menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • P r o t o k ó ł nr XXX/04




     P r o t o k ó ł nr XXX/04
    z XXX sesji Rady Miejskiej w Kłodzku, która odbyła się
    w dniu 25 listopada 2004r.
    w sali Rajców Urzędu Miasta w Kłodzku.

    Sesja rozpoczęła się o godz. 1000.

    1. Otwarcie XXX sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku Pan Krzysztof Oktawiec mówiąc: “Otwieram XXX sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.
    Następnie Przewodniczący powitał Panie i Panów Radnych, burmistrza miasta Kłodzka Pana Romana Lipskiego, zastępców burmistrza: Pana Leszka Michalskiego oraz Pana Janusza Rudnickiego, sekretarza urzędu Pana Jerzego Rutkowskiego, dyrektorów jednostek podległych, naczelników wydziałów, pracowników urzędu, media oraz obecnych na sali mieszkańców Kłodzka.

    2. Stwierdzenie ważności sesji.

    Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, iż w sesji bierze udział 19 radnych, co stanowi wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

    Nieobecna radna Pani Halina Dobosz.

    Radna Pani D. Kołt przybyła o godz. 1005.

    3. Wybór sekretarzy sesji.

    Przewodniczący zaproponował na sekretarza obrad radną Panią Jolantę Kobak. Nie zgłoszono innych propozycji. Rada 18 głosami “za” przy 1 głosie wstrzymującym się, poparła kandydaturę radnej, tym samym powołując ją na sekretarza obrad XXX sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    Radna Pani C. Włodarczyk przekazała na ręce Pana Przewodniczącego stanowisko radnych niezależnych z prośbą o odczytanie.

    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.

    Poprawki do porządku obrad zgłosił zastępca burmistrza Pan L. Michalski, Zaproponował wprowadzenie pod obrady sesji projekt uchwały w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji Dzielnicy Staromiejskiej w Kłodzku, druk nr 277. W uzasadnieniu Pan burmistrz podał, iż podjęcie powyższej uchwały powoduje możliwość starania się o pozyskanie środków pozabudżetowych, Pan burmistrz R. Lipski dodał, iż gmina miejska Kłodzko ma ogromną szansę pozyskania tych środków, bowiem nie wiele gmin zdążyło przygotować takie programy.

    Pan Przewodniczący natomiast poinformował o przekazaniu dla radnych projektu uchwały druk nr 266“a”, dotyczy on wprowadzenia zmian w budżecie i zawiera poprawki, które wprowadziła Komisja Budżetu.
    Nie wniesiono więcej uwag.
    Przewodniczący przystąpił do głosowania nad zgłoszonymi poprawkami.

    - Wprowadzanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji Dzielnicy Staromiejskiej w Kłodzku, druk nr 277 (po punkcie 6).
    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie.
    - Wprowadzanie projektu uchwały w sprawie dokonania zmian budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko na 2004 rok, druk nr 266 “a”.
    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie.
    Przyjęcie całego porządku obrad wraz z naniesionymi poprawkami.

    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie.

    Porządek obrad został przyjęty i przedstawia się następująco:

    1. Otwarcie XXX sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    2. Stwierdzenie ważności sesji.
    3. Wybór sekretarzy sesji.
    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.
    5. Zatwierdzenie protokołu z XXIX sesji.
    6. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej.
    7. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji Dzielnicy Staromiejskiej w Kłodzku, druk nr 277.
    8. Działania promocyjne Kłodzka w oparciu o istniejące instytucje, dobra kultury i zabytki.
    9. Informacja z realizacji Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
    10. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zadania pod nazwą “Budowa Zintegrowanego Systemu Informatycznego dla Zrównoważonego Rozwoju regionu Dolnego Śląska”, druk nr 263.
    11. Podjęcie uchwały w sprawie realizacji zadania pn. “Rewitalizacja dzielnicy staromiejskiej w Kłodzku – przebudowa dróg śródmiejskich ETAP I”, druk nr 265.
    12. Podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmian budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko na 2004 rok, druk nr 266 “a”.
    13. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wzoru informacji o lasach obowiązującego na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 267.
    14. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wzoru deklaracji na podatek rolny obowiązującego na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 268.
    15. Podjęcie uchwały w sprawie stawek podatkowych, druk nr 269.
    16. Podjęcie uchwały w sprawie wysokości i poboru opłaty targowej, druk nr 270.
    17. Podjęcie uchwały w sprawie średniej ceny skupu żyta dla celów wymiaru podatku rolnego, druk nr 271.
    18. Podjęcie uchwały w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna dla celów wymiaru podatku leśnego, druk nr 272.
    19. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wzoru informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych obowiązującego na terenie Miejskiej Gminy Kłodzko, druk nr 273.
    20. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wzoru deklaracji na podatek od nieruchomości obowiązującego na terenie Miejskiej Gminy Kłodzko, druk nr 274.
    21. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wzoru deklaracji na podatek leśny obowiązującego na terenie Miejskiej Gminy Kłodzko, druk nr 275.
    22. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wzoru informacji o gruntach do celów podatku rolnego obowiązującego na terenie Miejskiej Gminy Kłodzko, druk nr 276.
    23. Rozpatrzenie skarg.
    24. Interpelacje i zapytania radnych.
    25. Wnioski i oświadczenia radnych.
    26. Sprawy różne.
    27. Zakończenie sesji.

    5. Zatwierdzenie protokołu z XXIX sesji.

    Uwag do protokołu nie wniesiono, przyjęto go jednogłośnie 20 głosami “za”.

    6. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej (zał. nr 1).

    Radna Pani C. Włodarczyk zapytała burmistrza co wspólnego ma z dziedzictwem kultury zakup mikrofalówki – zapis w pkt. 5 na str. 3. Ponadto radna doznała szoku czytając Słowo Polskie oraz tygodnik Euroregio Glacensis gdzie jest napisane, iż burmistrz ufundował dla szpitala kłodzkiego sprzęt radiowy i AGD, a w sprawozdaniu na sesje jest zapisane, iż zakupiono go z budżetu miasta.
    Radny Pan M. Krzak zapytał o to, kto wygrał przetarg na utrzymanie w czystości ulic i placów oraz prowadzenie “akcji zima” na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko.
    Radna Pani Irena Adamczewska poprosiła o szersze informacje na temat pkt. 3 ppkt a) na str. 2, chodzi o dzierżawę mienia gminnego.
    Odpowiedzi na zadane pytania udzielił Pan burmistrz R. Lipski.
    Na pytanie radnej Pani I. Adamczewskiej przygotuje odrębną, szczegółową informację, bowiem na sesji nie jest w stanie tego przedstawić, potrzebny jest wgląd do dokumentów.
    Odnośnie pytania radnej Pani C. Włodarczyk burmistrz poinformował, iż zakup sprzętu AGD i RTV dla oddziału dziecięcego szpitala kłodzkiego jest odpowiedzią na apel ordynatora. Ponadto burmistrz tłumaczy, iż nie był autorem artykułu w gazetach i nie może odpowiadać za to, co piszą poszczególni redaktorzy, nie przypisuje sobie osobiście zakupu sprzętu, wiadomym jest, iż środki na ten cel pochodzą z budżetu miasta, co zapisane jest w sprawozdaniu, a zakwalifikowano to do działu 921, rozdział 92195, § 4210 z tego względu, iż trudno było znaleźć odpowiedni paragraf, w którym mogłaby się mieścić kwota zakupu mikrofalówki wraz z telewizorem i video.
    Pan burmistrz poinformował, Pana radnego M. Krzaka , iż przetarg na utrzymanie w czystości ulic i placów oraz prowadzenie “akcji zima” na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko wygrała firma TEMPO, która była jedynym oferentem.
    Pan radny zapytał o zwiększenie wydatków na ten cel, czy zwiększona kwota była tą ogłoszoną w przetargu.
    Burmistrz poinformował, iż wszystko odbyło się zgodnie z literą prawa, zespół osób oceniających podjął decyzję, że należy skończyć z fikcją sprzątania ulic raz czy dwa razy do roku, wszystkie ulice w mieście mają być sprzątane na bieżąco – dlatego zwiększenie w skali miesiąca wynosi 60 tys. zł.
    Pytanie zadał radny Pan K. Kubit, poprosił burmistrza o informację do pkt. 1 na str. 4 czy jest prowadzona kontrola nad umowami zlecenia dla firmy ZBYSZKO, aby ich suma nie przekroczyła 24 tys. zł w ciągu roku.
    Pan burmistrz R. Lipski poinformował, iż nie ma takiego zagrożenia, kwota nie zostanie przekroczona.
    Na tym zakończono dyskusję w pkt 6 porządku obrad.
    Następnie Pan Przewodniczący K. Oktawiec odczytał pismo radnych niezależnych, dot. stanowiska Rady Miejskiej Kłodzka zapewniającego poparcie dla społeczności Ukrainy walczącej o przywrócenie normalności i prawdziwej demokracji w wolnym państwie Ukraina, z prośbą aby przesłać je na ręce wojewody.
    Podjęto decyzję, iż przeredaguje się nieznacznie powyższe stanowisko, radni złożą pod nim swoje podpisy, po czym prześle się je Panu Wojewodzie.
    Przewodniczący zaproponował, aby rozstrzygnąć to w końcowej części sesji.

    7. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji Dzielnicy Staromiejskiej w Kłodzku, druk nr 277 (zał. nr 2).

    Program Rewitalizacji Dzielnicy Staromiejskiej w Kłodzku w formie elektronicznej zaprezentował Pan mgr inż. Maciej Pędrak reprezentujący firmę Zakład Usług Inwestorskich “Rewaloryzacja” w Kłodzku. Poinformował, iż na zlecenie urzędu miejskiego w Kłodzku opracowano Lokalny Program Rewitalizacji Dzielnicy Staromiejskiej, który jest programem o lokalnym zasięgu bezpośrednich produktów realizacji zawartych w nim przedsięwzięć. Opracowanie koncentruje się na problemach i celowych działaniach o charakterze lokalnym. Nie mniej z uwagi na charakter rezultatów i oddziaływań uderza w bezpośredni związek pomiędzy wzrostem konkurencyjności i ogólnej rangi ziemi kłodzkiej, jako sudeckiej krainy wybitnych walorów przyrodniczych, kulturalnych i turystyczno – uzdrowiskowych, a rozwojem regionalnym i wzrostem konkurencyjności regionu Dolny Śląsk w międzynarodowym, ogólnoeuropejskim zasięgu oddziaływań.
    Pan M. Pędrak poinformował, iż Lokalny Program Rewitalizacji jest opracowany w związku z tym, że jest wymogiem obligatoryjnym przy ubieganiu się o środki dla projektów współfinansowanych z funduszy strukturalnych w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego z priorytetu 3.
    Następnie Pan inżynier M. Pędrak przedstawił pokrótce zawartość materiału, który stanowi załącznik do projektu uchwały druk nr 277.
    Pan Z. Żerkowski Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego poinformował, iż Komisja miała możliwość zapoznania się z materiałem w posiedzeniu uczestniczył Pan M. Pędrak, który przedstawił dość szczegółowo główne założenia Lokalnego Programu. Komisja wydała opinię pozytywną do projektu uchwały w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji Dzielnicy Staromiejskiej w Kłodzku, druk nr 277.
    Pan Eugeniusz Bednarczyk poinformował, iż Komisja Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej również pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie przyjęcia Lokalnego Programu Rewitalizacji Dzielnicy Staromiejskiej w Kłodzku, druk nr 277.
    Nikt z radnych nie wniósł żadnych uwag ani zapytań w zwiazku z powyższym Przewodniczący Pan K. Oktawiec poddał projekt pod głosowanie.
    Głosowanie: za – 16 jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXX/238/2004 (zał. nr 3).

    Przerwa w obradach od godz. 1045 – do godz. 1100.

    8. Działania promocyjne Kłodzka w oparciu o istniejące instytucje, dobra kultury i zabytki (zał. nr 4).

    Pan Przewodniczący K. Oktawiec przypomniał, iż temat reklamy i promocji miasta Kłodzka był przedmiotem obrad kwietniowej sesji, obecny materiał wzbogacony o kolorowe zdjęcia jest niejako rozszerzeniem i uzupełnieniem informacji o kolejne wydarzenia promocyjne jakie miały miejsce na terenie miasta. Ponadto pośród radnych “krąży” album ze zdjęciami z różnego rodzaju imprez i wydarzeń z miasta Kłodzka.

    Radni nie wnieśli uwag w powyższym temacie.

    9. Informacja z realizacji Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (zał. nr 5).

    Pan K. Oktawiec poinformował, iż komisje merytoryczne omawiały powyższy materiał w rezultacie czego pozytywnie ustosunkowały się do informacji z realizacji Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

    Podczas sesji radni nie wnieśli żadnych uwag ani zapytań.

    10. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do zadania pod nazwą “Budowa Zintegrowanego Systemu Informatycznego dla Zrównoważonego Rozwoju Regionu Dolnego Śląska”, druk nr 263 (zał. nr 6).

    Zastępca Przewodniczącego Komisji Budżetu Pan K. Kubit poinformował o pozytywnej opinii komisji do powyższego projektu uchwały.
    Nie wniesiono uwag ani zapytań.
    Głosowanie: za – 18 jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXX/239/2004 (zał. nr 7).

    11. Podjęcie uchwały w sprawie realizacji zadania pn. “Rewitalizacja dzielnicy staromiejskiej w Kłodzku – przebudowa dróg śródmiejskich ETAP I”, druk nr 265 (zał. nr 8).

    Zastępca Przewodniczącego Komisji Budżetu Pan K. Kubit poinformował o pozytywnej opinii komisji do powyższego projektu uchwały. Pozytywną opinię wydała również Komisja Gospodarki Komunalnej.
    Nie wniesiono uwag ani zapytań, zatem Przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie.
    Głosowanie: za – 18 jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXX/240/2004 (zał. nr 9).

    12. Podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmian budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko na 2004 rok, druk nr 266 “a” (zał. nr 10).

    Komisja Budżetu wydała opinię pozytywną.
    Radna Pani C. Włodarczyk zapytała czy w §3 projektu uchwały jest prawidłowy zapis, że źródłem pokrycia deficytu są wolne środki z 2003 roku.
    Skarbnik gminy miejskiej Pani H. Popiel wyjaśniła, iż zapis jest prawidłowy, są to wolne środki z 2003 roku, które powstają po zamknięciu roku ubiegłego.
    Po tych wyjaśnieniach Przewodniczący K. Oktawiec poddał uchwałę pod głosowanie.
    Głosowanie: za – 15, przeciw 0, wstrzymało się – 2.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXX/241/2004 (zał. nr 11).

    13. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wzoru informacji o lasach obowiązującego na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 267 (zał. nr 12).

    Opinia Komisji Budżetu jest pozytywna, ze strony radnych uwag nie wniesiono.
    Głosowanie: za – 18 jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXX/242/2004 (zał. nr 13).

    14. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wzoru deklaracji na podatek rolny obowiązującego na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 268 (zał. nr 14).

    Opinia komisji budżetu jest pozytywna, ze strony radnych uwag nie wniesiono.
    Głosowanie: za – 18 jednogłośnie.
    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXX/243/2004 (zał. nr 15).

    15. Podjęcie uchwały w sprawie stawek podatkowych, druk nr 269 (zał. nr 16).

    Przy tym projekcie uchwały Przewodniczący zgłosił kosmetyczną poprawkę w podstawie prawnej zamiast art. 14 ust. 1 i 2, winno być art. 14 pkt 1 i 2.
    Wiceprzewodniczący Pan radny K. Kubit poinformował o pozytywnej opinii Komisji Budżetu w sprawie stawek podatkowych.
    Radny Pan L. Rogalewski złożył wniosek formalny, aby wysokość podatku od każdego psa pozostała na poziomie roku 2004.
    Radny Pan W. Dziopek złożył wniosek, aby wysokość podatku od psa wynosiła 10 zł.
    W powyższym temacie wywiązała się dyskusja z udziałem Pana burmistrza R. Lipskiego, radnych Pani C. Włodarczyk, I. Adamczewskiej, W. Dziopka.
    W rezultacie Przewodniczący poddał pod głosowanie wnioski zgłoszone przez radnych.
    Pierwszy wniosek zgłosił radny Pan L. Rogalewski, który zaproponował, aby opłata za psa wynosiła 30 zł.
    Głosowanie: za – 6, przeciw – 1, wstrzymało się - 11. Wniosek przyjęto.
    Przewodniczący uznał, że głosowanie wskazuje, iż opłata za psa winna wynosić 30 zł, nie mniej jednak radny K. Kubit stwierdził, iż powinno się poddać pod głosowanie wniosek radnego W. Dziopka.
    Radca prawny Pani D. Jończyk poinformowała, iż winno się poddać pod głosowanie wniosek radnego W. Dziopka i jeżeli zostanie on przegłosowany, pozostałe wnioski stają się bezprzedmiotowe.
    Przewodniczący miał wątpliwości co do takiego rozwiązania, jednak presja radnych wskazała na głosowanie wniosku radnego W. Dziopka, aby stawka za psa wynosiła 10 zł.
    Głosowanie: za- 6, przeciw – 4, wstrzymało się – 8. Wniosek przyjęto.
    Po głosowaniu uznano, iż wniosek radnego W. Dziopka był dalej idący, stąd stawka 10 zł jest obowiązująca.
    Przewodniczący poddał projekt uchwały wraz z naniesioną poprawką pod głosowanie.
    Głosowanie: za - 18 jednogłośnie.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXX/244/2004 (zał. nr 17).

    16. Podjęcie uchwały w sprawie wysokości i poboru opłaty targowej, druk nr 270 (zał. nr 18).

    Przewodniczący zaczął od autoporpawki zgłoszonej przez burmistrza, otóż w treści §2 pkt 2 ppkt 1) skreśla się wyrazy: zatrudnionymi na podstawie umów cywilno – prawnych do zawarcia których zobowiązuje się burmistrza miasta Kłodzka - kwestie te regulują akty wyższego rzędu wobec czego nie ma potrzeb stosowania takich zapisów w uchwale Rady.
    Przewodniczący Komisji Budżetu Pan E. Bednarczyk poinformował o następujących poprawkach jakie proponuje Komisja:

    - w § 1 pkt. 2 przy sprzedaży ze straganu stałego z 2 zł obniżyć do 1 zł,
    - punkt 4 zamienić w punkt 5 i podnieść do wysokości 4 zł (z 3zł),
    - w punkcie 4 dopisać z chodnika i zapisać stawkę 8 zł.

    W takiej wersji Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie wysokości i poboru opłaty targowej.

    Po tej propozycji burmistrz Pan R. Lipski wyraził zaniepokojenie propozycją zapisu, iż dopuszcza się handel z chodnika, taki zapis daje bowiem przyzwolenie na handel z chodników w całym mieście, a to jak wiadomo wprowadzi określony bałagan.
    W tej sprawie wywiązała się szeroka dyskusja wśród radnych z udziałem burmistrza i radcy prawnego.
    Ogłoszono przerwę w obradach od godz. 1140 do godz. 1200.
    Po przerwie Przewodniczący odczytał brzmienie pkt 2 w §1 Do poboru opłaty targowej upoważnia się następujących inkasentów będących osobami fizycznymi, oraz poprawki jakie zaproponowała Komisja Budżetu.

    Radni ponownie podjęli dyskusję nad możliwością handlu z chodnika i wielkością opłaty jaka winna obowiązywać w tym przypadku. Przewodniczący K. Oktawiec zaproponował kwotę 15 zł.

    Jako rozstrzygnięcie dyskusji Przewodniczący poddał pod głosowanie poszczególne wnioski i poprawki:

    - autopoprawka burmistrza: w treści §2 pkt 2 ppkt 1) skreśla się wyrazy: zatrudnionymi na podstawie umów cywilno – prawnych do zawarcia których zobowiązuje się burmistrza miasta Kłodzka. pkt. 2 w §1 otrzymuje brzmienie: Do poboru opłaty targowej upoważnia się następujących inkasentów będących osobami fizycznymi.

    Głosowanie: za – 20 jednogłośnie. Poprawkę przyjęto.

    Pan burmistrz R. Lipski zaproponował, aby stawka w pozostałych przypadkach wynosiła 10 zł. W tej sytuacji Przewodniczący Pan K. Oktawiec wycofał swoją propozycję 15 zł.

    Przystąpił do głosowania poprawek zgłoszonych przez Komisję Budżetu
    - § 1 pkt. 2 przy sprzedaży ze straganu stałego z 2 zł obniżyć do 1 zł.

    Głosowanie: za – 18, przeciw – 0, wstrzymało się - 2. Poprawkę przyjęto.
    - w punkcie 4 dopisać z chodnika i zapisać stawkę 8 zł.

    Głosowanie: za – 0, przeciw – 10, wstrzymało się - 4. Poprawki nie przyjęto.
    Następnie poddano pod głosowanie poprawkę zasugerowaną przez Komisję Budżetu, wówczas burmistrz wycofał swój wniosek.
    - w pozostałych przypadkach - 8 zł.

    Głosowanie: za – 16, przeciw – 0, wstrzymało się - 2. Poprawkę przyjęto.

    Po przegłosowaniu wszystkich poprawek Przewodniczący Rady Pan K. Oktawiec poddał pod głosowanie cały projekt uchwały wraz z naniesionymi zmianami.

    Głosowanie: za- 19, przeciw – 0, wstrzymało się - 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXX/245/2004 (zał. nr 19).

    Pani radna C. Włodarczyk zgłosiła wniosek formalny o uporządkowanie handlu na terenie miasta warzywami, owocami, kwiatami, aby nie było takiej sytuacji, że będą zajęte ulice czy dojazdy. Radna wnosi, aby takie targowisko na którym można będzie sprzedawać produkty z działek umiejscowić możliwie jak najbliżej centrum.
    Pan burmistrz uważa, że jeśli wspólnie z Radą podejmie się określone działania to jest duża szansa na zorganizowanie takiego terenu.
    Radna sugeruje, aby na ten temat podyskutować na dzisiejszej sesji w punkcie: Sprawy różne.
    Głos zabrała mieszkanka Kłodzka Pani Weronika Cykowska. W swojej wypowiedzi poparła burmistrza i opowiada się za maksymalnym podatkiem za psa.
    Pani Cykowska poruszyła kwestię wywieszania ogłoszeń o sesji. Prosiła aby Komendant Straży Miejskiej zwracał uwagę na fakt, iż ogłoszenia są zaklejane bądź zrywane przed dniem w którym są obrady Rady. Pani W. Cykowska prosi, aby zwracać na to uwagę pracownikom Straży Miejskiej.
    Kolejną sprawę jaka poruszyła Pani Weronika to zdarzenie jaka miało miejsce w okolicach działek – chodziło o znalezienie skórzanej torby i parasolki.

    Pan burmistrz poprosił o zwrócenie uwagi Straży Miejskiej na kwestie, które poruszyła Pani W. Cykowska.

    17. Podjęcie uchwały w sprawie średniej ceny skupu żyta dla celów wymiaru podatku rolnego, druk nr 271 (zał. nr 20).

    Pan E. Bednarczyk poinformował, iż Komisja Budżetu pozytywnie zaopiniowała druk nr 271.

    Uwag ze strony radnych nie stwierdzono.

    Głosowanie: za- 17, przeciw – 0, wstrzymało się - 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXX/246/2004 (zał. nr 21).

    18. Podjęcie uchwały w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna dla celów wymiaru podatku leśnego, druk nr 272 (zał. nr 22).

    Komisja Budżetu pozytywnie zaopiniowała druk nr 272.
    Uwag ze strony radnych nie stwierdzono.
    Głosowanie: za- 16, przeciw – 0, wstrzymało się - 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXX/247/2004 (zał. nr 23).

    19. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wzoru informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych obowiązującego na terenie Miejskiej Gminy Kłodzko, druk nr 273 (zał. nr 24).

    Przewodniczący Komisji Budżetu Pan E. Bednarczyk poinformował, iż wszystkie wzory informacji jak i wzory deklaracji podatkowych uzyskały opinię pozytywną.
    Uwag ze strony radnych nie stwierdzono.
    Głosowanie: za- 16, przeciw – 0, wstrzymało się - 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXX/248/2004 (zał. nr 25).

    20. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wzoru deklaracji na podatek od nieruchomości obowiązującego na terenie Miejskiej Gminy Kłodzko, druk nr 274 (zał. nr 26).

    Uwag ze strony radnych nie stwierdzono.
    Głosowanie: za- 16, przeciw – 0, wstrzymało się - 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXX/249/2004 (zał. nr 27).

    21. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wzoru deklaracji na podatek leśny obowiązującego na terenie Miejskiej Gminy Kłodzko, druk nr 275 (zał. nr 28).

    Uwag ze strony radnych nie stwierdzono.
    Głosowanie: za- 17, przeciw – 0, wstrzymało się - 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXX/250/2004 (zał. nr 29).

    22. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wzoru informacji o gruntach do celów podatku rolnego obowiązującego na terenie Miejskiej Gminy Kłodzko, druk nr 276 (zał. nr 30).

    Uwag ze strony radnych nie stwierdzono.
    Głosowanie: za- 17, przeciw – 0, wstrzymało się - 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XXX/251/2004 (zał. nr 31).

    23. Rozpatrzenie skarg.

    Do Rady Miejskiej Kłodzka nie wpłynęły skargi do rozpatrzenia na sesji.

    24. Interpelacje i zapytania radnych.

    Nie zgłoszono żadnych interpelacji ani zapytań.

    25. Wnioski i oświadczenia radnych.

    Nie stwierdzono.

    26. Sprawy różne.

    Głos zabrał radny Pan W. Gacek. Przeprosił wszystkich za prztyczek jaki dostali radni w Gazecie Prowincjonalnej nr 47 z dnia 19 listopada br. W rubryce Rzut okiem do celu Pana Macieja Awiżenia ukazała się notatka pt. Sami sowi. Pan W. Gacek odczytał jej treść: Po raz pierwszy w historii Kłodzka radni przyznali tytuł honorowego obywatela miasta jednemu z radnym (nomen omen koalicyjnych), gdyby nie koalicyjny może byłoby inaczej. Nie dyskutuję nad zasadnością i zasługami radnego Witolda Gacka, może wypadałoby aby zasługi te ocenił ktoś inny. Mały niesmak pozostaje a przecież to tytuł honorowy.

    Pan radny W. Gacek stwierdził, iż była to dla niego tzw. beczka miodu do której dolano łyżkę dziegciu, zepsuto całe uczucie satysfakcji z otrzymania tego tytułu. Nie mniej jednak Pan W. Gacek poczuł się w obowiązku przeproszenia Państwa radnych za to, że głosowali na radnego, za to że zostało to w ten sposób odebrane przez część społeczeństwa.

    Pan Przewodniczący stwierdził, iż nie jest to pierwszy przytyk gazety, każdy z radnych ma własne znanie, a głosowanie było jednomyślne, a nie koalicyjne i to świadczy o zdecydowanym podejściu Rady.

    Pan burmistrz R. Lipski stwierdził, iż wspólnie z Przewodniczącym ustosunkuje się do tej kwestii, bo nie przystoi podważać takich decyzji Rady i w najbliższym czasie będzie odniesienie na łamach prasy.

    Pan W. Gacek podziękował za zaangażowanie, jednak uznał, iż nie ma sensu rozdrabniać i rozszerzać tej dyskusji, samo wyjaśnienie pana radnego wystarczy.

    Pan Przewodniczący K. Oktawiec przyznał racje Panu W. Gackowi a ponadto jego osoba jest tak dobrze znana w Kłodzku, że doskonale obroni się sama.

    Radny Pan Z. Duda przekazał podziękowanie Pani Beacie Bońkowskiej i Panu Michałowi Kołt od mieszkańców bloku przy ul. Armii Krajowej 15,17,19 za pomoc w przekształceniu ich bloku. Natomiast mieszkańcy bloku nr 6 przy ul. Objazdowej w Kłodzku dziękują Straży Miejskiej za konkretną i skuteczną interwencję.

    Pani radna C. Włodarczyk podziękowała burmistrzowi za przystąpienie do programu “Przejrzysta Polska”.

    Głos również zabrał Pan W. Bicz prezes “Wodociągów Kłodzkich” zapraszając w imieniu burmistrza i swoim, zainteresowanych radnych tematyką poprawy jakości wody wodociągowej, aby 8 grudnia tego roku w godz. od 1000 do 1400 zapoznać się z problematyką jakości wody wodociągowej. Przed konferencją jest możliwe zwiedzenie stacji uzdatniania wody przy ul. Korczaka. Program znajduje się w biurze Rady.

    Radny Pan Z. Duda zapytał o czynności jakie poczyniono w sprawie notatki radnego i Pani L. Karbownik, dot. to zdarzenia jakie miało miejsce w Straży Miejskiej.

    Pan burmistrz R. Lipski poinformował, iż sekretarz urzędu prowadzi postępowanie wyjaśniające i niebawem przedstawi wnioski końcowe.

    Pan Przewodniczący zapytał burmistrza o prezent jaki otrzymał podczas uroczystości wręczania tytułów Honorowego Obywatela, była nim Biblia, która miała być obecna podczas posiedzeń rady? Pan burmistrz przyznał, iż ma ją w domu, a tak się wczytał w lekturę, że zapomniał ją przynieść do urzędu, obiecał przy tym, że na kolejne posiedzenie Rady Biblia będzie leżała na stole prezydialnym – wedle życzenia ks. Wojciecha.

    Następnie Pan Przewodniczący odczytał propozycję treści stanowiska Rady Miejskiej w Kłodzku. które zostanie przesłane do Wojewody Dolnośląskiego.

    Rada Miejska w Kłodzku wyraża poparcie dla społeczności Ukrainy, głośno domagającej się zachowania wszystkich demokratycznych zasad, obowiązujących w praworządnym kraju oraz przywrócenia bezpieczeństwa i stabilizacji w państwie ukraińskim.

    Radni kłodzcy 16 głosami “za” przy dwóch “wstrzymujących się” przyjęli wyżej cyt. stanowisko. Pan Przewodniczący zobowiązał się, iż zostanie ono przesłane do Pana Wojewody.

    27. Zakończenie sesji.

    Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku obrad Przewodniczący Rady Pan Krzysztof Oktawiec zamknął XXX sesję Rady Miejskiej mówiąc: “Zamykam XXX sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

    Zakończenie sesji nastąpiło o godz. 1300.
    Czas trwania sesji 3 godz. (1000 – 1300).

    Protokół sporządziła: Barbara Zajączkowsk

    Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku
    Krzysztof Oktawiec

     

     

     






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego526

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2004-12-15 12:45:40
    Aktualizacja: 2007-12-21 00:57:02
    Odslon: 345

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR