menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • P r o t o k ó łnr XX/04-cd




    18. Interpelacje i zapytania radnych.

    Radna Pani Celina Włodarczyk poruszyła problem mieszkańców budynku przy ul. Podgrodzie 7, chodzi o przekwaterowanie mieszkańców z zagrożonego budynku – radna pyta burmistrza kiedy sprawa będzie zakończona, prosi o udzielenie odpowiedzi na piśmie.
    Radny Pan W. Dziopek zapytał o klub sportowy MKS NYSA, ze sprawozdania wynika, że poprzedni Zarząd Klubu nie odprowadził składek i nie regulował należności finansowych – kwota zadłużenia sięga 40 000zł. Radny pyta burmistrza czy ktoś z tego tytułu poniósł konsekwencje i czy ma miejsce kontrola tej sytuacji bowiem zmarnowano publiczne pieniądze.
    Radny Pan Z. Duda zapytał o to jak wyglądają procedury zmierzające do przejęcia od byłej firmy ROSVIN drugiej części Twierdzy. Radny pyta czy istnieje możliwość utworzenia grupy robót publicznych, choćby nawet do usunięcia nieczystości z Młynówki, według rozeznania radnego urząd pracy mógłby sfinansować takie zadanie.
    Radny Pan L. Rogalewski poparł pytanie radnego W. Dziopka odnośnie Klubu NYSA ZETKAMA – wynikła tam bowiem widoczna i duża niegospodarność.
    Pan burmistrz R. Lipski w odniesieniu na pytanie radnej Pani C. Włodarczyk poinformował, iż oczywiście udzieli odpowiedzi i szczegółowych wyjaśnień dot. mieszkańców ul. Podgrodzia 7, wspomniał przy tym, iż ma w szczególnej uwadze problem mieszkańców tejże nieruchomości.
    Odnośnie pytania radnego Z. Dudy burmistrz przyznał, iż czyszczenie Młynówki jest konieczne i to coroczne. Ponadto burmistrz poinformował, iż obecnie współpraca z Powiatowym Urzędem pracy układa się bardzo dobrze, urząd miasta otrzymał pismo, iż w tym roku kalendarzowym urząd może liczyć na trzydziestu kilku bezrobotnych i w tym zakresie będą organizowane prace, aby w mieście było czyściej i schludniej.
    Odnośnie pytania radnego W. Dziopka dotyczącego zadłużenia klubu Sportowego Nysa ZETKAMA wypowiedział się burmistrz L. Michalski. Wyjaśnił, iż klub ponosił określone koszty zwiazane z kosztami transportu, opłatami zgłoszeniowymi, ubezpieczeniowymi itd. W momencie kiedy klub grał w 4 lidze wycofał się sponsor strategiczny, inni sponsorzy też zaprzestali dofinansowywać klub. W ten sposób stworzyła się w klubie dziura budżetowa. Ówczesny Zarząd w takiej sytuacji mógł podjąć tylko dwie decyzje, albo próbować spiąć jakoś finanse, bądź też zadłużać klub, albo ogłosić upadłość i wycofać drużynę z rozgrywek. Klub jednak nadal funkcjonował, nie płacono faktur za transport, pieniądze pozyskiwane od sponsora strategicznego wpływały w kwocie netto + należny podatek VAT, który winien być odprowadzany do Urzędu Skarbowego jednak ze względu na złą sytuację ekonomiczną klubu nie był odprowadzany. W ten sposób powstały długi w wysokości około 40 tys. zł. Taka była decyzja ówczesnego Zarządu, być może wyobrażali sobie, że w przyszłości uda się pozyskać sponsorów i spłacić długi – stwierdza Pan burmistrz L. Michalski. Nie było to jednak możliwe i w związku z tym Zarząd Klubu poza jedną osobą uległ radykalnej wymianie, natomiast długi pozostały i trzeba je spłacać.
    Radny Pan W. Dziopek stwierdził, iż z wypowiedzi burmistrza wyraźnie wynika, iż źle wydatkowano środki.
    Burmistrz nadmienił, że z 40 000zł zostało jeszcze do spłacenia około 4 - 5 tys. zł w kolejnych ratach będzie to czynione, nie powstają teraz żadne nowe zobowiązania, wręcz odwrotnie Klub będzie tylko tyle pieniędzy na ile ich ma i takie zadłużenia niewątpliwie już nie powstaną.
    Radnemu W. Dziopkowi właśnie o takie zapewnienie chodziło.
    Odnośnie komunalizacji twierdzy burmistrz L. Michalski wyjaśnił, iż uczestniczył wraz z senatorem Kazimierzem Drożdżem w spotkaniu w Urzędzie Wojewódzkim z udziałem Dyrektora Wydziału Skarbu Państwa i Przekształceń Własnościowych i na dzień dzisiejszy wszelkie działania zmierzają w tym kierunku, aby syndyk wydzielił z masy upadłościowej twierdzę kłodzką i wówczas część tą przejmie Skarb Państwa, następnie zostanie ona skomunalizowana i przekazana na rzecz miasta Kłodzka. Według zapewnień dyrektora Ziółkowskiego powinno to mieć miejsce w roku bieżącym.
    Radny Z. Duda kolejne swoje pytanie skierował do Panów prezesów ZAMG i “Wodociągów Kłodzkich” dotyczące tego w jaki sposób zostanie rozwiązany problem ul. Korytowskiej w sprawie nadpłat.
    Na to pytanie odpowiedział burmistrz R. Lipski. Poinformował, iż podczas spotkania kierownictwa urzędu prowadzono rozmowy na ten temat. Dla burmistrza jest wielkim nieporozumieniem, (tu burmistrz odniósł się do panów prezesów), aby burmistrzowie mieli rozpatrywać kwestię taką kto ma uregulować sprawy różnic licznikowych między licznikiem głównym a podlicznikami. Propozycja burmistrzów jest taka, aby w poniedziałek w urzędzie spotkali się panowie prezesowie i tak długo będą prowadzili rozmowy, aż rozwiążą problem. Burmistrz ma być powiadomiony o końcowej decyzji.
    Radna Pani C. Włodarczyk poprosiła jeszcze o informację jaki czynsz płacą mieszkańcy budynku Podgrodzie 6. Radna pyta też kiedy mieszkańcy os. Kruczkowskiego doczekają się udrożnienia przejazdu - ul. Rodzinna przez Rataja.
    Burmistrz Pan R. Lipski zapewnił, iż w najbliższym czasie ulica będzie udrożniona, natomiast w informacji jaką burmistrz przygotuje Pani radnej na temat ul. Podgrodzia 6 zamieści też wyjaśnienie dotyczące wielkości płaconego czynszu w przedmiotowych lokalach.

    19. Wnioski i oświadczenia radnych.

    Radny Pan Z. Żerkowski oświadczył radnemu Ł. Walterowi, iż przy opiniowaniu projektu uchwały brano pod uwagę zapisy w uchwale, nieruchomości miały ustaloną księgę wieczystą, burmistrz uchwałę bardzo dobrze sporządził, a mapka nie jest integralną częścią uchwały. Ponadto radny Z. Żerkowski zaprasza Pana Ł. Waltera do pracy w Komisji Gospodarki Komunalnej wówczas będzie miał możliwość wniesienia cennych uwag.
    Radny Pan Ł. Walter stwierdził, że skoro opiniowano projekt uchwały to znaczy, że źle go zaopiniowano bo błąd był w tekście uchwały, a źle sporządzono mapkę.
    Radny Z. Żerkowski zaznaczył, iż Komisję interesowały numery ksiąg wieczystych, a one się zgadzały.

    20. Sprawy różne.

    Radny Pan Z. Duda zwrócił się do burmistrza i wszystkich radnych, aby podjąć jak najszybciej uchwałę w sprawie uwłaszczenia mieszkańców spółdzielni mieszkaniowej.
    Radny Pan M. Krzak pochwalił jakość strony internetowej urzędu miasta, jest ona dość ładna, rozbudowuje się, podstrony są też ciekawe, skoro więc miasto ma być nadal promowane radny M. Krzak proponuje zamontowanie kamer internetowych na wieży ratuszowej co pozwoli użytkownikom internetu na dokładniejsze “zwiedzanie miasta”.
    Radny Pan Ł. Walter jest skłonny jedną taką kamerę ufundować miastu.
    Radny Pan L. Rogalewski zapytał burmistrza o to, kiedy będą oddane do użytku pierwsze mieszkania przy ul. Rodzinnej 39.
    Radny pyta też czy nowa maszyna firmy TEMPO, która jest wielofunkcyjna i ma możliwość zbierania śniegu – czyni to tylko w rynku czy inne ulice też odśnieża.
    Burmistrz Pan R. Lipski wyjaśnił, iż firma TEMPO sprawdzała swoją nową maszynę właśnie w rynku, ale oczywiście inne ulice też będą oczyszczane – jednak w miarę posiadanych możliwości finansowych.
    Odnośnie mieszkań przy ul. Rodzinnej 39, burmistrz poinformował, iż wg aktu notarialnego pierwsze mieszkania będą oddane do użytku we wrześniu br.
    Radny L. Rogalewski pyta czy ten czas na pewno będzie realny przy tym tempie co ma miejsce na terenie budowy?
    Pan burmistrz uważa, że jeżeli wykonawca się zmobilizuje to 20 mieszkań będzie gotowych.
    Radna Pani C. Włodarczyk zapytała o umorzenie firmie SOTEL podatku w zamian za utrzymanie stanowisk pracy – okazuje się, że firma już nie istnieje.
    Burmistrz Pan R. Lipski wyjaśnił, iż podejmując pewne, trudne niejednokrotnie decyzje, należy liczyć się z określonym ryzykiem. Rzeczywiście firma już nie funkcjonuje, ale od niedawna i było tam kilkadziesiąt miejsc pracy. Ponadto firma wykonała szereg prac w budynku na ul. Wyspiańskiego i był taki okres, że nie mogło miasto finansować tego zadania, a z firmą należało się jakoś rozliczyć.
    Przewodniczący K. Oktawiec zaprosił radnych na dzień 29 luty br. do obserwacji zmagań członków “Ekstremalnej Dwójki” – o 930 będzie zejście z mostu po drabinie na estakadzie oraz w godz. 1000 – 1200 twierdza – ratusz przejście po linach z bastionu twierdzy na wieżę ratusza. Emisja programu będzie się odbywała w soboty od 20 marca o godz. 1000 przez kolejne 6 tygodni.

    21. Zakończenie sesji.

    Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku obrad Przewodniczący Rady Pan Krzysztof Oktawiec zamknął XX sesję Rady Miejskiej mówiąc: “Zamykam XX sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.


    Zakończenie sesji nastąpiło o godz. 1610 (1200 – 1610).
    Czas trwania sesji 4 godz. 10 minut.

    Protokół sporządziła: Barbara Zajączkowska

    Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku
    Krzysztof Oktawiec






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego406

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2004-03-10 11:44:09
    Aktualizacja: 2007-12-20 22:29:34
    Odslon: 198

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR