menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • P r o t o k ó ł nr XXV/04




     

    P r o t o k ó ł nr XXV/04
    z XXV sesji Rady Miejskiej w Kłodzku, która odbyła się
    w dniu 8 lipca 2004r.
    w sali Rajców Urzędu Miasta w Kłodzku.

    Sesja rozpoczęła się o godz. 1200.

    1.Otwarcie XXV sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku Pan Krzysztof Oktawiec mówiąc: “Otwieram XXV sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

    Następnie Przewodniczący powitał Panie i Panów Radnych, burmistrza Miasta Kłodzka Pana Romana Lipskiego, zastępcę burmistrza Pana Leszka Michalskiego, sekretarza urzędu Pana Jerzego Rutkowskiego, dyrektorów jednostek podległych, naczelników wydziałów, pracowników urzędu, media oraz obecnych na sali mieszkańców Kłodzka.

    2.Stwierdzenie ważności sesji.

    Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, iż w sesji bierze udział 17 radnych, co stanowi wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

    Radny Pan W. Dziopek – przybył na sesję o godz. 1205.
    Radna Pani I. Adamczewska – przybyła na sesję o godz. 1210.
    Nieobecni radni Pan W. Gacek, Pan Z. Duda.

    3. Wybór sekretarzy sesji.

    Przewodniczący zaproponował na sekretarza obrad radną Panią Jolantę Kobak. Nie zgłoszono innych propozycji. Rada 17 głosami “za”, przy 1 “wstrzymującym się” poparła kandydaturę radnej, tym samym powołując ją na sekretarza obrad XXV sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.

    Przewodniczący Rady zgłosił poprawkę polegającą na wprowadzeniu dwóch projektów uchwał:

    - w sprawie zwolnienia z obowiązku zbycia w drodze przetargu nieruchomości, druk nr 236,
    - w sprawie zamiany nieruchomości, druk nr 237.

    Przewodniczący wyjaśnił, iż projekty uchwał były przedmiotem obrad Komisji Gospodarki Komunalnej, która to w wyniku analizy wydała opinię pozytywną do ww. druków.
    Nie zgłoszono z sali żadnych uwag do proponowanego porządku obrad, zatem Przewodniczący przystąpił do przegłosowania zgłoszonych poprawek, po pkt. 15 proponuje się:
    O wprowadzenie projektu uchwały w sprawie zwolnienia z obowiązku zbycia w drodze przetargu nieruchomości, druk nr 236,
    Głosowanie: za - 18 jednogłośnie.
    O wprowadzenie projektu uchwały w sprawie zamiany nieruchomości, druk nr 237.
    Głosowanie: za - 18 jednogłośnie.
    W związku z tym, że więcej uwag nie wniesiono Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie całego porządku obrad wraz z naniesionymi poprawkami.
    Głosowanie: za – 17, przeciw – 0, wstrzymało się – 1.

    Porządek obrad został przyjęty i przedstawia się następująco:

    1. Otwarcie XXV sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    2. Stwierdzenie ważności sesji.
    3. Wybór sekretarzy sesji.
    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.
    5. Zatwierdzenie protokołu z XXIV sesji.
    6. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej.
    7. Sprawozdanie z dotychczasowej działalności spółek komunalnych “Wodociągi Kłodzkie” i ZAMG GM Kłodzko Spółka z o.o. z informacją o funkcjonowaniu wysypiska śmieci.
    8. Podjęcie uchwały w sprawie nadania tytułu Honorowy Obywatel Kłodzka Księdzu Kanonikowi Ryszardowi Dominikowi, druk nr 187.
    9. Podjęcie uchwały w sprawie nadania tytułu Honorowy Obywatel Kłodzka Księdzu Wojciechowi Zbigniewowi Piętowskiemu, druk nr 222.
    10. Podjęcie uchwały w sprawie nadania tytułu Honorowy Obywatel Kłodzka Księdzu Stanisławowi Czachorowi, druk nr 229.
    11. Podjęcie uchwały w sprawie nadania tytułu Honorowy Obywatel Kłodzka Panu Witoldowi Gackowi, druk nr 235.
    12. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany wysokości opłat za świadczenia przedszkoli publicznych i żłobków, druk nr 231.
    13. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia planu sieci publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Miejską Kłodzko, druk nr 232.
    14. Podjęcie uchwały zmieniającą uchwałę w sprawie ustalenia cen usług noclegowych świadczonych w Szkolnym Schronisku Młodzieżowym w Kłodzku, druk nr 233.
    15. Podjęcie uchwały w sprawie zezwolenia na nieodpłatne używanie herbu Miasta Kłodzka do produkcji i sprzedaży posrebrzanych łyżeczek okazjonalnych z herbem miasta przez firmę WFP HEFRA S.A. ul. Żeglarska 8, 59-220 Legnica, druk nr 234.
    16. Podjęcie uchwały w sprawie zwolnienia z obowiązku zbycia w drodze przetargu nieruchomości, druk nr 236.
    17. Podjęcie uchwały w sprawie zamiany nieruchomości, druk nr 237.
    18. Podjęcie uchwały w sprawie powołania ławników do Sądu Okręgowego w Świdnicy na kadencję 2004 – 2007, druk nr 219.
    19. Rozpatrzenie skarg – podjęcie uchwały w sprawie skargi, druk nr 230.
    20. Interpelacje i zapytania radnych.
    21. Wnioski i oświadczenia radnych.
    22. Sprawy różne.
    23. Zakończenie sesji.

    Przewodniczący K. Oktawiec poinformował, iż są już wszystkie wymagane dokumenty, aby dokonać wyborów uzupełniających ławników do Sądu Okręgowego w Świdnicy, proponuje więc powołać na początku sesji Komisję Skrutacyjną niezbędną do przeprowadzenia tajnego głosowania.
    Radny Pan W. Dziopek stwierdził, iż radni nie otrzymali nazwisk kandydatów na ławników.
    Przewodniczący wyjaśnił, iż nazwiska były znane zespołowi opiniującemu kandydatów na ławników, poszczególne dokumenty złożone przez kandydatów zostały sprawdzone pod względem merytorycznym, czy są spełnione wymagane procedury. Listę z nazwiskami kandydatów radni otrzymają w przerwie sesji przed głosowaniem.

    5. Zatwierdzenie protokołu z XXIV sesji.

    Nie wniesiono żadnych uwag do protokołu z XXIV sesji Rady Miejskiej w Kłodzku. Przyjęto go jednogłośnie 18 głosami “za”.

    Następnie dokonano (17 głosami “za” przy jednym “wstrzymującym się”” wyboru Komisji Skrutacyjnej w osobach:

    1. Pan Witold Krzelowski.
    2. Pan Krzysztof Kubit.
    3. Pan Łukasz Walter

    6.Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej (zał. nr 1).

    Nie stwierdzono żadnych pytań do burmistrza.

    7. Sprawozdanie z dotychczasowej działalności spółek komunalnych “Wodociągi Kłodzkie” i ZAMG GM Kłodzko Spółka z o.o. z informacją o funkcjonowaniu wysypiska śmieci.

    Realizację punktu rozpoczęto od sprawozdania z działalności spółki “Wodociągi Kłodzkie” (zał. nr 2).

    Radna Pani C. Włodarczyk uznała, iż wielkim błędem stał się fakt, iż najpierw przyjęto plan inwestycyjny na 2004 dla “Wodociągów Kłodzkich”, a w tej chwili przystępuje się do podsumowania działalności spółki za rok 2003 i 2 m-ce roku 2002.
    Materiał przygotowano solidnie, można z niego się wiele dowiedzieć, po analizie dokumentu radna zapytała o to, kto i jakie usługi świadczył dla spółki “Wodociągi Kłodzkie”.
    Ponadto z materiału wynika, iż na wynagrodzenia pracownicze, łącznie z ubezpieczeniem społecznym i innymi świadczeniami, wydatkowano kwotę 2 863 885zł 82gr- zatrudniając 79 osób, posiłkując się dodatkowo 4 pracownikami z robót publicznych a wiadomo, że nakłady na tych pracowników są dotowane przez PUP, wydatek ten stanowi aż 44,3% kosztów ogółem. Wynik finansowy spółki za rok 2003 jest minusowy. Przy okazji omawiania charakterystyki segmentów działalność spółki, w przychodach są uzgodnienia na roboty budowlano – montażowe, analizy laboratoryjne i wymianę wodomierzy – radna chce wiedzieć jakie są przychody z tego tytułu, czy wykonywanie zleconych prac przynosi jeszcze dochody dla spółki.
    W wyniku szczegółowej analizy części opisowej sporządzonej przez spółkę “Wodociągi Kłodzkie” dot. wydatkowania na remonty, konserwację i montowanie nowych sieci wodociągowych Pani C. Włodarczyk, wraz ze swoimi kolegami, jest zaniepokojona faktem, że zrealizowano założone zadanie na cały rok 2004 w wysokości 16,87%.
    Radna pyta więc Pana Prezesa spółki o to, ile razem wynosi sieć wodociągowa w mieście, bowiem na podstawie takich danych radna wyliczy przez ile lat będzie trzeba ją modernizować, aby to, co nie było robione w niektórych przypadkach od czasów przedwojennych, było wykonane właściwie.
    Do wypowiedzi radnej ustosunkował się Pan Waldemar Bicz Prezes Spółki “Wodociągi Kłodzkie”. Poinformował, iż w momencie kiedy spółka powstała, a było to z końcem roku 2002, to wówczas znalazła się w obowiązku dostosowania swojej działalności do nowej ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, tym samym należało zadbać o uzyskanie zezwolenia na działalność, które wydaje burmistrz miasta Kłodzka, oraz o opracowanie Regulaminu Usług, który zatwierdziła Rada Miejska w Kłodzku. Musiano zadbać o odpowiednie pozwolenia wodno – prawne, aby mieć zagwarantowane prawo poboru wody i odprowadzania ścieków w odpowiednich liściach i w odpowiedniej jakości oraz obowiązek opracowania nowych taryf, które obejmowałyby koszty amortyzacji w działalności spółki. Cała ta działalność objęła pierwsze miesiące na przełomie roku 2002 i 2003. Dopiero od 1 lipca 2003 roku spółka z pewnymi perturbacjami mogła stosować podwyższone opłaty za wodę i ścieki, które gwarantowały odtworzenie majątku na poziomie ponad 32 mln. zł. Przychody w cenie wody i ścieków kierowane są nie tylko na bieżącą działalność, ale i na działania inwestycyjne i modernizacyjne majątku. Największym obszarem są sieci wodno – kanalizacyjne i budynki na terenie miasta Kłodzka, są to również tereny ujęć i tereny wodonośne na obszarze kilkudziesięciu hektarów. Jest to często sieć przedwojenna poniemiecka w wielu przypadkach wymieniana była w latach 70-tych na sieć stalową, która dzisiaj jest często gorsza niż sieć przedwojenna. W tej sytuacji przyjęto, że roczne nakłady na wymianę sieci wodociągowej powinny być na poziomie takim, aby gwarantowały 1% do 2% rocznie wymiany tej sieci. Jeżeli łącznie sieć wodociągowa w mieście ma 120 km, to staraniem spółki jest, aby rocznie wymieniać co najmniej te 1,5 km sieci wodociągowej, dotyczy to zarówno przyłączy do budynków jak i głównych sieci wodociągowych. W roku ubiegłym spółka wymieniała odcinki sieci bardzo skorodowanej tj. ul. Słowackiego, ul. M. Dąbrowskiej i przyległe, robi się również kierunki, które dają większą sprzedaż i większy przesył wody tj. ul. Nadrzeczna, ul. Wiejska – kierunek, który związany jest z zakładami produkującymi żywność. Ustawodawstwo unijne spowodowało taki rygor, że woda ma być bardzo dobrej jakości w kranie u odbiorcy i przedsiębiorstwo musi się do tego przystosować, zarówno przez renowację sieci wodociągowej jak i przez zmianę środka dezynfekcyjnego, który stosowany jest przy uzdatnianiu wody. Te wszystkie działania, które można krótko określić jako obniżanie kosztów dystrybucji i poprawy jakości wody, zastały przyjęte w planie wieloletnim 2003 – 2006, który Rada Miejska zatwierdziła.
    Szczegółowe pytanie dotyczyło wykonawstwa i usług zewnętrznych na kwotę 360 tys. zł – Pan Prezes wyjaśnił, iż w kwocie tej mieszczą się usługi typu: wymiana sieci systemem zleconym, ponadto własne brygady oprócz utrzymywania majątku świadczą również usługi na zewnątrz fakturuje się prace laboratoryjne dla innych oczyszczalni, natomiast brygady monterskie wykonują usługi wodomierzowe wewnątrz budynków zarówno dla Spółdzielni jak i dla ZAMG w tym zakresie również fakturuje się własne wykonawstwo.
    Sprawą newralgiczną jest zatrudnienie. W ciągu ostatnich dziesięciu lat spadło ze stu kilku pracowników na około 80 osób. Przy obecnym postępie technicznym może mieć tendencję kroczącą – wyjaśnia Pan W. Bicz.
    Realizacja wieloletniego planu na lata 2004 – 2006 pozwoli zmodernizować najbardziej newralgiczne punkty sieci wodociągowej i kanalizacyjnej. Zapewni się wówczas miastu czystą wodę pod względem fizykochemicznym i bakteriologicznym z odstąpieniem od chlorowania wody. Instalacja ta jest już wdrożona więc mieszkańcy będą odczuwali po oczyszczeniu sieci zdrowotne aspekty wody kranowej jak i również możliwości zmniejszenia ilości produkowanych osadów na oczyszczalni ścieków i przyrodnicze wykorzystanie tych osadów, aby nie były uciążliwym odpadem a materiałem ekologicznym, czy to w postaci kompostu, czy w inny sposób.
    Ostatnim elementem jest unowocześnianie obsługi klientów poprzez modernizację systemów inkasenckich, poprzez rozszerzenie usług opomiarowania wodomierzowego.
    Pan W. Bicz podziękował burmistrzowi za szeroką wspólną współpracę.
    Radny K. Kubit zapytał o to, czy amortyzacja jest już optymalnie rozciągnięta.
    Pan W. Bicz poinformował, iż w momencie powołania spółki roczny odpis była na poziomie 1 800 tys. zł. Gdyby wprowadzono tę kwotę do ceny wody i ścieków to zwyżka opłat w roku ubiegłym nie wynosiłaby 28% ale znacznie więcej. Dlatego po konsultacjach z władzami miasta zmniejszono amortyzację do poziomu około 1 100 tys. zł. Dalsze jej obniżenie byłoby niebezpieczne.
    Pani C. Włodarczyk poprosiła o uzupełnienie wypowiedzi na temat wynagrodzeń pracowniczych. Radna uważa, iż winno się iść w kierunku zwiększenia przerobu wymiany sieci wodociągowej a nie rozszerzania zatrudnienia, bo nie może tak być, aby 50% kosztów przeznaczać na pracowników.
    Radny K. Kubit zwrócił uwagę na fakt, iż funkcjonowanie spółki z o.o. różni się od funkcjonowania zakładu budżetowego, w tej chwili mają miejsce odpisy amortyzacyjne, które generują dalsze koszty. Funkcjonowanie spółki jest bardziej przejrzyste i klarowne, daje też dużo większe możliwości – dodaje radny. Radna Pani C. Włodarczyk stwierdziła, że zadała pytanie prezesowi spółki “Wodociągi Kłodzkie” a odpowiedzi udzielił radny. Pani C. Włodarczyk nie wie czy radny K. Kubit występuje w charakterze adwokata.
    Pan W. Bicz udzielił odpowiedzi na pytanie radnej C. Włodarczyk. Poinformował, iż nie ma zagrożenia do realizacji zakresu rzeczowego planu, chyba że pogorszą się znacznie płatności ze strony naszych klientów, ponieważ obserwuje się tendencje do pogarszania płatności zwłaszcza w budynkach wielolokalowych, gdzie prowadzi się rozliczenia wody i ścieków. Lokatorzy często proszą o rozkładanie płatności na raty, stosowanie umorzeń, bądź unikają opłat. Odnośnie redukowania zatrudnienia Pan Prezes wyjaśnił, że wiele osób zatrudnionych jest w ruchu ciągłym, czyli na oczyszczalni ścieków, na ujęciach wodociągowych i przedsiębiorstwo dopóki nie przeprowadzi programu inwestycyjnego, polegającego na pełnym monitoringu i zautomatyzowaniu technologicznym musi bazować na pracownikach. Ponadto zwraca się uwagę na to, aby redukcja następowała w sposób możliwie naturalny bez dużych dotkliwości powiększania bezrobocia.
    Radna Pani C. Włodarczyk zapytała też o to, czy wśród 79 zatrudnionych 30 osób to urzędnicy?
    Pan W. Bicz wyjaśnił, iż wśród tych urzędników jest grono techników i inżynierów, którzy wykonują projektowanie, nadzór nad brygadami energetycznymi, nadzór nad brygadami hydraulicznymi, nadzór nad laboratorium – to jest właśnie zespół pracowników, którzy bezpośrednio są produkcyjni.
    Przystąpiono do sprawozdania z działalności spółki ZAMG GM Kłodzko Spółka z o.o. (zał. nr 3).
    Radny Pan K. Kubit poprosił o kilka słów wyjaśnień dotyczących przystąpienia do prywatyzacji ZAMG.
    Radna C. Włodarczyk zapytała czy tylko wybrani radni byli poproszeni na wtorkowe spotkanie w sprawie ZAMG.
    Pan burmistrz L. Michalski przybliżył problem przyszłego funkcjonowania ZAMG. Otóż w roku ubiegłym Ministerstwo Skarbu Państwa zwróciło się do burmistrza z zapytaniem czy widzi burmistrz potrzebę i zasadność, aby kłodzka spółka komunalna uczestniczyła w organizowanym przez ministerstwo Skarbu, a finansowanym przez UE, projekcie prywatyzacji spółek komunalnych. Taki projekt jest prowadzony od maja br. na obszarze całego kraju, uczestniczy w nim 150 spółek komunalnych z całej Polski w tym jest 14 spółek z Dolnego Śląska. Całą operację prowadzi konsorcjum “Doradca” z Sopotu i Gdyni przy ścisłym współudziale Ministerstwa Skarbu, na bazie dostarczonych materiałów jak również bytności w terenie na miejscu, została opracowana analiza otoczenia funkcjonowania spółki komunalnej, zostały również opracowane materiały w wyniku których firma “Doradca” – działająca na zlecenie Ministra Skarbu Państwa - przygotowała dokumenty, które mają na celu zaproponowanie Radzie Miasta i burmistrzowi ewentualnych koncepcji przekształceń kłodzkiej spółki w przyszłości, jak również podjęcia decyzji jak w opinii Rady miałby wyglądać lokalny rynek komunalny, na którym funkcjonują określone podmioty. Materiał ten został przygotowywany w okresie od maja do końca czerwca br. Zgodnie z sugestią przedstawicieli firmy “Doradca”, poprosili aby umożliwić im na początek spotkanie nie jeszcze z całą Radą, a z przewodniczącym Rady, wiceprzewodniczącymi, przewodniczącymi poszczególnych komisji merytorycznych jak również z osobami z urzędu miasta, które są zainteresowane i w których sferze działania znajduje się funkcjonowanie spółki komunalnej, żeby przekazać co dotychczas firma wypracowała jakie propozycje, jakie koncepcje rozwoju. Na dzień dzisiejszy firma nie sporządziła jeszcze kompleksowych pełnych materiałów m.in. nie dokonała wyceny spółki, nie mniej jednak te materiały, które na koniec czerwca zostały przygotowane pozwalały na odbycie takiego wstępnego spotkania, na przedstawienie jaka jest na dzień dzisiejszy sytuacja spółki ZAMG jeśli chodzi o funkcjonowanie na rynku, jakie są perspektywy i możliwości działalności tej spółki.
    Kolejne spotkanie odbędzie się w szerszym gronie – informuje burmistrz L. Michalski - z udziałem wszystkich radnych, bowiem to nie burmistrz, nie prezes spółki tylko Rada podejmować będzie ostateczne decyzje, jak w przyszłości ta spółka ma funkcjonować – czy będzie funkcjonować w dotychczasowym kształcie jednoosobowej spółki burmistrza, czy też Rada podejmie decyzje żeby dokonać częściowej bądź pełnej prywatyzacji, są to problemy niezwykle istotne, rzutujące w przyszłości na funkcjonowanie rynku lokali mieszkalnych na terenie miasta, są to decyzje strategiczne, które podejmować będzie Rada. Poproszono władze miasta o opinię czy zamykamy prace firmy na tym etapie, czy też mają przygotować pełny pakiet prywatyzacyjny dla spółki kłodzkiej. Nie ma obligatoryjnego wymogu, że winno to się zrobić, decyzja leży po stronie Rady, nie mniej jednak jeśliby zaprzestano uczestnictwa w programie na tym etapie, a kiedykolwiek w przyszłości chciano by dalej pójść drogą prywatyzacji spółki, musiano by wydatkować co najmniej 100 tys. zł z budżetu, aby pozostałe dokumenty, których na dzień dzisiejszy miasto nie posiada - przygotować. W obecnej sytuacji, gdzie przygotowanie pewnych dokumentów nic miasto nie kosztuje postanowiono wykorzystać okazję i skorzystać z pomocy profesjonalistów. Nawet gdyby nie skorzystano z okazji to zawsze pozostaną potencjalne możliwości, ponieważ przy ewentualnej sprzedaży udziałów spółki miasto będzie miało przez firmę przygotowane wszelkie potrzebne dokumenty łącznie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia.
    Wystosował więc burmistrz pismo, informujące o zainteresowaniu otrzymaniem pełnego pakietu dokumentacji prywatyzacyjnej spółki.
    Radna Pani C. Włodarczyk zapytała prezesa Spółki ZAMG GM Kłodzko o to, ile na dzień 30 czerwca miasto jest winne wspólnotom mieszkaniowym wpłaconych środków finansowych tytułem zaliczek na fundusz remontowy, ponieważ w materiale podano informację, że wpłaty za rok 2003 na fundusz remontowy dokonane przez członków wspólnot mieszkaniowych wynoszą 895,997zł do 30 kwietnia zdołano wpłacić na konta wspólnot mieszkaniowych kwotę 426,520zł i 30gr, natomiast od stycznia do czerwca upłynęło kolejnych 6 miesięcy i radna obawia się, że na dzień dzisiejszy wspólnotom mieszkaniowym z tytułu zaliczek na fundusz remontowy jesteśmy winni dużo ponad 1 milion zł.
    Ponadto radna prosi o podanie etatyzacji, jak dużo środków przeznaczanych jest na pracownika, bo być może jest przerost zatrudnienia, a tytułem tego mogłoby być więcej dachów wyremontowanych czy wymienionych instalacji elektrycznych na klatkach schodowych.
    Pan Zdzisław Dunin Mikluski wyjaśnił, iż rocznie ta kwota, która wynikałaby z ewentualnej wpłaty, przez gminę na konto wspólnot wynosiłaby około 800 tys. zł z tym, że ulega ona coraz częściej zmniejszeniu bowiem gmina sprzedała bardzo dużo mieszkań, a to że wpłacono 426, 520 zł są to pieniądze, które gmina dodatkowo uzupełnia z wcześniejszych wpłat na konto wspólnot i sukcesywnie co miesiąc oprócz tej wpłaty, która wchodzi normalnie w 2003 r. wchodzi jeszcze wpłata dodatkowa - zaległa gminy - na konto wspólnoty, potem znajduje się to koncie właścicieli wspólnot.
    Radna C. Włodarczyk ponownie zapytała o to, ile na dzień dzisiejszy środków łącznie z zaliczkami na fundusz remontowy wpłaconych przez prywatnych właścicieli znajduje się na rachunku bankowym ZAMG.
    Pan Zdzisław Dunin Mikulski wyjaśnił, iż nie ma żadnych pieniędzy właścicieli na koncie ZAMG, nie ma takich kont, konta są w banku i każda wspólnota ma własne konto: jedno remontowe i drugie eksploatacyjne. Nie ma takiej możliwości aby ZAMG wchodził i wybierał pieniądze na jakiekolwiek remonty. Decyzję o podjęciu remontów przez wspólnotę i wydanie pieniędzy następuję poprzez uchwałę i przez zarząd wspólnoty.
    Radny L. Rogalewski zapytał Pana Prezesa o to, czy środki, które ZAMG jest zobligowany do wpłaty z części wspólnych na fundusz remontowy są przekazywane na bieżąco - tak jak prawo nakazuje.
    Pan Z. Dunin Mikulski poinformował, iż środki są przekazywane na bieżąco. Ponadto Pan Prezes udzielił wyjaśnień co do zatrudnienia, otóż wcześniej w spółce pracowało w granicach 58 osób w tej chwili jest zatrudnionych 48, w tym 4 osoby z PUP, pozostała część to pracownicy księgowości, działu wspólnot i działu technicznego, w tym na wysypisku pracuje 11 osób (w tym 9 osób fizycznych).
    Pan Z. Dunin Mikulski dodał, iż 2 lata kolejne zamknęły się pozycją zysku i są oczekiwania, że zakończy się z zyskiem rok 2004.
    Na tym zakończono dyskusję w pkt. 7.

    8. Podjęcie uchwały w sprawie nadania tytułu Honorowy Obywatel Kłodzka Księdzu Kanonikowi Ryszardowi Dominikowi, druk nr 187 (zał. nr 4).

    Przewodniczący poinformował, iż wnioskodawcami nadania tytułu jest Rada Parafialna i trzech księży występujących w imieniu księży dekanalnaych.
    Radni nie wnieśli żadnych uwag ani zapytań do projektu uchwały.
    Głosowanie: za – 14, przeciw – 1, wstrzymało się – 3.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXV/204/2004 (zał. nr 5).

    9. Podjęcie uchwały w sprawie nadania tytułu Honorowy Obywatel Kłodzka Księdzu Wojciechowi Zbigniewowi Piętowskiemu, druk nr 222(zał. nr 6).

    Przewodniczący odczytał treść uchwały z wyjaśnieniem, iż o nadanie tytułu zwróciła się grupa radnych.
    Radni nie wnieśli żadnych uwag ani zapytań do projektu uchwały.
    Głosowanie: za – 15, przeciw – 1, wstrzymało się – 3.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXV/205/2004 (zał. nr 7).

    10. Podjęcie uchwały w sprawie nadania tytułu Honorowy Obywatel Kłodzka Księdzu Stanisławowi Czachorowi, druk nr 229 (zał. nr 8).

    W tym przypadku o nadanie tytułu również wnioskowała grupa radnych.
    Radni nie wnieśli żadnych uwag ani zapytań do projektu uchwały.
    Głosowanie: za – 16, przeciw – 0, wstrzymało się – 3.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXV/206/2004 (zał. nr 9).

    11. Podjęcie uchwały w sprawie nadania tytułu Honorowy Obywatel Kłodzka Panu Witoldowi Gackowi, druk nr 235 (zał. nr 10).

    Z wnioskiem o nadanie tytułu wystąpił zarówno ZOZ Kłodzko jak i pracownicy Powiatowej Stacji Sanitarno Epidemiologicznej w Kłodzku.
    Nie wniesiono żadnych uwag ani zapytań do projektu uchwały.
    Głosowanie: za – 19 jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXV/207/2004 (zał. nr 11).

    Przerwa w obradach od godz. 1300 do godz. 1320.

    12. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany wysokości opłat za świadczenia przedszkoli publicznych i żłobków, druk nr 231 (zał. nr 12).

    Przewodnicząca Komisji Edukacji i Kultury Pani J. Sudoł poinformowała o pozytywnej opinii do powyższego projektu uchwały.
    Radni nie wnieśli żadnych uwag do projektu uchwały.
    Przewodniczący poddał więc projekt uchwały pod głosowanie.
    Głosowanie: za – 17 jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXV/208/2004 (zał. nr 13).

    13. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia planu sieci publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Miejską Kłodzko, druk nr 232 (zał. nr 14).

    W tym przypadku Komisja Edukacji i Kultury również wydała opinię pozytywną.
    Uwag nie wniesiono.
    Głosowanie: za – 17 jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXV/209/2004 (zał. nr 15).

    14. Podjęcie uchwały zmieniającą uchwałę w sprawie ustalenia cen usług noclegowych świadczonych w Szkolnym Schronisku Młodzieżowym w Kłodzku, druk nr 233 (zał. nr 16).

    Komisja Edukacji i Kultury pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały znajdujący się na druku nr 233.
    Uwag nie wniesiono.
    Głosowanie: za – 17, przeciw – 1, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXV/210/2004 (zał. nr 17).

    15. Podjęcie uchwały w sprawie zezwolenia na nieodpłatne używanie herbu Miasta Kłodzka do produkcji i sprzedaży posrebrzanych łyżeczek okazjonalnych z herbem miasta przez firmę WFP HEFRA S.A. ul. Żeglarska 8, 59-220 Legnica, druk nr 234 (zał. nr 18).

    Przewodniczący Rady zgłosił autopoprawkę do projektu uchwały polegającą na wykreśleniu w § 1 zapisu: Pani Magdalenie Szubert kierownik działu marketingu.
    Po poprawce zapis w § 1 otrzyma brzmienie:
    Zezwala się firmie WFP HEFRA S.A. z siedzibą w Legnicy na nieodpłatne używanie herbu Miasta Kłodzka do produkcji i sprzedaży posrebrzanych łyżeczek okazjonalnych z herbem miasta.

    Przewodniczący dodał, iż w uzasadnieniu również powinno wykreślić się imię i nazwisko.

    Nie wniesiono więcej uwag do projektu uchwały. Przewodniczący poddał więc pod głosowanie zaproponowaną autopoprawkę w § 1.

    Głosowanie: za – 15, przeciw – 1, wstrzymało się - 2. Poprawkę przyjęto.
    Pani J. Sudoł poinformowała o pozytywnej opinii do projektu uchwały znajdującego się na druku nr 234.
    Głosowanie: za – 15, przeciw – 1, wstrzymało się - 2.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXV/211/2004 (zał. nr 19).

    16. Podjęcie uchwały w sprawie zwolnienia z obowiązku zbycia w drodze przetargu nieruchomości, druk nr 236 (zał. nr 20).

    Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego Pan Z. Żerkowski poinformował, iż komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały znajdujący się na druku nr 236.
    W związku z tym, że nie wniesiono uwag Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.
    Głosowanie: za – 14, przeciw – 2, wstrzymało się - 2.
    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXV/212/2004 (zał. nr 21).

    17. Podjęcie uchwały w sprawie zamiany nieruchomości, druk nr 237 (zał. nr 22).

    Pan Z. Żerkowski poinformował, iż druk nr 237 został również zaopiniowany pozytywnie.
    Radna Pani C. Włodarczyk przypomniała, iż w dniu 17 czerwca Rada Miasta Kłodzka 13 głosami przyjęła uchwałę w sprawie zmiany zasad gospodarowania nieruchomościami komunalnymi, tą uchwałą zezwolono burmistrzowi na nabywanie do zasobu gminy nieruchomości, których wartość nie przekracza 100 tys. zł więc radna nie widzi potrzeby łączenia nieruchomości. Radna podkreśliła, iż przy okazji tej uchwały gmina przyjmuje od Agencji Mienia Wojskowego kawałek chodnika w zamian za co daje się część gruntu pod nieruchomością, miasto przejmuje też działkę na ul. Walecznych.
    Radna prosi o udzielenie więcej informacji w przedmiocie powyższej uchwały.
    Pan burmistrz L. Michalski wyjaśnił, iż zamiana ta sankcjonuje stan prawny istniejący od kilkunastu lat, kiedy to działka na ul. Krasińskiego na której usadowione są 2 klatki budynku wielorodzinnego jest na dzień dzisiejszy własnością gminy, natomiast zasób mieszkaniowy został wybudowany ze środków Wojskowej Agencji Mieszkaniowej i jest on administrowany przez Agencję Mienia Wojskowego i gmina ma w tej chwili możliwość (nie czekając na uchylenie decyzji komunalizacyjnej która trwa bardzo długo), dokonania zamiany działek i jednocześnie umożliwienia kilkunastu rodzinom wojskowym wykupu na własność mieszkania na preferencyjnych warunkach, które obowiązują do końca br. roku.
    Radna Pani C. Włodarczyk potwierdza, iż wszystko się zgadza, są to mieszkańcy kłodzka i powinniśmy o nich dbać. Jednak zaczynają obowiązywać przepisy wstrzymujące wydawanie decyzji na obowiązkowy przydział mieszkania dla wojskowego zawodowego, kończy się przywilej. Fakt wykonywania pracy żołnierza zawodowego nie nakazuje i nie upoważnia jego zwierzchników o wskazanie jemu mieszkania w którym będzie zamieszkiwał. W momencie rozwiązania umowy o pracę przez zawodowego wojskowego w ciągu 30 dni następuje obowiązek zwrotu kwatery, którą do tej pory zajmował. Na dzień dzisiejszy nie wiadomo czy te mieszkania będą traktowane jako kwatera Wojskowej Agencji Mieszkaniowej. Radna uważa, że pośpiech przy podejmowaniu proponowanej uchwały nie jest wskazany. 6 lipca projekt uchwały wpłynął do biura Rady Miejskiej zaraz obradowała nad nim Komisja Gospodarki Komunalnej, najbezpieczniejszym byłoby, aby projekt uchwały odłożyć w czasie o jeden miesiąc do następnej sesji, aby służby odpowiedzialne za gospodarkę nieruchomościami przygotowały odpowiedni materiał do obowiązujących przepisów oraz do tych, które będą wchodziły lada dzien.
    Radna proponuje, aby na dzisiejszej sesji nie zajmować się przedłożonym projektem uchwały, rozumie mieszkańców, którzy chcą wykupić mieszkanie jednak jest im wszystko jedno czy zapłacą do Agencji Mienia Wojskowego czy do Urzędu Miasta w Kłodzku dlatego, że maksymalna obniżka jaka może być w stosunku do mieszkania wojskowego będącego w administracji WAM wynosi 95% czyli dokładnie tyle co w urzędzie miasta. Nie należy więc się spieszyć, powinno się sprawdzić przepisy a skoro można sięgnąć po pieniądze które mogą być miasta należy to uczynić – stwierdza radna Pani C. Włodarczyk.
    Podsumowując dyskusję burmistrz Pan R. Lipski stwierdził, iż przedkładając projekt uchwały pod obrady sesji dokonano dokładnej analizy w rezultacie uznano, iż należy wyjść mieszkańcom na przeciw i jak najszybciej kwestię finalizować.
    Przedstawiono argumenty “za” i “przeciw”, każdy mógł więc wyrobić sobie pogląd w przedmiotowej sprawie. Biorąc powyższe pod uwagę Przewodniczący Pan K. Oktawiec poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zamiany nieruchomości, druk nr 236.
    Głosowanie: za – 14 (Radni: L. Karbownik, Z. Żerkowski, T. Kmiecik, K. Kubit, D. Kołt, E. Bednarczyk, I. Adamczewska, J. Migdał, J. Kobak, J. Sudoł, K. Oktawiec, P. Brzostowicz, W Dziopek, J. Sudoł),
    przeciw – 3 (Radni C. Włodarczyk, M. Krzak, L. Rogalewski), wstrzymało się - 2 (Radni: H. Dobosz, Ł. Walter).

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXV/213/2004 (zał. nr 23).

    18. Podjęcie uchwały w sprawie powołania ławników do Sądu Okręgowego w Świdnicy na kadencję 2004 – 2007, druk nr 219 (zał. nr 24).

    Przewodniczący Rady Pan K. Oktawiec poinformował, iż na wniosek prezesa Sądu Okręgowego w Świdnicy Rada ma dokonać wyborów uzupełniających kandydatów na ławników w ilości 2.
    Sekretarz Komisji Skrutacyjnej radny Pan Ł. Walter poinformował, iż Komisja powołana przez Radę Miasta Kłodzka w składzie osobowym: Łukasz Walter, Witold Krzelowski, Krzysztof Kubit w głosowaniu jawnym wyłoniła następujący skład:
    Przewodniczący – Witold Krzelowski.
    Wiceprzewodniczący – Krzysztof Kubit.
    Sekretarz – Łukasz Walter.

    Komisja przygotowała i opieczętowała 21 jednakowych kart do głosowania po jednej dla każdego radnego. Na karcie do głosowania znajduje się 5 nazwisk kandydatów na ławników do Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych przy Sądzie Okręgowym w Świdnicy. Komisja ustaliła, że głosowanie będzie tajne. Radni będą wywoływani do głosowania w porządku alfabetycznym przez wiceprzewodniczącego. Radni dokonają wyboru przez postawienie znaku X w kratce obok kandydata na ławnika, któremu udzielają swojego poparcia. Karta zostanie uznana za ważną w przypadku, gdy zostanie postawionych 1 lub 2 znaki X.
    We wszystkich pozostałych przypadkach karta zostanie uznana za nieważną.
    Rozdano karty do głosowania.
    Radna Pani C. Włodarczyk zwróciła uwagę na fakt, iż w §1 projekt uchwały mówi, iż dokonuje się wyboru ławników do Sądu Okręgowego w Świdnicy zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały, a jak radna zauważyła nie ma żadnego załącznika do uchwały.
    Przewodniczący tłumaczył, iż załącznikiem będzie wykaz już wybranych ławników.
    Pani Danuta Jończyk radca prawny stwierdziła, iż załącznikiem winien być wykaz nazwisk kandydatów na ławników.
    Pani C. Włodarczyk z dyskusji wnioskuje, iż ten załącznik nie będzie dostarczony do projektu uchwały, radni dostali kartę do głosowania z 5 nazwiskami, nie zna się ludzi a przecież trzeba kogoś wybrać.
    Radny Pan Ł. Walter zgłosił wniosek formalny, aby wykreślić w §1 zapis: zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
    W tej sytuacji Przewodniczący ogłosił 15 minutową przerwę od godz. 1345 do godz. 1400.
    Po przerwie w wyniku szerokich konsultacji Przewodniczący uwzględniając wcześniejszy wniosek radnego Ł. Waltera zaproponował następującą poprawkę §1 otrzymuje brzmienie:
    Dokonuje się wyboru ławników do Sądu Okręgowego w Świdnicy Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych w osobach:

    1. ........................................... .
    2. ........................................... .

    Natomiast rozszerzy się uzasadnienie o następujący zapis: Kandydatami spełniającymi wymogi ustawy Prawo o Ustroju Sądów Powszechnych są następujące osoby:

    1. Beczek Roman Czesław.
    2. Hnatiuk Eugeniusz.
    3. Iwaniszyn Stanisława
    4. Łoś Beata Krystyna
    5. Mateńko Ewa Małgorzata.

    Przewodniczący poddał zatem pod głosowanie zgłoszoe poprawki.
    Głosowanie: za – 16, przeciw – 1, wstrzymało się - 1. Poprawkę przyjęto.
    Pani radna C. Włodarczyk wniosła o odczytanie protokołu z posiedzenia komisji opiniującej kandydatów na ławników.
    Przewodniczący stwierdził, iż zespół zaopiniował kandydatów na ławników, merytorycznie wszystko zostało sprawdzone, część osób nie została dopuszczona do dalszej procedury ponieważ nie spełniała wymogów formalnych, nazwiska 5 osób zostały przesłane do Krajowego Rejestru Karnego i do Policji, spełniono więc wszelkie wymogi, dokumenty są do wglądu w biurze Rady, zatem Przewodniczący nie widzi potrzeby przedstawiania na sesji wszelkich dokumentów.
    Nie mniej jednak pani radczyni stwierdziła, iż wniosek radnej Pani C. Włodarczyk należy poddać pod głosowanie – co też Przewodniczący uczynił.
    Głosowanie: za – 6, przeciw – 11, wstrzymało się 1. Wniosek nie przeszedł.
    Po ustaleniu organizacji głosowania przeprowadzono głosowanie tajne.
    Komisja Skrutacyjna udała się do biura Rady Miejskiej w celu policzenia głosów i sporządzenia protokołu.
    Przewodniczący postanowił zatem o kontynuacji porządku obrad sesji.

    19. Rozpatrzenie skarg – podjęcie uchwały w sprawie skargi, druk nr 230.

    Przewodniczący poinformował, iż jest do rozpatrzenia skarga Pana Łukasza Dudzica na działalność Burmistrza Miasta Kłodzka. Radni otrzymali projekt uchwały wraz z szerokim uzasadnieniem (zał. nr 25), skarga była również przedmiotem rozpatrywania przez Komisję Rewizyjną.
    Rolą Rady jest uznanie skargi za zasadną bądź bezzasadną, wniosek Komisji Rewizyjnej mówi o bezzasadności skargi – co potwierdził Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.
    Nikt z radnych nie wniósł żadnych uwag ani zapytań.
    Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie uznania jako bezzasadną skargę Pana Łukasza na działalność Burmistrza Miasta Kłodzka.
    Głosowanie: za – 14, przeciw – 0, wstrzymało się – 1.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXV/215/2004 (zał. nr 26).

    Przewodniczący Pan K. Oktawiec przypomniał, iż na poprzedniej sesji radna Pani C. Włodarczyk zwróciła uwagę iż skarga Państwa Koźbiał przeleżała w komisji od marca 2003, Przewodniczący sprawdził tę kwestię, błąd był w dacie wprawdzie chodziło o marzec, ale 2004r.

    20. Interpelacje i zapytania radnych.

    Przewodniczący poinformował, iż od poprzedniej sesji do chwili obecnej nie wpłynęły do biura Rady żadne interpelacje radnych.
    Radna Pani C. Włodarczyk zapytała czy na dzień dzisiejszy wpłynęła już odpowiedź od Generalnego Inspektora Danych Osobowych w sprawie interpelacji jaką radna złożyła.
    Burmistrz Pan R. Lipski poinformował, iż pismem zwrócił się z zapytaniem do Generalnego Inspektora Danych Osobowych na dzień dzisiejszy odpowiedzi jeszcze nie ma.

    21. Wnioski i oświadczenia radnych.

    Radny Pan L. Rogalewski wyraził wielkie zadowolenie z możliwości udziału w tak wspanialej imprezie jaką był Festyn u Dobosza. Według Pana radnego był to jeden z najlepszych festynów jaki miał miejsce na terenie miasta Kłodzka, podziękował przy tym Pani H. Dobosz za zorganizowanie tak miłej imprezy.
    Do podziękowań dołączył się Przewodniczący Rady wraz z burmistrzem miasta Panem R. Lipskim.
    Przerwa w obradach od godz. 1425 - 1430
    Po przerwie sekretarz Komisji Skrutacyjnej radny Ł. Walter poinformował, iż Komisja wydała 19 kart do głosowania, 2 radnych było nieobecnych (skreślono dwie karty do głosowania).
    Po przeliczeniu głosów Komisja stwierdziła, że 1 karta do głosowania jest nieważna ponieważ skreślono więcej niż dwa nazwiska.
    Poszczególni kandydaci uzyskali następującą ilość głosów.

    1. Beczek Roman 2 głosy
    2. Hnatiuk Eugeniusz 11 głosów
    3. Iwaniszyn Stanisława 16 głosów
    4. Łoś Beata 0 głosów
    5. Mateńko Ewa 7 głosów

    Komisja stwierdza, że na ławników do Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych przy Sądzie Okręgowym w Świdnicy zostali wybrani Pani Iwaniszyn Stanisława i Hnatiuk Eugeniusz.
    Uchwała otrzymała nr XXV/214/2004 (zał. nr 27)

    22. Sprawy różne.

    Przewodniczący K. Oktawiec poinformował, iż kolejna sesja odbędzie się w dniu 27 sierpnia br. i będzie to sesja wyjazdowa połączona ze szkoleniem.
    Radna Pani C. Włodarczyk zapytała Przewodniczącego dlaczego nie podejmuje uchwały o wyborze ławników?
    Przewodniczący wyjaśnił, iż została ona podjęta w formie głosowania tajnego. Jeśli poddano by pod głosowanie ponownie uchwałę już z wpisanymi nazwiskami i przeprowadziłoby się głosowanie jawne byłoby to zaprzeczeniem wcześniejszego głosowania tajnego.
    Radny Ł. Walter stwierdził, iż chodzi o to, że dokonano wyboru kto zostaje ławnikiem nie podjęto jednak w tej kwestii uchwały, dla formalności powinno się to uczynić – stwierdza radny Ł. Walter.Przewodniczący poprosił
    o wyjaśnienie tej kwestii radcę prawnego, czy głosowanie tajne, które się odbyło jest już przyjęciem uchwały, czy nad samą uchwałą winno głosować się jeszcze raz. Pani Marzena Dąbrowska Michalak poinformowała, iż akt głosowania jest przyjęciem danego projektu uchwały, projekt staje się przegłosowaną uchwałą, wynik głosowania stanowi, że przeszły te dwie osoby.
    Przewodniczący stwierdził, iż przegłosowanie projektu uchwały w treści, która jest w druku, doprowadziłoby do patowej sytuacji, że wybraliśmy dwóch ławników, a Rada wypowie się przeciwko projektowi uchwały. W związku z tym nie ma potrzeby ponownego głosowania.

    23. Zakończenie sesji.

    Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku obrad Przewodniczący Rady Pan Krzysztof Oktawiec życząc słonecznych wakacji i miłego wypoczynku zamknął XXV sesję Rady Miejskiej mówiąc: “Zamykam XXV sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

    Zakończenie sesji nastąpiło o godz. 1440 (1200 – 1440).

    Czas trwania sesji 2 godz. 40 minut.
    Protokół sporządziła: Barbara Zajączkowska

    Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku
    Krzysztof Oktawiec






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego499

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2004-07-26 14:15:47
    Aktualizacja: 2007-12-20 22:56:12
    Odslon: 697

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR