Archiwalne tresci strony
kopia tresci strony:14:09:26 01-08-2011
www.firma.gov.pl
Szczegółowa instrukacja wypełniania wniosku do pobrania>>>
Wpis do ewidencji działalności gospodarczej
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Kłodzko, ul. Chrobrego 1, Urząd Miejski,
Wydział Mienia, Planowania Przestrzennego i Architektury
I piętro, pokój 122, tel., (074) 8654663,
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
1.Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej należy złożyć w pokoju 101.
2.Dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.
3.Zaświadczenie o dokonaniu wpisu do ewidencji działalności gospodarczej odbiera się osobiście w pokoju 101.
WYMAGANE DOKUMENTY:
1.Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.
2.Dowód wpłaty.
3.Dowód osobisty(do wglądu)
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Biuro Obsługi Ludności, pokój nr 101, I piętro
poniedziałek- piątek – w godz. 7.30 – 15.30
OPŁATY :
brak opłat.
TRYB ODWOŁAWCZY :
W przypadku odmowy dokonania wpisu do ewidencji działalności gospodarczej wydana zostaje decyzja administracyjna, od której stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu za pośrednictwem Burmistrza Miasta Kłodzka w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
DODATKOWE INFORMACJE:
1.Ewidencja działalności gospodarczej jest jawna.
2.Zgłoszenie o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej powinno zawierać:
-oznaczenie przedsiębiorcy,
-oznaczenie miejsca zamieszkania i adresu
-określenie przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej,
-wskazanie daty rozpoczęcia działalności.
3.Organ ewidencyjny doręcza z urzędu przedsiębiorcy zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, nie później niż w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia.
4.Organ ewidencyjny wydaje decyzję o odmowie wpisu gdy:
-zgłoszenie dotyczy działalności gospodarczej nie objętej przepisami ustawy,
-zgłoszenie zawiera braki formalne, które mimo wezwania nie zostały usunięte w wyznaczonym terminie,
-prawomocnie orzeczono zakaz wykonania określonej w zgłoszeniu działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę.
5.Przedsiębiorca jest obowiązany zgłaszać organowiewidencyjnemu zmiany stanu faktycznego i prawnego odnoszące się do przedsiębiorcy i wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, objęte danymi zawartymi w zgłoszeniu (pkt.2) i powstałe po dniu dokonania wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, w terminie 14 dni od dnia powstania tych zmian.
PODSTAWA PRAWNA:
art. 7-7c ust.1 i 3 Ustawy z dnia 19 listopada 1999r.-Prawo działalności gospodarczej (Dz.U. z 1999r., nr 101, poz. 1178 z póź. zm.)
Zgłoszenie zmiany we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Kłodzko, ul. Chrobrego 1, Urząd Miejski,
Wydział Mienia, Planowania Przestrzennego i Architektury
I piętro, pokój 122, tel., (074) 8654663,
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
1.Wniosek Druk do pobrania o wydanie zaświadczenia o zmianie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej należy złożyć: Biuro Obsługi Ludności, pokój nr 101, I piętro
poniedziałek- piątek – w godz. 7.30 – 15.30
2.Dokonanie zmiany wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.
3.Zaświadczenie o dokonaniu zmiany wpisu do ewidencji działalności gospodarczej odbiera się osobiście w pokoju 122.
WYMAGANE DOKUMENTY:
1.Zgłoszenie zmiany we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
2.Dowód wpłaty.
3.Dowód osobisty(do wglądu)
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Biuro Obsługi Ludności, pokój nr 101, I piętro
poniedziałek- piątek – w godz. 7.30 – 15.30
OPŁATY :
brak opłat
TRYB ODWOŁAWCZY :
W przypadku odmowy dokonania wpisu do ewidencji działalności gospodarczej wydana zostaje decyzja administracyjna, od której stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu za pośrednictwem Burmistrza Miasta Kłodzka w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
DODATKOWE INFORMACJE:
1.Ewidencja działalności gospodarczej jest jawna.
2.Przedsiębiorca jest obowiązany zgłaszać organowi ewidencyjnemu zmiany stanu faktycznego i prawnego odnoszące się do przedsiębiorcy i wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, objęte danymi zawartymi w zgłoszeniu i powstałe po dniu dokonania wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, w terminie 14 dni od dnia powstania tych zmian.
3.Organ ewidencyjny dokonuje zmiany we wpisie do ewidencji działalności gospodarczej stosownie do zgłoszenia oraz doręcza przedsiębiorcy zaświadczenie o zmianie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, nie później niż w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia.
4.Zgłoszenie zmiany do wpisu do ewidencji działalności gospodarczej powinno nastąpić w przypadku zmiany danych zawartych w zgłoszeniu tzn: -oznaczenie przedsiębiorcy, -oznaczenia miejsca zamieszkania (siedziby) przedsiębiorcy, -określenia przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, -wskazanie daty rozpoczęcia działalności.
5.Organ ewidencyjny wydaje decyzję o odmowie wpisu gdy: -zgłoszenie dotyczy działalności gospodarczej nie objętej przepisami ustawy, -zgłoszenie zawiera braki formalne, które mimo wezwania nie zostały usunięte w wyznaczonym terminie, -prawomocnie orzeczono zakaz wykonywania określonej w zgłoszeniu działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę.
PODSTAWA PRAWNA:
art. 7-7d Ustawy z dnia 19 listopada 1999r.-Prawo działalności gospodarczej (Dz.U. z 1999r., nr 101, poz. 1178 z póź. zm.)
Zgłoszenie wykreślenia wpisu z ewidencji działalności gospodarczej
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Kłodzko, ul. Chrobrego 1, Urząd Miejski,
Wydział Mienia, Planowania Przestrzennego i Architektury
I piętro, pokój 122 tel., (074) 8654629,
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
1.Wniosek Druk do pobrania o wykreślenie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej należy złożyć w pokoju 101.
2.Wykreślenie wpisu z ewidencji działalności gospodarczej.
3.Wydanie decyzji o wykreśleniu wpisu z ewidencji działalności gospodarczej, odbiera się osobiście w pokoju 122 za okazaniem dowodu.
WYMAGANE DOKUMENTY:
1.Zgłoszenie wykreślenia z ewidencji działalności gospodarczej.
2.Dowód wpłaty.
3.Dowód osobisty(do wglądu)
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Biuro Obsługi Ludności pok. Nr 101, I piętro
Poniedziałek – piątek w godz. 7.30- 15.30
TRYB ODWOŁAWCZY :
Od decyzji o wykreśleniu wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Wałbrzychu za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
DODATKOWE INFORMACJE:
1.Przedsiębiorca zobowiązany jest zawiadomić organ ewidencyjny w ciągu 14 dni o zaprzestaniu działalności gospodarczej.
2.Organ ewidencyjny doręcza przedsiębiorcy zaświadczenie o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej, nie później niż w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia.
PODSTAWA PRAWNA:
art. 7e-7g Ustawy z dnia 19 listopada 1999r.-Prawo działalności gospodarczej (Dz.U. z 1999r., nr 101, poz. 1178 z póź. zm.)