KARTA USŁUGI
Wydanie zezwolenie na usunięcie drzew i/lub krzewów
Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Inżynierjii Miejskiej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta w Kłodzku, pok. 305, tel. 74/865 46 69, w godzinach od 7:30-15:30.
Wysokość opłaty skarbowej:
Na podstawie art. 4 oraz cz. III pkt 44 ppkt 6 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.) zwolnione z opłaty skarbowej.
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i/lub krzewów (załącznik nr 1) wraz z załączoną zgodą właściciela nieruchomości w przypadku, gdy wnioskodawca nie jest jej właścicielem.
Miejsce złożenia dokumentów:
Biuro Obsługi Ludności pok.101
Termin załatwienia sprawy:
do 1 miesiąca od daty złożenia wniosku; w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy.
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j.Dz. U. z 2013 r., poz. 627 ze zm. ),
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U z 2013 r., poz. 267 ze zm.).
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2006 Nr. 225, poz. 1635, z późn. zm.)
Tryb odwoławczy:
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Wałbrzychu w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem Burmistrza Miasta Kłodzka.
Uwagi:
Zgodnie z art. 83f ust. 1 zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów nie jest wymagane m.in. dla:
- krzewów, których wiek nie przekracza 10 lat;
- drzew, których obwód pnia na wysokości 5 cm nie przekracza:
a) 35 cm – w przypadku topoli, wierzb, kasztanowca zwyczajnego, klonu jesionolistnego, klonu srebrzystego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
b) 25 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.
- drzew lub krzewów owocowych.
- o ile nie rosną na terenie nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków.
Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.