menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • P r o t o k ó ł nr XIV/03




     P r o t o k ó ł nr XIV/03
    z XIV sesji Rady Miejskiej w Kłodzku, która odbyła się
    w dniu 28 sierpnia 2003r.
    w sali Rajców Urzędu Miasta w Kłodzku.

    Sesja rozpoczęła się o godz. 1400.

    1. Otwarcie XIV sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    2. Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku Pan Krzysztof Oktawiec mówiąc: “Otwieram XIV sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

      Następnie Przewodniczący powitał Panie i Panów Radnych, Pana burmistrza Romana Lipskiego, zastępców burmistrza Pana Leszka Michalskiego oraz Pana Janusza Rudnickiego, naczelników wydziałów, pracowników urzędu oraz obecnych na sali mieszkańców Kłodzka.

    3. Stwierdzenie ważności sesji.

    Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, iż w sesji bierze udział 20 radnych, co stanowi wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

    Nieobecny: radny M. Krzak.

    1. Wybór sekretarzy sesji.

    Przewodniczący zaproponował na sekretarza obrad radną Jolantę Kobak. Rada 20 głosami “za” poparła kandydaturę radnej, tym samym powołując ją na sekretarza obrad XIV sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.

    Przewodniczący Rady K. Oktawiec zaproponował poprawki do proponowanego porządku obrad polegające na wprowadzeniu dodatkowych projektów uchwał:

    • w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego między ulicami: Spółdzielczą, Rodzinną, Łąkową i Objazdową w Kłodzku, druk nr 86,

    W tym miejscu burmistrz R. Lipski poinformował, iż na spotkaniu koalicyjnym padło wiele zapytań i wątpliwości co do powyższego projektu uchwały, wnosi zatem o nie ujmowanie go w porządku obrad sesji, dopiero w momencie udzielenia wszelkich wyjaśnień projekt uchwały wniesie się pod obrady sesji. W związku z sugestią burmistrza Przewodniczący wycofał poprawkę, wprowadzając kolejne projekty uchwał:

    • w sprawie nadania statutu OSiR w Kłodzku przy ul. Kusocińskiego 1, druk nr 129,
    • w sprawie zmiany uchwały nr XIII/89/2003 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 24 lipca 2003r. w sprawie pozbawienia kategorii drogi gminnej, druk nr 130,
    • w sprawie zmiany uchwały nr XIII/90/2003 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 24 lipca 2003r. w sprawie zaliczenia do kategorii dróg gminnych, druk nr 131,
    • w sprawie ustanowienia obowiązkowego kierunku działania Burmistrza Miasta Kłodzka dotyczącego uzyskania zwrotu na rzecz Gminy Miejskiej Kłodzko sprzecznie z prawem przyznanego i pobranego przez Burmistrza Miasta Kłodzka uprzedniej kadencji dodatku specjalnego, druk nr 132.

    Radni nie wnieśli żadnych innych poprawek. Przewodniczący przystąpił do głosowania. poprawek:

    Wprowadzenie w pkt 21 projektu uchwały w sprawie nadania statutu OSiR w Kłodzku przy ul. Kusocińskiego 1, druk nr 129.

    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie. Poprawkę przyjęto.

    Wprowadzenie w pkt 22 projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XIII/89/2003 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 24 lipca 2003r. w sprawie pozbawienia kategorii drogi gminnej, druk nr 130.

    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie. Poprawkę przyjęto.

    Wprowadzenie w pkt 23 projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XIII/90/2003 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 24 lipca 2003r. w sprawie zaliczenia do kategorii dróg gminnych, druk nr 131.

    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie. Poprawkę przyjęto.

    Wprowadzenie w pkt 24 projektu uchwały w sprawie ustanowienia obowiązkowego kierunku działania Burmistrza Miasta Kłodzka dotyczącego uzyskania zwrotu na rzecz Gminy Miejskiej Kłodzko sprzecznie z prawem przyznanego i pobranego przez Burmistrza Miasta Kłodzka uprzedniej kadencji dodatku specjalnego, druk nr 132.

    Głosowanie: za – 18, przeciw – 0, wstrzymało się – 2. Poprawkę przyjęto.

    W związku z tym, że więcej uwag nie zgłoszono, Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie całego porządku obrad wraz z naniesionymi poprawkami.

    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie.

    Porządek obrad został przyjęty i przedstawia się następująco:

    1. Otwarcie XIV sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    2. Stwierdzenie ważności sesji.
    3. Wybór sekretarzy sesji.
    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.
    5. Zatwierdzenie protokołu z XIII sesji.
    6. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej.
    7. Analiza wykonania budżetu za I półrocze 2003r.
    8. Funkcjonowanie jednostek kultury w Kłodzku.
    9. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XLVI/336/98 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 05.02.1998r. w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami komunalnymi, druk nr 113.
    10. Podjęcie uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru przemysłowo – składowego, położonego w północno – zachodniej części miasta Kłodzka, druk nr 115.
    11. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr 88/95/XVI Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 21 czerwca 1995r. w sprawie wprowadzenia opłaty administracyjnej za wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, druk nr 116.
    12. Podjęcie uchwały w sprawie zamiany nieruchomości, druk nr 117.
    13. Podjęcie uchwały w sprawie zamiany nieruchomości, druk nr 118.
    14. Podjęcie uchwały w sprawie zamiany nieruchomości, druk nr 119.
    15. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości lokalowej, druk nr 120.
    16. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości lokalowej, druk nr 121.
    17. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości, druk nr 122.
    18. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dzielnicy staromiejskiej miasta Kłodzka Wyspa Piasek dla obszaru położonego między ul. Wita Stwosza, ul. Matejki, ul. Zofii Stryjeńskiej i Nad Kanałem, druk nr 123.
    19. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXVI/149/2000 z dnia 17 lutego 2000 roku w sprawie uchwalenia Regulaminu Straży Miejskiej w Kłodzku, druk nr 124.
    20. Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia oddziału integracyjnego dla dzieci sześcioletnich w Przedszkolu nr 4 w Kłodzku, druk nr 125.
    21. Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu OSiR w Kłodzku przy ul. Kusocińskiego 1, druk nr 129.
    22. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XIII/89/2003 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 24 lipca 2003r. w sprawie pozbawienia kategorii drogi gminnej, druk nr 130.
    23. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XIII/90/2003 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 24 lipca 2003r. w sprawie zaliczenia do kategorii dróg gminnych, druk nr 131.
    24. Podjęcie uchwały w sprawie ustanowienia obowiązkowego kierunku działania Burmistrza Miasta Kłodzka dotyczącego uzyskania zwrotu na rzecz Gminy Miejskiej Kłodzko sprzecznie z prawem przyznanego i pobranego przez Burmistrza Miasta Kłodzka uprzedniej kadencji dodatku specjalnego, druk nr 132.
    25. Rozpatrzenie skarg.
    26. Interpelacje i zapytania radnych.
    27. Wnioski i oświadczenia radnych.
    28. Sprawy różne.
    29. Zakończenie sesji.
    1. Zatwierdzenie protokołu z XIII sesji.
    2. Nie wniesiono żadnych uwag do protokołu.Rada przyjęła jednogłośnie 20 głosami “za” protokół z XIII sesji Rady Miejskiej.
    3. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej (zał. nr 1).
    4. Wiceprzewodnicząca Pani Celina Włodarczyk zapytała o pkt. 4 na str. 5 (inwestycje), w którym burmistrz informuje o dokonaniach zmian w budżecie. Pani C. Wlodarczyk wyjaśniła, iż art. 96 ustawy o finansach publicznych upoważnia burmistrza do dokonywania zmian w budżecie tylko w obrębie rozdziałów, a art. 128 cyt. ustawy zabrania dokonywania zmian w budżecie miasta między działami i zadanie to pozostawia tylko i wyłącznie do dyspozycji organu stanowiącego.

      Burmistrz R. Lipski wyjaśnił, iż zapis o którym mówi Pani Wiceprzewodnicząca dotyczy propozycji a zarazem akceptacji przygotowanych dokumentów, które zostaną wprowadzone w formie projektu uchwały pod obrady przyszłej sesji – zgodnie z ustawą o finansach publicznych. Ponadto burmistrz R. Lipski poinformował, iż odnośnie pkt. 3. Sprzedaż działek na str. 2 sprawozdania posiada niezbędną dokumentację, którą może udostępnić zainteresowanym radnym w celu wyjaśnienia wszelkich wątpliwości.

    5. Analiza wykonania budżetu za I półrocze 2003r. (zał. nr 2).
    6. Przewodniczący Komisji Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej E. Bednarczyk poinformował Radę, iż Komisja obradowała przy współudziale Pani Skarbnik i zajęła następujące stanowisko: Komisja przyjęła informację o realizacji budżetu za I półrocze 2003r. nie wnosząc zastrzeżeń, uznano również, że sprawozdanie zostało przygotowane solidnie, a jego wykonanie przebiega rytmicznie i prawidłowo.

      Radny J. Migdał poprosił o to, aby w przyszłości wprowadzić kolumnę informującą o realizacji budżetu za poprzedni okres.

      Skarbnik Pani H. Popiel potwierdziła, iż rzeczywiście taka porównawcza informacja powinna mieć miejsce. Zostanie to uczynione po zakończeniu roku budżetowego jak i w następnych latach.

      Przewodniczący Rady K. Oktawiec stwierdził, iż można dane liczbowe porównać z ubiegłorocznymi sprawozdaniami. Natomiast burmistrz dodał, iż jest opracowany Raport o stanie miasta Kłodzka za 2002 rok, który zawiera informacje w wielu dziedzinach umożliwi to dokonywanie bieżących analiz konfrontując je z rokiem poprzednim.

    7. Funkcjonowanie jednostek kultury w Kłodzku (zał. nr 3).
    8. Przewodnicząca Komisji Edukacji i Kultury Pani Joanna Sudoł poinformowała, iż tematy funkcjonowania jednostek kultury będą omawiane w momencie propozycji łączenia CEK i KOK.

      Radny Ł. Walter poprosił o porównanie jaki był stan ogólny zatrudnienia w jednostkach przed połączeniem i po połączeniu.

      Burmistrz zwrócił uwagę na fakt, iż łączenie KOK i CEK w jedną jednostkę kultury będzie tematem obrad przyszłej sesji, są wprawdzie przygotowane określone propozycje, które jednak wcześniej zostaną poddane pod dyskusję i analizę merytorycznej komisji Rady. Dzisiejszy temat sesji jest tylko informacją o funkcjonowaniu jednostek kultury w mieście Kłodzku.

    9. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XLVI/336/98 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 05.02.1998r. w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami komunalnymi, druk nr 113 (zał. nr 4).

    Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego radny Z. Żerkowski poinformował, iż Komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały jednak pod warunkiem, że wprowadzi się następującą poprawkę w §2 projektu uchwały, który otrzymałaby brzmienie: W rozdz. Przepisy końcowe §12 otrzymuje brzmienie. Burmistrz Miasta Kłodzka ma prawo samodzielnie decydować o mieniu komunalnym o wartości jednostkowej łącznie z terenem do 100 tys zł wg. stanu ewidencyjnego tego mienia na dzień 15.08.2002r. Dzielenie nieruchomości na mniejsze części dające wartość cząstkową do 100 tys. zł jest niedopuszczalne. Wszelkie transakcje zawarte wbrew tej uchwale są nieważne i prawnie nieskuteczne.

    Wywiązała się dyskusja w tym temacie z udziałem: Pani E. Sobolewskiej burmistrza L. Michalskiego, radnego Z. Żerkowskiego. Nie kwestionowano propozycji zmiany jednak chodziło o sprecyzowanie zapisu. W rezultacie sformułowano następujący zapis: Burmistrz Miasta Kłodzka ma prawo samodzielnie decydować o mieniu komunalnym o wartości jednostkowej łącznie z terenem do 100 tys. zł według stanu ewidencyjnego tego mienia na dzień 15.08.2002r. Dzielenie nieruchomości, bez zgody Rady, na mniejsze części dające wartość cząstkową do 100 tys. zł jest niedopuszczalne, wszelkie transakcje zawarte wbrew tej uchwale są nieważne i prawnie nieskuteczne.

    Przewodniczący poddał poprawkę pod głosowanie: za – 18, przeciw – 0, wstrzymało się – 1. Poprawkę przyjęto.

    Następnie Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie całego projektu uchwały wraz z naniesionymi poprawkami.

    Głosowanie: za – 20 – jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XIV/96/2003 (zał. nr 5).

    10. Podjęcie uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru przemysłowo – składowego, położonego w północno – zachodniej części miasta Kłodzka, druk nr 115 (zał. nr 6).

    Radny L. Rogalewski zapytał o zapis na str. 22 w §13 gdzie w ust. 2 ustala się stawkę procentową od wzrostu wartości nieruchomości zabudowanej i przeznaczonej do zabudowy w wysokości 30%, a ust. 3 mówi o tym, iż określona powyżej stawka procentowa jest podstawą do naliczenia i pobrania jednorazowej opłaty należnej od właściciela nieruchomości dla gminy miejskiej Kłodzko przy zbyciu nieruchomości - radny L. Rogalewski zapis rozumie w ten sposób, iż jeżeli ktoś będzie sprzedawał swoją działkę za 100 tys. zł to będzie musiał odprowadzić 30 tys. do kasy miejskiej – dlaczego tak ma być - pyta radny.

    Drugie pytanie radnego L. Rogalewskiego dotyczyło wysypiska śmieci - czy jest aktualne i nadal planowane w obrębie obszaru Leszczyna.

    Wyjaśnień do zapisu w §13 udzielił Pan Jerzy Szprych naczelnik Wydziału Gospodarki Przestrzennej, Urbanistyki i Architektury UM Kłodzko. Podał, iż stawka 30% wynika z obligatoryjnego przepisu ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym, opłata obowiązuje za wzrost wartości gruntu, gdzie w wyniku zmiany planu jego wartość wzrasta, wówczas od różnicy wartości właściciel jest zobowiązany odprowadzić do gminy 30% wzrostu wartości gruntu.

    Dlaczego nie 5% a 30% pyta radny L. Rogalewski.

    Pan J. Szprych wyjaśnił, iż Rada może zaproponować od 0 do 30% - propozycja pana naczelnika to maksymalna wartość czyli 30% bowiem tego typu opłaty gmina wykorzystuje np. na uzbrojenie terenu.

    Przewodniczący K. Oktawiec zapytał o to, jakie są przewidywane faktyczne wzrosty wartości gruntów.

    Pan J. Szprych wyjaśnił, iż przy opracowaniu powyższego planu nie było jeszcze obowiązku wykonywania analizy ekonomicznej. Nowa ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym nakłada taki obowiązek, że w ramach opracowania miejscowego planu wykonuje się analizę skutków ekonomicznych zmiany planu.

    Pani wiceprzewodnicząca C. Włodarczyk stwierdziła, iż § 9 ust. 8.2 wskazuje na to, iż w obrębie obszaru Leszczyna będzie wysypisko śmieci.

    Pan burmistrz R. Lipski stwierdził jednoznacznie, że w tej części miasta tj. obszar Leszczyna wysypiska śmieci nie będzie. Pan J. Szprych dodał, iż zapis we wspomnianym paragrafie dotyczy regulacji gospodarki odpadami na tym terenie, a nie magazynowania jakichkolwiek odpadów.

    Przewodniczący K. Oktawiec poprosił Przewodniczącego Komisji Gospodarki Komunalnej, ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego Pana Zygmunta Żerkowskiego o podanie opinii komisji odnośnie ww. projektu uchwały.

    Pan Z. Żerkowski poinformował, iż komisja wydała opinię pozytywną do projektu uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru przemysłowo – składowego, położonego w północno – zachodniej części miasta Kłodzka, druk nr 115. Przy wydaniu opinii brano pod uwagę fakt uwzględnienia wcześniejszych protestów mieszkańców dot. usytuowania wysypiska śmieci. Jeśli natomiast chodzi o zaproponowane 30% opłaty za wzrost wartości gruntu komisja szczegółowo nie zajmowała się tą kwestią. Nie mniej jednak wiadomym jest, iż gmina musi dbać o swoje finanse.

    Radny L. Rogalewski zaproponował 15% stawkę i wniósł o wprowadzenie tej zmiany.

    Burmistrz uzasadnił, iż musi dbać o finanse gminy, musi też posiadać środki w budżecie np. na uzbrojenie terenu.

    Następnie Pan Jerzy Szprych zgłosił autopoprawki do projektu uchwały związane z wejściem w życie nowej ustawy. W podstawie prawnej dodaje się artykuły z nowej ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Po zmianach podstawa prawna otrzyma następujące brzmienie:

    Na podstawie art.18 ust.2 pkt 5 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (jednolity tekst ustawy - Dz. U. z 2001r. nr 142 poz. 1591 z 2001r. wraz z późniejszymi zmianami), art. 85 ust. 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. nr 80 poz. 717), art. 7 i art. 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku o zagospodarowaniu przestrzennym (jednolity tekst ustawy - Dz. U. nr 15 z 1999 roku poz. 139; wraz z późniejszymi zmianami) oraz w związku z uchwałą nr XXXVI/227/2000 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 23 listopada 2000 roku, o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru przemysłowo - składowego, położonego w północno - zachodniej części miasta Kłodzka.

    Natomiast §5 po zmianach otrzyma następujące brzmienie:

    USTALENIA FORMALNO - PRAWNE:

    1. Uchwalony miejscowy plan jest obowiązującym przepisem gminnym w zakresie kształtowania i prowadzenia polityki przestrzennej, który określa przeznaczenie terenu, rozmieszczenie inwestycji celu publicznego oraz sposób zagospodarowania i warunki zabudowy terenu.
    2. Dla terenów położonych w granicach miejscowego planu, określonych w § 2 niniejszej uchwały tracą moc ustalenia miejscowego planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego miasta Kłodzka, uchwalonego uchwałą nr 34/86 Miejskiej Rady Narodowej w Kłodzku z dnia 27 marca 1986 roku.

    Radny Ł. Walter zawnioskował o przełożenie głosowania na temat projektu uchwały druk nr 115 do czasu wykonania analizy ekonomicznej.

    W takiej sytuacji Przewodniczący poddał pod głosowanie w pierwszej kolejności wniosek radnego Ł. Waltera.

    Głosowanie: za – 4, przeciw – 15, wstrzymało się – 1. Wniosek nie przeszedł.

    Następnie Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek radego L. Rogalewskiego dotyczący zmniejszenia stawki procentowej wzrostu wartości gruntu z 30 na 15%.

    Głosowanie: za – 5, przeciw – 13, wstrzymało się – 2. Wniosek nie przeszedł.

    Burmistrz Roman Lipski odczytał OŚWIADCZENIE BURMISTRZA MIASTA KŁODZKA.

    “Stosownie do art. 18 ust. 2 pkt. 11 Ustawy z dnia 7 lipca 1994r. ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 15 poz. 139 z 1999r. tekst jednolity z późniejszymi zmianami) informuję, że na podstawie dokonanej analizy stwierdza się spójność rozwiązań projektu “Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru przemysłowo – składowego, położonego w północno – zachodniej części miasta Kłodzka” z polityką przestrzenną Gminy określoną w “Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Kłodzka”.

    Przewodniczący poddał pod głosowanie wcześniej zgłoszone poprawki przez Pana Jerzego Szprycha.

    Głosowanie: za – 17, przeciw – 0, wstrzymało się – 3. Poprawkę przyjęto.

    W związku z tym, że oświadczenie burmistrza zostało odczytane Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru przemysłowo – składowego, położonego w północno – zachodniej części miasta Kłodzka.

    Głosowanie: za – 15, przeciw – 3, wstrzymało się - 2.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XIV/97/2003 (zał. nr 7).

    Przerwa w obradach godz. 1500 - 1515.

    1. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr 88/95/XVI Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 21 czerwca 1995r. w sprawie wprowadzenia opłaty administracyjnej za wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, druk nr 116 (zał. nr 8).
    2. Przewodniczący Komisji II radny Z. Żerkowski poinformował o pozytywnej opinii komisji do powyższego projektu uchwały.

      Radny L. Rogalewski poprosił o przybliżenie stawek jakie obowiązywały do tej pory.

      Pan Jerzy Szprych zestawił kwoty obowiązujące w uchwale 88/95/XVI z proponowanymi kwotami w projekcie uchwały druk nr 116.

      Więcej uwag i zapytań ze strony radnych nie było. Przewodniczący poddał projekt pod głosowanie.

      Głosowanie: za – 20 - jednogłośnie

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XIV/98/2003 (zał. nr 9).

    3. Podjęcie uchwały w sprawie zamiany nieruchomości, druk nr 117 (zał. nr 10).
    4. Radny Z. Żerkowski poinformował, iż Komisja II po zapoznaniu się z projektami uchwał i uzyskaniu wyjaśnień wydała pozytywne opinie do powyższego projektu uchwały jak i do, druków nr 118, 119, 120 i 121.

      Radny Ł. Walter zapytał o to dlaczego dokonywane są te zamiany.

      Burmistrz R. Lipski poinformował, iż uzasadnienie do uchwały wyjaśnia wszelkie kwestie, natomiast Pani E. Sobolewska dodała, iż nieruchomości, które są własnością osób prywatnych mają być zamieniane na nieruchomości gminne z tego powodu, że na tym terenie, który stanowi teraz własność osób prywatnym ma przebiegać droga gminna - zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego opracowanym dla obszaru Owcza Góra i to jest powód, dla którego gmina musi pozyskać te tereny, aby móc wybudować drogę. Grunty zamieniane są ekwiwalentnie, aby gmina nie musiała do nich dopłacać.

      Radni nie wnieśli więcej uwag. Przewodniczący K. Oktawiec po odczytaniu projektu uchwały poddał go pod głosowanie.

      Głosowanie: za – 20 - jednogłośnie

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XIV/99/2003 (zał. nr 11).

    5. Podjęcie uchwały w sprawie zamiany nieruchomości, druk nr 118 (zał. nr 12).
    6. Uwag nie wniesiono.

      Głosowanie: za – 20 – jednogłośnie.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XIV/100/2003 (zał. nr 13).

    7. Podjęcie uchwały w sprawie zamiany nieruchomości, druk nr 119 (zał. nr 14).
    8. Uwag nie wniesiono.

      Głosowanie: za – 20 – jednogłośnie.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XIV/101/2003 (zał. nr 15).

    9. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości lokalowej, druk nr 120 (zał. nr 16).
    10. Pani Wiceprzewodnicząca C. Włodarczyk zapytała dlaczego nie wpisano wartości nieruchomości.

      Radny Z. Żerkowski wyjaśnił, iż komisja kierowała się tym, aby nie było zapisu kwoty, dano burmistrzowi wolną rękę w negocjowaniu jak najniższej ceny, wpisanie jej do projektu uchwały obligowałoby burmistrza do zapłacenia kwoty określonej w uchwale.

      Głosowanie: za – 20 – jednogłośnie.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XIV/102/2003 (zał. nr 17).

    11. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości lokalowej, druk nr 121 (zał. nr 18).
    12. Uwag nie wniesiono.

      Głosowanie: za – 20 – jednogłośnie.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XIV/103/2003 (zał. nr 19).

      Przerwa w obradach godz. 1535 – 1545.

    13. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości, druk nr 122 (zał. nr 20).
    14. Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej poinformował, iż komisja ponownie (w przerwie obrad sesji) zajęła się analizą ww. projektu uchwały bowiem pojawiły się nowe fakty, otóż dostarczono umowę zawartą w 1999 roku przez ówczesną burmistrz z prezesem WSSE. Umowa zawiera zapisy w wyniku których gmina zobowiązuje się do poniesienia określonych kosztów i przejęcia drogi. Stąd też komisja wydaje pozytywną opinię do projektu uchwały w sprawie nabycia nieruchomości, druk nr 122.

      Radni nie wnieśli żadnych uwag ani zapytań. Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały, po czym poddał go pod głosowanie.

      Głosowanie: za – 18, przeciw – 0, wstrzymało się – 1.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XIV/104/2003 (zał. nr 21).

    15. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dzielnicy staromiejskiej miasta Kłodzka Wyspa Piasek dla obszaru położonego między ul. Wita Stwosza, ul. Matejki, ul. Zofii Stryjeńskiej i Nad Kanałem, druk nr 123 (zał. nr 22).
    16. Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego radny Z. Żerkowski poinformował o pozytywnej opinii komisji do powyższego projektu uchwały.

      Radni nie wnieśli żadnych uwag i zapytań. Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

      Głosowanie: za – 19 jednogłośnie.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XIV/105/2003 (zał. nr 23).

    17. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXVI/149/2000 z dnia 17 lutego 2000 roku w sprawie uchwalenia Regulaminu Straży Miejskiej w Kłodzku, druk nr 124 (zał. nr 24).
    18. Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały. Komisja Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały – o czym poinformował zastępca przewodniczącego komisji radny Ł. Walter.

      Uwag nie wniesiono.

      Głosowanie: za – 20 jednogłośnie.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XIV/106/2003 (zał. nr 25).

    19. Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia oddziału integracyjnego dla dzieci sześcioletnich w Przedszkolu nr 4 w Kłodzku, druk nr 125 (zał. nr 26).
    20. Radna Joanna Sudoł w imieniu Komisji Edukacji i Kultury poinformowała o pozytywnej opinii komisji bowiem jest to realizacja Strategii Rozwoju Oświaty w mieście Kłodzku.

      W związku z powyższym Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

      Głosowanie: za – 20 jednogłośnie.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XIV/107/2003 (zał. nr 27).

    21. Podjęcie uchwały w sprawie nadania statutu OSiR w Kłodzku przy ul. Kusocińskiego 1, druk nr 129 (zał. nr 28).
    22. Na wspólnym posiedzeniu Komisji III i IV w wyniku analizy projektu uchwały wraz ze Statutem OSiR wydano pozytywną opinię. Komisją II również pozytywnie zaopiniowała całą treść Statutu.

      Burmistrz Roman Lipski wniósł autopoprawkę do projektu uchwały. W Rozdziale III § 8 wprowadza się punkt 4. o brzmieniu: Dyrektor zarządza Ośrodkiem przy pomocy Zastępcy Dyrektora, którego powołuje i odwołuje burmistrz miasta Kłodzka na wniosek Dyrektora Ośrodka.

      Przewodniczący poddał autopoprawkę pod głosowanie:

      Głosowanie: za – 20 jednogłośnie. Poprawkę przyjęto.

      Głosowanie całej uchwały: za – 20 jednogłośnie.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XIV/108/2003 (zał. nr 29).

    23. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XIII/89/2003 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 24 lipca 2003r. w sprawie pozbawienia kategorii drogi gminnej, druk nr 130 (zał. nr 30).
    24. Przewodniczący K. Oktawiec poinformował, iż powyższy projekt uchwały jest skutkiem rozstrzygnięcia nadzorczego Wojewody wskazującego na tryb ogłaszania uchwały.

      Pytań i uwag radni nie wnieśli, zatem Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

      Głosowanie: za – 20 jednogłośnie.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XIV/109/2003 (zał. nr 31).

    25. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XIII/90/2003 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 24 lipca 2003r. w sprawie zaliczenia do kategorii dróg gminnych, druk nr 131 (zał. nr 32).
    26. W tym przypadku również nie wniesiono żadnych zapytań, po odczytaniu treści projektu uchwały Przewodniczący poddał go pod głosowanie.

      Głosowanie: za – 19 jednogłośnie.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XIV/110/2003 (zał. nr 33).

    27. Podjęcie uchwały w sprawie ustanowienia obowiązkowego kierunku działania Burmistrza Miasta Kłodzka dotyczącego uzyskania zwrotu na rzecz Gminy Miejskiej Kłodzko sprzecznie z prawem przyznanego i pobranego przez Burmistrza Miasta Kłodzka uprzedniej kadencji dodatku specjalnego, druk nr 132 (zał. nr 34).
    28. Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały, do którego załączona jest również opinia prawna. Ponadto Przewodniczący poinformował, iż podpis Pana Leszka Woźniaka pod projektem uchwały należy uznać jako nieistniejący. Ważne i istotne są podpisy 5 radnych.

      Pytań i uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

      Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

      Głosowanie: za – 5, przeciw – 7, wstrzymało się – 8.

      Uchwała nie przeszła.

    29. Rozpatrzenie skarg.
    30. Przewodniczący poinformował, iż wpłynęła do Rady Miejskiej skarga na działalność burmistrza miasta Kłodzka.

      Zapoznał radnych z opinią podkomisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego Rady Miasta w Kłodzku z dnia 22 sierpnia 2003r. Tematem posiedzenia podkomisji było zapoznanie się ze skargą PP. Ireny i Mariana Markowskich z dnia 29 lipca 2003r. na burmistrza miasta Kłodzka oraz naczelnika wydziału (Rada rozpatruje skargę na burmistrza). Komisja zapoznała się z treścią skargi oraz z załączoną dokumentacją. Wyjaśnień w powyższej sprawie udzielił Pan Jerzy Szprych Naczelnik Wydziału Gospodarki Przestrzennej, Urbanistyki i Architektury. Została udzielona odpowiedź z którą podkomisja zapoznała się.

      Uwagi podkomisji. Po wyjaśnieniach udzielonych przez naczelnika Pana Jerzego Szprycha podkomisja stwierdza, ze proponowana inwestycja jest zgodna z planem zagospodarowania przestrzennego. Podkomisja nie wnosi uwag do decyzji o warunkach zabudowy.

      W związku z takimi wyjaśnieniami podkomisji przygotowano następujący projekt uchwały:

      w sprawie skargi Państwa Ireny i Mariana Markowskich na działalność Burmistrza Miasta Kłodzka

      Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) § 95 ust. 1 pkt. 5 Statutu Gminy Miasta Kłodzka (Dz. Urz. Woj. Dol. Nr 50 poz. 1176 z dnia 30 kwietnia 2003r.) oraz art. 229 pkt 3 KPA – Rada Miejska w Kłodzku uchwala co następuje:

      § 1

      Uznaje się za bezzasadną skargę Państwa Ireny i Mariana Markowskich na działalność Burmistrza Miasta Kłodzka.

      § 2

      Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Miejskiej.

      § 3

      Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

      Radni nie wnieśli żadnych uwag. Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.

      Głosowanie: za – 19 jednogłośnie.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XIV/111/2003 (zał. nr 35).

    31. Interpelacje i zapytania radnych.
    32. Radny Z. Duda zapytał o to, jakie byłyby możliwości prawne i ekonomiczne do utworzenia grupy robót publicznych dla mieszkańców Kłodzka, którzy mają zaległości w płaceniu czynszu, osoby te wyrażają ochotę podjęcia każdej pracy celem odpracowania zaległości.

      Wiceprzewodnicząca C. Włodarczyk podziękowała burmistrzowi za interwencję w sprawie zagrożonego budynku Podgrodzie 6. W sprawozdaniu z prac burmistrza podano informację, że jeden z lokatorów przyjął proponowane mieszkanie. Z informacji jakie posiada Pani Wiceprzewodnicząca –zaproponowane mieszkanie do remontu we własnym zakresie przekracza możliwości finansowe ewentualnego nabywcy. Zatem sprawa na dzień dzisiejszy pozostaje bez zmian: cztery rodziny z zagrożonego budynku nadal oczekują na lokal.

      Przewodniczący K. Oktawiec zapytał o inwestycję na ul. Jana Pawła II i chodnik, który tam powstaje. Przewodniczący był przekonany, że chodnik powstanie po drugiej stronie ulicy, który jest zdewastowany i faktycznie wymaga naprawy, miasto natomiast buduje chodnik w miejscu w którym go nie było. Przewodniczący zastanawia się czy jest taka - przynajmniej na dzień dzisiejszy, tym bardziej, że sąsiednia ulica Przyjaciół Dzieci nie ma chodnika ani po jednej, ani po drugiej stronie ulicy. Przewodniczący ma poważne wątpliwości co do tej inwestycji, tym bardziej, że zakres prac rozszerzono o ulicę Kardynała Wyszyńskiego, gdzie w planie inwestycyjnym ujęto tylko i wyłącznie ul. Jana Pawła II – K. Oktawiec prosi o szersze informacje w tym temacie.

      Na zadane pytania odpowiedzi udzielał burmistrz Pan Roman Lipski.

      Odnośnie pytania radnego Z. Dudy burmistrz wyjaśnił, iż być może, że przy naborze kolejnej grupy osób skierowanych do prac interwencyjnych weźmie się pod uwagę sugestię radnego Dudy i przeanalizuje sytuację osób bezrobotnych zadłużonych z tytułu nieopłacenia czynszu mieszkaniowego.

      Kwestia nieruchomości przy ul Podgrodzie 6 – burmistrz wyjaśnił, iż Pani której zaproponowano mieszkanie przy ul. Walecznych dwupokojowe z kuchnią odmówiła jego przyjęcia twierdząc, iż oczekuje na mieszkanie gotowe do zamieszkania. Ustalono wspólnie, że zaproponuje się zainteresowanej w pierwszej kolejności każde mieszkanie przeznaczone do zasiedlenia, jeśli jednak będzie kilka negatywnych opinii wówczas burmistrz będzie zmuszony nakłonić lokatorów do opuszczenia zagrożonego budynku.

      Odnośnie chodnika przy ul. Jana Pawła II burmistrz wyjaśnił, iż chodnik ma służyć wszystkim mieszkańcom, rzeczywiście inwestycja jest poszerzona a wynika z tego, że oferenci, którzy przystąpili do przetargu zaproponowali taką cenę, że można było poszerzyć zadanie w ramach tej kwoty, którą zaplanowano w budżecie.

      Pani Wiceprzewodnicząca C. Włodarczyk powróciła do kwestii Podgrodzia 6 i lokatorki której zaproponowano lokal przy ul. Walecznych. Wspomniana Pani jest inwalidką, osobą samotną, nie ma dzieci, jest wdową i ma skończone 69 lat – trudno jest zatem od takiej osoby wymagać aby wykonała remont we własnym zakresie. W mieszkaniu przy ul. Walecznych należy wymienić wszystkie skrzydła okienne i drzwiowe. Dlatego też osoba obawia się, że nie podoła samotnie wykonać takiego remontu.

      W tym miejscu burmistrz uznał, iż jest to jakieś nieporozumienie bowiem kobieta, o której mowa wg. burmistrza jest osobą ruchliwą wręcz krzykliwą, nie widać żadnego inwalidztwa a poza tym nie ma 69 lat. Burmistrz nie może wychodzić do każdego mieszkańca z propozycją przygotowania mieszkania pod klucz – nie jest stać miasta na takie prezenty. Nie mniej jednak jeśli pojawią się jakiekolwiek wolne mieszkania burmistrz zaproponuje je lokatorom z budynku Podgrodzie 6.

    33. Wnioski i oświadczenia radnych.
    34. Nie stwierdzono żadnych wniosków czy oświadczeń radnych.
    35. Sprawy różne.
    36. W tym punkcie również nikt nie zabrał głosu.
    37. Zakończenie sesji.

    Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku obrad Przewodniczący Rady Krzysztof Oktawiec zamknął XIV sesję Rady Miejskiej mówiąc: “Zamykam XIV sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

    Zakończenie sesji nastąpiło o godz. 1630.

    Czas trwania sesji 2 godz. 30 minut (1400 – 1630).

    Protokół sporządziła: Barbara Zajączkowska






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego260

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2003-10-07 12:50:13
    Aktualizacja: 2007-12-20 00:46:54
    Odslon: 449

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR