menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • P r o t o k ó ł nr XL/05




                                                                                                                                                      

     P r o t o k ó ł nr XL/05
    z XL sesji Rady Miejskiej w Kłodzku, która odbyła się
    w dniu 28 lipca 2005r.
    w sali Rajców Urzędu Miasta w Kłodzku.

    Sesja rozpoczęła się o godz. 1200.

     

    1. Otwarcie XL sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku Pan Józef Migdał mówiąc: „Otwieram XL sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

    Następnie Przewodniczący powitał Panie i Panów Radnych, zaproszonych gości: Pana Marka Szpaniera Wicestarostę Powiatu Kłodzkiego, płk Zbigniewa Stelmacha – Komendanta WKU w Kłodzku, płk. Arnolda Różewicza - Komendanta Powiatowego Policji, burmistrza miasta Kłodzka Pana Romana Lipskiego, zastępców burmistrza: Pana Leszka Michalskiego oraz Pana Janusza Rudnickiego, sekretarza urzędu Pana Jerzego Rutkowskiego, dyrektorów jednostek podległych, naczelników wydziałów, pracowników urzędu, media oraz obecnych na sali mieszkańców Kłodzka.

    2. Stwierdzenie ważności sesji.

    Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, iż obecnie w sesji bierze udział 21 radnych, co stanowi wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

    3. Wybór sekretarzy sesji.

    Radny L. Rogalewski zaproponował na sekretarza obrad radnego Pana Zygmunta Żerkowskiego, który wyraził zgodę na kandydowanie. Nie zgłoszono innych propozycji. Rada 20 głosami „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym się” poparła kandydaturę radnego, tym samym powołując go na sekretarza obrad XL sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.

    Przewodniczący Pan Józef Migdał zaproponował następujące poprawki:

    - pkt 11 przenieść po pkt 21,
    - w pkt 21a wprowadzić projekt uchwały druk nr 366 w sprawie przyznania pustostanu.

    Radny Pan K. Oktawiec zaproponował, aby ze względu na obecność gości na sesji zatwierdzenie porządku obrad przeprowadzić po pkt 9, bowiem zgłosiłby kilka wniosków jednak nie chciałby absorbować zaproszonych gości sprawami porządkowymi Rady.

    Wiceprzewodnicząca Pani C. Włodarczyk stwierdziła, iż przed przegłosowaniem porządku obrad nie mogą być zrealizowane pkt 5,6,7,8, zatem przyjęcie porządku obrad sesji jest konieczne.

    Radny Pan K. Kubit stwierdził, iż chodzi o to, aby przyjąć porządek obrad taki jak jest i prowadzić obrady, aż do pkt 9 aby wprowadzając dużą ilość zmian nie trzymać zaproszonych gości. Dopiero po pkt 9 powrócić do porządku obrad poddając pod głosowanie proponowane zmiany.

    Radny L. Rogalewski stwierdził, iż zmiany które zaproponował Przewodniczący Rady odnoszą się do kwestii technicznych i należy je przegłosować.

    Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania poprawek, nie mniej jednak radny Pan K. Oktawiec uznał, iż jego wniosek był dalej idący, prosi zatem o uwzględnienie tego faktu. Proponuje kontynuowanie obrad sesji zgodnie z zaproponowanym porządkiem i dopiero po punkcie 9 głosować wszelkie poprawki.

    Poprosił zatem, aby pani radczyni wyjaśniła który wniosek ma być głosowany w pierwszej kolejności Przewodniczącego Rady czy radnego K. Oktawca.

    Pani Marzena Dąbrowska Michalak – radca prawny urzędu miasta wyjaśniła, iż nie chodzi tu o to, który wniosek jest najdalej idący. Zmiany zaproponowane przez Przewodniczącego są zmianami kosmetycznymi. Zasadne – zdaniem pani radczyni byłoby to, aby po przegłosowaniu poprawek Przewodniczącego, ze względu na obecność zaproszonych gości, realizować porządek obrad, a dopiero po określonym punkcie można głosować, bezwzględną większością głosów, zgłoszone poprawki.

    Po tych wyjaśnieniach Przewodniczący poddał pod głosowanie następujące poprawki:

    - Punkt 11. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości, druk nr 361 przenieść po punkcie 21

    Głosowanie: za – 11, przeciw – 7, wstrzymało się – 2. Poprawkę przyjęto.

    - W punkcie 21a umieścić projekt uchwały w sprawie przyznania pustostanu położonego w Kłodzku przy ul. Armii Krajowej 3/2 na rzecz Państwa Anny i Piotra Leś, zamieszkałych w Kłodzku przy ul. Rajskiej 8, druk nr 366.

    Głosowanie: za – 18, przeciw – 0, wstrzymało się – 3. Poprawkę przyjęto.

    W związku z tym, że wniosek radnego K. Oktawca nie był głosowany, Pan radny postanowił w tej chwili zgłosić następujące poprawki:

    - po punkcie Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej wprowadzić przerwę dla Komisji Gospodarki Komunalnej w celu zaopiniowania projektów uchwał będących w porządku obrad sesji,

    - zdjęcie z porządku obrad druków nr 355, 356,357,358, 359, 360, bowiem nie mają one autora – brak jest podpisu,

    - po punkcie 14 wprowadzić:

    • druk nr 364 w sprawie powołania na członka komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radną Panią Jolantę Kobak – druki uchwał zostały złożone zgodnie z wymogami Statutu w czwartek 26 lipca w związku z tym powinny trafić pod obrady sesji druk nr 356,
    • druk nr 365 sprawie powołania na członka komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radną Panią Danutę Kołt
    • druk nr 363 w sprawie odwołania ze składu osobowego Komisji Rewizyjnej,
    • druk nr 362 w sprawie odwołania ze składu osobowego Komisji Rewizyjnej,

    Projekty uchwał są zaopiniowane przez radcę prawnego i mają autora czyli podpisy 7 radnych.

    Pan Przewodniczący J. Migdał przyznał, iż rzeczywiście nie ma podpisów autora pod uchwałami, nie niej jednak uzupełni się je podczas 10 minutowej przerwy.

    Przystąpiono zatem do głosowania zgłoszonych poprawek przez radnego Pan Krzysztofa Oktawca.

    - po punkcie Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej wprowadzić przerwę dla Komisji Gospodarki Komunalnej w celu zaopiniowania projektów uchwał będących w porządku obrad sesji

    Głosowanie: za – 9, przeciw – 11, wstrzymało się – 1. Poprawki nie przyjęto.

    • zdjęcie z porządku obrad druku nr 355,

    Głosowanie: za – 7, przeciw – 10, wstrzymało się – 4. Poprawki nie przyjęto.

    - zdjęcie z porządku obrad druku nr 356,

    Głosowanie: za – 7, przeciw – 10, wstrzymało się – 4. Poprawki nie przyjęto.

    • zdjęcie z porządku obrad druku nr 357,

    Głosowanie: za – 7, przeciw – 10, wstrzymało się – 4. Poprawki nie przyjęto.

    • zdjęcie z porządku obrad druku nr 358,

    Głosowanie: za – 3, przeciw – 10, wstrzymało się – 6. Poprawki nie przyjęto.

    • zdjęcie z porządku obrad druku nr 359,

    Głosowanie: za – 6, przeciw – 10, wstrzymało się – 5. Poprawki nie przyjęto.

    • zdjęcie z porządku obrad druku nr 360,

    Głosowanie: za – 7, przeciw – 10, wstrzymało się – 4. Poprawki nie przyjęto.

    • wprowadzenie po punkcie 15 druku nr 364 w sprawie powołania na członka komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radną Panią Jolantę Kobak.

    Głosowanie: za – 10, przeciw – 10, wstrzymało się – 1. Poprawki nie przyjęto.

    W związku z tym, że poprawki nie wniesiono, radny K. Oktawiec poinformował, iż bezzasadnym staje się wniosek kolejny, aby Pani radna rezygnowała z członkostwa Komisji Rewizyjnej.

    • wprowadzenie po punkcie 15 druku nr 365 w sprawie powołania na członka komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radną Panią Danutę Kołt.

    Głosowanie: za – 10, przeciw – 11, wstrzymało się – 0. Poprawki nie przyjęto.

    Jak w sytuacji powyżej, w związku z tym, że poprawki nie wniesiono bezzasadnym staje się, aby Pani radna rezygnowała z członkostwa Komisji Rewizyjnej.

    Podsumowują głosowanie radny K. Oktawiec stwierdził, iż Rada poszła pod prąd zapisom zarówno ustawy jak i Statutu ponieważ ograniczyła możliwość wyboru radnym pracy w poszczególnych komisjach.

    Radny L. Rogalewski poprosił o przegłosowanie całego porządku obrad i przystąpienie do jego realizacji.

    Radny K. Kubit również uznał, iż nie ważne jest to, czy któryś z radnych jest w koalicji, opozycji czy w jakimkolwiek innym ugrupowaniu, ale skoro składa akces i chęć pracy w danej komisji to nie należy utrudniać tych działań. Jeśli dany radny będzie dobrze funkcjonował to na rzecz całej rady, a nie tylko dla czyichś partykularnych interesów. Radny K. Kubit zaapelował, aby przy kolejnej sesji pozytywnie ustosunkować się do tego, że któryś z radnych będzie chciał zmienić komisję.

    Przystąpiono do głosowania całego porządku obrad:

    Głosowanie: za – 13, przeciw- 3, wstrzymało się - 4.

    Porządek obrad został przyjęty i przedstawia się następująco:

    1. Otwarcie XL sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    2. Stwierdzenie ważności sesji.
    3. Wybór sekretarzy sesji.
    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.
    5. Zatwierdzenie protokołu z XXXVIII i XXXIX nadzwyczajnej sesji.
    6. Uroczyste wręczenie aktu mianowania na wyższy stopień oficerski Panu Stanisławowi Widawskiemu.
    7. Wyróżnienie funkcjonariuszy Komendy Powiatowej Policji w Kłodzku.
    8. Zabezpieczenie potrzeb zdrowotnych mieszkańców miasta.
    9. Bezpieczeństwo i porządek publiczny w Kłodzku.
    10. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej.
    11. Podjęcie uchwały w sprawie zezwolenia na nieodpłatne używanie herbu Miasta Kłodzka do produkcji wyrobów pamiątkarsko – upominkowych przez firmę LEXIM P.P.H ul. Piękna 76, 50 – 506 Wrocław, druk nr 350.
    12. Podjęcie uchwały w sprawie zezwolenia na nieodpłatne używanie herbu Miasta Kłodzka w celu zamieszczenia go w klaserze „Herby miast na monetach dwuzłotowych Golden Nordic” przez firmę FISCHER – Poligrafia z siedzibą w Katowicach ul. Dąbrówki 10, druk nr 351.
    13. Podjęcie uchwały w sprawie zezwolenia na nieodpłatne używanie herbu Miasta Kłodzka w celu zamieszczenia go w klaserze numizmatycznym na monety kolekcjonerskie serii „Miasta historyczne w Polsce” wydawane przez Narodowy Bank Polski, przez firmę OTO – agencja reklamowa Kulczyk & Pacześniak s.j. z siedzibą we Wrocławiu ul. Śliczna 5b, lok. 25, druk nr 352.
    14. Podjęcie uchwały w sprawie dostosowania opisu granic stałych obwodów głosowania na terenie Miasta Kłodzka do stanu faktycznego oraz usunięcia regulacji wykraczających poza delegację ustawową, druk nr 353.
    15. Podjęcie uchwały w sprawie powołania na członka komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radnego Pana Marka Krzaka, druk nr 355.
    16. Podjęcie uchwały w sprawie powołania na członka komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radną Panią Halinę Dobosz, druk nr 356.
    17. Podjęcie uchwały w sprawie powołania na członka komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radną Panią Celinę Włodarczyk, druk nr 357.
    18. Podjęcie uchwały w sprawie powołania na członka komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radnego Pana Józefa Migdała, druk nr 358.
    19. Podjęcie uchwały w sprawie powołania na członka komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radnego Pana Leszka Rogalewskiego, druk nr 359.
    20. Podjęcie uchwały w sprawie powołania na członka komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radnego Pana Łukasza Waltera, druk nr 360.
    21. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości, druk nr 361.
    22. 21a. Podjęcie uchwały w sprawie w sprawie przyznania pustostanu położonego w Kłodzku przy ul. Armii Krajowej 3/2 na rzecz Państwa Anny i Piotra Leś, zamieszkałych w Kłodzku przy ul. Rajskiej 8, druk nr 366.
    23. Rozpatrzenie skarg.
    24. Interpelacje i zapytania radnych.
    25. Wnioski i oświadczenia radnych.
    26. Sprawy różne.
    27. Zakończenie sesji.

    5. Zatwierdzenie protokołu z XXXVIII i XXXIX nadzwyczajnej sesji.

    Protokół z XXXVIII sesji przyjęto 19 głosami „za” (2 osoby nie głosowały).

    Protokół z XXXIX sesji przyjęto 17 głosami „za” przy 1 głosie „wstrzymującym się” (2 osoby nie głosowały).

    6. Uroczyste wręczenie aktu mianowania na wyższy stopień oficerski Panu Stanisławowi Widawskiemu.

    Wręczenia aktu mianowania i nadanie stopnia porucznika Panu Stanisławowi Widawskiemu dokonał Komendant WKU w Kłodzku Pan Zbigniew Stelmach.

    Życzenia i gratulacje Panu S. Widawskiemu złożył Pan burmistrz R. Lipski oraz Przewodniczący Rady Pan Józef Migdał.

    7. Wyróżnienie funkcjonariuszy Komendy Powiatowej Policji w Kłodzku.

    W imieniu władz samorządowych miasta Kłodzka oraz wszystkich jego mieszkańców Burmistrz Pan Roman Lipski złożył serdeczne podziękowania za sumienną, pełną zaangażowania, wspaniałą i efektywną pracę na rzecz bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie miasta Kłodzka, następującym funkcjonariuszom KPP Policji w Kłodzku:

    Starszy aspirant Tomasz Konieczny – w policji służy od 1993r. jako specjalista zespołu operacyjno – rozpoznawczego sekcji kryminalnej KPP w Kłodzku, wykonuje swoje obowiązki od 2003 roku. Zajmuje się zwalczaniem przestępczości, przeciwko zdrowiu i życiu. W dziedzinie tej osiąga bardzo dobre wyniki. W bieżącej pracy stanowi przykład sumienności i staranności. Jest wzorem dla młodszych stażem funkcjonariuszy. Swoje obowiązki wykonuje często poza normalnym czasem pracy.

    Starszy sierżant Ryszard Bielecki w policji służy od 1998 roku, jako dzielnicowy rewiru dzielnicowych sekcji prewencji KPP w Kłodzku wykonuje swoje obowiązki od 1999 roku. Powierzone zadania realizuje z dużym zaangażowaniem. Wykazuje duże zainteresowanie problemami społeczności lokalnej. Podejmuje działania zmierzające do poprawy poczucia bezpieczeństwa w obsługiwanym rejonie służbowym. W ramach obchodu rejonu służbowego ujawnia i likwiduje nieprawidłowości. W ramach swoich kompetencji udziela mieszkańcom wszechstronnej pomocy. Dzięki swojemu doświadczeniu w pracy dzielnicowego służy pomocą i poradą młodszym kolegom. Wzorowy wykonuje obowiązki służbowe jako dzielnicowy.

    Starszy posterunkowy Jan Szymański w policji służy od 2001 roku jako policjant ogniwa patrolowo – interwencyjnego sekcji KPP w Kłodzku wykonuje swoje obowiązki od 2003 rokuj. Podczas realizacji powierzonych zadań służbowych wykazuje się zaangażowaniem i sumiennością. W kontaktach ze społecznością lokalną wykazuje duże zainteresowanie jej problemami. Realizując zadania służbowe na wysokim poziomie, przyczynia się do ograniczenia przestępczości. Poziom realizacji zadań i osiągane wyniki wpływają na poprawę bezpieczeństwa naszego miasta. (ze względu na nieobecność st. post. Jana Szymańskiego wyróżnienie odebrał Komendant Powiatowy Policji w Kłodzku Pan Arnold Różewicz).

    Sierżant Marcin Sknera w policji służy od 2003 roku. Jako dzielnicowy rewiru dzielnicowych sekcji prewencji KPP w Kłodzku wykonuje swoje obowiązki od stycznia 2005 roku. Powierzone zadania wykonuje z dużym zaangażowaniem. W eliminacjach do ogólnopolskiego konkursu na Dzielnicowego Roku 2005 na szczeblu wojewódzkim zajął I miejsce zostając najlepszym dzielnicowym Województwa Dolnośląskiego. W ramach swoich kompetencji udziela mieszkańcom wszechstronnej pomocy. Wykazuje duże zainteresowanie problemami społeczności lokalnej, podejmuje działania zmierzające do poprawy poczucia bezpieczeństwa w obsługiwanym rejonie służbowym. Wzorowo wykonuje obowiązki służbowe jako dzielnicowy.

    Pan burmistrz R. Lipski wszystkim wyróżnionym złożył serdeczne gratulacje. Najlepszemu dzielnicowemu burmistrz życzył zwycięstwa w ogólnopolskim konkursie dzielnicowych 2005.

    Podziękowania skierowano również pod adresem kierownictwa KPP w Kłodzku.

    Do gratulacji i życzeń dołączył się również Przewodniczący Rady Pan J. Migdał.

    8. Zabezpieczenie potrzeb zdrowotnych mieszkańców miasta.

    Materiały dotyczącego powyższego tematu przygotowała Pani Jadwiga Radziejewska Z-ca Dyrektora SP ZOZ Kłodzko pn. „Zabezpieczenie opieki zdrowotnej dla mieszkańców Kłodzka” (zał. nr 1) oraz Wicestarosta Powiatu Kłodzkiego przedkładając materiał dot. „Zabezpieczenia opieki zdrowotnej w powiecie kłodzkim w aspekcie restrukturyzacji placówek ochrony zdrowia” (zał. nr 2).

    Głos zabrał Wicestarosta Pan Marek Szpanier. Poinformował, iż temat który został zaproponowany na dzisiejszą sesję jest nieco szerszy niż materiał, który przygotowało starostwo. Przedstawiony dokument zawiera elementy nie tylko dotyczące miasta Kłodzka, ale również miejscowości objętych opieką medyczną – czyli cały obręb powiatu kłodzkiego.

    W ramach opieki zdrowotnej zabezpieczanej dla mieszkańców wyróżnia się następujące działy: podstawową opiekę zdrowotną, opiekę stacjonarną, profilaktykę, specjalistykę i część dotycząca bezpośrednio ratownictwa. W zakresie podstawowej opieki zdrowotnej głównie funkcjonują niepubliczne zakłady opieki zdrowotnej, na terenie powiatu kłodzkiego jest ich 35 – ponad 56 gabinetów. W tej chwili ZOZ kłodzki posiada 4 przychodnie, które obejmują opieką medyczną 11 348 osób. Największa liczba poradni specjalistycznych, bo aż 24 funkcjonuje w SP ZOZ Kłodzko, natomiast pozostałe poradnie specjalistyczne prowadzone są przez 9 niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej.

    Pan M. Szpanier poinformował, iż w odniesieniu do poradni specjalistycznych funkcjonujących w strukturach podległych zoz-ów obserwuje się niekorzystną sytuację spowodowaną ograniczeniem dostępności do świadczeń spowodowaną limitowaniem ilości wykonywanych świadczeń, co skutkuje koniecznością oczekiwania w kolejkach na wizytę u lekarza specjalisty. Ten stan rzeczy wynika z zasad kontraktowania świadczeń zdrowotnych w NFZ i wprowadzanymi limitami punktowymi i kwotowymi dla każdej poradni.

    Pan Wicestarosta poinformował, iż na dzień dzisiejszy wiadomym jest, że SP ZOZ w oparciu o przedstawione informacje w dniu wczorajszym na posiedzeniu Zarządu Powiatu, będzie prowadzony jako samodzielna jednostka i nie będzie przejmowała ani Nowej Rudy, ani Dusznik.

    Po likwidacji ZOZ Duszniki pozostanie Zakład Pielęgnacyjno – Opiekuńczy w Szczytnej – 35 łóżek i ambulatorium chirurgiczno – pediatryczne w Dusznikach z pracownią radiologiczną i laboratorium analitycznym. Te zadania zostały wpisane w Statut ZOZ Kłodzko, Rada Społeczna przyjęła te propozycje i taki projekt uchwały zostanie przedstawiony na najbliższe posiedzenie Rady Powiatu Kłodzkiego.

    ZOZ noworudzki będzie funkcjonował również jako samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej. Planowane jest prowadzenie szpitala w następujących oddziałach:

    • oddział chorób wewnętrznych,
    • zakład pelęgnacyjno – opiekuńczy,
    • oddział pediatryczny,
    • ambulatorium 24 godzinne chirurgiczne,
    • stacja pogotowia ratunkowego.

    Jeśli natomiast chodzi o ZOZ Kłodzki na dzień dzisiejszy będzie on funkcjonował w takich strukturach jak dotychczas z wszystkimi oddziałami. Jest propozycja rozszerzenia działalności jeśli chodzi o chirurgię jednego dnia.

    Dyrekcja SCM w Polanicy Zdroju planowała rozpoczęcie działalności medycznej od dnia 15 sierpnia, z tego co wiadomo nie ma takiej możliwości i działalność ta nie rozpocznie się z pewnością w miesiącu sierpniu. Pod dużym znakiem zapytania staje się w ogóle rozpoczęcie działalności medycznej w roku 2005 - ponieważ nie ma możliwości przejmowania kontraktów. Jedyną możliwością jest likwidacja jakiejś placówki i przejęcie jej działalności medycznej. Obecnie Dyrekcja SCM prowadzi rozmowy z urzędem marszałkowskim, aby przejąć działalność medyczną szpitala chirurgii plastycznej czyli oddziały: chirurgii plastycznej, wewnętrzny i dializ. Na dzień dzisiejszy nie ma jeszcze takiej zgody. Najprawdopodobniej SCM przystąpi do kontraktowania swoich usług od 1 stycznia 2006r. podobnie jak placówka kłodzka i noworudzka, natomiast do kontraktu 2006 nie przystąpi ZOZ dusznicki, bowiem zgodnie z uchwałą Rady Powiatu z dniem 31 grudnia 2005 roku zaprzestaje działalność medyczną, a do końca marca 2006 roku zakończony zostanie proces likwidacji.

    Odnośnie pracowników Pan M. Szpanier wyjaśnił, iż warunkiem kontraktowania przez każdy ZOZ jest posiadanie kadry medycznej i sprzętu, czyli każdy dyrektor musi załączyć do oferty wykaz pracowników medycznych zatrudnionych na dzień rozpoczęcia świadczenia usług medycznych.

    Kolejną ważną części opieki medycznej jest pomoc doraźna czyli tzw. pogotowie ratunkowe, które znajduje się w strukturach SP ZOZ Kłodzko, w tej chwili jest 7 zespołów wyjazdowych w tym dwa reanimacyjne i 5 tzw. wyjazdówek. Ponadto powiat kłodzki wspomaga ZOZ Kłodzko, do końca miesiąca września powinno dojść do doposażenia ZOZ-u w cztery nowe karetki z pełnym wyposażeniem reanimacyjnym. Dwie karetki zostaną sfinansowane ze środków sporowskich, kolejne dwie ze środków powiatu. Ponadto są prowadzone rozmowy na temat zmiany lokalizacji pogotowia – dyrekcja wystąpiła z propozycją lokalizacji na terenie ZOZ Kłodzko.

    Bardzo ważną rzeczą jest profilaktyka zdrowotna i tu wiodącą rolę w realizacji programów zdrowotnych z podległych jednostek ochrony zdrowia należy przypisać ZOZ Kłodzko. Jednostka ta z dużym powodzeniem od wielu lat realizuje programy zdrowotne przystępując w tym zakresie do konkursu ofert w NFZ oraz w Ministerstwie Zdrowia.

    Odnośnie pkt VII zawartego w materiale informacyjnym a dot. zamierzeń dalszej restrukturyzacji sieci jednostek ochrony zdrowia w powiecie kłodzkim Pan M. Szpanier wyjaśnił, iż jest on nieaktualny albowiem ustawa o pomocy publicznej i restrukturyzacji publicznych zakładów opieki zdrowotnej wymusiła na powiecie kłodzkim zupełnie inne działania. W tej chwili żeby uzyskać jakąkolwiek pomoc placówka musi wykazać, że będzie się bilansowała w perspektywie najbliższych 7 lat, nie można też dokonywać przekształceń w trakcie realizacji programu.

    Na zakończenie swojej wypowiedzi Wicestarosta Pan Marek Szpanier poinformował, że w ramach restrukturyzacji ZOZ kłodzki będzie ubiegał się o pożyczkę w kwocie 2mln 220 tys. zł i o umorzenie kwoty 1mln 31tys zł (są to zobowiązania cywilno prawne – składki ZUS) O takie pieniądze będzie ubiegał się ZOZ Kłodzko w ramach programu restrukturyzacyjnego - są to środki, które można pozyskać od Wojewody.

    Radny Pan W. Gacek poinformował, iż osiągnięcia kłodzkiego ZOZ-u były możliwe tylko i wyłącznie dzięki dużej mobilizacji załogi. Dzięki temu, że oszczędzali wszyscy udało się zbilansować na plus ZOZ. W tym czasie inne ZOZ-y: Nowa Ruda, Duszniki, nie bacząc na programy restrukturyzacyjne mniej dbały o to, żeby wyjść w rozliczeniu finansowym na całość. Kosztem nie tylko załogi osiągnięto sukces finansowy, ale również kosztem pacjentów.

    Kwestią niezwykle ważną jest sprawa szpitala kłodzkiego. Pojawiły się niepokoje w momencie rozpoczęcia dyskusji na temat nowopowstałego szpitala w Polanicy Zdroju. Wiadomo było od 20 lat, że ten szpital powstanie, ale najważniejszą rzeczą było to, że nie może on być szpitalem konkurencyjnym dla pozostałych szpitali w powiecie kłodzkim. Obawą zarówno mieszkańców jak i pracowników opieki zdrowotnej było powstanie szpitala w Polanicy i likwidacja szpitala w Kłodzku. Na co nie wyrażano zgody i protestowano.

    Radny W. Gacek uważa, że środki finansowe ograniczają działalność służby zdrowia limitując wykonanie usług oraz wszelkie koszty zatrudnienia, remontu czy wyposażenia.

    Środki finansowe doprowadzają do konieczności likwidacji, bądź ograniczenia łóżek szpitalnych.

    Od początku postulowano o stworzenie szpitala powiatowego w Kłodzku, który miałby możliwość rozwijania usług opieki szpitalnej poprzez remont, rozwój, doposażenie, a jednocześnie można by było bez wzrastania zadłużenia wygaszać okoliczne zespoły opieki zdrowotnej takie jak Nowa Ruda czy Duszniki. Nie uzyskało to jednak poparcia społecznego jak i poparcia władz.

    Od czasu Starosty Pana Łąckiego są ciągle kłopoty ze kłodzką służbą zdrowia, jednak kończą się one sukcesem, bowiem „innym okiem” patrzy się na restrukturyzację służby zdrowia. Już w tej chwili wiadomo, że szpital polanicki nie może nam zagrozić a w szpitalu kłodzkim winny pozostać wszystkie te łóżka szpitalne jakie do tej pory funkcjonują – stwierdza radny W. Gacek. Wymaga to jednak zwiększonego finansowania opieki zdrowotnej w Kłodzku, jako, że musi się on przygotować do zwiększonego wpływu pacjentów. Musi się doposażyć sprzęt, aparaturę, musi się zwiększyć zatrudnienie ludzi.

    Szpitala w Polanicy nie można się obawiać, będzie on z pewnością szpitalem specjalistycznym jednak leży na uboczu – co utrudnia dostępność. Utrzymanie dwu jednostek bądź jednej jednostki organizacyjnej ZOZ Kłodzko z częścią łóżek szpitalnych w Polanicy byłoby rozwiązaniem optymalnym dla powiatu Kłodzkiego.

    Sprawą kolejną jest to, że NFZ ograniczając fundusze nie zasięga opinii konsultantów wojewódzkich w różnych dziedzinach odnośnie konieczności zabezpieczenia ilości łóżek i ilości kontraktów dla danego powiatu na dany rok. Konsultanci wojewódzcy, którzy moją rozeznanie w tym kto, jak i gdzie pracuje, jakie jest zapotrzebowanie na łóżka w poszczególnych dziedzinach medycyny mogliby podpowiedzieć Funduszowi Zdrowia i Staroście jak przygotować się do przyjęcia pacjentów i zabezpieczenia opieki zdrowotnej.

    Pan Marek Szpanier odnosząc się do wypowiedzi radnego W. Gacka poinformował, iż nie jest prawdą to, że pracownicy ZOZ-u noworudzkiego czy dusznickiego nie wyrzekali się pewnych rzeczy i nie robili nic, aby utrzymać swój ZOZ. Wynagrodzenia w tych placówkach są zdecydowanie niższe aniżeli wynagrodzenia w ZOZ Kłodzko. Nigdy też nie było zamysłu likwidacji szpitala kłodzkiego, podobnie jest w sytuacji Nowej Rudy. Aglomeracja Kłodzka, liczebnością mieszkańców, jest zbliżona do aglomeracji noworudzko – słupskiej i nie można mówić, że utrzyma się szpital w Kłodzku kosztem Słupca czy Nowej Rudy. Dlatego też powiat musi zabezpieczyć opiekę medyczną dla wszystkich mieszkańców powiatu kłodzkiego.

    Powiat kłodzki jest jedynym powiatem w Polsce, który na taką skalę udziela wsparcia finansowego ZOZ-om. Ponadto w większości powiatów w Polsce jest tylko jeden ZOZ – my mamy 4. W ciągu dwóch lat przeznaczono 26mln. zł na oddłużenie, na wsparcie finansowe, na to, aby te ZOZ-y bilansowały się. W roku bieżącym – 29 czerwca, Rada Powiatu Kłodzkiego podjęła uchwałę o przekazaniu 4 mln. 200 tys. zł właśnie na poprawę wyposażenia i na remonty.

    Na dzień dzisiejszy nie jest wiadomo kto w przyszłości będzie organem założycielskim SCM w Polanicy Zdroju (obecnie jest Minister Zdrowia). Powiat kłodzki kilkanaście razy występował w formie uchwał, pism, pytań, próśb do Ministra Zdrowia, aby przekazał szpital powiatowi kłodzkiemu ponieważ łatwiej byłoby zarządzać wszystkimi szpitalami. Natomiast na dzień dzisiejszy jest taka sytuacja, że SCM jest placówką Ministra Zdrowia i po zarejestrowaniu się będzie miało prawo do wystąpienia z wnioskiem o kontraktowanie usług medycznych. Pan Wicestarosta uważa, że powinno zrobić się wszystko, żeby szpital był uruchomiony i świadczył usługi medyczne dla naszych mieszkańców, natomiast rolą powiatu i NFZ jest to, żeby funkcjonował niezależnie od tego ZOZ Kłodzki samobilansujący się i aby istniał szpital w nowej Rudzie, do którego nie trzeba będzie dokładać pieniędzy.

    Pan W. Gacek podziękował serdecznie Panu Wicestaroscie za te słowa, bowiem są one konkretne i od lat należało je wypowiedzieć, aby mieszkańcy i pracownicy służby zdrowia wiedzieli co, gdzie i jak się będzie działo. W tej chwili padły właśnie takie konkretne wypowiedzi.

    Pan burmistrz R. Lipski szczególnie podziękował Panu Wicestaroście za jedno zdanie, które padło podczas wypowiedzi, że nigdy szpital kłodzki nie był przewidziany do likwidacji.

    Z wypowiedzi Pana Starosty jednoznacznie wynika, iż celem funkcjonowania SCM w Polanicy Zdroju jest nie konkurencja, a wysoka specjalizacja i specjalistka zabiegowa.

    Ponadto w dniu 3 sierpnia br. odbędzie się spotkanie z Panem Ministrem Balickim, w którym burmistrz będzie uczestniczył, o wynikach rozmów Wysoka Rada zostanie powiadomiona.

    Pan burmistrz stwierdził, iż to, że bardzo często poświęca się wiele czasu na posiedzeniach sesji Rady Miejskiej, że zajmuje się takie czy inne stanowiska w przedmiotowych sprawach. Okazuje się, że czas koryguje pewne działania, szpital polanicki miał już być uruchomiony, jednak jeszcze do tego nie doszło - może to i dobrze – stwierdza burmistrz - bo jest to z korzyścią dla miasta. Być może, że z nową władzą będą nowe rozmowy, może pojawią się nowe kwestie ze strony Pana Ministra. Jeśli takowe będą to w szczegółach zostaną przekazane Wysokiej Radzie.

    9. Bezpieczeństwo i porządek publiczny w Kłodzku.

    Jako pierwszy głos zabrał Komendant Powiatowy Policji mł. insp. mgr Arnold Różewicz.

    Na wstępie bardzo serdecznie podziękował Panu Burmistrzowi oraz Panu Przewodniczącemu za miły gest w kierunku funkcjonariuszu KPP, za docenienie ich pracy i wyróżnienie podczas sesji Rady Miejskiej.

    Odnośnie stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie miasta Kłodzko KPP w Kłodzku przygotowała obszerny materiał, który stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

    Pan Komendant dodatkowo poinformował, iż założenia jakie przyjęła Komenda Powiatowej Policji na 2005 rok to podstawowe 3 zadania:

    1. Ograniczenie przestępczości.
    2. Poprawa skuteczności ścigania sprawców tychże przestępstw.
    3. Wzrost poczucia bezpieczeństwa wśród mieszkańców powiatu kłodzkiego.

    Od 5 lat na terenie powiatu kłodzkiego diametralnie zmniejsza się zagrożenie. Ograniczono liczbę zdarzeń w podstawowych przestępstwach kryminalnych o 50%. Obecnie powiat kłodzki w przeliczeniu na 10 000 mieszkańców jest najbezpieczniejszym ze wszystkich powiatów byłego województwa wałbrzyskiego.

    Pan komendant mówiąc o efektach jakie uzyskała KPP w Kłodzku podkreślił, iż naturalnymi, bezpośrednimi partnerami w zakresie budowy bezpieczeństwa są samorządy lokalne. Bez ich udziału, bez wsparcia zaprzyjaźnionych służb mundurowych i przede wszystkim bez zrozumienia społeczeństwa policja nie wiele mogłaby zdziałać uzyskując przy tym dużo niższe efekty.

    Pan Arnold Różewicz podziękował serdecznie Panu Burmistrzowi i Wysokiej Radzie za zrozumienie i za działanie na rzecz bezpieczeństwa na terenie miasta. Za szeroką współpracę z samorządem oraz za bardzo dobre i harmonijne działania ze strażą miejską.

    Następnie głos zabrał radny Pan T. Kmiecik. Poinformował, iż Komisja Spraw Obywatelskich po rozpoznaniu materiałów na posiedzeniu w dniu 7 lipca stwierdziła, że służby stojące na straży bezpieczeństwa publicznego posiadają programy i działania zmierzające do zniwelowania skutków wykroczeń, przestępstw i zjawisk patologicznych w mieście. Komisja ocenia, że skutkiem działania służb porządkowych nastąpiła poprawa w utrzymaniu porządku i bezpieczeństwa co jest zgodne z opinią mieszkańców naszej gminy, co potwierdziło dostarczone sprawozdanie KPP z przeprowadzonego anonimowego badania ankietowego, dotyczącego poczucia bezpieczeństwa mieszkańców miasta Kłodzka. W tej sytuacji Komisja Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego pozytywnie ocenia działalność Komendy Powiatowej Policji, Państwowej Powiatowej Straży Pożarnej oraz Straży Miejskiej za okres I półrocza 2005. W odniesieniu do działalności Straży Miejskiej dodatkowo stwierdza się, że jej organizacja i funkcjonowanie jest zgodne z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Straż Miejska realizuje zadania własne i działa w granicach swoich kompetencji.

    Ponadto komisja wnioskowała, aby Policja i Straż Miejska zintensyfikowały patrole szkół i terenów przyległych, szczególnie w trakcie długich przerw lekcyjnych. Mając na uwadze utrzymanie sprawności urządzeń służących akcjom pożarowym wniesiono o komisyjne sprawdzenie stanu hydrantów na terenie miasta. Ponadto w ślad za poprzednią pozytywną opinią Komisji odpowiedzi na apel komendanta policji w Kłodzku komisja wnioskuje o udzielenie pomocy finansowej na zakup samochodu służbowego, co również przyczyni się do utrzymania ładu i porządku oraz bezpieczeństwa w mieście.

    Na zakończenie Pan T. Kmiecik dodał, że dalsze zacieśnienie współpracy wymienionych służb z Komisją Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego i Radą Miejską w Kłodzku przyczyni się do dalszej poprawy bezpieczeństwa i porządku w mieście.

    Pan Burmistrz R. Lipski ponownie skierował podziękowania dla Pana Komendanta za dotychczasową współpracę za ciągłe wdrażanie nowych pomysłów i inicjatyw.

    Pan burmistrz wspomniał o wielu zadaniach zrealizowanych w mieście m.in. budowa ronda, zamontowanie fotoradaru, monitoring miasta, ponadto gmina miejska dofinansowała do zakupu samochodu dla KPP, podjęto również decyzje o przystąpieniu do programu „Jeden budżet - jedno rondo”.

    Podsumowują Pan burmistrz zadeklarował iż, samorząd miejski będzie się angażował w wiele wspólnych inicjatyw w miarę posiadanych środków i możliwości.

    Jeszcze raz bardzo serdecznie podziękował za współpracę Komendzie Powiatowej Policji.

    Następnie głos zabrał Pan Tadeusz Zieliński Prokurator Rejonowy. W swojej wypowiedzi przedstawił informację o podstawowych wynikach pracy Prokuratury Rejonowej w Kłodzku w pierwszym półroczu 2005r. Materiał stanowi zał. nr 4 do protokołu.

    Ponadto Pan T. Zieliński przybliżył radnym proces realizacji ustawowych zadań jakie ciążą na prokuraturze, bowiem dużą wagę przywiązuje się do usprawnienia przebiegu postępowań przygotowawczych, dąży się do stałego podnoszenia efektywności i szybkości głównie w drodze doskonalenia nadzoru prokuratorskiego nad dochodzeniami.

    Statystyka wygląda następująco: na ogólną liczbę 2231 zakończonych w I-wszej połowie bieżącego roku postępowań przygotowawczych w 869 sprawach skierowano akty oskarżenia do sądu, to jest o 18 więcej niż w pierwszym półroczu ubiegłego roku, którymi objęto 1193 osoby.

    Do uzyskania pozytywnych wyników na odcinku szybkości postępowania przygotowawczego przyczyniła się także praktyka środków zapobiegawczych. W zakończonych w I półroczu postępowaniach przygotowawczych, najsurowszy z tych środków – a mianowicie tymczasowe aresztowanie - zastosowano wobec 37 osób. Środki nieizolacyjne, to jest poręczenie majątkowe zastosowano wobec 39 osób, dozór policji wobec 65 osób i zakaz opuszczania kraju wobec 33 osób.

    W swojej wypowiedzi Pan Prokurator wskazał na fakt zintensyfikowania działań zmierzających do realizacji zasady nieopłacalności popełniania przestępstw poprzez ujawnianie składników majątkowych osób podejrzanych o popełnienie przestępstw przeciwko mieniu, popełnionych z chęci uzyskania korzyści majątkowych oraz o charakterze karno – skarbowym i dokonywanie przez organy policji tymczasowego zajęcia mienia ruchomego, a następnie podejmowanie przez prokuratorów decyzji o zabezpieczeniu majątkowym, decyzji takich w pierwszych sześciu miesiącach tego roku podjęto 100, to jest o 44 więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku i jest to wskaźnik zdecydowanie najwyższy w okręgu.

    Zastępca Burmistrza Pan Janusz Rudnicki serdecznie podziękował Panu T. Zielińskiemu za przedłożone informacje, za szczegółowe przybliżenie tego czym prokuratura się zajmuje oraz za przedłożenie zasad postępowania przygotowawczego.

    Radni nie wnieśli żadnych uwag ani zapytań do powyższego tematu.

    Kolejną analizę stanu bezpieczeństwa miasta za okres od 1 stycznia do 30 czerwca 2005r. w odniesieniu do lat ubiegłych przedstawiła Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Kłodzku. Materiał stanowi załącznik nr 5 do protokołu.

    Temat przedstawił Zastępca Komendanta Powiatowego PSP mł. kpt. mgr Ryszard Lewandowski. Poinformował, iż materiał, który otrzymali Państwo radni zawiera obszar działania KPPSP w Kłodzku, schemat struktury organizacyjnej, wyposażenie jednostki ratowniczo – gaśniczej PSP w Kłodzku w pojazdy ratownicze, wskazano również na rodzaje zdarzeń jakie miały miejsce oraz na obszary szczególnie zagrożone pożarem w Kłodzku. Wskazano zagrożenia na szlakach komunikacyjnych powiatu kłodzkiego. Wszystkie te informacje szczegółowo przedstawia materiał przekazany radnym.

    Ponadto Pan R. Lewandowski korzystając z okazji serdecznie podziękował samorządowi kłodzkiemu za pomoc w zakupie drabiny wysokościowej. Posiadanie tego sprzętu w widoczny sposób ułatwia przeprowadzanie akcji i poprawia ich skuteczność.

    Radny Pan T. Kmiecik poinformował, iż Komisja Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego omówiła szczegółowo temat dot. straży pożarnej na swoim posiedzeniu, stąd w dniu dzisiejszym nie ma pytań.

    Pytanie zadał radny Pan Z. Żerkowski. Poprosił o informację na temat pożarów, jakie są to pożary, małe średnie czy duże, czy straż pożarna prowadzi statystykę pożarów tzn. czy dotyczą obiektów użyteczności publicznej, obiektów mieszkalnych, lasów itp. Radny prosi o podanie najczęstszej przyczyny występowania pożarów.

    Pan Z. Żerkowski zapytał czy straż pożarna ma jakieś uwagi do Kłodzkiego Ośrodka Kultury – co do wyjść ewakuacyjnych i czy spełniają one normy. Czy w kłodzkich szkołach robione są próbne ewakuacje i jakie są uzyskiwane czasy podczas ich trwania – czy straż pożarna próbuje wprowadzać jakieś ulepszenia, aby ta ewakuacja była sprawniejsza.

    Radny zapytał też o to, jakim budżetem dysponuje PSP.

    W odniesieniu do pytań radnego Pana Z. Żerkowskiego głos zabrał burmistrz Pan R. Lipski. Uznał, iż nie może przemilczeć pytania radnego dot. stanu technicznego budynku KOK. Przecież Pan radny sam wie jaki jest stan tego budynku. Postawione dziś pytanie może doprowadzić tylko do tego, że kierownictwo PSP zamknie Kłodzki Ośrodek Kultury - bo jak wiadomo do tego się nadaje. Ponadto pozostałe pytania są zbyt szczegółowe – uznaje burmistrz – i trudno jest udzielić na nie w dniu dzisiejszym konkretnej odpowiedzi.

    Pan radny stwierdził, iż pytania padły do z-cy komendanta PSP a nie do burmistrza, oczekuje zatem odpowiedzi od przedstawiciela straży pożarnej.

    Zastępca Komendanta Powiatowego PSP mł. kpt. mgr R. Lewandowski poinformował, iż na tak zadane pytania nie jest w stanie w dniu dzisiejszym odpowiedzieć. Wszelkie wyjaśnienia mogą być ujęte w sprawozdaniu rocznym, które sporządza się na podstawie informacji z poszczególnych wydziałów.

    Pan burmistrz dodał, iż obok dofinansowania zakupu drabiny Miasto Kłodzko kosztowało kilkadziesiąt tysięcy złotych wysiedlenie rodzin z budynku PSP i przydzielenie im mieszkań w zamian za te pozostawione. Dzięki tym zabiegom Powiatowa Straż Pożarna będzie dysponowała dużym obiektem i lepszymi warunkami pracy.

    Burmistrz Pan R. Lipski wyjaśnił, iż władze miasta wiedzą co mają robić z Kłodzkim Ośrodkiem Kultury. Koncepcja zagospodarowania została przyjęta, w tej chwili wykonuje się dokumentację techniczną i za kilka lat będzie realizowane zadanie budowy profesjonalnego budynku ośrodka kultury.

    Na zakończenie swojej wypowiedzi burmistrz serdecznie podziękował za dotychczasową owocną współpracę.

    Radny K. Oktawiec zgłosił wniosek formalny o ogłoszenie pół godzinnej przerwy w obradach.

    W tym momencie wywiązała się dyskusja pomiędzy radnymi K. Kubitem, Z. Żerkowskim, K. Oktawcem, Z. Dudą dot. zwołania podczas przerwy popsiedzenia Komisji Gospodarki Komunalnej, Przewodniczący Rady Pan J. Migdał przerywając dyskusję ogłosił pół godzinną przerwę w obradach sesji.

    Przerwa w obradach od godz. 1500 – 1535.

    Komendant Straży Miejskiej w Kłodzku Pan Piotr Występski przedłożył radnym materiał dotyczący Zestawienia działalności Straży Miejskiej w Kłodzku za I półrocze 2005 roku (zał. nr 6). Dokument przedstawia bardzo wiele danych statystycznych, m.in. są to ilości nałożonych mandatów karnych i zastosowanych pouczeń w poszczególnych kategoriach kodeksu wykroczeń, ilości służb patrolowych z policją, służb samodzielnych jak i również informacji dotyczących współpracy z innymi podmiotami. Zestawienie to szczegółowo omawiane było w dniu 7 lipca podczas posiedzenia Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego.

    Pan komendant zasygnalizował jeden temat, a mianowicie dotyczący działań w zakresie porządku i estetyki miasta. Za wykroczenia w powyższym zakresie zastosowano 109 mandatów karnych za wykroczenia przeciwko dewastacji urządzeń użyteczności publicznej. Cyfra ta świadczy o skuteczności straży miejskiej w podejmowanych w tym zakresie działaniach. Nie mniej jednak skuteczność ta była możliwa dzięki współpracy strażników miejskich z mieszkańcami naszego miasta. Skuteczność w podejmowaniu działań w tym zakresie była również możliwa poprzez cotygodniowe spotkania straży miejskiej z wszystkimi podmiotami zajmującymi się utrzymaniem czystości i mającymi wpływ na estetyczny wygląd naszego miasta. W spotkaniach tych biorą udział również państwo radni, którzy przekazują uwagi i spostrzeżenia zarówno swoje jak i mieszkańców.

    Na zakończenie swojej wypowiedzi Pan Komendant podkreślił bardzo dobrą współpracę straży miejskiej z policją oraz z pozostałymi służbami mundurowymi.

    Nie zgłoszono żadnych pytań.

    Pan Przewodniczący J. Migdał zamknął dyskusję w punkcie bezpieczeństwo i porządek publiczny w Kłodzku.

    Radni Miejscy otrzymali również pisemną informację dot. sytuacji na odcinku granicy państwowej ochranianej przez Sudecki Oddział Straży Granicznej im. Ziemi Kłodzkiej (zał. nr 7) oraz materiały dotyczące pracy Wydziałów Sądu Rejonowego w Kłodzku orzekających w sprawach karnych (zał. nr 8).

    10. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej (zał. nr 9 ).

    Radny K. Kubit zapytał o to ile szacunkowo zapłaci gmina odsetek za zaciągany kredyt i jaka jest karencja jego spłaty.

    Skarbnik Pani H. Popiel wyjaśniła, iż odsetki wyniosą ponad 1 mln. zł, kredyt zaciągany jest na 9 lat, okres karencji wynosi około 1,5 roku.

    Radny Z. Duda poprosił o udzielenie szerszych informacji dot. pkt 7 na str. 5 – remont punktów oświetlenia ulicznego.

    Wyjaśnień udzielił Pan Bogdan Niemczuk – Naczelnik Wydziału Inwestycji Miejskich. Poinformował, iż zgodnie z zawartą umową, firma która prowadzi konserwację oświetlenia ulicznego, oprócz konserwacji ma obowiązek usuwać wszelkie awarie – oczywiście za dodatkowym wynagrodzeniem, ponieważ nikt nie jest w stanie przewidzieć ile zniszczeń nastąpi. Umowa przewiduje konserwację, wykonywanie wszelkich spraw związanych z usuwaniem awarii i remontów oświetlenia i w ramach tejże umowa zleca się co dwa trzy miesiące (w zależności od tego ile zbierze się kolizji) usunięcie awarii i wykonanie drobnych remontów. Roboty te wykonuje firma w ramach umowy i przyjętych parametrów do kosztorysowania, które były jednym z czynników cenotwórczych, branych pod uwagę przy wyborze oferty.

    11. Podjęcie uchwały w sprawie zezwolenia na nieodpłatne używanie herbu Miasta Kłodzka do produkcji wyrobów pamiątkarsko – upominkowych przez firmę LEXIM P.P.H. ul. Piękna 76, 50 – 506 Wrocław, druk nr 350 (zał. nr 10).

    Pan Przewodniczący J. Migdał odczytał treść uchwały. Powyższy projekt uchwały opiniowany był przez Komisję Zdrowia, Pomocy Społecznej Sportu i Turystyki – otrzymał opinię pozytywną.

    Radni nie wnieśli żadnych uwag, ani zapytań.

    Głosowanie: za – 14, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XL/316/2005 (zał. nr 11).

    12. Podjęcie uchwały w sprawie zezwolenia na nieodpłatne używanie herbu Miasta Kłodzka w celu zamieszczenia go w klaserze „Herby miast na monetach dwuzłotowych Golden Nordic” przez firmę FISCHER – Poligrafia z siedzibą w Katowicach ul. Dąbrówki 10, druk nr 351 (zał. nr 12).

    Pan Przewodniczący J. Migdał odczytał treść uchwały. Powyższy projekt uchwały opiniowany był przez Komisję Zdrowia, Pomocy Społecznej Sportu i Turystyki – otrzymał opinię pozytywną.

    Radni nie wnieśli żadnych uwag, ani zapytań.

    Głosowanie: za – 14, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XL/317/2005 (zał. nr 13).

    13. Podjęcie uchwały w sprawie zezwolenia na nieodpłatne używanie herbu Miasta Kłodzka w celu zamieszczenia go w klaserze numizmatycznym na monety kolekcjonerskie serii „Miasta historyczne w Polsce” wydawane przez Narodowy Bank Polski, przez firmę OTO – agencja reklamowa Kulczyk & Pacześniak s.j. z siedzibą we Wrocławiu ul. Śliczna 5b, lok. 25, druk nr 352 (zał. nr 14).

    Pan Przewodniczący J. Migdał odczytał treść uchwały. Powyższy projekt uchwały również był opiniowany przez Komisję Zdrowia, Pomocy Społecznej Sportu i Turystyki – otrzymał opinię pozytywną.

    Burmistrz Pan R. Lipski dodał, iż jest to wyróżnienie, bowiem Kłodzko znalazło się wśród 8 miast wytypowanych do tego typu wyróżnienia w Polsce.

    Radni nie wnieśli żadnych uwag, ani zapytań.

    Głosowanie: za – 16, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XL/318/2005 (zał. nr 15).

    14. Podjęcie uchwały w sprawie dostosowania opisu granic stałych obwodów głosowania na terenie Miasta Kłodzka do stanu faktycznego oraz usunięcia regulacji wykraczających poza delegację ustawową, druk nr 353 (zał. nr 16).

    Pan Przewodniczący J. Migdał odczytał treść uchwały.

    Radni nie wnieśli uwag, ani zapytań.

    Głosowanie: za – 17, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XL/319/2005 (zał. nr 17).

    15. Podjęcie uchwały w sprawie powołania na członka komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radnego Pana Marka Krzaka, druk nr 355 (zał. nr 18).

    Pan Przewodniczący J. Migdał odczytał treść uchwały wraz z uzasadnieniem.

    Pytań nie stwierdzono.

    Głosowanie: za – 14, przeciw – 0, wstrzymało się – 3.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XL/320/2005 (zał. nr 19).

    16. Podjęcie uchwały w sprawie powołania na członka komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radną Panią Halinę Dobosz, druk nr 356 (zał. nr 20).

    Pan Przewodniczący J. Migdał odczytał treść uchwały.

    Pytań nie stwierdzono.

    Głosowanie: za – 13, przeciw – 0, wstrzymało się – 4.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XL/321/2005 (zał. nr 21).

    17. Podjęcie uchwały w sprawie powołania na członka komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radną Panią Celinę Włodarczyk, druk nr 357 (zał. nr 22).

    Pan Przewodniczący J. Migdał odczytał treść uchwały.

    Pytań nie stwierdzono.

    Głosowanie: za – 12, przeciw – 0, wstrzymało się – 5.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XL/322/2005 (zał. nr 23).

    18. Podjęcie uchwały w sprawie powołania na członka komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radnego Pana Józefa Migdała, druk nr 358 (zał. nr 24) .

    Pan Przewodniczący J. Migdał odczytał treść uchwały.

    Pytań nie stwierdzono.

    Głosowanie: za – 13, przeciw – 0, wstrzymało się – 4.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XL/323/2005 (zał. nr 25).

    19. Podjęcie uchwały w sprawie powołania na członka komisji Rady Miejskiej w Kłodzku radnego Pana Leszka Rogalewskiego, druk nr 359 (zał. nr 26).

    Pan Przewodniczący J. Migdał odczytał treść uchwały.

    Pytań nie stwierdzono.

    Głosowanie: za – 12, przeciw – 0, wstrzymało się – 5.

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XL/324/2005 (zał. nr 27).

    cd>>>






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego650

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2005-08-12 14:02:33
    Aktualizacja: 2007-12-22 22:35:19
    Odslon: 783

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR