menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • Program Profilaktyki




    Załącznik Nr 1
    do Uchwały nr XIX/156/2004
    Rady Miejskiej w Kłodzku
    z dnia 29 stycznia 2004r.

     

    Gminny Program
    Profilaktyki i Rozwiązywania
    Problemów Alkoholowych
    w Gminie Miejskiej Kłodzko
    na rok 2004

    Nie zawsze będziemy mogli pomóc,
    ale starajmy się przynajmniej o jedno:
    nie pozostawić ludzi w samotności,
    w ich nieszczęściu.
    ks.J.Tischner

    Gmina Miejska Kłodzko uznając życie obywateli w trzeźwości za podstawowy warunek moralnego i materialnego rozwoju miasta ustala niniejszy program.
    W programie na rok 2004 ujęte zostały zadania wyznaczone przez art. 4
    ¢
    ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi w zakresie wyznaczonym z jednej strony przez istniejące potrzeby, z drugiej natomiast przez możliwość ich realizacji.
    Szczególny nacisk w programie położono na prowadzenie profilaktyki wśród dzieci i młodzieży, programy naprawcze oraz kontrolę obrotu napojami alkoholowymi.
    Realizacja Programu będzie finansowana z wpływów uzyskanych ze środków, o których mowa w art.11
    ¢
    ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmoi.
    Przyjmując zasadę, że profilaktyka i rozwiązywanie problemów uzależnień jest procesem długofalowym, wymagającym znacznego zaangażowania dużej grupy wyspecjalizowanych służb, Gmina Miejska Kłodzko uznaje za celowe udzielenie wszelkiej niezbędnej pomocy instytucjom, stowarzyszeniom, związkom wyznaniowym i osobom prywatnym, które podejmują działalność w tym zakresie.

    I. Cele programu :

    Stworzenie spójnego systemu działań profilaktycznych opartych na szerokiej edukacji społecznej w szczególności dla dzieci i młodzieży.
    Zmniejszenie kosztów społecznych nadużywania alkoholu oraz promocja zdrowego stylu życia, w tym działania integrujące psychoprofilaktykę z aktywnością sportowo- turystyczną.
    Przerwanie procesu degradacji fizycznej, psychicznej i społecznej osób uzależnionych i ich rodzin. Stworzenie spójnego systemu pracy popołudniowej z dziećmi i młodzieżą z grup ryzyka.
    Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych i ich rodzin ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży upijającej się.
    Udzielenie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie.

    1. Zaktywizowanie wszystkich miejskich podmiotów zajmujących się problematyką uzależnień i pozwiązywaniem problemów towarzyszących temu zjawisku.
    2. Wspieranie zatrudnienia socjalnego poprzez organizowanie i finansowanie Centrum Integracji Społecznej.

    II. Zasoby umożliwiające prowadzenie działalności profilaktycznej i naprawczej na terenie miasta Kłodzka.

    1) W zakresie lecznictwa odwykowego

    Poradnia Odwykowa realizująca nowoczesny program leczenia osób uzależnionych, współuzależnionych. Kadra terapeutów szkolona bieżąco w zakresie nowych rozwiązań w programie leczenia, po odbytych stażach w Zakładach Leczenia Uzależnień, po superwizji konsultanta PARPA w zakresie zdiagnozowania całokształtu pracy Poradni Odwykowej. Wszyscy terapeuci legitymują się otwartym przewodem certyfikatu leczenia uzależnień. Ukończyli Studium Pomocy Psychologicznej, Studium Terapii Uzależnień oraz staże wymagane do certyfikatu

    Grupy samopomocowe- 4 grupy AA, 1 grupa- Al.-Anon.
    Punkt Konsultacyjny ds narkomanii.
    Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
    2) W zakresie udzielania pomocy ofiarom przemocy domowej:

    Punkt informacyjno- konsultacyjny dla osób z problemem alkoholowym w rodzinie i dla ofiar przemocy.
    Wdrożona procedura “Niebieskich Kart” uruchamiana przy zjawisku przemocy w rodzinie – przeszkolonych 35 policjantów.
    Działająca na rzecz przemocy w rodzinie koalicja przeszkolona w zakresie udzielania pomocy ofiarom przemocy.

    3) W zakresie przygotowania nauczycieli, osób i wolontariuszy pracujących z młodzieżą, celem realizacji Narodowego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych:

    a) Odbyte szkolenia:
    - realizatorzy profilaktycznego programu “Spójrz Inaczej” - 68 osób z programu podstawowego, -43 osoby z programu na agresję,
    - przeszkoleni pedagodzy- realizatorzy profilaktycznego programu “Elementarz”- 25 osób i 2 instruktorów Elementarza,
    - 60 osób przeszkolonych w zakresie wstępnych wiadomości w zakresie narkotyków traktowanych jako problem społeczny,
    - 46 osób przeszkolonych w zakresie konstruktywnego kontaktu z młodzieżą, wiedzy nt. środków psychoaktywnych, przeprowadzania interwencji wobec eksperymentujących z alkoholem i narkotykami, prowadzenia zajęć nt. życia seksualnego pod wpływem środków uzależniających w kontekście HIV, AIDS wśród młodzieży szkolnej,
    - 12 osób przeszkolonych z umiejętności trenerskich wg. metody profesora Arnolda Goldsteina dotyczącej Treningu Zastępowania Agresji i wielostronnej interwencji skierowanej na zmianę zachowań młodzieży agresywnej,
    - 19 osób przeszkolonych z zakresu mediacji i rozwiązywania konfliktów oraz mediacji rówieśniczych,
    - 3 osoby przeszkolone w zakresie prowadzenia świetlic socjoterapeutycznych,
    b) Podmioty pracujące z dziećmi i młodzieżą w godzinach pozalekcyjnych:
    - Stowarzyszenie Akademia Przygody szkolące młodych liderów do pracy z rówieśnikami i pracujące z grupą wsparcia dla młodzieży trudnej,
    - Grupa wsparcia “Wiele zależy od Ciebie” przy ZHP Kłodzko.
    - Stowarzyszenie” Sprawni Razem” pracujące z dziećmi i młodzieżą upośledzoną umysłowo, a zagrożoną środkami uzależniającymi,
    - świetlica socjoterapeutyczna przy Szkole Podstawowej nr 3,
    - świetlica środowiskowo- socjoterapeutyczna przy Szkole Podstawowej nr 6 ,
    - świetlica socjoterapeutyczna przy Gimnazjum nr 1,
    - świetlica socjoterapeutyczna przy Kłodzkiej Szkole Przedsiębiorczości,
    - ośrodek kuratorski przy Sądzie Rejonowym w Kłodzku.
    c) Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Kłodzku.
    d) Centrum Pomocy Rodzinie, pracujące na rzecz osób znajdujących się w okresie ostrego kryzysu.

    III. Diagnoza sytuacji

    Rozmiary i dolegliwości występujących problemów alkoholowych stwarzają bardzo poważne zagrożenie dla funkcjonowania społecznego i ekonomicznego miasta oraz kondycji zdrowotnej i moralnej naszego społeczeństwa i tak:

    1. Szkody występujące u osób pijących i eksperymentujących ze środkami zmieniającymi świadomość, samoniszczenie osób uzależnionych od alkoholu:

    • Poradnia Odwykowa przyjęła wizyt w roku 2003 - 2482 osób z tego 1893 osoby zamieszkałe w Kłodzku.
    • Założono dokumentację 442 osobom w tym dla 244 osób zamieszkałych w Kłodzku.

    2. Uszkodzenie rozwoju psychofizycznego i kariery edukacyjnej pijącej młodzieży:

    Wyniki z przeprowadzonych w roku 2003 anonimowych ankiet w szkołach podstawowych kl.VI, Gimnazjach i szkołach ponad podstawowych wskazują na konieczność kontynuowania nieprzerwanej pracy z młodzieżą.

    Badania przeprowadzono w 11 szkołach podstawowych i gimnazjach. Ankietami objęto 1370 uczniów w tym 667 dziewcząt (I grupa) oraz w 4 szkołach Zawodowych i Liceach w których przebadano 731 uczniów w tym 462 dziewczyny (II grupa)

    pytanie   I grupa II grupa
    1.Czy znane są Ci przypadki używania napojów alkoholowych przez młodzież tak 72,9% 95,1%
    2.Czy piłeś napoje alkoh. i poczułeś zmiany w samopoczuciu tak 40,1% 84,8%
    3.Czy w ostatnich 30 dniach piłeś alkoh. tak 32,7% 63,6%
    4. jaki piłeś alkoh Piwo . 60,% 75 %
    Szampan 16,7% 18,5 %
    wino 27,7% 21,3%
    likier 8,5% 4,8%
    drink 11,4% 13,4%
    wódka 27,8% 32,6%
    inny 7,5% 5,2%
    5. z kim piłeś z rodzicami 31,6 % 13,5%
    inna osoba dorosła 3,8 % 14,2%
    starszy kolega 17,1% 34,8%
    rówieśnik 39,5% 53,5 %
    samotnie 9,6% 5,6%
    6. gdzie piłeś. w swoim domu rodzin 39,6% 20 %
    w domu koleżanki, kol 22,4% 26,9%
    kawiarnia, pub, bar 15 % 37,6%
    w parku, ustronnym miej. 22,5% 13,4%
    na dyskotece,zabawie szkol. 8,5% 24,2%
    w innych miejscach 13,5% 4,2%

     

    3. Uszkodzenie rozwoju psychofizycznego wśród dzieci i młodzieży z przyczyn kontaktu z narkotykami i grożących uzależnień krzyżowych ( narkotyk i alkohol).

    Z programów profilaktycznych w roku 2003 wynika, iż kontakt z narkotykami miało 30 % młodzieży ankietowanej.

    Dane roku 2002 i 2003 nie są optymistyczne i wskazują na wzrost eksperymentowania ze środkami, pomimo podjęcia terapii przez niektórych co znajduje odzwierciedlenie w wypowiedziach młodzieży na programach profilaktycznych. Cyfry mogą wzrosnąć albowiem część z nich nie przyznaje się do zażywania, określa jedynie dużo większym wskaźnikiem w ankiecie- “znam osobę która zażywa narkotyki” co jest wynikiem świadomości co do skutków karnych, a co za tym idzie do ukrywania procederu.

    4). Szkody u członków rodzin z problemem alkoholowym.

    Z danych Poradni Odwykowej i Punktu Konsultacyjnego dla osób z problemem alkoholowym w rodzinie i dla ofiar przemocy w roku 2003 współuzależnienie zdiagnozowano u 420 osób dorosłych .Cyfra ta nie oddaje rozmiaru zjawiska albowiem nie wszyscy zwracają się o pomoc. Objawem jednostki chorobowej są przede wszystkim schorzenia somatyczne i zaburzenia emocjonalne spowodowane chronicznym stresem oraz demoralizacją, ubóstwo i obniżenie szans kariery życiowej, znęcanie się nad członkami rodziny.

    Z danych statystycznych Komendy Powiatowej Policji za rok 2003 wynika:

    • liczba nietrzeźwych nieletnich zatrzymanych w pomieszczeniach policyjnych lub odwiezionych do domów rodzinnych- 16,liczba osób zatrzymanych do wytrzeźwienia w pomieszczeniach policyjnych- 367 w tym nieletnich -3, liczba zatrzymań w związku z handlem narkotykami –24 liczba wszczętych postępowań w związku z narkotykami-52
    • ilość interwencji domowych związanych z przemocą domową – 82
    • ilość założonych Niebieskich Kart – 82 w tym wszczętych postępowań 14

    - ilość wszczętych postępowań i wykroczeń przeciwko rodzinie – 56
    w tym w związku z: wykorzystaniem seksualnym dzieci
    –0
    z rozpijaniem
    – 0
    pozostawiono bez opieki
    - 0
    znęcaniem się nad dzieckiem – 56

    5. W zakresie rosnącego zjawiska agresji rówieśniczej.

    Badania ankietowe przeprowadzone w roku 2003 wśród 2122 uczniów w 11 szkołach podstawowych, Gimnazjach (grupa I )oraz 4 szkołach ponad podstawowych ( grupa II )

    w zakresie agresji rówieśniczej wskazują na konieczność intensywnych działań zmierzających do likwidacji zjawiska jn:

    pytanie   grupa I grupa II
    1.Czy na terenie szkoły czujesz się bezpieczna nie 31,7% 19,1%
    2.Czy byłeś świadkiem wymuszania pieniędzy lub przedmiotów wobec uczniów naszej szkoły tak 28,2% 45,5%
    3.Jeśli tak to gdzie na terenie szkoły 63,4% 86,1%
      w tym WC 19,8% 50 %
      szatnia 16,5% 15,4%
      boisko szkol . 27,1% 20%
    4.Jeśli tak to przez kogo uczniów naszej szkoły 88,1% 55,4%
    5.Czy byłeś świadkiem zmuszania ucz. naszej szkoły do wykonywania czynności których nie chcieli zrobić tak 30,5% 61,5%
    6.Jeśli tak to gdzie na terenie szkoły WC 32% 57,9%
      szatnia 16,3% 27,3
      boisko szkolne 32,5% 20,5%
    7.Jeśli tak to przez kogo uczniów naszej szkoły 81,6% 79,5%
    8.Czy zdarzyło Ci się oddać pieniądze lub inne przedmioty wbrew Twojej woli na terenie szkoły tak 17,2% 21 %
    9. Jeśli tak to gdzie WC 16,9% 33,3%
      szatnia 17,8% 23,3%
      boisko szkolne 30,5% 20%
    10.Jeśli tak to kto Cię do tego zmuszał uczniowie naszej szkoły 86,4% 63,3%

     

    6. Naruszenie prawa i porządku publicznego

    -liczba osób u których stwierdzono prowadzenie pojazdów pod wpływem alkoholu- 321 w tym nieletnich – -0--liczba osób wobec których policja interweniowała w związku z zakłócaniem porządku publicznego pod wpływem alkoholu 59 w tym nieletnich 2

    IV. Zadania Gminy Miejskiej Kłodzko na rok 2004.

    1.W zakresie działalności profilaktycznej informacyjnej i edukacyjnej, w tym szczególnie dla dzieci i młodzieży, oraz pomocy dzieciom z rodzin z problemem alkoholowym w rodzinie, dzieciom po kontaktach własnych ze środkami uzależniającymi oraz młodzieży nieprzystosowanej społecznie.

    Edukacja, wspieranie, realizacja programów i przedsięwzięć mających na celu propagowanie modelu zdrowego i trzeźwego życia oraz zmianę obyczajów realizowana będzie poprzez:

    a) finansowanie nowoczesnych programów profilaktycznych, dla dzieci , młodzieży

    i rodziców, ze szczególnym uwzględnieniem programów wczesnej profilaktyki narkotykowej, odpowiadającym standardom wyznaczonym przez technologie profilaktyczne w tym:

    • profesjonalnie przygotowanych realizatorów
    • kompletny scenariusz działań
    • zaplanowaną ewaluację ( ocenę efektów programu)

    Odpowiedzialni: Dyrektorzy SP 3 ¨ 12, Gimn.I ¨ 13, koordynator, Dyrektorzy szkół pozostałych ¨ 14,

    b) prowadzenie przez wszystkie placówki oświatowe stosownie do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31.I.2002r. szkolnego programu wczesnej profilaktyki spójnego z programem wychowawczym szkoły.
    Odpowiedzialni: Dyrektorzy szkół wszystkie.
    c) organizowanie konkursów, rajdów, działań promujących zdrowy styl życia, nie tylko odbywające się bez udziału alkoholu, ale w szczególny sposób eksponujących ten fakt, mających wyraźne odniesienie do działań integrujących i łączących psychoprofilaktykę z aktywnością sportowo- turystyczną.
    Odpowiedzialni: Kłodzkie Towarzystwo Oświatowe
    ¨ 39, wszystkie podmioty pracujące z młodzieżą trudną w godzinach popołudniowych.
    d) wdrażanie programów profilaktyczno- interwencyjnych dla młodzieży upijającej się i eksperymentującej ze środkami narkotycznymi w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć wychowania fizycznego .
    Odpowiedzialni : Dyrektorzy SP i Gimnazjów,
    ¨ 6-11, koordynator, ¨
    15,
    e) dożywianie dzieci objętych programami naprawczymi.
    Odpowiedzialni koordynator
    ¨
    17,OPS,
    f) dążenie do wykształcenia własnej kadry realizatorów programów profilaktycznych,
    Odpowiedzialny koordynator
    g) organizowanie pracy profilaktyczno-terapeutycznej, dla dzieci z rodzin alkoholików i dzieci doznających przemocy, dla dzieci po kontaktach własnych ze środkami uzależniającymi oraz nieprzystosowanych społecznie w ramach obozów i kolonii terapeutycznych letnich,
    Odpowiedzialni: koordynator
    ¨ 18, Kłodzkie Towarzystwo Oświatowe¨ 40, Stowarzyszenie “Sprawni Razem”¨
    36, Pedagodzy szkół,
    h) kontynuacja pracy z dziećmi w świetlicach środowiskowo -socjoterapeutycznych i socjoterapeutycznych przy SP 3, SP 6, Gimnazjum 1, Kłodzkiej Szkole Przedsiębiorczości, Tworzenie nowych świetlic w tym przy Zespole Szkół Integracyjnych.
    Organizowanie z okazji świąt wspólnych spotkań , wieczerzy, podarków.
    Odpowiedzialni :koordynator , Dyrektorzy szkół : SP 3
    ¨ 1, SP6 ¨ 2, Gimnazjum 1¨ 4, Kłodzkiej Szkoły Przedsiębiorczości ¨ 5, Zespołu Szkół Integracyjnych ¨ 3. Prezes Sądu Rejonowego w Kłodzku¨
    16,
    i) kontynuacja pracy z młodzieżą w ramach grup wsparcia, z zastosowaniem elementów pracy socjoterapeutycznej. W tym celu nawiązanie kontaktów z rodzicami, w wypadku osób po kontaktach z placówką leczenia uzależnień. Wspieranie programów i przedsięwzięć opracowanych i realizowanych przez młodzież, a skierowanych do grup rówieśniczych. Dalsze szkolenie liderów młodzieżowych. Doposażenie placówek w pomoce i sprzęt niezbędny do zajęć programowych.
    Odpowiedzialni: ZHP-grupa wsparcia “Wiele Zależy od Ciebie”
    ¨ 34, Stowarzyszenie Akademia Przygody ¨ 33, Stowarzyszenie “Sprawni Razem” ¨
    35,
    j) stosowanie zasady, stałego kontaktu pedagogów szkolnych, kierowników świetlic i grup zadaniowych z dziećmi i młodzieżą po kontaktach ze środkami uzależniającymi. W tej sprawie konieczna, bieżąca współpraca z rodzicami i placówkami leczenia uzależnień.- Odpowiedzialni pedagodzy, grupy zadaniowe, Poradnia Odwykowa, punkty konsultacyjne,
    k) Dalsze pozyskiwanie osób lub stowarzyszeń, organizacji pozarządowych, które obejmują pomocą profilaktyczną dzieci ze środowisk szczególnie zagrożonych,
    Odpowiedzialni :koordynator
    l) objęcie szkoleniami z zakresu profilaktyki i interwencji przeciwuzależnieniowej pedagogów szkolnych, pracowników socjalnych oraz przedstawicieli różnych zawodów.

    2. W zakresie zwiększenia dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od środków uzależniających i ich rodzin.

    Zwiększenie dostępności terapeutycznej dla osób uzależnionych od alkoholu poprzez:

    1. zapewnienie dyżurów w punkcie konsultacyjnym dla osób z problemem alkoholowym w rodzinie. Odpowiedzialna- koordynator ¨ 20,21,22,
    2. udzielenie wsparcia finansowego Poradni Odwykowej celem realizacji efektywnych programów terapeutycznych. Odpowiedzialny ZOZ K-ko ¨ 24,
    3. utworzenie Młodzieżowej Poradni Uzależnień, jako miejsca psychoterapii młodzieży uzależnionej od alkoholu oraz pomocy ich rodzinom z jednoczesnym uaktywnieniem rodziny w czasie procesu leczenia , jak również nierozłączne połączenie psychoterapii z udziałem młodzieży leczonej w programie zajęć odbywających się i wyzwalających naturalnie podwyższoną adrenalinę w miejsce głodu alkoholowego. Odpowiedzialne:

    Kłodzkie Stowarzyszenie Rozwoju Osobowości “Vedis” ¨ 37,

    d). stworzenie wspólnego system współpracy między Komisją, Koordynatorem z ramienia Urzędu Miasta, placówkami oświatowymi, Sądem Rodzinnym, Komendą Powiatową Policji i służbą zdrowia oraz OPS w celu wspomagania motywacji do podjęcia dobrowolnego leczenia przez osoby uzależnione i ich rodziny.
    Odpowiedzialny: koordynator, KRPA, OPS, pedagodzy szkół, KPP, Sąd Rejonowy
    ¨
    25,26,
    e) udzielenie wsparcia finansowego Towarzystwu Społecznemu “Razem” prowadzącemu Punkt Konsultacyjny ds. Narkomanii .
    Odpowiedzialny: Towarzystwo Społeczne “Razem” Centrum Pomocy Rodzinie
    ¨
    38
    f)zakup materiałów edukacyjnych.
    Odpowiedzialna koordynator
    ¨
    30,
    g) finansowanie działań związanych z tworzeniem Centrum Integracji Społecznej
    Odpowiedzialny koordynator
    ¨ 23

    3. W zakresie przeciwdziałania zjawiskom przemocy domowej.

    a) W tym celu zakłada się, kontynuację spójnego systemu wyspecjalizowanych placówek i służb, w tym procedury “Niebieskich Kart”.
    Odpowiedzialni: koordynator, KPP, Prokuratura, pedagodzy szkolni, pracownicy socjalni, KRPA,
    b) zapewnienie dyżurów w punkcie konsultacyjny dla ofiar przemocy w którym mogą pracować: przeszkoleni pedagodzy i terapeuci, pracownik socjalny, prawnik, wolontariusze oraz osoby inne przeszkolone w tym zakresie, Odpowiedzialni: koordynator, pracownicy dyżurujący,
    ¨
    20,21,22,31,
    c)doposażenie punktu konsultacyjnego w sprzęt, pomoce i programy dotyczące przemocy domowej. Odpowiedzialna koordynator
    ¨
    28
    d)przeprowadzenie programu “Bezpieczna Kobieta”
    Odpowiedzialni: Komenda Powiatowa Policji
    ¨ 19

    4. W zakresie działań na rzecz ograniczenia dostępności do alkoholu.

    a). w ramach ustawowego obowiązku ograniczenia dostępności do alkoholu gmina współpracowała będzie z Komendą Powiatową Policji, Państwową Inspekcją Handlową, Powiatowym Inspektorem Sanitarnym, Strażą Graniczną,
    b). ustala się zasady przeprowadzania kontroli podmiotów gospodarczych prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych
    Kontrolujący upoważnieni są do;

    • wstępu do obiektu, lokalu lub ich części, gdzie jest prowadzona sprzedaż napojów alkoholowych w dniach i godzinach prowadzonej działalności,
    • żądania okazania dokumentów, pisemnych lub ustnych wyjaśnień, udostępnianie danych oraz informacji związanych z przedmiotem kontroli.
    • Powyższych czynności dokonuje się w obecności kontrolowanego lub osoby przez niego zatrudnionej.

      Organ wydający zezwolenie może zwrócić się do innego uprawnionego organu o przeprowadzenie kontroli.

      W przypadku ustalenia nieprawidłowości organ wydający zezwolenie;

    • wzywa podmiot gospodarczy do usunięcia w wyznaczonym terminie stwierdzonych podczas kontroli uchybień,
    • podejmuje czynności administracyjne
    • sporządza wniosek do policji o wszczęcie dochodzenia

    Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół, który należy wraz z wnioskami

  • przedstawić organowi wydającemu zezwolenie.

    c).Ograniczanie dostępności do alkoholu.

    • wprowadzać systematycznie zakazy podawania oraz wnoszenia napojów alkoholowych w miejscach szczególnie zagrożonych patologią i przestępczością,
    • ograniczać lokalizację miejsc podawania i spożywania alkoholu, do punktów gastronomicznych o wyższym standardzie, zapewniających jedynie obsługę ruchu turystycznego

    Ustala się limit sprzedaży napojów alkoholowych za wyjątkiem piwa następująco;

    • spożycie poza miejscem sprzedaży w ilości 90 punktów,
    • podawania i spożywania w miejscach sprzedaży w ilości 40 punktów.

    V. Zasady finansowania programu

    1. Finansowanie Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych odbywać się będzie ze środków pochodzących z rocznych opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych wnoszonych przez prowadzące taką sprzedaż podmioty gospodarcze.
    2. Przewidywana w 2004 roku wysokość środków, o których mowa w ust.1 wynosi 475 000,- złotych.

    VI. Zasady wynagradzania członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

    Za udział w posiedzeniach komisji członkom komisji przysługuje miesięczne wynagrodzenie w wysokości:

    • przewodniczący komisji............. 300 zł brutto
    • sekretarz komisji...................... 300 zł brutto
    • pozostali członkowie komisji........ 250 zł brutto

    cd. więcej>>>






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego638

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2005-07-13 13:21:25
    Aktualizacja: 2007-12-22 22:12:24
    Odslon: 1303

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR