menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • P r o t o k ó ł nr IX/03




     P r o t o k ó ł nr IX/03
    z IX sesji Rady Miejskiej w Kłodzku, która odbyła się
    w dniu 24 kwietnia 2003r.
    w sali Rajców Urzędu Miasta w Kłodzku.

    Sesja rozpoczęła się o godz. 1400.

    1. Otwarcie IX sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    2. Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku Pan Krzysztof Oktawiec mówiąc: “Otwieram IX sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

      Następnie Przewodniczący powitał Panie i Panów Radnych, Pana burmistrza Romana Lipskiego, jego zastępców Pana Janusza Rudnickiego i Pana Leszka Michalskiego, Pana Jerzego Dziewieckiego – Przewodniczącego Rady Powiatu, zaproszonych gości, przedstawicieli prasy i telewizji, naczelników wydziałów, pracowników urzędu oraz obecnych na sali mieszkańców Kłodzka.

    3. Stwierdzenie ważności sesji.

    Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, iż w sesji bierze udział 19 radnych, co stanowi wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

    Nieobecni: radny W. Gacek (przybył na sesję o godz. 1425) K. Kubit ( nie przybył do końca obrad).

    1. Wybór sekretarzy sesji.

    Przewodniczący K. Oktawiec zaproponował na sekretarzy sesji radną Jolantę Kobak i radnego Łukasza Waltera. Rada jednogłośnie dokonała wyboru sekretarzy sesji (19 głosów “za”).

    1. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.

    Przewodniczący poinformował o tym, iż do porządku obrad, który wcześniej otrzymali radni z materiałami na sesję wniesiono kilka poprawek w związku z tym są one już naniesione, ponadto Pan radny Pokrywka prosił, aby projekt uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego umieścić na początku, zatem proponowany porządek obrad przedstawiałby się następująco:

    1. Otwarcie IX sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    2. Stwierdzenie ważności sesji.
    3. Wybór sekretarzy sesji.
    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.
    5. Zatwierdzenie protokołu z VIII sesji Rady Miejskiej.
    6. Sprawozdanie z działalności burmistrza miasta Kłodzka.
    7. Podjęcie uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego, druk nr 79.
    8. Przygotowanie miasta do sezonu turystycznego – informacja.
    9. Przygotowanie do Dni Kłodzka – informacja.
    10. Reklama i promocja Kłodzka – informacja.
    11. Przedstawienie sprawozdania z realizacji budżetu za 2002 rok
    12. Przedstawienie opinii RIO dotyczącej realizacji budżetu za 2002 rok.
    13. Przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej dotyczącej realizacji budżetu za 2002 rok i wniosku o udzielenie absolutorium.
    14. Przedstawienie opinii RIO dotyczącej wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Miasta Kłodzka
    15. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Kłodzka, druk nr 84.
    16. Podjęcie uchwały w sprawie powołania komisji inwentaryzacyjnej mienia podlegającego komunalizacji, druk nr 76.
    17. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale nr XXX/180/2000 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 18 maja 2000 roku w sprawie ustanowienia tytułu Mecenasa Kultury Kłodzkiej, druk nr 77.
    18. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale nr XXX/181/2000 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 18 maja 2000 roku w sprawie nadania tytułu Sponsora Sportu Kłodzkiego, druk nr 78.
    19. Podjęcie uchwały w sprawie nadania tytułu “Honorowy Obywatel Kłodzka”, druk nr 80.
    20. Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia na terenie miasta Kłodzka obwodów głosowania w Szpitalu i w Zakładzie Karnym dla przeprowadzenia w dniach 7 i 8 czerwca 2003 roku referendum w sprawie przystąpienia Rzeczypospolitej Polskiej do Unii Europejskiej, druk nr 81.
    21. Podjęcie uchwały w sprawie nadania tytułów Mecenas Kultury Kłodzkiej za 2002 rok, druk nr 82.
    22. Podjęcie uchwały w sprawie nadania tytułów Sponsor Sportu Kłodzkiego za 2002 rok, druk nr 83.
    23. Podjęcie uchwały w sprawie prowadzenia niektórych zadań w zakresie wynikającym z przepisów ustawy o paszportach, druk nr 85.
    24. Rozpatrzenie skarg.
    25. Interpelacje i zapytania radnych.
    26. Wnioski i oświadczenia radnych.
    27. Sprawy różne.
    28. Zakończenie sesji.

    Radni nie wnieśli więcej zmian do proponowanego porządku obrad. Przewodniczący poddał go pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 19 jednogłośnie.

    Porządek obrad został przyjęty i przedstawia się jak wyżej.

     

    1. Zatwierdzenie protokołu z VIII sesji Rady Miejskiej.
    2. Nie wniesiono żadnych uwag do protokołu z VIII sesji Rady Miejskiej. Rada protokół z VIII sesji przyjęła jednogłośnie – 19 głosów “za”.
    3. Sprawozdanie z działalności burmistrza miasta Kłodzka (zał. nr 1 ).
    4. Radni nie wnieśli żadnych pytań do sprawozdania.
    5. Podjęcie uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego, druk nr 79 (zał. nr 2).
    6. Przewodniczący Rady odczytał treść projektu uchwały wraz z uzasadnieniem.

      Radny J. Pokrywka podziękował wszystkim radnym dzięki, którym wprowadził pewne inicjatywy tj. likwidacja Strefy Płatnego Parkowania, zwiększenie bonifikaty przy zakupie mieszkań. Ponadto radny dodał, iż kolejna osoba, która obejmie mandat radnego będzie pod tym względem jeszcze bardziej skuteczna. Radny Pokrywka podziękował wszystkim radnym oraz władzy wykonawczej za bardzo poprawną współpracę i zrozumienie go w wielu postulowanych kwestiach.

      Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego, druk nr 79.

      Głosowanie: za – 8, przeciw – 9, wstrzymało się 2.

      Uchwała nie przeszła.

      W związku z powyższym Przewodniczący Rady stwierdził, iż mandat radnego J. Pokrywki - zgodnie z ordynacją wyborczą - wygaśnie po trzech miesiącach.

    7. Przygotowanie miasta do sezonu turystycznego – informacja (zał. nr 3).
    8. Materiały na powyższy temat przygotowany przez naczelnika Wydziału Oświaty, Kultury i Spraw Socjalnych Pana Z. Armatę otrzymali wszyscy radni.

      Uwag i pytań w powyższym temacie nie wniesiono.

    9. Przygotowanie do Dni Kłodzka – informacja (zał. nr 4).
    10. Materiał również przygotował Pan naczelnik Z. Armata. Pytań i uwag nie stwierdzono.
    11. Reklama i promocja Kłodzka – informacja (za. nr 5).
    12. Powyższy materiał przygotował dla radnych Pan Dariusz Tatka kierownik Biura Promocji i Integracji Europejskiej.

      Pani Danuta Kołt w imieniu Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej Sportu i Turystyki oraz Komisji Edukacji i Kultury poinformowała, iż na wspólnym posiedzeniu komisji materiał był szeroko i wyczerpująco omówiony, nie wniesiono żadnych uwag, nie pozostaje więc nic innego jak realizować przedstawione zamierzenia.

      Pozostali radni również nie wnieśli żadnych uwag.

    13. Przedstawienie sprawozdania z realizacji budżetu za 2002 rok (zał. nr 6).
    14. Głos zabrał radny Z. Duda, zapytał o dział 700 Gospodarka mieszkaniowa – jakie są powody niewykonania planowanych dochodów ze sprzedaży składników majątkowych, czy zapisana kwota ze sprzedaży hali Merkury w wysokości 6 372 226 zł jest zgodna z przelewem, bo jak wiadomo wynik przetargu był wyższy.

      Pani H. Popiel Skarbnik gminy miejskiej Kłodzko wyjaśniła, iż niezrealizowane dochody w tej części budżetu dotyczą dochodów fakultatywnych, a więc planowane dochody mogą nie być zrealizowane z różnych przyczyn, bądź też z braku zainteresowań na nabycie mienia. Jeśli chodzi o sprzedaż hali Merkury – suma przedstawiona w sprawozdaniu za 2002 rok nie obejmuje całej kwoty sprzedaży bowiem zaliczkowo była dokonana wpłata jeszcze w roku wcześniejszym.

      Radny Z. Duda zapytał o to, czy celowe jest uczestnictwo miasta w Stowarzyszeniu Gmin Ziemi Kłodzkiej, ponosi się bowiem z tego tytułu określony wydatek – czy w zamian są z tego jakieś korzyści – pyta radny Duda.

      Burmistrz R. Lipski wyjaśnił, iż każde stowarzyszenie w tym również Stowarzyszenie Gmin Ziemi Kłodzkiej przynosi wymierne interesy dla gminy, jest to szeroka współpraca między gminami, podejmowanie i promocja wspólnych przedsięwzięć oraz wiele innych działań dotyczących rozwoju i promocji gminy.

      Radny Z. Duda zapytał o to, czym uzasadnione są wykazane kwoty w wysokości 139 086 zł - zwrot zobowiązań i 561 470 zł - budowa segmentu pierzei rynku, jak długo realizowana jest ta inwestycja i jaki jest jej bilans finansowy, czy poniesiono na jej realizację stratę i kto jest odpowiedzialny za jej realizację.

      Pan B. Niemczuk wyjaśnił, iż cały materiał dot. segmentu I pierzei północnej rynku jest w dokumentacji biura Rady. Zadanie wprowadzono w zeszłym roku do realizacji jako zadanie własne gminy – dokończenie tej inwestycji opiewa na kwotę około 500 tys. zł merytorycznie odpowiada za to wydział inwestycji a komplet materiałów jest również do wglądu w wydziale. Kwestię zwrotu zobowiązań wyjaśniła Pani Skarbnik podała, iż kwota 139 086 wynika z niezapłaconych faktur, które mogły być uregulowane w tym okresie budżetowym.

      Radny Z. Duda poprosił o podanie jakie skutki dla gminy i jej mieszkańców wynikły z niewykonania ok. 10% planowanych dochodów i wydatków budżetu, radny pyta czego one głównie dotyczyły.

      Burmistrz R. Lipski wyjaśnił, iż ogólna bieda w kraju, zubożenie społeczności, a co za tym idzie - mniejsza sprzedaż nieruchomości złożyły się na taki finansowy wynik końcowy roku budżetowego. Ponadto Pani Skarbnik dodała, iż w projekcie budżetu był załącznik, który wykazywał zobowiązania powstałe na dzień 31.12.2002r. i są one ujęte w tym roku budżetowym. Dotyczą one wydatków bieżących jak i wydatków inwestycyjnych również z lat ubiegłych.

      W związku z tym, że więcej pytań nie zadano, Przewodniczący zamknął dyskusję w tym punkcie.

    15. Przedstawienie opinii RIO dotyczącej realizacji budżetu za 2002 rok (zał. nr 7).
    16. Przewodniczący Rady K. Oktawiec odczytał uchwałę Nr III/71/03 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie opinii o przedłożonym sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za rok 2002 wraz z odrębnymi sprawozdaniami z wykonania planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej, przekazanych ustawowo.

      Nie podjęto dyskusji w tym punkcie.

    17. Przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej dotyczącej realizacji budżetu za 2002 rok i wniosku o udzielenie absolutorium (zał. nr 8).
    18. Przewodniczący Rady odczytał treść opinii wydanej przez Komisję Rewizyjną.

      W tym punkcie nie stwierdzono żadnych uwag i zapytań.

    19. Przedstawienie opinii RIO dotyczącej wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Miasta Kłodzka (zał. nr 9).
    20. Przewodniczący odczytał uchwałę Nr III/72/03 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 14 kwietnia 2003r. w sprawie opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Miasta Kłodzko.
    21. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Kłodzka, druk nr 84 (zał. nr 10).
    22. Odczytano projekt uchwały. Radni nie wnieśli żadnych uwag.

      Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Kłodzka.

      Głosowanie: za – 19 jednogłośnie.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr IX/63/2003 (zał. nr 11).

      Głos zabrał burmistrz Roman Lipski, dziękując bardzo serdecznie radnym za jednomyślne udzielenie absolutorium.

      Posiedzenie komisji opuścił radny J. Pokrywka godz. 1450.

    23. Podjęcie uchwały w sprawie powołania komisji inwentaryzacyjnej mienia podlegającego komunalizacji, druk nr 76 (zał. nr 12).

    Przewodniczący Rady poinformował, iż jest propozycja, aby w skład komisji inwentaryzacyjnej weszli członkowie Komisji Gospodarki Komunalnej Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego. Po wyjaśnieniach wynikających z pewnych wątpliwości radnego Żerkowskiego, Przewodniczący odczytał treść projekt uchwały wraz z proponowanym składem osobowym komisji inwentaryzacyjnej tj.

    1. Pan Eugeniusz Bednarczyk.
    2. Pan Zdzisław Duda.
    3. Pan Tadeusz Kmiecik.
    4. Pan Józef Migdał.
    5. Pan Zygmunt Żerkowski.
    6. Pani Jolanta Kobak.

    Wymienione osoby wyraziły zgodę na pracę w komisji inwentaryzacyjnej.

    Przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 17, przeciw – 0, wstrzymało się – 1.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr IX/64/2003 (zał. nr 13).

    1. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale nr XXX/180/2000 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 18 maja 2000 roku w sprawie ustanowienia tytułu Mecenasa Kultury Kłodzkiej, druk nr 77 (zał. nr 14).
    2. Przewodniczący odczytał projekt uchwały. Przewodnicząca Komisji Edukacji i Kultury Pani J. Sudoł poinformowała, iż wspólnie z Komisją Zdrowia wydano pozytywną opinię do tego jak i poniższego projektu uchwały.

      Głosowanie: za – 18, przeciw – 0, wstrzymało się - 0.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr IX/65/2003 (zał. nr 15).

    3. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale nr XXX/181/2000 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 18 maja 2000 roku w sprawie nadania tytułu Sponsora Sportu Kłodzkiego, druk nr 78 (zał. nr 16).
    4. Po odczytaniu projektu uchwały Przewodniczący poddał go pod głosowanie.

      Głosowanie: za – 18, przeciw – 0, wstrzymało się - 0.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr IX/66/2003 (zał. nr 17).

    5. Podjęcie uchwały w sprawie nadania tytułu “Honorowy Obywatel Kłodzka”, druk nr 80 (zał. nr 18).
    6. Po odczytaniu projektu uchwały Przewodniczący poddał go pod głosowanie

      Głosowanie: za – 18, przeciw – 0, wstrzymało się - 0.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr IX/67/2003 (zał. nr 19).

      Przerwa w obradach godz. 1510 – 1530.

    7. Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia na terenie miasta Kłodzka obwodów głosowania w Szpitalu i w Zakładzie Karnym dla przeprowadzenia w dniach 7 i 8 czerwca 2003 roku referendum w sprawie przystąpienia Rzeczypospolitej Polskiej do Unii Europejskiej, druk nr 81 (zał. nr 20).
    8. Przewodniczący K. Oktawiec odczytał treść projektu uchwały wraz z uzasadnieniem. Radni nie wnieśli do projektu uchwały żadnych uwag ani zapytań. W związku z powyższym przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie.

      Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się - 0.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr IX/68/2003 (zał. nr 21).

    9. Podjęcie uchwały w sprawie nadania tytułów Mecenas Kultury Kłodzkiej za 2002 rok, druk nr 82 (zał. nr 22).
    10. Przewodniczący poinformował o wczorajszym posiedzeniu Rady Mecenatu i Sponsora Sportu, które opiniowały przydzielenie tytułów w obydwu kategoriach. Wszyscy, którzy w jakikolwiek sposób wsparli finansowo czy też przyczynili się w jakiejś mierze do rozwoju sportu, kultury i ochrony zabytków zostali uhonorowani.

      Przewodniczący odczytał treść uchwały z uzasadnieniem. Pytań nie stwierdzono.

      Głosowanie: za – 16, przeciw – 1, wstrzymało się - 1.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr IX/69/2003 (zał. nr 23).

    11. Podjęcie uchwały w sprawie nadania tytułów Sponsor Sportu Kłodzkiego za 2002 rok, druk nr 83 (zał. nr 24).
    12. Po odczytaniu projektu uchwały wraz z uzasadnieniem, Przewodniczący poddał go pod głosowanie.

      Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się - 0.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr IX/70/2003 (zał. nr 25).

    13. Podjęcie uchwały w sprawie prowadzenia niektórych zadań w zakresie wynikającym z przepisów ustawy o paszportach, druk nr 85 (zał. nr 26).
    14. Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały.

      Burmistrz R. Lipski dodał, iż miasto przygotowało pomieszczenie na biuro paszportowe, wyposażono je w niezbędny sprzęt. Wydawanie paszportów rozpocznie się z dniem 5 maja., podpisano również porozumienie w tej sprawie z gminą wiejską Kłodzko. W myśl dobrej współpracy z Urzędem Wojewódzkim w szczególnych przypadkach zaistnieje możliwość wyrobienia paszportu w przeciągu jednego dnia.

      Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się - 0.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr IX/71/2003 (zał. nr 27).

      Radna C. Włodarczyk poruszyła kwestię dotyczącą współfinansowania przez gminę Wiejską Kłodzko Urzędu Stanu Cywilnego.

      Burmistrz R. Lipski poinformował, iż informację w tym temacie przedstawi na kolejnej sesji.

    15. Rozpatrzenie skarg.
    16. Rozpatrzono skargę Pani Dagmary Leśniak.

      Komisja Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego na posiedzeniu w dniu 23 kwietnia rozpatrzyła skargę Pani D. Leśniak na postępowanie burmistrza miasta. Zainteresowana podważyła decyzję burmistrza w sprawie nieprzydzielenia jej mieszkania. Komisja po zbadaniu sprawy stwierdziła, iż odpowiedzi udzielone Pani Lesniak przez Burmistrza Romana Lipskiego były zasadne. Oczekiwanie na mieszkanie w jej przypadku było zbyt krótkie (od czerwca 2001r.)

      W tej sprawie Rada podjęła uchwałę w sprawie skargi Pani Dagmary Leśniak na działalność Burmistrza Miasta Kłodzka, druk nr (zał. nr 28). uznając skargę za bezzasadną.

      Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr IX/72/2003 (zał. nr 29).

      Omówiono również skargę złożoną przez Panią Alinę Hecht. Pani E. Kosicka wyjaśniła iż sprawa została pomyślnie załatwiona na rzecz strony. Na podstawie decyzji burmistrza miasta Kłodzka dokonano zwrotu opłaty targowej wraz z odsetkami za rok 1998.

      W tej sytuacji burmistrz zobowiązał się, iż poprosi Panią A. Hecht o wycofanie skargi.

      Rada decyzję burmistrza przyjęła jednogłośnie – 19 głosów “za”.

    17. Interpelacje i zapytania radnych.

    Radny Z. Duda zapytał o:

  • sprawę przejęcia drogi dojazdowej do ulicy Lisiej,
  • kiedy nastąpi wysiedlenie mieszkańców z kamienicy znajdującej się w rynku,
  • Radny T. Kmiecik zapytał to jaki jest stan własności twierdzy Kłodzkiej, prosi o podanie jakie podjęto czynności w celu pozyskania obszaru twierdzy od syndyka masy upadłościowej po firmie ROSWIN i jakie są perspektywy odzyskania części twierdzy w najbliższej przyszłości.

    Sprawę ulicy Lisiej omówił pan naczelnik B. Niemczuk. Poinformował, iż Agencja Rolna Skarbu Państwa wystąpiła z wnioskiem do urzędu miasta w Kłodzku o przekazanie tej ulicy na rzecz miasta, nie mniej jednak jest postawiony pewien warunek – Agencja Rolna ma ponieść koszty związane z remontem kapitalnym tej ulicy. Do dnia dzisiejszego nie ma jeszcze decyzji co do podziału budżetu Agencji, dlatego też do momentu kiedy urząd nie otrzyma zapewnienia o przekazaniu określonych środków w formie dotacji - ulicy nie przejmie.

    Natomiast burmistrz Lipski nic nie wie o wysiedlaniu mieszkańców z kamienicy znajdującej się w rynku.

    Kwestię przejęcia przez gminę miejską Kłodzko części twierdzy omówił zastępca burmistrza Pan Leszek Michalski. Poinformował, iż podjęto już szereg działań mających na celu doprowadzenie do przejęcia części twierdzy na rzecz miasta. Odbyło się w urzędzie miasta spotkanie z panem Kazimierzem Ziółkowskim Dyrektorem Wydziału Skarbu Państwa i Przekształceń Własnościowych, na którym to ustalono, że urząd miasta we współpracy z prawnikiem upadłego przedsiębiorstwa ROSVIN, reprezentowanego przez syndyka, przygotuje możliwości prawne przejęcia twierdzy przez miasto. Rada Miejska podjęła uchwałę upoważniającą burmistrza do kupna części twierdzy za kwotę 10 tys. zł. Jednak aby taka forma mogła zafunkcjonować zgodę muszą wyrazić wszyscy wierzyciele, są to przede wszystkim Skarb Państwa – reprezentowany przez Wojewodę, jest to Zakład Ubezpieczeń Społecznych z Wałbrzycha, Urząd Skarbowy w Kłodzku, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Socjalnych oraz burmistrz miasta i gminy w Szczytnej. Z częścią wierzycieli rozmowy miał przeprowadzić pan dyrektor Ziółkowski, a z częścią gmina miejska, która otrzymała pisemne oświadczenie naczelnika Urzędu Skarbowego, który pozytywnie opiniuje starania gminy idące w kierunku kupna twierdzy - taką pisemn¹ zgodź gmina posiada od burmistrza Szczytnej. Najwiźksze znaczenie dla sprawy ma decyzja Skarbu Państwa – najwiźkszego wierzyciela, który w ogólnej kwocie d³ugu ma wiźkszoœciowe udzia³y ponad ¾ d³ugu i w drodze jednostronnej decyzji moæe za d³ugi przejąć nieruchomość, a następnie podjąć decyzję o komunalizacji i przekazać ją na rzecz miasta Kłodzka. Nie mniej jednak nie ma jeszcze wszystkich opinii wierzycieli, które miał ze swojej strony zapewnić dyrektor Ziółkowski. O wszystkich decyzjach dot. komunalizacji twierdzy burmistrzowie będą informowali radnych na bieżąco – o czym zapewnił burmistrz Leszek Michalski.

    Burmistrz Lipski dodał, iż niekorzystnym zbiegiem okoliczności jest zmiana wojewody, Pan Nawrat miał już w tym temacie określoną wiedzę, nowy wojewoda ze wszystkimi kwestiami będzie musiał zapoznawać się od początku – nie mniej jednak burmistrzowie są dobrej myśli i liczą na pozytywne dla miasta zakończenie sprawy.

    1. Wnioski i oświadczenia radnych.
    2. Nie stwierdzono żadnych wniosków i oświadczeń radnych.
    3. Sprawy różne.
    4. Głos zabrał burmistrz R. Lipski. Zwrócił się z prośbą do radnych o czynne uczestnictwo w uroczystościach majowych. Poprosił też o udział w niedzielnych wyborach uzupełniających do Senatu.

      Przewodniczący K. Oktawiec poinformował, iż kolejna sesja będzie miała charakter uroczysty odbędzie się 22 maja o godz. 1700 w Muzeum Ziemi Kłodzkiej, zostaną wówczas wręczone tytuły Mecenasa Kultury Kłodzkiej, Sponsora Sportu Kłodzkiego oraz tytuł Honorowego Obywatela Kłodzka.

      Przewodniczący odczytał również zaproszenie do zgłaszania kandydatur w VII edycji wyróżnienia Dolnośląski Klucz Sukcesu. Biuletyn znajduje się do wglądu w biurze Rady.

      Poruszono również temat artykułu autorstwa Pana Zbigniewa Biernackiego zamieszczonego w Gazecie Prowincjonalnej dot. wydania wniosku przez Komisję Rewizyjną o absolutorium dla burmistrza pn. “Absolutoryjny absurd” . Przewodniczący postanowił ustosunkować się do wspomnianego artykułu. Komisja ma prawo wyrażać różne opinie i nie wszyscy muszą się z tym zgadzać, natomiast taki ostry a czasami nieprzyjemny atak nie powinien mieć miejska – stwierdza Przewodniczący K. Oktawiec.

      Burmistrz R. Lipski z dużym oburzeniem przeczytał ww. artykuł, bowiem uważa, ze miasto Kłodzko w ostatnim czasie zaczyna być postrzegane za miasto, które może być przykładem do współdziałania między organem wykonawczym a uchwałodawczym. Wprawdzie nie można nikomu zabronić wyrażania swoich myśli i uwag na łamach prasy, nie mniej jednak burmistrz zwrócił uwagę Panu Z. Biernackiemu na zawartość artykułu. Jeśli były burmistrz ma uwagi - a ma takie prawo – to powinien wyrazić je na sesji Rady Miejskiej a nie na łamach prasy. Burmistrz Lipski poprosił Pana Biernackiego, aby na przyszłość nie stosował podobnych praktyk dot. wyrażania swoich opinii.

    5. Zakończenie sesji.

    Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku obrad Przewodniczący Rady Krzysztof Oktawiec zamknął IX sesję Rady Miejskiej mówiąc: “Zamykam IX sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

    Zakończenie sesji nastąpiło o godz. 1620 .

    Czas trwania sesji 2 godz. 20 minut (1400 – 1620).

    Protokół sporządziła: Barbara Zajączkowska

    ...................................






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego259

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2003-10-07 12:11:59
    Aktualizacja: 2007-12-20 00:45:47
    Odslon: 625

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR