menu strony
| www.klodzko.pl | www.bip.gov.pl | >> wersja A | A | KONTRAST |  
Menu podręczne

  • Strona Główna
  • Statystyki BIP


  • PRAWO LOKALNE
  • Statut Miasta
  • Podatki i opłaty
  • Plany zagospo.
    ___przestrzennego
  • Skargi i wnioski
  • Strategia rozwoju
  • Strategia
    ___mieszkalnictwa
  • Program
    ___rozwoju oświaty
  • Prowadzone archiwa
  • Kontrole zewnętrzne
  • Zarządzenia Burmistrza
  • Ochrona Środowiska
  • Cmentarze Komunalne
  • Utrzymanie czystości
    __ i porządku w gminie

  • URZĄD
  • Kontakt
  • Godziny pracy UMK
  • Ważne telefony
  • Wykaz kont UMK
  • Nabór na wolne
    __ stanowiska_konkursy
  • Burmistrz
  • Organizacja Urzędu
  • Jednostki organiza.
  • Oświad. majątkowe
  • Sprawo. Burmistrza
  • Przyjmowanie stron
  • Otwarte konkursy
    __ ofert

  • RADA MIEJSKA W KŁODZKU
  • Rada Miejska
  • Kontakt z Radnym
  • Przewodniczący Rady
  • Dyżury radnych Rady
    __ Miejskiej w Kłodzku
  • Komisje Rady Miejskiej
  • Uchwały
  • Protokoły z sesji R. M.
  • Proponowany
    __ porządek obrad
    __ sesji R.M.

  • GOSPODARKA
  • Majątek Gminy
  • Związki zawodowe UMK
  • Budżet i sprawozdania
  • Spółki Prawa Handlow.
  • Organizacje
    ___ pozarządowe
  • Ogłoszenia
    ___i komunikaty
  • Oferty inwestycyjne
  • Gminne Programy
  • Integracja
    __ z Unią Europejską
  • Koncesja na roboty
    ___budowlane lub usługi

  • Szukaj



    PRZETARGI
  • Nieruchomości
  • Przetarg na najem
  • Zamówienia Publiczne

  • WYBORY
  • Wybory Prezydenta RP
  • Wybory samorządowe
  • Referendum
    ___ogólnokrajowe
  • Wybory uzupełniające
    ___do Rady Miejskiej
  • Wybory do Sejmu
    ___i Senatu
    ___Rzeczypospolitej
    ___Polskiej

  • P r o t o k ó ł nr XIX/04




      P r o t o k ó ł nr XIX/04
    z XIX sesji Rady Miejskiej w Kłodzku, która odbyła się
    w dniu 29 stycznia 2004r.
    w sali Rajców Urzędu Miasta w Kłodzku.

    Sesja rozpoczęła się o godz. 1200.

    1. Otwarcie XIX sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    W związku z nieobecnością Przewodniczącego Rady Pana K. Oktawca otwarcia sesji dokonał Zastępca Przewodniczącego Rady Miejskiej w Kłodzku Pan Piotr Brzostowicz mówiąc: “Otwieram XIX sesję Rady Miejskiej w Kłodzku”.
    Następnie Przewodniczący obrad powitał Panie i Panów Radnych, burmistrza Miasta Kłodzka Pana Romana Lipskiego zastępców burmistrza: Pana Leszka Michalskiego i Pana Janusza Rudnickiego, sekretarza urzędu Pana Jerzego Rutkowskiego, dyrektorów jednostek podległych, naczelników wydziałów, pracowników urzędu, media oraz obecnych na sali mieszkańców Kłodzka.

    2. Stwierdzenie ważności sesji.

    Na podstawie listy obecności Przewodniczący obrad Pan Piotr Brzostowicz stwierdził, iż w sesji bierze udział 19 radnych, co stanowi wymagane quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

    Nieobecni: Przewodniczący Rady Pan Krzysztof Oktawiec oraz radny Pan Witold Gacek.

    3. Wybór sekretarzy sesji.

    Przewodniczący Pan P. Brzostowicz zaproponował na sekretarza obrad radną Panią Jolantę Kobak. Nie zgłoszono innych propozycji. Rada 19 głosami “za” poparła kandydaturę radnej, tym samym powołując ją na sekretarza obrad XIX sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.

    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.

    Radna Pani C. Włodarczyk wniosła o zdjęcie z porządku obrad sesji pkt 11. Podjęcie uchwały w sprawie obniżenia wysokości wskaźnika procentowego wynikającego z ustawy z dnia 21 czerwca 2001r. o dodatkach mieszkaniowych, druk nr 177. W uzasadnieniu radna podała, iż brak jest opinii Komisji Budżetu do ww. projektu uchwały.
    Burmistrz Pan R. Lipski zaapelował do Rady o podjęcie na sesji uchwały bowiem pociąga ona za sobą konsekwencje finansowe dla budżetu miasta.
    Pan E. Bednarczyk wyjaśnił, iż projekt uchwały znajdujący się na druku nr 177 nie został zadekretowany do Komisji Budżetu, tylko do Komisji Komunalnej, stąd też komisja nie zajmowała się wydaniem opinii.
    Nastąpiły pewne niedomówienia pomiędzy radnym Panem E. Bednarczykiem, a radną Panią C. Włodarczyk co do terminu otrzymania materiałów na sesję.
    Przewodniczący obrad Pan P. Brzostowicz zamykając powyższą dyskusję poddał pod głosowanie wniosek radnej dot. zdjęcia z porządku obrad pkt 11.
    Głosowanie: za – 7, przeciw – 10, wstrzymało się – 2. Wniosek nie przeszedł.

    Punkt 11 pozostaje w porządku obrad sesji.

    Następnie głos zabrał radny Pan W. Dziopek, wniósł o wycofanie pkt 10 porządku obrad dot. podjęcia uchwały w sprawie przyjęcia dla Miasta Kłodzka Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2004, druk nr 173.

    W uzasadnieniu radny podał, iż projekt uchwały nie był przedmiotem dyskusji Komisji Zdrowia.
    Przewodniczący poddał wniosek pod głosowanie.
    Głosowanie: za- 6, przeciw – 10, wstrzymało się – 3. Wniosek nie przeszedł.

    Punkt 10 pozostaje w porządku obrad sesji.

    W związku z tym, że więcej wniosków nie wniesiono Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie proponowanego porządku obrad sesji.
    Głosowanie: za – 12, przeciw – 0, wstrzymało się – 7.

    Porządek obrad XIX sesji został przyjęty i przedstawia się następująco:

    1. Otwarcie XIX sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    2. Stwierdzenie ważności sesji.
    3. Wybór sekretarzy sesji.
    4. Zatwierdzenie porządku obrad sesji.
    5. Zatwierdzenie protokołu z XVIII sesji.
    6. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej.
    7. Sprawozdania z prac komisji stałych Rady Miejskiej w Kłodzku za 2003r.
    8. Przyjęcie planów pracy komisji stałych Rady Miejskiej w Kłodzku na 2004r.
    9. Przyjęcie planu pracy oraz terminarza sesji Rady Miejskiej w Kłodzku na 2004r.
    10. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia dla Miasta Kłodzka Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2004, druk nr 173.
    11. Podjęcie uchwały w sprawie obniżenia wysokości wskaźnika procentowego wynikającego z ustawy z dnia 21 czerwca 2001r. o dodatkach mieszkaniowych, druk nr 177.
    12. Podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia kierownika działu diagnostycznego w Ośrodku Pomocy Społecznej w Kłodzku do wydawania decyzji administracyjnych, druk nr 178.
    13. Rozpatrzenie skarg.
    14. Interpelacje i zapytania radnych.
    15. Wnioski i oświadczenia radnych.
    16. Sprawy różne.
    17. Zakończenie sesji.

    5. Zatwierdzenie protokołu z XVIII sesji.

    Radni nie wnieśli uwag do protokołu z XVIII sesji Rady Miejskiej w Kłodzku.
    Protokół przyjęto jednogłośnie 19 głosami “za”.

    6. Sprawozdanie Burmistrza Miasta Kłodzka z prac między sesjami Rady Miejskiej (zał. nr 1).

    Głos zabrała radna Pani L. Karbownik, zapytała o pkt 4 na str. 2 – czym jest motywowane uregulowanie przez urząd należności za lokal użytkowy zajmowany przez Towarzystwo Miłośników Ziemi Kłodzkiej.
    Burmistrz Pan R. Lipski wyjaśnił, iż decyzję podjął na prośbę Towarzystwa Miłośników Ziemi Kłodzkiej, ze względu na ich trudną sytuację finansową. Burmistrz niejednokrotnie udzielał pomocy innym instytucjom (np. harcerzom czy inwalidom) dlatego też przychylił się do prośby TMZK i przekazał odpowiednią kwotę na rzecz uregulowania należności z racji tego, aby stowarzyszenie nie miało zaległości w roku 2003.
    Więcej pytań na temat sprawozdania z prac między sesjami nie stwierdzono.
    Przewodniczący obrad zamknął dyskusję.

    7. Sprawozdania z prac komisji stałych Rady Miejskiej w Kłodzku za 2003r.

    Sprawozdanie z pracy Komisji Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej przedstawił Przewodniczący Komisji Pan Eugeniusz Bednarczyk. Odczytane sprawozdanie stanowi załącznik nr 2 do protokołu.
    Pan Zygmunt Żerkowski – przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego odczytał sprawozdanie z rocznej działalności Komisji, stanowi ono załącznik nr 3 do protokołu.
    Roczne sprawozdanie Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Sportu i Turystyki zaprezentowała zastępca przewodniczącego komisji Pani Danuta Kołt. Sprawozdanie stanowi załącznik nr 4 do protokołu.
    W imieniu Komisji Edukacji i Kultury głos zabrała wiceprzewodnicząca komisji Pani Irena Adamczewska przedstawiając sprawozdanie komisji, które stanowi załącznik nr 5 do protokołu.
    Przewodniczący Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego Pan Tadeusz Kmiecik zapoznał radnych ze sprawozdaniem komisji, stanowiącym załącznik nr 6 do protokołu.
    Sprawozdanie z pracy Komisji Rewizyjnej za 2003 rok odczytał jej przewodniczący Pan Józef Migdał. Sprawozdanie stanowi załącznik nr 7 do protokołu.
    Pan burmistrz R. Lipski odniósł się do jednego ze sprawozdań komisji, a mianowicie do sprawozdania Pana Przewodniczącego Z. Żerkowskiego. Użyto sformułowań, których burmistrz do końca nie rozumie, a mianowicie: w posiedzeniu komisji uczestniczył pracownik, który odczytał umowę tylko raz – burmistrz pyta więc czy oczekiwano czegoś więcej od tego pracownika? Jeśli jednak byłyby pytania członków komisji z pewnością pracownik by na nie odpowiedział – stwierdza burmistrz. Ponadto w posiedzeniach komisji, na życzenie przewodniczących, uczestniczą: burmistrz resortowy i pracownik merytoryczny, którzy są zobowiązani do udzielania wszelkich wyjaśnień.
    Kwestia druga dotyczy udostępniania umowy z którąś z firm realizujących zadanie inwestycyjne. Burmistrz w tej sprawie oświadczył, iż urząd i burmistrz nie ma żadnych tajemnic i wszelkie dokumenty będą radnym udostępniane, jednak zostanie zachowana wstrzemięźliwość w kwestii dotyczącej powielania tych dokumentów, nie powinny być one kserowane i analizowane w innych miejscach jak urząd czy posiedzenie komisji.
    Pan Z. Żerkowski zwrócił uwagę na fakt, iż inne umowy jak np. na sprzątanie miasta były kserowane i przekazywane do komisji, natomiast umowa o roboty budowlane na hali widowiskowej była tylko przeczytana przez pracownika, nie otrzymał on od burmistrza pozwolenia na skserowanie jej.
    Pan burmistrz R. Lipski ponownie oznajmił, iż nie ma żadnych tajemnic przed radnymi i każdy dokument, który znajduje się w obszarze zainteresowania radnego zostanie mu udostępniony. Nie mniej jednak burmistrz nie zezwoli na kopiowanie dokumentów i wynoszenie ich poza urząd. Przyczyną takiej decyzji są wcześniejsze doświadczenia, gdzie w prasie ukazywały się szczątkowe, jednostronne informacje np. z protokołów pokontrolnych.
    Burmistrz podtrzymuje swoją decyzję, nie zezwoli na kopiowanie ważnych dokumentów, natomiast na terenie urzędu udostępni radnym wszelkie niezbędne materiały, stwarzając przy tym odpowiednie warunki wraz z możliwością konsultacji z burmistrzem, czy odpowiednim pracownikiem.
    Na tym zamknięto dyskusję, po czym Pan P. Brzostowicz przystąpił do zapoznania radnych ze sprawozdaniem z rocznej działalności Rady Miejskiej w Kłodzku. W trakcie odczytywania sprawozdania radna Pani C. Włodarczyk uznała, iż w porządku obrad sesji nie ma punktu: Sprawozdanie z działalności Rady Miejskiej za 2003 rok. Pan P. Brzostowicz przyznał, iż nie ma tej kwestii bezpośrednio przedstawionej w formie punktu, nie mniej jednak finalizując sprawozdania komisji stałych Rady, Pan Przewodniczący przygotował również sprawozdanie z działalności Rady Miejskiej – które w rezultacie Pan B. Brzostowicz odczytał – stanowi ono załącznik nr 8a do protokołu.
    Przerwa w obradach od godz. 1250 - 1305.

    8. Przyjęcie planów pracy komisji stałych Rady Miejskiej w Kłodzku na 2004r.

    Wszyscy radni otrzymali w materiałach na sesję plany pracy poszczególnych komisji stałych Rady Miejskiej. Przewodniczący obrad zapytał czy są jakieś uwagi do planu pracy Komisji Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej.

    Uwag nie wniesiono.
    Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie planu pracy.
    Głosowanie: za – 18 – jednogłośnie.
    Plan pracy Komisji Budżetu, Finansów i Polityki Gospodarczej został przyjęty i przedstawia się następująco:

    Styczeń 2004

    1. Wypracowanie opinii komisji o projekcie budżetu na 2004 rok.
    2. Wypracowanie wniosków i opinii do Strategii Miasta Kłodzka.
    3. Opiniowanie przedłożonych komisji projektów uchwał na najbliższą sesję.

    Luty 2004

    1. Opracowanie zbiorowego wniosku do projektu budżetu na 2004 rok w oparciu o materiały przekazane komisji z poszczególnych komisji Rady Miejskiej.
    2. Prognoza wykonania oraz analiza zobowiązań budżetu za 2003 rok.
    3. Opiniowanie przedłożonych komisji projektów uchwał na najbliższą sesję.

    Marzec 2004

    1. Ocena realizacji budżetu w 2003 roku w jednostkach oświaty wychowania, kultury i sportu oraz opieki społecznej.
    2. Opiniowanie przedłożonych komisji projektów uchwał na najbliższą sesję.

    Kwiecień 2004

    1. Omówienie i ocena sprawozdania z wykonania budżetu i zadań społeczno – gospodarczych za rok 2003.
    2. Analiza wykonania dochodów gminy z tytułu podatków i opłat lokalnych.
    3. Analiza absolutorium.
    4. Opiniowanie przedłożonych komisji projektów uchwał na najbliższą sesję.

    Maj 2004

    1. Ocena wykonania budżetu za I kwartał 2004 roku.
    2. Informacja dotycząca możliwości pozyskania środków unijnych.
    3. Opiniowanie przedłożonych komisji projektów uchwał na najbliższą sesję.

    Czerwiec 2004

    1. Analiza wykorzystania mienia komunalnego i uzyskanych z tego tytułu dochodów – sprzedaż, dzierżawa, wynajem mienia komunalnego.
    2. Informacja dotycząca przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego – plan finansowania remontów i zakupu wyposażenia – potrzeby i możliwości.
    3. Opiniowanie przedłożonych komisji projektów uchwał na najbliższą sesję.

    Lipiec 2004

    1. Informacja o realizacji zobowiązań ujętych w budżecie – ocena realizacji przedstawionego w budżecie harmonogramu spłat zadłużenia.
    2. Ocena realizacji wpływów do budżetu subwencji rządowych oraz dotacji.
    3. Opiniowanie przedłożonych komisji projektów uchwał na najbliższą sesję.

    Sierpień 2004

    1. Zapoznanie się z planem funkcjonowania i wynikami finansowymi spółek gminy.
    2. Zapoznanie się z informacją na temat pozyskania środków zewnętrznych przez burmistrza miasta Kłodzka.
    3. Opiniowanie przedłożonych komisji projektów uchwał na najbliższą sesję.

    Wrzesień 2004

    1. Ocena wykonania dochodów i wydatków budżetowych za I półrocze 2004 r.
    2. Ocena realizacji budżetu w zakresie realizacji zadań inwestycyjnych realizowanych bezpośrednio z budżetu.
    3. Analiza sytuacji finansowej rozwoju sportu i rekreacji oraz strategii zagospodarowania twierdzy w Kłodzku
    4. Opiniowanie przedłożonych komisji projektów uchwał na najbliższą sesję.

    Październik 2004

    1. Informacja na temat założeń do projektu budżetu na rok 2005.
    2. Opiniowanie przedłożonych komisji projektów uchwał na najbliższą sesję.

    Listopad 2004

    1. Informacja na temat wykonania budżetu za III kwartały 200 4 roku.
    2. Opiniowanie przedłożonych komisji projektów uchwał na najbliższą sesję.

    Grudzień 2004

    1. Projekt planu pracy na 2005 rok.
    2. Ocena projektu budżetu na rok 2005 pod kątem zgodności z prawem i procedury uchwalania.
    3. Opiniowanie przedłożonych komisji projektów uchwał na najbliższą sesję.

    Radna Pani C. Włodarczyk zaproponowała, aby przy przyjmowaniu planów pracy poszczególnych komisji w pierwszej kolejności radni zapoznali się z planem, przewodniczący komisji informowaliby jak wyglądało jego przyjęcie w komisji, krótka dyskusja i dopiero głosowanie - stwierdza radna - bowiem plany pracy komisji mają związek z planem pracy Rady na cały rok.
    Pan P. Brzostowicz przypomniał, iż wszyscy radni otrzymali w materiałach na sesję plany pracy komisji, był zatem czas na zapoznanie się, dopuszcza też Przewodniczący możliwość dyskusji na sesji.
    Nie mniej jednak radna Pani C. Włodarczyk podtrzymała swoją wcześniejszą propozycję. Przewodniczący obrad poddał więc wniosek radnej pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 5, przeciw - 12, wstrzymało się – 1. Wniosek nie przeszedł.

    Powrócono zatem do kontynuacji przyjmowania pozostałych planów pracy komisji.

    Pan Z. Żerkowski poinformował, iż plan Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego. pracy został sporządzony przy współpracy wszystkich członków komisji. Na posiedzeniu komisji przyjęto go jednogłośnie.
    Radna Pani C. Włodarczyk poinformowała, iż przeanalizowała wszystkie plany pracy i zestawiła z planem Rady Miasta. Radna zauważa rozbieżności, np. Komisja II nie jest zainteresowana działalnością ZWIK i ZAMG w taki sposób w jaki zamierza się zainteresować Rada Miejska na sesji, brak jest zapisów o zainteresowaniu stanem sanitarnym miasta, nie ma też zainteresowania komisji początkiem sezonu turystycznego, komisję nie interesuje również przygotowanie placówek wychowania i oświaty do przygotowana roku szkolnego. Komisja Gospodarki Komunalnej zajmie się natomiast kontrolowaniem sprzedaży i najmu mieszkań oraz sposobem rozliczania ciepła. Radnej wydaje się, że Komisja II winna zsynchronizować swój plan pracy, albo Pan Przewodniczący Rady Miasta powinien zsynchronizować plan pracy Rady z planami poszczególnych komisji problemowych.
    Pani C. Włodarczyk zaznaczyła, iż nie ma zastrzeżeń do planów pracy Komisji Zdrowia i Komisji Oświaty ponieważ są to plany merytoryczne, które obrazują kalendarzowo problemy społeczne, natomiast inne komisje nie są zainteresowane zapisami ustawowymi tylko jakimiś innymi wyrywkowymi sprawami, które nie powinny być problemem danej komisji.
    Radny Pan Z. Żerkowski poinformował, iż najpierw powstał plan pracy komisji a potem plan całej Rady. Ponadto komisja wspólnie wypracowała plan i przyjęła go jednogłośnie, natomiast jeśli radna Pani C. Włodarczyk ma jakieś propozycje dla komisji to z pewnością zostanie wysłuchana.
    Radny Pan K. Kubit przyznał, iż komisje powinny współpracować z całą Radą Miejską nie mniej jednak, mają też możliwość realizowania tego co zapisane jest w planie pracy całej Rady. Ponadto plany pracy winny być elastyczne i nie muszą być idealnie wkomponowane w pracę Rady Miejskiej, tym bardziej, że pracę komisji określa Przewodniczący oraz jej członkowie.
    Radna C. Włodarczyk dla przykładu podała, iż w miesiącu wrześniu Pan Przewodniczący Oktawiec zakłada, że sesja będzie poświęcona strategii zagospodarowania twierdz w mieście Kłodzku, żadna z komisji takim zadaniem nie będzie się wcześniej zajmowała.
    Radna ponownie dodaje, że Komisja Zdrowia i Komisja Edukacji ma plany, które są podstawą do dyskusji na sesjach. Źle się stało – uważa radna Pani C. Włodarczyk, że Przewodniczący Komisji nie byli na wspólnym posiedzeniu z Przewodniczącym Rady Miasta w celu stworzenia jednego wspólnego planu Rady Miejskiej Kłodzka, chyba że radna nie wie o takim spotkaniu, a Przewodniczący nie zrozumiał i źle zestawił te wszystkie materiały.
    Radny Pan K. Kubit stwierdził, iż brak zapisu w komisjach tematu twierdz kłodzkich nie świadczy o tym, że nie zajmą się one danym problemem – wystarczy tylko odpowiednia dekretacja tematu. Ponadto z tego co się radny orientuje miało miejsce wspólne spotkanie Przewodniczących.
    Radna Pani D. Kołt stwierdziła, iż w wypowiedzi radnej Pani C. Włodarczyk wkradła się pewna nieścisłość, bowiem w planie pracy Komisji Zdrowia w miesiącu lutym jest ujęty temat: Twierdza kłodzka z trasą podziemną zasady gospodarowania, finansowania, program rozwoju, a Pani radna C. Włodarczyk stwierdziła, że żadna komisja nie ma tego tematu w programie – Komisja III go ma – dodaje Pani D. Kołt.
    Na tym Przewodniczący obrad Pan P. Brzostowicz zamknął dyskusję poddając pod głosowanie przyjęcie planu pracy Komisji II.

    Głosowanie: za – 14, przeciw – 0, wstrzymało się – 4.

    Plan pracy Komisji Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Ładu Przestrzennego został przyjęty i przedstawia się następująco:

    Styczeń:

    1. Zatwierdzenie planu pracy komisji na rok 2004.
    2. Analiza realizacji wniosków komisji w 2003 roku.
    3. Sprawozdanie z pracy komisji za ubiegły rok.

    Luty:

    1. Przedyskutowanie i opracowanie wieloletniego planu remontów chodników w mieście dla poprawy bezpieczeństwa i estetyki miasta.
    2. Ocena realizacji przez spółkę z o.o. ZAMG umowy zawartej z DZT – sposób rozliczania na poszczególne lokale kosztów zakupu ciepła, energii elektrycznej.

    Marzec:

    1. Plan zagospodarowania przestrzennego miasta Kłodzka – analiza potrzeb i lokalizacji “Krytej Pływalni – Hotelu – Parkingowiec” – dyskusja szczególnie w interesie mieszkańców oraz turystów i sportowców odwiedzających miasto.
    2. Stan zabezpieczenia brzegów rzeki oraz potoków w mieście tj. barierki zabezpieczające ciągi spacerowe.

    Kwiecień:

    1. Informacje o wynikach działalności spółek miejskich oraz zarządcy cmentarza komunalnego.
    2. Budynki i mieszkania – ich sprzedaż i najem.

    Maj:

    1. Ocena wyników pracy komisji za 4 miesiące 2004r.
    2. Zapoznanie komisji z efektami opracowania strategii w zakresie zagospodarowania odpadów stałych w powiecie kłodzkim.
    • stan eksploatacji wysypiska śmieci w Kłodzku.

    Czerwiec:

    1. Odbiory robót i usług komunalnych, egzekwowanie umów zawartych przez strony.
    2. Usługi pośmiertne – zasadność wzniesienia na cmentarzu ściany do przechowywania urn z prochami zmarłych poddanych kremacji.

    Lipiec:

    1. Ocena lokalizacji przystanków autobusowych, postoju TAXI – potrzeby w zakresie nowych lokalizacji w mieście.
    2. Potrzeby szkoły w zakresie transportu miejskiego.

    Sierpień:

    1. Ocena realizacji planu inwestycyjnego zawartego w budżecie miasta.
    2. Ocena wyników pracy komisji za okres od I – VIII 2004r.

    Wrzesień:

    1. Omówienie uwag przedstawicieli wspólnot mieszkaniowych o wpłacie na konto remontowe zaliczek na zarząd przez ZAMG spółka z o.o.

    Październik:

    1. Ocena realizacji przez ZAMG planów remontów budynków komunalnych zatwierdzonych przez burmistrza.
    2. Uwagi najemców mieszkań komunalnych i socjalnych – wypracowanie wniosków usprawniających planowane remonty.

    Listopad:

    1. Omówienie przygotowania nieruchomości miejskich do okresu zimowego:

    - akcja zima,
    - egzekwowanie umowy,

    1. ocena projektu budżetu miasta na 2005 rok – przygotowanie wniosków.

    Grudzień:

    1. Zaopatrzenie miasta w wodę i odbiór ścieków.

    - Europejska norma jakości wody pitnej.
    - Oczyszczanie ścieków.
    - Jak oceniamy naszą wodę?

    1. Przygotowanie planu pracy komisji na 2005 rok.

    Pani D. Kołt wiceprzewodnicząca Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Sortu i Turystyki poinformowała, iż komisja plan pracy opracowała w miesiącu grudniu, każdy z członków miał możliwość wypowiedzenia się i wniesienia swoich uwag, plan pracy został przyjęty przez członków komisji jednogłośnie.
    W związku z tym, że nie wniesiono żadnych uwag Przewodniczący obrad poddał plan pracy K-III pod głosowanie.

    Głosowanie: za – 18 – jednogłośnie.
    Plan pracy Komisji Zdrowia, Pomocy Społecznej, Sportu i Turystyki został przyjęty i przedstawia się następująco:

    Styczeń

    1. Podział środków z funduszu przeciwdziałania alkoholizmowi.
      Zaproszeni: pani Maria Frąckowiak
    2. Analiza wniosków o dotację.
    3. Ocena realizacji wniosków komisji w 2003 roku.
    4. Sprawy różne.

    Luty

    1. Twierdza Kłodzka z trasą podziemną - zasady gospodarowania, finansowania oraz program rozwoju - sprawozdanie dyr. OSiR.
    2. Możliwość reaktywowania ścieżki spacerowej od ul. Łukasińskiego na dużą twierdzę -naczelnik Bogdan Niemczuk.
    3. Możliwość wykorzystania turystyczno - rekreacyjnego bulwarów wzdłuż rzeki Nysy poniżej mostu XV-lecia - naczelnik Bogdan Niemczuk.
    4. Podstawowa opieka zdrowotna w mieście Kłodzku.

    Zaproszeni: Burmistrz, Dyr. ZOZ - dr Niedzielski, “Salus” - Wolfson, “ Medicum” -
    Kilianek, dr Anna Brzostowicz, Poradnia Kolejowa - dr Einhorn
    5. Sprawy różne.

    Marzec

    1. Działania podjęte dla poprawy jakości wody pitnej w mieście Kłodzku oraz zasady gospo- darowania ściekami
      przedstawi: dyr. Waldemar Bicz.
    1. Ocena ekologiczna składowiska śmieci w Kłodzku.
      przedstawiają: pan Piotr Zieliński, prezes ZAMG Sp. z o.o

    3. Sprawy różne.

    Kwiecień

    1. Przygotowanie miasta Kłodzka do sezonu turystycznego
    1. stan sanitarno-epidemiologiczny
    2. baza hotelowa i gastronomiczna
    3. obiekty turystyczne

    przedstawią: Terenowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna
    Biuro Promocji Miasta
    Ośrodek Informacji Turystycznej.

    1. Ocena wypoczynku zimowego dzieci i młodzieży
      przedstawi: naczelnik Zbigniew Armata.
    1. Przygotowanie do Dni Kłodzka

    przedstawi: naczelnik Zbigniew Armata.

    4. Sprawy różne.

    Maj

    1. Przygotowanie do organizacji wypoczynku letniego dzieci z uwzględnieniem zasad odpłatności
      przedstawia: naczelnik Zbigniew Armata.
    2. Sprawy różne.

    Czerwiec

    1. Wizytacja Twierdzy Kłodzkiej i trasy podziemne Działalność i problemy Klubów Sportowych: “Nysa”, “Doral” przedstawiają: prezesi, dyr. OSiR.
    2. Sprawy różne.

    Lipiec

    1. Promocja zdrowia.
    2. Profilaktyka narkomanii, HIV, alkoholizmu i palenia tytoniu.
    3. Sprawy różne.

    Sierpień

    1. Ocena pracy Ośrodka Pomocy Społecznej - problemy – potrzeby przedstawi: dyr. OPS
    2. Sprawy różne.

    Wrzesień

    1. Ocena działalności półkolonii w mieście - naczelnik Zbigniew Armata.
    2. Sprawy różne.

    Październik

    1. Stacjonarna opieka zdrowotna - problemy - potrzeby przedstawi: dyr. ZOZ
    2. Przygotowanie do ferii zimowych w mieście.
    3. Sprawy różne.

    Listopad

    1. Ocena wykorzystania obiektów sportowych OSiR w sezonie letnim i zimowym przedstawi: dyr. OSiR
    2. Sprawy różne.

    Grudzień

    1. Ocena pracy komisji oraz realizacji wniosków.
    2. Plan pracy na 2005 rok.
    3. Sprawy różne.

    Przewodnicząca Komisji Edukacji Kultury Pani J. Sudoł poinformowała, iż plan pracy opracowano w miesiącu grudniu, a członkowie komisji przyjęli go jednogłośnie.
    Nikt z radnych nie wniósł uwag.
    Głosowanie: za – 18 jednogłośnie.
    Plan pracy Komisji Edukacji i Kultury został przyjęty i przedstawia się następująco:

    Styczeń

    1. Sprawozdanie z realizacji wniosków komisji w 2003 roku.
    2. Przyjęcie sprawozdania z działalności komisji w 2003 roku.
    3. Przyjęcie planu pracy komisji na 2004 rok.
    4. Debata budżetowa komisji.
    5. Ferie w mieście - analiza propozycji zajęć dla dzieci i młodzieży.
    6. Sprawy różne.

    Luty

    1. Analiza wydatków na oświatę i kulturę w 2003 roku i zgodność wydatków z planem budżetowym.
    2. Wpływ struktury i organizacji oświaty w Kłodzku (w tym również ofert zajęć pozalekcyjnych placówek oświatowych i kulturalnych) na takie zjawiska wśród młodzieży jak: narkomania , alkoholizm, przemoc, przestępczość.
    3. Sprawy różne.

    Marzec

    1. Realizacje Uchwały Rady Miejskiej z dnia 21 marca 2002 roku - Strategia Rozwoju Kultury Miasta Kłodzka w latach 2002-2010.
    2. Struktura organizacyjna, zakres działania, finanse, kadra, sukcesy i problemy Zespołu Przedszkolno-żłobkowego nr 1(obrady w przedszkolu)
    3. Sprawy bieżące.

    Kwiecień

    1. Dni Kłodzka - problemy, zagrożenia.
    2. Struktura organizacyjna, zakres działania, finanse, kadra, sukcesy i problemy Zespołu

    Przedszkolno-żłobkowego nr 2 (obrady w przedszkolu).

    Maj

    1. Letni wypoczynek dzieci i młodzieży w mieście i poza miejscem zamieszkania.
    2. Struktura organizacyjna, zakres działania, finanse, kadra, sukcesy i problemy Przedszkola nr 4 (obrady w przedszkolu).

    Czerwiec

    1. Zaopiniowanie nagród “Leonardów” dla dzieci i młodzieży na rok szkolny 2003/2004.
    2. Przygotowanie placówek oświaty do roku szkolnego 2004/2005.
    3. Struktura organizacyjna, zakres działania, finanse, kadra, sukcesy i problemy Przedszkola nr 3 (obrady w przedszkolu).
    4. Sprawy różne.

    Lipiec

    1. Kontrola wypoczynku dzieci i młodzieży w mieście i poza miejscem zamieszkania.
    2. Sprawy różne.

    Sierpień

    1. Struktura organizacyjna, zakres działania, finanse, kadra, sukcesy i problemy Kłodzkiego Ośrodka Kultury (obrady w KOK).
    2. Sprawy różne.

    Wrzesień

    1. Wykonanie budżetu w oświacie i kulturze za I półrocze 2004 roku.
    2. Pozalekcyjne i pozaszkolne zajęcia z dziećmi i młodzieżą (oferty, stan aktualny, kierunki działania).
    3. Sprawy różne.

    Październik

    1. Wywiązywanie się miasta ze zobowiązań wobec instytucji pozarządowych działających na jego terenie.
    2. Środowisko akademickie w Kłodzku.
    3. Sprawy różne.

    Listopad

    1. Analiza wniosków o dofinansowanie zadań realizowanych przez jednostki pozabudżetowe z budżetu miasta.
    2. Praca komisji nad budżetem 2005 roku.
    3. Sprawy różne.

    Grudzień

    1. Przyjęcie planu pracy na 2005 rok.
    2. Realizacja budżetu w placówkach oświaty i kultury w 2004 roku.
    3. Sprawy różne.

    Przewodniczący Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego Pan T. Kmiecik poinformował, iż plan pracy komisji został przygotowany na podstawie pracy komisji z poprzednich lat. Powstał w dwóch wersjach: kwartalny i miesięczny. Komisja przyjęła plan pracy na 2004r.
    Głos zabrała radna Pani L. Karbownik - wiceprzewodnicząca Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego. Stwierdziła, iż plan K-V nie został wspólnie opracowany, Pani Karbownik otrzymała już gotowy dokument, wg radnej jest on nieczytelny i niezrozumiały. Radna chciała podjąć dyskusję na temat planu, jednak Pan Przewodniczący T. Kmiecik nie wyraził zgody uznając, iż jego plan jest dobry, dlatego też na dzisiejszej sesji radna Pani L. Karbownik przedstawiła plan pracy Komisji swojego autorstwa.
    Pan T. Kmiecik zaznaczył, iż komisja przyjęła plan pracy podpisany przez Przewodniczącego Komisji.
    Wywiązała się dyskusja wśród radnych dotycząca planu pracy Komisji V, bowiem pojawiły się dwie wersje: plan przedstawiony przez Pana T. Kmiecika (zatwierdzony przez komisję) oraz propozycja planu pracy autorstwa Pani L. Karbownik. W dyskusji udział wzięli: radni Z. Duda, L. Rgalewski, K. Kubit, Z. Żerkowski, T. Kmiecik, M. Krzak oraz burmistrz R. Lipski.
    Rozstrzygając dyskusję Przewodniczący obrad Pan P. Brzostowicz poddał pod głosowanie w formie wniosku propozycję planu pracy przedstawioną przez Panią L. Karbownik.
    Głosowanie: za – 5, przeciw – 8, wstrzymało się – 5.
    Rada nie przyjęła propozycji Pani L. Karbownik.
    W związku z powyższym Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przyjęcie planu pracy Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego.
    Głosowanie: za - 11, przeciw – 0, wstrzymało się – 8.
    Plan pracy Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego został przyjęty i przedstawia się następująco:

    Styczeń

    1. Patologia wśród dzieci i młodzieży na terenie miasta (projekt uchwały w sprawie Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych).
    2. Zatwierdzenie planu pracy komisji na 2004 rok.
    3. Zaopiniowanie uchwał.
    4. Sprawy różne.

    Luty

    1. Informacje o przejezdności dróg miejskich i ciągów komunikacyjnych w okresie zimy.
    2. Zapoznanie się ze skargami i wnioskami obywateli.
    3. Sprawy różne.

    Marzec

    1. Porządek i bezpieczeństwo w mieście.
    2. Analiza wniosku do Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2004 rok.
    3. Projekt budżetu na 2004 rok.
    4. Sprawy różne.

    Kwiecień

    1. Ocena stanu bezrobocia w mieście oraz program jego likwidacji.
    2. Zapoznanie się ze skargami i wnioskami obywateli.
    3. Sprawy różne.

    Maj

    1. Informacja z przygotowań do wypoczynku letniego dla dzieci z rodzin patologicznych.
    2. Prace porządkowe na terenie miasta.
    3. Sprawy różne.

    Czerwiec

    1. Zapoznanie się z akcją wprowadzenia systemu TRAVON.
    2. Informacja o przygotowaniu miasta do sezonu turystyczno-wypoczynkowego “lato 2004”.
    3. Sprawy bieżące.

    Lipiec

    1. Stan zagrożenia pożarowego w budynkach mieszkalnych na terenie miasta.
    2. Zapoznanie się z odpowiedziami na wnioski komisji za I półrocze.
    3. Sprawy różne.

    Sierpień

    1. Cmentarze na terenie miasta - zapoznanie się z przedstawionymi materiałami.
    2. Sprawy bieżące.

    Wrzesień

    1. Ocena bezpieczeństwa w mieście oraz poszczególnych jego dzielnicach. Możliwość zapobiegania i ograniczenia najważniejszych problemów przestępczych.
    2. Sprawy różne.

    Październik

    1. Bezpieczeństwo w ruchu drogowym na terenie miasta.
    2. Stan techniczny ulic i chodników, znaki drogowe.
    3. Przyjęcie informacji o stanie czystości w mieście i utrzymanie zieleni.
    4. Wyposażenie parków w ławki i kosze na śmieci, rozmieszczenie tablic informacyjnych oraz stan parkingów.
    5. Sprawy różne.

    Listopad

    1. Zapoznanie się ze skargami i wnioskami obywateli.
    2. Sprawy bieżące.

    Grudzień

    1. Informacja o zabezpieczeniu użytkowników przez zarządcę dróg miejskich i pieszych ciągów komunikacyjnych i nieruchomości komunalnych.
    2. Ocena projektu budżetu na 2005 rok.
    3. Przygotowanie planu pracy Komisji Spraw Obywatelskich i Porządku Publicznego na 2005 rok.
    4. Sprawy różne.

    Przewodniczący Pan P. Brzostowicz przypomniał, iż plan pracy Komisji Rewizyjnej, zgodnie z zapisami statutowymi, został przyjęty na grudniowej sesji Rady Miejskiej.

    9. Przyjęcie planu pracy oraz terminarza sesji Rady Miejskiej w Kłodzku na 2004r.

    Plan pracy otrzymali wszyscy radni, nikt z radnych nie wniósł uwag, w związku z powyższym Przewodniczący obrad Pan P. Brzostowicz poddał go pod głosowanie:

    Głosowanie: za – 19 jednogłośnie.

    Plan pracy Rady Miejskiej w Kłodzku na 2004 rok został przyjęty i przedstawia się następująco:

    29 styczeń

    1. Informacja o pracach komisji i Rady Miejskiej za rok 2003.
    2. Zatwierdzenie planów pracy poszczególnych komisji Rady Miejskiej na rok 2004.
    3. Zatwierdzenie planu pracy Rady Miejskiej na rok 2004.
    4. Zatwierdzenie terminarza sesji Rady Miejskiej na 2004 rok.

    26 luty

    1. Rozwój sportu i rekreacji.
    2. Przyjęcie budżetu na rok 2004.

    25 marzec

    1. Narkomania i problematyka alkoholowa w mieście.
    2. Przyjęcie strategii rozwoju miasta na lata 2004 – 2006.

    29 kwiecień

    1. Przygotowanie miasta do sezonu turystycznego, oferta Dni Kłodzka oraz reklama i promocja miasta.
    2. Ocena stanu sanitarnego miasta i ochrony środowiska.
    3. Analiza opinii RIO i opinii Komisji Rewizyjnej dotyczącej realizacji budżetu za 2003 rok.
    4. Absolutorium.

    27 maj

    1. Ocena bezpieczeństwa i porządku publicznego w mieście za 2003 rok.
    2. Letni wypoczynek dzieci i młodzieży w mieście i poza nim.

    17 czerwiec

    1. Przygotowanie placówek oświatowych do roku szkolnego 2004 – 2005.

    8 lipiec

    1. Sprawozdanie z dotychczasowej działalności spółek komunalnych “Wodociągi Kłodzkie” i ZAMG GM Kłodzko spółka z o.o. z informacją o funkcjonowaniu wysypiska śmieci.

    26 sierpień

    1. Ocena funkcjonowania KOK w nowej formie organizacyjnej.

    30 wrzesień

    1. Strategia zagospodarowania twierdz w mieście Kłodzku.

    28 październik

    1. Zabezpieczenie socjalne podopiecznych OPS, PCK, PKPS, Towarzystwo Brata Alberta, Caritas.
    2. Informacja o stanie bezrobocia.

    25 listopad

    1. Działania promocyjne Kłodzka w oparciu o istniejące instytucje, dobra kultury i zabytki.
    2. Ocena zabezpieczenia energetycznego w Kłodzku.
    3. Informacja z realizacji Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

    30 grudzień

    1. Przyjęcie planu pracy Rady Miejskiej na rok 2005.
    2. Przyjęcie budżetu na 2005 rok.

    cd>>>






    Opracował/a:

    Zatwierdził/a:

    Zamieścił/a:

    Zmiany treści:
    Na serwerze nie ma pliku archiwalnego389

    Prawa autorskie © BIP UM Klodzko Wszystkie prawa zastrzeżone.

    Data publikacji: 2004-02-23 12:46:24
    Aktualizacja: 2007-12-20 18:47:57
    Odslon: 719

    [ Wróć ]

    Opracowanie skryptu CI Pulsar Dariusz Iwanczyk

     · Strona Główna    ·  Administracja  · 
     
    Obsługa techniczna Centrum Internetu PULSAR