Włodarczyk o wycofanie swojego wniosku.

    W związku z powyższym Pani C. Włodarczyk wycofała swój wniosek, nie mniej przypomniała radnym, że nie skorzystano z możliwości jaką daje radnym § 48 Statutu.

    Radny Pan L. Rogalewski stwierdził, iż uzasadnienie naczelnika Pana Bogdana Niemczuka jest wystarczające i zasadne.

    Po tych wyjaśnieniach Przewodniczący Rady Pan J. Migdał poddał pod głosowanie projekt uchwały znajdujący się na druku nr 416.

    Głosowanie: za – 18, przeciw – 1, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLIV/371/2005 (zał. nr 25).

    20. Podjęcie uchwały w sprawie przyznania pustostanu położonego w Kłodzku przy ul. Bohaterów Getta 24/2 na rzecz Pani Ewy Łopuszyńskiej, zamieszkałej w Kłodzku przy ul. Bohaterów Getta 4a/3, druk nr 418 (zał. nr 26).

    Radny Z. Żerkowski Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego poinformował o pozytywnej opinii do powyższego projektu uchwały.

    Radny Pan L. Rogalewski zapytał czy rodzina, która otrzyma mieszkanie posiada środki na jego opłacenie.

    Pan Burmistrz R. Lipski wyjaśnił, iż rodzina jest przygotowana na to, aby wyremontować oferowane mieszkanie.

    Nie wniesiono więcej uwag ani zapytań, Pan Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie:

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLIV/372/2005 (zał. nr 27).

    21. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w składzie osobowym komisji Rady Miejskiej w Kłodzku, druk nr 405 (zał. nr 28).

    Pan Przewodniczący J. Migdał poinformował, iż Pani radna I. Adamczewska w dniu 17 listopada br. zgłosiła chęć podjęcia pracy w Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Sportu i Turystyki - prosi zatem o poprawienie § 1 projektu uchwały, który otrzymałby brzmienie: Powołuje się radną Panią Irenę Adamczewską na członka Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Sportu i Turystyki.

    Radni nie wnieśli żadnych uwag.

    Głosowanie: za – 18, przeciw – 0, wstrzymało się – 1.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLIV/373/2005 (zał. nr 29).

    22. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w składzie osobowym komisji Rady Miejskiej w Kłodzku, druk nr 406 (zał. nr 30).

    W przypadku tego projektu uchwały sytuacja jest podobna - Pani radna Joanna Sudoła w dniu 17 listopada br. zgłosiła chęć podjęcia pracy w Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Sportu i Turystyki - prosi zatem o poprawienie § 1 projektu uchwały, który otrzymałby brzmienie: Powołuje się radną Panią Joannę Sudoł na członka Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Sportu i Turystyki.

    Radni nie wnieśli żadnych uwag.

    Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XLIV/374/2005 (zał. nr 31).

    23. Interpelacje i zapytania radnych.

    Przewodniczący Pan J. Migdał poinformował, iż od ostatniej sesji nie wpłynęła do biura Rady żadna interpelacja, ani zapytanie radnych, nie zostały zgłoszone również podczas sesji.

    Przerwa w obradach od godz. 1200 – 1210.

    24. Wnioski i oświadczenia radnych.

    Radny Z. Duda zasygnalizował, iż coraz częściej zdarza się tak, że do sklepów przychodzą osoby zbierające pieniądze na różnego rodzaju inicjatywy (np. na poczet chorego dziecka). W większości osoby te nie są wiarygodne, nie mniej jednak okazują pozwolenia oznakowane pieczęcią Urzędu Miasta. Radny prosi, aby odpowiednie służby zareagowały w tej sprawie.

    Radny K. Kubit uważa, że naruszono prawo na dzisiejszej sesji – dot. to głosowania nad zniesieniem projektu uchwały. W ustawie o samorządzie gminnym wyraźnie jest mowa o porządku obrad sesji, a nie o projekcie i wszelkie zmiany wprowadza się bezwzględną większością głosów.

    Radny W. Gacek odniósł się do kwestii porządku obrad. Pan radny zwrócił uwagę na fakt, iż w materiałach na sesję otrzymał proponowany porządek obrad i w odczuciu Pana radnego proponowany nie oznacza, że przyjęty.

    Następnie rany Pan W. Gacek w imieniu Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Sportu i Turystyki wniósł, aby Rada powierzyła Komisji Rewizyjnej zbadanie sprawy przejęcia twierdzy kłodzkiej i przedstawienie na najbliższej sesji jak przebiega proces przejęcia twierdzy dla miasta Kłodzka.

    Pan burmistrz R. Lipski zwrócił się z zapytaniem do Pana W. Gacka co jest powodem takich działań, czy są jakieś wątpliwości, czy chodzi o konkretne sprawy, że aż Komisja Rewizyjna musi badać tę sprawę.

    Radny W. Gacek wyjaśnił, iż nie ma tu braku zaufania do działań urzędu miasta w sprawie przejęcia twierdzy kłodzkiej. Jednak rzekomo przed laty była możliwość zakupienia za przysłowiową złotówkę twierdzy kłodzkiej, dyskusje na ten temat są niemalże na każdym posiedzeniu komisji, zatem zdecydowano o skierowaniu sprawy do zbadania przez Komisję Rewizyjną.

    Pan Burmistrz poinformował, iż nic nie stoi na przeszkodzie, aby urząd przygotował komplet dokumentów w tej sprawie. Nie mniej jednak nigdy nie było propozycji zakupu twierdzy za przysłowiową złotówkę. To Rada poprzedniej kadencji wysupłała w budżecie 10 000 zł gdzie zaproponowano syndykowi kupno twierdzy – syndyk nie potraktował jednak poważnie tej propozycji.

    Przewodniczący Komisji Rewizyjnej radny Pan K. Kubit stwierdził, iż wniosek Komisji Zdrowia trafił do Komisji Rewizyjnej i temat twierdzy kłodzkiej wprowadzi się do planu pracy w styczniu 2006 roku.

    Wiceprzewodnicząca Pani C. Włodarczyk odnosząc się do kwestii poruszanych przez Pana Dudę poinformowała, iż żadna zbiórka publiczna nie może odbyć się bez stosownej decyzji burmistrza. Osoba kwestująca winna mieć upoważnienie i identyfikator w upoważnieniu powinien być wpisany numer decyzji jak również informacja kto decyzję wydał.

    Radny Pan T. Kmiecik zwrócił się do Pana Przewodniczącego, Wysokiej Rady, Pana Burmistrza i Szanownych Gości. Pan radny poczuwa się w obowiązku przypomnieć, że na kolejnych trzech sesjach Rady Miasta tj. sierpniowej, wrześniowej i październikowej bezskutecznie zwracał uwagę Panu Przewodniczącemu jako nowo upieczonemu szefowi, iż swoimi decyzjami kadrowymi sprowadza Radę Miasta do paraliżu. Bowiem trudno przejść do porządku dziennego gdy opozycyjnych radnych nagle pozbawiono kierowania komisjami.

    W tym momencie wypowiedź radnego Pana T. Kmiecika przerwał radny Pan M. Krzak zwracając uwagę na fakt, iż kontynuowany jest punkt porządku obrad wnioski i oświadczenia radnych.

    Pan Przewodniczący J. Migdał przypomniał, iż słuchano już kilka razy wystąpień radnego T. Kmiecika, tak więc Przewodniczący prosi, aby tym razem Pan radny zakończył swoje wywody.

    Wywiązała się krótka dyskusja pomiędzy radnymi M. Krzakiem i T. Kmiecikiem w rezultacie Przewodniczący J. Migdał udzielił głosu Panu Kmiecikowi prosząc o zwięzłą wypowiedź.

    Kontynuując swoją wypowiedź radny Pan T. Kmiecik stwierdził, że ze stanu 21 radnych zasiadających w Radzie Miasta zmieniono funkcje 12 radnym wyznaczając im nowe obowiązki. Przecież wiadomo, że tak drastyczne zmiany w komisjach nie zapewniają ciągłości pracy Rady. Żeby utrzymać przewagę radnych koalicji w komisjach posunięto się do porażających decyzji. Jedne komisji obsadzono 12 radnymi, a inne zdegradowano do 3 radnych. Te asymetryczne twory dezorganizują pracę poszczególnych komisji – Pan Przewodniczący J. Migdał wtrącił, iż to Rada wybiera członków komisji – Pan T. Kmiecik poprosił, aby mu nie przerywać bo walka z opozycją przybrała charakter wielopłaszczyznowy. Pan Przewodniczący w swoim iluzorycznym zapamiętaniu nie mając moralnego dylematu dalej prowadzi czystki, żeby jeszcze bardziej pognębić opozycję. Żeby nie wymieniać wszystkich ataków na sesji odbytej 27 października wbrew obowiązującym przepisom prawa nie dopuścił opozycyjnych radnych Panie Joannę Sudoł i Irenę Adamczewską do suwerennego wyboru sobie komisji. I w taki oto sposób odebrał koleżankom radnym poczucie uczestnictwa w Radzie Miasta. Pan Przewodniczący zapomniał, że wszystkie ryby w tym akwenie mają takie same prawa, a suwerenem odtrąconych radnych są wyborcy. Wysoka Rado gołym okiem można dostrzec, że destrukcyjny sposób odnoszenia się do opozycji stał się normą i zwyczajem koalicji. A odkrywając wieko przysłowiowej puszki Pandory Pan Przewodniczący zmącił obraz naszej Rady. Zagubiony w zawiłościach swego problemu Pan Przewodniczący zamiast budować zręby jedności stał się sprawcą podziałów. Pan Przewodniczący nie może pogodzić się z myślą, że nie wszyscy radni należą do jego kolekcji. Pan Przewodniczący wciąż łaskawym okiem patrzy tylko na stadko swoich wybranych, którego jest pasterzem, dlatego parasolem ochronnym otacza autorkę złożonego na mnie donosu i skrzętnie ukrywa przed opinią publiczną zarzuty wnoszone przez mieszkańców wobec radnej Pani Leonardy Karbownik. Na stawiane w tej sprawie pytania Pan Przewodniczący nie daje odpowiedzi. Być może jest Pan zakładnikiem pewnego układu. Jeżeli tak, to proszę się przyznać. Jesteśmy wyrozumiali, a ewentualna odpowiedzialność za popełnione grzechy Pana ominie. Bo po co ma Pan za kogoś zająć miejsce na publicznym klęczniku. A cale odium zła sprzęgnięte z Pana nazwiskiem ma odbijać się echem po ulicach naszego miasta.

    Zbliżając się do końca zapytuję:

    1. Dlaczego Pan dyskryminuje radnych opozycji i co zamierza osiągnąć przez prowadzenie tak drastycznych czystek?
    2. Ilu radnych mówiąc językiem kolokwialnym zechce Pan jeszcze załatwić do końca kadencji?
    3. Dlaczego Pan nie zada sobie trudu i nic nie robi żeby wyjaśnić posądzenie radnej Pani Leonardy Karbownik o branie łapówek?

    Przecież osoba publiczna, a zwłaszcza przewodnicząca komisji bezpieczeństwa musi być poza wszelkim podejrzeniem. O ile sprawa nie będzie wyjaśniona do końca to będziemy do niej wracać na kolejnych posiedzeniach Rady Miasta.

    Radny Pan L. Rogalewski poinformował, iż nie tak dawno w swojej przegródce miał “paszkwil” na Pana Przewodniczącego, a obecnie otrzymuje Pan radny następne stanowisko kłodzkiej Unii Pracy z dnia 14.11.2005r. dotyczące usunięcia Pana Józefa Migdała z partii.

    Oto treść stanowiska:

    Członkowie kłodzkiej struktury Unii Pracy w efekcie przeprowadzonych pogłębionych wyjaśnień w sprawie postawy Pana Józefa Migdała, po spotkaniu i rozmowach z radnymi, którym miał on rekomendować się jako upoważniony do rozmów w imieniu partii – przyznają się do błędu.

    Radni stwierdzili, że z ich inicjatywy i pod ich presją Pan Józef Migdał przyjął funkcję przewodniczącego Rady Miasta w Kłodzku, o którą to nie zabiegał. Radni twierdzą ponadto, że zmiana na stanowisku przewodniczącego Rady Miasta była konieczna nie z racji partyjnej przynależności, a dostrzeganej od pewnego czasu rozbieżności poglądów na kierowanie przez jej dotychczasowego przewodniczącego. Nie doszukują się w postawie Pana Józefa Migdała działań skrytych i nacechowanych prywatą, a doceniają jego wysokie kwalifikacje i długoletnie doświadczenie w pracy samorządowej. Radni przypominają, że przyjęcia funkcji przewodniczącego Rady Miasta odmówili jej wiceprzewodniczący: radna Joanna Sudoł i radny Piotr Brzostowicz.

    Nasze w tej sprawie oświadczenie z 7 lipca br. oskarżające Pana Józefa Migdała i w konsekwencji usunięcie go z partii zbudowano na podstawie fałszywych informacji jednej z naszych członkiń. Jej wiarygodność została podważona zarówno w tej sprawie, jak i w innej, za co będzie pociągnięta do odpowiedzialności partyjnej.

    Przyznając się do mylnej oceny postawy Pana Józefa Migdała przepraszamy go i wnioskujemy o przywrócenie jemu prawa do przynależności do Unii Pracy.

    Budowę koalicji w Radzie Miasta pozostawiamy bez jakichkolwiek nacisków, wskazując jedynie, aby jej działanie służyło wszystkim mieszkańcom Kłodzka.

    Wiceprzewodniczący Rady Powiatu
    Unii Pracy w Kłodzku
    Michał Punda

    Radny Pan Z. Duda po raz kolejny słyszy z usta radnego Pana Tadeusza Kmiecika oskarżenia wobec jednej z radnych, to oskarżenie jest kierowane do nas wszystkich w zwiazku z tym, że wyczerpuje ono znamiona przestępstwa z kodeksu karnego o pomówienie zwraca się Pan radny z prośbą do Pani Karbownik o wyjście na drogę postępowania karnego.

    Radna Pani J. Sudoł poinformowała, iż odniesie się na łamach prasy do pisma Unii Pracy.

    Radny K. Kubit zasugerował wszystkim radnym, aby kierować się na sesji sprawami merytorycznymi, a nie konfliktami interpersonalnymi.

    Zdanie radnego K. Kubita w pełni podzielił Pan Przewodniczący J. Migdał.

    Radny K. Oktawiec zapytał czy panie radne są członkiniami trzech komisji, bowiem nie zostały odwołane z Komisji Edukacji i Kultury

    Przewodniczący J. Migdał wyjaśnił, iż sprawę tą konsultował z radcą prawnym, która pisemnie wyjaśniła wszelkie kwestie zwiazane z tą sprawą. Panie radne nie są członkiniami Komisji Edukacji i Kultury tak więc powołano je do składu Komisji Zdrowia. Wyjaśnienia radcy otrzymali wszyscy radni.

    25. Sprawy różne.

    Pan Przewodniczący J. Migdał zwrócił się z prośbą do radnych o przestrzeganie procedury uchwalania budżetu, tak więc do 30 listopada poszczególne komisje Rady winny sformułować odpowiednie wnioski dotyczące projektu budżetu Gminy Miejskiej na 2006 rok do komisji budżetowej, która po opracowaniu prześle je do burmistrza.

    Radny Pan Z. Duda w imieniu mieszkańców ul. Malczewskiego podziękował Panu burmistrzowi, Panu P. Zielińskiemu i wszystkim którzy brali udział w budowaniu placu zabaw.

    Wiceprzewodnicząca Pani C. Włodarczyk poinformowała, iż w dniu dzisiejszym do biura Rady Miejskiej wpłynęło pismo Leonardy Karbownik, oto jego treść:

    Oświadczam, że w związku z trwającymi od dłuższego czasu inwektywami oraz bezpodstawnymi zarzutami, oszczerstwami publicznie kierowanymi w moją osobę przez radnego Tadeusza Kmiecika informuję o zamiarze skierowania sprawy do sądu.

    Radny T. Kmiecik zapytał czy Pani radna jest w stanie wyjaśnić to, co było pisane na Panią za jakieś branie łapówek w sklepie, czy jest to Pani w stanie wyjaśnić – pyta radny.

    Radny Pan W. Gacek zaproponował, aby wszyscy radni przyjęli wniosek, aby w trakcie sesji nie załatwiać swoich prywatnych spraw, nie obrzucać się obelgami, nie składać pomówień. Dajemy o sobie fatalny wizerunek. Radny proponuje, aby zaczął obowiązywać kodeks etyki radnego, aby zaprzestać wysłuchiwania bzdurnych i idiotycznych wypowiedzi.

    Radny Pan M. Krzak zapytał o to, jak gmina jest przygotowana do zbliżającej się zimy. Jak przygotowane jest przytulisko, czy będą wydawane posiłki, jak gmina przygotowana jest do zabezpieczenia dróg i chodników w okresie zimy.

    Burmistrz Pan R. Lipski wyjaśnił, iż gmina jest właściwie przygotowana do zabezpieczenia socjalnego podopiecznych w okresie zimy, dziennie będzie można wydawać 600 posiłków, w tym zakresie prężnie działa Ośrodek Pomocy Społecznej. Jeśli chodzi o zabezpieczenie dróg i chodników, to po pierwszym ataku zimy pojawiły się małe problemy z odśnieżaniem, nie mniej jednak skierowano odpowiednie pisma w tej sprawie do firm odpowiedzialnych za ten stan rzeczy. Ogólnie rzecz biorąc Gmina Miejska Kłodzko jest dobrze przygotowana do okresu zimowego.

    Pani C. Włodarczyk zwróciła uwagę, iż na jej osiedlu pojawiły się pojemniki na plastik, Pani radna ma nadzieję ze zostaną postawione podobne na zbiórkę szkła i papieru.

    Pan Burmistrz poinformował, iż rozpoczęto segregację śmieci od szkół, następnie zaopatrzone w pojemniki będą duże osiedla, obok tych na plastik usadowione będą na szkło i papier.

    Do kwestii zabezpieczenia podopiecznych OPS w okresie zimowym odniosła się Pani Jolanta Leszko – Dyrektor OPS w Kłodzku. Poinformowała, iż Ośrodek Pomocy Społecznej wspólnie z gminą podejmuje działania mające na celu zminimalizowanie okresu zimowego czyli szczególnie zagrożenia dla osób niepełnosprawnych, samotnych i bezdomnych. Katalog usług związany z posiłkami i noclegownią funkcjonują dobrze, ponadto kontynuowana jest pomoc w formie obiadów w szkołach oraz zwiększona jest ilość godzin usług opiekuńczych dla osób niepełnosprawnych i w podeszłym wieku. Planuje się zorganizowanie wigilii dla osób najuboższych z terenu miasta Kłodzka. W celu podjęcia kompleksowych działań, współpracuje się z prasą lokalną, z księżmi po to, aby podano komunikaty z informacją gdzie należy zgłaszać wszelkie dane o osobach niepełnosprawnych i samotnych, aby OPS oraz inne instytucje i organizacje mogły dotrzeć do tych osób i kompleksowo udzielić pomocy. Wspólnie ze strażą miejską patrolowane są miejsca newralgiczne gdzie mogą przebywać bezdomni w celu zaproponowania im kompleksowej pomocy. Te wszystkie działania są po to, aby zminimalizować trudny okres zimy dla wielu mieszkańców miasta Kłodzka. Ponadto dla około 600 osób udzielono pomocy w zakupie węgla na zimę, wysokość zasiłku sięgała w granicach od 400 – 500 zł.

    Radny Z. Duda potwierdził wysokie zaangażowania Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłodzku w pomoc i opiekę dla osób potrzebujących.

    26. Zakończenie sesji.

    Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku obrad Przewodniczący Rady Pan Józef Migdał zamknął XLIV sesję Rady Miejskiej mówiąc: “Zamykam XLIV sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

     

    Zakończenie sesji nastąpiło o godz. 1250.

    Czas trwania sesji 2 godz. i 50 min. (1000 – 1250).

    Protokół sporządziła: Barbara Gargasz

    Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku
    Józef Migdał






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego694

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2005-12-09 13:23:18
    Aktualizacja: 2007-12-22 23:39:06
    Odslon: 307

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR