menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • P r o t o k ó ł nr XI/03




     P r o t o k ó ł nr XI/03
    z XI sesji Rady Miejskiej w Kłodzku, która odbyła się
    w dniu 29 maja 2003r.
    w sali Rajców Urzędu Miasta w Kłodzku.

    Sesja rozpoczęła się o godz. 1500.

    1. Otwarcie XI sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    2. Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej w Kłodzku Pan Krzysztof Oktawiec mówiąc: “Otwieram XI sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

      Następnie Przewodniczący powitał Panie i Panów Radnych, Pana burmistrza Romana Lipskiego, jego zastępców Pana Janusza Rudnickiego i Pana Leszka Michalskiego, przedstawicieli prasy i telewizji, naczelników wydziałów, pracowników urzędu oraz obecnych na sali mieszkańców Kłodzka.

      Stwierdzenie ważności sesji.

    Na podstawie listy obecności Przewodniczący stwierdził, iż w sesji bierze udział 20 radnych, co stanowi wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

    Nieobecni: radny Ł.. Walter (przybył na sesję o godz. 1600) K. Kubit ( nie przybył do końca obrad).

    1. Wybór sekretarzy sesji.

    Przewodniczący K. Oktawiec zaproponował na sekretarzy sesji radną Jolantę Kobak i radnego Marka Krzaka. Rada dokonała wyboru sekretarzy sesji 17 głosami “za” przy jednym głosie “wstrzymującym się”.

    1. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.

    Przewodniczący Rady zaproponował, aby zdjąć z porządku następujące projekty uchwał:

    1. w sprawie ustalenia opłat cmentarnych, druk nr 66,
    2. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego między ulicami: Spółdzielczą, Rodzinną, Łąkową i Objazdową w Kłodzku, druk nr 86,
    3. w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 94,
    4. w sprawie zatwierdzenia wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, na lata 2003 – 2006, druk nr 73,

    powyższe uchwały wymagają jeszcze dokładniejszej analizy w poszczególnych komisjach.

    Radny J. Migdał poprosił o wyjaśnienie kwestii dotyczącej zdjęcia z porządku obrad pkt. 18. tj. zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, radny pyta jak to się ma do art. 24 ustawy z dnia 7 czerwca 2001r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę, gdzie jest napisane, iż Rada gminy zatwierdza taryfy w terminie 45 dni od dnia złożenia wniosku, natomiast pkt. 8 cyt. artykułu mówi, iż jeśli rada gminy nie podejmie uchwały w terminie 45 dni, wchodzą one w życie po upływie 70 dni od dnia złożenia wniosku o zatwierdzenie taryf określonych przez przedsiębiorstwo wodociągowo – kanalizacyjne.

    Zatem jeśli w dniu dzisiejszym zdejmie się z porządku obrad zatwierdzenie taryf (wniosek do Rady złożono 19 maja) to automatycznie będą one obowiązywały od dnia 3 lipca – pyta radny Migdał. Prosi radcę prawnego o wyjaśnienie tej kwestii.

    Pan E. Osowski wyjaśnił, iż skoro projekt uchwały wycofuje się bo wymaga poprawek, to termin będzie liczony od złożenia nowego projektu.

    Przewodniczący K. Oktawiec przystąpił do głosowania poszczególnych poprawek:

    Zdjęcie pkt 10 porządku obrad. Projekt uchwały w sprawie ustalenia opłat cmentarnych, druk nr 66

    Głosowanie: za – 17, przeciw – 0, wstrzymało się - 1. Pkt. 10 wycofano.

    Zdjęcie pkt 11 porządku obrad. Projekt uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego między ulicami: Spółdzielczą, Rodzinną, Łąkową i Objazdową w Kłodzku, druk nr 86,

    Głosowanie: za – 18, przeciw – 0, wstrzymało się - 0. Pkt. 11 wycofano.

    Zdjęcie pkt 18 porządku obrad. w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, druk nr 94.

    Głosowanie: za – 12, przeciw – 5, wstrzymało się - 0. Pkt. 18 wycofano.

    Zdjęcie pkt 19 porządku obrad. Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych na terenie Gminy Miejskiej Kłodzko, na lata 2003 – 2006, druk nr 73.

    Głosowanie: za – 12, przeciw – 5, wstrzymało się - 0. Pkt. 19 wycofano.

    Pan burmistrz R. Lipski zwrócił się z wnioskiem do Przewodniczącego, aby zatwierdzenie taryf wody odbyło się na najbliższej sesji Rady Miejskiej. Przewodniczący potwierdził, iż odbędzie się to z pewnością na czerwcowej sesji, jeśli jednak będzie potrzeba sesję zwoła się w terminie wcześniejszym niż 26 dzień czerwca br.

    Więcej uwag do proponowanego porządku obrad nie wniesiono.

    Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie całego porządku obrad wraz z naniesionymi poprawkami.

    Głosowanie: za - 16, przeciw – 0, wstrzymało się - 2.

    Porządek obrad został przyjęty i przedstawia się następująco:

    1. Otwarcie XI sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    2. Stwierdzenie ważności sesji.
    3. Wybór sekretarzy sesji.
    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.
    5. Zatwierdzenie protokołu z IX i X sesji Rady Miejskiej.
    6. Sprawozdanie z działalności burmistrza miasta Kłodzka.
    7. Problem organizacji ruchu kołowego i parkowania w mieście.
    8. Letni wypoczynek młodzieży w mieście.
    9. Ocena realizacji budżetu za I kwartał 2003r.
    10. Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr VIII/49/99 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 11 marca 1999r. w sprawie założenia Gimnazjum nr 2 w Kłodzku, druk nr 88.
    11. Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr VIII/58/2003 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 27 marca 2003r. w sprawie zmiany sieci szkół podstawowych od roku szkolnego 2003/2004 i granic ich obwodów, druk nr 89.
    12. Projekt uchwały w sprawie nabycia nieruchomości, druk nr 90.
    13. Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr VIII/57/2003 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 27 marca 2003r. w sprawie budżetu Gminy na rok 2003, druk nr 91.
    14. Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu preferencyjnego w banku wybranym w drodze przetargu nieograniczonego do wysokości 742 000 zł, druk nr 92.
    15. Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu w banku wybranym w drodze przetargu nieograniczonego do wysokości 2 358 000 zł, druk nr 93.
    16. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr 271/97/XXXIX Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 11 czerwca 1997r. w sprawie utworzenia Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, druk nr 95.
    17. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w składzie osobowym Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego, druk nr 96.
    18. Rozpatrzenie skarg.
    19. Interpelacje i zapytania radnych.
    20. Wnioski i oświadczenia radnych.
    21. Sprawy różne.
    22. Zakończenie sesji.
    1. Zatwierdzenie protokołu z IX i X sesji Rady Miejskiej.
    2. Nie wniesiono żadnych uwag do protokołów, przyjęto je jednogłośnie 18 głosami “za”.
    3. Sprawozdanie z działalności burmistrza miasta Kłodzka (zał. nr 1).
    4. Radna C. Włodarczyk zapytała o pkt. 12 na str. 7 – czy zadanie zostało wykonane, jeżeli tak to gdzie dokonano nasadzeń.

      Radny L. Rogalewski zapytało o pkt. 3 na str. 9 – prosi o podanie więcej informacji na temat połączenia KOK i CEK w jedną instytucję kultury.

      Radny E. Bednarczyk zapytał o pkt. 4 na str. 5 – na czym będzie polegała zmiana w planie zagospodarowania terenu Leszczyny.

      Na zadane pytania odpowiedzi udzielał burmistrz Roman Lipski.

      Pkt. 12 na str. 7 – nasadzeń dokonano przy Szkole Podstawowej nr 6 i przy Przedszkolach nr 2 i 4 – szczegółową informację w tym zakresie burmistrz przygotuje na piśmie i przekaże pani radnej.

      Pkt. 3 na str. 9 – kwestia połączenia KOK i CEK została uruchomiona, burmistrz wydał stosowne zarządzenie niezbędne do oficjalnego rozpoczęcia całej procedury. W poniedziałek odbyło się spotkanie w składzie: burmistrz R. Lipski, J. Rudnicki, sekretarz pan J. Rutkowski, pan naczelnik Z. Armata oraz dyrektorzy KOK i CEK wraz z pełnym składem osobowym tych jednostek. Merytorycznie przystąpiono do sprawy omawiając wszystkie argumenty “za” i “przeciw”. Zobowiązano dyrektorów KOK i CEK do przedłożenia do końca maja propozycji struktury organizacyjnej połączenia obu tych jednostek w jedną z siedzibą w KOK. W tej strukturze dyrektorzy mieli wypracować pewne propozycje co do kierowania personalnego powstałą jednostką. Jeśli natomiast propozycje nie zostaną przedłożone wówczas strukturę organizacyjną przedstawi wydział oświaty przy udziale burmistrzów. Atmosfera w trakcie rozmów jest przyjazna, tak więc na tym etapie współpraca układa się pomyślnie.

      Pkt. 4 na str. 5 – pan inż. J. Szprych wyjaśnił, iż opracowano nowy rysunek i tekst planu z uwzględnieniem nowych funkcji i nowego podziału terenu na funkcje, które w pierwszej wersji planu generalnie były przeznaczone na składowisko odpadów. Wypracowano nową formę i rysunki, dokonano niezbędnych uzgodnień i ponownie wyłożono wycinek planu do publicznego wglądu, zakończyło się ono 28 maja - nie było żadnych uwag, osoby zainteresowane wprowadzonymi zmianami zapoznały się z planem nie wnosząc żadnych zastrzeżeń. W miejscu gdzie pierwotnie zaplanowano składowisko odpadów obecnie są różne funkcje, m.in. mieszkaniowa indywidualna, zagrodowa, tereny zielone i rekreacyjne, rezerwat terenów pod ewentualną rozbudowę i modernizację zakładu Leszczyny (cegielni).

      Radny L. Rogalewski pyta, czy były protesty mieszkańców obrębu Leszczyna odnośnie lokalizacji wysypiska śmieci.

      Pan inż. J. Szprych poinformował, iż protesty były przy pierwszym opracowaniu planu dlatego też podjęto decyzję o opracowaniu nowej wersji planu właśnie ze względu na występujące protesty i zarzuty.

      Radny L. Rogalewski zapytał o to, ile było tych protestów. Pan Szprych podał, iż osób podpisujących się pod protestami było około 80.

      Na sesję przybył pan Jerzy Dziewiecki Przewodniczący Rady Powiatu Kłodzkiego.

    5. Problem organizacji ruchu kołowego i parkowania w mieście (zał. nr 2).
    6. Informację dotyczącą organizacji ruchu kołowego i parkowania na drogach gminnych miasta Kłodzka w formie pisemnej otrzymali wszyscy radni– nie wniesiono żadnych uwag i pytań dot. powyższej kwestii.
    7. Letni wypoczynek młodzieży w mieście.

    Przygotowanie wypoczynku letniego dla dzieci i młodzieży w 2003 roku zreferował Pan Zbigniew Armata naczelnik Wydziału Okwiaty, Kultury i Spraw Socjalnych – prezentowany materiał przez Pana naczelnika stanowi załącznik nr 3 do protokołu.

    Radni nie wnieśli żadnych pytań.

    1. Ocena realizacji budżetu za I kwartał 2003r. (zał. nr 4).

    Przewodniczący Komisji Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej Pan Eugeniusz Bednarczyk poinformował, iż w wyniku analizy materiału i udzieleniu pewnych wyjaśnień przez Panią Skarbnik komisja pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu za I kwartał.

    Przewodniczący obrad nie stwierdził żadnych pytań ani uwag ze strony radnych.

    1. Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr VIII/49/99 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 11 marca 1999r. w sprawie założenia Gimnazjum nr 2 w Kłodzku, druk nr 88 (zał. nr 5).
    2. Przewodniczący K. Oktawiec odczytał treść projektu uchwały wraz z uzasadnieniem.

      Przewodnicząca Komisji Edukacji i Kultury radna Joanna Sudoł poinformowała o pozytywniej opinii komisji dot. powyższego projektu uchwały.

      Głosowanie: za – 18, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XI/73/2003 (zał. nr 6).

    3. Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr VIII/58/2003 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 27 marca 2003r. w sprawie zmiany sieci szkół podstawowych od roku szkolnego 2003/2004 i granic ich obwodów, druk nr 89 (zał. nr 7).
    4. Po odczytaniu projektu uchwały i uzyskaniu informacji o pozytywnej opinii komisji Przewodniczący poddał ją pod głosowanie.

      Głosowanie: za – 16, przeciw – 0, wstrzymało się – 1.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XI/74/2003 (zał. nr 8).

    5. Projekt uchwały w sprawie nabycia nieruchomości, druk nr 90 (zał. nr 9).
    6. Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały wraz z uzasadnieniem.

      Pan E. Bednarczyk w imieniu Komisji Budżetu poinformował, iż komisja wydała opinię pozytywną do projektu uchwały, nie mniej jednak w imieniu swoim Pan E. Bednarczyk dodał, iż należałoby rozważyć możliwość negocjowania ceny i uzgodnienia nowych warunków nabycia tego obszaru.

      Pan Zygmunt Żerkowski w imieniu Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego poinformował, iż komisja miała odmienny pogląd. Po wyjaśnieniach szczegółowych pani naczelnik E. Sobolewskiej komisja negatywnie ustosunkowała się do projektu uchwały, przy czym wnioskowała o nieodpłatne przejęcie drogi.

      Burmistrz R. Lipski wyjaśnił, iż projekt uchwały jest konsekwencją ustaleń poprzedniego Zarządu, jeżeli jednak Rada na dzisiejszej sesji nie przyjmie proponowanej uchwały wówczas sytuacja to zobowiąże burmistrza do negocjacji z WSSE o nieodpłatne przejęcie drogi.

      Po tych wyjaśnieniach radny L. Rogalewski wniósł o nieprzyjmowanie proponowanej uchwały. W związku z powyższym Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie nabycia nieruchomości.

      Głosowanie: za – 0, przeciw – 18, wstrzymało się – 0.

      Uchwała nie przeszła.

      Przerwa w obradach godz. 1550 – 1600.

    7. Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr VIII/57/2003 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 27 marca 2003r. w sprawie budżetu Gminy na rok 2003, druk nr 91 (zał. nr 10).
    8. Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały wraz z uzasadnieniem.

      W imieniu Komisji Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej głos zabrał E. Bednarczyk. Poinformował, iż komisja analizowała powyższy projekt uchwały wraz z dwoma następnymi (druk nr 92 i 93). Pani Skarbnik wyjaśniła, iż istnieje konieczność zaciągnięcia kredytu na zadania inwestycyjne. Komisja uznała, iż ekonomicznie uzasadnione jest podniesienie limitu kredytu obrotowego do 2 mln zł aniżeli płacenie odsetek karnych – w związku z tym komisja budżetu wydała opinię pozytywną do projektu uchwały.

      Radna C. Włodarczyk poprosiła o podanie czy dwa miliony złotych zostaną oddane z linii kredytowej w miesiącu lipcu.

      Pani H. Popiel skarbnik gminy miejskiej Kłodzko wyjaśniła, iż kredyt krótkoterminowy będzie spłacony do końca roku.

      Przewodniczący zasygnalizował kilka stylistycznych poprawek, po czym poddał pod głosowanie projekt uchwały znajdujący się na druku nr 91.

      Głosowanie: za – 18, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XI/75/2003 (zał. nr 11).

    9. Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu preferencyjnego w banku wybranym w drodze przetargu nieograniczonego do wysokości 742 000 zł, druk nr 92 (zał. nr 12).
    10. Po odczytaniu projektu uchwały i uzyskaniu informacji o pozytywnej opinii komisji budżetu Przewodniczący naniósł kilka poprawek stylistycznych oraz dotyczących uporządkowania numeracji w paragrafach, które Rada w głosowaniu przyjęła jednogłośnie (19 głosów – “za”) po czym poddał uchwałę pod głosowanie.

      Głosowanie: za – 18, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XI/76/2003 (zał. nr 13).

    11. Projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu w banku wybranym w drodze przetargu nieograniczonego do wysokości 2 358 000 zł, druk nr 93 (zał. nr 14).
    12. Przewodniczący odczytał projekt uchwały wraz z uzasadnieniem. Komisji Budżetu wydała opinię pozytywną do powyższego projektu uchwały.

      W związku z tym, że pytań i uwag nie stwierdzono, Przewodniczący K. Oktawiec poddał projekt uchwały pod głosowanie.

      Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XI/77/2003 (zał. nr 15).

    13. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr 271/97/XXXIX Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 11 czerwca 1997r. w sprawie utworzenia Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, druk nr 95 (zał. nr 16).
    14. Przewodniczący poinformował, iż jest sugestia aby projekt uchwały odrzucić, a dopiero na kolejnej sesji przyjąć ją w wersji całościowej tzn. tekst jednolity uchwały w sprawie utworzenia Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

      Pan burmistrz R. Lipski poinformował, iż w wyniku konsultacji z prawnikami jest propozycja, aby uchwałę na dzisiejszej sesji poddać pod głosowanie, a po jej przyjęciu burmistrz zarządzeniem wprowadzi tekst jednolity uchwały.

      Radny Z. Żerkowski poinformował o pozytywnej opinii Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego.

      Komisja Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej nie opiniowała powyższego projektu uchwały z uwagi na to, iż na ostatnim posiedzeniu nie posiadano jeszcze tekstu. Nie mniej jednak uchwała ta nie rodzi skutków finansowych jest uchwałą porządkującą zatem nic nie stoi na przeszkodzie, aby poddać ją pod głosowanie Radzie – dodał radny E. Bednarczyk.

      Radni nie wnieśli żadnych uwag. W związku z tym Przewodniczący poddał uchwałę pod głosowanie.

      Głosowanie: za – 19, przeciw – 0, wstrzymało się – 0.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XI/78/2003 (zał. nr 17).

    15. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w składzie osobowym Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego, druk nr 96 (zał. nr 18).
    16. Przewodniczący odczytał treść uchwały wraz z uzasadnieniem w którym Pan radny W. Gacek podaje powód rezygnacji z pracy w Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego.

      Głosowanie: za – 18, przeciw – 1, wstrzymało się – 0.

      Uchwała przeszła i otrzymała nr XI/79/2003 (zał. nr 19).

    17. Rozpatrzenie skarg.
    18. Nie stwierdzono żadnych skarg do rozpatrzenia.
    19. Interpelacje i zapytania radnych.

    Przewodniczący poinformował o interpelacji radnych dot. wprowadzenia opłat za parkowanie pojazdów na dzierżawionych parkingach. Interpelacja wraz z udzieloną odpowiedzią znajduje się do wglądu w biurze Rady Miejskiej.

    Ponadto burmistrz R. Lipski dodał, iż wprowadzono aneks do umowy dla podmiotu który wygrał przetarg na obsługę parkingów. W związku z interwencję mieszkańców, na wniosek burmistrza, zlikwidowano dwa parkingi przy ul. Morcinka i Kusocińskiego.

    Przewodniczący K. Oktawiec zapoznał Radę z pismem mieszkańców z dn. 23.05.2003r. dot. to również funkcjonowania płatnych parkingów w mieście Kłodzku (zał. nr 20). Burmistrz obiecał, iż odnośnie problemu parkowania w mieście udzieli szczegółowych wyjaśnień w formie pisemnej.

    Radny J. Migdał również poruszył kwestię parkingów. Zapytał o to, ile kosztuje wjazd na parking i postój, czy są jakiekolwiek ulgi dla stałych mieszkańców. Radny uważa, iż zbyt drastycznie wzrosły opłaty za parkowanie, ma wątpliwości dlaczego nie konsultowano kwestii dzierżawy parkingów z komisją merytoryczną Rady. Ponadto przy likwidacji Strefy Płatnego Parkowania w uzasadnieniu podano, iż miasto winno być przyjazne wobec własnych mieszkańców jak i turystów, a tworzenie nowych obciążeń finansowych jest nieracjonalne i nieekonomiczne. Tymczasem stworzono dodatkowe obciążenia finansowe dla mieszkańców, którzy uznają, iż to likwidacja przez Radę SPP jest wynikiem dzierżawy parkingów i ponoszenia wysokich kosztów parkowania. Radny postuluje o zmianę tej sytuacji, spowodowanie przez burmistrzów obniżenia cen opłat za postój, poprzez wprowadzanie aneksów do umów. Ponadto radny sugeruje sprawdzenie faktycznej ilości miejsc dla samochodów na poszczególnych parkingach.

    Burmistrz R. Lipski obiecał, iż ponownie zostaną przeanalizowane umowy porównując ilość stanowisk parkingowych ze stanem faktycznym. Ponadto burmistrz poinformował, iż na trzy miesiące przed końcem roku wypowie umowy podmiotowi, który wygrał przetargi. Nie mniej jednak do końca roku budżetowego żadnej wiążącej decyzji w tym temacie podjąć się nie da z uwagi na zagrożenie nie wykonania budżetu. W przyszłym roku podejmie się określone działania mające na celu likwidację płatnych parkingów, oczywiście nie wszystkich bowiem w miejscach gdzie funkcjonowały od lat - tam pozostaną. Jeśli chodzi o ceny miejsc parkingowych – na to burmistrz nie ma znaczącego wpływu kwestie te reguluje ekonomia, rynek i ewentualna konkurencja.

    Radny J. Migdał cieszy się z zapewnień burmistrza, nie zgadza się jednak z kwestią że gmina - burmistrz nie może narzucić opłat za parkowanie, takie kwestie określa się w warunkach przetargowych jako określone kryteria. Radny Migdał w swojej wypowiedzi znacząco podkreśla trudną sytuację materialną mieszkańców Kłodzka przez co wnioskuje o interwencję w sprawie płatnych parkingów w celu obniżenia ponoszonych kosztów przez mieszkańców.

    Radny W. Dziopek stwierdza, że jeżeli zaistnieje konkurencja wówczas ceny za postój będą z pewnością niższe.

    Radny M. Krzak zwrócił się z prośbą o opinię radców prawnych na temat parkowania na drogach publicznych, bowiem parking jest również drogą publiczną – nie precyzuje tego dokładnie rozporządzenie rady ministrów w sprawie pobierania opłat na drogach publicznych. Konkurencja parkingowa w mieście ma miejsce są obecnie trzy firmy, które zarządzają parkingami – dodaje radny M. Krzak.

    Radny zapytał również o możliwość dofinansowania remontu schodów w szkole podstawowej przy ul. Zamiejskiej.

    Głos zabrał radny Ł. Walter, kierując do burmistrza następujące pytania:

    • dlaczego z kasy urzędu wydano 150 tys. zł dochodu skoro same wynagrodzenia i pochodne dla pracowników SPP wynosiły 140 tys. zł.,
    • dlaczego nie wynajęto parkingów dla różnych podmiotów (dało by to możliwość pozyskania większych dochodów),
    • dlaczego wadium jakie należało wpłacić przed przystąpieniem do przetargu wynosiło 11 tys. zł,
    • dlaczego nie powiadomiono mieszkańców o likwidacji SPP i powstaniu parkingów prywatnych,
    • dlaczego projekt umowy o dzierżawę nie został przedstawiony Radzie celem zapoznania.

    Przewodniczący Rady K. Oktawiec zwrócił uwagę na fakt, iż dyskusja dotyczącą płatnego parkowania powinna mieć miejsce w pkt. 7 porządku obrad, nie mniej jednak problem istnieje, jest deklaracja ze strony burmistrza, iż kwestie te będą nadal rozpatrywane, ponadto merytoryczna komisja Rady przy współudziale burmistrza powinna nadal popracować nad organizacją ruchu kołowego w mieście – stwierdza Przewodniczący.

    Radny T. Kmiecik przypomniał o problemach jakie wcześniej zgłaszał do burmistrza, jest to m.in. naprawa chodnika na ul. Krasińskiego oraz zabezpieczenie bądź dokończenie rozpoczętej budowy – radny domaga się istotnego stanowiska władz miasta w tej sprawie.

    Radny Z. Duda zapytał burmistrza o to, czy istnieje możliwość ewentualnej pomocy finansowej dla Szpitala w Kłodzku. Wskazana byłaby też pomoc finansowa dla klubów sportowych – stwierdza pan radny Duda.

    Burmistrz R. Lipski przystąpił do udzielania odpowiedzi na poszczególne pytania.

    Rozpoczął od stwierdzenia, iż podjęcie uchwały o likwidacji Strefy Płatnego Parkowania w trakcie roku budżetowego było błędną decyzją, trzeba było powstrzymać się z tym do początku roku budżetowego i kalendarzowego wówczas uniknęłoby się wielu problemów.

    Burmistrz podał, iż informacja o przetargu na płatne parkingi pojawiła się w odpowiednim czasie zarówno w prasie jaki w mediach. Informacja zawierała wszystkie niezbędne informacje, które potrzebne są potencjalnemu mieszkańcowi (ile będzie miejsc parkingowych, za jaką kwotę i w których miejscach Kłodzka). Konkurencja w mieście jest - bo funkcjonują cztery podmioty zajmujące się parkingami – do przetargu mógł przystąpić każdy kto spełniał określone wymogi zawarte w specyfikacji.

    Generalnie rzecz biorąc strefa przyniosła określone dochody dzięki którym wykonano kila remontów dróg i chodników.

    Odnośnie pytania pana radnego Kmiecika burmistrz wyjaśnił, iż wizytowano osiedle przy ul. Krasińskiego, oszacowano koszt naprawy chodnika, który wyniósłby około 24 tys. zł – niestety w budżecie miasta na remonty jest zaplanowane ok. 150 – natomiast takich miejsc jak na ul. Krasińskiego jest bardzo wiele. Dlatego też chcąc wykonać remont chodnika przy ul. Krasińskiego należy zrezygnować z określonego zadania zapisanego w budżecie. Możliwość wykonania naprawy nawierzchni może mieć miejsce jedynie momencie pojawienia się jakichkolwiek środków pozabudżetowych.

    W kwestii dotyczącej pomocy finansowej dla szpitala burmistrz wyjaśnił, iż po spotkaniach z dyrekcją ZOZ ustalono, iż forma pomocy będzie polegała na umorzeniu zaległości podatkowych wraz z odsetkami za rok 2002. Natomiast za rok 2003 urząd nie będzie wymagał płatności, nie mniej jednak jest porozumienie, iż pod koniec roku budżetowego 2003 ZOZ uiści określone płatności, natomiast pozostałą znaczną część należności rozłoży się na raty.

    Generalnie burmistrz zwrócił uwagę na fakt, iż bardzo wiele instytucji, m.in. tak jak policja, straż pożarna, czy też kluby sportowe zwracają się z prośbą o różnego rodzaju dofinansowanie. W miarę możliwości finansowych i biorąc pod uwagę ważność zadania miasto do finansuje pewne przedsięwzięcia, oczywiście budżet roku 2003 nie pozwala na zaspokojenie wszystkich potrzeb.

    Burmistrz J. Rudnicki udzielił wyjaśnień na pytanie radnego M. Krzaka dot. dofinansowania budowy schodów w szkole podstawowej. Zadanie to opiewa na kwotę 31 tys. zł. Połowę z tej kwoty stanowią środki pochodzące z 1% rezerwy budżetu państwa, druga połowa ma pochodzić ze środków własnych. Żadne pismo do urzędu miasta w tej sprawie nie wpłynęło, nie mniej jednak burmistrz obiecał, iż skontaktuje się z panią dyrektor Iwoną Banyś w celu omówienia tematu.

    Radny Ł. Walter poruszył ponownie temat płatnego parkowania w mieście (sposobu ogłaszania przetargu, wysokości wadium, organizacji parkingów) itp.

    Radny Z. Duda zwrócił uwagę na fakt, iż intencją Rady nie było natychmiastowe likwidowanie Strefy Płatnego Parkowania, wytykano tylko pewne niedociągnięcia związane z funkcjonowaniem strefy tj. straż miejska nie potrzebnie wykorzystywana do obsługi strefy, trudności z zakupem biletów parkingowych. radny pyta czy nie było możliwości ogłoszenia przetargu na określoną stawkę np. taka jak była w strefie.

    Radny T. Kmiecik poprosił o udzielenie odpowiedzi na temat dzikiej budowy na ul. Krasińskiego nr 9.

    Odnosząc się pokrótce do powyższych kwestii burmistrz wyjaśnił, iż podjęto określone działania zwiazane z budową przy ul. Krasińskiego 9, nadzór budowlany wszczął postępowanie, wypowiedziano umowę dzierżawy osobie, która tą nieruchomością zawiadywała.

    Wysokość wadium wynosiła trzykrotność kwoty miesięcznej za zarządzanie parkingiem, kwota ta wynika z zabezpieczenia się przed ewentualnym nie płacenia za dzierżawę danego parkingu (okres wypowiedzenia umowy to właśnie trzy miesiące) – tłumaczy burmistrz.

    Na zakończenie dyskusji o płatnym parkowaniu burmistrz stwierdził, iż uczyni się wiele aby z dniem 1 stycznia 2004 odejść przynajmniej w znacznej części od płatnego parkowania.

    Radna H. Dobosz zapytała czy będzie możliwość wykupu parkingów. Burmistrz wyjaśnił, iż każdy przypadek należy rozpatrywać indywidualnie, bowiem nie każda cześć miasta odpowiada innej części – generalnie lepsza jest dzierżawa. Ponadto bardzo ważną sprawą jest na przyszłość budowa parkingowca w mieście Kłodzku – dodał burmistrz. Jest już koncepcja i propozycja lokalizacji takiego parkingu przy ul. Łukasińskiego, trzeba tylko znaleźć inwestora który realizowałby to zadanie przy aporcie gminy w formie terenu pod budowę.

    Radna J. Kobak poruszyła problem czystości w mieście a w szczególności utrzymanie jej na terenach parkingów. Umowy zawierają zapis mówiący o utrzymaniu w czystości parkingu przez dzierżawcę, natomiast firma, która wykonuje usługi w mieście Kłodzku również ma w obszarze sprzątania tereny parkingów. Radna sugeruje przeanalizowanie umów celem np. zmiany firmie TEMPO zakresu wykonywanych usług - rozszerzenie ich na inne ulice.

    Na tym zakończono dyskusję w tym punkcie.

    1. Wnioski i oświadczenia radnych.
    2. Przewodniczący Rady przypomniał o zgłaszaniu nowych klubów radnych – jeśli takowe powstają.
    3. Sprawy różne.
    4. Radny Z. Duda w imieniu swoim i wyborców podziękował burmistrzom i wszystkim organizatorom za przygotowanie 42 Dni Kłodzka. Przewodniczący Rady dołączył się do tych podziękowań. Generalnie 42 Dni Kłodzka okazały się być bardzo udaną imprezą.

      Burmistrz serdecznie podziękował radnym, którzy brali udział w obchodach Dni Kłodzka, Straży Miejskiej, a zwłaszcza Komendantowi Panu Piotrowi Występskiemu za bardzo dobre zabezpieczenie porządku w mieście. Panu naczelnikowi Zbigniewowi Armacie i wszystkim tym co znacznie przyczynili się do zorganizowania 42 Dni Kłodzka.

      Ponadto burmistrz poinformował o propozycji Programu 1 Polskiego Radia oraz TVP 1 zorganizowania w Kłodzku rozpoczęcia Lata z Radiem tzw. Wielkie Gotowanie.

      Radny W. Dziopek zapytał czy prawdą jest że zaprasza się Pana Makłowicza na nakręcenie na twierdzy kłodzkiej odcinka programu z cyklu “Podróże kulinarne Roberta Makłowicza”. Burmistrz wyjaśnił, iż tym zagadnieniem zajmuje się powiat, nie mniej jednak burmistrz wystosował zaproszenie z dedykacją w monografii kłodzka dla Pana Makłowicza.

      Przewodniczący Rady K. Oktawiec zaprosił wszystkich radnych 7 czerwca br. na festyn integracyjny dla dzieci, młodzieży i osób niepełnosprawnych. Odbędzie się on na stadionie OSiR w Kłodzku.

    5. Zakończenie sesji.

    Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku obrad Przewodniczący Rady Krzysztof Oktawiec zamknął XI sesję Rady Miejskiej mówiąc: “Zamykam XI sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

    Zakończenie sesji nastąpiło o godz. 1735 .

    Czas trwania sesji 2 godz. 35 minut (1500 – 1735).

    Protokół sporządziła: Barbara Zajączkowska






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego239

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2003-09-26 11:30:37
    Aktualizacja: 2007-12-20 00:26:53
    Odslon: 532

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR