menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • cd.




    10. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia dla Miasta Kłodzka Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2004, druk nr 173 (zał. nr 8).

    Przewodniczący obrad Pan P. Brzostowicz poprosił o opinię komisji merytorycznych, które zajmowały się analizą Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
    Głos zabrał Pan T. Kmiecik poinformował, iż komisja dokładnie przeanalizowała Gminny Program przy współudziale Przewodniczącej Komisji Edukacji i Kultury Pani Joanny Sudoł, Pani Ireny Adamczewskiej oraz Przewodniczącego Komisji Zdrowia Pana Witolda Gacka.
    W rezultacie komisja sformułowała następujący wniosek dot. preliminarza wydatków Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych:

    • w pozycji 33 Stowarzyszenie Akademia Przygody zaplanować kwotę 20 000zł (z 25 000 zł zabrano 5 000zł),
    • w pozycji 34 Grupa Wsparcia świetlica środowiskowa utworzona przez KH ZHP K-ko zmniejszyć kwotę do 25 600zł (z 27 600zł zabrano 2 000zł),

    pozyskane w ten sposób 7 000 dodać do:

    • w pozycji 35 Stowarzyszenie Sprawni Razem – grupa wsparcia dla zagrożonych uzależnieniem dzieci ze szkół specjalnych zwiększyć kwotę do 8000 zł (do 6 000 zł dodano 2 000zł),
    • w pozycji 4 Świetlica socjoterapeutyczna Gimnazjum nr 1 zwiększyć kwotę do 17 000zł (do 16 000 zł dodano 1 000zł),
    • w pozycji 5 Świetlica przy Kłodzkiej Szkole Przedsiębiorczości z wykorzystaniem bazy własnej istniejącej zwiększyć kwotę do 10 000 zł (do 6000 zł dodano 4000zł).

    Radny Ł. Walter zapytał o to, kto jest autorem programu i z czego wynikają zmiany zaproponowane przez komisję.
    Pan T. Kmiecik wyjaśnił, iż autorem jest Pani M. Frąckowiak, natomiast komisja zaproponowane zmiany wprowadziła po wnikliwej analizie preliminarza wydatków.
    Radny Pan L. Rogalewski zauważył, że Przewodniczący Komisji Spraw Obywatelskich poinformował o współpracy z Panem W. Gackiem przy analizie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, a z tego co się radny orientuje Pan W. Gacek był chory i nie brał udziału w tych spotkaniach. Ponadto radny pyta czym kierowała się komisja dokonując przesunięć finansowych.
    Pan T. Kmiecik stwierdził, iż radny Pan L. Rogalewski nie jest zorientowany twierdząc, że Pan W. Gacek był chory, Pan T. Kmiecik wyjaśnił, iż radny W. Gacek był i jest chory, ale na pierwszym spotkaniu uczestniczył i szczegółowo omówiono kwestie wydatkowania środków z GPPiRPA.
    Radna Pani J. Sudoł zwracając się do radnego Pana L. Rogalewskiego wyjaśniła, iż Komisja Edukacji i Kultury zajmowała się wizytacją świetlic socjoterapeutycznych, Komisja uznała, iż świetlica socjoterapeutyczna przy Gimnazjum nr 1 była i jest nadal niedoposażona, powstała w zeszłym roku, brak jest tam zaplecza kuchennego – stąd wniosek komisji o dofinansowanie jeszcze o 1000 zł, podobna sytuacja jest w świetlicy przy Kłodzkiej Szkole Przedsiębiorczości – działa ona od września, jest również niedofinansowana, a ponadto będzie tam tworzona druga grupa socjoterpautyczna.
    Radny Pan L. Rogalewski poprosił, aby zapoznano Radę z wnioskiem Komisji Zdrowia, której posiedzenie odbyło się w dniu dzisiejszym o godz. 1100, radny prosi też o poinformowanie czy zwiększono zakres obowiązków członkom komisji alkoholowej bo zwiększono im kwoty uposażenia.
    Głos zabrała radna Pani D. Kołt wiceprzewodnicząca Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Sportu i Turystyki. Poinformowała, iż posiedzenie komisji odbyło się o godzinie 1100, podjęto następujący wniosek:
    W związku z chorobą Przewodniczącego Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Sportu i Turystyki Pana Witolda Gacka Komisja nie odbyła posiedzenia merytorycznego i nie dokonała analizy Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2004, w związku z czym zaprasza na wspólne spotkanie członków Komisji Edukacji i Kultury oraz Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego w terminie uzgodnionym przez ich przewodniczących.
    Komisja w składzie 5 członów głosowała jednogłośnie za przyjęciem powyższego wniosku.
    Radny Pan Z. Duda stwierdził, iż w związku z tym, że pani koordynator wprowadziła w błąd komisję co do podniesienia członkom uposażeń, wnosi o ogłoszenie 10 przerwy i spotkanie się Komisji V.
    Głos zabrał burmistrz J. Rudnicki, wyjaśnił, iż kwoty na wynagrodzenie członków komisji alkoholowej w żadnym wypadku nie były rewaloryzowane, utrzymane są na poziomie roku ubiegłego.
    Radny Pan M. Krzak zapytał o to, który projekt uchwały będzie głosowany, bowiem radny posiada dwie wersje programów. Radny M. Krzak zapytał też o pismo, podpisane przez Panią M. Frąckowiak, które otrzymali wszyscy radni, radny pyta na czyją prośbę przygotowano informację. Odnośnie uposażenia komisji alkoholowej radny stwierdza, że wynagrodzenia wzrosły, radny zawnioskuje, aby pozostawić stawki z roku poprzedniego, a zaoszczędzone kwoty przeznaczyć na dożywianie dzieci.
    Pan burmistrz J. Rudnicki poprosił, aby podawać konkretne wątpliwości, w której kwestii należy coś wyjaśnić. Natomiast uwzględniając wnioski trzech przewodniczących komisji Pan burmistrz uzupełnił program profilaktyki alkoholowej o część wstępną stanowiącą diagnozę i to jest rzecz nowa w programie, natomiast jeśli chodzi o preliminarz to jest ten sam dokument, który radni posiadają od listopada, nie wprowadzono tu żadnych zmian, poza tymi zgłoszonymi dzisiaj na sesji.
    Radny Pan M. Krzak jest zaskoczony, że są dwa projekty, radny stwierdza, że zebrało się trzech przewodniczących stwarzając nowy projekt.
    Burmistrz Pan J. Rudnicki wyjaśnił, iż w związku z przekazaną prośbą przewodniczących Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Sportu i Turystyki, Komisji Edukacji i Kultury, Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego w sprawie uzupełnienia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2004 o dane o zasobach umożliwiających prowadzenie działalności profilaktyczno – naprawczej na terenie miasta Kłodzka oraz o dane dotyczące diagnozy sytuacji za rok 2003 w załączeniu przedkłada się Gminny Program uzupełniony o przedmiotowe dane w nowym układzie. Dane dotyczące preliminarza dokonywanych wydatków, a przekazane we wcześniej przygotowanym programie pozostają bez zmian. To o czym mówił pan przewodniczący T. Kmiecik jest reasumpcją tychże spraw i zawiera ostatnie korekty i wnioski wszystkich komisji, które brały udział w opiniowaniu tegoż programu – dodaje burmistrz Pan J. Rudnicki.
    Pani C. Włodarczyk przypomniała, iż przed chwilą Pani D. Kołt odczytała formalny wniosek komisji z posiedzenia jakie dziś się odbyło, komisja jednoznacznie określiła, iż nie dyskutowała nad Programem, członkowie Komisji Zdrowia zaproponowali dodatkowe spotkanie.
    Pan burmistrz J. Rudnicki uważa, że po to są komisję merytoryczne, aby realizowały to, co znajduje się w programie komisji. Rzeczywiście program alkoholowy jest głęboką troską wszystkich, jest to dużo pieniędzy, które chcielibyśmy, aby jak najbardziej obiektywnie i w racjonalny sposób były wykorzystane. Burmistrz się cieszy, że wszystkie komisje tak żywiołowo nad tym dyskutują, ale przy tym bardzo prosi, że jeżeli wypracowuje się pewne wnioski to należy być konsekwentnym, uszanować wspólną pracę i nie burzyć tego, co zostało wypracowane, burmistrz nie widzi potrzeby kolejnych spotkań.
    Pan T. Kmiecik przypomniał, iż Komisja Spraw Obywatelskich wypracowała wnioski, określając konkretne propozycje, radny również nie widzi potrzeby dalszej dyskusji, prosi zatem o przegłosowanie wniosków komisji.
    Głos zabrał burmistrz Pan R. Lipski wyraził swoje zaniepokojenie tempem pracy komisji nad projektem uchwały w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, tym bardziej że dokument trafił do Rady w listopadzie.
    W toku dalszej dyskusji nad wydatkami Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych udział wzięli: radny W. Dziopek, burmistrz R. Lipski, radny E. Bednarczyk – który w imieniu Komisji Budżetu i Finansów poinformował o pozytywnej opinii do projektu uchwały znajdującego się na druku nr 173, natomiast do preliminarza wydatków przedstawia następujący wniosek: Komisja w związku z tym, że jest 18 tys. zł rezerwy 6 tys. (z tych 18) przeznaczyć do wiersza 15 czyli zajęcia pozalekcyjne W-F młodzieży ponadpodstawowych z konkretnym przeznaczeniem dla Szkoły Przedsiębiorczości czyli budżet wiersza 15 zwiększyć o 6 tysięcy nie naruszając żadnych innych pozycji.
    Ponadto komisja budżetu złożyła do Przewodniczącego Rady pismo z prośbą, aby na następnej sesji przyjąć dodatkowe zadanie dla Komisji Rewizyjnej tj. przeprowadzenie kontroli problemowej obejmującej sprawdzenie celowości i prawidłowości wydatkowania środków z dotacji przekazanych stowarzyszeniom z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych żebyśmy w końcu wiedzieli czy może być tak, że jedno stowarzyszenie dostaje więcej środków, a drugie mniej. Po przeprowadzeniu kontroli Komisji Rewizyjnej za rok ubiegły będziemy mogli odnieść się do faktu czy środki były prawidłowo wydatkowane i czy te dotacje spełniły właściwe zdania i osiągnęły cel – stwierdza radny E. Bednarczyk. Ponadto Komisja Budżetu wypracowała wniosek do Pana burmistrza, aby się zastanowić czy te zadania GPPiRPA nie mógłby przejąć od nowego roku Ośrodek Pomocy Społecznej.
    Radny M. Krzak stwierdził, iż jeden projekt uchwały jest z datą 12 grudnia 2003 r. a drugi pochodzi z 21 stycznia 2004r. po zmianach naniesionych przez trzy osoby, a dokonane były one poza posiedzeniem komisji. Radny uważa, że skoro w zeszłym roku miejski program uchwalono w marcu to nic nie stoi na przeszkodzie, aby w dniu dzisiejszym odłożyć głosowanie nad tym projektem uchwały. Radny sugeruje, aby tematem zająć się w miesiącu marcu przy okazji realizacji tematu: narkomania i problematyka alkoholowa w mieście.
    Radny Pan Ł. Walter jest odmiennego zdania aniżeli radny Pan M. Krzak. Uważa, że należy podjąć na dzisiejszej sesji uchwałę w sprawie przyjęcia dla miasta Kłodzka Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2004 ponieważ musi być gotowy preliminarz, aby była możliwość wypłacania środków finansowych świetlicom socjoterapeutycznym. Radny wnosi o zamknięcie dyskusji i przystąpienie do przegłosowania wniosków.
    Radny Pan L. Rogalewski apeluje, aby spotkały się całe składy trzech komisji w celu ponownego dokładnego przedyskutowania programu rozwiązywania problemów alkoholowych.
    Radna Pani C. Włodarczyk ma również wątpliwości co do zasadności przekazywania środków na poszczególne świetlice za pośrednictwem np. Komendy Hufca ZHP, za przykład Pani radna podała pismo, które wpłynęło do Komisji Budżetu z Komendy Hufca ZHP Kłodzko.
    Odnosząc się do wypowiedzi radnej Pani C. Włodarczyk Pan burmistrz R. Lipski wyjaśnił, iż w 2003 r. Komisja Rewizyjna przeprowadziła kontrolę wydatkowanych środków na profilaktykę i rozwiązywanie problemów alkoholowych – nie było żadnych wniosków czy uwag, wszystko funkcjonowało zgodnie z tym co ustaliła Rada.
    Radna Pani D. Kołt wyjaśniła, że owszem, Komisja Zdrowia nie brała udziału w opiniowaniu projektu uchwały, nie mniej jednak członkowie pracujący w Komisji Zdrowia są również członkami innych komisji, które dokładnie rozpatrywały program, jeśli jest osoba, która nie brała udziału zachowuje swój głos, będzie “za” lub “przeciw” dodaje radna D. Kołt.
    Przewodniczący obrad Pan P. Brzostowicz zdecydował o zamknięciu dyskusji i przystąpieniu do głosowania nad wnioskami.
    Pan Tadeusz Kmiecik Przewodniczący Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego przypomniał wnioski jakie komisja sformułowała odnośnie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w części dot. preliminarza wydatków

    • w pozycji 33 Stowarzyszenie Akademia Przygody zaplanować kwotę 20 000zł (z 25 000 zł zabrano 5 000zł),
    • w pozycji 34 Grupa Wsparcia świetlica środowiskowa utworzona przez KH ZHP K-ko zmniejszyć kwotę do 25 600zł (z 27 600zł zabrano 2 000zł),

    pozyskane w ten sposób 7 000 dodać do:

    • w pozycji 35 Stowarzyszenie Sprawni Razem – grupa wsparcia dla zagrożonych uzależnieniem dzieci ze szkół specjalnych zwiększyć kwotę do 8000 zł (do 6 000 zł dodano 2 000zł),
    • w pozycji 4 Świetlica socjoterapeutyczna Gimnazjum nr 1 zwiększyć kwotę do 17 000zł (do 16 000 zł dodano 1 000zł),
    • w pozycji 5 Świetlica przy Kłodzkiej Szkole Przedsiębiorczości z wykorzystaniem bazy własnej istniejącej zwiększyć kwotę do 10 000 zł (do 6000 zł dodano 4000zł).

    Głosowanie: za – 14, przeciw – 1, wstrzymało się – 3. Wniosek przyjęto.

    Radny Pan E. Bednarczyk przypomniał, iż Komisja Budżetu zaproponowała, aby z rezerwy wydatków alkoholowych, która wynosi 18 tys. zł, 6 tys. zł. przeznaczyć do pozycji 15 zajęcia pozalekcyjne W-F młodzież ponadpodstawowa, z przeznaczeniem dla Szkoły Przedsiębiorczości.
    Głosowanie: za – 9, przeciw – 6, wstrzymało się – 2. Wniosek przyjęto.
    Radny Pan W. Dziopek wniósł, aby w pkt. 34 zmniejszyć dotacje do 20 tys. zł i skierować te środki dla OPS z przeznaczeniem na dożywianie dzieci w szkołach.
    Radny Pan K. Kubit, i radna Pani C. Włodarczyk podjęli dyskusję nad propozycją wniosku radnego W. Dziopka. W rezultacie wnioskodawca wycofał się z konkretnego przeznaczenia środków – decyzję pozostawił dla Rady, nie uległa jednak zmianie kwestia dotycząca zmniejszenia dotacji do 20 tys. zł. w poz. 34 preliminarza.
    Głosowanie: za – 6, przeciw – 9, wstrzymało się – 4. Wniosek nie przeszedł.
    Radny L. Rogalewski wniósł o wycofanie projektu uchwały celem przepracowania go w odpowiednich komisjach stałych Rady Miejskiej.
    Głosowanie: za – 6, przeciw – 9, wstrzymało się – 4. Wniosek nie przeszedł.
    Radna Pani C. Włodarczyk poruszyła kwestię pism jakie wpłynęły do Rady Miejskiej od ZHP, którzy proszą o dotację, z pism nie wynika, że jest tam prowadzona świetlica socjoterapeutyczna. Radna chciałaby, aby te dwa dokumenty były odczytane na sesji.
    Pani J. Sudoł poinformowała, iż komisja wizytowała świetlicę socjoterapeutyczną przy ZHP i w miesiącu grudniu działała tam tylko jedna świetlica. Komisja wybierze się ponownie z wizytą do owej świetlicy i wyjaśni cała sprawę.
    Pan P. Brzostowicz postanowił poddać pod głosowanie projekt uchwały wraz z naniesionymi poprawkami:
    Głosowanie: za – 12, przeciw- 3, wstrzymało się - 3

    Uchwała przeszła i otrzymała nr XIX/156/2004 (zał. nr 9).

    Przerwa w obradach godz. 1425 – 1435.

    11. Podjęcie uchwały w sprawie obniżenia wysokości wskaźnika procentowego wynikającego z ustawy z dnia 21 czerwca 2001r. o dodatkach mieszkaniowych, druk nr 177 (zał. nr 10).

    Pan Z. Żerkowski zapoznał radnych z pozytywną opinią Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego do powyższego projektu uchwały.
    Burmistrz Pan R. Lipski poinformował, iż gminy: Bystrzyca, Duszniki, Radków, Bardo, Ząbkowice podjęły podobne uchwały, obniżające wysokość wskaźnika procentowego o 20 punktów.
    Radna Pani C. Włodarczyk stwierdziła, iż na rok 2004 zapisaliśmy 850 tys. zł tytułem dodatków mieszkaniowych, jest to 53,5% ubiegłorocznych wydatków, radna jest ciekawa w jaki sposób, większa ilość mieszkańców będzie miała lżej z tytułu przyznania im dodatków mieszkaniowych. Wiadomym jest - twierdzi radna, że gro osób, które pobierają dodatki mieszkaniowe do dnia dzisiejszego tymi dodatkami mieszkaniowymi spłaca zadłużenie często powstałe w wyniku złej sytuacji ekonomicznej tej rodziny. Obecnie jak obniżymy uchwałą wielkości przyznawanych dodatków - w jaki sposób my pomożemy tym mieszkańcom – pyta radna? Podnieśliśmy podatki, podnieśliśmy wszystkie opłaty lokalne, śmieci, a dzisiaj chcemy zafundować tym mieszkańcom jeszcze kolejny kwiatek do kożucha, radna zakłada, że jak ktoś brał w ubiegłym roku 100 zł tytułem dodatku mieszkaniowego to te 100zł zasilało ZAMG z tytułu czynszu, w tej chwili ten ktoś będzie miał tylko 50 zł ponieważ zapisami to wszystko poobniżamy, dostanie większa liczba ludzi, ale mniejsze kwoty, czyli dziura w portfelach mieszkańców będzie większą aniżeli do tej pory – stwierdza radna Pani C. Włodarczyk.
    Radny M. Krzak poprosił o wyjaśnienie jakiego rzędu uchwała wniesie oszczędności dla budżetu miasta, czy to zmniejszenie jest konieczne i czy nie można pozostawić dodatku mieszkaniowego na zeszłorocznym poziomie.
    Burmistrz Pan R. Lipski nie zgadza się ze stwierdzeniem radnej Pani C. Włodarczyk, że gmina działa w złym kierunku. Burmistrz uzasadnia, iż budżet państwa nie przekazuje od nowego roku dotacji na dodatki mieszkaniowe, jeśli zaplanowaną kwotę na dodatki mieszkaniowe pozostawimy na zeszłorocznym poziomie to tylko połowa mieszkańców otrzyma dodatki. Natomiast jeśli obniży się je o 20 punktów, to będzie można utrzymać tę samą ilość mieszkańców, którzy otrzymują dofinansowanie. Ponadto burmistrz zaznaczył, iż nie wszyscy mieszkańcy przeznaczają otrzymane środki na spłatę czynszu.
    Podjęcie proponowanej uchwały burmistrz uznaje za zasadne, bowiem gmina nie poradzi sobie ze środkami takimi, które przygotowane są na rok 2004 i żeby większa liczba mieszkańców otrzymała te dodatki należy je obniżyć o 20 punktów.
    Wywiązała się dyskusja w tym temacie z udziałem radnej Pani C. Włodarczyk - która uznała, że bieda mieszkańców jest tak wielka, że nie można im zabierać tego co mają gwarantowane, apeluje do radnych, aby uchwały nie podejmować. Burmistrz Pan R. Lipski uzasadnia, że chce wyjść na przeciw potrzebom mieszkańców, obniżenie o 20 punktów daje możliwość pomocy wszystkim tym, którzy jej potrzebują. Radny M. Krzak zapytał o jaką kwotę chodzi. Burmistrz wyjaśnia, iż 30 punktów nie daje już państwo miasto może obniżyć o 20 punktów i tak brakuje jeszcze 10 punktów. W dalszej dyskusji Pani radnej z Panem burmistrzem każdy uzasadniał swoje racje.
    Ponadto w dyskusji udział wzięli: radny M. Krzak, radny Z. Duda.
    W rezultacie Przewodniczący obrad Pan Piotr Brzostowicz uznał, iż sprawę rozstrzygnie głosowanie nad projektem uchwały w sprawie obniżenia wysokości wskaźnika procentowego wynikającego z ustawy z dnia 21 czerwca 2001r. o dodatkach mieszkaniowych, druk nr 177 poddał więc go pod głosowanie radnym.
    Głosowanie: za – 9, przeciw – 9, wstrzymało się – 1.
    Radca prawny Pani Marzena Dąbrowska Michalak wyjaśniła, iż Statut nie określa decydującego głosu Przewodniczącego, zatem jeśli jest 9 głosów “za”, 9 “przeciw” a 1 “wstrzymujący się” to uchwała nie została podjęta więc przekłada się ją na kolejną sesję

    12. Podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia kierownika działu diagnostycznego w Ośrodku Pomocy Społecznej w Kłodzku do wydawania decyzji administracyjnych, druk nr 178 (zał. nr 11).

    Pan P. Brzostowicz odczytał treść projektu uchwały wraz z uzasadnieniem.
    Nie wniesiono żadnych uwag.
    Przewodniczący obrad poddał projekt uchwały pod głosowanie.
    Głosowanie: za- 19 – jednogłośnie.
    Uchwała przeszła i otrzymała nr XIX/157/2003 (zał. nr 12).

    13. Rozpatrzenie skarg.

    Nie stwierdzono żadnych skarg do rozpatrzenia.

    14. Interpelacje i zapytania radnych.

    Radna Pani C. Włodarczyk poinformowała o piśmie (zał. nr 13), które otrzymała do swojej przegródki (podobnie pozostali radni też je otrzymali), podpisane przez Panią koordynator Marię Frąckowiak, radna o taki materiał nie prosiła, czuje się jego treścią bardzo obrażona. Ponadto pyta Pana burmistrza czy Pani M. Frąckowiak ma prawo taki materiał kierować do radnych firmując je pieczątką urzędu miasta.
    Radny Pan Z. Duda podziela oburzenie radnej Pani C. Włodarczyk, informuje przy tym wszystkich, iż pismo dotyczy wyłącznie radnego Z. Dudy, bowiem prosił Panią koordynator o informację o działalności Akademii Przygody, bowiem podczas dyżuru radnego 11 osób zgłosiło się z krytyczną oceną tejże Akademii.
    Radny Pan W. Dziopek poruszył problem odśnieżania miasta. Od 31 grudnia do 6 stycznia miasto było odśnieżane pługami, nie było sypane ani piaskiem ani solą, 6 stycznia posypano ulice solą, przyszła odwilż, powstało błoto pośniegowe i 8 stycznia przyszedł mróz, błota nie usunięto powstały muldy z lodu. Wczoraj i dzisiaj rano chodniki nie były posypane, ślizgawka na ul. A. Krajowej, Wojska Polskiego – nic nie zrobiono. Radny pyta czy za ten stan rzeczy można wyegzekwować od odpowiedzialnych służb jakieś działania.
    Ustosunkowując się do wypowiedzi radnej Pani C. Włodarczyk i radnego Pana Z. Dudy burmistrz nie wie za co ma przepraszać. Uważa, że przygotowano rzetelną informację o działalności Akademii Przygody, burmistrz docenia ich pracę i ma dla nich wielkie uznanie.
    Radny Z. Duda uznał, iż materiały są w porządku jednak wstęp, który napisano jest nie do przyjęcia i to on jest obraźliwy.
    Za ten wstęp burmistrz przeprosił radnych. Następnie ustosunkował się do pytań radnego Pana W. Dziopka. Przyznał, iż z odśnieżaniem jest problem, nie zawsze firmy zdążą na czas zareagować. Nie mniej jednak burmistrz miał zastrzeżenia do jednej z firm, która realizuje utrzymanie zimowe miasta – zostali ukarani. Ponadto burmistrz ostrzegł, że jeżeli nie będą się wywiązywali z obowiązków wyciągnie sankcje finansowe łącznie z rozwiązaniem umowy.

    Na tym zamknięto dyskusję w punkcie interpelacje i zapytania radnych.

    15. Wnioski i oświadczenia radnych.

    Nie stwierdzono żadnych wniosków i oświadczeń radnych.

    16. Sprawy różne.

    Radny Pan Z. Duda zapytał czy urząd może sfinansować malowanie sal w Szkole Podstawowej nr 3.
    Burmistrz R. Lipski uznał, iż już tak wiele zrobiono w tej szkole, że nie stać jest gminy na dalsze dofinansowanie, ponadto wiele placówek oświatowych wymaga remontów, burmistrz musi podzielić zadania i środki na pozostałe szkoły. Ponadto Pani dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3 złożyła deklarację, że wymalowanie sal zrobi we własnym zakresie.
    Radny Z. Duda uznał, że przy tak dużym bezrobociu rodzicom dzieci uczęszczających do szkoły trudno jest wyasygnować dodatkowe środki np. na malowanie sal.
    Na zakończenie radny Pan Z. Duda podziękował burmistrzowi za zorganizowanie konkursu na najładniejszą wystawę sklepową, cieszyło się to dużym zainteresowaniem wśród kupców.

    17. Zakończenie sesji.

    Po wyczerpaniu wszystkich punktów porządku obrad Zastępca Przewodniczącego Rady Pan Piotr Brzostowicz zamknął XIX sesję Rady Miejskiej mówiąc: “Zamykam XIX sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.

    Zakończenie sesji nastąpiło o godz. 1530 (1200 – 1530).

    Czas trwania sesji 3 godz. 30 minut.

     

    Protokół sporządziła: Barbara Zajączkowska

     

     

     

     






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego390

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2004-02-23 12:47:14
    Aktualizacja: 2007-12-20 18:48:56
    Odslon: 213

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR