menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • P r o t o k ó ł nr V/03




     P r o t o k ó ł nr V/03
    z V sesji Rady Miejskiej w Kłodzku, która odbyła się
    w dniu 30 stycznia 2003r.
    w sali Rajców Urzędu Miasta w Kłodzku.

    Sesja rozpoczęła się o godz. 1400.

    1. Otwarcie V sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    2. Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku Pan Krzysztof Oktawiec mówiąc: “Otwieram V sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

      Następnie Przewodniczący powitał Panie i Panów Radnych, Pana burmistrza Romana Lipskiego, jego zastępców Pana Janusza Rudnickiego i Pana Leszka Michalskiego, zaproszonych gości, przedstawicieli prasy i telewizji, naczelników wydziałów, pracowników urzędu oraz obecnych na sali mieszkańców Kłodzka.

    3. Stwierdzenie ważności sesji.

    Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, iż w sesji bierze udział 20 radnych, co stanowi wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

    Nieobecny radny J. Pokrywka

    W pierwszej części sesji nastąpiło wręczenie medali “Za zasługi dla Obronności Kraju” dla Państwa Władysławy i Edwarda Matusewiczów uhonorowania dokonał płk. Jerzy Haraf. Podziękowania i gratulacje Państwu Matusewiczom złożył również w imieniu własnym oraz wszystkich radnych Przewodniczący Rady oraz burmistrz miasta Kłodzka.

    Przybył radny J. Pokrywka – godz. 1405.

    Na sesji nastąpiło również pożegnanie i uhonorowanie wieloletniego dyrektora OSiR Pana Jana Krombacha.

    Wyróżniono także Pana Bronisława Krawczyka dyrektora Domu Dziecka i Szkolnego Schroniska Młodzieżowego w Kłodzku, które w 42 ogólnopolskiej edycji schronisk młodzieżowych zajęło I miejsce.

    Przerwa w obradach 1420 – 1445.

    1. Wybór sekretarzy sesji.

    Przewodniczący K. Oktawiec zaproponował na sekretarzy sesji radną Jolantę Kobak (“za” – 19 radnych jednogłośnie) i radnego Łukasza Waltera. (“za” 18, “wstrzymała się” – 1 osoba).

    1. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.

    Przewodniczący zaproponował szereg oprawek po uwzględnieniu ich porządek obrad V sesji Rady Miejskiej przedstawiłaby się następująco:

    1. Otwarcie V sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    2. Stwierdzenie ważności sesji.
    3. Wręczenie medali “Za zasługi dla Obronności Kraju” Pani Władysławie MATUSEWICZ i Panu Edwardowi MATUSEWICZ.
    4. 15 minut przerwy
    5. Wybór sekretarzy sesji.
    6. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.
    7. Zatwierdzenie protokołu z IV sesji Rady Miejskiej.
    8. Sprawozdanie z działalności burmistrza miasta Kłodzka.
    9. Podjęcie uchwały w sprawie wstąpienia na miejsce wygasłego mandatu radnego, kandydata z tej samej listy, który w wyborach uzyskał kolejno największą liczbę głosów, druk nr 46.
    10. Przyjęcie ślubowania radnego.
    11. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia opłat za umieszczanie i składowanie odpadów na składowisku odpadów innych jak niebezpieczne i obojętne przy ul. Sierpowej w Kłodzku, druk nr 41.
    12. Podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia Przewodniczącego Rady Miejskiej do wykonywania czynności pracodawcy samorządowego w stosunku do Burmistrza Miasta Kłodzka, druk nr 42.
    13. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXXIX/244/2001 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 18 stycznia 2001r. w sprawie zasad sprzedaży mieszkań gminnych, druk nr 44.
    14. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości najniższego wynagrodzenia i wartości jednego punktu dla pracowników administracyjnych i obsługi w szkołach podstawowych, gimnazjach, przedszkolach oraz Szkolnym Schronisku Młodzieżowym dla których organem prowadzącym jest Gmina Miejska Kłodzko, druk nr 45.
    15. Podjęcie uchwały w sprawie likwidacji Strefy Płatnego Parkowania, druk nr 27.
    16. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XLII/260/2001 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 26 kwietnia 2001 r. w sprawie nadania statutu Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kłodzku przy ul. Kusocińskiego 1, druk nr 47.
    17. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr LX/369/2002 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 13 czerwca 2002 r. w sprawie zasobu mieszkaniowego oraz zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 48.
    18. Podjęcie uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego, druk nr 49.
    19. Podjęcie uchwały w sprawie odwołania ze stanowiska Sekretarza Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 50.
    20. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Sekretarza Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 51.
    21. Podjęcie uchwały w sprawie odwołania ze stanowiska Skarbnika Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 52.
    22. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Skarbnika Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 53.
    23. Podjęcie uchwały w sprawie powołania na członka komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radnego Pana Krzysztofa Kubita, druk nr 54.
    24. Zatwierdzenia planów pracy:
    • Komisji Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej;
    • Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego;
    • Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Sportu i Turystyki;
    • Komisja Edukacji i Kultury;
    • Komisja Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego;
    • Komisja Rewizyjna;
    1. Zatwierdzenie terminów sesji i planu pracy Rady Miasta w Kłodzku na 2003r.
    2. Rozpatrzenie skarg.
    3. Interpelacje i zapytania radnych.
    4. Wnioski i oświadczenia radnych.
    5. Sprawy różne.
    6. Zakończenie sesji.

    Radni nie wnieśli uwag do proponowanych poprawek, które dotyczą pkt. 16 do 23. Przyjęto je jednogłośnie 19 – za.

    W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag do powyższego porządku obrad Przewodniczący poddał pod głosowanie jego przyjęcie.

    Głosowanie: za – 19 jednogłośnie. Porządek obrad sesji został przyjęty i przedstawia się jak wyżej.

    1. Zatwierdzenie protokołu z IV sesji Rady Miejskiej.
    2. Protokół z IV sesji Rady Miejskiej przyjęto jednogłośnie (18 – za).
    3. Sprawozdanie z działalności burmistrza miasta Kłodzka (zał. nr 1).
    4. Burmistrz R. Lipski wniósł autopoprawkę na str. 3 pkt 5, zamiast wyrazu pomieszczeń ma być pomniejszeń.

      Zapytań i uwag ze strony radnych nie stwierdzono.

    5. Podjęcie uchwały w sprawie wstąpienia na miejsce wygasłego mandatu radnego, kandydata z tej samej listy, który w wyborach uzyskał kolejno największą liczbę głosów, druk nr 46 (zał. nr 2).

    Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały.

    10. Przyjęcie ślubowania radnego.

    Przewodniczący odczytał tekst ślubowania: “Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwe, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców.

    Krzysztof Kubit złożył ślubowanie, wypowiadając: Ślubuję.

    Następnie Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wstąpienia na miejsce wygasłego mandatu radnego, kandydata z tej samej listy, który w wyborach uzyskał kolejno największą liczbę głosów, druk nr 46.

    Głosowanie: za – 19 jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr V/31/2003 (zał. nr 3).

    1. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia opłat za umieszczanie i składowanie odpadów na składowisku odpadów innych jak niebezpieczne i obojętne przy ul. Sierpowej w Kłodzku, druk nr 41 (zał. nr 4).
    2. Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego radny Pan Zygmunt Żerkowski poinformował, iż komisja wydała opinię pozytywną do powyższego projektu uchwały.

      Pan Eugeniusz Bednarczyk w imieniu Komisji Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej poinformował o pozytywnej opinii komisji do projektu uchwały znajdującego się na druku nr 41.

      Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały, po czym poddał go pod głosowanie.

      Głosowanie: za – 19 jednogłośnie.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr V/32/2003 (zał. nr 5).

    3. Podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia Przewodniczącego Rady Miejskiej do wykonywania czynności pracodawcy samorządowego w stosunku do Burmistrza Miasta Kłodzka, druk nr 42 (zał. nr 6).
    4. Przewodniczący poinformował, iż uchwała wynika z wymogu ustawowego.

      Radny J. Pokrywka uznał, iż nie powinno głosować się takich uchwał, bo na nie Rada wręcz musi wyrazić zgodę.

      Pan burmistrz J. Rudnicki dodał, iż proponowana uchwała ma charakter porządkujący bowiem jest to wymóg ustawy o pracownikach samorządowych.

      Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały, poddając go pod głosowanie.

      Głosowanie: za – 17, przeciw – 1, wstrzymało się – 0.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr V/33/2003 (zał. nr 7).

    5. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XXXIX/244/2001 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 18 stycznia 2001r. w sprawie zasad sprzedaży mieszkań gminnych, druk nr 44 (zał. nr 8).
    6. Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały.

      Burmistrz R. Lipski poinformował, iż po wnikliwej analizie zaakceptował powyższy projekt uchwały.

      Komisja II i Komisja I wydały opinię pozytywną do projektu uchwały.

      Przewodniczący wniósł poprawkę w §2 uchwały dodając zapis: i obowiązuje do 31 grudnia 2003r.

      Radny L. Rogalewski poprosił burmistrza, aby po przegłosowaniu uchwała o 95 % bonifikacie zaistniała w mediach. Przewodniczący K. Oktawiec stwierdził, iż pani rzecznik prasowa z pewnością zadba o to, aby uchwała została odpowiednio nagłośniona.

      Radny J. Pokrywka zapytał o to, dlaczego uchwała miałaby obowiązywać tylko do końca roku 2003.

      Burmistrz R. Lipski wyjaśnił, iż ograniczenie terminu do końca roku może spowodować nasilenie wykupu mieszkań, a taka sytuacja dałaby możliwość zrealizowania zapisów budżetowych. Ponadto nie jest powiedziane, że burmistrz nie wystąpi na koniec roku o przedłużenie terminu realizacji uchwały na kolejny rok. Natomiast w tym przypadku dzień złożenia wniosku decyduje o załatwieniu sprawy, czyli do 31.12.2003r.

      Więcej uwag nie zgłoszono. Przewodniczący poddał pod głosowanie poprawkę w §2, który brzmiałby: Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia z mocą obowiązującą do dnia 31 grudnia 2003r.

      Głosowanie: za – 18, przeciw – 1, wstrzymało się – 0. Poprawkę przyjęto.

      Następnie przegłosowano całą uchwałę.

      Głosowanie: za – 18, przeciw – 1, wstrzymało się – 0.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr V/34/2003 (zał. nr 9).

    7. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości najniższego wynagrodzenia i wartości jednego punktu dla pracowników administracyjnych i obsługi w szkołach podstawowych, gimnazjach, przedszkolach oraz Szkolnym Schronisku Młodzieżowym dla których organem prowadzącym jest Gmina Miejska Kłodzko, druk nr 45 (zał. nr 10).
    8. Pani J. Sudoł przewodnicząca Komisji Edukacji i Kultury poinformowała o pozytywnej opinii komisji dot. powyższego projektu uchwały.

      Przewodniczący zaproponował, aby w §2 projektu uchwały pozostawić tylko zapis. Zatwierdza się wartość jednego punktu w wysokości 3,50zł.

      Rada przyjęła poprawkę jednogłośnie 18 – “za”.

      Głosowanie całego projektu uchwały, “za” – 18 jednogłośnie.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr V/35/2003 (zał. nr 11).

    9. Podjęcie uchwały w sprawie likwidacji Strefy Płatnego Parkowania, druk nr 27 (zał. nr 12).
    10. Komisja Budżetu wydała opinię negatywną do powyższego projektu uchwały uznając, że należy przeprowadzić działania w celu lepszego funkcjonowania SPP. Jednocześnie komisja przekazała do burmistrza wnioski o ograniczenie obszaru strefy i zastanowienie się nad problemem zlecenia zarządu strefy dla podmiotu gospodarczego.

      Komisja Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego wydała opinię pozytywną o czym poinformował jej przewodniczący, radny Pan Marek Krzak. Również opinię pozytywną wydała Komisja Gospodarki Komunalnej, nie wypowiadając się jednak co, do terminu likwidacji strefy.

      Radny L. Rogalewski zaproponował, aby termin likwidacji SPP nastąpił 30 kwietnia 2003r.

      Głos zabrała radca prawny Pani M. Dąbrowska Michalak poinformowała, iż projekt nie trafił do zaopiniowania przez radców, a zawiera złą podstawę prawną.

      Przewodniczący odniósł się do wypowiedzi pani radczyni informując, iż w odpowiedzi jaką otrzymał od burmistrza odnośnie powyższego projektu uchwały jest załączony wyrok Trybunału Konstytucyjnego i analiza finansowa funkcjonowania SPP, nie ma mowy o złej podstawie prawnej uchwały.

      W rezultacie ogłoszono przerwę w obradach w celu opracowania poprawnego projektu uchwały dot. likwidacji strefy.

      Przerwa w obradach 1520 – 1540.

      Po przerwie przewodniczący odczytał treść nowego projektu uchwały,

      w sprawie uchylenia uchwały nr XXXV/216/2000 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 19 października 2000r. w sprawie wprowadzenia opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych na terenie miasta Kłodzka

      Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz § 3 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2000r. w sprawie szczegółowych zasad wprowadzenia opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych (Dz. U. z 2000r. Nr 51, poz. 608), Rada Miejska w Kłodzku uchwala co następuje:

      § 1

      Uchyla się uchwałę nr XXXV/216/2000 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 19 października 2000r. w sprawie wprowadzenia opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych na terenie miasta Kłodzka.

      § 2

      Wykonanie uchwały zleca się Burmistrzowi Miasta Kłodzka.

      § 3

      Uchwała podlega ogłoszeniu poprzez rozplakatowanie na terenie miasta i opublikowaniu w prasie lokalnej.

      § 4

      Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 30 kwietnia 2003r.

      Radny J. Pokrywka wyraził, iż jest jak najbardziej za podjęciem tak sformułowanej uchwały.

      Rada nie wniosła żadnych innych uwag, Przewodniczący poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

      Głosowanie: za – 17, przeciw – 0, wstrzymało się – 2.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr V/36/2003 (zał. nr 13).

    11. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XLII/260/2001 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 26 kwietnia 2001 r. w sprawie nadania statutu Ośrodka Sportu i Rekreacji w Kłodzku przy ul. Kusocińskiego 1, druk nr 47 (zał. nr 14).
    12. Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały. Uwag nie wniesiono. Przewodniczący Rady K. Oktawiec poddał uchwałę pod głosowanie.

      Głosowanie: za – 17, przeciw – 0, wstrzymało się – 2.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr V/37/2003 (zał. nr 15).

    13. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr LX/369/2002 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 13 czerwca 2002 r. w sprawie zasobu mieszkaniowego oraz zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 48 (zał. nr 16).
    14. Uwag do proponowanego projektu uchwały nie wniesiono, Przewodniczący po odczytaniu treści uchwały zaproponował zmianę w §1 uchwały, zamiast zapis na okres wpisać w okresie Rada jednogłośnie przyjęła poprawkę (19 - za).

      Głosowanie całego projektu uchwały.

      Głosowanie: za – 19 jednogłośnie.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr V/38/2003 (zał. nr 17).

    15. Podjęcie uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego, druk nr 49 (zał. nr 18).
    16. Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały, do którego radni nie wnieśli żadnych uwag. Głosowanie: za – 18 – jednogłośnie.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr V/39/2003 (zał. nr 19).

    17. Podjęcie uchwały w sprawie odwołania ze stanowiska Sekretarza Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 50 (zał. nr 20).
    18. Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały. Uwag i pytań nie wniesiono.

      Głosowanie: za – 18, przeciw – 0, wstrzymało się – 1.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr V/40/2003 (zał. nr 21).

    19. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Sekretarza Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 51 (zał. nr 22).
    20. Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały.

      Następnie głos zabrał burmistrz Roman Lipski, przedstawiając kandydaturę pana Jerzego Rutkowskiego na sekretarza Gminy Miejskiej Kłodzko.

      Pan Jerzy Rutkowski lat 54 z wykształcenia mgr administracji ponadto mgr prawa. Staż pracy: Urząd Miasta i Gminy Bardo – sekretarz i zastępca naczelnika gminy. W okresie od 1989 – 2000 Urząd Gminy Kłodzko zastępca Wójta, do dnia dzisiejszego (tj. 30.01.2003r.) kierownik Powiatowego Urzędu Pracy. Burmistrz dodał, iż przy takim doświadczeniu jakie posiada Pan Rutkowski wesprze burmistrza i urząd w jego prawidłowym funkcjonowaniu, prosi zatem o przyjęcie kandydatury.

      Głosowanie: za – 18 – jednogłośnie.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr V/41/2003 (zał. nr 23).

      Po głosowaniu Pan J. Rutkowski podziękował za jednogłośne zaakceptowanie jego kandydatury, zapewnił przy tym o kontynuowaniu współpracy z radnymi.

    21. Podjęcie uchwały w sprawie odwołania ze stanowiska Skarbnika Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 52 (zał. nr 24).
    22. Przewodniczący K. Oktawiec odczytał treść projektu uchwały. Uwag i pytań nie stwierdzono. Przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie.

      Głosowanie: za – 18 jednogłośnie.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr V/42/2003 (zał. nr 25).

    23. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Skarbnika Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 53 (zał. nr 26).
    24. Przewodniczący K. Oktawiec odczytał treść projektu uchwały.

      Głos zabrał burmistrz R. Lipski. Przedstawił kandydatkę na stanowisko skarbnika. Pani Henryka Jolanta Popiel ukończyła:

      Lata 80-te Liceum Ekonomiczne w Paczkowie,

      1993 – 1994 kurs kandydatów na głównych księgowych Stowarzyszenie Księgowych w Polsce oddz. Wrocław,

      1998 - ukończone seminarium Gospodarka i finanse gmin Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego

      1999 – seminarium Budżet 2000 - Fakultety samorządu terytorialnego i administracja Agencji Szkolenia i Promocji Kadr w Warszawie

      1999 – 2001 Studia Zawodowe – Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości, kierunek zarządzanie i marketing.

      2001 rozpoczęcie i kontynuacja studiów magisterskich Akademia Ekonomiczna, kierunek zarządzanie i marketing.

      Doświadczenie zawodowe:

      1980 – 1982 asystent urzędu pocztowo – telekomunikacyjnego w Nysie.

      Inspektor samodzielny księgowy w Urzędzie Miasta w Lądku Zdroju.

      1991 – 1997 zastępca skarbnika w Lądku Zdroju

      1997 – 2000 skarbnik gminy Lądek Zdrój

      do chwili obecnej była główną księgową w Starostwie Powiatowym w Kłodzku. Burmistrz uważa, iż jest to właściwa kandydatura – prosi Radę o jej przyjęcie.

      Nie stwierdzono żadnych pytań ani uwag do projektu uchwały (z wyjątkiem spostrzeżenia radnego W. Krzelowskiego, iż przyszła Pani skarbnik jest bardzo ładną kobietą).

      Głosowanie: za – 18 jednogłośnie.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr V/43/2003 (zał. nr 27).

    25. Podjęcie uchwały w sprawie powołania na członka komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radnego Pana Krzysztofa Kubita, druk nr 54 (zał. nr 28).
    26. Przewodniczący K. Oktawiec odczytał treść projektu uchwały. Uwag i pytań nie stwierdzono. Przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie.

      Głosowanie: za – 18 jednogłośnie.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr V/43/2003 (zał. nr 29).

    27. Zatwierdzenia planów pracy:
    • Komisji Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej;
    • Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego;
    • Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Sportu i Turystyki;
    • Komisja Edukacji i Kultury;
    • Komisja Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego;
    • Komisja Rewizyjna.

    Przewodniczący poszczególnych komisji (wyżej wymienionych) odczytywali kolejno plany pracy na rok 2003. Rada pozytywnie (jednogłośnie) zaakceptowała plany wszystkich komisji stałych Rady Miejskiej. Znajdują się one w teczkach poszczególnych komisji a także na stronie internetowej Urzędu Miasta Kłodzka /www. klodzko.pl/, są zatem ogólnie dostępne.

    1. Zatwierdzenie terminów sesji i planu pracy Rady Miasta w Kłodzku na 2003r.
    2. Przewodniczący odczytał proponowany terminarz i plan pracy Rady Miejskiej, nie wniesiono żadnych poprawek. Rada jednogłośnie przyjęła plan pracy Rady Miejskiej w Kłodzku na 2003 rok, który jest do wglądu w biurze Rady Miejskiej jak i na stronie internetowej Urzędu Miasta.
    3. Rozpatrzenie skarg.
    4. - Skarga Pana A. Calów – komisja V wnosi o odrzucenie skargi jako bezzasadnej, natomiast kieruje sprawę dalej do rozpatrzenia przez burmistrza, bowiem jest ona w toku. Przewodniczący zaproponował w głosowaniu odrzucenie skargi jako bezzasadnej. Radny W. Dziopek stwierdził, iż trudno jest głosować nad czymś, czego wszyscy radni dokładnie nie znają. W tym miejscu Przewodniczący poinformował, iż należy zaufać komisji, która jest opiniującą, bowiem Rada jest zobligowana do rozpatrzenia skarg, radni zapoznają się tylko z pismami jednej i drugiej strony i na podstawie tego wydają opinię – nie prowadzą śledztwa w danej sprawie.

      16 głosami “za” Rada uznała skargę za bezzasadną.

      - Skarga Pana W. Hajduka - komisja V przychyliła się do stanowiska zawartego w odpowiedzi przez pana burmistrza w związku z tym zachodzi bezzasadność skargi – co Rada przyjęła 16 głosami “za”.

      - Skarga Pana M. Ozierańskiego – w tym przypadku przewodniczący poinformował, iż postępowanie w stosunku do Pana Ozierańskiego zostało zakończone w dniu 17 stycznia i wydano decyzję o umorzeniu postępowania w sprawie określenia zaległości w opłacie targowej. W związku z czym jest wniosek o uznanie bezzasadności skargi M. Ozierańskiego.

      Rada 16 głosami “za” uznała bezzasadność skargi.

      Przewodniczący odczytał postanowienie Naczelnego Sądu Administracyjnego dot. odrzucenia skargi na uchwałę Rady Miejskiej sprawie zmiany uchwały nr 54/95/XI z dnia 22.02.1995r. w sprawie ustalenia wysokości czynszu regulowanego dla miasta Kłodzka (zał. nr 30).

    5. Interpelacje i zapytania radnych.
    6. Interpelacji i zapytania radnych nie stwierdzono.
    7. Wnioski i oświadczenia radnych.
    8. W tym punkcie również nie zgłoszono żadnych wniosków i oświadczeń.
    9. Sprawy różne.
    10. W imieniu Komisji Statutowej głos zabrał radny J. Migdał. Poinformował, iż komisja zakończyła prace nad statutem, pozostały jeszcze do uwzględnienia sugestie poszczególnych komisji, (uwagi wniosła Komisja Budżetu i Komisja Rewizyjna). Dopiero po uwzględnieniu poprawek komisji można będzie przedłożyć projekt statutu pod obrady sesji.
    11. Zakończenie sesji.

    Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku obrad Przewodniczący Rady Krzysztof Oktawiec zamknął V sesję Rady Miejskiej mówiąc: “Zamykam V sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

    Zakończenie sesji nastąpiło o godz. 1645 (1400 – 1645).

    Czas trwania sesji 2 godz. 45 minut.

    Protokół sporządziła: Barbara Zajączkowska

    ...................................

     






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego254

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2003-10-07 11:52:48
    Aktualizacja: 2007-12-20 00:41:34
    Odslon: 539

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR